Hoofdcategorieën
Topicacties

Medion navigatie-systeem bij de scapino 185 euro

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 februari 2002

RikTW gebruikersprofiel kun je wandelaar aangeven. Dat gaat redelijk hoewel je wel "keer om" etc te horen krijgt omdat hij in de war raakt met 1richtingsverkeer (waar je als wandelaar geen last van zou moeten hebben).

Mockingbird ik zou het maar proberen voor je pa, syncen hoeft hij toch niet gewoon 1 keer de kaart en software erop zetten dan heb je het wel gehad. Als het toch niet lukken gaat met routes opgeven dan kun je hem met weinig of geen verlies wel weer kwijt.

TD-er: inderdaad het is funtioneel een wat dikke iPAQ 1930 MET autolader, 50% grotere batterij, 256MB sdcard, Outlook XP en natuurlijk een heel stukje lomper.

Gianni Rombios wijzigde dit bericht 05-11-2005 16:19 (17%)

Made in NL
Reg. datum: 04 maart 2005

quote:
TD-er schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:14:
[...]
Als je dan ook nog eens bekijkt dat een beetje agenda tegenwoordig ook best veel geld kost, ben je er toch al?
Ik weet niet waar jij je agenda haalt maar het is niet een standaard agenda dan iig :p . Waarschijnlijk heb je dan een gepimpte agenda :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
emiel1984 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet waar jij je agenda haalt maar het is niet een standaard agenda dan iig :p . Waarschijnlijk heb je dan een gepimpte agenda :+ .

Hij moest een excuus hebben toch?
Maar goed, ik hoorde laatst een achterneefje bedragen noemen waar ik ook even van achterover sloeg, dus ze zijn er wel, dure agenda's.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

Al met al ben ik enige hier die dat ding niet werkend krijg. Heeft het nut om via Scapino te ruilen maandag mits die nog andere hebben liggen? Heb ook Medion gesproken en die willen m ook zonder kosten opgestuurd krijgen maar al het gedoe daarom heen heb ik natuurlijk liever niet.

Overigens is het wellicht handig om Navigator opnieuw te installeren (het stond er al zo goed als op) heb geen cdroms gebruikt. Want zou bijna denken dat daar aan ligt.. Heb TomTom hier niet liggen dus kan dat nu even niet uittesten.

quote:
funrider schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:41:
ben d'r gister vanaf mn werk (centrum Dordt) mee naar pond gelopen en daarna auto op Zwijndrecht naar huis. Ik zal m vandaag weer eens meenemen want anders moet ik m op gaan sturen en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Zou een update van Navigator geen oplossing zijn? Hmm bij jullie werkt ook zonder update irri dit.

Next
Reg. datum: 29 december 2001

quote:
funrider schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:26:
Al met al ben ik enige hier die dat ding niet werkend krijg. Heeft het nut om via Scapino te ruilen maandag mits die nog andere hebben liggen? Heb ook Medion gesproken en die willen m ook zonder kosten opgestuurd krijgen maar al het gedoe daarom heen heb ik natuurlijk liever niet.

Overigens is het wellicht handig om Navigator opnieuw te installeren (het stond er al zo goed als op) heb geen cdroms gebruikt. Want zou bijna denken dat daar aan ligt.. Heb TomTom hier niet liggen dus kan dat nu even niet uittesten.

[...]

Waarschijnlijk is het gps-gedeelte niet helemaal goed. Als Medion zelf je ook niet heeft kunnen helpen denk ik niet dat het aan de software ligt.

Ik heb nu wel spijt dat ik de mijne gisterenavond online heb besteld, anders was ik er vandaag ook een gaan halen :)

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City

Ben© Tweaker
Reg. datum: 16 februari 2001

Hoe kom je erachter of je een warmtewerend voorruit hebt, ik heb een golf 4 2001 tdi ?

about=blank

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
B0MBACI schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:09:
Hoe kom je erachter of je een warmtewerend voorruit hebt, ik heb een golf 4 2001 tdi ?

Je kunt het met een polaroid zonnebril een beetje zien. (alleen warmte werende folie kun je er niet mee zien)
Wanneer je door een polaroid bril allemaal gelijke vierkantjes ziet en als je je hoofd een beetje draait ineens 2x zoveel vierkantjes, dan heb je in elk geval warmte werende ruiten.
Meestal zie je dat alleen bij de achterruit en bij de duurdere auto's ook in de voorruit.
Dit is dus geen garantie om te zien of je geen warmtewerende ruit hebt. (maar wel als je wel die vierkantjes ziet zitten)

Maar goed, de enige manier om uit te vinden of je er last van zult hebben is meten.

TD-er wijzigde dit bericht 05-11-2005 17:22 (7%)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Microsoft Windows XP SP3, FF3
Reg. datum: 04 januari 2005

Ik heb wat nadelen bemerkt

1. Bij het rijden kun je de automodus instellen op normaal, snel of langzaam. Het beste is snel te kiezen omdat je algauw een afslag mist aangezien "zij" pas aangeeft dat je rechtsaf moet als je er al voorbij bent. Je moet dus snelle auto kiezen. Echter als ik doe opslaan blijft hij toch terug komen op normaal, weet iemand hoe je dit definitief vast kunt zetten, want alleen opslaan, doet de truc niet.

2. Verder is al gezegd dat de kaart helemaal vol zit

3. Windows is Engelstalig: via Start > settinngs> system>clock > klok tijd veranderen> Ok>save changes . Maar na een enkele minuten al blijkt de tijd in windows weer naar de verkeerde tijd te zijn gegaan.

4. de stem is zelfs op 100% volume te zwak (radio luisteren/ met anderen praten is er niet bij, want dan mis je gewoon de stem)

5. De settings onthoudt hij niet, je moet telkens weer aangeven dat je in een snelle auto rijd (automodus: auto snel) en ook de 3D moet je telkens weer aangeven.

6. In de uitgebreide modus zou hij ook je snelheid van de auto moeten aangeven en de maximumsnelheid op dat moment, ook al heb ik dit aangegeven dit doet hij niet.

7. Als je hem niet in de autolader stopt, slaat hij na enkele minuten gewoon af als je aan het navigeren bent.

Updates zijn minder goed verkrijgbaar als bijvoorbeeld TomTom

Al met al echter is het een mooi apparaat

pm: in tegenstelling tot wat ik eerder zij, zit TMC inderdaad niet in het apparaat, wel de software niet de hardware ;(

Firefox 3.0

Ben© Tweaker

Das dan wel allemaal minder, maar dat opslaan problemen zouden met een mogelijke software upgrade wel te helpen zijn neem ik aan...toch ?

Wil iemand nog wat live plaatjes ervan plaatsen, en kan je een externe antenne erop aansluiten?

B0MBACI wijzigde dit bericht 05-11-2005 18:54 (27%)

about=blank

got oh got....
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:40:
Ik heb wat nadelen bemerkt

1. Bij het rijden kun je de automodus instellen op normaal, snel of langzaam. Het beste is snel te kiezen omdat je algauw een afslag mist aangezien "zij" pas aangeeft dat je rechtsaf moet als je er al voorbij bent. Je moet dus snelle auto kiezen. Echter als ik doe opslaan blijft hij toch terug komen op normaal, weet iemand hoe je dit definitief vast kunt zetten, want alleen opslaan, doet de truc niet.

2. Verder is al gezegd dat de kaart helemaal vol zit

3. Windows is Engelstalig: via Start > settinngs> system>clock > klok tijd veranderen> Ok>save changes . Maar na een enkele minuten al blijkt de tijd in windows weer naar de verkeerde tijd te zijn gegaan.

4. de stem is zelfs op 100% volume te zwak (radio luisteren/ met anderen praten is er niet bij, want dan mis je gewoon de stem)

5. De settings onthoudt hij niet, je moet telkens weer aangeven dat je in een snelle auto rijd (automodus: auto snel) en ook de 3D moet je telkens weer aangeven.

6. In de uitgebreide modus zou hij ook je snelheid van de auto moeten aangeven en de maximumsnelheid op dat moment, ook al heb ik dit aangegeven dit doet hij niet.

7. Als je hem niet in de autolader stopt, slaat hij na enkele minuten gewoon af als je aan het navigeren bent.

Updates zijn minder goed verkrijgbaar als bijvoorbeeld TomTom

Al met al echter is het een mooi apparaat

pm: in tegenstelling tot wat ik eerder zij, zit TMC inderdaad niet in het apparaat, wel de software niet de hardware ;(
kun je de stem niet harder krijgen door bijv. de optie in het programma te gebruiken (als die er is) en ook nog in windows mobile het volume gewoon omhoog te krikken?

even inspiratieloos..

quote:
mockingbird schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:10:
[...]

kun je de stem niet harder krijgen door bijv. de optie in het programma te gebruiken (als die er is) en ook nog in windows mobile het volume gewoon omhoog te krikken?
de stem in het programma staat al op maximaal en ook in windows staat hij al op maximaal

Firefox 3.0

DoS porfavor
Reg. datum: 14 maart 2001

hebbus, de laatste van de scapino in de hooghuisstraat in Eindhoven..

Ik heb een "plug" gevonden aan de linker kant.. (achter een klein klepje), op de achterkan van de PDA staat eenlogo bij deze plug... zou dit voor de externe GPS muis zijn.. of iets van WiFi??

troep.com

quote:
Zerveza schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:00:
hebbus, de laatste van de scapino in de hooghuisstraat in Eindhoven..

Ik heb een "plug" gevonden aan de linker kant.. (achter een klein klepje), op de achterkan van de PDA staat eenlogo bij deze plug... zou dit voor de externe GPS muis zijn.. of iets van WiFi??

externe gps antenne, in sommige auto's aanwezig...

quote:
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:42:
[...]
de stem in het programma staat al op maximaal en ook in windows staat hij al op maximaal
koptelefoonaansluiting aansluiten op een 2x200watt versterker... of gewoon goed luisteren :)

Jimbolino wijzigde dit bericht 05-11-2005 19:37 (88%)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Hebben meer mensen problemen met het aansluiten van de ActiveSync stekker op de PDA? Ik kan die stekker onmogelijk op de aansluiting op de PDA steken :(

quote:
ajacied88 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:07:
Hebben meer mensen problemen met het aansluiten van de ActiveSync stekker op de PDA? Ik kan die stekker onmogelijk op de aansluiting op de PDA steken :(
ja de truc heb ik ontdekt is de stekker schuin naar beneden insteken terwijl je de knopjes aan de zijkanten indrukt

Firefox 3.0

Reg. datum: 22 januari 2005

ook eentje gehaald, venlo(limburg). heeft nu nog twee liggen.
mijn eerste pda. nu bijna 3 uurtjes gespeeld.
nog geen spijt gehad. nu nog 512mb kaartjes ergens toveren.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Reg. datum: 27 december 2001

quote:
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:22:
[...]

ja de truc heb ik ontdekt is de stekker schuin naar beneden insteken terwijl je de knopjes aan de zijkanten indrukt

gewoon hard drukke :) :Y)

heeft iemand er ook last van, als je met navi-gon de route het uitgestippelt, dat de pda zomaar uit gaat vallen?,

dit is tevens niet zo erg, als je hem weer aanzet staat ie weer op de aangewezen locatie

maar toch beetje vreemd

(--=) Peace For Everybody (=--)

quote:
blaatpaal schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:27:
[...]

gewoon hard drukke :) :Y)

heeft iemand er ook last van, als je met navi-gon de route het uitgestippelt, dat de pda zomaar uit gaat vallen?,

dit is tevens niet zo erg, als je hem weer aanzet staat ie weer op de aangewezen locatie

maar toch beetje vreemd
Heb ik een paar keer gehad. Je kan het voorkomen door alle andere programma's af te sluiten voordat je Medion navigator start. Vaak zijn nog programma's op de achtergrond bezig. Je kan het afsluiten in settings-system-memory

Reg. datum: 27 februari 2003

Vandaag voor het eerst een redelijke afstand afgelegd met de MDPNA 100 (van de Veluwe naar Amsterdam en terug). Nadat ik 'm aangezet had in de auto kreeg ik vrijwel gelijk een fix. Het berekenen van de route duurde wat lang, in ieder geval meer dan een minuut. Eenmaal berekend was het rijden en de aanwijzingen opvolgen. Hij bracht me precies waar ik moest zijn en heeft, zowel op de heen- als terugweg, steeds een goede verbinding gehad met de satellieten (7/8 stuks tegelijk).

Vermeldenswaard is dat je ook kunt navigeren naar "bijzondere plaatsen". Op de terugweg wilde ik eten in het AC Restaurant in Stroe. Ik gaf Stroe op als bestemming, en kon daarna de AC zo vinden in het lijstje. Geweldig! Grappig is ook dat je de benzinestations op het kaartje ziet, inclusief een logootje (bijv. van Shell/BP/Esso, fijn voor mensen die merkentrouw willen tanken). Belangrijke bestemmingen worden overigens met naam- en toenaam op het kaartje weergegeven. De 3D mogelijkheid vind ik zeker het fijnste werken. Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn snelheid in het navigatievenster kan weergeven. Als je op het icoontje voor de ontvangst van het satellietsignaal klikt, dan krijg je wel een venstertje te zien met daarin o.a. je huidige positie, het aantal ontvangen satellieten en je snelheid, maar ik zou dat liever in het standaard navigatievenster zien.

Ik zie sommigen hier denigrerend doen over de lage specificaties van het ding, maar vind voor dat geld maar eens een vergelijkbaar apparaat. Je kunt er nl. uit de doos veel meer mee doen dan met bijv. een Mio 269. Van deze laatste is nl. de normale PDA-werking geblokkeerd ten gunste van de navigatie. Terwijl er precies hetzelfde navigatiepakket (van Navigon) op draait. Ik ben blij dat ik 'm heb gekocht, en volgens mij velen met mij in dit topic! :)

Pentax K20D+K10D D-BG2 AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX

Reg. datum: 05 november 2005

Hallo allemaal,

ik heb de Medion pocket pc pda mdpna 100 net in Purmerend bij Scapino aangeschaft voor zo'n 185 euro. In de winkel kon ik ze niet zien staan maar toen ik er naar vroeg werd er één van achter gehaald.

Inderdaad zit er geen tasje in het pakket, wat wel op de doos staat.
Het tasje zal ik via Medion even bestellen (zie voor telefoon of fax nummer de eerdere berichten in dit topic).

Kan je overigens ook USA kaarten op de pocket pc van Medion plaatsen, en van welk merk?

Dit is mij niet geheel duidelijk?

Wie kan mij hierover informeren?

Reg. datum: 09 januari 2004

Mja ik ben ook wel benieuwd of je andere kaarten erp kan zetten ik rij redelijk vaak in duitsland en frankrijk namelijk...

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 05 december 2004

quote:
Spotmatic schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:50:
Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn snelheid in het navigatievenster kan weergeven. Als je op het icoontje voor de ontvangst van het satellietsignaal klikt, dan krijg je wel een venstertje te zien met daarin o.a. je huidige positie, het aantal ontvangen satellieten en je snelheid, maar ik zou dat liever in het standaard navigatievenster zien.
Als je bij Instellingen->Kaartinformatie Infobalk aanzet dan krijg je een balkje met o.a. je snelheid in het navigatievenster.

Reg. datum: 02 februari 2002

Wat dat lastige aansluiten betreft: als je de achterkant van de pda boven houdt (en de stekker dus ook andersom) gaat het iets makkelijker. Als het 1 keer gelukt is gaat het sowieso beter.

Ben© Tweaker

http://www.pbase.com/gpspassion/image/34687024/original.jpg
Dus zo een cardle word niet meegeleverd ?

about=blank

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: