Gathering of Tweakers

Quicksearch
Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:17:
Mooi :D Maar is dit nu zelfbouw of niet?
Hehehe....nee. Dat is niet op een bevredigend resultaat uitgekomen. Probleem bij mijn DIY aspiraties was gewoon dat ik geen speakers had op dat moment en dus mijn DIY setje zo snel mogelijk af wilde hebben.....dus nam ik er weinig tijd voor en verder dan mijn test versie kwam ik niet. Er kwam immers al geluid uit en daar was ik wel tevreden mee aangezien ik een paar maanden zonder muziek had gezeten. Die DIY spullen toen weer verkocht en dit terug gekocht. Misschien ga ik nog wel een keer DIYen, maar dan wel als extra setje....dus dat ik ondertussen gewoon muziek kan luisteren en er dus geen haast achter zit. Maar eerlijk gezegd ben ik ook meer een theorie DIYer dan een praktijkman. Ik heb er niet zo'n geduld voor en houtbewerking is niet bepaald mijn hobby. Misschien echter wel eens een sub.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Een sub kan ik me voorstellen. Dat gesloten laag zal zeker wel prachtig zijn, maar erg diep zul je niet komen in verhouding.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
deepspace schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:24:
Een sub kan ik me voorstellen. Dat gesloten laag zal zeker wel prachtig zijn, maar erg diep zul je niet komen in verhouding.
Op zich mis ik niet veel hoor. Die driver werkt wel goed in gesloten systemen en hij doet 55Hz bij -3dB. Mits de luisterruimte goed is heb ik niet écht de behoefte aan een sub, maar beter kan natuurlijk altijd. Ik zou een sub gewoon eens willen proberen omdat het bouwen daarvan ook iets eenvoudiger is en omdat het dan wel een echte toevoeging kan zijn. Een tweede setje speakers zit ik gewoon niet op te wachten voorlopig.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:
lowfi schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:12:
wooooeeei mijn nieuwe eindversterker en processor zijn besteld :)

binnenkort echte pics :)

[afbeelding]

rotel 1068 processor (Dolby Digital, Dolby EX, Dolby Pro-Logic II, DTS, DTS ES, DTS ES Discrete, DTS Neo 6, HDCD) al die zooi dus :)

[afbeelding]

rotel 1077 icepower digitale eindversterker.. 7 x 100 watt 8)

nu nog wachten tot het binnen is :(
Ik ben erg benieuwd hoe die klasse D amp gaat klinken. Houd ons op de hoogte, pls!

Mooi zitten? Barcelona chair!

Reg. datum: 09 januari 2004

mss kan je dit dan eens lezen: http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=15741
quote:
I remember years ago one of the manufacturers billed their amp as a straight wire with gain. That would be the ultimate amp, as it would add hardly anything in terms of distortion and noise and would loose very little as well. When I opened the box for the RMB 1077 and took out the diminutive device inside that ancient sound bite came to mind.

We are taking a giant leap towards the ultimate amp: A straight wire with gain. I?ve spent the past 5 days burning her in and playing all types of source material, and offer the following observations. I?ll also include some comparison to the three other Rotel amps I own, an RB 1080, a RB 1050 and an RMB 1075, and some other high end amps I?ve auditioned on my equipment, a Halo A21 and Krell Showcase.

The 1077 is definitely a Rotel in sound signature, clean, clear and musical. However, it has much more of the mid and low end weight and forwardness of the Krell Showcase or a Halo. The mid and low bass are much stronger than what I am used to experiencing with my 1080 making the 1077 sound like a much more powerful amp. The Halo A21 that I tested, with it?s 250 wpc has similar weight in the low end. The top end is very extended without being bright. The 1077 is less ?rounded? than most Rotel amps, it is also much more transparent then the Halo, who?s top end is so rounded that it seems to be designed specifically for brighter speakers that have hot tops, or for people who?s high frequency hearing is already shot from too many years of high SPL listening.

When I first turned it on the 1077 was a bit harsh at the top. Sibilant sounds grated like sandpaper. Over time she has smoothed out considerably. This initial harshness is a characteristic I find of all Rotel amps. After break in the overall sound signature of the 1077 is as close to perfect as I can imagine for use with MY speakers. The Krell Signature 5 channel amp I ?borrowed? last year left a similar impression.

