|
[ Voor 255% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2005 12:55 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[ Voor 255% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2005 12:55 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Xandrios op 24-10-2005 20:34 ]
Whoei. Nu hoef ik dus ook geen x-bedrag aan een payserver te betalen om m'n toekomstige ADSL2+-verbinding te benutten.E-jey schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:38:
Ze hebben de TiADSL2+ abonementen aangepast. Er zitten nu wat extra's bij: http://tweakdsl.nl/prod_adsl2.html Je kan nu gratis gebruik maken van de usenet server tot 20mbit en je krijgt een domein erbij. Geld dit nu ook voor de mensen die dit abo een paar weken geleden hebben aangevraagt?
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 21:26 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ja, dat viel me ook op, dus je moet betalen voor een Upgrade (je zou denken dat dat gratis is) en je zit er wederom een jaar aan vast. Dit vind ik wel vreemd, omdat in feite je lopende contract verlengd wordt (met normaal een opzegtermijn van 1 maand).Anoniem: 28897 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:06:
Ik zie ook in de voorwaarden het volgende :
Upgrade € 30,- per stap + gewijzigd tarief Downgrade € 50,- per stap + gewijzigd tarief Vanaf de ingangsdatum van de wijziging gaat tevens een nieuw jaarcontract in, behalve bij wijziging van het bankrekeningnummer.
Dus doe je een upgrade of een downgrade van je verbinding....zit je er direct weer een jaar aan vast.
[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 22:02 ]
Tjsa, blijft vaag.bjck schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:01:
"Per stap" zal wel per stap van abonnement A naar abonnement C zijn. Elke upgrade is een stap, ongeacht het abonnement dat je kiest lijkt mij.
Dat je nieuw jaar aan gaat samen is ook niet heel gek opzich. En kortingen zijn er voor nieuwe abonnees, niet voor bestaande persé. Beetje 'onderhandellen' kan je altijd proberen als je bijvoorbeeld aan een nieuw modem toe bent om deze met korting te bestellen als je ook upgrade (en dus een jaar blijft).
Als je te veel gaat eisen dat je meer kost dan oplevert laat elke ISP je net zo makkelijk weg gaan. Een ISP is ook een onderneming die iets wil verdienen toch nog. Al lijkt het de laatste tijd niet echt zo meer.
15x330 SW38
Die regel is geschreven door iemand die vanuit een netwerk kijkt. Die ziet een heleboel aankondigingen voor 'migraties' van centrales, en trekt de voor de hand liggende conclusie dat er druk gemigreerd wordt. Hij ziet iets anders dan jij.Dat de migratie in "volle gang" is valt te betwijfelen, volgens mij is er nog helemaal niemand gemigreerd
je zou voor de gein eens moeten zien hoeveel subsidie telco's geven op GSM's. Met mijn huidig abonnement en een verlenging voor twee jaar krijg ik een K750i kado. Los kost 'ie 400 euro. De telco geeft dus 400 euro subsidie op een abonnement van 540 euro (in twee jaar). Da's 75% subsidie. Als DSL-providers dat ook zouden doen zou je hele rare prijzen zien. Echter: op een GSM is veel extra te verdienen als mensen meer bellen dan er in hun bundel zit of extra diensten afnemen. Op een DSL-abonnement kun je nagenoeg niets extra verdienen. Een domeinnaam, een website, en dan heb je het wel gehad. Je betaalt niet extra voor google, Bol,com betaalt geen provisie per bestelde CD aan de ISP. Er is dus geen manier om hogere aansluitsubsidies terug te verdienen. De kosten van de lijn zullen dus uit het abonnement moeten komen.Gunstige verlenging o.i.d. is dus ook een manier om klanten te binden.
Vergelijk het maar met de GSM abo's. Daar krijg je vaak ook bij verlenging geld toe of een nieuwe GSM telefoon.
[ Voor 72% gewijzigd door burne op 25-10-2005 01:31 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Er zijn twee formulieren inderdaad. Eén voor nieuwe TweakDSL klanten en een formulier voor bestaande TweakDSL klanten die langer dan een jaar abonnee zijn en willen overstappen.Centauriprime schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:48:
Ik heb interesse in tis adsl2 voor die mooie aanbieding. Maar als ik op die site kijk, heb je twee mogelijkheden. Het formulier downloaden of online.
Prijs per maand en modem prijs is t zelfde op beide. Maar op het formulier zie ik niks over migratie en niks over zo'n splitter enz pakket van 25 euro.
Weten jullie toevallig of er verschil zit tussen deze twee mogelijkheden, buiten wat ik opnoemde.
Lijkt mij vreemd beide hebben t over de aanbieding van 39.95
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 25-10-2005 06:24 ]
SpeedTouch 716g R1.1 (DSLGP643AA)
Laatste Firmware versie van de VoIP Gateway software.
Download 716gR1.0 Upgrade v2.21.05 voor VoIP-SIP (3.3 MB)
Na het downloaden van de firmware en uitpakken van het zip bestand gelden de volgende instructies om de firmware op het modem te laden:
Surf naar 192.168.1.1 of 192.168.1.254
Reset router naar fabrieksinstellingen: Management >> Reset Router >> Reset to factory defaults settings >> Reboot
Upgrade met nieuwe firmware: Management >> Update Firmware>> Bladeren naar de zojuist bewaarde firmware en selecteer >> Update Firmware
Volg configuratie instructies hieronder
[ Voor 5% gewijzigd door Witlof op 25-10-2005 07:51 ]
Vergeet dan niet dat je Telco echt geen 400 euro betaald voordat toestelletje, die gaan met pallets tegelijk.Burne schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:15:
[...]
je zou voor de gein eens moeten zien hoeveel subsidie telco's geven op GSM's. Met mijn huidig abonnement en een verlenging voor twee jaar krijg ik een K750i kado. Los kost 'ie 400 euro. De telco geeft dus 400 euro subsidie op een abonnement van 540 euro (in twee jaar). Da's 75% subsidie.
....
Hoe dan ook: je betaalt voor wat het kost plus een winstmarge. Of je het nu ziet of niet.
[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 25-10-2005 08:27 ]
To boldly go where no man has gone before...
Anoniem: 55648
Telco's betalen een subsidie aan de winkelier. Die winkelier is dus degene die de prijs bepaalt. En die koopt ze niet met palets tegelijk.S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:27:
Vergeet dan niet dat je Telco echt geen 400 euro betaald voordat toestelletje, die gaan met pallets tegelijk.
Jammer dat je niet leest wat ik schrijf. Had je een zinloze herhaling van mijn argumenten kunnen schelen.Verder, je hoeft echt geen medelijden te hebben met Telco's, ISP's of wat voor bedrijf dan ook.Zo niet, dan is het simpel, je gaat failliet en binnen de kortste keren is er een ander die wel tegen een normale winstmarge en kostprijs jouw produkt kan en zal leveren. Ik heb dus geen medelijden met Providers, ze leven er goed van en anders jammer dan...
Anoniem: 154981
Of gewoon de router van het modem gebruiken toch?bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:27:
Nadeel is een beetje als je verkeer tussen de PC's hebt. Dat gaat allemaal door je DSL-lijn heen
Op te lossen door ook op je interface een statisch intern IP te configgen, maar Windows laat dit weer niet toe als hij op DHCP staat bijvoorbeeld. Enigste oplossing dan is met 2 NIC's per bak werken.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154981 op 25-10-2005 14:21 ]
Anoniem: 67119
Als dat echt zo zou zijn, vind ik het een gruwelijke naaistreek.Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:27:
Voor de mensen die onlangs Tisadsl 2 hebben besteld en zich afvragen of zij ook recht hebben op die 20mb usenet server. (nieuwe actie)
Volgens een medewerkster van Tweakdsl geldt deze actie alleen voor mensen die nu met die actie meedoen. Het vervelende is dat zij niet erg overtuigd op mij overkwam. M.a.w. eigen personeel is zoals bij vele andere bedrijven niet juist geinformeerd en/of weten het niet.
We kunnen dus alleen maar afwachten of wij toegang hebben(recht hebben) tot die 20mb usenetserver. In principe hebben we getekend voor 10mbit
[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2005 14:47 ]
Mee eens. Dat zou te gek zijn. Ik heb het twee weken geleden aangevraagd. Vorige week mijn modem en inloggegevens binnen en nu zou ik geen recht hebben op een 20Mbit newsserver? Ik wacht het wel af.Wildfire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:34:
[...]
Als dat echt zo zou zijn, vind ik het een gruwelijke naaistreek.
Anoniem: 2479
Volgens de letter van de wet heb je gelijk, maar er is ook nog zoiets als sociaal en menselijkheid. Ook wel klantenbinding genoemd. Ik kan niet geloven dat een provider dit zo regelt. Moet het eerst ook nog zien.Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:47:
Wat is hier 'naaien' aan? Jij hebt toch gewoon een abonnement genomen met 10Mbit usenet? Dat vond je OK, en daar heb je voor getekend.
Dat de prijzen over tijd goedkoper worden weet je...Dus wat is hier dan anders aan?
Dit klopt helemaal mee eens maar ik zou het toch graag willen hebben.Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:47:
Wat is hier 'naaien' aan? Jij hebt toch gewoon een abonnement genomen met 10Mbit usenet? Dat vond je OK, en daar heb je voor getekend.
Dat de prijzen over tijd goedkoper worden weet je...Dus wat is hier dan anders aan?
Gaat ook "gefaseerd" zoals zoveel dingen bij TweakDSL...Wildfire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:07:
Op de website staat nog steeds nergens een prijs voor het nieuwe wide-open ADSL2+ abbo op het BBNed netwerk.
Toch wel handig om zoiets te vermelden...
Ik heb zelf al TisDSL2+, ik vraag het voor iemand die er gisteren naar vroeg in #tweakdsl op IRC)
B16WO = BE ADSL2 WO. Met die 16 geven ze enkel aan dat de snelheid 16mbit of hoger is (als je geluk hebt).HoppyF schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:13:
[...]
Gaat ook "gefaseerd" zoals zoveel dingen bij TweakDSL...![]()
Vandaag staat opeens de 16 variant B16WO er bij, dus morgen misschien de 24 of gaan we nog een tussenstapje maken, 18 of 20?
Ik weet overigens nog steeds niet wat de BE ADSL2 WO is. (zichtbaar als je de postcode check doet)
[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 25-10-2005 15:21 ]
Ja, wat is het nou? Krijgen de nieuwe abonnee's nou 20mbit en de "oude" niet, of krijgen de nieuwe abonnee's standaard toch niet 20mbit?Usenet tot 10 is gratis, wil je 20 MB dan moet er bij worden gelapt.
Anders komen we er niet uit met het dataverkeer.
De regel op de website staat er niet helemaal helder, ik zal even
kijken hoe en waarin we het aan moeten passen.
[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2005 15:25 ]
Alleen de nieuwe krijgen dus 20Mbit, de oude 10. Of bijbetalen.Wildfire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:21:
Ja, wat is het nou?
[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2005 15:26 ]
Ik denk dat een heleboel mensen nu geschoffeerd worden. Jammer, hiervoor was ik bij Planet en als daar iets veranderd in het abbo dan is dat voor iedereen die die abbo hebben.S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:20:
Nou op de vraag of bestaande abbo's ook die 20Mbit enzo krijgen, hier is het antwoord:
(en ik heb pas 1 week mijn verbinding!)
On Tue, 25 Oct 2005 13:20:41 +0200, wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb sinds 17 oktober j.l. een abbonnement bij jullie lopen
> (TisDSL2). Ik zie nu na Een week dat er een aantal aantrekkelijke
> extra's (eigen .nl domein, snelle newsserver etc.) aan dit Abbonnement
> zijn toegevoegd. Aangezien ik pas 1 week klant ben neem ik aan dat
> deze extra's ook voor mij gaan Gelden? Zou wel klantvriendelijk
> zijn...
Helaas nee, de aanbiedingen gelden echt van 24-10-2005.
Net zoals bij de Albert Heyn en andere bedrijven kan er niet achterwaarts op aanbiedingen gereageerd worden. We zouden het ook anders willen zien, maar dat zijn de instructies helaas.
Gelukkig word klantvriendelijkheid niet alleen door aanbiedingen bepaald.
Maar juist ook door de opstelling van het personeel bij problemen en service.
--
Met vriendelijke groeten, de Helpdesk (@)
Daar zit wel wat in, maar zelfs bij sommige elektronika zaken krijg je geld terug als er plots een aanbieding is nadat je iets een week geleden hebt gekocht. Of nog aardiger, ze zeggen het even als ze weten dat het eraan gaat komen, dan kan je ff wachten met bestellen / kopen. Beetje jammer van Tweak dus...
Trouwens wat zijn de wettelijke termijnen om een contract te laten ontbinden ook alweer??
Ik denk zelf dat je voorbeeld-winkel op 1 hand te tellen is. Ik heb wel meegemaakt dat ik (door prijsvergelijking) zelfs goedkoper uit was bij de dure winkel dan dat ik het artikel gekocht had bij de goedkope, aangezien de dure winkel de prijs zodanig verlaagde na mijn opmerking dat zij onder de goedkope winkel uitkwamen.S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:20:
Nou op de vraag of bestaande abbo's ook die 20Mbit enzo krijgen, hier is het antwoord:
Daar zit wel wat in, maar zelfs bij sommige elektronika zaken krijg je geld terug als er plots een aanbieding is nadat je iets een week geleden hebt gekocht. Of nog aardiger, ze zeggen het even als ze weten dat het eraan gaat komen, dan kan je ff wachten met bestellen / kopen. Beetje jammer van Tweak dus...
Trouwens wat zijn de wettelijke termijnen om een contract te laten ontbinden ook alweer??
http://specs.tweak.to/5253
Dus wel...bjck schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:25:
'k Vermoed nu niet dat ze per paar weken/maanden allemaal verschillende abonnementen met verschillende aanhangsels als mailbox formaat, homepage formaat, usenet snelheid etc etc etc gaan implementeren
Volgensmij kost dat minder geld en tijd (kosten/baten) dan alle 'toevoegingen' op alle abonnementen gewoon in zelfde systeem te gieten.
Ik heb daarnet toch echt andere informatie gekregen van de helpdesk. Het is toch een kleine moeite om even een korte reactie te plaatsen door TweakDSL hier? Dan is het meteen duidelijk. Is het nu WEL of GEEN gratis toegang tot de newsserver met 20MBit?sylvesterrr schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:48:
[afbeelding]
Op de website staat toch echt duidelijk dat bestaande klanten gratis toegang tot de nieuwsserver hebben tot 20Mb. Als ze dat nu alsnog terug gaan draaien, worden we pas genaaid.
[ Voor 84% gewijzigd door Mawlana op 25-10-2005 16:19 ]
Dat was de vraag niet, je kan binnen een aantal dagen van elke koop of contract af! Dat is europese wetgeving. Dat wil ik weten.Dimmu schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:28:
[...]
Wat betreft het contract te ontbinden; waarop zou je dit kunnen doen? Om welke reden? Je verbinding werkt toch naar behoren?
't is jammer dat je buiten de boot valt, maar zo is het leven helaas
Zou kunnen, maar soms is je switch nog wel zo handig om te zien dat het van de ene pc komt en naar de andere moet in hetzelfde netwerk. Maar het zou inderdaad kunnen dat het via internet loopt.bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:27:
Nadeel is een beetje als je verkeer tussen de PC's hebt. Dat gaat allemaal door je DSL-lijn heen
Op te lossen door ook op je interface een statisch intern IP te configgen, maar Windows laat dit weer niet toe als hij op DHCP staat bijvoorbeeld. Enigste oplossing dan is met 2 NIC's per bak werken.
[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 25-10-2005 16:37 ]
TweakDSL reageert hier niet, dit zijn enkel medewerkers die heel af en toe langskomen in hun vrije tijd.Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:59:
[...]
Ik heb daarnet toch echt andere informatie gekregen van de helpdesk. Het is toch een kleine moeite om even een korte reactie te plaatsen door TweakDSL hier? Dan is het meteen duidelijk. Is het nu WEL of GEEN gratis toegang tot de newsserver met 20MBit?
Het zgn. kopen-op-afstand heeft een maximale duur van 7 dagen (althans, dat is wat ik mij kan herinneren)S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:18:
[...]
Dat was de vraag niet, je kan binnen een aantal dagen van elke koop of contract af! Dat is europese wetgeving. Dat wil ik weten.
Als je de posts hiervoor gelezen had zag je dat er mensen zijn die gemailt en gebelt hebben.Toch spreken de antwoorden elkaar tegen. Het is nu nog steeds niet duidelijk.Dimmu schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:34:
[...]
TweakDSL reageert hier niet, dit zijn enkel medewerkers die heel af en toe langskomen in hun vrije tijd.
Wil je echt antwoord, mail of bellen naar tweakdsl.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:27:
Voor de mensen die onlangs Tisadsl 2 hebben besteld en zich afvragen of zij ook recht hebben op die 20mb usenet server. (nieuwe actie)
Volgens een medewerkster van Tweakdsl geldt deze actie alleen voor mensen die nu met die actie meedoen.
S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:20:
On Tue, 25 Oct 2005 13:20:41 +0200, wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb sinds 17 oktober j.l. een abbonnement bij jullie lopen
> (TisDSL2). Ik zie nu na Een week dat er een aantal aantrekkelijke
> extra's (eigen .nl domein, snelle newsserver etc.) aan dit Abbonnement
> zijn toegevoegd. Aangezien ik pas 1 week klant ben neem ik aan dat
> deze extra's ook voor mij gaan Gelden? Zou wel klantvriendelijk
> zijn...
Helaas nee, de aanbiedingen gelden echt van 24-10-2005.
Net zoals bij de Albert Heyn en andere bedrijven kan er niet achterwaarts op aanbiedingen gereageerd worden. We zouden het ook anders willen zien, maar dat zijn de instructies helaas.
Gelukkig word klantvriendelijkheid niet alleen door aanbiedingen bepaald.
Maar juist ook door de opstelling van het personeel bij problemen en service.
--
Met vriendelijke groeten, de Helpdesk (@)
Niet echt duidelijk. Wie heeft het verlossende antwoord?Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:38:
Zojuist de helpdesk aan de lijn gehad en ik heb het volgende te horen gekregen.
Voor 20Mbit newsserver moet gewoon betaald worden. Voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Je hebt gewoon standaard 10Mbit tot je beschikking, wil je 20Mbit dan zal iedereen daarvoor moeten betalen. Het schijnt niet echt duidelijk op de site te staan. Dit is wat ik te horen heb gekregen.
Met de verbinding zelf is niks mis. Maar de rest er omheen....E-jey schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:39:
Wat is het een zooitje daar bij Tweak, alles is zo onduidelijk. Ik begin nu echt te twijfelen of ik er wel aan moet beginnen...
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
wordt inderdaad een chaos..Zondagskindje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
[...]
Met de verbinding zelf is niks mis. Maar de rest er omheen....
[ Voor 84% gewijzigd door Nijl op 25-10-2005 16:48 ]
You are NIJL-ed!
Anoniem: 67119
Volgens wordt hier een antwoord gegeven:Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
[...]
[...]
[...]
Niet echt duidelijk. Wie heeft het verlossende antwoord?
Heel simpel: de vorige aanbieding, waar ik dus op besteld heb, liep tot 1 november. Nu wordt dus de aanbieding halverwege verandert, en zouden de mensen die op de oorspronkelijke aanbieding gereageerd hebben geen recht hebben op de nieuwe? Dat is weldegelijk mensen naaien. Als ze de aanbieding gewoon op 1nov hadden in laten gaan en de oude hadden uitgediend, was het lullig geweest, maar verder niets. Ik heb dus net besteld, maar nog niets opgeleverd gekregen, maar kan bv geen gratis eigen .nl domein krijgen. Up yours tweakdslXandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:47:
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Dat zou het misschien wel kunnen gelden alleen heeft BBNed nog niet de mogelijkheid om je te migreren naar andere poort momenteel gewoon.Zondagskindje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:38:
Nu zie ik een leuke abbo-vorm: TweakDSL B16WO voor € 49,95 op het BBNed-netwerk, is het verdorie weer niet voor bestaande klanten.
Dat is omdat het geen upgrade is maar ook fysiek naar andere poort gemigreerd moet worden. Ze zijn bij BBned en TweakDSL vast geen filantropische instellingEn alsof dat allemaal niet genoeg is, lees ik ook dat er spontaan kosten zijn verbonden als je wilt upgraden. Ik vind dit echt om te
Het contract wat je nu kunt downloaden voor "TisADSL2 voor bestaande klanten" is ook exact hetzelfde contract als dat ik twee weken geleden heb opgestuurd naar hun. Lijkt mij dat ik dan gewoon recht heb op de zaken die nu worden aangeboden op de site.Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:48:
[...]
Er staat dus duidelijk ( de actie voor TISADSL 2 loopt nog door). Dit dus de actie waarvoor wij destijds in juli, augustus hebben getekend. Dat zij dit nu op de site anders communiceren is hun probleem. Juridisch gaat het volgens mij om dat ene regeletje. " actie TISADSL loopt nog door"
Natuurlijk kan ik opzeggen en opnieuw aanvragen. Maar dat kost behoorlijk wat geld en tijd.bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:03:
[...]
Dat zou het misschien wel kunnen gelden alleen heeft BBNed nog niet de mogelijkheid om je te migreren naar andere poort momenteel gewoon.
Opzeggen en opnieuw aanvragen als je lijn vrij is kan altijd natuurlijk....
[...]
Dat is omdat het geen upgrade is maar ook fysiek naar andere poort gemigreerd moet worden. Ze zijn bij BBned en TweakDSL vast geen filantropische instelling
You are NIJL-ed!
Sja, daar heb je wel een punt idd maar of dat rechtsgeldig is weet ik niet. Weet niet wat er in het contract en/of voorwaarden staat omtrent dit geval.Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:48:
[...]
Volgens wordt hier een antwoord gegeven:
Om onze terugkeer op het bbned-netwerk te vieren, hebben wij een aantal zeer interessante aanbiedingen voor jullie kunnen behalen. Lees snel verder en kijk welke aanbieding voor jou kan gelden.
Natuurlijk loopt de actie voor TisADSL2 ook nog door t/m 31 oktober 2005 en kan je daar alles over lezen op TisADSL2.
Er staat dus duidelijk ( de actie voor TISADSL 2 loopt nog door). Dit dus de actie waarvoor wij destijds in juli, augustus hebben getekend. Dat zij dit nu op de site anders communiceren is hun probleem. Juridisch gaat het volgens mij om dat ene regeletje. " actie TISADSL loopt nog door"
Sja, als ze dat gratis nu weghalen of van die 20 een 10 maken is de onduidelijkheid weg. Snap niet dat ze dat zelf niet kunnen verzinnengratis toegang tot onze newsserver tot 20Mb
[ Voor 11% gewijzigd door Witlof op 25-10-2005 17:27 ]
Ik heb wederom voor de tweede keer de helpdesk gebelt en heb het volgende te horen gekregen:Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
[...]
[...]
[...]
Niet echt duidelijk. Wie heeft het verlossende antwoord?
[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 25-10-2005 17:51 ]
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
we hebben ingetekend op adsl2 van tisdsl 2+ maar nog niet geleverd gerkregen.. dus wat we nog niet hebben is ook nog niet van toepassing lijkt meDefiant schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:50:
Hmm, ik denk dat ik m'n adsl beslissing nog even uitstel als ik dit zo allemaal lees. (ik kan gelukkig gebruikt maken van proef@home voor 2 maand), want als ik het zo zie is het interessant genoeg om te zien hoe de adsl strijd zich ontwikkeld de komende tijd. Je nu direct al 12 maanden verbinden aan een contract lijkt me nogal een risico. Natuurlijk kunnen de aanbiedingen ook ophouden, maar dat is het risico wat je loopt.
You are NIJL-ed!
Dat was vroeger zo... Na diverse nare/rare quote acties , o.a. in dit topic is daar verandering in gekomen.Nijl schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:19:
Waarom worden de mails altijd anoniem beantwoord bij Tweakdsl.. zou handig zijn een naam er onder, want dan kan je bij telefonisch contact vragen naar de juiste persoon, en eventeueel refereren aan de e-mail correpsondenties met betrokkene.
[ Voor 6% gewijzigd door Azqi op 25-10-2005 18:05 ]
Gezellige helpdesk, als op dezelfde vraag diverse antwoorden komen.Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:24:
[...]
Ik heb wederom voor de tweede keer de helpdesk gebelt en heb het volgende te horen gekregen:
Nieuwe aanvragen krijgen dus WEL toegang tot de 20MBit newsserver. Dit ging sinds gisteren, 24 oktober 2005, in. Mensen die hiervoor (waaronder ik 2 weken geleden) een contract hebben afgesloten krijgen toegang tot de newsserver met een snelheid van 10MBit. Wil je 20MBit dan zul je daarvoor moeten betalen.
Ik hoop stiekum dat dit niet waar is (ben bang van wel), maar dit is iets waar ik het totaal niet mee eens ben.
[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2005 18:43 ]
15x330 SW38
Het is inderdaad niet prettig als je bij 2x bellen 2 verschillende mensen te spreken krijgt en 2 verschillende antwoorden krijgt. Hierdoor is het daar nog niet duidelijk maar hier ook nietWildfire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:42:
[...]
Gezellige helpdesk, als op dezelfde vraag diverse antwoorden komen.
Zou echt k*t zijn als het echt waar is, is niet echt klantvriendelijk om aan dezelfde TisDSL2+ aanbieding opeens 20mbit/sec Tweaknews toe te voegen ipv 10mbit/sec.
Als je BBNed had en je wou overstappen naar TweakDSL met Tiscali, dan had je moeten aanvragen via het telco-telco formulier.Centauriprime schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:50:
Hoi,
Als je tisadsl2 hebt aangevraagd, en je heb nu bbned voor meer dan een jaar. is het nodig om dat telco telco formulier op hun site in te vullen en mee te sturen met de rest. Of Is dat alleen als je telco telco wilt/kan of gaan ze daar van uit en proberen ze t zowiezo?
15x330 SW38
Hmm, dat formulier heb ik nog nooit gezien.Centauriprime schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:19:
Je bedoelt deze http://www.tweakdsl.nl/Te...eement_Wilsverklaring.pdf
Ik kan hier toch geen adsl mee aanvragen. Lijkt mij dat ik deze na de online bestel gebeuren mee kan sturen met de kopie op de post. Toch? Vaag allemaal.
[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 25-10-2005 19:50 ]
Zo is het maar net. Ik denk alleen dat er gedacht wordt dat het wel overwaait. Maar zo is het voor mij in ieder geval niet. Hoe meer ik erover nadenk des te meer denk ik dat we dus wel worden genaaid!j_bos schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:53:
Ik ben het eens met de opmerking dat we nog geen TISdsl 2+ hebben, en dat we zodra we omgezet worden gewoon dezelfde rechten krijgen als andere klanten. Anders worden er behoorlijk wat mensen ontevreden denk ik.
Het is ook geen andere aanbieding, de aanbieding is meermaals verlengt wat betekend dat wij hetzelfde contract hebben met TweakDSL als de andere klanten die nu inschrijven.
http://www.deyterra.com
soort abbo lijkt me de snelheid van het downloaden. WIDE OPEN lijkt me vol open..Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:11:
Hebben jullie gezien dat de website is aangepast? Er staat nu:
* snelheid is afhankelijk van het soort abonnement.
Laten we maar even afwachten tot ze bekend maken welke abonnementen welke snelheid krijgen. Dit gissen/gokken is alleen maar verwarrend en onduidelijk
[ Voor 5% gewijzigd door Nijl op 25-10-2005 21:14 ]
You are NIJL-ed!
Het wordt er niet duidelijker op zo...Nijl schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:13:
[...]
soort abbo lijkt me de snelheid van het downloaden. WIDE OPEN lijkt me vol open..
een 4 mbit abbo is max 4 mbit leechen en een 24 mbit is maximaal 24 mbit leechen..
en als je verder leest zal je nog zien dat het genoemde van gratis toegang tot 20 mbit news er nog wel degelijk in staat.
het is allemaal heel onduidelijk wat ze er nu hebben staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2005 21:26 ]
Ik ben het met Zondagskindje eens (zoals gewoonlijk...)bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:03:
[...]
Dat zou het misschien wel kunnen gelden alleen heeft BBNed nog niet de mogelijkheid om je te migreren naar andere poort momenteel gewoon.
Opzeggen en opnieuw aanvragen als je lijn vrij is kan altijd natuurlijk....
[...]
Dat is omdat het geen upgrade is maar ook fysiek naar andere poort gemigreerd moet worden. Ze zijn bij BBned en TweakDSL vast geen filantropische instelling
Ik quote mezelf nog maar even want....HoppyF schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:13:
[...]
Gaat ook "gefaseerd" zoals zoveel dingen bij TweakDSL...![]()
Vandaag staat opeens de 16 variant B16WO er bij, dus morgen misschien de 24 of gaan we nog een tussenstapje maken, 18 of 20?
Ik weet overigens nog steeds niet wat de BE ADSL2 WO is. (zichtbaar als je de postcode check doet)
Anoniem: 118518
Anoniem: 150297
Deze persoon heeft groot gelijk,gewoon 1 lijn trekken!!! 20mbit allemaal of 10 mbit allemaal!!Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:00:
Ik begrijp gewoon niet waarom het zo moelijk moet gaan allemaal. Maak gewoon een mooie aanbieding en klaar. Nu is de aanbieding volgens mij al drie keer verandert terwijl nog niemand ADSL2+ heeft draaien.
Het volgende staat op de site:
Natuurlijk loopt de actie voor TisADSL2 ook nog door t/m 31 oktober 2005 en kan je daar alles over lezen op TisADSL2.
De actie loopt door? Wat bedoelen jullie daarmee? Het is gewoon een compleet nieuwe actie. Ik bedoel, de mensen die nu bestellen krijgen WEL een 20Mbit newsserver en een gratis domeinnaam maar de andere klanten die het eerder aangevraagd hebben niet terwijl jullie gewoon zeggen: De actie loopt door.
Twee weken geleden TIS ADSL2+ aangevraagd en eind deze week zal ik verhuizen van BBNed naar TIS. Nu zie ik op de site dat je bij het nieuw contract wel een 20Mbit server krijgt. Ik lig niet wakker van een paar euro's maar het gaat om het princiepe. Inmiddels ben ik al 25 maanden TweakDSL abonnee. Gaan jullie zo om met jullie klanten?
Trek gewoon een duidelijke lijn. Elke abonne heeft toegang tot de 20Mbit newsserver of niet. Elke abonne krijgt een gratis .nl domein of niet.
Wat ik ook niet begrijp is het volgende. Jullie zeggen dat elke abonnee die sinds gisteren het contract heeft opgestuurd wel recht heeft op de 20Mbit newsserver terwijl het contract wat je uitprint (pdf bestand) exact hetzelfde is als voor de abonnees die het ervoor hebben opgestuurd. En deze optie staat ook nog steeds op het contract:
Ik wil graag gebruik maken van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit, ik weet dat de maandkosten hiervoor €9,95 bedragen.
Ook staan de oude modemprijzen er nog op. Ik weet niet of jullie het doorhebben maar het gaat wel om een contract welke je ondertekend. Is het dan te veel gevraagd om ervoor te zorgen dat het contract up to date is?
Nogmaals, doe niet zo moeilijk en trek een duidelijke lijn.
Je hebt wel een 'TisDSL2' abonnement en dus ook verbinding. Dat is naamgeving van het product.j_bos schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:53:
Ik ben het eens met de opmerking dat we nog geen TISdsl 2+ hebben, en dat we zodra we omgezet worden gewoon dezelfde rechten krijgen als andere klanten. Anders worden er behoorlijk wat mensen ontevreden denk ik.
Het is ook geen andere aanbieding, de aanbieding is meermaals verlengt wat betekend dat wij hetzelfde contract hebben met TweakDSL als de andere klanten die nu inschrijven.
[ Voor 14% gewijzigd door afterburn op 25-10-2005 22:56 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Anoniem: 81359
De actie is niet afgelopen, deze is verlengt.Ik vind dat iedereen die vanaf 1 oktober besteld heeft (de vorige aanbieding liep tenslotte op 1 oktober af) op de oorspronkelijke aanbieding tot 1 november recht heeft op de huidige, aangepaste aanbieding.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 25-10-2005 22:58 ]
Sja, laten zij dan eerste de werknemers goed informeren zodat er niet 2x iets anders verteld wordt als men 2 verschillende personen aan de lijn krijgt. Verder over de site, die gooi je toch zeker pas online als deze geheel goed werkt en goed nagekeken is op fouten? Dan is het een kwestie van uploaden en klaar. Nu staat er soms niets, dan weer wat anders en even later is het weer aangepast voor zover ik begrepen heb. Weet niet of het aan mij ligt maar had daar toch wel een iets andere aanpak bij verwacht. Er lopen toch best wel mensen met verstand rond daar bij TweakDLS volgens mij...Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:11:
Hebben jullie gezien dat de website is aangepast? Er staat nu:
* snelheid is afhankelijk van het soort abonnement.
Laten we maar even afwachten tot ze bekend maken welke abonnementen welke snelheid krijgen. Dit gissen/gokken is alleen maar verwarrend en onduidelijk
Anoniem: 143269
[ Voor 13% gewijzigd door Justin_Time op 26-10-2005 00:48 ]
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
KPN heeft z'n VoIP (en gratis bellen) uitgesteld, want ze hebben problemen met voice. Scarlet heeft problemen met voice. Wanadoo heeft problemen met voice. Tele2/Versatel heeft problemen met voice. Leuk joh, dat gratis bellen met een stoortoon of bandje met een foutmelding.Anoniem: 143269 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:39:
Bij de meesten nog gratis bellen ook naar vaste nummers.
Anoniem: 81359
Neem dan tijdelijk BudgetphoneAnoniem: 143269 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:39:
Heb square dsl en bel, telefonie komt er voorlig nog niet dus ik kan niks met die aanbiedingen.
Ja , kosten maken evt terug naar kpn voor een basis aansluiting en weer aansluitkosten,modem enz enz betalen.
(
Tuurlijk, je moet je toch laten horen. Als iedereen zwijgt is het prima. Ik verwacht gewoon dat iedereen toegang krijgt tot de 20Mbit nieuwsserver en niet alleen de mensen die sinds eergisteren hun contract hebben opgestuurd.fjs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:26:
Jeetje wat een boze klanten,... zou het iets helpen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq