TweakDSL *new and/or improved* deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.739 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:03
Het grote TweakDSL topic - Deel 16

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    T3 3Mbit/1Mbit € 19,95 31-12-2005
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL Square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    TweakGekte 4~8Mbit/1Mbit* € 34,95 31-10-2005
    TisADSL2 tot 24Mbit/1Mbit*
    € 39,95 31-10-2005

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512 512/256 kbit € 14,95 31-12-2005
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 4-8Mbit/1Mbit* € 69,95  
    B10 10Mbit/1Mbit* € 19,95**
    31-12-2005

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = De eerste 6 maanden, daarna 34.95.
    Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (25-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens, IP aan MAC-adres koppelen etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0
    Een handleiding is te vinden via deze link

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Storingen?
    Check bij een storing ook eens de storing en onderhoudpagina van de website;
    storingen en onderhoud

[ Voor 255% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2005 12:55 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    [Gereserveerd]

[ Voor 100% gewijzigd door Xandrios op 24-10-2005 20:34 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mawlana
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 22:31
    E-jey schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 15:38:
    Ze hebben de TiADSL2+ abonementen aangepast. Er zitten nu wat extra's bij: http://tweakdsl.nl/prod_adsl2.html Je kan nu gratis gebruik maken van de usenet server tot 20mbit en je krijgt een domein erbij. Geld dit nu ook voor de mensen die dit abo een paar weken geleden hebben aangevraagt?
    Whoei. Nu hoef ik dus ook geen x-bedrag aan een payserver te betalen om m'n toekomstige ADSL2+-verbinding te benutten. :9

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• alt-92
    • Registratie: Maart 2000
    • Niet online

alt-92

ye olde farte

Even grammen over de TweakDSL site.

Jongens :'( is het nou echt zo moeilijk om een site navigeerbaar te houden?
    Je zet een site werkend online, of helemaal niet.

Niet dat uberbrakke gedoe wat het nu is zeg... html en php door elkaar, dooie links all over the place..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sissors
    • Registratie: Mei 2005
    • Niet online
    ik sluit me aan bij beide bovenstaande posts, hoop dat de trouwe klanten die eerder aanvragen maar nog (steeds) geen adsl2+ hebben ook snellere newsserver krijgen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 10:53
    'k Vermoed nu niet dat ze per paar weken/maanden allemaal verschillende abonnementen met verschillende aanhangsels als mailbox formaat, homepage formaat, usenet snelheid etc etc etc gaan implementeren ;)

Volgensmij kost dat minder geld en tijd (kosten/baten) dan alle 'toevoegingen' op alle abonnementen gewoon in zelfde systeem te gieten.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 21:26 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 06-05 16:52
    Anoniem: 28897 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:06:
    Ik zie ook in de voorwaarden het volgende :

Upgrade € 30,- per stap + gewijzigd tarief
    Downgrade € 50,- per stap + gewijzigd tarief
    Vanaf de ingangsdatum van de wijziging gaat tevens een nieuw jaarcontract in, behalve bij wijziging van het bankrekeningnummer.

Dus doe je een upgrade of een downgrade van je verbinding....zit je er direct weer een jaar aan vast.
    Ja, dat viel me ook op, dus je moet betalen voor een Upgrade (je zou denken dat dat gratis is) en je zit er wederom een jaar aan vast. Dit vind ik wel vreemd, omdat in feite je lopende contract verlengd wordt (met normaal een opzegtermijn van 1 maand).
    Je sluit dus eigenlijk een nieuw abo af als je een down- of upgrade doet als ik het goed begrijp.
    Als dat zo is lijkt het me ook logisch dat je dan gebruik kan maken van acties die op dat moment voor nieuwe klanten gelden, dus bv een nieuw gratis modem of korting op een modem.

Of heb ik het mis?

Verder staat er nog "per stap".
    Stel dat ik nu een 4 Mbps abo heb en ik wil naar 10 Mbps hoeveel stappen zijn dat dan? 2? (eerst naar 8 en dan naar 10?) Dan gaat een upgrade € 60 kosten.

Maar wat als je het snelste 24 Mbps wilt nemen?
    Volgens mij kun je dan beter je huidige abo stopzetten en opnieuw een aanvraag doen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    "Per stap" zal wel per stap van abonnement A naar abonnement C zijn. Elke upgrade is een stap, ongeacht het abonnement dat je kiest lijkt mij.

Dat je nieuw jaar aan gaat samen is ook niet heel gek opzich. En kortingen zijn er voor nieuwe abonnees, niet voor bestaande persé. Beetje 'onderhandellen' kan je altijd proberen als je bijvoorbeeld aan een nieuw modem toe bent om deze met korting te bestellen als je ook upgrade (en dus een jaar blijft).

Als je te veel gaat eisen dat je meer kost dan oplevert laat elke ISP je net zo makkelijk weg gaan. Een ISP is ook een onderneming die iets wil verdienen toch nog. Al lijkt het de laatste tijd niet echt zo meer.

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 24-10-2005 22:02 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    bjck schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:01:
    "Per stap" zal wel per stap van abonnement A naar abonnement C zijn. Elke upgrade is een stap, ongeacht het abonnement dat je kiest lijkt mij.

Dat je nieuw jaar aan gaat samen is ook niet heel gek opzich. En kortingen zijn er voor nieuwe abonnees, niet voor bestaande persé. Beetje 'onderhandellen' kan je altijd proberen als je bijvoorbeeld aan een nieuw modem toe bent om deze met korting te bestellen als je ook upgrade (en dus een jaar blijft).

Als je te veel gaat eisen dat je meer kost dan oplevert laat elke ISP je net zo makkelijk weg gaan. Een ISP is ook een onderneming die iets wil verdienen toch nog. Al lijkt het de laatste tijd niet echt zo meer.
    Tjsa, blijft vaag.
    Je moet als trouwe klant toch wel het idee krijgen dat de ISP je wilt houden, dat ontbreekt er de laatste tijd nogal aan. Ze zien je liever vertrekken dan je te houden.
    Ik heb er geen probleem mee als men toch 1 jaar wil verlengen of vernieuwen, het is maar hoe je het noemt, maar dan wil ik ook de voordelen hiervan hebben.
    Dus niet alleen de lagere maandelijkse prijs t.o.v. het oude abo maar ook de rest van de voordelen want waarom zou je anders een nieuw abo willen?

Kortom: maak het voor zowel nieuwe als bestaande klanten aantrekkelijk om te blijven en geef ze ook dezelfde of vrijwel dezelfde voorwaarden.
    Een nieuwe klant bijvoorbeeld geen aansluitkosten + gratis (of bijna gratis) modem, een bestaande klant geringe upgrade kosten + ook een gratis (of bijna gratis) modem.
    Dat modem heb je veelal nodig als je naar ADSL2+ met VoIP wil.

Natuurlijk wil een ISP geld verdienen maar dat doen ze door abo's te verkopen aan nieuwe klanten maar ook aan bestaande klanten. Hun 1 jarig contract houdt immer een keertje op.
    Gunstige verlenging o.i.d. is dus ook een manier om klanten te binden.
    Vergelijk het maar met de GSM abo's. Daar krijg je vaak ook bij verlenging geld toe of een nieuwe GSM telefoon.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 18:41
    He vraagje,

Ik heb interesse in tis adsl2 voor die mooie aanbieding. Maar als ik op die site kijk, heb je twee mogelijkheden. Het formulier downloaden of online.

Prijs per maand en modem prijs is t zelfde op beide. Maar op het formulier zie ik niks over migratie en niks over zo'n splitter enz pakket van 25 euro.

Weten jullie toevallig of er verschil zit tussen deze twee mogelijkheden, buiten wat ik opnoemde.

Lijkt mij vreemd beide hebben t over de aanbieding van 39.95

:?

15x330 SW38

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• j_bos
    • Laatst online: 16:52
    Die modemprijzen zijn ook een beetje raar, op de ene pagina staat dit:
    Zyxell P-2602HW (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00
    Zyxell P-2602R (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet) € 79,00
    Speedtouch 716 (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet) € 89,00
    Speedtouch 716WL (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00
    Copperjet 814 (Copperjet 814 Annex A 2 x ISDN-2) € 199,00
    Copperjet 816 Annex-A (Copperjet 816 Annex-A) € 199,00
    Gratis Copperjet 816-2P PSTN (Copperjet 816-2P Analoog PSTN VoDSL ADSL2) € 0,00
    CopperJet 1616 ADSL2 PSTN (CopperJet ADSL2+ PSTN met VoIP en VoDSL) € 49,00
    niet nodig: geschikt modem al aanwezig

En op de andere TisADSL2+:
    Modem

Prijs
    Zyxell 2602 € 79,- nu € 69,95
    Speedtouch 716 € 89,- nu € 84,95
    Zyxell 2602HW (draadloos) € 139,- nu € 129,95
    Speedtouch 716g (draadloos) € 139,- nu € 129,95
    De genoemde modemprijzen zijn incl. BTW, maar excl. een modempakket van € 25,-.
    Een modempakket bestaat uit een splitter, bekabeling, handleiding en verzendkosten.

Wat is het nou?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat de migratie in "volle gang" is valt te betwijfelen, volgens mij is er nog helemaal niemand gemigreerd
    Die regel is geschreven door iemand die vanuit een netwerk kijkt. Die ziet een heleboel aankondigingen voor 'migraties' van centrales, en trekt de voor de hand liggende conclusie dat er druk gemigreerd wordt. Hij ziet iets anders dan jij.
    Gunstige verlenging o.i.d. is dus ook een manier om klanten te binden.
    Vergelijk het maar met de GSM abo's. Daar krijg je vaak ook bij verlenging geld toe of een nieuwe GSM telefoon.
    je zou voor de gein eens moeten zien hoeveel subsidie telco's geven op GSM's. Met mijn huidig abonnement en een verlenging voor twee jaar krijg ik een K750i kado. Los kost 'ie 400 euro. De telco geeft dus 400 euro subsidie op een abonnement van 540 euro (in twee jaar). Da's 75% subsidie. Als DSL-providers dat ook zouden doen zou je hele rare prijzen zien. Echter: op een GSM is veel extra te verdienen als mensen meer bellen dan er in hun bundel zit of extra diensten afnemen. Op een DSL-abonnement kun je nagenoeg niets extra verdienen. Een domeinnaam, een website, en dan heb je het wel gehad. Je betaalt niet extra voor google, Bol,com betaalt geen provisie per bestelde CD aan de ISP. Er is dus geen manier om hogere aansluitsubsidies terug te verdienen. De kosten van de lijn zullen dus uit het abonnement moeten komen.

He. Dat is apart. Je moet betalen voor de kosten die een ander voor je maakt. Zou hier een lesje economie achter zitten? Een product of dienst heeft een kostprijs, en de kostprijs wordt opgebracht door de klanten. Direct, zodat je weet hoe en wat, of indirect, door onduidelijke GSM-contracten. (Hoeveel mensen zullen er geen rekening van 200 euro van de vakantietelefoontjes krijgen? Da's een halve K750i in twee weken Griekenland. Mijn huisgenoot is opeens een stuk minder blij met die 'mooie' aanbieding van belcompany. Die blijkt 'm best geld gekost te hebben. Grofweg evenveel als de vliegreis en het hotel.)

Hoe dan ook: je betaalt voor wat het kost plus een winstmarge. Of je het nu ziet of niet.

[ Voor 72% gewijzigd door burne op 25-10-2005 01:31 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Centauriprime schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:48:

Ik heb interesse in tis adsl2 voor die mooie aanbieding. Maar als ik op die site kijk, heb je twee mogelijkheden. Het formulier downloaden of online.

Prijs per maand en modem prijs is t zelfde op beide. Maar op het formulier zie ik niks over migratie en niks over zo'n splitter enz pakket van 25 euro.

Weten jullie toevallig of er verschil zit tussen deze twee mogelijkheden, buiten wat ik opnoemde.

Lijkt mij vreemd beide hebben t over de aanbieding van 39.95

Er zijn twee formulieren inderdaad. Eén voor nieuwe TweakDSL klanten en een formulier voor bestaande TweakDSL klanten die langer dan een jaar abonnee zijn en willen overstappen.

Wordt een beetje te-hard aan de website gelsleuteld blijkbaar. Is nu even helemaal pleite.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 25-10-2005 06:24 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Witlof
    • Laatst online: 22:34
    Uhm, kan misschien in de openingspost ook misschien instellingen meegenomen worden? Heb laatst gebruik mogen maken van mooie screenshots waarmee ik mijn SpeedTouch 716G mocht instellen en dat werkte goed.

bjck in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"
    Screenshots van de setup :)

Firmware update procedure Speedtouch 716G:
    SpeedTouch 716g R1.1 (DSLGP643AA)
    Laatste Firmware versie van de VoIP Gateway software.
    Download 716gR1.0 Upgrade v2.21.05 voor VoIP-SIP (3.3 MB)
    Na het downloaden van de firmware en uitpakken van het zip bestand gelden de volgende instructies om de firmware op het modem te laden:

Surf naar 192.168.1.1 of 192.168.1.254
    Reset router naar fabrieksinstellingen: Management >> Reset Router >> Reset to factory defaults settings >> Reboot
    Upgrade met nieuwe firmware: Management >> Update Firmware>> Bladeren naar de zojuist bewaarde firmware en selecteer >> Update Firmware
    Volg configuratie instructies hieronder

[ Voor 5% gewijzigd door Witlof op 25-10-2005 07:51 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• S1W
    • Laatst online: 24-04 22:36

S1W

Burne schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 01:15:
    [...]

je zou voor de gein eens moeten zien hoeveel subsidie telco's geven op GSM's. Met mijn huidig abonnement en een verlenging voor twee jaar krijg ik een K750i kado. Los kost 'ie 400 euro. De telco geeft dus 400 euro subsidie op een abonnement van 540 euro (in twee jaar). Da's 75% subsidie.

....

Hoe dan ook: je betaalt voor wat het kost plus een winstmarge. Of je het nu ziet of niet.
    Vergeet dan niet dat je Telco echt geen 400 euro betaald voordat toestelletje, die gaan met pallets tegelijk.

Verder, je hoeft echt geen medelijden te hebben met Telco's, ISP's of wat voor bedrijf dan ook. Als iets niet rendabel is (op lange of korte termijn) dan zal een bedrijf nooit in die zaken gaan zitten. Dat geldt ook voor ISP's. Er is gewoon een bepaalde winstmarge. Ok, die zal op dit moment wat lager zijn dan vroeger, maar daar staat tegenover dat de kosten ook dalen in de tijd (technieken worden goedkoper, bandbreedte prijzen dalen, etc. etc.).

Providers roepen nu wel heel hard dat de huidige prijzen "echt niet kunnen", omdat er dan bijna geen winst over blijft. Je moet je dan afvragen: is je bedrijfsvoering wel goed, koop je wel goed in, innoveer je wel genoeg. Zo niet, dan is het simpel, je gaat failliet en binnen de kortste keren is er een ander die wel tegen een normale winstmarge en kostprijs jouw produkt kan en zal leveren. Ik heb dus geen medelijden met Providers, ze leven er goed van en anders jammer dan... :)

[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 25-10-2005 08:27 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs
    • Registratie: Oktober 2004
    • Laatst online: 20:30

fjs

PSN: ftltc

Kan iemand het nu bevestigen dat we als eerste tis2 aansluitingen ook de nieuwe mogelijkheden krijgen? Ben ik wel benieuwd naar, dus geen gissen maar een toezegging.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55648

mooi, ben een na een weekje parijs (voor mijn werk) weer terug en denk bij mezelf "ik check ff of ze bij tweakdsl al wat meer weten over een snelheidsverhoging,prijsverlaging en of upgrade."

tot mijn grote verbazing (sarcasme) is het weer eens vooruit geschoven naar december...... Helaas heeft tweakdsl de bal te vaak laten vallen en haak ik af.

Nog suggesties van iemand??? ik heb 40euro per maand te spenderen en ik zou daar graag iets meer dan een 1mbit verbinding voor terug zien. homepage en newsservers gebruik ik niet....

dag TweakDSL :'(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• REDFISH
    • Registratie: Augustus 2001
    • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Nog steeds geen goed internet, het wisselt nog altijd heel erg, maar dat kom ik niet melden. Vandaag heb ik mijn linux bak ertussenuit gehaald en mijn speedtouch gewoon op auto dhcp server gezet. Ik wilde de speedtouch weer het internet laten verdelen. En wat blijkt nu, mijn pc krijgt gewoon een ip adres van tweak, dus 84. nog wat. Best gek. Ik start andere pc op, en ook die krijgt een nieuw ip adres van tweak. Blijkbaar hebben ze dit veranderd, maar ik vind het wel ideaal. Geen gedoe met poorten meer, gewoon een echte verbinding voor elke pc.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• j_bos
    Dat betekent dat je speedtouch op bridging staat...?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Ja...en dat is altijd al zo, dat je meerdere IP's kunt krijgen :)

Officieel kan het niet overigens. Dus maak er geen misbruik van, als mensen tientallen IP's gaan gebruiken, is het snel afgelopen met de pret :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Nadeel is een beetje als je verkeer tussen de PC's hebt. Dat gaat allemaal door je DSL-lijn heen :+

Op te lossen door ook op je interface een statisch intern IP te configgen, maar Windows laat dit weer niet toe als hij op DHCP staat bijvoorbeeld. Enigste oplossing dan is met 2 NIC's per bak werken.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• jasper2603
    • Registratie: Oktober 2005
    • Laatst online: 09:06
    Ik wil ook een abo op tweakdsl nemen, te weten het T3 abo. Maar nou wil ik er een multi pc modem bij, welke modems kunnen dat? Met andere woorden welk modem kunnen jullie me aan raden of welk modem beslist niet nemen? Via de tweakdsl site kom ik er niet uit, staat te weinig info op.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 22:16

Wildfire

Joy to the world!

