Ervaring met huis kopen
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 41 42 43 44 last
Nieuw Topicquote:
grote kans dat hij die bij zijn keuken gekocht heeft want bijna elke keukenzaak kan die dingen wel leveren.
wij hebben zie hier ook wel in de showroom staan.
Chaoss wijzigde dit bericht 31-05-2006 15:13 (7%)
vorige week bij de gammaquote:
Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz
over 2 weken maar weer bellen met de rabo
Chaoss wijzigde dit bericht 02-06-2006 12:27 (19%)
Ik zal van de week wel wat "before" fotootjes plaatsen!
PC: Fujitsu Siemens Laptop; GSM: SAMSUNG E900; CAMERA: PANASONIC DMC FZ7; CAR: Opel Corsa C 1.6 Sport
quote:nickvanozzie schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 12:07:
Het is inderdeaad vervelend dat het altijd zo op het laatste moment moet. Ik heb gisteren de overdracht gehad en we hebben onze ouders s 'avonds gelijk meegenomen om in het huis te kijken, we hebben 2 maanden geheim gehouden welk huis we gekocht hadden dus dat was wel grappig. Bij elk huis dat we voorbij reden wat te koop stond ben ik gestopt, ouders vragen: "Hebben jullie deze gekocht?" ik: "Nee!!! HAHAHAHAH". Tien huizen verder kwamen we eindelijk aan bij het huis waar ik "JA" kon zeggen. Morgen lekker klussen!!! SLOPEN SLOPEN EN NOG EENS SLOPEN.
Ik zal van de week wel wat "before" fotootjes plaatsen!
Ghe, jij doet me denken aan die kerel in de aflevering van "Help mijn man is klusser!" (TV-programma) van deze week.
Die was ook heel enthousiast begonnen met SLOPEN SLOPEN EN NOG EENS SLOPEN........ meer dan een jaar geleden. Die woonde dus met zijn (hoogzwangere) vrouw (en later dus met vrouw en baby) in een bouwval waar je U tegen zegt.....
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
PC: Fujitsu Siemens Laptop; GSM: SAMSUNG E900; CAMERA: PANASONIC DMC FZ7; CAR: Opel Corsa C 1.6 Sport
Ik sluit me bij deze aan bij de zenuwachtige 'wachters'. Overdracht ook over 5 weken maar ook pas zo'n anderhalve week geleden de handel in gang gezet. Een beetje korte termijn dus aangezien ik betreffende mijn levensverzekering een keuring verwacht/vrees (alleen vrees vanwege de vertraging. niet dat ik als stervend wrak uit die keuring zal komen) vanwege twee epileptische insults vorig jaar en begin dit jaar.
Ik kan dus in elk geval een premieverhoging verwachten en misschien zelfs weigering. (al schijnt die kans vrij klein te zijn)
Dus ehm... *bibber* en *stress*
I am just a dreamer, but you are just a dream...
Voor zover ik weet krijg je bij een dergelijk hypotheekbedrag verplicht een keuring voor de levensverzekering. Of is het bedrag daarvan onder de 150.000 euro?quote:Chaoss schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 11:22:
yup zo hebben wij het ook gedaan (op advies van de rabo meneer), onze eigenlijke lening is 172.000 en de hypotheek is ingeschreven op 250.000, dus als ons inkomen het toelaat kunenn we in de toekomst altijd nog wat bijlenen voor een nieuwe keuken en/of badkamer
quote:Hyp Hyper schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:28:
[...]
Voor zover ik weet krijg je bij een dergelijk hypotheekbedrag verplicht een keuring voor de levensverzekering. Of is het bedrag daarvan onder de 150.000 euro?
bij ons is een keuring niet verplicht, we moesten beide een gezondheidsverklaring invullen en die heb ik eerlijk ingevuld daardoor is al die vertraging onstaan... had mij niets gemankeerd dan was de hypotheek 3 maand geleden al afgerond waarschijnlijk... ik vrees ook voor een keuring... ook niet voor de keuring ansich maar dan hebben we idd NOG meer vertraging... nouhja we hebben nog 3,5 week
En ik zou ook niet weten waarom een keuring bij een hypotheek onder de 150k wel verplicht is... klinkt nogal onlogisch.
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als de hypotheek niet rond is voor de overdracht? gaat de overdracht dan niet door
Lekkere prijzen zijn dat, wij hebben 3,5 jaar geleden gekozen voor Gamma laminaat van ¤4,95 per m2 zodat we die later konden vervangen als we wat meer geld hadden. Maar het ligt er nog steeds bij alsof het gisteren gelegd is dus voorlopig gaan wij nog niets vervangen.quote:depl0y schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:55:
Wij betalen 37 euro per m2, maar dan hebben we ook echt al parket. Vind dat laminaat wel erg duur.
Wij leggen zelf de vloer, dat scheelt behoorlijk in de kosten.
andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics
En je kan nog 7x hetzelfde laminaat leggen voordat je de 35 euro gepasseerd bent...quote:André schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:57:
[...]
Lekkere prijzen zijn dat, wij hebben 3,5 jaar geleden gekozen voor Gamma laminaat van ¤4,95 per m2 zodat we die later konden vervangen als we wat meer geld hadden. Maar het ligt er nog steeds bij alsof het gisteren gelegd is dus voorlopig gaan wij nog niets vervangen.
4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!
Reg. datum: 15 januari 2001
is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)quote:Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:54:
[...]
En ik zou ook niet weten waarom een keuring bij een hypotheek onder de 150k wel verplicht is... klinkt nogal onlogisch.
quote:sverzijl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:53:
[...]
is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)
khad zijn zin even verkeerd begrepen...
ok nou bij onze levensverzekering dus niet (interpolis.... glashelder!)... of idd het bedrag van de levensverzekering is minder dan 150k (hypotheek was iets van 182K)...eigenlijk weet ik dat niet eens meer
weet iemand dit:
quote:Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:54:
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als de hypotheek niet rond is voor de overdracht? gaat de overdracht dan niet doorof heeft de bank een tijdelijke oplossing zodat de notaris/makelaar hun geld wel krijgen?
Chaoss wijzigde dit bericht 08-06-2006 10:29 (61%)
Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking. Dat het bedrag voor de overlijdensrisicoverzekering misschien wél onder de 150.000 euro ligt... (hoeft niet gelijk te zijn aan hypotheekbedrag nl. bij mij is die maar de helft bv.)quote:sverzijl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:53:
[...]
is verplicht bij een _levensverzekering_ boven 150K (misschien niet bij alle verzekeraars, maar wel bij de meeste)
quote:Chaoss schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 08:54:
Weet iemand trouwens wat er gebeurd als de hypotheek niet rond is voor de overdracht? gaat de overdracht dan niet doorof heeft de bank een tijdelijke oplossing zodat de notaris/makelaar hun geld wel krijgen?
Ligt aan de flexibiliteit van de verkoper. Als het goed is staat in je koopovereenkomst ook 'of zoveel eerder of later als beide partijen overeenkomen'.
Of hij strijkt graag het boetebedrag (10% van koopsom?) op
Zelf heb ik er ook de nodige stress van hoor.. vooral omdat verkoper bij mij een woningvereniging is...
Hyp Hyper wijzigde dit bericht 08-06-2006 10:32 (10%)
Bij Artikel 7:
Dit houdt dus in dat er ook géén ontbindende voorwaarde is m.b.t "onder voorbehoud van financiering"quote:Ontbindende Voorwaarden
Artikel7 Op onderhavige overeenkomst zijn geen ontbindende voorwaarde van toepassing
Het betreft een nieuwbouwwoning. De makelaar heeft netjes vanaf het eerste gesprek aangegeven dat we géén ontbindende voorwaarden hebben, dus met nadruk heeft hij verteld dat dat ook voor "onder voorbehoud van financiering" niet geldt.
Uiteraard hebben we met genoeg hypotheekverstrekkers rond de tafel gezeten, en zou dit geen probleem moeten zijn. Echter vraag ik me af waarom deze voorwaarde niet "ingebouwd" zit. Ik verwacht géén rare dingen m.b.t. de financiering, maar stel dat het fout gaat, dan ben ik (volgens vriendin) 20% van de aanneemsom armer.
Kortom; wat zou de reden zijn voor een makelaar om dit niet in het contract op te nemen?
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
quote:Cyberpope schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:04:
Zekerheid dat verkoop verkoop is... Dat is de reden. Als er kopers genoeg zijn is dit geen probleem.
Kopers genoeg hoor, project is op basis van inschrijving (+/- 80 inschrijvingen op 20 woningen) verkocht.
Makelaar gaf zelf aan om de volgende reden niet onder voorbehoud van financiering het huis te willeen verkopen:
Jantje is als eerste geloot en koopt huis 1 op OVBVF
Klaasje is als 2e geloot en wil huis 1, echter is deze OVBVF al aan Jantje verkocht. Als 2e keuze kiest klaasje voor huis2
Pietje is als 3e geloot en wil huis 1, echter heeft Jantje die al OVBVF. Zijn 2e keuze is gevallen op huis 2, echter heeft Klaasje die al OVBVF. Dus gaat hij voor zijn 3e keuze: Huisje 3.
Op het moment dat Jantje nu afhaakt vanwege dat hij het financieel niet rond krijgt, gaat klaasje opeens vertellen dat hij dan liever het huisje van Jantje heeft, en Pietje wil opeens het huisje van Klaasje, waardoor het hele project kris-kras door elkaar aangepast moet worden.
Ik vind het een heel erg sterk verhaal. Want als Jantje het financieel niet rond krijgt, dan betaald hij de boete van 10-20%, en dan komt kavel1 (huisje1) alsnog vrij.
Dit was echt de omschrijving van de makelaar.
Maar ik weet nog steeds niet of het wel slim is te tekenen zonder dat ik OVBVF als ontbindende voorwaarde heb.
Denk dat jantje wel VERDOMT goed zijn best gaat doen voordat hij 30.000 euro gaat betalen,.
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
quote:Hyp Hyper schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:31:
[...]
Ligt aan de flexibiliteit van de verkoper. Als het goed is staat in je koopovereenkomst ook 'of zoveel eerder of later als beide partijen overeenkomen'.
hmmm volgens mij stond in de koopovereenkomst zoiets van dat beide partijen 8 dagen de tijd hebben alles in orde te krijgen als er niet aan de voorwaarden voldaan wordt.
afgelopen vrijdag ben ik door de notaris gebeld om een afsrpaak te maken voor de overdracht! maandag 3 juli om 13:30 moeten we bij de notaris zijn... hij heeft overigens niet eens gevraagt of alles al in orde was met de hypotheek...
Als ik vrijdag nog niets gehoord heb van de levensverzekering bel ik weer met de Rabobank, daarna bel ik ook even met de makelaar omdat we sowiezo vlak voor de overdacht nog ff een rondje door het huis willen maken om te kijken of alles in orde is... dus daar even een afspraak voor maken.
als we vrijdag nog niets verder zijn met de levensverzekering is het dan verstandig om de makelaar daar over in te lichten? wat denken jullie?
nog 3 weken and counting...
Chaoss wijzigde dit bericht 12-06-2006 22:51 (10%)
Reg. datum: 03 september 2002
quote:Chaoss schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:41:
[...]
hmmm volgens mij stond in de koopovereenkomst zoiets van dat beide partijen 8 dagen de tijd hebben alles in orde te krijgen als er niet aan de voorwaarden voldaan wordt.
afgelopen vrijdag ben ik door de notaris gebeld om een afsrpaak te maken voor de overdracht! maandag 3 juli om 13:30 moeten we bij de notaris zijn... hij heeft overigens niet eens gevraagt of alles al in orde was met de hypotheek...
Als ik vrijdag nog niets gehoord heb van de levensverzekering bel ik weer met de Rabobank, daarna bel ik ook even met de makelaar omdat we sowiezo vlak voor de overdacht nog ff een rondje door het huis willen maken om te kijken of alles in orde is... dus daar even een afspraak voor maken.
als we vrijdag nog niets verder zijn met de levensverzekering is het dan verstandig om de makelaar daar over in te lichten? wat denken jullie?
nog 3 weken and counting...
De makelaar nu inlichten lijkt me nog niet nodig. Wat ik wel zou doen is niet wachten tot vrijdag met bellen van de Rabobank. Het duurt echt belachelijk lang voordat ze wat laten horen. Dus vanaf nu elke dag bellen, en maak ze duidelijk dat het nu echt wel krap begint te worden. Ik heb het idee dat je ergens onderop een stapel ligt.
Succes
So?
quote:Mr Knowitall schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:22:
[...]
De makelaar nu inlichten lijkt me nog niet nodig. Wat ik wel zou doen is niet wachten tot vrijdag met bellen van de Rabobank. Het duurt echt belachelijk lang voordat ze wat laten horen. Dus vanaf nu elke dag bellen, en maak ze duidelijk dat het nu echt wel krap begint te worden. Ik heb het idee dat je ergens onderop een stapel ligt.
Succes
ik bel al regelmatig met die lui... Rabobank zelf is ook niet echt het probleem, maar interpolis die de aanvraag van de levensverzekering moet afwerken.
ze hebben ongeveer 4-5 weken geleden mijn medisch dossier van de huisarts ontvangen... blijkbaar ben ik een moeilijk geval om te beoordelen. Aankomende vijdag 2 weken geleden heb ik nog met de rabo gebeld, en 2 weken daarvoor ook, elke keer belt de rabo voor mij met interpolis... magoed steeds geven die aan dat "het in behandeling is".
na vrijdag begin ik toch echt te stressen aangezien het dan minder dan 2 weken is...
op welk moment zouden jullie de makelaar informeren dat de hypotheek nog niet rond is?
quote:Chaoss schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:17:
Aankomende vijdag 2 weken geleden heb ik nog met de rabo gebeld, en 2 weken daarvoor ook, elke keer blet de rabo voor mij met interpolis... magoed steeds geven die aan dat "het in behandeling is".
na vrijdag begin ik toch echt te stressen aangezien het dan minder dan 2 weken is...
op welk moment zouden jullie de makelaar informeren dat de hypotheek nog niet rond is?
Ik denk ook dat je, vooral nu het begint te dringen, niet alleen op vrijdagen moet bellen. Dan kun je namelijk nog maar 2 keer bellen voor het zo ver (of te laat) is. Misschien de Rabobank vragen naar een direct contactpersoon bij de verzekeraar en die lastigvallen?
De makelaar kun je een dag vantevoren altijd nog bellen
Bij mijn eerste huis kreeg de notaris pas de dag vantevoren de stukken. Niet omdat ik (toen) zo'n probleemgeval was, maar meer omdat de hypotheekverstrekker/verzekeraar nogal laks was...
Hyp Hyper wijzigde dit bericht 13-06-2006 10:22 (17%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.