I wouldn?t have expected an amp with a FTC rating of only 100 wpc to be so powerful. I think this new breed of amps will have to come along with a new way of defining amplifier power. AMD had to do this a few years back when it?s processors performed on the level of much higher clock speed Intel processors. AMD started to rate their processors at Intel equivalent clock speed, rather than true clock speed. On day 3 I cranked up the 1077 for a rendition of the "Stars and Stripes" played by the Boston Pops to a level that could be heard by just about the entire neighborhood. I didn't experience any "compression" of the sound as I would expect from an amp sporting only 100wpc (and have experienced with my 1075 while driving the mains). I?ve played some heavy material since at ?insane? SPL and the 1077 has handled it all without the slightest hint of clipping or other signs of distress. My speakers, Klipsch RF 7s, are super efficient at 102 dbw, but that is balanced off by the fact that I have an enormous room to fill. It?s over 7000 cu ft.

Although they are very efficient, the RF7s are a somewhat difficult load since they have an impedance dip to 2.8 ohms at low frequencies. This will quickly show the deficiencies of any amp, and multi-channel receiver?s with their puny excuses for onboard amplifiers simply do a terrible job with the 7s. The 1077s ability to "track" the impedance curve of a speaker allows it to transfer max power even at surprisingly low impedances. Only "bigger" amps (200 wpc and up) have achieved this sound with my RF7s. The 1077 does appear to sound like a "bigger" amp than my 200 wpc 1080 does, and at least as big as the 250 wpc A21.

Soundstage: My initial apparent dissapointment with the amp centered around it?s seemingly narrow and shallow soundstage. On day 2 I realized that this dummy, in his rush to get the amp up and running had reversed the left and right channels. No wonder everything sounded so weird. I can now report the following. The soundstage of the 1077 in 2 channel mode is at least as wide as the 1080, however, it does lack some of that amps depth. Most of the 1077s soundstage is forward of the speakers so it tends to project instruments out into the room. The musicians seem to be out in the room with you rather than being in front of you on a stage. I was able to moderate this a bit by adjusting the separation width and tow-in of my speakers. It seems that the tonal balance differences from the 1080 create new and different room reactions. I am growing fond of this effect for 2 channel, however, in theater mode the amp projects the center channel out into the room and it no longer anchors dialog to the screen as well as the 1075 does. The overall sound is very reminiscent of the 1075 in combination with the RSP 1066 I used to own.

The amp is exceedingly linear. It performs as well at low volumes as it does at high SPL. This has been a characteristic of Rotel amps for as long as I?ve owned them, and it?s a characteristic I enjoy. When I auditioned the Halo A21 for three weeks one of the things that distressed me the most about that amp was the fact that it performed well at high SPL and had a good, if not great top end and a huge soundstage. But it fell apart completely when turned down. The Krell Showcase held up well under similar conditions. It never lost it.

I?ve decided that the 1077 is a keeper!

Hij gebruikt klipsch rf7 ik heb zelf b&w 705

Ik zal mijn bevindingen hier ook posten natuurlijk :)

lowfi wijzigde dit bericht 31-10-2005 23:52 (94%)

100% No Soul Guaranteed

Geen echte "home cinema" maar wel een studentenkamer met wat apparatuur:

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/totaal1%20(Custom).jpg
bovenin hangt de beamer (Epson TW10H)

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/hoek2%20(Custom).jpg

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/tvhoek1%20(Custom).jpg
70CM Philips TV, Philips DTS Receiver, DVD speler, CD speler, Xbox

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/hoek1%20(Custom).jpg
een deel van het DVD rek + het beamer scherm (2,10 meter breed)

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/tvhoek2%20(Custom).jpg

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/afstandsbedieningen%20(Custom).jpg
een hoop afstandsbedieningen die binnenkort vervangen worden door de MDA Vario

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/beertender1%20(Custom).jpg
pas 3 dagen oud beertender tafeltje...

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/beertender2%20(Custom).jpg
de glazen worden verlicht door 8 blauwe LED's

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/rode_tls%20(Custom).jpg
rode TL's (liggend op sterrenhemel)

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/paneel%20(Custom).jpg
"control panel" voor sterrenhemel, rode TL en 3x spots te bedienen...

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/hoek3%20(Custom).jpg

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/slaapbank%20(Custom).jpg
heerlijk zittende, maar vooral ook liggende (slaap)bank

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/salontafeltje%20(Custom).jpg
het tafeltje waar overdag water, en 's avonds bier op staat :9~

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/bureau2%20(Custom).jpg
computer (aangesloten op beamer + tv)

http://members.home.nl/atmoz2/Kamer2/images_smal/bureau1%20(Custom).jpg

----------------------

Binnenkort komt de Xbox360 met bijbehorend een 42" plasma of LCD scherm. De gewone TV wordt dan natuurlijk overbodig. Deze komt dan in het "chill-hok" van ons studentenhuis te staan. Na de aanschaf van de nieuwe HDTV zijn de speakers en de receiver aan de buurt. Tijd voor echte kwaliteit >:) De rest is wel in orde zo. Zeker perfect om iedere avond een DVD'tje te kijken :D

That's it.

atmoz wijzigde dit bericht 01-11-2005 15:31 (9%)

SONY 1292 - 9" Liquid Coupled Full-HD - CRT projector ;-)

I ate it!

Heey atmoz, dat ziet er strak uit. Vooral dat paneeltje spreekt mij wel aan. Ik heb ook aspiraties om zoiets toe te passen in mijn eigen 'chill' hok. Maar zou ik mogen vragen hoe je dat paneel hebt gemaakt. Met toepassing van Qprox sensoren? Of anders?
En schakel je er ook lichtnet mee? Hoe heb je dat gefixt? Als dat buiten de scope van deze thread valt misschien een andere thread aanmaken of bestaat die al?

Ik was van plan om mijn receiver en een toekomstige beamer ook op zo'n manier aan te sturen. Ik zal er verder niet op ingaan maar omdat ze allemaal een console poort hebben om te besturen moet dat lukken lijkt me. Als het lukt horen jullie er wel meer van maar ik ben nu nog even met een ander project bezig.

Maar ziet er goed uit, en sorry voor zoveel vragen :D

Hymns of indigestible suppuration

Don't mention the war

Aardig kostbare set-up voor een student...Zuip je wel genoeg? ;)

Cool hoor! Wou dat ik er zo bij had gezeten in m'n studententijd (had ik er nóg langer over gedaan ;))

I mentioned it once, but I think I got away with it....

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

hehe

als student zijnde kun je een aardige set opbouwen...

daar ben ik momenteel ook mee bezig en het gaat perfect. het einde is bijna in zicht van een lange tijd upgraden. Ik ben bijna tevreden ;)

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

quote:
Daklem schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:51:
hehe

daar ben ik momenteel ook mee bezig en het gaat perfect. het einde is bijna in zicht van een lange tijd upgraden. Ik ben bijna tevreden ;)

...en dan val je in een diep gat ;) Er is altij wel weer wat, nieuwe techniek die om de hoek komt kijken, mooi nieuw meubeltje voor de spullen, mooi stekkerblokje, beamertje...

Mooie studentenkamer trouwens, veel te netjes man ;) Sfeerverlichting voor als er vrouwelijk gezelschap komt is een pré natuurlijk!

jorg

Audio Nerd

quote:
kippekop schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:05:
[...]

...en dan val je in een diep gat ;) Er is altij wel weer wat, nieuwe techniek die om de hoek komt kijken, mooi nieuw meubeltje voor de spullen, mooi stekkerblokje, beamertje...

Mooie studentenkamer trouwens, veel te netjes man ;) Sfeerverlichting voor als er vrouwelijk gezelschap komt is een pré natuurlijk!

Ik vind het ook een mooie set. en leuke hoerenverlichting :o :*) leuk voor de vrouwen ;)

dat er altijd iets up te graden valt, klopt helemaal... op mijn verlangelijstje staat nog veel :(

mijn verlangenlijstje:

2x iQ1 (rear speakers)
Atacama nexus 60 Zwart (zwarte stands ipv de zilveren die ik nu heb)
Velodyne CHT-10R subwoofer
Kimber 8TC speaker kabel (7 meter)
Nordost Blue Heaven interlink

zelfbouw meubel (deze wil ik misschien gaan maken, mits ik tijd kan maken)

Hierna hoop ik toch wel even voor een tijdje klaar te zijn met upgraden.....

Ik heb trouwens geluk dat ik geen beamer kwijt kan.... anders stond er ook nog een beamer op het verlangenlijstje ;)

quote:
Daklem schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:51:
hehe

Daklem mooie set heb je staan :). De Lcd is ook erg netjes.

Greetz Sproedie a.k.a. Slotje (dan gaat er vast wel een lichtje branden)

Sproedie wijzigde dit bericht 01-11-2005 20:21 (4%)

PS2 & PC Gamer

Audio Nerd

quote:
Sproedie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:21:
[...]

Daklem mooie set heb je staan :). De Lcd is ook erg netjes.

Greetz Sproedie a.k.a. Slotje (dan gaat er vast wel een lichtje branden)

heey slut :)

Thanks! :+

Ik wil vanmiddag eens mijn subwoofer fatsoenlijk gaan afstellen, dmv een subwoofer calibratie. Ze zeggen altijd dat je de sub eerst moet neerzetten op de luisterplek en dan wat gaan rondlopen. Nou vroeg ik mij af of ik de sub dan op de bank moet zetten, de bank aan de kant schuiven (leek me niet) of 'm voor de bank moet zetten?

Ik zou hem op de bank zetten... Als je hem ervoor zet, wordt het geluid anders geblokkerd dan als jij daar zou zitten luisteren...

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:17:
Ik zou hem op de bank zetten... Als je hem ervoor zet, wordt het geluid anders geblokkerd dan als jij daar zou zitten luisteren...
En spikes er gewoon onder laten want dat heeft ie op de luister plek ook 8)7 })

[ help me (A) ]

quote:
yash schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:30:
[...]

En spikes er gewoon onder laten want dat heeft ie op de luister plek ook 8)7 })
Juistem... Goed voor je bank... Naja, glijdt ie er iig niet af ;)

www.carina-avensisclub.nl

Audio Nerd

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:49:
[...]

idiote manier van calibreren.... soms heb je geen plaats om je sub op een andere plaats neer te zetten. dus mja, beetje vreemde zaak dus.. :+

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
[...]

Always look on the bright side of life.. padam padam... :7 >:) ;)

[ help me (A) ]

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Hier nog iemand in Enschede die mijn HT wilt zien en toevallig ook een digicam heeft ? O-)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
JT schreef op woensdag 02 november 2005 @ 19:56:
Hier nog iemand in Enschede die mijn HT wilt zien en toevallig ook een digicam heeft ? O-)
Wel iemand uit buurplaatsje O-)

PS2 & PC Gamer

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Ook goed :P Geloof me, je komt niet voor niets, je krijgt natuurlijk een uitgebreide demo :P :Y)

Hoe kan ik contact met je opnemen ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

veerboot met underscores

Vandaag speakers enzo verschoven vanwege de aanschaf van een beamer. Op de oude plaats was er namelijk geen goede plek voor beamer en scherm, dus de gehele setup een kwartslag gedraaid.

Plaatje op imageshack (popups!)
Eerst de beamer opengemaakt, er zaten allemaal vlekken in het beeld. Achja, ik heb hem voor 40¤ gekocht. Dan mag je zijn afmetigen en gewicht wel voor lief nemen . (Prijs van een nieuwe lamp is 1100¤ 8)7 :o )

De boosdoener, allemaal aangeslagen/verbrand stof, 1 spiegel was er net zo aan toe. Daarna waren de tft's niet meer goed uitgelijnd, maar met wat voorzichtig verbuigen van de montagelipjes kon ik ze stukje bij beetje weer behoorlijk goed op elkaar krijgen qua beeld.

De oude situaties.

De nieuwe situatie :P Weer even wennen aan het geluid, door de nieuwe opstelling is het net of je een andere speakerset heb gekocht (Ideaal voor de mensen die telkens wat anders willen ;) ). En naturlijk nog een scherm. Daarbij wil ik nog een leuk versterker rekje gaan maken IPV het houten ikea meubeltje. Iets met metaal en (plexi)glas. En er zijn nog een hele hoop kabels om op te ruimen/ weg te werken. En de linker front juist plaaten.

Specs:
Marantz sr4300 versterker
Sony vpl 350qm beamer
Infinity reference 41 fronts
Stage 47 center speaker.
sony surrounds.
Infinity subwoofertje

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

The Denon man

quote:
[...]

En wat te denken van een REL Stadium 3 met een granieten blok eronder van 80 kg... Dat gaat mijn fauteuil niet leuk vinden :X

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

quote:
kingfriko schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:05:
Heb zelf een receiver en speakers bij abetterprice gekocht , geen klachten over ze ;)

Zo ik heb de kefs besteld. Hoop dat ze er snel zijn. Denk het wel want ze waren op voorraad.

Receiver: Yamaha RX-v450
Speakers: Kef Q5

Iemand tips over de kabels die ik hier tussen zou moeten hangen?

er zit geen versterker ofzo tussen.

PS2 & PC Gamer

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws