quote:
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:56:
[...]
Beetje jammer dat een modje de discussie zo stevig stuurt op basis van zijn eigen mening. Gezien de grote markt voor kabels, de ruime beschikbaarheid, de vele reviews van grote sites en bladen en het feit dat vrijwel niemand hier dropveter gebruikt vind ik het een beetje makkelijk om te zeggen dat kabels helemaal niks uitmaken.
Dat hoor je mij niet zeggen. Het maakt wel degelijk uit of er een goed gesoldeerde kabel tussen je bron en versterker hangt met goed geleidend contactmateriaal, maar daar houdt het wetenschappelijk gezien wel zo'n beetje mee op.
En ik denk dat je mijn berichtje een beetje misinterpreteert; als jij een nieuwe kabeldiscussie wilt starten; ga je gang. Alleen niet in dit topic.
quote:
Als de mensen met een netsnoer van 200 knaken, een MIT pijpleiding naar hun speakers met zo'n vaag kastje ertussen en de mensen met wat dropveter van de Gamma net zo tevreden zijn als ik met mijn ook niet el-cheapo maar voor mij nog redelijk betaalbare draadjes dan is het toch allemaal goed?
Zeker, maar dit soort discussies hebben steeds weer bewezen dat zodra het op harde bewijzen aankomt (meten is weten), de kabelindustrie en hun volgelingen met suggestieve meetresultaten en -tabellen aan komt zetten, en met non-argumenten als "dat je gehoor niet goed genoeg zou zijn om de subtiele verschillen te horen". Bedankt voor de belediging; ik denk dat als je de blinde MP3-test positief doorkomt, je best goed kunt horen.
Elke kabeldiscussie is tot nu toe op weinig uitgelopen, en beide "kampen" houden voet bij stuk.
Maar, zoals ik al zei; be my guest en start een nieuwe discussie, maar niet in dit topic.
Overigens ben ik wel met je eens dat de topicwaarschuwing wat bevooroordeeld is, dus die is wat aangepast.
Kaj. wijzigde dit bericht 05-11-2005 10:37 (4%)