Wie helpt me van dit stuk antiek af? :-P
Een PIC18F4550 ofzo, die heeft een native usb interface. Het enige probleem is dan het schrijven van de juiste software.quote:Demoniac schreef op woensdag 30 november 2005 @ 19:44:
Zijn er alternatieven voor die CP2102? Ik wil best een USB-backpack maken voor LCD's, maar dat chippie is zo klein, ik krijg dat nooit gesoldeerd met mijn dikke vingers
paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite
Ikzelf heb de breakout board besteld bij sparkfun, wel zo handig.
hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens
Hoe gaat het bestellen bij Sparkfun? (betaalmethoden, verzendkosten etc) Want zo'n breakout board lijkt mij ook wel erg handigquote:MaCe1337 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:11:
of een FTDI, deze is ook SMD, maar heeft wel pinnen, ipv van die wazige BGA gevallen.
Ikzelf heb de breakout board besteld bij sparkfun, wel zo handig.
Wie helpt me van dit stuk antiek af? :-P
quote:Demoniac schreef op woensdag 30 november 2005 @ 20:26:
[...]
Hoe gaat het bestellen bij Sparkfun? (betaalmethoden, verzendkosten etc) Want zo'n breakout board lijkt mij ook wel erg handig
Je kan betalen met creditcard of paypal, en standaard luchtpost is best goedkoop, ik had die CP2102 breakout board, een JDM programmer en 2 SO-8 naar DIP converters besteld, en de verzendkosten waren maar 5.60 ofzo.
Ik heb betaald met mijn mastercard, en ik kreeg gelijk een orderbevestiging, 3 seconden later een betalingsbevestiging, en 5 minuten later een shipping notice. Vlugge jongens daar.
Respect
Ik heb hier nog een grafische LCD liggen met T6963C en ben van plan om daar een USB aansluiting aan te maken. Draadloos had ik ook al in gedachten maar dan niet zozeer om info te versturen want daarvoor is de verbinding misschien wel iets te traag. Alhoewel daar een mouw kan aan aangepast worden. Een touchscreen zou natuurlijk ook nice zijn ;à
Nou ja, eerst ff LWY zijn projectje bekijken. Alvast bedankt dude, echt een mooie TS. Daar kunnen velen nog van leren!
Laagvliegerke wijzigde dit bericht 13-12-2005 22:13 (6%)
Enig idee of zo-een compatible is met die schakeling van jouw? (details van lcd komen vanmiddag zodra ik thuis ben en stof dervanaf is)
Dan nog een, linkje , werkt deze ook met jouw schakeling?
Aan iedereen: ik weet niet of er al anderen (naast de TS) zijn die deze schakeling werkend hebben, maar het zou handig zijn als er een lijstje wordt samengesteld met werkende karakter/grafische/oled lcd's. Dan kan iedereen zien welke wel en welke niet compatible zijn. (idee?)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Marion2U
quote:Dan nog een, linkje , werkt deze ook met jouw schakeling?
Waarschijnlijk werkt dat inderdaad prima, aangezien de controller hetzelfde is, en er ook sprake is van een led backlight.
Lijkt me nogal overbodig, aangezien de controller min of meer bepaalt of het lcd compatible is of niet.quote:Aan iedereen: ik weet niet of er al anderen (naast de TS) zijn die deze schakeling werkend hebben, maar het zou handig zijn als er een lijstje wordt samengesteld met werkende karakter/grafische/oled lcd's. Dan kan iedereen zien welke wel en welke niet compatible zijn. (idee?)
Emiel wijzigde dit bericht 15-12-2005 14:00 (40%)
Zoals Emiel al aangeeft is dat niet echt nodig, alle LCD's met een HD44780 (of compatible) controller zouden moeten werken. LCD's met 2x16 ipv 4x20 karakters werken ook, alleen moet je je PC software dan wel instellen op een CrystalFontz 632 ipv 634.quote:bartgrefte schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:33:
Aan iedereen: ik weet niet of er al anderen (naast de TS) zijn die deze schakeling werkend hebben, maar het zou handig zijn als er een lijstje wordt samengesteld met werkende karakter/grafische/oled lcd's. Dan kan iedereen zien welke wel en welke niet compatible zijn. (idee?)
quote:luccie schreef op zondag 27 november 2005 @ 17:49:
[...]
Ehm waar heb jij het in gods naam over? Dat zijn toch alleen volt regulatoren?
De andere typen zijn alternatieven om MAX682 te kunnen vervangen als je niet kan bestellen. Ze zijn in staat ook 5V te behouden onafhankelijk van ingangsspanning, en verwerken 100-250 mA (meeste charge pumps doen niet zoveel mA's).
Eigenlijk kun je ze niet voltage regulator noemen, maar een charge pump. Charge pump regelt inderdaad op vaste uitgangspanning, maar kan ook ingangsspanning onder 5V verwerken. Dan gaat ie als boost werken. Een voltage regulator kan alleen werken bij voldoende ingangsspanning die minstes 0,6V tot 1,2V hoger is dan uitgangsspanning. Low current heeft genoeg aan klein verschil, een gewone heeft juist grote verschil nodig.
Charge pumps zijn erg nuttig voor batterijvoeding en zorgen ervoor dat je apparaat lang kan werken totdat batterij echt uitgeput is. Bijna tot laatste druppel energie. (in feite bij erg lage spanning)
Het valt wel op dat behuizing van charge pump ic vaak in SMD ontwerp is. Normale en makkelijk soldeerbare DIL is zeldzaam.
Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?
ff een quotje van mijzelf.quote:bartgrefte schreef op donderdag 15 december 2005 @ 10:33:
TS, ik heb hier nog erges (zal vanmiddag ff kijken) een 2*16 karakter lcdtje liggen die aan printerpoort moet hangen worden. Ding komt bij htvision weg.
Enig idee of zo-een compatible is met die schakeling van jouw? (details van lcd komen vanmiddag zodra ik thuis ben en stof dervanaf is)
knipknip
Heb mijn karakter-lcd (2*16) derbij gepakt. Dit staat derop: GDM1602A, boven het zwarte IC(?) staat 94VO, en onderaan staat nog 2001.11.30. Is gewoon simpel 2*16 karakter lcd-tje. Denk dat die met dit projectje wel gaat werken, of niet?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Marion2U
quote:MrDummy schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 23:57:
[...]
Het valt wel op dat behuizing van charge pump ic vaak in SMD ontwerp is. Normale en makkelijk soldeerbare DIL is zeldzaam.
Daar zijn wel oplossingen voor:
*klikbaar*

Ik heb ze allebei gehad, en ik vind persoonlijk die van brown dog beter, compacter en een nettere PCB.
mace wijzigde dit bericht 18-12-2005 23:30 (4%)
quote:LWY schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:18:
Jouw LCD heeft een HD44780 compatible controller (namelijk een KS0066U), dus het gaat gewoon werken.
ok dan!
ff vraag. Hoe ziet de zender, die op de pc is aangesloten, eruit? Pics?
Lees net trouwens nog wat, backlight kan geregeld worden op de pc?? Wist nie eens dat dat kon
nóg een vraag
en wéér een vraag: het display van een texas instruments ti-83+, bruikbaar met dit projectje?
schiet me nog een vraag te binnen (AUW!)... kun je met die zender meerdere draadloze karakterlcd's tegelijk aansturen?
Raven wijzigde dit bericht 19-12-2005 13:46 (48%)
Marion2U
quote:MaCe1337 schreef op zondag 18 december 2005 @ 23:29:
[...]
Daar zijn wel oplossingen voor:
*klikbaar*
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ze allebei gehad, en ik vind persoonlijk die van brown dog beter, compacter en een nettere PCB.
Top! Ik ben nog aan het zoeken naar chargepump max682. Blijkt niet makkelijk te vinden op electronica shops.
Ik zoek iemand die me snel 2 stuks kan leveren. Dat mag ook jijzelf zijn, of goede webshop.
Ik heb ze dringend nodig voor mijn ddrmat ontwerp. Als je zelf niet meteen nodig binnen een week hebt of je hebt minstens 1 of 2 over... zeg het maar!
De bovenstaande SMD printplaatje als tussenstuk mag er ook bij
(wil graag deze week afronden, want volgende week wordt er weer gedansd en wordt er ook getest of charge pump werkt op PS2 poort. PS2 blijkt namelijk geen goede 5V te leveren waardoor mijn mat niet goed functioneert.)
Iemand?
Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?
quote:bartgrefte schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:08:
[...]ar
ok dan!
ff vraag. Hoe ziet de zender, die op de pc is aangesloten, eruit? Pics?
Gewoon een klein printplaatje, formaat van een USB geheugenstick ongeveer
Lees net trouwens nog wat, backlight kan geregeld worden op de pc?? Wist nie eens dat dat kon
Bij normale HD44780 LCD's op de printerpoort kan dat inderdaad niet, maar het Crystalfontz protocol (wat ik gebruik) ondersteunt dat wel.
nóg een vraag: welke van de 2 schema's van de zender moet ik aanhouden?
Welke van de twee schema's? Die heb alletwee nodig, het onderdeel met de CP2102 en het onderdeel met de PIC16F628A moet je combineren.
en wéér een vraag: het display van een texas instruments ti-83+, bruikbaar met dit projectje?
Nee
schiet me nog een vraag te binnen (AUW!)... kun je met die zender meerdere draadloze karakterlcd's tegelijk aansturen?
Ja, maar dan krijg je dus wel op alle LCD's hetzelfde beeld
en de usb op de pc: welke is pootje/draadje 1 en 4, vanaf welke kant moet ik dit bekijken???
wat ben ik lastig he met al die vragen
Raven wijzigde dit bericht 19-12-2005 18:51 (54%)
Marion2U
quote:bartgrefte schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:48:
dus de Tx, Rx en de 5V van die 2 moeten met elkaar verbonden worden
Inderdaad (en de GND ook natuurlijk
USB pinout is onder andere hier te vinden.quote:bartgrefte schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:48:
en de usb op de pc: welke is pootje/draadje 1 en 4, vanaf welke kant moet ik dit bekijken???
We mailen wel ffquote:MrDummy schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:25:
[...]
Top! Ik ben nog aan het zoeken naar chargepump max682. Blijkt niet makkelijk te vinden op electronica shops.
Ik zoek iemand die me snel 2 stuks kan leveren. Dat mag ook jijzelf zijn, of goede webshop.
Ik heb ze dringend nodig voor mijn ddrmat ontwerp. Als je zelf niet meteen nodig binnen een week hebt of je hebt minstens 1 of 2 over... zeg het maar!
De bovenstaande SMD printplaatje als tussenstuk mag er ook bij
(wil graag deze week afronden, want volgende week wordt er weer gedansd en wordt er ook getest of charge pump werkt op PS2 poort. PS2 blijkt namelijk geen goede 5V te leveren waardoor mijn mat niet goed functioneert.)
Iemand?
is dat de usb layout van een stekker die op de pc moet worden aangesloten of is dat de layout van de usb (contra?) in de pc?quote:LWY schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:56:
[...]
Inderdaad (en de GND ook natuurlijk)
[...]
USB pinout is onder andere hier te vinden.
Marion2U
Het wordt nu wel een beetje basic vind je niet? Er staat toch duidelijk een stekker naast getekendquote:bartgrefte schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:41:
[...]
is dat de usb layout van een stekker die op de pc moet worden aangesloten of is dat de layout van de usb (contra?) in de pc?
ben nog nie helemaal wakkerquote:LWY schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:45:
[...]
Het wordt nu wel een beetje basic vind je niet? Er staat toch duidelijk een stekker naast getekend
Marion2U
Het is een 20x4 lcd en is hd44780 compatible. (VT204D) Hij is aangesloten via de pic op een sparkfun break-out board met de cp2102. Hij is dus gewoon met draad rechtstreeks aangesloten.
Echter als ik de software start (crystalfontz of lcdinfo oid) dan gaat alleen de backlight knipperen.
Als ik de software afsluit zie ik heel vaag de 1e en 3e regel oplichten dus hij zou wel stroom moeten krijgen.
De instellingen zijn: CF634, com3, baud=9600 en formaat 20x4
Weet iemand wat er aan de hand is
Robertstoppels wijzigde dit bericht 20-12-2005 18:47 (22%)
Welke PIC gebruik je - het lijkt er nl op dat de oscillator niet goed is geconfigd?quote:Robertstoppels schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:45:
Ik heb zojuist mijn lcdtje gesoldeerd maar hij werkt nog niet helemaal.
Het is een 20x4 lcd en is hd44780 compatible. (VT204D) Hij is aangesloten via de pic op een sparkfun break-out board met de cp2102. Hij is dus gewoon met draad rechtstreeks aangesloten.
Echter als ik de software start (crystalfontz of lcdinfo oid) dan gaat alleen de backlight knipperen.
Als ik de software afsluit zie ik heel vaag de 1e en 3e regel oplichten dus hij zou wel stroom moeten krijgen.
De instellingen zijn: CF634, com3, baud=9600 en formaat 20x4
Weet iemand wat er aan de hand isVoor zover ik weet is alles goed gesoldeerd maar ik zal het voor de zekerheid nog een keer nakijken.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last