Vliegvlug schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 00:44:
[...]
Dat is net een nieuwer model dan de 2022 versie die ik heb toch?
[...]
Is dat dan de voorairbag? Of heeft de Corolla ook zij airbags?
Want de kabel voor de achter camera komt bij de fitcamx vanaf de achteruitkijkspiegel dus komt zover ik weet niet langs de voor airbag.
[...]
Ik vermoed dat jij een andere achter camera hebt waarbij de kabel ergens van vooronder uit de voorkant van de auto komt. Want volgens mij hoef ik de B en C stijlen enkel te kruisen en er niet doorheen aangezien ik van plan was om via de rand van de dakbedekking te gaan.
[...]
Dat was ik ook van plan.
Ben jij onderlangs via de dorpel gegaan?
Hoe ben je uiteindelijk op de achterruit terecht gekomen?
Ben je via het linker of rechter rubber ding gegaan dat het plafond met de klep verbindt?
Zie de twee groene paden hieronder:
[Afbeelding: Toyota Corolla Hybrid TS - achterklep - paden voor draad dashcam achter]
En om de kabel uit de klep te laten komen is er dan voldoende speling om tussen de bovenkant van dat rechthoekige deksel uit te komen of moest je er een inkeping in maken?
Of is het misschien wel mogelijk om onder het grijze kunststof uit te komen ter hoogte van de ruit?
Plaatje zegt meer dan....
Inderdaad inkeping gemaakt. Ik heb een ronde vijl gebruikt. Van daaruit onder de dakbedekking doorgetrokken naar de pilaren. En zoals je zei vanuit daar kan je inderdaad langs het dak en achter de airbags alles doortrekken.
Die rubbers bij achterklep zijn echt kut. Uiteindelijk heb ik de kunststof "rubber houders" los geklikt. Maar die zijn echt moeilijk om weer vast te zetten.
:strip_exif()/f/image/pXgNqFoWYx4V9rLni8MY6CWE.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/GfKYJBJCHe9quhDl00zLwTbx.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlgEgK8vf4aFfe4Ga5dM79o6.jpg?f=user_large)

:strip_exif()/f/image/JIfo8sOh4kP66EWMCMI3NDHK.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/EWIB74xxlaUaLNPe2oQEOUbE.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YvngZFvRARIoRfhJjjT8gUyE.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/wH63rUfWXXmt8ykvynPf8FYN.png?f=user_large)
/f/image/VvzUMm6hhngx7F1YVd847UHI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b5XUZUSZ1Qjyof6emBulwwDC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ele1g4Zx7v9rNRbCpQKurbck.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A8CGZv6wNOuqM2iscBKVWbr1.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraagje. Er ligt een plas onder mijn auto. We hebben al een paar dagen niet gereden, maar het heeft gister ochtend wel geregend. Het smaakt en ruikt nergens naar. Het lekt bij het 3de gat op de foto. Lekt dus bij de motorruimte onder de accu ergens. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f5KouXVaiIbTQdO6TnPvTh5a.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hYZBCQQNx8zIPQPwJrFWMOK0.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/9R0oTdfIIJB7VVGaE1vRAibz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s7fugqlIFXhIhmwvPkvgcbLB.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EGMQ3Oy0vcBY0S8CbTF28miu.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/IO91Iy6yVwgYi8WzeB2Vr94S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7DhFP6EjkRDStaIW8iUHUi8q.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/ynpaqOkVsFSxZPtLJv37l5Ii.webp?f=user_large)
:no_upscale():strip_exif()/f/image/jWkiQAuZxEqWzBBrwZOsO5it.webp?f=user_large)