Hoofdcategorieën
Topicacties

[HowTo] Wireless/USB LCD

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 september 2003

quote:
Emiel schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:40:
[...]
Welke PIC gebruik je - het lijkt er nl op dat de oscillator niet goed is geconfigd?

Gewoon een PIC16F628A.
En de oscillator moet staan op..... :?
Met de std. instellingen brandt trouwens de backlight helemaal niet. Maar ik heb dr nou ook weer niet zoveel verstand van ;)

Robertstoppels wijzigde dit bericht 20-12-2005 20:09 (23%)

Reg. datum: 21 januari 2003

Hmm, op afstand is het zo moeilijk debuggen. Probeer eens wat backlight stuff aan te passen, want als dat werkt, werkt dus de cp2102 + control picjes. Verder, met welke programmer en welke software heb je je PIC geprogd? Oja, en kan je lcd controller clone wel in 4 bits mode werken?

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

Reg. datum: 21 januari 2003

*subtiel schopje*, inmiddels de crystalfontz rs232 interface werkend voor een ks0108 schermpje (zoals te koop op de hcc) - 20 x 8 chars:
http://public.emielmols.info/rs232lcd/smartie.png

**** fototoestel wil van dichtbij geen mooie fotos maken :(

Emiel wijzigde dit bericht 27-12-2005 17:08 (31%)

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

= Louie
Reg. datum: 27 september 2004

Kleine update in startpost, na een paar keer op een neer gemaild te hebben met Robertstoppels ben ik er achter gekomen dat de aansluiting van de Enable lijn van het LCD (bij de draadloze versie) verkeerd stond, hierdoor werkte zijn LCD dus niet. De Enable lijn stond in het schema op RB6 (pin 12) van de PIC aangesloten, terwijl dit RB5 (pin 11) had moeten zijn, het schema is nu aangepast.

Reg. datum: 08 maart 2004

quote:
Emiel schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 03:26:

**** fototoestel wil van dichtbij geen mooie fotos maken :(
offtopic:
Wat je kunt proberen: van verderaf een foto maken en de overkill aan randen die je dan krijgt wegsnijden. Zo los ik hetzelfde probleem met mijn low-budget-cam op. (Olympus 3,2 mpix compact-ding)

Reg. datum: 29 januari 2004

Ik vroeg me af welke draadloze zender/ontvanger ik het beste kan gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?

Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Reg. datum: 22 september 2003

Heeft er iemand toevallig nog een zender en ontvanger liggen die hij niet meer gebruikt en dus kan overnemen?

0100110001101001011011100110010001100001

Mena Muria
Reg. datum: 14 december 2000

Na het lezen van dit interessante topic vraag ik me toch af of hier nog mensen mee bezig zijn.
(Het is namelijk een beetje stil de laatste tijd hiero)

In ieder geval, ben eens wat wezen zoeken naar zo'n USB-UART chippie en zag dat deze toch redelijk moeilijk te vinden zijn hier in NL.

Als vervanging voor de CP2102 kan dan misschien niet deze gebruikt worden :

FT232R(L)

The FT232R is a USB to serial UART interface with optional clock generator output, and the new FTDIChip-ID™ security dongle feature. In addition, asynchronous and synchronous bit bang interface modes are available. USB to serial designs using the FT232R have been further simplified by fully integrating the external EEPROM, clock circuit and USB resistors onto the device.

Is volgens mij een volwaardige vervanger voor de moeilijk verkrijgbare CP2102 aangezien hier ook alles in geintregeerd is + als grootste voordeel dat deze in een 28 pins SSOP verpakking te verkrijgen is (wat het solderen een stuk makkelijk zou moeten maken -> ook in vergelijking met de FT232BM waar tevens nog wat extra componentjes aan toegevoegd zou moeten worden)

Ik heb deze gezien voor de prijs van +/- ¤4,- per stuk.

o0SmOkE0o wijzigde dit bericht 24-02-2006 22:38 (3%)

LiFe Is A BiTcH aNd ThEn YoU DiE ! So FuCk ThA WoRlD aNd LeT's GeT HiGH !!!

= Louie

De FT232R kan je inderdaad ook gebruiken, jammer eigenlijk dat die er een paar maanden geleden nog niet waren, want dan had ik deze genomen in plaats van de CP2102. De 28 pins SSOP behuizing maakt het zeker een stuk toegankelijker, en dat FTDI de EEPROM eindelijk geintegreerd heeft in de chip is ook mooi.
Die prijs van 4 euro, bij welke shop was dat? Klinkt wel interessant namelijk :)

Mena Muria

quote:
LWY schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:56:
De FT232R kan je inderdaad ook gebruiken, jammer eigenlijk dat die er een paar maanden geleden nog niet waren, want dan had ik deze genomen in plaats van de CP2102. De 28 pins SSOP behuizing maakt het zeker een stuk toegankelijker, en dat FTDI de EEPROM eindelijk geintegreerd heeft in de chip is ook mooi.
Die prijs van 4 euro, bij welke shop was dat? Klinkt wel interessant namelijk :)

LOL,

dan mag ik niet liegen. ¤3,80 per stuk. Bij onze zuiderburen.

Webshop van Soudez

Ze hebben niet veel voorraad zoals je kunt zien in de webshop, dus niet gelijk alles nemen aub ;) (Ik wil er zelf ook nog eentje :p)

Trotse papa van Nand!
Reg. datum: 14 oktober 2001

Hoe/waar heb je die link gevonden? Altijd handig om zo'n shops te kennen want het klein elektronicawinkeltje in de buurt heeft al die dingen niet.

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 25-02-2006 01:03 (4%)

= Louie

quote:
o0SmOkE0o schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:35:
LOL,

dan mag ik niet liegen. ¤3,80 per stuk. Bij onze zuiderburen.

Webshop van Soudez

Ze hebben niet veel voorraad zoals je kunt zien in de webshop, dus niet gelijk alles nemen aub ;) (Ik wil er zelf ook nog eentje :p)
Thx, gelijk maar eentje besteld, altijd handig voor toekomstige projectjes :)

Mena Muria

quote:
LWY schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:37:
[...]

LOL,

beter hadden we samen kunnen bestellen (scheelt weer in porto :p).
Alhoewel, hoeveel is porto eigenlijk (aangezien ik niets op de site zelf kon vinden)
¤1,40 zie ik al. De moeite niet waard (om gezamelijk te kopen, maar wel waard om te bestellen :p).

Volgens mij heb jij de laatste 2 FT245RL voor me neus weggekaapt haha ;( ik zie ze nu opeens niet meer staan.

quote:
Laagvliegerke schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:03:
Hoe/waar heb je die link gevonden? Altijd handig om zo'n shops te kennen want het klein elektronicawinkeltje in de buurt heeft al die dingen niet.

Uhhmzz.. eigenlijk zoals iedereen het hier doet denk ik. Gewoon www.google.nl.

Ik begon met de FT232BM en toen kwam ik een datasheet tegen van de FT232RL. En vond deze toch stukken interessanter (ook omdat de prijs een stuk lager lag en hij makkelijker te solderen was ivm SSOP)
En per toeval op bovenstaande site terecht gekomen.

o0SmOkE0o wijzigde dit bericht 25-02-2006 04:04 (12%)

= Louie

quote:
o0SmOkE0o schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:49:
Volgens mij heb jij de laatste 2 FT245RL voor me neus weggekaapt haha ;( ik zie ze nu opeens niet meer staan.
Volgens mij staan er nog 3 op hoor. Verzendkosten delen was op zich wel een leuk idee geweest, maar 1,40 vind ik de moeite niet waard. ;)

Trotse papa van Nand!
Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
o0SmOkE0o schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:49:
Uhhmzz.. eigenlijk zoals iedereen het hier doet denk ik. Gewoon www.google.nl.
Het kon eventueel zijn dat je wel één of andere elektronica-site of forum kent waar je al die info kan terugvinden. Maar google zal het idd ook wel doen ;)

Mena Muria

quote:
Laagvliegerke schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 02:26:
[...]

Het kon eventueel zijn dat je wel één of andere elektronica-site of forum kent waar je al die info kan terugvinden. Maar google zal het idd ook wel doen ;)

Het beste forum is GOT toch ;), waar je van die leuke projectjes tegen komt !!
Geen andere plek nodig haha.

quote:
LWY schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 02:13:
[...]

Volgens mij staan er nog 3 op hoor. Verzendkosten delen was op zich wel een leuk idee geweest, maar 1,40 vind ik de moeite niet waard. ;)
Nopez, geen FT245RL's meer op die site. En de FT245RQ zo goed ben ik nou ook weer niet in solderen.En zie toevoeging in mijn post ;)

Heb in ieder geval een mailtje gestuurd, dus misschien heeft tie ze nog. Even afwachten dus maar.

Nu alleen nog een site waar ik de PIC's goedkoop kan vinden.

o0SmOkE0o wijzigde dit bericht 25-02-2006 04:05 (3%)

Mena Muria

quote:
LWY schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:37:
[...]

Is jouw bestelling ook geannuleerd ivm fouten op de webshop ?
Gisterennacht besteld en vandaag mailtje binnengehad dat beide producten niet op voorraad waren, en dat het dus fout in de webshop stond.

Order is dus geannuleerd en dat ik over een paar dagen nog maar een keer moet kijken :(

= Louie

quote:
o0SmOkE0o schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 03:59:
Nopez, geen FT245RL's meer op die site. En de FT245RQ zo goed ben ik nou ook weer niet in solderen
Oh, 245 :P Ik heb de FT232RL besteld, dacht dat jij die ook bedoelde. Op het moment dat ik mijn bestelling plaatste stond de FT245RL overigens niet eens op de site.

Mena Muria

quote:
LWY schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:54:
[...]

Oh, 245 :P Ik heb de FT232RL besteld, dacht dat jij die ook bedoelde. Op het moment dat ik mijn bestelling plaatste stond de FT245RL overigens niet eens op de site.
Bestellen is een, krijgen is een tweede :p zie mijn post boven die van jou !

= Louie

Ik heb anders nog geen annulering ontvangen hoor... maar we zullen zien ;)

Team ColdFusion!!!

Bij deze even een flinke kick :P
Op het (briljante) idee gebracht door LWY, en het betere kopieerwerk O-) heb ik het nagebouwd met 2 Attiny2313's als het kloppend hart van het systeem :)

http://home.kabelfoon.nl/~hjberbee/tweakers/pled.jpg

Op het moment is alleen de print van de ontvanger klaar, en is het ontvangst nog verre van optimaal (@2400baud), maar na een periode van heeel lang wachten op de RF-modules, maken&solderen van het printje, schrijven van de (nog incomplete) code, een werkend geheel :7

In de loop van volgende week zal ik, als de zender ook werkt, het programma af is en het vakantie is (:D) wel een update geven, met indien gewenst, de schema's & sources :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire HD4870 Toxic | 4x 1GiB PC6400 Kingston DDR2 | 2x Spinpoint F1 320GiB

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
SlinkingAnt schreef op donderdag 27 april 2006 @ 23:48:
Bij deze even een flinke kick :P
Op het (briljante) idee gebracht door LWY, en het betere kopieerwerk O-) heb ik het nagebouwd met 2 Attiny2313's als het kloppend hart van het systeem :)

[afbeelding]

Op het moment is alleen de print van de ontvanger klaar, en is het ontvangst nog verre van optimaal (@2400baud), maar na een periode van heeel lang wachten op de RF-modules, maken&solderen van het printje, schrijven van de (nog incomplete) code, een werkend geheel :7

In de loop van volgende week zal ik, als de zender ook werkt, het programma af is en het vakantie is (:D) wel een update geven, met indien gewenst, de schema's & sources :)

dat is zeker gewenst! _/-\o_

'k zit net ergens over te tobben... waar staan die ANT1 en ANT2 voor die naast de zender en ontvanger ic zitten in de schema's?

ik krijg overigens net een idee. TS: is het mogelijk om het LCD op zonne energie te laten werken?? En dan op zo'n manier dat de batterijen (bij genoeg licht) ook opgeladen worden door licht?? en als der geen licht is dat er dan automatisch op batterijen wordt overgegaan?

binnenkort (wil nog steeds hieraan beginnen) es ff met eagle klooien om printplaat sporenplannetjes te maken, eagle library is alleen niet al te overzichtelijk met zoeken naar componenten

Raven wijzigde dit bericht 29-04-2006 19:40 (36%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

= Louie

quote:
bartgrefte schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:10:'k zit net ergens over te tobben... waar staan die ANT1 en ANT2 voor die naast de zender en ontvanger ic zitten in de schema's?
Antenne, niets meer dan een klein stukje draad.
quote:
bartgrefte schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 19:10:ik krijg overigens net een idee. TS: is het mogelijk om het LCD op zonne energie te laten werken?? En dan op zo'n manier dat de batterijen (bij genoeg licht) ook opgeladen worden door licht?? en als der geen licht is dat er dan automatisch op batterijen wordt overgegaan?
Je kan het best op zonne energie laten werken, maar ik denk dat je er een groot (en dus ook duur) zonnepaneel voor nodig gaat hebben. Bovendien, een paneel van bijvoorbeeld 20x20cm is een enigszins lompe oplossing om een simpel LCD'tje te voeden :P

Actief TN'er
Reg. datum: 09 december 2001

zeer zeer leuk topic (wrom lees ik hem nu pas :P )
En altijd leuk om zoiets te bouwen. Heb hier ook nog een lcdtje liggen, (2x20) dus ik kan er wel wat mee.

zonne ernergie lijkt me eigelijk net niks. Aangezien we niet echt veel zon hier in nederland hebben, maargoed tis te prberen. Je hebt sowieso een flink vlak nodig.

Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
B_FORCE schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:40:
zeer zeer leuk topic (wrom lees ik hem nu pas :P )
En altijd leuk om zoiets te bouwen. Heb hier ook nog een lcdtje liggen, (2x20) dus ik kan er wel wat mee.

zonne ernergie lijkt me eigelijk net niks. Aangezien we niet echt veel zon hier in nederland hebben, maargoed tis te prberen. Je hebt sowieso een flink vlak nodig.

da's een "goed" argument ja....
maar met een klein accuutje erbij moet het denk ik wel kunnen. zon display vreet toch niet zo veel stroom, of wel??

Raven wijzigde dit bericht 30-04-2006 15:01 (13%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: