Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaring met huis kopen

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
AKA CamelSushi
Reg. datum: 16 februari 2006

Ja, wij krijgen de sleutel a.s. donderdag al, maar je zult zien dat die laatste 5 weken best snel voorbij gaan.
Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met de afschouwing van een huis? Waar moet ik specifiek op letten, behalve eventuele houtrot en lekkages en het noteren van de meterstanden?
Iemand tips?

PC: Fujitsu Siemens Laptop; GSM: SAMSUNG E900; CAMERA: PANASONIC DMC FZ7; CAR: Opel Corsa C 1.6 Sport

Titanium

Wij hebben nog 5 weken voordat we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. Ondertussen zijn we al lekker aan het rondkijken voor meubels en inrichting.

We hebben enkel 1 probleem, ons oude huis is nog niet verkocht :(. Via de bank is het 1 en ander te regelen daarvoor, maar het liefst zijn we het natuurlijk voor die tijd gewoon kwijt zijn.

Iemand nog een huis kopen in Zwolle ? ;)

Live gamer tag : depl0y | iPhone 8GB 1st Gen | iPhone 16GB 3G White

Acties: [view]

Door: Daniel
Management Team
5 weken is blijkbaar een populaire termijn, voor ons geldt hetzelfde.
Kleine domper is dat de verkoop van ons huidige huis nog niet echt wil vlotten, we hadden 5 minuten nadat de advertentie was gezet al een bezichtigingsafspraak, vlak daarna is er nog iemand komen kijken maar voor de rest is het erg stil. Nouja, we hebben nog even de tijd, maar gezien de prijsstelling en het feit dat er niets aan hoeft te gebeuren had ik wel wat meer interesse verwacht. Iemand nog een appartement in Diemen kopen? ;)

Chaoosss: je hoeft je nog niet echt zorgen te maken, over het algemeen wil de notaris de stukken uiterlijk een week voor de overdracht hebben. De bank heeft gemiddeld een week nodig om de offerte rond te trekken dus je hebt nog ongeveer drie weken :)

[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!

Titanium

Bij ons is het nog net wat frustrerender. We hebben (inc open huis) zo'n 14!!! bezoeken gehad. Nadeel is dat er bij ons in de straat nogal wat huizen te koop staan (meeste mensen hebben er 4 - 5 jaar gewoond).

Het irritante is, dat je eigenlijk zelf weinig kan doen aan de verkoop. Je kan wat rondvragen, maar dat is ook alles.

depl0y wijzigde dit bericht 29-05-2006 13:26 (24%)

Reg. datum: 11 november 2003

quote:
Daniel schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:18:
Chaoosss: je hoeft je nog niet echt zorgen te maken, over het algemeen wil de notaris de stukken uiterlijk een week voor de overdracht hebben. De bank heeft gemiddeld een week nodig om de offerte rond te trekken dus je hebt nog ongeveer drie weken :)
dag van te voren gaat ook goed :Y)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

www.audi-fan.nl

jaja iedereen roept dat ik me nog geen zorgen hoef te maken (zelfs de Rabo, maar ik ga ze vrijdag weer lastig vallen met een telefoontje). magoed STEL dat er nog een medisch onderzoek oid moet komen OF een compleet andere hypotheek omdat de levensverzekering niet door kan gaan.

wij hebben trouwens al voor zo'n 8000 euro aan meubels gekocht, in de 2'de week van juli komen ze een vrachwagen vol brengen :+ (allemaal bij 1 zaak gekocht) zijn echt hele leuke meubels, ik post tzt wel foto's.

Chaoss wijzigde dit bericht 29-05-2006 14:10 (3%)

AKA CamelSushi

Wij hebben ook al 4000 euri's uitgegeven aan meubels. Daarnaast nog eens 1000 aan laminaat en 750 aan verf en behang en nog eens 500 aan vinyl voor in de slaapkamers. We moeten nu nog de gordijnen/jaloezien/lamellen en nog meer meubels! Haha.
Alles moet nieuw want we hebben niks om zelf mee te nemen, we gaan allebei direct vanuit ons ouderlijk huis.

oh ja, we hebben ook nog 15000 uitgegeven aan een verbouwing van de badkamer! Die is nu nog maar 1.17 mtr bij 2.15 mtr. Hij wordt, 2.30 bij 2.70 meter, we verhuizen het hele ding naar een andere kamer, oude badkamer wordt dan washok!!! _/-\o_

PC: Fujitsu Siemens Laptop; GSM: SAMSUNG E900; CAMERA: PANASONIC DMC FZ7; CAR: Opel Corsa C 1.6 Sport

www.audi-fan.nl

lekker heh veel geld uitgeven :+

wij zitten in hetzelfde schuitje, wat we nu hebben is gewoon niets... dus ons motto was vanaf februari hard sparen en dan lekker veel nieuw spul kopen! als we het doen dan ook in 1x goed! woonkamer, eetkamer en slaapkamer wil ik ook gewoon mooi spul hebben staan. computerkamer / kantoor doen we low-budget met ikea spul :+. dan houden we nog 1 slaapkamer en een zolder over maar we weten nog niet precies wat we daar mee gaan doen.

overigesn heb ik voor het klussen 1500,- in mijn budget (jah ik werk met een budget :+ ) omgenomen is dat een beetje realistisch:

1.benedenverdieping - woon en eetkamer ligt al laminaat, de kozijen waren 2 jaar geleden wit geverft dus die laten we zo en ook hangen er beneden overal al lamellen die blijven hangen _/-\o_ dus het enige wat we beneden hoeven doen is behnag van de muren en glasvlies plakken + sauzen.

2.de hal - doen er eerst weinig aan (lees niets :P) ligt wel hetzelfde laminaat als in de woon en eetkamer.

3.de keuken is al klaar, alle inbouw apparatuur zit er al in hoeven alleen een paar spots gemonteerd te worden.

4. boven - onze slaapkamer moet laminaat in en behangen worden
5. boven - computerkamer komt ook laminaat te liggen + behang.
6. boven - overloop komt iig laminaat te liggen, behangen weten we nog niet.

ik heb uitgereken dat we voor de beneden verdieping ongeveer 50-55 meter glasvlies nodig hebben dat kost zo'n 75 euro en aan laminaar zijn we zo'n 300 euro kwijt, lijkt me dat ik dan redelijk uit meot komen met 1500 euro klus budget :P
Reg. datum: 11 november 2003

quote:
Chaoss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:20:
lekker heh veel geld uitgeven :+

wij zitten in hetzelfde schuitje, wat we nu hebben is gewoon niets... dus ons motto was vanaf februari hard sparen en dan lekker veel nieuw spul kopen! als we het doen dan ook in 1x goed! woonkamer, eetkamer en slaapkamer wil ik ook gewoon mooi spul hebben staan. computerkamer / kantoor doen we low-budget met ikea spul :+. dan houden we nog 1 slaapkamer en een zolder over maar we weten nog niet precies wat we daar mee gaan doen.

overigesn heb ik voor het klussen 1500,- in mijn budget (jah ik werk met een budget :+ ) omgenomen is dat een beetje realistisch:

1.benedenverdieping - woon en eetkamer ligt al laminaat, de kozijen waren 2 jaar geleden wit geverft dus die laten we zo en ook hangen er beneden overal al lamellen die blijven hangen _/-\o_ dus het enige wat we beneden hoeven doen is behnag van de muren en glasvlies plakken + sauzen.

2.de hal - doen er eerst weinig aan (lees niets :P) ligt wel hetzelfde laminaat als in de woon en eetkamer.

3.de keuken is al klaar, alle inbouw apparatuur zit er al in hoeven alleen een paar spots gemonteerd te worden.

4. boven - onze slaapkamer moet laminaat in en behangen worden
5. boven - computerkamer komt ook laminaat te liggen + behang.
6. boven - overloop komt iig laminaat te liggen, behangen weten we nog niet.

ik heb uitgereken dat we voor de beneden verdieping ongeveer 50-55 meter glasvlies nodig hebben dat kost zo'n 75 euro en aan laminaar zijn we zo'n 300 euro kwijt, lijkt me dat ik dan redelijk uit meot komen met 1500 euro klus budget :P

ik denk dat je je vergist in wat er allemaal bij komt kijken. Niet alleen verf moet je meerekenen, maar ook afplakband, zeil/plastic oid, kwasten, rollers, plamuur, plamuurmessen, trapje enz enz enz
laminaat net zo, heb je plintjes nodig, tube kit, verstekbakje e.d. als je pecht hebt ook nog ff je ondervloer vernieuwen... ik heb me er over verbaast hoeveel geld je totaal kwijt bent aan dat soort zooi. Dat loopt echt in de honderden euro's bij elkaar!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Titanium

Inderdaad, nu bij ons 2e huis heb ik wel het gevoel dat ik beter weet wat ik ongeveer moet hebben, maar dan alsnog komen er altijd wel een paar 100 euro bij aan kleine troepjes.

Bij dit huis waren we in 2 weken klussen alleen al meer dan 300 euro kwijt om de 'crew' te eten te geven tussen de middag enzo :P

www.audi-fan.nl

ok gelukkig heb ik nog een beetje geld achter de hand dan :P

sauz is opzich niet erg duur dat scheeld.... 2 rollers en 2 van die bakjes en we komen een heel eind. klein gereedschap heb ik ook al aardig wat van.

van die vloerplaten voor onder het laminaat was ik idd ff vergeten, iemand enig idee wat die kosten?

magoed aan laminaat en glasvlies behang en gewoon behang zit ik op 500 euro.. dan hou ik 1000 euro over voor de kleine dingen.
E36 BMW 318iS
Reg. datum: 05 februari 2001

Huis inrichten is inderdaad mooi werk. Ik heb nu zo'n beetje alles in orde. Laatste dingen moeten nog gebeuren in de badkamer en de tuin moet nog. Alle meubels staan al op de plek hoewel overal nog wel wat rotzooi staat die nog geen plek hebben gekregen. Bij intresse wil ik wel wat pics plaatsen :)

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

www.audi-fan.nl

jah lijkt me leuk die foto's,

huis inrichten hoort nou eenmaal bij huis kopen ;)
E36 BMW 318iS

oki :P

http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/c6d51ffc5133407806f2bbcc6ca624d9.jpg

de eettafel van zymbioz en stoelen van bert plantagie. De rotzooi op de tafel + computer gaan nog weg. da's tijdelijk ;)

http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/3fa1ebd7d4c4497dd91ae72f83776f9c.jpg

zithoekje met 2 bankjes van montel en een salontafel die bij de eettafel hoort.

http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/95976cefe9ab513b5823c02a12fc8272.jpg

keuken van bruggink keuken in hoogglans nachtblauw met alles geborsteld staal.

http://onzinforum.bvdserver.com/v2/images/c591004c7e935d74f5b8c5ca6755416e.jpg

en een kast ook van zymbioz voor de rest van de rommel dat al wel buiten beeld ligt ;)

Al met al ben ik dik tevreden met dit woninkje als eerste woning. Direct ook maar gaan samenwonen met m'n vriendin en het bevalt goed :)
offtopic:
sorry voor de url in de bovenhoek van de foto's maar dit was de beste uploader die ik zo snel kon bedenken

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

www.audi-fan.nl

ziet er netjes uit! leuke meubels lekker strak daar hou ik wel van.... net als de keuken! mooi laminaat/parket ook!

hoe lang wonen jullie er nu?

Chaoss wijzigde dit bericht 30-05-2006 20:01 (9%)

You talking to me?

Woei! Vandaag koopcontract getekend van het huis dat we vorige week verkocht hebben, en vandaag het eens geworden over de nieuwe woning die we na 1 juli kunnen betrekken :Y)

Dus we hebben nog 6 weken de tijd om in te pakken :P

E36 BMW 318iS

quote:
Chaoss schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:00:
ziet er netjes uit! leuke meubels lekker strak daar hou ik wel van.... net als de keuken! mooi laminaat/parket ook!

hoe lang wonen jullie er nu?
16 maart hebben we de sleutel gekregen maar echt wonen een goede anderhalve maand denk ik zo.

Professioneel azijnpisser

quote:
Chaoss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 21:08:
magoed aan laminaat en glasvlies behang en gewoon behang zit ik op 500 euro.. dan hou ik 1000 euro over voor de kleine dingen.

Heb je daarna nog geld over? Zoals ook al eerder gezegd, het gaat hem in de kleine dingen zitten. Vooral je laminaat berekening, als ik zo zie dat je alle verdiepingen wil gaan doen vrees ik dat je het niet met 300 euro gaat redden. Want wat voor laminaat wil je eigenlijk? Gamma huismerk of 'hogere' kwaliteit?

* Gunner is overigens tevreden over het Gamma huismerk laminaat
www.audi-fan.nl

quote:
Juggernaut schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:09:
[...]

16 maart hebben we de sleutel gekregen maar echt wonen een goede anderhalve maand denk ik zo.

aha dus ongeveer 3-4 weken aan het klussen geweest?

quote:
Gunner schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:16:
[...]

Heb je daarna nog geld over? Zoals ook al eerder gezegd, het gaat hem in de kleine dingen zitten. Vooral je laminaat berekening, als ik zo zie dat je alle verdiepingen wil gaan doen vrees ik dat je het niet met 300 euro gaat redden. Want wat voor laminaat wil je eigenlijk? Gamma huismerk of 'hogere' kwaliteit?

* Gunner is overigens tevreden over het Gamma huismerk laminaat

beneden ligt al overal laminaat, en dat blijft liggen, is nog in perfecte staat dus dat is mooi meegenomen.

boven gaan we nieuw laminaat neerleggen, aangezien dat geen kamers zijn waar constant veel mensen over de vloer zijn lijkt me dat Gamma-laminaat kwaliteit daar ruim voldoende is... dat spul heb je voor 10-15 euro per vierkante meter.

en jah we hebben nog wel wat geld achter de hand (1000-1500 ofzo) voor "onvoorziene dingen".

Chaoss wijzigde dit bericht 30-05-2006 20:28 (24%)

AKA CamelSushi

Wij laten ons laminaat leggen, maar ik zorg wel dat ik erbij ben want dan kan ik alvast alle snoeren en draden onder de vloer door leggen, zijn die mooi weggewerkt! Onze woonkamer/eetkamer is totaal 28 m2, totale kosten komen op ¤950 en dan beschikken wij over een Quickstep vloer met kleur: esdoorn natuurvernist
http://www.vloerenvoordelig.nl/write/U-862_decor.jpg

www.audi-fan.nl

dat is vrij duur, want je betaald 34,- per vierkante meter, ik denk datje dik betaald voor het leggen of niet? gelukkig heb ik een schoonvader die het kan :Y)

mooie kleurtje trouwens,
Titanium

Wij betalen 37 euro per m2, maar dan hebben we ook echt al parket. Vind dat laminaat wel erg duur.

Wij leggen zelf de vloer, dat scheelt behoorlijk in de kosten.

AKA CamelSushi

Ja het leggen is inderdaad duur, maar er is niemand die het kan die ik ken en zelf heb ik een niet al te goede sterke rug. De woonkamer van ons huis to be loopt scheef dus dat maakt zelf leggen natuurlijk al een stuk moeilijker. Laten leggen geeft in elk geval garantie mocht het niet goed gelegd zijn en quickstep laminaat geeft 25 jaar garantie op de hout laag! _/-\o_

E36 BMW 318iS

ik heb 80m2 laminaat gekocht voor zo'n 1400 euro. Wel zelf moeten leggen maar da's mooi werk dus dat deed ik graag :P

AKA CamelSushi

Kan je niet even bij ons langs komen? :+

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: