Reg. datum: 14 maart 2001
Medion navigatie-systeem bij de scapino 185 euro
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 14 maart 2001
Er zullen wel andere wegen op staan, maar als je verder weg moet zal het ding je waarschijnlijk snel de snelweg op sturen. Dat doet bijna al die software. De laatste versie van TT Mobile heeft wel een loop en fiets-stand, maar zelfs die stuurde je soms nog de snelweg op.quote:hemiparo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:02:
Er zal toch wel meer kaartmatertiaal op zitten dan alleen snelwegen? Lijkt me niet dus...
Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
Tweak-City
Hij deed ongeveer een uur op de batterij (tenminste toen ik aankwam gaf Tom Tom aan dat ie opgeladen moest worden)
Ik ben er nog steeds blij mee, alleen niet met dat Navigon pakket, als je die kan vervangen heb je echt een super apparaat voor die prijs.
Klikken is voor meisjes...
Ja maar toch staat er op de doos letterlijk op de doos pocket pc PDA MDPNA 100quote:RudiVader schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:53:
[...]
Dit is geen PPC 100 maar een PNA 100!!
Even Googlen op afbeeldingen, dit is de PPC100:
[afbeelding]
en er zit wel degelijk windows mobile op en de functie TMC kom ik ook tegen in de instellingen.
babybox wijzigde dit bericht 05-11-2005 13:29 (7%)
Firefox 3.0
Ik weet niet of de Navigon 5 bij deze actie dezelfde is als het los aan te kopen pakket, volgende week waarschijnlijk wel want dan zal ik deze NDA ondertussen wel in mijn bezit hebben.
Reg. datum: 13 augustus 1999
quote:TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:33:
[...]
Tijdens beweging is het makkelijker om een fix te krijgen met GPS, dan wanneer je stil staat.
Mijn GPS ontvanger hier thuis krijgt pas na een uurtje een fix als ik 'm in de vensterbank leg. Wanneer ik echter een blokje ga lopen/fietsen dan heb ik no-time een fix.
hmm. Mijn ervaringen zijn precies andersom. stilstaand in de auto krijg ik veel sneller een fix dan rijdend in de auto.
Jouw vergelijking is ook niet helemaal eerlijk: je vergelijkt de stilstaand in de vensterbank, met bewegend buiten. Het zou kunnen zijn dat je buiten stilstaand nog veel sneller fix krijgt.
Warm zou deze binnen enkele minuten er al moeten zijn maar vaak al binnen enkele seconden.
Koud kan op sommige trage ontvangers wel een uur duren.
Indien er tijdens uitstaan van de ontvanger en dus geen GPS ontvangst een grote afstand wordt overbrugt dan kan het ook langer duren dan "normaal" alvorens er weer een fix is.
p500mmx wijzigde dit bericht 05-11-2005 13:55 (5%)
quote:babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:26:
[...]
Ja maar toch staat er op de doos letterlijk op de doos pocket pc PDA MDPNA 100
en er zit wel degelijk windows mobile op en de functie TMC kom ik ook tegen in de instellingen.
Mij best als jij een artikel nummer en artikel omschrijving op 1 hoop wil vegen... maar het is gewoon niet hetzelfde apparaat.
Verder heb je voor TMC nog altijd een TMC ontvanger nodig. En die zit hier niet in. Het programma kan het misschien wel ondersteunen maar zonder ontvanger werkt het nog niet.
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Helemaal correct.quote:RudiVader schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:03:
[...]
Mij best als jij een artikel nummer en artikel omschrijving op 1 hoop wil vegen... maar het is gewoon niet hetzelfde apparaat.
Verder heb je voor TMC nog altijd een TMC ontvanger nodig. En die zit hier niet in. Het programma kan het misschien wel ondersteunen maar zonder ontvanger werkt het nog niet.
Reg. datum: 20 juni 2005
Reg. datum: 14 maart 2004
quote:j-w schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:31:
[...]
hmm. Mijn ervaringen zijn precies andersom. stilstaand in de auto krijg ik veel sneller een fix dan rijdend in de auto.
Jouw vergelijking is ook niet helemaal eerlijk: je vergelijkt de stilstaand in de vensterbank, met bewegend buiten. Het zou kunnen zijn dat je buiten stilstaand nog veel sneller fix krijgt.
Mijn vensterbank is wel aan de buitenkant van het raam, dus dan heb je alleen nog het geblokkeerde zicht door de rijtjes huizen, maar die heb ik ook wanneer ik op de stoep loop (met aan dezelfde kant de huizen) Uiteraard loop ik dan niet op venster-bank afstand van die huizen.
Ik heb die ontvanger ook wel op de tuintafel gelegd (daar heb ik nog net ontvangst op mijn PC met Bluetooth) en toen ging het verkrijgen van een fix niet echt noemenswaardig veel sneller.
Het ging hier om die bekende Adapt 16-kanaals BT-GPS ontvanger (bekend omdat ie zo goedkoop is, zie oa. inkoopacties.net)
quote:ikwilbolletje schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:19:
Hoe zit het nu precies met die "fix" . Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als ik opeens de weg op moet, ik mijn PDA/GPS aanzet en ik dan eerst een dik half uur/uur moet wachten voordat het navigeren kan beginnen....
Ikzelf ben de laatste tijd met name bezig met Bluetooth GPS ontvangers en die hebben allen een soort van geheugentje.
Wanneer je 'm weer aanzet, redelijk in de buurt van waar je 'm uitgezet hebt, dan heb je erg snel weer een fix.
Mogelijk dat er bij deze routeplanner ook sprake is van een dergelijk systeem, maar dat zou dus even getest moeten worden
In het verleden was er vaak wel sprake van dat men de GPS ontvanger in de auto dus altijd onder spanning hield om deze reden, maar nu die dingen steeds vaker in PDA's voorkomen kan ik me haast niet voorstellen dat ze er niet standaard een soort geheugen in zetten.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
de aardige man vertelde mij dat ik even met medion moest bellen en dat ik er dan een tas bij zou krijgen.
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Zit hier namelijk geen Scapino echt in de buurt en zou zonde zijn als ik deze actie mis, dus zou graag willen weten wanneer deze gereserveerd worden. Als je hem besteld.
Eskimootje wijzigde dit bericht 05-11-2005 14:35 (5%)
Of je wel of niet goed bent in bier drinken maakt niet uit het is altijd leuk!
En de TMC functie zit al in de software dus ander pakket is niet nodig.
Rudi Vader wijzigde dit bericht 05-11-2005 14:56 (1%)
Reden: typo
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Heb nog 1 1/2uur om te beslissen
Reg. datum: 02 februari 2002
ajacied88 wijzigde dit bericht 05-11-2005 15:30 (5%)
Reg. datum: 02 april 2004
De "tas" zelf is niet zo heel bijzonder. Het is meer een beschermhoesje, met elastiek aan de zijkanten. Je hebt er overigens wel recht op, want het staat op de doos vermeld. Dit in tegenstelling tot het dockingstation, dat er dan ook helaas niet bij zit. Interessant is, dat het manual bij de leveringsomvang o.a, vermeldt: "Beschermhoes en bewaartas*" (*=optioneel). Mogelijk zijn dit verschillende zaken, waarbij op grond van de vermelding op de doos alsnog een bewaartas geclaimd zou kunnen worden?
Wat mij een beetje tegenvalt, is de ruimte op de memorycard. De navigatie vreet 231 van de 256 MB op, dus voor extra programma's laat staan mp3's blijft weinig over. Helaas is de maximum kaartgrootte beperkt tot 512 MB. Aan de andere kant is een kaartje natuurlijk ook snel verwisseld.
Edit: Inmiddels getest met 1GB Sandisk. Data oude kaartje overgezet + gevuld met mp3 enzo. Geen problemen tot nu toe!
Het apparaat zelf hangt nu voor de eerste oplading aan de lader. Het ziet er, misschien niet zo heel gelikt uit, maar het voelt wel degelijk aan. Waterdicht is de PNA100 absoluut niet, dus gebruik op de fiets heeft zijn beperkingen. Op de motor zou ik zowiezo nooit iets "vastmaken" zoals dat bij PDA's gebruikelijk is. Een losgetrilde PDA met 120 km/uur (of sneller
Toff wijzigde dit bericht 07-11-2005 17:20 (6%)
Dit omdat dit dingetje toch erg goedkoop is (andere oplossingingen zijn snel 100 euro duurder).
even inspiratieloos..
mm, ook wel een ideequote:TD-er schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat je dan wel andere kaarten moet hebben, of je moet met je fietsje op de snelweg willen toeren.
Maar je kan toch meestal wel aangeven dat je de kortse route wilt i.p.v. de snelste? Of zal dat dan alsnog over de snelweg lopen? Nu ik er zo over nadenk zal het eigenlijk wel
* RikTW (zonder auto) zoekt een smoes om m toch te kopen ...
RikTW wijzigde dit bericht 05-11-2005 16:11 (3%)
quote:RikTW schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:10:
[...]
mm, ook wel een idee![]()
Maar je kan toch meestal wel aangeven dat je de kortse route wilt i.p.v. de snelste? Of zal dat dan alsnog over de snelweg lopen? Nu ik er zo over nadenk zal het eigenlijk wel![]()
* RikTW (zonder auto) zoekt een smoes om m toch te kopen ...
Het hoeft niet percee een routeplanner te zijn natuurlijk, je kunt 'm ook als compacte en vrij nauwkeurige kaart gebruiken en je hoeft dan niet echt te zoeken waar je bent.
Als je dan ook nog eens bekijkt dat een beetje agenda tegenwoordig ook best veel geld kost, ben je er toch al?
oh en natuurlijk zit je ook wel eens bij iemand in de auto of moet je ergens iets ophalen oid. Dat zijn altijd prima dingen om de weg bij kwijt te raken.
TD-er wijzigde dit bericht 05-11-2005 16:15 (13%)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last