quote:BazzH schreef op donderdag 14 september 2006 @ 14:26:
[...]
Maar aangezien je nog niks getekend hebt (toch?), is er nog helemaal niks aan de hand. Jij bent nog helemaal nergens toe verplicht. (En je bent natuurlijk al helemaal niet verplicht om te tekenen.)
Bel de makelaar gewoon. Zeg hem dat het tekenen morgen niet doorgaat omdat je nog niet alle stukken hebt gezien en dat de stukken, die je wel gezien hebt, niet compleet zijn. Je gaat gewoon pas tekenen als je alles gezien hebt. En ja, de stukken van de VVE zijn erg belangrijk. Vooral de huisregels, verslag vorige vergadering en de financiele stukken moet je zeker goed bestuderen voordat er getekend wordt. (Heb je wel een splitsingsakte gekregen? Die is ook belangrijk.)
Laat je niet overbluffen door die makelaar. Als de verkoop vanwege zijn klungeligheid of laksheid niet doorgaat, dan heeft hij wat uit te leggen aan de verkopende partij. (Want die zitten nu waarschijnlijk aan de champagne om de verkoop te vieren.) Ga je ook niet in allerlei bochten wringen tijdens telefoongesprekken met die man. Stukken niet compleet of niet naar wens = geen handtekening. Als de verkopende partij dan afhaakt, dan stinkt de boel en niet zo'n klein beetje ook.
Ik heb inderdaad nog niks getekend. En was ook zeker niet van plan om dat de doen voordat ik alles goed gezien heb. Ik moet morgen gewoon werken, dus kan ze alleen vanavond nog goed doornemen.
Ik ga zometeen inderdaad wel ff bellen dat ik ze uiterlijk vanavond om 7 uur in mijn mailbox wil vinden. Anders bel ik morgen wel voor een nieuwe afspraak.
Splitsingsakte heb ik wel gezien. Dat was allemaal in orde.
Ik heb wel nog een vraagje, wat houdt het inschrijven van de koopovereenkomst in het kadaster in?
Peetman wijzigde dit bericht 14-09-2006 15:15 (3%)
Alleen dwazen en doden veranderen nooit van mening. James R. Lowell -- Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital. Aaron Levenstein