Op de website staat nog steeds nergens een prijs voor het nieuwe wide-open ADSL2+ abbo op het BBNed netwerk.

Toch wel handig om zoiets te vermelden... :)

Ik heb zelf al TisDSL2+, ik vraag het voor iemand die er gisteren naar vroeg in #tweakdsl op IRC)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:27:
    Vergeet dan niet dat je Telco echt geen 400 euro betaald voordat toestelletje, die gaan met pallets tegelijk.
    Telco's betalen een subsidie aan de winkelier. Die winkelier is dus degene die de prijs bepaalt. En die koopt ze niet met palets tegelijk.
    Verder, je hoeft echt geen medelijden te hebben met Telco's, ISP's of wat voor bedrijf dan ook.Zo niet, dan is het simpel, je gaat failliet en binnen de kortste keren is er een ander die wel tegen een normale winstmarge en kostprijs jouw produkt kan en zal leveren. Ik heb dus geen medelijden met Providers, ze leven er goed van en anders jammer dan... :)
    Jammer dat je niet leest wat ik schrijf. Had je een zinloze herhaling van mijn argumenten kunnen schelen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:27:
    Nadeel is een beetje als je verkeer tussen de PC's hebt. Dat gaat allemaal door je DSL-lijn heen :+

Op te lossen door ook op je interface een statisch intern IP te configgen, maar Windows laat dit weer niet toe als hij op DHCP staat bijvoorbeeld. Enigste oplossing dan is met 2 NIC's per bak werken.
    Of gewoon de router van het modem gebruiken toch?

Kan ook N:M routing doen... dus

62.18.98.12 <-> 192.168.1.1
    62.18.98.13 <-> 192.168.2.2

Intern verkeer blijft dan binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154981 op 25-10-2005 14:21 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

Voor de mensen die onlangs Tisadsl 2 hebben besteld en zich afvragen of zij ook recht hebben op die 20mb usenet server. (nieuwe actie)

Volgens een medewerkster van Tweakdsl geldt deze actie alleen voor mensen die nu met die actie meedoen. Het vervelende is dat zij niet erg overtuigd op mij overkwam. M.a.w. eigen personeel is zoals bij vele andere bedrijven niet juist geinformeerd en/of weten het niet.

We kunnen dus alleen maar afwachten of wij toegang hebben(recht hebben) tot die 20mb usenetserver. In principe hebben we getekend voor 10mbit

voorlopig heb ik nog helemaal niets omdat men niet weet wanneer ik overga(migreer). Dat kon diegene niet zien in de computer).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:27:
    Voor de mensen die onlangs Tisadsl 2 hebben besteld en zich afvragen of zij ook recht hebben op die 20mb usenet server. (nieuwe actie)

Volgens een medewerkster van Tweakdsl geldt deze actie alleen voor mensen die nu met die actie meedoen. Het vervelende is dat zij niet erg overtuigd op mij overkwam. M.a.w. eigen personeel is zoals bij vele andere bedrijven niet juist geinformeerd en/of weten het niet.

We kunnen dus alleen maar afwachten of wij toegang hebben(recht hebben) tot die 20mb usenetserver. In principe hebben we getekend voor 10mbit
    Als dat echt zo zou zijn, vind ik het een gruwelijke naaistreek.

Maar TweakDSL lijkt me niet een provider die haar klanten naait, dus ik heb goede hoop.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios

Wat is hier 'naaien' aan? Jij hebt toch gewoon een abonnement genomen met 10Mbit usenet? Dat vond je OK, en daar heb je voor getekend.
    Dat de prijzen over tijd goedkoper worden weet je...Dus wat is hier dan anders aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2005 14:47 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 01-05 18:36
    Wildfire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:34:
    [...]

Als dat echt zo zou zijn, vind ik het een gruwelijke naaistreek.
    Mee eens. Dat zou te gek zijn. Ik heb het twee weken geleden aangevraagd. Vorige week mijn modem en inloggegevens binnen en nu zou ik geen recht hebben op een 20Mbit newsserver? Ik wacht het wel af.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

tweakdsl moet dit formulier dan ook even aanpassen, 20mbit usenet staat er nog als optie.

http://www.tweakdsl.nl/PDF/nw_kl_TISADSL2.pdf

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:47:

Wat is hier 'naaien' aan? Jij hebt toch gewoon een abonnement genomen met 10Mbit usenet? Dat vond je OK, en daar heb je voor getekend.
    Dat de prijzen over tijd goedkoper worden weet je...Dus wat is hier dan anders aan?
    Volgens de letter van de wet heb je gelijk, maar er is ook nog zoiets als sociaal en menselijkheid. Ook wel klantenbinding genoemd. Ik kan niet geloven dat een provider dit zo regelt. Moet het eerst ook nog zien.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    Ik denk niet dat ze hier zo moeilijk over moeten doen. Het merendeel van de klanten zal toch nooit de maximum snelheid van 20Mbit halen ivm de afstand tot de centrale. Als het goed is zal ik maar max 15Mbit halen. 20Mbit newsserver abo zou voor mij dan weggegooid geld zijn. Ik hoop dat TweakDSL dit ook ziet en gewoon alle abonnees de volle snelheid geeft.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
    • Registratie: September 2005
    • Laatst online: 26-03 14:37
    Hallo BJCK,

Ik heb inmidels mijn oude modem (510I) en ik krijg inderaad 8064 en mijn snelheid met downloaden scheelt het ongeveer 50 kb heb nu een lijn die op 832 Kb binnen haald (op usenet). Dus ik blijf online met de oude modem

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Witlof
    Sja, en dat terwijl iedereen die via Tiscali zit nog niet eens ADSL2+ heeft :|

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mainuser X
    • Registratie: September 2005
    • Laatst online: 26-03 14:37

Dit klopt helemaal mee eens maar ik zou het toch graag willen hebben.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    Wildfire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 13:07:
    Op de website staat nog steeds nergens een prijs voor het nieuwe wide-open ADSL2+ abbo op het BBNed netwerk.

Toch wel handig om zoiets te vermelden... :)

Ik heb zelf al TisDSL2+, ik vraag het voor iemand die er gisteren naar vroeg in #tweakdsl op IRC)
    Gaat ook "gefaseerd" zoals zoveel dingen bij TweakDSL... :o

Vandaag staat opeens de 16 variant B16WO er bij, dus morgen misschien de 24 of gaan we nog een tussenstapje maken, 18 of 20?

Ik weet overigens nog steeds niet wat de BE ADSL2 WO is. (zichtbaar als je de postcode check doet)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

HoppyF schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:13:
    [...]

Vandaag staat opeens de 16 variant B16WO er bij, dus morgen misschien de 24 of gaan we nog een tussenstapje maken, 18 of 20?

Ik weet overigens nog steeds niet wat de BE ADSL2 WO is. (zichtbaar als je de postcode check doet)
    B16WO = BE ADSL2 WO. Met die 16 geven ze enkel aan dat de snelheid 16mbit of hoger is (als je geluk hebt).

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Nou op de vraag of bestaande abbo's ook die 20Mbit enzo krijgen, hier is het antwoord:
    (en ik heb pas 1 week mijn verbinding!)

On Tue, 25 Oct 2005 13:20:41 +0200, wrote:

> Hallo,
    >
    > Ik heb sinds 17 oktober j.l. een abbonnement bij jullie lopen
    > (TisDSL2). Ik zie nu na Een week dat er een aantal aantrekkelijke
    > extra's (eigen .nl domein, snelle newsserver etc.) aan dit Abbonnement
    > zijn toegevoegd. Aangezien ik pas 1 week klant ben neem ik aan dat
    > deze extra's ook voor mij gaan Gelden? Zou wel klantvriendelijk
    > zijn...

Helaas nee, de aanbiedingen gelden echt van 24-10-2005.
    Net zoals bij de Albert Heyn en andere bedrijven kan er niet achterwaarts op aanbiedingen gereageerd worden. We zouden het ook anders willen zien, maar dat zijn de instructies helaas.

Gelukkig word klantvriendelijkheid niet alleen door aanbiedingen bepaald.
    Maar juist ook door de opstelling van het personeel bij problemen en service.

--

Met vriendelijke groeten, de Helpdesk (@)

Daar zit wel wat in, maar zelfs bij sommige elektronika zaken krijg je geld terug als er plots een aanbieding is nadat je iets een week geleden hebt gekocht. Of nog aardiger, ze zeggen het even als ze weten dat het eraan gaat komen, dan kan je ff wachten met bestellen / kopen. Beetje jammer van Tweak dus...

Trouwens wat zijn de wettelijke termijnen om een contract te laten ontbinden ook alweer??

[ Voor 3% gewijzigd door S1W op 25-10-2005 15:21 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En ik kreeg zojuist als reactie:
    Usenet tot 10 is gratis, wil je 20 MB dan moet er bij worden gelapt.
    Anders komen we er niet uit met het dataverkeer.

De regel op de website staat er niet helemaal helder, ik zal even
    kijken hoe en waarin we het aan moeten passen.
    Ja, wat is het nou? Krijgen de nieuwe abonnee's nou 20mbit en de "oude" niet, of krijgen de nieuwe abonnee's standaard toch niet 20mbit?

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2005 15:25 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Alleen de nieuwe krijgen dus 20Mbit, de oude 10. Of bijbetalen.

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 25-10-2005 15:26 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:20:
    Nou op de vraag of bestaande abbo's ook die 20Mbit enzo krijgen, hier is het antwoord:

> Hallo,
    >
    > zijn...

Net zoals bij de Albert Heyn en andere bedrijven kan er niet achterwaarts op aanbiedingen gereageerd worden. We zouden het ook anders willen zien, maar dat zijn de instructies helaas.

--

Daar zit wel wat in, maar zelfs bij sommige elektronika zaken krijg je geld terug als er plots een aanbieding is nadat je iets een week geleden hebt gekocht. Of nog aardiger, ze zeggen het even als ze weten dat het eraan gaat komen, dan kan je ff wachten met bestellen / kopen. Beetje jammer van Tweak dus...

Trouwens wat zijn de wettelijke termijnen om een contract te laten ontbinden ook alweer??
    Ik denk dat een heleboel mensen nu geschoffeerd worden. Jammer, hiervoor was ik bij Planet en als daar iets veranderd in het abbo dan is dat voor iedereen die die abbo hebben.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 08:15

Ik denk zelf dat je voorbeeld-winkel op 1 hand te tellen is. Ik heb wel meegemaakt dat ik (door prijsvergelijking) zelfs goedkoper uit was bij de dure winkel dan dat ik het artikel gekocht had bij de goedkope, aangezien de dure winkel de prijs zodanig verlaagde na mijn opmerking dat zij onder de goedkope winkel uitkwamen.
    Wat betreft het contract te ontbinden; waarop zou je dit kunnen doen? Om welke reden? Je verbinding werkt toch naar behoren?
    't is jammer dat je buiten de boot valt, maar zo is het leven helaas

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    Zojuist de helpdesk aan de lijn gehad en ik heb het volgende te horen gekregen.

Voor 20Mbit newsserver moet gewoon betaald worden. Voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Je hebt gewoon standaard 10Mbit tot je beschikking, wil je 20Mbit dan zal iedereen daarvoor moeten betalen. Het schijnt niet echt duidelijk op de site te staan. Dit is wat ik te horen heb gekregen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

In principe heeft tweak (on(weet het nog niet))gelijk. Maar het gevoel zegt heel wat anders.

Je wordt eerst gelokt met adsl2 (mei 2005) met een uiterste datum om je op te geven. Nu bijna november is mijn centrale nog niet eens omgebouwd. Vervolgens komen ze doodleuk met dezelfde tis adsl2 aanbod dat nog beter is. Leuk hoor, maar dan begint er toch iets te kriebelen...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mawlana
    Afbeeldingslocatie: http://files.skewl.net/images/GoT_1080874_1.png

Op de website staat toch echt duidelijk dat bestaande klanten gratis toegang tot de nieuwsserver hebben tot 20Mb. Als ze dat nu alsnog terug gaan draaien, worden we pas genaaid.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Dit jaar is mijn .mac abbo omhoog gegaan naar 1 gig.
    Zou toch ook heel vreemd geweest zijn als dit alleen voor nieuwe leden zou gelden.

PS het gaat mij niet eens zozeer om de uitbreiding, ik vind het meer een principe kwestie.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

bjck schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 21:25:
    'k Vermoed nu niet dat ze per paar weken/maanden allemaal verschillende abonnementen met verschillende aanhangsels als mailbox formaat, homepage formaat, usenet snelheid etc etc etc gaan implementeren ;)

Volgensmij kost dat minder geld en tijd (kosten/baten) dan alle 'toevoegingen' op alle abonnementen gewoon in zelfde systeem te gieten.
    Dus wel...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    sylvesterrr schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:48:
    [afbeelding]

Op de website staat toch echt duidelijk dat bestaande klanten gratis toegang tot de nieuwsserver hebben tot 20Mb. Als ze dat nu alsnog terug gaan draaien, worden we pas genaaid.
    Ik heb daarnet toch echt andere informatie gekregen van de helpdesk. Het is toch een kleine moeite om even een korte reactie te plaatsen door TweakDSL hier? Dan is het meteen duidelijk. Is het nu WEL of GEEN gratis toegang tot de newsserver met 20MBit?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Mawlana
    Ow ships, nu begrijp ik "TisADSL2 voor bestaande klanten". Met "bestaande klanten" bedoelt men TweakDSL-klanten die nog géén TisADSL2 hebben. :|

Ik vind het eerlijk gezegd wel erg flauw van TweakDSL als dat echt zo is. De TisADSL2-actie duurde in eerste instantie tot 15 augustus 2005, maar wegens succes werd het verlengd tot 1 september 2005. Ik heb het in die periode (30 augustus 2005 wel te verstaan!) aangevraagd. Vervolgens werd deze actie keer op keer verlengd. Nu is ie nogmaals verlengd, maar dan zelfs met een betere aanbieding.

Valt me tegen van TweakDSL.

Btw, als nieuwe TisADSL2-klanten geen toegang tot TweakNews (@ 20Mb) krijgen, is dat ook genaaid. Op de website staat namelijk overduidelijk dat het voor hun wel geldt. Of wordt de website door iemand zonder taalgevoel bijgewerkt, want dan kan ik het wel begrijpen.

[ Voor 84% gewijzigd door Mawlana op 25-10-2005 16:19 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Dimmu schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:28:
    [...]

Wat betreft het contract te ontbinden; waarop zou je dit kunnen doen? Om welke reden? Je verbinding werkt toch naar behoren?
    't is jammer dat je buiten de boot valt, maar zo is het leven helaas
    Dat was de vraag niet, je kan binnen een aantal dagen van elke koop of contract af! Dat is europese wetgeving. Dat wil ik weten.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• REDFISH
    • Registratie: Augustus 2001
    • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:27:

Zou kunnen, maar soms is je switch nog wel zo handig om te zien dat het van de ene pc komt en naar de andere moet in hetzelfde netwerk. Maar het zou inderdaad kunnen dat het via internet loopt.
    Heb al eens eerder gezeten op een netwerk waar iedereen een ip kreeg, en naar sommige pc's deed hij het wel direct en naar andere weer niet.

Toch een beetje vreemd dat ik vorige keer met dhcp een 10.0 adresje kreeg en dit keer een tweak ip. Maar aldus gezegd, ik klaag niet.

Met die meerdere ip adressen van tweak zou je bijna de hele straat aansluiten op 1 modem :) Maja tegenwoordig loont zich dat niet meer...

[ Voor 9% gewijzigd door REDFISH op 25-10-2005 16:37 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:59:
    [...]

Ik heb daarnet toch echt andere informatie gekregen van de helpdesk. Het is toch een kleine moeite om even een korte reactie te plaatsen door TweakDSL hier? Dan is het meteen duidelijk. Is het nu WEL of GEEN gratis toegang tot de newsserver met 20MBit?
    TweakDSL reageert hier niet, dit zijn enkel medewerkers die heel af en toe langskomen in hun vrije tijd.
    Wil je echt antwoord, mail of bellen naar tweakdsl.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
    S1W schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:18:
    [...]

Dat was de vraag niet, je kan binnen een aantal dagen van elke koop of contract af! Dat is europese wetgeving. Dat wil ik weten.
    Het zgn. kopen-op-afstand heeft een maximale duur van 7 dagen (althans, dat is wat ik mij kan herinneren)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    Dimmu schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:34:
    [...]

TweakDSL reageert hier niet, dit zijn enkel medewerkers die heel af en toe langskomen in hun vrije tijd.
    Wil je echt antwoord, mail of bellen naar tweakdsl.
    Als je de posts hiervoor gelezen had zag je dat er mensen zijn die gemailt en gebelt hebben.Toch spreken de antwoorden elkaar tegen. Het is nu nog steeds niet duidelijk.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 21:49

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik vind het een beetje teleurstelling op teleurstelling worden.
    ADSL2+ is niet mogelijk voor bestaande klanten van BBNed.
    En als je het toch wil, dan gaat best wat geld en tijd kosten.
    Dan wordt het Tiscali-netwerk geintroduceerd, helaas bij mij is het niet leverbaar.
    Nu zie ik een leuke abbo-vorm: TweakDSL B16WO voor € 49,95 op het BBNed-netwerk, is het verdorie weer niet voor bestaande klanten.
    En alsof dat allemaal niet genoeg is, lees ik ook dat er spontaan kosten zijn verbonden als je wilt upgraden. Ik vind dit echt om te :'(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• E-jey
    • Registratie: Juni 2001
    • Niet online
    Wat is het een zooitje daar bij Tweak, alles is zo onduidelijk. Ik begin nu echt te twijfelen of ik er wel aan moet beginnen...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:27:

Volgens een medewerkster van Tweakdsl geldt deze actie alleen voor mensen die nu met die actie meedoen.

> Hallo,
    >
    > zijn...

--

Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:38:
    Zojuist de helpdesk aan de lijn gehad en ik heb het volgende te horen gekregen.

Voor 20Mbit newsserver moet gewoon betaald worden. Voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Je hebt gewoon standaard 10Mbit tot je beschikking, wil je 20Mbit dan zal iedereen daarvoor moeten betalen. Het schijnt niet echt duidelijk op de site te staan. Dit is wat ik te horen heb gekregen.
    Niet echt duidelijk. Wie heeft het verlossende antwoord?

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

E-jey schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:39:
    Wat is het een zooitje daar bij Tweak, alles is zo onduidelijk. Ik begin nu echt te twijfelen of ik er wel aan moet beginnen...
    Met de verbinding zelf is niks mis. Maar de rest er omheen....

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Nijl
    • Registratie: Juni 2004
    • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Zondagskindje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
    [...]

Met de verbinding zelf is niks mis. Maar de rest er omheen....
    wordt inderdaad een chaos..

we hebben nog geen tisdsl 2, dus pas bij ingaan van die 24 mbit, gelden imho deze nieuwe voorwaarden. we hebben nu nog 8 mbit (34,95 per maand) we hebben 24 mbit besteld. zodra het geleverd word gelden die voorwaarden die daarbij horen.

[ Voor 84% gewijzigd door Nijl op 25-10-2005 16:48 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
    [...]

[...]

[...]

Volgens wordt hier een antwoord gegeven:

Om onze terugkeer op het bbned-netwerk te vieren, hebben wij een aantal zeer interessante aanbiedingen voor jullie kunnen behalen. Lees snel verder en kijk welke aanbieding voor jou kan gelden.
    Natuurlijk loopt de actie voor TisADSL2 ook nog door t/m 31 oktober 2005 en kan je daar alles over lezen op TisADSL2.
    Er staat dus duidelijk ( de actie voor TISADSL 2 loopt nog door). Dit dus de actie waarvoor wij destijds in juli, augustus hebben getekend. Dat zij dit nu op de site anders communiceren is hun probleem. Juridisch gaat het volgens mij om dat ene regeletje. " actie TISADSL loopt nog door"

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• afterburn
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Heel simpel: de vorige aanbieding, waar ik dus op besteld heb, liep tot 1 november. Nu wordt dus de aanbieding halverwege verandert, en zouden de mensen die op de oorspronkelijke aanbieding gereageerd hebben geen recht hebben op de nieuwe? Dat is weldegelijk mensen naaien. Als ze de aanbieding gewoon op 1nov hadden in laten gaan en de oude hadden uitgediend, was het lullig geweest, maar verder niets. Ik heb dus net besteld, maar nog niets opgeleverd gekregen, maar kan bv geen gratis eigen .nl domein krijgen. Up yours tweakdsl :( Ik zit er nu een jaar aanvast, maar ik ben er nu wel al achter wat voor bedrijf ik mee te maken heb. Ben dan ook bang dat het bij dat ene jaar zal blijven. Dit is niet de manier waarop je met je klanten omgaat.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
    Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
    Computer specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Zondagskindje schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:38:

Nu zie ik een leuke abbo-vorm: TweakDSL B16WO voor € 49,95 op het BBNed-netwerk, is het verdorie weer niet voor bestaande klanten.
    Dat zou het misschien wel kunnen gelden alleen heeft BBNed nog niet de mogelijkheid om je te migreren naar andere poort momenteel gewoon.

Opzeggen en opnieuw aanvragen als je lijn vrij is kan altijd natuurlijk....
    En alsof dat allemaal niet genoeg is, lees ik ook dat er spontaan kosten zijn verbonden als je wilt upgraden. Ik vind dit echt om te :'(
    Dat is omdat het geen upgrade is maar ook fysiek naar andere poort gemigreerd moet worden. Ze zijn bij BBned en TweakDSL vast geen filantropische instelling :+

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:48:
    [...]

Er staat dus duidelijk ( de actie voor TISADSL 2 loopt nog door). Dit dus de actie waarvoor wij destijds in juli, augustus hebben getekend. Dat zij dit nu op de site anders communiceren is hun probleem. Juridisch gaat het volgens mij om dat ene regeletje. " actie TISADSL loopt nog door"
    Het contract wat je nu kunt downloaden voor "TisADSL2 voor bestaande klanten" is ook exact hetzelfde contract als dat ik twee weken geleden heb opgestuurd naar hun. Lijkt mij dat ik dan gewoon recht heb op de zaken die nu worden aangeboden op de site.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:03:
    [...]

Dat zou het misschien wel kunnen gelden alleen heeft BBNed nog niet de mogelijkheid om je te migreren naar andere poort momenteel gewoon.

[...]

Dat is omdat het geen upgrade is maar ook fysiek naar andere poort gemigreerd moet worden. Ze zijn bij BBned en TweakDSL vast geen filantropische instelling :+
    Natuurlijk kan ik opzeggen en opnieuw aanvragen. Maar dat kost behoorlijk wat geld en tijd.
    Dat TweakDSL geen filantropische instelling is, begrijp ik ook wel. Maar is het hun dan niets waard dat ik nog steeds klant bij ze ben terwijl mijn contract al 2 jaar geleden verlopen is?
    Als ik zou migreren naar een andere ISP kost me niets, waarom upgraden dan wel?
    Noem het dan geen upgraden maar migreren naar een andere abbo (TweakDSL dan he?)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Waarom worden de mails altijd anoniem beantwoord bij Tweakdsl.. zou handig zijn een naam er onder, want dan kan je bij telefonisch contact vragen naar de juiste persoon, en eventeueel refereren aan de e-mail correpsondenties met betrokkene.

You are NIJL-ed!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Witlof
    Anoniem: 67119 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:48:
    [...]

Volgens wordt hier een antwoord gegeven:

Om onze terugkeer op het bbned-netwerk te vieren, hebben wij een aantal zeer interessante aanbiedingen voor jullie kunnen behalen. Lees snel verder en kijk welke aanbieding voor jou kan gelden.
    Natuurlijk loopt de actie voor TisADSL2 ook nog door t/m 31 oktober 2005 en kan je daar alles over lezen op TisADSL2.
    Sja, daar heb je wel een punt idd maar of dat rechtsgeldig is weet ik niet. Weet niet wat er in het contract en/of voorwaarden staat omtrent dit geval.
    gratis toegang tot onze newsserver tot 20Mb
    Sja, als ze dat gratis nu weghalen of van die 20 een 10 maken is de onduidelijkheid weg. Snap niet dat ze dat zelf niet kunnen verzinnen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Witlof op 25-10-2005 17:27 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:40:
    [...]

[...]

[...]

Ik heb wederom voor de tweede keer de helpdesk gebelt en heb het volgende te horen gekregen:

Nieuwe aanvragen krijgen dus WEL toegang tot de 20MBit newsserver. Dit ging sinds gisteren, 24 oktober 2005, in. Mensen die hiervoor (waaronder ik 2 weken geleden) een contract hebben afgesloten krijgen toegang tot de newsserver met een snelheid van 10MBit. Wil je 20MBit dan zul je daarvoor moeten betalen.

Ik hoop stiekum dat dit niet waar is (ben bang van wel), maar dit is iets waar ik het totaal niet mee eens ben.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• defiant
    • Registratie: Juli 2000
    • Laatst online: 22:05

defiant

Moderator General Chat
    Hmm, ik denk dat ik m'n adsl beslissing nog even uitstel als ik dit zo allemaal lees. (ik kan gelukkig gebruikt maken van proef@home voor 2 maand), want als ik het zo zie is het interessant genoeg om te zien hoe de adsl strijd zich ontwikkeld de komende tijd. Je nu direct al 12 maanden verbinden aan een contract lijkt me nogal een risico. Natuurlijk kunnen de aanbiedingen ook ophouden, maar dat is het risico wat je loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 25-10-2005 17:51 ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Defiant schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:50:
    Hmm, ik denk dat ik m'n adsl beslissing nog even uitstel als ik dit zo allemaal lees. (ik kan gelukkig gebruikt maken van proef@home voor 2 maand), want als ik het zo zie is het interessant genoeg om te zien hoe de adsl strijd zich ontwikkeld de komende tijd. Je nu direct al 12 maanden verbinden aan een contract lijkt me nogal een risico. Natuurlijk kunnen de aanbiedingen ook ophouden, maar dat is het risico wat je loopt.
    we hebben ingetekend op adsl2 van tisdsl 2+ maar nog niet geleverd gerkregen.. dus wat we nog niet hebben is ook nog niet van toepassing lijkt me

You are NIJL-ed!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Azqi
    • Registratie: Oktober 1999
    • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Nijl schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:19:
    Waarom worden de mails altijd anoniem beantwoord bij Tweakdsl.. zou handig zijn een naam er onder, want dan kan je bij telefonisch contact vragen naar de juiste persoon, en eventeueel refereren aan de e-mail correpsondenties met betrokkene.
    Dat was vroeger zo... Na diverse nare/rare quote acties , o.a. in dit topic is daar verandering in gekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Azqi op 25-10-2005 18:05 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:24:
    [...]

Ik heb wederom voor de tweede keer de helpdesk gebelt en heb het volgende te horen gekregen:

Nieuwe aanvragen krijgen dus WEL toegang tot de 20MBit newsserver. Dit ging sinds gisteren, 24 oktober 2005, in. Mensen die hiervoor (waaronder ik 2 weken geleden) een contract hebben afgesloten krijgen toegang tot de newsserver met een snelheid van 10MBit. Wil je 20MBit dan zul je daarvoor moeten betalen.

Ik hoop stiekum dat dit niet waar is (ben bang van wel), maar dit is iets waar ik het totaal niet mee eens ben.
    Gezellige helpdesk, als op dezelfde vraag diverse antwoorden komen.

Zou echt k*t zijn als het echt waar is, is niet echt klantvriendelijk om aan dezelfde TisDSL2+ aanbieding opeens 20mbit/sec Tweaknews toe te voegen ipv 10mbit/sec.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2005 18:43 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
    Hoi,

Als je tisadsl2 hebt aangevraagd, en je heb nu bbned voor meer dan een jaar. is het nodig om dat telco telco formulier op hun site in te vullen en mee te sturen met de rest. Of Is dat alleen als je telco telco wilt/kan of gaan ze daar van uit en proberen ze t zowiezo?

15x330 SW38

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Witlof
    Wildfire schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:42:
    [...]

Gezellige helpdesk, als op dezelfde vraag diverse antwoorden komen.

Zou echt k*t zijn als het echt waar is, is niet echt klantvriendelijk om aan dezelfde TisDSL2+ aanbieding opeens 20mbit/sec Tweaknews toe te voegen ipv 10mbit/sec.
    Het is inderdaad niet prettig als je bij 2x bellen 2 verschillende mensen te spreken krijgt en 2 verschillende antwoorden krijgt. Hierdoor is het daar nog niet duidelijk maar hier ook niet :D Kunnen we zoiets niet schriftelijk laten bevestigen door die ene die het wel toezegt? >:)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Centauriprime schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:50:
    Hoi,

Als je tisadsl2 hebt aangevraagd, en je heb nu bbned voor meer dan een jaar. is het nodig om dat telco telco formulier op hun site in te vullen en mee te sturen met de rest. Of Is dat alleen als je telco telco wilt/kan of gaan ze daar van uit en proberen ze t zowiezo?
    Als je BBNed had en je wou overstappen naar TweakDSL met Tiscali, dan had je moeten aanvragen via het telco-telco formulier.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
    Je bedoelt deze http://www.tweakdsl.nl/Te...eement_Wilsverklaring.pdf

Ik kan hier toch geen adsl mee aanvragen. Lijkt mij dat ik deze na de online bestel gebeuren mee kan sturen met de kopie op de post. Toch? Vaag allemaal.

15x330 SW38

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Centauriprime schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:19:
    Je bedoelt deze http://www.tweakdsl.nl/Te...eement_Wilsverklaring.pdf

Ik kan hier toch geen adsl mee aanvragen. Lijkt mij dat ik deze na de online bestel gebeuren mee kan sturen met de kopie op de post. Toch? Vaag allemaal.
    Hmm, dat formulier heb ik nog nooit gezien.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    Bij een telco-telco migratie hoort (eigenlijk) naast een 'aanvraag' (in de vorm die elke ISP anders doet zoals formulier printen+invullen+opsturen/faxen of website invul veldjes+bestel knop) en een wilsuiting.

Valt op dat veel (bijna alle) ISP's er niet om vragen om dat formulier mee te sturen eigenlijk bij je aanvraag. Aanvraag met vakje 'ik heb al dsl en wil overstappen naar..' zegt ook eigenlijk hetzelfde. Je ondertekend die immers ook.

Het is er om je bewust te maken wat je doet. Je sloopt immers bewust de DSL-lijn waar je huidige ISP diensten over levert waar jij voor betaalt. En om achteraf bij discussie aan te kunnen tonen wellicht hoe-of-wat.

Zo is het lastiger om mensen telefonisch te laten benaderen door een callcenter en/of allemaal lijnen zomaar over te zetten als ISP. Dat houdt je dan niet lang vol zonder gez....

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 25-10-2005 19:50 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• j_bos
    Ik ben het eens met de opmerking dat we nog geen TISdsl 2+ hebben, en dat we zodra we omgezet worden gewoon dezelfde rechten krijgen als andere klanten. Anders worden er behoorlijk wat mensen ontevreden denk ik.
    Het is ook geen andere aanbieding, de aanbieding is meermaals verlengt wat betekend dat wij hetzelfde contract hebben met TweakDSL als de andere klanten die nu inschrijven.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

j_bos schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:53:
    Ik ben het eens met de opmerking dat we nog geen TISdsl 2+ hebben, en dat we zodra we omgezet worden gewoon dezelfde rechten krijgen als andere klanten. Anders worden er behoorlijk wat mensen ontevreden denk ik.
    Het is ook geen andere aanbieding, de aanbieding is meermaals verlengt wat betekend dat wij hetzelfde contract hebben met TweakDSL als de andere klanten die nu inschrijven.
    Zo is het maar net. Ik denk alleen dat er gedacht wordt dat het wel overwaait. Maar zo is het voor mij in ieder geval niet. Hoe meer ik erover nadenk des te meer denk ik dat we dus wel worden genaaid!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• rally
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 20:29

rally

Deyterra Consultancy

M.b.t. die hele discussie rond de Newsserver:

Ik heb nu een abonnement bij GigaNews omdat deze sneller was en een hogere retentie heeft (bijna het dubbele van tweak voor binaries en bijna 3 jaar voor tekst) en max 10threads biedt.
    Als Tweak de onduidelijkheid laat bestaan of het wel of niet max 20Mbit wordt, blijf ik toch lekker bij GigaNews. Die paar euro's die me dat extra kost t.o.v. Tweak zijn me dat dubbel en dwars waard.

Als Tweak er voor kiest om niet zoveel mogelijk verkeer in het eigen netwerk te houden, dan is dat hun goed recht? Het is allemaal een kosten/baten analyse toch?

http://www.deyterra.com

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Sissors
    • Registratie: Mei 2005
    • Niet online
    vind het niet leuk dat het nog een paar maanden gaat duren voordat we adsl2 krijgen

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Xandrios
    Hebben jullie gezien dat de website is aangepast? Er staat nu:

* snelheid is afhankelijk van het soort abonnement.

Laten we maar even afwachten tot ze bekend maken welke abonnementen welke snelheid krijgen. Dit gissen/gokken is alleen maar verwarrend en onduidelijk :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:11:

Laten we maar even afwachten tot ze bekend maken welke abonnementen welke snelheid krijgen. Dit gissen/gokken is alleen maar verwarrend en onduidelijk :)
    soort abbo lijkt me de snelheid van het downloaden. WIDE OPEN lijkt me vol open..

een 4 mbit abbo is max 4 mbit leechen en een 24 mbit is maximaal 24 mbit leechen..
    en als je verder leest zal je nog zien dat het genoemde van gratis toegang tot 20 mbit news er nog wel degelijk in staat.

het is allemaal heel onduidelijk wat ze er nu hebben staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Nijl op 25-10-2005 21:14 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nijl schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:13:
    [...]

soort abbo lijkt me de snelheid van het downloaden. WIDE OPEN lijkt me vol open..

een 4 mbit abbo is max 4 mbit leechen en een 24 mbit is maximaal 24 mbit leechen..
    en als je verder leest zal je nog zien dat het genoemde van gratis toegang tot 20 mbit news er nog wel degelijk in staat.

het is allemaal heel onduidelijk wat ze er nu hebben staan.
    Het wordt er niet duidelijker op zo...

Zo blijven we met de vraag zitten wat het nou wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 25-10-2005 21:26 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    bjck schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:03:
    [...]

[...]
    Ik ben het met Zondagskindje eens (zoals gewoonlijk...)
    TweakDSL + BBned maken zich er gewoon makkelijk vanaf en laten hun bestaande klanten tot nu toe in de kou staan.
    Dat komt niet lekker over.
    Wie de schuldige is van deze brakke communicatie maakt mij niet zoveel uit.

Daarbij komen ook nog eens de nieuwe aanbieding die te pas en te onpas geintroduceerd worden en waarbij alleen maar onduidelijkheid wordt gecreeerd ipv een recht-toe-recht-aan benadering.
    Dat TweakDSL niet aan kleine lettertjes doet valt te betwijfelen.

Er zijn verder veel begrippen en definities die door elkaar lopen dan wel anders uitgelegd kunnen worden. Wat is nu wel en niet een upgrade, migratie en overstap om maar iets te noemen.
    BBned beschouwt een ADSL naar ADSL2+ "overgang" als het afsluiten van de ADSL lijn en het geheel nieuw aansluiten van een ADSL2+ lijn als ik het goed begrepen heb. Dit heeft o.a. te maken met een andere technische infrastructuur. Waar of niet?

Als bestaande BBned klant kun je dus eigenlijk niet migreren, maar word je gewoon een nieuwe klant. Het is dus een administratief proces wat doorlopen moet worden, facturatie, naam adres e.d. blijven immers hetzelfde en als het technisch gezien kan, een overgang van ADSL naar ADSL2+ op dezelfde dag zodat er geen downtime ontstaat.
    Dat is het enige voordeel als ik het zo bekijk, want bij een normale stopzetting van je lijn zit je enige tijd zonder ADSL als je daarna een nieuwe aansluiting wilt.

Een bestaande klant is dus helemaal niet beter af dan een nieuwe klant en moet volgens mij veel meer kosten maken ook. (upgrade kosten, nieuwe modem)
    Nogmaals, ik verwacht eigenlijk een migratieplan dat hetzelfde kost als de aansluiting van een nieuwe klant, met als extra een naadloze overgang (met minimale downtime) van ADSL naar ADSL2+.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• HoppyF
    HoppyF schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:13:
    [...]

Ik quote mezelf nog maar even want....
    Er staat op de site bij te bestellen producten o.a.: TweakDSLB16 maar ook BE ADSL2 WO.
    Als het TweakDSLB16 hetzelfde is als B16WO (WO=Wide-Open dus max. 24) wat is dan BE ADSL2 WO? Nog een Wide-Open?
    Het kan denk ik geen TIS abo zijn want TIS is niet leverbaar bij mijn postcode dus komt niet in mijn overzicht voor.

Wie het weet krijgt een zak vol kudo's :)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118518

ik snap niet dat op het formulier dat je moet invullen om tis adsl2 te nemen
    nog steeds de oude prijxen staan van de modems
    en ook dat je nog steeds kan kiezen voor eeen 20 mbit newsserver voor 9.95
    staat toch duidelijk op hun site dat je nu gewoon 20 mbit krijg zonder dat je er extra voor moet betalen
    zouden ze dat formulier niet eens aanpasen !!

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    Ik begrijp gewoon niet waarom het zo moelijk moet gaan allemaal. Maak gewoon een mooie aanbieding en klaar. Nu is de aanbieding volgens mij al drie keer verandert terwijl nog niemand ADSL2+ heeft draaien.

Het volgende staat op de site:

De actie loopt door? Wat bedoelen jullie daarmee? Het is gewoon een compleet nieuwe actie. Ik bedoel, de mensen die nu bestellen krijgen WEL een 20Mbit newsserver en een gratis domeinnaam maar de andere klanten die het eerder aangevraagd hebben niet terwijl jullie gewoon zeggen: De actie loopt door.

Twee weken geleden TIS ADSL2+ aangevraagd en eind deze week zal ik verhuizen van BBNed naar TIS. Nu zie ik op de site dat je bij het nieuw contract wel een 20Mbit server krijgt. Ik lig niet wakker van een paar euro's maar het gaat om het princiepe. Inmiddels ben ik al 25 maanden TweakDSL abonnee. Gaan jullie zo om met jullie klanten?

Trek gewoon een duidelijke lijn. Elke abonne heeft toegang tot de 20Mbit newsserver of niet. Elke abonne krijgt een gratis .nl domein of niet.

Wat ik ook niet begrijp is het volgende. Jullie zeggen dat elke abonnee die sinds gisteren het contract heeft opgestuurd wel recht heeft op de 20Mbit newsserver terwijl het contract wat je uitprint (pdf bestand) exact hetzelfde is als voor de abonnees die het ervoor hebben opgestuurd. En deze optie staat ook nog steeds op het contract:

Ik wil graag gebruik maken van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit, ik weet dat de maandkosten hiervoor €9,95 bedragen.

Ook staan de oude modemprijzen er nog op. Ik weet niet of jullie het doorhebben maar het gaat wel om een contract welke je ondertekend. Is het dan te veel gevraagd om ervoor te zorgen dat het contract up to date is?

Nogmaals, doe niet zo moeilijk en trek een duidelijke lijn.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Resinman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:00:
    Ik begrijp gewoon niet waarom het zo moelijk moet gaan allemaal. Maak gewoon een mooie aanbieding en klaar. Nu is de aanbieding volgens mij al drie keer verandert terwijl nog niemand ADSL2+ heeft draaien.

Het volgende staat op de site:

De actie loopt door? Wat bedoelen jullie daarmee? Het is gewoon een compleet nieuwe actie. Ik bedoel, de mensen die nu bestellen krijgen WEL een 20Mbit newsserver en een gratis domeinnaam maar de andere klanten die het eerder aangevraagd hebben niet terwijl jullie gewoon zeggen: De actie loopt door.

Twee weken geleden TIS ADSL2+ aangevraagd en eind deze week zal ik verhuizen van BBNed naar TIS. Nu zie ik op de site dat je bij het nieuw contract wel een 20Mbit server krijgt. Ik lig niet wakker van een paar euro's maar het gaat om het princiepe. Inmiddels ben ik al 25 maanden TweakDSL abonnee. Gaan jullie zo om met jullie klanten?

Trek gewoon een duidelijke lijn. Elke abonne heeft toegang tot de 20Mbit newsserver of niet. Elke abonne krijgt een gratis .nl domein of niet.

Wat ik ook niet begrijp is het volgende. Jullie zeggen dat elke abonnee die sinds gisteren het contract heeft opgestuurd wel recht heeft op de 20Mbit newsserver terwijl het contract wat je uitprint (pdf bestand) exact hetzelfde is als voor de abonnees die het ervoor hebben opgestuurd. En deze optie staat ook nog steeds op het contract:

Ik wil graag gebruik maken van de nieuwsserver met maximaal 20Mbit, ik weet dat de maandkosten hiervoor €9,95 bedragen.

Ook staan de oude modemprijzen er nog op. Ik weet niet of jullie het doorhebben maar het gaat wel om een contract welke je ondertekend. Is het dan te veel gevraagd om ervoor te zorgen dat het contract up to date is?

Nogmaals, doe niet zo moeilijk en trek een duidelijke lijn.
    Deze persoon heeft groot gelijk,gewoon 1 lijn trekken!!! 20mbit allemaal of 10 mbit allemaal!! _/-\o_

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• bjck
    j_bos schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:53:
    Je hebt wel een 'TisDSL2' abonnement en dus ook verbinding. Dat is naamgeving van het product.

Je bent ingestemd dat het alvast geleverd werd op 8/1 snelheid totdat Tiscali klaar is en wordt je naar wide-open gezet op ADSL2+ techniek (dus 24000/1280). Haal termen van techniek die gebruikt worden en abonnements naamgeving niet door elkaar.

nog geen TISdsl 2+

Zoals je het nu omschrijft kan het ook een DSL verbinding via het Tiscali netwerk zijn op ADSL2+ techniek gelimiteerd op 1024/512 bijvoorbeeld zelfs ;)

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• afterburn
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Ik heb nog geen verbinding. Ik heb nog geen modem. Ik heb nog geen bevestiging van KPN dat er iets gaat gebeuren, maar er is wel al 238 pleuro afgeschreven. Ik heb het formulier 2 weken geleden opgestuurd als een reactie op een aanbieding die geldig was to 1 november. Nu, 2 weken later dus, veranderen ze de oorspronkelijke aanbieding, en dan zou ik geen er recht op hebben? Dat is dus klanten naaien. Zoals gezegd, het gaat niet om een paar centen, het gaat om het principe. Als ze hadden gewacht tot de huidige aanbieding waar ik gebruik van heb gemaakt was afgelopen, had je me nooit gehoord. Maar als ze de lopende aanbieding ineens omgooien voordat ie afgelopen is, ja dan voel je je stevig genaaid.

Ik vind dat iedereen die vanaf 1 oktober besteld heeft (de vorige aanbieding liep tenslotte op 1 oktober af) op de oorspronkelijke aanbieding tot 1 november recht heeft op de huidige, aangepaste aanbieding.

[ Voor 14% gewijzigd door afterburn op 25-10-2005 22:56 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
    Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
    Computer specs

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

De actie is verlengt, het is geen nieuwe actie dus ik neem aan dat de klanten die nu al Tis ADSL2+ klant zijn ook gewoon die 20Mbit usenet en 250mb homepage ruimte krijgen.
    Ik vind dat iedereen die vanaf 1 oktober besteld heeft (de vorige aanbieding liep tenslotte op 1 oktober af) op de oorspronkelijke aanbieding tot 1 november recht heeft op de huidige, aangepaste aanbieding.
    De actie is niet afgelopen, deze is verlengt.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 25-10-2005 22:58 ]

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Jeetje wat een boze klanten,... zou het iets helpen.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Witlof
    Xandrios schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:11:

Sja, laten zij dan eerste de werknemers goed informeren zodat er niet 2x iets anders verteld wordt als men 2 verschillende personen aan de lijn krijgt. Verder over de site, die gooi je toch zeker pas online als deze geheel goed werkt en goed nagekeken is op fouten? Dan is het een kwestie van uploaden en klaar. Nu staat er soms niets, dan weer wat anders en even later is het weer aangepast voor zover ik begrepen heb. Weet niet of het aan mij ligt maar had daar toch wel een iets andere aanpak bij verwacht. Er lopen toch best wel mensen met verstand rond daar bij TweakDLS volgens mij...

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143269

i.p.v. dat ik verheugd reageer op al die aanbiedingen,ben ik bang als bestaande klant ( 8 maanden)
    nog langer te moeten wachten voor er een beetje lijn in die aanbiedingen komt.

Heb square dsl en bel, telefonie komt er voorlig nog niet dus ik kan niks met die aanbiedingen.

Ja , kosten maken evt terug naar kpn voor een basis aansluiting en weer aansluitkosten,modem enz enz betalen.

Wachten duurt lang, vooral als je nu al die aanbiedingen ziet.( niet alleen van Tweakdsl).
    Bij de meesten nog gratis bellen ook naar vaste nummers. Hopelijk komt hier heel gauw verandering in.

Voor de rst jongens, allemaal kalm blijven alles komt alleen duurt het zo verrekte lang. :(

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• j_bos
    Het ligt er op de site net aan van welke pagina je naar een andere gaat. Op de home pagina werken alle links (waar je op komt als je naar tweakdsl.nl gaat, niet als je eerst op home klikt :D:D).. Maar ga je van bijvoorbeeld nieuws naar ondersteuning dan kloppen de links niet meer. (Hm check het net effe maar er klopt echt helemaal geen reet van). Das volgens mij ook wel erg dom als je van de links gewoon een aparte frame maakt kloppen ze allemaal wel of niet, en niet een paar wel een paar niet.

Sowieso achterlijk gepruts dat die site niet volledig is, en zo onduidelijk. Wat is dat nou voor teringzootje.. Sorry hoor maar je kan toch wel gewoon alles duidelijk erop zetten met alle goede prijzen, eenduidige info, een fatsoenlijke uitleg e.d.
    Ik moet altijd al mijn info uit dit topic halen omdat die site van Tweak verneukt is. En ook die aanbiedingen kan ik echt niet hebben. Mijn pa zit thuis met 70 euro voor 8 Mbit en word gewoon keihard genaaid, net als iedereen die een "oude" abonnementsvorm heeft met adsl1. Ook het nieuwste weer met die newsserver en dergelijke met de TisADSL2+ aanbieding is weer lekker.

Ik ga het thuis gewoon omgooien naar een andere provider, ik wilde wachten op de nieuwe prijzen van Tweak voor adsl1 maar zo te zien komt het er maar niet van. En Surfsneladsl is sowieso al goedkoper met adsl1 omdat het via school is.

Verder is de verbinding van Tweak goed hoor daarover geen klachten, maar die manier van werken irriteert mij ondehand ook een beetje. Ik zelf heb in studentenhuis TIS adsl2+ en word dus niet echt genaaid (op de newsserver en .nl domeinnaam na). Die prijs met die verbinding kan ik wel aanraden.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 21:11
    Heb ik net de papieren netjes ingevuld wil ze op de bus doen en ik surf nog even snel naar tweakdsl voor de zekerheid.... Staan er allemaal aanbiedingen van bbnet die gunstiger zijn dan die van tiscali...

Dus ik denk Joepie 10mbit voor 34,95 voor maar 1 jaarig contract en de eerste 6 maanden ook nog eens 19,95... is het niet leverbaar bij mij :'( (wassenaar) alleen maar tot T3....

Is er ergens een site waar je kan nagaan of bbnet nog apparatuur gaat upgraden in een bepaalde centrale? De afstand kan het niet zijn zit maar 600 meter van de centrale vandaan.

Zou het niet mogelijk zijn om van het aanbod gebruik te maken maar dat je maar 8mbit krijgt aangezien dat wel mogelijk moet zijn in de centrale?

[ Voor 13% gewijzigd door Justin_Time op 26-10-2005 00:48 ]

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 143269 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:39:
    Bij de meesten nog gratis bellen ook naar vaste nummers.
    KPN heeft z'n VoIP (en gratis bellen) uitgesteld, want ze hebben problemen met voice. Scarlet heeft problemen met voice. Wanadoo heeft problemen met voice. Tele2/Versatel heeft problemen met voice. Leuk joh, dat gratis bellen met een stoortoon of bandje met een foutmelding.

Acties:
    • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Anoniem: 143269 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:39:
    Heb square dsl en bel, telefonie komt er voorlig nog niet dus ik kan niks met die aanbiedingen.

Ja , kosten maken evt terug naar kpn voor een basis aansluiting en weer aansluitkosten,modem enz enz betalen.
    (
    Neem dan tijdelijk Budgetphone

Acties:
    • 0 Henk 'm!

• Resinman
    fjs schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:26:
    Jeetje wat een boze klanten,... zou het iets helpen.
    Tuurlijk, je moet je toch laten horen. Als iedereen zwijgt is het prima. Ik verwacht gewoon dat iedereen toegang krijgt tot de 20Mbit nieuwsserver en niet alleen de mensen die sinds eergisteren hun contract hebben opgestuurd.

Ze zeggen zelf, de aanbieding is verlengd, dan verwacht ik ook niet minder als de mensen die nu gebruik maken van de aanbieding.

Zelfde aanbieding = Zelfde specificaties, waar of waar?
    Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
    Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.

ADSL2+ FaQ
    Tiscali (Migratie) FaQ
    816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
    GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)