Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 18 februari 2004

Wie weet of hoe kan ik weten dat mijn TV (Samsung LE26R41B, eind october 2005) HDMI 1.2 heeft, of nog 1.1? Ik ben daar wel benieuwd naar.

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

Reg. datum: 25 februari 2001

Maakt dus niet echt uit lijkt me; waarom zou je een SACD signaal naar je TV willen laten gaan?

Klok en klepel, mensen. De verbeteringen die de point releases 1.1-1.3 toevoegen zijn voor 99% van de gebruikers alleen van belang als koppeling tussen een bron en AV-receiver, niet voor het weergave-apparaat. Het gaat alleen om audio. HDMI 1.3 voegt support voor high-res audio codecs die op BR en HD-DVD geleverd gaan worden.

Alle incarnaties van HDMI ondersteunen videoresoluties t/m 1080p, dus als het alleen om je TV gaat hoef je je nergens zorgen over te maken.

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 03-04-2006 15:58 (84%)

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
Parasound schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:46:
Geen firmware upgrade mogelijk, HDMI 1.3 wordt eind 2006 verwacht.

Nee, wordt eerst helft 2006 verwacht, en heeft de volgende toevoegingen t.o.v. versie 1.2:

quote:
* Higher speed: Though HDMI has more than twice the bandwidth needed to support all HDTV formats, HDMI will increase its single-link bandwidth to support the demands of future HD display devices, such as higher resolutions, deep color and high frame rates.
* Deep color: HDMI will support 30-bit, 36-bit and 48-bit color depths for stunning rendering of over one billion colors in unprecedented detail.
* Greater PC/CE convergence: HDMI will be enhanced for easier integration into low voltage, AC-coupled PC graphics controllers, cementing HDMI’s position as the de facto standard digital multimedia interface enabling true convergence across PC and CE platforms. The HDMI Founders also support compatibility between HDMI and the Unified Display Interface (UDI), the HDMI-compatible digital video interface for PC displays announced recently by a group of leading PC technology makers.
* New mini connector: With small portable devices such as HD camcorders and still cameras demanding seamless HDTV connectivity, HDMI will offer a new, smaller form-factor connector option. Since HDMI offers the highest quality digital audio and video on a single connection, such devices will be also benefit from a reduced connector count.
* Lip Sync: CE devices are employing increasingly complex digital signal processing of high-resolution video and audio formats to enhance the clarity and detail of the content. As a result, synchronization of video and audio in user devices has become a greater challenge and could potentially require complex end-user adjustments. HDMI will incorporate features to enable this synchronization to be done automatically by the devices with greater accuracy.
* New compressed audio formats: In addition to HDMI’s current ability to support high-bandwidth uncompressed digital audio and all currently-available compressed formats (such as Dolby Digital and DTS), HDMI will add additional support for new compressed digital audio formats Dolby TrueHD and DTS-HD.
Aldus http://www.hdmi.org, HDMI 1.3 geeft ook support voor 1080p schermen. En het schijnt dat 1.3 niet backward compatible met het geluid is... :X Dat betekend dat als je bron HDMI 1.3 is, en je scherm 1.2 is, je geen geluid hebt, maar dit zijn geruchten***!!! Aangezien het nog niet uit is, is het dus nog niet bevestigd.
offtopic:
***(een "vriendje van een kennis van mij, bla bla werkt bij HDMI, en die vertelde..." type gerucht) ;)
.

Arx wijzigde dit bericht 03-04-2006 16:10 (8%)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Reg. datum: 08 mei 2005

Does HDMI support 1080p/60Hz?
Yes, every version of the HDMI standard supports 1080p/60Hz. However, as discussed below, this is not a requirement, and manufacturers may choose to only implement 1080i, for example. For some types of devices (e.g. DVD players), this has not historically resulted in a reduction in quality as there has been relatively little true 1080p/60Hz content available, and 1080i can deliver all of the visual information available from the source.

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

http://www.digitalekabelt...kket_bij_essent_395.shtml

Het HDTV pakket van essent kost 3,95 per maand. Hopen dat UPC dit ook doet, niet dat wij dan 10 euro betalen hiervoor. Film 1 en sport 1 hoef ik toch niet.

AMD Athlon 64 3000+, S754. MSI K8N Neo 2 platinum. Sapphire X800 XT-PE. 1024 mb Kingston geheugen.

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
Denizz schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:00:
http://www.digitalekabelt...kket_bij_essent_395.shtml

Het HDTV pakket van essent kost 3,95 per maand. Hopen dat UPC dit ook doet, niet dat wij dan 10 euro betalen hiervoor. Film 1 en sport 1 hoef ik toch niet.

Als ze daar dan ook nog een CAM bij ondersteunen dan heb ik dat er best voor over eigenlijk :).

Vraag me alleen af wat die andere kanalen dan zullen worden.

Reg. datum: 11 februari 2006

quote:
Wokschotel schreef op zondag 02 april 2006 @ 11:35:
[...]

Beetje laat, maar goed. Je hebt zeker een AGP-kaart? Zie: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=12150&st=60

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 6600 GT :(
Nee, ik heb toch echt een pci-e. En die zou alle hardware-versnelling moeten ondersteunen.

PSN-ID: Mikey5times

Reg. datum: 13 december 2000

Hoppa, we hebben zojuist een Essent demo-standaard met Samsung HD-decoder ( de 360) en een samsung 32R71 ontvangen.

D'r draait momenteel een demo op van HD1, en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit via zowel component als HDMI prima is, alleen zit er wel relatief vaak storing/artifacten in.

Veni, vidi, vaginalis! | Ik kwam, Ik zag, en het was kut!

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Waar is dat en verkopen jullie de kastjes ook al?

PSN: Shiver23

Emmen, en nee, de decoders zijn nog niet leverbaar. 3e week april is ons verteld.

Reg. datum: 03 oktober 2004

Ik heb ook Essent en ik wil graag Film1 in HD... ben best bereid daar bijv. nog eens 3,95 euro extra voor te betalen in de maand, en ik hoop dat ze dat ook gaan leveren :) Discovery HD is wel leuk, maar het gaat mij voornamelijk om de films.
Reg. datum: 09 september 2004

Ik heb ook een vraagje aangaande een hdtv,

de Sony KLV-23M1.

Deze heeft een HDMI (High-Definition Multimedia Interface) Connection, hierbij zocht ik een videokaart voor in mijn media center.

De Asus EN7600GT 256Mb, 2xDVI, HDTVo, PCI-E heeft dus een HDTVo.

Mijn vraag is of dit dezelfde in/uit gang is, of dat ik beter HDMI-DVI kabel kan gebruiken.

Mijn verwarring is onstaan door gebruik van meerdere benamingen voor wellicht dezeflde aansluiting

thks alvast

Ojajoh?

quote:
Tekielja schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:07:
Emmen, en nee, de decoders zijn nog niet leverbaar. 3e week april is ons verteld.
Ok, en in welke winkel als ik vragen mag?

quote:
Timmyboy_ schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 22:56:
Ik heb ook Essent en ik wil graag Film1 in HD... ben best bereid daar bijv. nog eens 3,95 euro extra voor te betalen in de maand, en ik hoop dat ze dat ook gaan leveren :) Discovery HD is wel leuk, maar het gaat mij voornamelijk om de films.
Maak daar maar 20 euro van, net als bij UPC... :> ;)

quote:
b_buster schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:09:
[...]

Ok, en in welke winkel als ik vragen mag?
De EP, naast de Rabobank.

Reg. datum: 24 juli 2000

quote:
Denizz schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:00:

4 euro per maand vind ik nog wel meevallen, maar ik wacht eerst nog wel af tot hoe de rest van de ontwikkelingen lopen. Film 1 vind ik ook niet interessant, aangezien ik wil kijken wanneer ik wil. Sport1 is opzich wel interessant, voetbal is opzich het enigste wat ik op TV kijk naast de actualiteiten.

Overigens krijgen film1/sport1 beide maar 1 HDTV kanaal, zie hier

Reg. datum: 27 februari 2004

Ik sta op het punt de lcd-tv aan te schaffen:
Sharp LC-32GA6 http://images.kieskeurig.nl/images/product/879F2F8B1F1E08FCC1257074004C8BBB.jpg

Deze tv staat te boek als HD-ready, maar HDCP kom ik nergens tegen.

Vereist "HD-ready" nu dat de tv HDCP ondersteund?
topicstartnee...
wikipedia: jaja
EICTA "HD ready" LOGO LICENSE AGREEMENT and the "HD ready" Minimum Requirementspagina 11 van de pdf: The DVI or HDMI input supports content protection (HDCP)

Ik heb serieus mijn best gedaan om deze vraag te beantwoorden, en het lijkt erop dat de topicstart niet klopt, en dat deze tv wel HDCP moet hebben. Wie helpt me?

Think Different

Als ik op mijn computerscherm (een iMac G5 17" breedbeeld scherm) een HD-trailer bekijk, 780p, kan ik dan van HD-kwaliteit genieten, of wordt de kwaliteit nog beter op een speciaal daarvoor gemaakte televisie?
Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
hietahh schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:37:
Als ik op mijn computerscherm (een iMac G5 17" breedbeeld scherm) een HD-trailer bekijk, 780p, kan ik dan van HD-kwaliteit genieten, of wordt de kwaliteit nog beter op een speciaal daarvoor gemaakte televisie?
Je zal op je breedbeeld computerscherm zeker wel van de HD kwaliteit kunnen genieten! Omdat je bij een televisiescherm wat verder zit en het wat groter is kijkt dat wel iets prettiger. En bij een groter scherm passen wat er wat meer mensen omheen. ;)

Think Different

Ja, dat het groter kan op een TV snap ik. Maar stel ik zou een 17" tv hebben die helemaal HD was enzo, zou ik hetzelfde effect hebben als op mijn iMac scherm?
Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Ja
Wat zou er volgens jou nog anders kunnen zijn?

En helemaal HD enzo bestaat natuurlijk niet echt. Je hebt meerder resoluties van HD. Maar bijv een 720p stream ziet er op je imac scherm niet heel anders uit dan op een tv.

Shiver23 wijzigde dit bericht 07-04-2006 22:43 (64%)

PSN: Shiver23

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Shiver23 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:43:
Ja
Wat zou er volgens jou nog anders kunnen zijn?

TV kijken op je pc (ook op de juiste resolutie) ziet er minder uit dan via de tv.
Waarom dit was weet ik niet meer... staat me iets bij dat een tv het beeld iets onscherper maakt...of dat de pixels iets meer verstrooit waren zodat je een vloeiend beeld hebt ipv een heleboel pixels.

Dus de vraag of hd via een pc er anders uitziet dan op een hd tv lijkt me eigenlijk best logisch.

job wijzigde dit bericht 07-04-2006 23:07 (12%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
job schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:05:
[...]

TV kijken op je pc (ook op de juiste resolutie) ziet er minder uit dan via de tv.
Waarom dit was weet ik niet meer... staat me iets bij dat een tv het beeld iets onscherper maakt...of dat de pixels iets meer verstrooit waren zodat je een vloeiend beeld hebt ipv een heleboel pixels.

Dus de vraag of hd via een pc er anders uitziet dan op een hd tv lijkt me eigenlijk best logisch.

Een TV heeft een lagere dotpitch dan een PC beeldscherm. Simpeler gezegd, de pixels zijn groter.

Er is dus meer fysieke ruimte om kleuren/kijkhoek e.d. goed te krijgen op een TV.

En TV's passen filters toe, al is dat normaal meer van toepassing op analoge ingangen.

Dat en de afstand dat je van het scherm afzit buiten beschouwing gelaten ziet hetzelfde HDTV plaatje er niet anders uit op je TV dan op je monitor.

Reg. datum: 26 september 2004

Ik heb de Philips 42pf9966/10 plasma tv en deze heeft 1 groot nadeel, namelijk dat hij maar over 1 DVI-I poort beschikt. Dus ik zou zo'n switch willen kopen. Nu heb ik er een gevonden voor ¤99, heeft 2x HDMI IN, 2X DVI in en 1x DVI out. Ideaal dus, maar nu bedenk ik mij dat ik bij de specs nergens iets over HDCP zie staan, maar mijn plasma tv heeft wel HDCP op de DVI poort, is dit dan erg dat die switch dat misschien niet heeft?

specs:
http://www.mcsnet.nl/media/hdmi_dvi_audio_switch.jpg
HDMI DVI Audio coaxiaal digitaal combi schakelaar
Euro 99,00

HDMI-DVI-Audio combinatie schakelaar voor het aansluiten van 4 apparaten zoals DVD speler, Set Top box, of Satelietreceiver aan een Monitor/TV scherm,

* 2 HDMI ingangen, 1 uitgang,
* 1 DVI ingangen, 1 uitgang,
* 4 audio ingangen tulp coaxiaal digitaal audio+ 4 stereo audio
* 3,5 mm jack koptelefoon uitgang
* 1 audio tulp coaxiaal digitaal audio+ 1 stereo audio uitgang
* Handschakeling

In de specs staat 1dvi ingang, maar op de afbeelding staan er wel degelijk 2 dus dat is dnek ik een typfout.

Reg. datum: 08 mei 2005

Da's niet echt duur voor een 4 naar 1 switch, Geffen verkoopt ze voor 400 euro.
quote:
HDMI switch/schakelaar voor het aansluiten van 4 bronnen. Handmatig schakelen. 4 keer HDMI 19 polige ingangen en1 HDMI 19 polige uitgang Ondersteuning tot 1920 x 1080dpi :?

Asus P4P800 Deluxe, Intel P4 3,0 GHz HT, Asus X800XL 2xDVI, Kingston 1024MB Dual Channel Kit, Seasonic S12-430, Sony Playstation 2 met O2mod en PS2VGA kabel. Beide aangesloten op Acer AL922 en op een 63cm Televisie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: