Gathering of Tweakers

Quicksearch
Je moet trouwens ook nog vloeren hebben :)... Mocht je niet al te lang van plan zijn in het huis te wonen... ga dan gewoon voor supergoedkoop, dan hoef je het er ook niet voor mee te nemen naar een nieuw huis. Als je er langer gaat wonen, zou ik wel voor een klein beetje kwaliteit gaan want je gaat het zooo snel zien...
netwerknerd pur sang

quote:
Jaspertje schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:29:
Je moet trouwens ook nog vloeren hebben :)... Mocht je niet al te lang van plan zijn in het huis te wonen... ga dan gewoon voor supergoedkoop, dan hoef je het er ook niet voor mee te nemen naar een nieuw huis. Als je er langer gaat wonen, zou ik wel voor een klein beetje kwaliteit gaan want je gaat het zooo snel zien...
't valt ook wel mee, in mijn vorige apartementje had ik het allergoedkoopste laminaat, en na drie jaar was niet te zien dat 't al gebruikt was :) 't hangt natuurlijk ook van jouw leefgewoontes af, ik ben bijna niet thuis, en thuis heb ik nooit schoenen aan :)

Ik routeer dus ik ben - CCNP CCSP CCSE

Acties: [view]

Door: André Moderator WEB/GFX/DTE
Ik heb nu in de woonkamer ook 4¤/m2 laminaat, al 4,5 jaar en ik heb altijd schoenen aan. Daarbij heb ik een dochter met vernieldrang en ook hier kun je nog geen slijtage ontdekken.

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

Ik had zelf vloerbedekking van de leenbakker (de goedkoopste) die na 2 jaar echt op was (dat was niet erg, we gingen er toch bijna weg) Dus het kan echt ;) (goedkoop == minder duurkoop)

Jaspertje wijzigde dit bericht 02-10-2006 14:16 (8%)

quote:
Jaspertje schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:29:

Je moet helemaal niks :P
Heb net een huisje gekocht en ik hoef alleen maar in onze slaapkamer vloerbedekking te leggen (omdat ik het vorige niet zo mooi vond). Verder ligt er op die verdieping overal laminaat en een masssief houten vloer op de ander verdieping (woonk. + open keuken).

Dus je kunt ook het geluk hebben dat je bijna niks hoeft te kopen ;)

Denon | B&W | Cabletalk | Ixos | Oehlbach | Monster Cable | | Wii code: 5173-8461-9895-5551

quote:
Martijn schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:38:
[...]

Mja, en als je je huis wil verkopen, en een nieuw huis wil kopen betaal je 3% boete van de hypotheeksom (--> kleine lettertjes lezen). Bij een hypotheek van 2 ton is dat dus al 6000 euro, waar ze de lage rente dus dubbel en dwars mee terug verdienen. Smerige praktijken bij de postbank...
Klopt. Heel erg uitkijken bij de Postbank. Maar die boete-clausule kan je eruit laten halen door 0,15% (dus bv. 4,2 wordt 4,35) hoger te gaan zitten. En dan is de Postbank nog steeds een van de goedkopere.
'Consument kiest te snel voor hypotheek'

Uitgegeven: 3 oktober 2006 14:22
AMSTERDAM - Consumenten kiezen te snel voor een bepaalde hypotheek. Als ze de tijd nemen om hypotheken te vergelijken, profiteren ze van de prijzenslag die momenteel op deze markt heerst.

Dat concludeert INFinance, een blad voor financiële dienstverleners, naar aanleiding van een onderzoek onder ruim 1600 tussenpersonen en consumenten dat dinsdag werd gepubliceerd.

Uit de studie blijkt dat een op de vijf consumenten binnen een dag een juiste hypotheek heeft gevonden. Bijna een op de vier doet er gemiddeld een week over, terwijl een kwart er een maand de tijd voor neemt. Van de ondervraagden had een kwart genoeg aan een advies, 40 procent zocht een tweede aanbeveling en 27 procent een derde. Uit het onderzoek komt naar voren dat dit tegen de verwachting is van de branche zelf.

Prijzenslag

Volgens INFinance is de hevige prijzenslag het gevolg van buitenlandse toetreders op de markt. "Veel consumenten laten de voordelen van een lage rente liggen, doordat ze te weinig winkelen. De sterke concurrentie drukt de prijs", aldus de onderzoekers.

Banken worden in bijna vier op de tien gevallen benaderd voor informatie, terwijl tussenpersonen 19 procent marktaandeel hebben en 17 procent is toebedeeld aan hypotheekwinkels. Daarmee wint de bank weer wat terrein terug ten opzichte van deze concurrenten, stelt het onderzoek.

Internet

Internet neemt nog een bescheiden positie in als het gaat om het inwinnen van informatie. Slechts 6 procent van de consumenten vindt het wereldwijde web daarvoor afdoende.

Bron: http://www.nu.nl/news/839...el_voor_hypotheek%27.html

Zelf ben ik nu bij 3 instanties langsgeweest en al een maandje bezig (geen haast, op tijd begonnen met informatie vergaren). En hoe meer je je erin gaat verdiepen hoe beter je op de kleine lettertjes gaat letten, wat jammergenoeg wel nodig is ook.
Reg. datum: 08 april 2005

quote:
Virus.NL schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:07:
'Consument kiest te snel voor hypotheek'

Ik ben het ermee eens dat je je goed moet laten voorlichten en door verschillende mensen. Ik heb soms ook het idee dat mensen niet weten dat sommige personen niet helemaal onafhankelijk zijn. Ik zelf ga morgen naar de Hypotheker. Ik heb nog geen afspraken voor andere geldverstrekkers / "winkels". Ik heb al wel een indicatie laten maken voor wat de maandlasten zullen zijn.

Ik verwacht morgen iig bij de Hypotheker een mooi aanbod, ze zijn heel actief met het werven van starters en hebben daar volgens de website ook speciale vormen voor. Ik ben iig benieuwd.
Ben ook op zoek naar een huis en heb inmiddels een bod gedaan op een huis. Qua hypotheek ben ik bij de ABN (duur... slechte verkoper), Fortis (offerte moet nog komen, goed verhaal) en Hypotheker (goed verhaal, scherpe offerte) geweest. Wil nog naar de Rabobank. Heb zo het idee dat je bij een bank nog wel wat kan onderhandelen over van alles en nog wat, evt door een tweede gesprek en dan alle info van andere aanbieders meenemen en die persoon voorleggen.

Bij de ABN was mijn vriendin erbij en die kon het niet laten meteen te vragen wat er nog te regelen was. Er ging meteen hier een % af, en daar een kortinkje, en zus enzo... Vond dat niet echt professioneel staan daar het uit de losse pols kwam en dus het hele verhaal daarvoor ongegrond maakte qua mogelijkheden.
Tjah....

Ik heb laatst bij Fortis flink onderhandeld. Uiteindelijk boden ze hetzelfde percentage als bij de Rabobank, maar dan moest ik wel ook mijn salarisrekening en verzekeringen naar Fortis verhuizen.

Alleen dwazen en doden veranderen nooit van mening. James R. Lowell -- Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital. Aaron Levenstein

WoW
Reg. datum: 20 januari 2000

Yay.... vandaag mijn handtekening gezet onder het koopcontract.... nu gaat het echt beginnen :*)
Een leuk nieuwbouw appartement in Leidsche rijn.

Ik ben ook bij twee tussenpersonen geweest voor een hypotheekofferte. Wel opmerkelijk dat ze allebij met exact het zelfde aanbod komen... zo gaat die concurrentie natuurlijk niet werken >:)

Daarnaast 2 weken geleden ook bij de Rabobank geweest voor een Orienterend gesprek... but damn... ze zijn echt duur daar. Zo'n een vreselijk slecht aanbod gekregen dat ze zichtzelf compleet uit de markt prijzen.

Voor starters in een nieuwbouw woming lijkt de Postbank op dit moment het gunstigste te zijn (wel die 0,15% erbij pakken om die boeteclausule bij verkoop eruit te halen).
Dus aan die gene boven mij, ga zeker nog even verder kijken dan de Rabo, liefst bij een landelijke intermediair die meerdere aanbiedingen kan vergelijken (De hypotheker, hypotheekshop, FDC, Hypotheek visie, etc).

Software testen - You build it, I break it! - testen2008@gmail.com

quote:
peetman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:12:
Ik heb laatst bij Fortis flink onderhandeld. Uiteindelijk boden ze hetzelfde percentage als bij de Rabobank, maar dan moest ik wel ook mijn salarisrekening en verzekeringen naar Fortis verhuizen.

Dat is koppelverkoop en mag volgens de wet niet. Maar goed, als jij ermee kan leven en er een flinke korting uit hebt weten te slaan is de keus snel gemaakt.

Ik heb zelf een budet van +/- 12.000 euro. Ik heb in grote lijnen bedacht wat ik ermee wil doen, maar denk dat ik me flink verkijk op de kleine dingen die ook veel geld aan kosten.

FrankGuthrie wijzigde dit bericht 03-10-2006 22:32 (16%)

ik ben nu ook druk bezig met huizen kijken, maar heb nu een vraag over vraagprijzen en een eerste bod

het huis waar ik het meeste interesse in heb vragen ze 192.000kk voor, wat is deze prijsklasse een reel openingsbod? het huis staat al een langere tijd te koop ( 1 jaar ) dus zullen ze waarschijnlijk al sneller happen bij een wat lagere prijs.in het huis zelf moet het 1 en ander egedaan worden zoals keuken en vloeren vervangen.

ik wil natuurlijk met een zo laag mogelijk bod komen zonder dat ik niet serieus genomen wordt.
advies is dus welkom :)

"There is a little nut inside everyone"

Kerst FTW!

Ik denk dat je moet richteno p een prijs van ¤ 180K ofzo. dus beginnen met ¤170 - ¤175K. (eerder richting de 170K aangezien het huis al een jaar te koop staat)

Backup maken? Portable Backup, copyright MidnightMotion

Reg. datum: 28 april 2000

Meestal kan je wel zo'n 10% lager beginnen met bieden. 170.000 is dan een mooi openingsbod. Verder is het natuurlijk een beetje afhankelijk per huis.

To be, or not to be, those are the parameters

Het is heel erg afhankelijk van het huis. Als de verkopers in het afgelopen jaar al een keer (of zelfs meerdere keren) gezakt zijn met de prijs is er niet meer zoveel onderhandelingsruimte. Om te kijken wat reëel is zul je moeten kijken wat de uiteindelijke verkoopprijzen waren van vergelijkbare huizen in de omgeving en daar trek je dan eventueel achterstallig onderhoud vanaf. Dat is waar je naar toe wilt werken. Stel dat dat 185K is zou je kunnen beginnen met 178K, ervanuitgaande dat je in het midden gaat uitkomen. Daarnaast is natuurlijk belangrijk hoe graag je het huis wilt hebben en wat je er voor over hebt.
Als het huis al lang te koop staat, dan is er inderdaad minder onderhandelingsruimte. Dan kan je er beter niet vanuit gaan dat je in het midden uitkomt.
Als je op 170K begint, dan gok ik op 182,5K op z'n laagst. Maar veel lager openen gaat ook niet werken, denk ik. Wat wel helpt is de overdrachtsdatum. Als het al leeg staat, willen ze er liever vandaag vanaf, dan morgen.

Overigens stond ons huis ook al een jaar te koop, waarvan een half jaar leeg. Ook niet vreemd met een (te hoge) vraagprijs van 237K. Toen ze zakten naar 217K, waren er ineens veel geďnteresseerden. Wij hebben uiteindelijk een bod gedaan van 200K, waarna we geheel naar onze verwachting op 210K uitkwamen. Wij hadden alleen gerekend op een onderhandeling; de verkopende makelaar kwam echter met direct een eindbod van 210K.

MrSleeves wijzigde dit bericht 04-10-2006 11:49 (36%)

quote:
peetman schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:12:

Laatst dus precies andersom, van Fortis een erg mooi bod gehad, en daarna met de Rabobank onderhandeld. Maar die bleef toch mooi steken op +0.25% in vergelijking tot Fortis...

Mja, die aantal maanden 0,0 rente (instapbonus) moet ergens vandaan komen he ;)

Ik ben rond, 4.2% voor 10 jaar vast via de Hypotheker bij Delta Loyd :)

* André is tevreden

quote:
André schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:49:
Ik ben rond, 4.2% voor 10 jaar vast via de Hypotheker bij Delta Loyd :)

* André is tevreden

Nieuwbouw, bestaande bouwe, NHG, soort Hypotheek? ;)

Ik ga denk ik voor 4.45% 20 jaar vast NHG Fortis Beleggingshypotheek, bestaande bouw ;).

De 20 jaar vast heb ik gekozen omdat het toch wel lekker is wat zekerheid te hebben, 10 jaar vanaf nu is waarschijnlijk niet m'n meest goedkope periode in het leven (kleine kindertjes enzo ;)) en daarbij is de rente in de afgelopen 20 jaar vaker dik BOVEN de 4.45% geweest als eronder...

Nieuwbouw, met NHG inderdaad. En het is een spaarhypotheek waarin ik 100.000 van de 190.000 aflos.

Vader van Sophie en Lucas!

Ook een huis (geen NHG, is het te duur voor) gekocht deze week, en het volgende aanbod (Hypotheker):
4.45% voor 10 jaar (Delta L)
4.8 voor 20 jaar (Obvion)

Dat kan goedkoper dus als ik het hierboven lees

Zit op dit moment in dubio: ons huis via makelaarsland verkopen of via een "normale" makelaar .Toch flink verschil (800 vs 3000-4000 euro...). Ik vind eigen huis verkopen nog het spannendste eigenlijk....

Spyro_the_Dragon wijzigde dit bericht 06-10-2006 11:38 (21%)

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

quote:
Spyro_the_Dragon schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:37:
Ook een huis (geen NHG, is het te duur voor) gekocht deze week, en het volgende aanbod (Hypotheker):
4.45% voor 10 jaar (Delta L)
4.8 voor 20 jaar (Obvion)

Dat kan goedkoper dus als ik het hierboven lees

Ligt erg aan wat voor hypotheek je neemt etc. Gewoon laten informeren door meerdere partijen. Niet compleet blindstaren op rente percentages. Het is ook belangrijk dat je spaar / belegging je vertrouwen geeft. Vooral bij Beleggingshypotheek kijken wat voor rendementen er gehaald zijn in de laatste 10 / 20 jaar.

Je moet vooral een goed gevoel bij een hypotheek hebben. Als dat voor jou betekent dat je daardoor een iets hogere rente hebt, so be it, slaap je wel rustig ;).

Ik heb net een hypotheek afgesloten voor 222.000 via Obvion. 4,2% voor 10 jaar vast met NHG (voor bestaande bouw). Deels aflossingsvrij, en deels wel aflossen, maar dat doe ik met een eenmalige storting. De komende jaren betaal ik dus alleen rente en een stukje levensverzekering.

Stampertje wijzigde dit bericht 06-10-2006 11:48 (4%)

quote:
Erik_van_H schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:48:
Ik heb net een hypotheek afgesloten voor 222.000 via Obvion. 4,2% voor 10 jaar vast met NHG (voor bestaande bouw). Deels aflossingsvrij, en deels wel aflossen, maar dat doe ik met een eenmalige storting. De komende jaren betaal ik dus alleen rente en een stukje levensverzekering.
Same here, ook eenmalig dik bedrag inleggen waardoor ik geen beleggingspremie meer betaal. Daarnaast 4.45 dus NHG voor 248500 hypotheek (111 aflosbrij 137.5 belegging). Misschien moet ik er bij Fortis toch een beetje aflullen nog ;).

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Tweakers.net Jobs
Tweakers.net Jobs
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws