Hoofdcategorieën
Topicacties

[HowTo] Wireless/USB LCD

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 januari 2004

Ik zie em nog niet staan (8> ?

Reg. datum: 21 oktober 2002

graag zou ik de cp2102 erin terug hebben gezien ;)
Ondertitel unavailable
Reg. datum: 23 oktober 2003

Tis nog een animocheck, aangezien er nog niet genoeg duidelijk was. Met het weekend hoop ik meer tijd te hebben en er een IA van te maken.

Signature unavailable

= Louie
Reg. datum: 27 september 2004

quote:
Mr GAmba schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:20:
Tis nog een animocheck, aangezien er nog niet genoeg duidelijk was. Met het weekend hoop ik meer tijd te hebben en er een IA van te maken.
Ik heb je toegevoegd op msn, wil het graag even hebben over de mogelijkheden voor een complete lcd-kit (ipv van alleen de moeilijk verkrijgbare onderdelen), aangezien daar toch redelijk wat animo voor lijkt te zijn ;)

quote:
ice-T schreef op donderdag 03 november 2005 @ 12:28:
Vind dit ook wel een elegante, en simpele oplossing. (beetje duur helaas)

http://www.sparkfun.com/t...ooth/bluetooth_primer.htm

Kun je trouwens ook leuk voor andere dingen toepassen, zoals draadloos een microcontroller aansturen via USB

Die is wel héél erg mooi zeg. Gewoon zonder externe componenten je lcd er op aansluiten en het werkt! Ongelofelijk. Zijn er geen goedkopere varianten?

Edit: Misschien is deze nog wel mooier...

DRAFTER86 wijzigde dit bericht 12-11-2005 09:19 (11%)

Chocoladeloempia
Reg. datum: 15 juni 2003

Dit is wel zo stoer 8) :D

Ik heb de IC's van maxim en pic al gesamplet.
Ik moet nog ff de USB IC kopen,
PLED display dr bij en gaan!

Dat IC lijkt me niet echt makkelijk te solderen, MLP28 package is niet echt iets wat je zo soldeert.
Behalve als de TS enkele tips en aanwijzingen heeft. :P Anders koop ik gewoon het breakout board.

Weet iemand btw waar je goedkoop printjes kan laten etsen?

mace wijzigde dit bericht 16-11-2005 10:28 (4%)

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

= Louie

Als je toch al een CP2102 en eventueel een breakout board bij sparkfun gaat bestellen dan zou je daar ook je printjes kunnen laten maken. Kost geloof ik $5 per inch².
Ik heb die chip op zijn kop op de printplaat gelijmd (dus met de soldeervlakjes naar boven) en toen de benodigde pins met dunne draadjes met de print verbonden, daarna met lijmpistool wat lijm er over zodat het niet meer kan beschadigen. Niet echt een 'mooie' oplossing, maar het was de enige mogelijkheid die ik had (heb geen smd soldeerstation of iets dergelijks).

Chocoladeloempia

quote:
LWY schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:54:
Als je toch al een CP2102 en eventueel een breakout board bij sparkfun gaat bestellen dan zou je daar ook je printjes kunnen laten maken. Kost geloof ik $5 per inch².
Ik heb die chip op zijn kop op de printplaat gelijmd (dus met de soldeervlakjes naar boven) en toen de benodigde pins met dunne draadjes met de print verbonden, daarna met lijmpistool wat lijm er over zodat het niet meer kan beschadigen. Niet echt een 'mooie' oplossing, maar het was de enige mogelijkheid die ik had (heb geen smd soldeerstation of iets dergelijks).

Op ia.net loopt nu een IA met soldeerpasta, volgens mij kan je daarmee die IC solderen, moet je wel zon SMD hetelucht geval tot je beschikking hebben, of een geschikte oven.
Misschien werkt een verfafbrand föhn geval wel :P

Ik heb nog wel 30 AWG kynar wat ik gebruik voor ombouw, is >0,5mm oid, net zo dik als het draad van een spoel. Dat werkt ook wel.

Heb je ook gerbers oid van de print? of kijk ik niet goed genoeg in de SP.

Anders doe ik wel een eagle autoroute ofzo, werkt meestal wel goed. :P

Werkt die usb controler ook voor 2x16 LCD's? Dus als ik eht goed begrijp kun je met die PIC en die Transistor en die 2 weerstanden en usb kabel het LCD aansluiten? Omdat erbij staat "(met de cp2102)" Op het programmeer werk na dan.

luccie wijzigde dit bericht 21-11-2005 20:02 (70%)

quote:
luccie schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:54:
Werkt die usb controler ook voor 2x16 LCD's? Dus als ik eht goed begrijp kun je met die PIC en die Transistor en die 2 weerstanden en usb kabel het LCD aansluiten? Omdat erbij staat "(met de cp2102)" Op het programmeer werk na dan.

Niet helemaal, maar wel zo:

Ghannes in "[HowTo] Wireless/USB LCD"
Heej weer een vraagje van mij.

kan,om een LCD op de USB aan te sluiten dit niet worden gebruikt ?:

SK.net
Voor het discussie topic hier Topic

Greetz
Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
luccie schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:25:
Heej weer een vraagje van mij.

kan,om een LCD op de USB aan te sluiten dit niet worden gebruikt ?:

SK.net
Voor het discussie topic hier Topic

Greetz
Nee, kan niet. Bij zo'n converter is het niet mogelijk de pins los in te stellen, enkel hele (print)streams kunnen verstuurd worden.

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

ik dacht dat de pc dat ding zag als een gewone lpt poort. Dus dan is dat lpt2 ofzo...
zo werkt dat iig wel bij usb->serieel
Ghannes dat dacht ik ook.
Want als de computer hem ziet als LPT2 an fop je je pc gewoon en met drivers zet hij het om in usb signalen die de kabel dan weer omzet in LPT signalen. En daarbij wat de computer naar D0 stuurt komt ook gewoon op D0 uit? of niet?

quote:
luccie schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:24:
Ghannes dat dacht ik ook.
Want als de computer hem ziet als LPT2 an fop je je pc gewoon en met drivers zet hij het om in usb signalen die de kabel dan weer omzet in LPT signalen. En daarbij wat de computer naar D0 stuurt komt ook gewoon op D0 uit? of niet?

volgens mij wel.
'n serieel wacom tabled werkt bij mij nu ook via usb->serieel converter. En andere serieële interfaces werken ook gewoon. Je moet dus wel het juiste COM-nummer (com1 etc) invullen bij de software die je poort aanstuurt.

Kortom, ik geef luccie goede kans dat 't gaat werken, mits hij het lpt nummer goed invult in Smartie.
Nog steeds gek op anime.

Een onderzoek naar alternatieven van MAX682 levert al aantal geschikte modellen op.

Vooral als je op Google zoekt op 'charge pump' zul je veel typen en merken tegenkomen.
Hier een greep van hoog-vermogen charge pumps. Daar zijn er niet zoveel van, en meesten zijn rond 100 mA of minder, speciaal bedoeld om LED verlichting in displays te voeden.

Mogelijke alternatieven:
TPS60110 is 5V en 300 mA
TPS60130/TPS60131 is 5V en 300 mA
AAT3112 is 5V met 200mA tot max 500 mA
Google op deze typenummers, dan heb je datasheets ;)
http://www.lumileds.com/pdfs/AB28.pdf heeft lijst van aantal hoog vermogen ic's welke je kunt uitkiezen (was eigenlijk voor flash led van Luxeon)

Let wel, sommige typen hebben vierkante chipbehuizing wat voor beginners lastig te solderen is.

Uiteraard kun je meerdere charge pumps parallel neerzetten voor meer output als je MAX682 niet kan vinden.

Ik was eigenlijk ook op zoek naar circuit die stabiele 5V kan leveren bij ingang van 3-5 Volt. Nou is charge pump meteen de antwoord op mijn probleem! _/-\o_ Daar had ik niet aan gekomen!
TI ic's zijn goed en weinig onderdelen nodig, maar wel veel pins.
MAX682 is makkelijker met 8 poten omheen.

MrDummy wijzigde dit bericht 27-11-2005 16:56 (6%)

Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?

quote:
MrDummy schreef op zondag 27 november 2005 @ 16:40:
Een onderzoek naar alternatieven van MAX682 levert al aantal geschikte modellen op.

Vooral als je op Google zoekt op 'charge pump' zul je veel typen en merken tegenkomen.
Hier een greep van hoog-vermogen charge pumps. Daar zijn er niet zoveel van, en meesten zijn rond 100 mA of minder, speciaal bedoeld om LED verlichting in displays te voeden.

Mogelijke alternatieven:
TPS60110 is 5V en 300 mA
TPS60130/TPS60131 is 5V en 300 mA
AAT3112 is 5V met 200mA tot max 500 mA
Google op deze typenummers, dan heb je datasheets ;)
http://www.lumileds.com/pdfs/AB28.pdf heeft lijst van aantal hoog vermogen ic's welke je kunt uitkiezen (was eigenlijk voor flash led van Luxeon)

Let wel, sommige typen hebben vierkante chipbehuizing wat voor beginners lastig te solderen is.

Uiteraard kun je meerdere charge pumps parallel neerzetten voor meer output als je MAX682 niet kan vinden.

Ik was eigenlijk ook op zoek naar circuit die stabiele 5V kan leveren bij ingang van 3-5 Volt. Nou is charge pump meteen de antwoord op mijn probleem! _/-\o_ Daar had ik niet aan gekomen!
TI ic's zijn goed en weinig onderdelen nodig, maar wel veel pins.
MAX682 is makkelijker met 8 poten omheen.
Ehm waar heb jij het in gods naam over? Dat zijn toch alleen volt regulatoren?
Chocoladeloempia

Zo, ik heb mijn picjes al binnen, nu is het wachten op de LCD die ik besteld heb, de RF zenders/ontvangers en de samples van maxim. :)

Reg. datum: 12 november 2002

Begrijp ik het goed dat de zender en ontvanger module als een transparant medium werken waar je de tx en rx op aansluit en aan de ontvanger de tx en rx er weer uit krijgt?

Je kunt ze dus als een txrx kabel vervanger zien?

Specs: Asus P4C800 -E Deluxe P4 2.8@2.8 1Gb Corsair Club3D Radeon 9600 PRO WD1200JD

Reg. datum: 11 september 2003

Ik wil nu dus een lcdtje rechtstreeks op de usb poort aansluiten, maar vroeg mij af welke tekst er op het schermpje staat als de pc aan het booten is. (en dus geen fatsoenlijk signaal binnen krijgt).

Het lijkt mij namelijk leuk dat er een standaard tekst op het schermpje staat zolang de bijbehorende software in windows nog niet opgestart is. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb namelijk niet heel veel verstand van die code in de pic.

quote:
Robertstoppels schreef op woensdag 30 november 2005 @ 12:22:
Ik wil nu dus een lcdtje rechtstreeks op de usb poort aansluiten, maar vroeg mij af welke tekst er op het schermpje staat als de pc aan het booten is. (en dus geen fatsoenlijk signaal binnen krijgt).

Het lijkt mij namelijk leuk dat er een standaard tekst op het schermpje staat zolang de bijbehorende software in windows nog niet opgestart is. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik heb namelijk niet heel veel verstand van die code in de pic.
toch ligt daar de oplossing denk ik....
= Louie

Je moet even zoeken naar dit stukje code (staat ergens aan het begin)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
;*****************************************************************************
; Initialize display
;*****************************************************************************
init
        call     lcdinit                ; Initialize LCDisplay
        movlw    0xFA                   ; Delay 125ms
        call     x_delay500

print@   'O', line1, 0x09       ; Display 'OK' at line 1, char 9
        print    'K'

Bij het opstarten staat er dan dus 'OK' op line1 (dit is de tweede regel, de eerste regel is line0), op de 10de (eerste positie is 0, dus 9 is de tiende) en 11de positie.

"print@" zet een letter op het scherm op de positie die je aangeeft, "print" zet elke volgende letter daar gewoon achter. Voorbeeld voor een tekst op de eerste regel (dit kan je voor elke volgende regel kopiëren, wel even line0 vervangen door line1, 2 of 3)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
        print@   'T', line0, 0x00       ; Display 'TEST Line 0 Pos 0-19' at line 0, char 0
        print    'E'
        print    'S'
        print    'T'
        print    ' '
        print    'L'
        print    'i'
        print    'n'
        print    'e'
        print    ' '
        print    '0'
        print    ' '
        print    'P'
        print    'o'
        print    's'
        print    ' '
        print    '0'
        print    '-'
        print    '1'
        print    '9'

Chocoladeloempia

Zo, ik heb de maxim IC's ook binnen, ik heb alleen de max233 ipv de max232, maar dit mag toch niet veel uitmaken? andere pinbezetting + extra pins alleen maar toch?

edit: na inspectie van de datasheet zie ik dat de 233 geen condensators nodig heeft.

http://img502.imageshack.us/img502/5778/2322332su.jpg

LCD heb ik ook binnen, 4x20 extra groot 8)
nu alleen nog de cp2102 en de rf dingen.

Edit2: wacht eens, die max233 heb ik helemaal niet nodig voor USB of wel :X |:(

mace wijzigde dit bericht 30-11-2005 15:42 (36%)

Chocoladeloempia

quote:

Nouja, die bewaar ik wel voor een volgend project, een voltage inverter is sowieso wel handig. :)

De CP2102 staat in de bestelling, ik ben nu alleen mijn picjes kwijt, kan die krengen nergens vinden 8)7, nouja die komen wel weer boven water :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: