Gathering of Tweakers

Quicksearch
-=PLACEBO=-

quote:
Noxa schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:25:
Zo mooie introductie op deze manier. Ik heb me zo'n 5 minuten geleden aangemeld op dit forum. En ik zal gelijk een pic van mijn hifi systeem droppen hier.

De specs:
Harman Kardon AVR 335
Harman Kardon DVD 22
en 2x Klipsch RF 25
[afbeelding]

Welkom :)

Het lijkt wel of je meubel ook 2 ingebouwde speakers heeft? Of is er stof gebruikt voor die deurtjes?

Dookie Fundamentalist
Kan iemand mij helpen aan de single Snow van Saloon?

Reg. datum: 06 november 2005

quote:
Roamor schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:27:
[...]

Welkom :)

Het lijkt wel of je meubel ook 2 ingebouwde speakers heeft? Of is er stof gebruikt voor die deurtjes?
Wel verdomt nu je het zegt. Neej het zijn idd kastjes voor DVD's bekleed met kunststof. Maar lijkt op de foto idd filt voor speaker frontjes.

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Dat meubel ken ik ergens van... heb het zelf ook. Voorlopig nog, that is ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 06 november 2005

quote:
TomSwinnen schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:34:
[...]

Dat meubel ken ik ergens van... heb het zelf ook. Voorlopig nog, that is ;)
Hehehe hij bevalt me wel goed. Ooit eens bij Leen Bakker gekocht geloof ik. Alleen zo klere weinig plaats voor DVD's.

Gadgetfetisjist

quote:
Barry schreef op zondag 06 november 2005 @ 04:20:
en die Marantz neem ik van je over als je een nieuwe amp hebt :Y)
quote:
TomSwinnen schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:33:
Dat denk JIJ maar! Die's voor mij! ;)
quote:
Reinier schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:37:
Als je die sub voor een leuk prijsje weg wilt doen hou ik me aanbevolen :)

Oh, ik hoef niet eens meer wat te koop te zetten :D

Ik laat het jullie weten als er iets weg gaat. Dat zal voor de versterker een kwestie van enkele maanden zijn (3 a 4 denk ik) en voor de sub een stuk langer omdat ik in m'n huidige woonkamer niet zou weten waar ik een grote sub kwijt moet ;)

Maar het zou ook al eerder kunnen gaan kriebelen omdat ik ook al een upgrade van m'n NAD spul in de planning heb staan. Ik kan een vrij duidelijk verschil horen tussen de volgende 2 situaties:

1. Arcam CD-speler direct aan m'n stereo eindversterker
2. Arcam CD-speler via de NAD preamp naar de eindversterker

Bij 1 klinkt het laag strakker en droger (de NAD lijkt het wat wolliger te maken) en het stereobeeld is preciezer. Ik denk dat ik dus voorlopig de CD-speler met een keuzeschakelaar en potmeter aan de eindversterker hang, maar op termijn komt er een Arcam preamp. Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om daar zoveel geld aan uit te geven :{

quote:
Kaj. schreef op zondag 06 november 2005 @ 10:30:
Leuk subje Exirion. :) Maar die zelfbouwsub... zo groot? :o
Mjah, ik wil iets hebben dat qua laagweergave minstens zo goed is als m'n beide fronts samen zijn. Dan kom je al snel aan dit soort formaten met een transmission line systeem.

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Noxa schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:37:
[...]

Hehehe hij bevalt me wel goed. Ooit eens bij Leen Bakker gekocht geloof ik. Alleen zo klere weinig plaats voor DVD's.
Yup, heb hem ook van de Leenbakker. Maar gebruik hem niet voor dvd's ofzo, die zijkanten heb ik nooit gebruikt :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Feel the BASS!!

* Triple_A heeft eindelijk een nieuwe receiver O+
Het is een Marantz sr5400 geworden die ik voor 200euri vie marktplaats op de kop heb getikt :)

kan niet anders zeggen; super apparaat :9

fun...anyone?

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

quote:
triple_A schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:38:
* Triple_A heeft eindelijk een nieuwe receiver O+
Het is een Marantz sr5400 geworden die ik voor 200euri vie marktplaats op de kop heb getikt :)

kan niet anders zeggen; super apparaat :9

feli!

Pics? Daar is dit topic tenslotte voor :9

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Feel the BASS!!

quote:
Daklem schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:08:
[...]

feli!

Pics? Daar is dit topic tenslotte voor :9

ja ik was van plan nog even wat foto's toe te voegen, maar de camera is gekaapt door z'n oorspronkelijke eigenaar :P

Binnenkort foto's van m'n gehele setup, belooft :P

fun...anyone?

Reg. datum: 09 februari 2002

quote:
Cougar schreef op zondag 06 november 2005 @ 02:35:
mijn setje nog eens posten na een upgrade:

1x jamo e 3sub (zwart)

http://www.kieskeurig.nl/...9B2B5C1256E42004D05F2.htm

2x yamaha ns-150

http://www.kieskeurig.nl/...E5FE6C1256CCD004FA625.htm

1x Yamaha NS-B515

http://www.hermeselectronics.nl/?Prod=30974 (in het zwart uiteraard)

2x verouderde kenwood surround *80watt

tv: Daewoo 72cm met platte beelbuis.

nieuwe upgrade

marantz sr5500

http://www.kieskeurig.nl/...A16CAC1256F360048DB41.htm

pics volgen morgen :)
Hier dan de pics!

reacties?

Powered by Marantz

Reg. datum: 31 januari 2002

Zo ik heb afgelopen zaterdag het volgende prduct besteld:

Audio Video Control Centre 2 van Joytech

http://www.tvcables.co.uk/images/avc2-large.jpg

Met de volgende specs:

• 5 Fully wired RGB Euro-SCART inputs.
  • 2 Digital Optical inputs.
  • 2 Ethernet ports.
  • 6 S-Video inputs.
  • 6 Composite Video (gold plated).
  • 6 Stereo Audio inputs (gold plated).
  • Master output comprising of fully wired RGB Euro-SCART out, S-Video, Digital Optical, Ethernet and Stereo Phono and Composite outs.
  • Signal Regulator Technology™ automatically compensates for potential signal loss.
  • Programmable input channel display enabling customers to customise each input channel with a source name.
  • Remote Controller with a 5 metre range.
  • Solid Metal Casing for enhanced electrical interference screening.
  • Stylish design to complement your existing AV equipment.
  • Included in this pack: AC Adapter, Composite Video and Stereo audio cable, SCART cable, S-Video and Stereo audio cable, Ethernet cable, User Guide.

De voorloper van dit apparaat is een tijdje terug ook door "what hifi" gekozen als Home Cinema Award Winner" met als closing comments:

Home Cinema Choice -“Head and shoulders above in performance…Possibly the sleekest AV Accessory I’ve seen…The pièce de résistance is the quality of signal. Not only is it perfectly matched on every source, with no interference when all feeds are live, JOYTECH's signal boosting circuitry actually seems to improve colour performance…Not only do I find the JOYTECH AV Control Center impressive, it's essential”

De aanschaf doe ik omdat mijn tv maar 1 RGB scart ingang heeft. En daarnaast alleen een svideo en een standaard scart ingang.
De remote controller zet ik over naar mijn learning remote die bij de Marantz sr6300/7300 zit.

Er moeten op de rgb poort namelijk een xbox(1) een dvd speler (dv6200 van Marantz) een gamecube en een xbox360. Nu zit er slechts de xbox op aangesloten. De cube op de standaard scart en de dvd speler op svideo.

Ik kon wel kiezen voor die goedkopere scart switchboxes maar die ondersteunen vaak alleen maar RGB op 1 input. Deze op 5. Daarnaast ook leuk dat er ethernet aansluitingen etc op zitten.

Ik laat de bevindingen wel horen (mits daar interesse voor is :) ). Ik denk dat ik hem heb voor het einde van de week.
Iemand al ervaringen met dit apparaatje?

OcNewB wijzigde dit bericht 07-11-2005 20:58 (29%)

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

quote:
GaMeOvEr schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:18:
[...]

Als je receiver pre-outs heeft, kun je de eindtrap daaraan hangen, desnoods met cinchsplitters, als de eindtrap per kanaal een eigen ingang heeft.

Dan kun je je hoog en laag units ieder een eigen versterker kanaal geven. Ik denk dat dat alleen voordelen heeft als je de boel flink gaat belasten, zodat bijvoorbeeld het "laag" van de speaker niet het vermogen van het "hoog" wegtrekt, zodat onder die omstandigheden de boel zuiverder blijft en je tweeter niet stuk gaat omdat je versterker staat te clippen wegens de vermogensboel die naar het laag moet, omdat het op een eigen eindtrap zit. :)
Maar volgens mij is het hele nut van bi-ampen dat je twee verschillende signalen verstuurd, eentje voor de hoge tonen, en eentje voor het laag, normaal verstuur je ook apart vanuit je receiver (dan gebruik je tegenwoordig de surround back aansluitingen en stel je deze in als aparte front versterkers) of maakt dit niks uit?

jorg

Chemie het leukste wat er is.

@Cougar maak die plaatjes kleiner je hebt geen 1,8MB nodig voor onscherpe plaatjes en bijna niemand bekijkt plaatjes die achter een link staan.
Dus als je reacties wilt zal je ze toch echt kleiner moeten maken en hier in het topic posten.

@OCnewB
Waarvoor dient die ethernet aansluiting switched hij die ook ofzo. De rest kan ik volgen alleen die utp aansluiting niet.

leonbong wijzigde dit bericht 07-11-2005 12:24 (22%)

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
leonbong schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:23:
@Cougar maak die plaatjes kleiner je hebt geen 1,8MB nodig voor onscherpe plaatjes en bijna niemand bekijkt plaatjes die achter een link staan.
Dus als je reacties wilt zal je ze toch echt kleiner moeten maken en hier in het topic posten.

@OCnewB
Waarvoor dient die ethernet aansluiting switched hij die ook ofzo. De rest kan ik volgen alleen die utp aansluiting niet.
Die switcht ie ook. Dus gaat of de doorvoer van apparaat 1 door de uitgang van het app. Of die van apparaat 2. Tenminste dat denk ik. Het is niet echt waarom ik dit ding heb gekocht. Ik heb ook een switch achter mijn xbox liggen namelijk..

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Reg. datum: 09 januari 2004

Stassen heeft de rel storm 5 in de aanbieding. 1100 euro ipv de gebruikelijke 1600 (??) euro. Ik heb er 1 apart laten zetten 8)

lowfi wijzigde dit bericht 07-11-2005 12:51 (4%)

100% No Soul Guaranteed

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
kippekop schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:15:
[...]

Maar volgens mij is het hele nut van bi-ampen dat je twee verschillende signalen verstuurd, eentje voor de hoge tonen, en eentje voor het laag, normaal verstuur je ook apart vanuit je receiver (dan gebruik je tegenwoordig de surround back aansluitingen en stel je deze in als aparte front versterkers) of maakt dit niks uit?
Je moet een onderscheid maken tussen bi-ampen en actief filteren :) Jij hebt het nu over een combo van beide. Wat overigens volgens mij het beste is. Maar je kan ook bi-ampen met 2x hetzelfde signaal en je speakerfilter het signaal laten filteren.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
OcNewB schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:45:
Zo ik heb afgelopen zaterdag het volgende prduct besteld:

[afbeelding]

Met de volgende specs:

• 5 Fully wired RGB Euro-SCART inputs.
  • 2 Digital Optical inputs.
  • 2 Ethernet ports.
  • 6 S-Video inputs.
  • 6 Composite Video (gold plated).
  • 6 Stereo Audio inputs (gold plated).
  • Master output comprising of fully wired RGB Euro-SCART out, S-Video, Digital Optical, Ethernet and Stereo Phono and Composite outs.
  • Signal Regulator Technology™ automatically compensates for potential signal loss.
  • Programmable input channel display enabling customers to customise each input channel with a source name.
  • Remote Controller with a 5 metre range.
  • Solid Metal Casing for enhanced electrical interference screening.
  • Stylish design to complement your existing AV equipment.
  • Included in this pack: AC Adapter, Composite Video and Stereo audio cable, SCART cable, S-Video and Stereo audio cable, Ethernet cable, User Guide.

De voorloper van dit apparaat is een tijdje terug ook door "what hifi" gekozen als Home Cinema Award Winner" met als closing comments:

Home Cinema Choice -“Head and shoulders above in performance…Possibly the sleekest AV Accessory I’ve seen…The pièce de résistance is the quality of signal. Not only is it perfectly matched on every source, with no interference when all feeds are live, JOYTECH's signal boosting circuitry actually seems to improve colour performance…Not only do I find the JOYTECH AV Control Center impressive, it's essential”

De aanschaf doe ik omdat mijn tv maar 1 RGB scart ingang heeft. En daarnaast alleen een svideo en een standaard scart ingang.
De remote controller zet ik over naar mijn learning remote die bij de Marantz sr6300/7300 zit.

Er moeten op de rgb poort namelijk een xbox(1) een dvd speler (dv6200 van Marantz) een gamecube en een xbox360. Nu zit er slechts de xbox op aangesloten. De cube op de standaard scart en de dvd speler op svideo.

Ik kon wel kiezen voor die goedkopere scart switchboxes maar die ondersteunen vaak alleen maar RGB op 1 input. Deze op 5. Daarnaast ook leuk dat er ethernet aansluitingen etc op zitten.

Ik laat de bevindingen wel horen (mits daar interesse voor is :) ). Ik denk dat ik hem heb voor het einde van de week.
Iemand al ervaringen met dit apparaatje?
Voor wat kan je de ethernetpoorten gebruiken? Kan je bijv ook divx/xvid enzo ermee afspelen?

Kamertje verbouwen in HT-room

Reg. datum: 09 januari 2004

Dat zegt ie dus een paar post terug. Hij switch ook een ethernet signaal door naar een andere apparaat.

En de eerste scartswitch die divx afspeelt moet nog uitgevonden worden volgens mij ;)

100% No Soul Guaranteed

yey Waterkoeling :)

Ik heb de voor ganger van die Joytech AV-switch en hij bevalt mij perfect!
Ik heb em nog niet zowlang, omdat hij voorheen nog erg duur was, maar nu de opvolger uit is, is die maar 25 euro of zow. Het enige wat er verbeterd is aan de opvolger is dat er nu UTP bij zit, dat de aansluitingen verguld zijn, een schermpje, en er kunnen 6 inplaats van 4 apparaten op worden aangesloten. Ik vind zelf de enige reden om zo'n nieuwe te kopen dat de aansluitingen verguld zijn want het is goedkoper om 2 oude te kopen (7 aansluitingen) dan 1 nieuwe (6 aansluitingen) en dat schermpje lijkt mij alleen maar irritant als je een film aan het kijken bent bv, komt daar allemaal licht weg. en dat UTP gebruik ik niet dus daarom heb ik voor een oude gekozen want dat prijsverschil is HEEL erg groot.
Het enige waar ik wel voor moet waarschuwen is dat wanneer je een apparaat via de s-vhs aansluit het ook alleen maar via de s-vhs weer naar buiten komt, als ik op de cinch wat aansluit kan ik het dus niet alleen via de scart naar me TV laten gaan maar moet ik ook een cinch kabel naar de TV leggen.
Ik vind dit zelf heel vervelend ,want als ik me HTPC via de cinch aansluit(me tv ondersteund geen S-VHS) kan me tv dat niet ontvangen via de scart en moet ik een kabel voor de pc(cinch) naar de tv leggen en een voor de DVD speler(scart) Ik wou dit niet dus heb de cinch opgegeven en alles met scart converters aangesloten op me AV-switch(op digitaal geluid na dan) maar ik vond dit wel erg dom.

Kawaai! HDTV op beamer :)

Goed, het moet er ook maar eens van komen. Laat ik de spullen waarvan ik veel geniet hier maar showen.

http://erry.nl/DPZ/Au1.jpg
Totaaloverzicht met 92 cm Philips TV, Philips DVD/HD recorder, Samsung digiTV kastje, Meridian G91 CD/DVD/Tuner/Voorversterker, Meridian G57 eindtrap en Martin Logan Aerius luidsprekers.

En omdat ik heb gemerkt dat kabels hier een zeer warme belangstelling hebben :) , hieronder de details, beginnend bij de bron van alles, de voeding:

http://erry.nl/DPZ/Au2.jpg
In de meterkast een uitbreiding gemaakt met smeltveiligheid i.p.v. automaat i.v.m. groter contactoppervlak.

http://erry.nl/DPZ/Au3.jpg
Gat in meterkast geboord en kabel huiskamer ingetrokken.

http://erry.nl/DPZ/Au4.jpg
De verdeeldoos met extra stuff erin, net als alle voedingsdelen gemaakt door Kemp Elektroniks

http://erry.nl/DPZ/Au5.jpg
Voorzien van parallelle storingsonderbreker (shunt-plug)

http://erry.nl/DPZ/Au6.jpg
De vier dikke poken (of stofzuigerslangen… 8) ) voor de G91, de G57 en de twee speakers (want elektrostaten). Rest van de apparatuur gewoon met standaard snoeren verbonden.

http://erry.nl/DPZ/Au7.jpg
Het mooie setje van Boothroyd Stuart Meridian.

http://erry.nl/DPZ/Au8.jpg
Nog een zooitje bekabeling. Alle belangrijke verbindingen voorzien van NordOst Red Dawn interlinks en NordOst Red Dawn rev. II luidsprekerkabels.

http://erry.nl/DPZ/Au9.jpg
En om dit alles eenvoudig te bedienen: de afstandsbediening van Meridian:

Voordat er en storm van verhalen losbarst waarom die dikke poken voor de voeding er liggen, het volgende. Ik was absoluut niet van plan om ook maar een stuiver aan die troep uit te geven en heb dat in het verleden (want al ruim 30 jaar audioliefhebber) ook nooit nodig geacht. Mijn vorige set draaide ook op deze Martin Logans en bestond uit een Marantz CD16 CD-speler en Rotel 990 voor- en eindversterker met Transparent bekabeling. Op die set kon ik betere spullen in de voeding niet waarnemen en heb dat dus niet gekocht. Deze set is echter dermate beter, dat je een stukken rustiger geluidsbeeld kunt horen als er aan de voedingskant wat extra’s wordt gedaan. Met andere woorden, zonder het spul van Kemp zou de kwaliteit van de Meridians niet volledig tot zijn recht kunnen komen en dat vind ik zonde.

Dat ik vind dat deze set speelt als de spreekwoordelijke tierelier, moge duidelijk zijn. Wat voor mij een verrassing was, zijn de video kwaliteiten. Zeker nu ik sinds een paar weken digiTV heb, is het weer genieten geblazen. De scart uitgang van de Samsung ontvanger gaat namelijk in de Meridian G91 waarin het beeld wordt opgepoetst o.i.d door iets ingewikkelds van Faroudja, waarna er een spatzuiver beeld op mijn TV verschijnt. Die TV zal overigens het eerste onderdeel zijn dat de kamer uitgaat. Ik wil die HDMI uitgang wel eens gebruiken!

\o/

Als die speakers net zo klinken als ze eruit zien zit het wel goed _o_

Zeer zeker mooi spul; ik vraag me af hoe je echter kan testen of de hele stroomvoorziening een betere geluidskwaliteit oplevert. Het lijkt me erg moeilijk een voor / na test te doen omdat er dagen tussen de voor en de na situatie zitten vanwege de werkzaamheden, en met zoveel tijd ertussen is een wijziging objectief gezien moeilijk hoorbaar, omdat het sowieso een subtiel (maar mogelijk dus wel hoorbaar) verschil is...

Even voor de helderheid: ik ben meer kritisch dan sceptisch in deze zaak. Tussen nu en een jaar ga ik ook verhuizen en in mijn nieuwe woning overweeg ik zeker een vergelijkbare installatie t.b.v. mijn set. Maar ik vraag me erg af of het überhaupt helpt en als het dan al helpt, of het de moeite waard is. Ik heb geen Meridian staan, maar ik twijfel er niet aan dat mijn spullekes (Arcam A85, P85/3 en CD92T) ook in de categorie vallen dat ze theoretisch voordeel van een dergelijke stroomvoorziening hebben.

Athlon XP 2800+ Barton / Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0 / 2 x 1Gb Corsair PC3200 / Aeolus 6800XT / Hitachi 160 Gb S-ATA / Hitachi 250 Gb S-ATA / NEC ND-3500 / Asus 16x48x DVD / Spire Whisper Rock IV / 2x Papst 8412 N/2GML

quote:
Dr. Strangelove schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:40:
Zeer zeker mooi spul; ik vraag me af hoe je echter kan testen of de hele stroomvoorziening een betere geluidskwaliteit oplevert. Het lijkt me erg moeilijk een voor / na test te doen omdat er dagen tussen de voor en de na situatie zitten vanwege de werkzaamheden, en met zoveel tijd ertussen is een wijziging objectief gezien moeilijk hoorbaar, omdat het sowieso een subtiel (maar mogelijk dus wel hoorbaar) verschil is...

Even voor de helderheid: ik ben meer kritisch dan sceptisch in deze zaak. Tussen nu en een jaar ga ik ook verhuizen en in mijn nieuwe woning overweeg ik zeker een vergelijkbare installatie t.b.v. mijn set. Maar ik vraag me erg af of het überhaupt helpt en als het dan al helpt, of het de moeite waard is. Ik heb geen Meridian staan, maar ik twijfel er niet aan dat mijn spullekes (Arcam A85, P85/3 en CD92T) ook in de categorie vallen dat ze theoretisch voordeel van een dergelijke stroomvoorziening hebben.
Nouja, ná aansluiting is het natuurlijk wel te testen... Kwestie van een verlengsnoer naar een andere groep trekken... Maar tis inderdaad niet iets wat je zomaar even test...

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Onwijs mooie setup!

[ help me (A) ]

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws