quote:
Hoe zit het dan als je het huis met VERLIES moet gaan verkopen? Stel je voor dat de overheid de hyptheekrenteaftrek afschaft. Dan worden huizen ineens 12% minder waard, en duurt het wel weer een aantal jaren voordat je het huis eventueel weer kan verkopen met winst.
En 6 jaar is naar mijn mening best lang hoor, in een appartement. Je hebt al snel ruimtegebrek.
Autoverzekering:quote:
50-130 euro. (Ligt aan je schadevrije jaren en of je all risk doet, en wat de nieuwwaarde van de auto is, en het aantal kilometers op jaarbasis)
Brandstof:
ligt eraan hoeveel je rijdt. En op wat voor brandstof, en wat de auto verbruikt.
Wegenbelasting:
ligt aan het gewicht van de auto, en de soort brandstof wat ie neemt
Inboedel:
tientje per maand oid.
Overlijdensverz:
8 euro
Boodschappen:
alleen ongeveer 60 tot 80 euro per week schat ik. Ligt er ook aan of je rookt en drinkt.
Internet:
ligt eraan wat voor abbo je hebt.
Omroepkosten:
15 euro per maand dacht ik (zit bij mij bij het water in)
gas en elektra:
in een appartement van 90 vierkante meter ongeveer 110 euro (helemaal als je en dikke pc hebt. En afhankelijk wat voor CV ketel er in hangt. Of het HR is of niet.
water:
ik betaal 80 euro per maand, incl kabelkosten en verontreinigingsheffing (en nog een gemeentelijke heffing, weet ik zo niet).
Zoals je ziet ligt het er maar net aan "wat je hebt".
(Je zou bij vrienden/ kenissen/ ouders kunnen informeren wat ze kwijt zijn aan de vaste lasten die je noemt)
Bij meerdere banken informeren/ laten berekenen!!! Mijn voorkeur gaat uit naar de grote bekende banken.quote:
RappieRappie wijzigde dit bericht 24-09-2006 21:47 (50%)