Gathering of Tweakers

Quicksearch
Overbetaalde Servicemonteur

quote:
emiel1984 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:57:
Ik wil niet een spelbreker zijn maar ik wil jullie even waarschuwen, het is idd dan wel niet veel geld maar de specificaties zijn ook niet alles. Uiteindelijk ben je even ongeveer duur uit als met een andere PDA. Zie hier bijvoorbeeld eentje met een betere processor waarbij je enkel een GPS muis hoeft bij te halen en die zijn tegenwoordig ook neit duur meer ;).

Edit: dezehad ik nog niet opgemerkt, nog beter voorbeeld.

Bij die eerste moet je inderdaad nog een GPS muis (Bluetooth natuurlijk, geen draadjes) en een 256 Mbyte MMC en nog software. Dus eh... zal het nog 100 euro extra zijn?
Die 2e: Dit scheelt al 50 euro.. en er zit geen navigatie software bij en geen 256 Mb MMC card.
Dus het lijkt mij dat die medion nog steeds wel een goede deal is.. Maar als je een hekel aan Medion heb zit je mischien goed ;)

Klikken is voor meisjes...

Leuk ding. Mijn C500 is een beetje uit elkaar aan het vallen, dus maar eens zo'n ding proberen voor GPS enzo. Ingebouwde GPS antenne lijkt me toch een groot voordeel. Beter dan een bleutooth gps-ontvanger. Heb zo'n bluetooth ding nu, maar je moet toch altijd twee apparaten meenemen en opladen.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Nu wil ik toch nog wat vragen over pda's zonder en met bluetooth:

Ben al een tijdje aan het kijken naar een pda (voor als ik geld heb :? )
wat is de meerwaarde van bluetooth op zo'n ding?
Kan je een telefoonnr zenden naar je mobiel (als deze ook bluetooth heeft, dus als backup gebruiken)?
Of is dit alleen handig voor een draadloze muis?

Of kan je met je pc makkelijker werken.

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

quote:
babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:33:
De software die erop staat is Medion Navigator 5
Versie: 5.0.
Datum: Jun 23 2005

Hier is een update te downloaden naar 5.1 http://www.navigon.com/si...ory/14/device_type/pda/47

Maar:

Omruilactie ‘Oude navigatieoplossing tegen NAVIGON MN|5’
Onze actie "Oud tegen nieuw" gaat de tweede ronde in! Nu kunt u ook uw PNA/PDA op de nieuwste stand van de navigatie brengen – tot en met 31/11/2005 zelfs al voor 79 euro (MobileNavigator|5.1 Country Edition). Om technische redenen is de PNA-upgrade alleen mogelijk voor de apparaattypen Transonic en Bluemedia, maar niet voor PNA's van Medion. Uiteraard blijft ook ons bestaand upgradeaanbod voor klanten van andere mobiele navigatiesystemen geldig. Houd er a.u.b. rekening mee dat u eerst – in ieder geval na de afsluiting van het bestelproces – uw oude originele software moet inzenden (het beste als verzekerd pakket) om van dit upgradeaanbod te kunnen genieten.

https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades?

Kun je nu dus wel of niet naar 5.1 Updaten??en op de eerste link staat dat de update van MobileNavigator is van Releasedatum: 29 juli 2005
terwijl op de tweede link een update-datum staat (in de toekomst van 31/11/2005 |:( ),
Ik denk dat het wel lukt. Puur omdat dit niet echt een PNA is maar een PDA. Dit:
https://www.medionshop.nl/P23ShopImagesNL//43/4369F6C7D05E0639E10000000A00005A.jpg
is een PNA. Hier kan je alleen mee navigeren en zit er geen volledige Windows Mobile in.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Microsoft Windows XP SP3, FF3

quote:
RudiVader schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:52:
[...]

Ik denk dat het wel lukt. Puur omdat dit niet echt een PNA is maar een PDA. Dit:
[afbeelding]
is een PNA. Hier kan je alleen mee navigeren en zit er geen volledige Windows Mobile in.

Waarom denk je dat het wel zou kunnen van 5.0 naar 5.1 terwijl hier : https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades? staat dat het specifiek voor Medion niet kan??
en hier weer wel:

Hier is een update te downloaden naar 5.1 http://www.navigon.com/si...ory/14/device_type/pda/47

confused

babybox wijzigde dit bericht 05-11-2005 00:01 (29%)

Firefox 3.0

quote:
babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:59:
[...]

Waarom denk je dat het wel zou kunnen van 5.0 naar 5.1 terwijl hier : https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades? staat dat het specifiek voor Medion niet kan??
en hier weer wel:

confused
Er staat dus PNA's van Medion. Dit is geen PNA maar een PDA. Wat ik dus al zeg. Of zoals ook op de Scapino site staat: Tevens te gebruiken als volwaardige pocket PC

Edit: Ik denk eerder aan een ander probleem. Zie ik nu pas:
Bij deze PDA wordt Medion Navigator geleverd, een soort Navigon Lite. Misschien is daardoor de update naar 5.1 niet te maken.

Rudi Vader wijzigde dit bericht 05-11-2005 00:19 (23%)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

quote:
RudiVader schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:15:
[...]

Er staat dus PNA's van Medion. Dit is geen PNA maar een PDA. Wat ik dus al zeg. Of zoals ook op de Scapino site staat: Tevens te gebruiken als volwaardige pocket PC

ja ik snap dat het een PDA is en geen PNA en dus meer functies heeft namelijk windows mobile echter er staat op 1 link dat er wel geupgrade kan worden naar 5.1 en op de andere site kan dat dus niet??

Edit: het kwartje is gevallen: je kunt dus wel PDA's van Medion upgraden maar niet PNA's van Medion :D

Edit: blijft echter de vraag over waarom bij de ene een datum staat van
Releasedatum: 29 juli 2005
en bij de andere van 30/11-2005

babybox wijzigde dit bericht 05-11-2005 00:22 (23%)

Firefox 3.0

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
Ik wil niet een spelbreker zijn maar ik wil jullie even waarschuwen, het is idd dan wel niet veel geld maar de specificaties zijn ook niet alles. Uiteindelijk ben je even ongeveer duur uit als met een andere PDA. Zie hier bijvoorbeeld eentje met een betere processor waarbij je enkel een GPS muis hoeft bij te halen en die zijn tegenwoordig ook neit duur meer ;).

Edit: dezehad ik nog niet opgemerkt, nog beter voorbeeld.
Een GPS muis is echt wel duur, en dan ook nog navigatiesoftware voor minstens €100 erbij... dan zit je al op de €350. Minstens.

quote:
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:19:
[...]

ja ik snap dat het een PDA is en geen PNA en dus meer functies heeft namelijk windows mobile echter er staat op 1 link dat er wel geupgrade kan worden naar 5.1 en op de andere site kan dat dus niet??

Edit: het kwartje is gevallen: je kunt dus wel PDA's van Medion upgraden maar niet PNA's van Medion :D

Edit: blijft echter de vraag over waarom bij de ene een datum staat van
Releasedatum: 29 juli 2005
en bij de andere van 30/11-2005

Klopt inderdaad!! Alleen is de eerste link niet echt een upgrade want je gaat compleet nieuwe software aanschaffen. Ze verpakken het alleen als upgrade. Het is een overname aanbod van andere navigatie software klanten. Dus als je TomTom hebt kun je je PDA 'opwaarderen' naar Navigon.
De 2e link is een echte versie update en dus zou het al helemaal geen probleem zijn, als je 5.0 hebt om naar 5.1 te gaan.
Maar nogmaals het is een update voor Navigon Software en niet voor Medion Navigator. Ik denk dat Medion die updates zou moeten regelen.

quote:
TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:33:
[...]

Tijdens beweging is het makkelijker om een fix te krijgen met GPS, dan wanneer je stil staat.
Mijn GPS ontvanger hier thuis krijgt pas na een uurtje een fix als ik 'm in de vensterbank leg. Wanneer ik echter een blokje ga lopen/fietsen dan heb ik no-time een fix.

Technisch is dat ook prima te verklaren, omdat je dan minder last hebt van reflecties door bijvoorbeeld gebouwen. Een reflectie blijft dan namelijk nooit lang hetzelfde, bij beweging.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het buiten zijn, en een groter uitzicht naar boven hebben dan met het in beweging zijn.

quote:
henksnap schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:26:
Nu wil ik toch nog wat vragen over pda's zonder en met bluetooth:

Ben al een tijdje aan het kijken naar een pda (voor als ik geld heb :? )
wat is de meerwaarde van bluetooth op zo'n ding?
Kan je een telefoonnr zenden naar je mobiel (als deze ook bluetooth heeft, dus als backup gebruiken)?
Of is dit alleen handig voor een draadloze muis?

Of kan je met je pc makkelijker werken.
Het kan allebei met BT. Synchroniseren met je pc met active sync kan via bluetooth (heb het zelf overigens nog nooit werkend gekregen) en je kunt gegevens versturen naar andere bt apparaten zoals telefoons.

My minicity

quote:
joopv schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:32:
[...]

Ik denk dat dat meer te maken heeft met het buiten zijn, en een groter uitzicht naar boven hebben dan met het in beweging zijn.
Ik denk het ook. Waarschijnlijk werkt het binnenshuis bij een zolderraam (bij een schuin dak) net zo goed als in de auto.
offtopic:
had inderdaad kunnen editten

Marzman wijzigde dit bericht 05-11-2005 00:42 (7%)

My minicity

Het apparaat is ook in staat om TMC te gebruiken :) , echter alleen in de geavanceerde modus.

http://www.navigon.com/si...ice_support/compatibility?

selecteer Fabrikant: MEDION
en MD PPC 100

wat is TMC?
"Als u over de TMC-module beschikt, die uw navigatiesysteem
voorziet van actuele verkeersinformatie en de berekening van
dynamische routes mogelijk maakt (filevermijding), dan kunt u
direct in de MobileNavigator de verkeersinformatie bekijken.
Het getal achter het TMC-symbool geeft aan hoeveel
verkeersmeldingen er werden ontvangen"

babybox wijzigde dit bericht 05-11-2005 00:46 (18%)

Firefox 3.0

No soup for you!!
Reg. datum: 14 januari 2004

Msschien een beetje rare vraag; ik zag dat er een stuurhouder wordt bijgeleverd. Ik ben serieus van plan om zo'n ding op mn fiets te zetten, zou dat te doen zijn of is het echt voor op de motor bedoeld?

quote:
RikTW schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:48:
Msschien een beetje rare vraag; ik zag dat er een stuurhouder wordt bijgeleverd. Ik ben serieus van plan om zo'n ding op mn fiets te zetten, zou dat te doen zijn of is het echt voor op de motor bedoeld?
denk het wel aangezien er ook oordopjes bijgeleverd zijn

Firefox 3.0

quote:
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:44:
Het apparaat is ook in staat om TMC te gebruiken :) , echter alleen in de geavanceerde modus.

http://www.navigon.com/si...ice_support/compatibility?

selecteer Fabrikant: MEDION
en MD PPC 100

wat is TMC?
"Als u over de TMC-module beschikt, die uw navigatiesysteem
voorziet van actuele verkeersinformatie en de berekening van
dynamische routes mogelijk maakt (filevermijding), dan kunt u
direct in de MobileNavigator de verkeersinformatie bekijken.
Het getal achter het TMC-symbool geeft aan hoeveel
verkeersmeldingen er werden ontvangen"

Dit is geen PPC 100 maar een PNA 100!!
Even Googlen op afbeeldingen, dit is de PPC100:
http://img.clubic.com/photo/00078402.jpg

No soup for you!!
Reg. datum: 14 januari 2004

Nog ff een domme vraag :> : Kun je hem dan ook zo instellen dat je muziek luistert en dat het af en toe onderbroken wordt door de route-aanwijzingen? Dat zou helemaal ideaal zijn _/-\o_

Heb ook maar meteen een bestelling gedaan. Voor het geld lijkt het me zeker geen verkeerde aanbieding. En dan gaan bekijken of ik mijn Loox 600 met GPS ontvanger de deur uit ga doen :)

DoS porfavor

dadelijk ééntje halen... `k heb na avondje zoeken maar weinig kwade woorden over unit kunnen vinden. Alles wat ik vond vertelde mij dat hij 399 euro of 400 pond kost.... voor die prijs doet hij het aardig in de benchmarks met peers... 185 eu, zal wel foutje van product mgr zijn... ;)

quote:
hemiparo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:45:
Heb ook maar meteen een bestelling gedaan. Voor het geld lijkt het me zeker geen verkeerde aanbieding. En dan gaan bekijken of ik mijn Loox 600 met GPS ontvanger de deur uit ga doen :)
Ik heb er ook eentje besteld. Ben benieuwd wanneer ze bellen.

My minicity

quote:
En waar prik ik die gps-muis dan *in* het apparaat, zodat ik toch maar één apparaat heb?

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

Je moet wel wat codes en gegevens op je bon zetten en faxen vertelde ze mij.
Ietwat omslachtig om die tas te krijgen.

Helaas blijf ik de melding krijgen dat ie 'GPS ontvanger is herkend, maar er is geen bruikbaar signaal beschikbaar. Ik heb een tijdje buiten gezeten en van alles geprobeerd. Zeer lang gewacht maar gebeurd gewoonweg niet! Ben de enige hier begrijp ik. Heb m nu sinds gistermiddag. Een hardreset geprobeerd maar had ook geen effect overigens in alles Nederlandstalig behalve het Windows gedeelte. Dat past ie simpelweg niet aan?

quote:
ajacied88 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:20:
Ik ga het morgen ook halen. Omdat ik bij Scapino werk, krijg ik ook nog eens 20 % korting. Hij kost mij dus maar 150 euro 8).

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

quote:
funrider schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:30:
Je moet wel wat codes en gegevens op je bon zetten en faxen vertelde ze mij.
Ietwat omslachtig om die tas te krijgen.

Helaas blijf ik de melding krijgen dat ie 'GPS ontvanger is herkend, maar er is geen bruikbaar signaal beschikbaar. Ik heb een tijdje buiten gezeten en van alles geprobeerd. Zeer lang gewacht maar gebeurd gewoonweg niet! Ben de enige hier begrijp ik. Heb m nu sinds gistermiddag. Een hardreset geprobeerd maar had ook geen effect overigens in alles Nederlandstalig behalve het Windows gedeelte. Dat past ie simpelweg niet aan?
[...]
Misschien veel hoge gebouwen in je straat. Heb je er al mee rondgereden in je auto?

My minicity

ben d'r gister vanaf mn werk (centrum Dordt) mee naar pond gelopen en daarna auto op Zwijndrecht naar huis. Ik zal m vandaag weer eens meenemen want anders moet ik m op gaan sturen en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Zou een update van Navigator geen oplossing zijn? Hmm bij jullie werkt ook zonder update irri dit.

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
RikTW schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:48:
Ik denk dat je dan wel andere kaarten moet hebben, of je moet met je fietsje op de snelweg willen toeren.
offtopic:
@Archie_T: je had gisterenavond al mail

TD-er wijzigde dit bericht 05-11-2005 12:02 (8%)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws