..:: Chosen-one.nl ::..
Ervaringen met Simyo - nieuwe telecomaanbieder via KPN
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
Reageer Nieuw Topic1) Er zit geen bellimiet op. Bedoelen jullie hiermee dat als m'n beltegoed op is dat ik dan nog steeds verder kan blijven bellen? Hoe gaat simyo/KPN die kosten dan bij me verhalen?
2) Je kan per automatische incasso betalen. Betekend dit dat er om de periode automatisch word geincasseerd (zoals bij sportverenigingen) of dat als ik opwaardeer er automatisch geincasseerd word? Ik vind de term "automatisch" nogal abstract in deze context.
Ik ben geen mens, maar ook geen echt beest...
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary and those who don't
Reg. datum: 10 oktober 2005
quote:
Ik wilde in de eerste instantie ook een simyo prepaid pakket nemen maar wilde wel eerst hoelang het duurde voordat mijn nummer van het ene prepaid naar andere prepaid wordt overgezet. Wat dus nergens staat vermeldt op de website zelf maar wel in hun voorwaarden is dat het 3 maanden duurt.
Daarbij vondt ik ook hetgeen over het beltegoed:
quote:3. Simyo wijst U er op dat opwaarderingen en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Vanwege deze vertraging is het mogelijk dat uw Beltegoed op enig moment negatief is. Het negatieve saldo van het Beltegoed is een schuld van U aan Simyo.
Dat wil dus zeggen dat je dan "op rekening" belt als je aan het bellen bent zonder beltegoed.
hmmm hoe denken we hierover?
MusiQ wijzigde dit bericht 01-11-2005 13:07 (21%)
Reg. datum: 24 juli 2000
Dit doet me opzich wel verdacht veel aan een abbo denken, het hele principe van prepaid is dat je de kosten in de hand houdt doordat je niet buiten je budget kan bellen. Ik vraag me af wat simyo doet als je een negatief beltegoed niet opwaardeerd.quote:Je kan per automatische incasso betalen. Betekend dit dat er om de periode automatisch word geincasseerd (zoals bij sportverenigingen) of dat als ik opwaardeer er automatisch geincasseerd word? Ik vind de term "automatisch" nogal abstract in deze context.
<knip>
Dat wil dus zeggen dat je dan "op rekening" belt als je aan het bellen bent zonder beltegoed.
defiant wijzigde dit bericht 01-11-2005 13:33 (3%)
Reg. datum: 10 oktober 2005
kickjequote:MusiQ schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:06:
[...]
Ik wilde in de eerste instantie ook een simyo prepaid pakket nemen maar wilde wel eerst hoelang het duurde voordat mijn nummer van het ene prepaid naar andere prepaid wordt overgezet. Wat dus nergens staat vermeldt op de website zelf maar wel in hun voorwaarden is dat het 3 maanden duurt.
Daarbij vondt ik ook hetgeen over het beltegoed:
[...]
Reg. datum: 01 januari 2004
Snap niet dat het versturen van zo'n iemeeltje zo moeilijk is. De simpakketjes zijn nog echte handenarbeid, aangezien het mobiele nummer op een schots-en-scheef geplakte etiket staat vermeld. Is het verstrekken van de pincode via je beveilige inlog-site niet veilig genoeg dan?
Reg. datum: 01 januari 2004
Eenmaal opgestart staat er SIMYO op m'n beeldscherm. Ik verwachte 'KPN' op het scherm. Het is toch wel 900MHz netwerk dat Simyo gebruikt mag ik hopen? Met deze band ben ik hier (Nieuwegein) beter te bereiken binnenshuis. Anders kan ik net zo goed aansluiten bij die andere kapers op dezelfde kust, die soms zelfs nog goedkoper zijn.
Maakt KPN uberhaupt ook gebruik van het 1800MHz netwerk, bijv. om goedkoper en beter concurrentie te kunnen bieden?
Reg. datum: 21 oktober 2005
8x per dag update, leuk systeem, realtime te duur?quote:Gallus schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:12:
VAN: "klantenservice@simyo.nl" <klantenservice@simyo.nl>
BETR: Uw Simyo beltegoed
Tekst:
Uw Simyo beltegoed is onder de 2 euro uitgekomen en kan zelfs al onder de 0 euro zijn. Voorkom verassingen en waardeer snel op in uw persoonlijke omgeving op simyo.nl
stimey|IA wijzigde dit bericht 05-11-2005 23:17 (12%)
KPN gebruikt zowel GSM900 als GSM1800.quote:BellySM schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:38:
Maakt KPN uberhaupt ook gebruik van het 1800MHz netwerk, bijv. om goedkoper en beter concurrentie te kunnen bieden?
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
Reg. datum: 11 januari 2001
Dat doet mijn prepaid ook niet, maar ik wil ook geen abonnement.
Laptop benchmark database http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/884368
Laptop benchmark database http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/884368
Reg. datum: 04 maart 2000
Wat ik van hun site en klantenservice heb begrepen is dat Simyo echt pre-paid is en dat de hierboven genoemde punten, gewoon kinderziektes zijn. foutjes in hun systeem.
Ze gaan niet ongevraagd geld van je rekening afschrijven, maar vragen je vriendelijk je beltegoed op te waarderen. Ze mogen ook niet zomaar geld afschrijven want je hebt een "eenmalig machtiging" afgegeven, niets meer.
Als je niet wil betalen, dan kunnen ze je hoogstens afsluiten, meer niet.
hun stelling dat "simyo een abbo met prepaid combineert" heeft enkel te maken met het feit dat je je beltegoed ook automatisch kan laten opwaarderen elke maand ( als je hier gebruik van maakt is dat hetzelfde als Orange Smart ).
Ik vind hun website erg overzichtelijk, en alles is wel degelijk duidelijk. Alleen dus jammer van de bugs in hun systeem, waardoor mensen onzeker worden.
Bij mij duurde het de eerste keer ook lang voordat het geld van mijn rekening was afgeschreven, maar de tweede sim was het wel supersnel afgeschreven. (ik heb een wake-up call sim gewonnen, maar wacht nog wel op hun gratis belminuten en teruggave startpakket geld).
Bij mij overigens wel alle gesprekken gewoon online en geen "spook berichten".
Simyo is gewoon top!! en nu weer goedkoper !! slecht 15 cent per minuut (was eerst 18, toen 16)
Heel Hard Heerschen
Waar Simyo van KPN eigenlijk een prepaid is met een optie om automatisch maandelijks op te waarderen (als je dat wilt gebruiken heb je een voordelige Orange smart).
tarief 15 cent per minuut en 8 per sms
De concurrent LowCall van Debitel is eigenlijk een abbonnement zonder maandelijkse vaste kosten, maar met een eenmalige aansluit tarief van 10,- euro. (op Telfort netwerk)
tarief 14 cent per minuut en 7 per sms
Verder is Easymobile
op het Telfort netwerk. Is ook echt prepaid, maar je moet wel je sim echt gebruiken, want als je minder dan 5,- euro in de laatste 3 maanden gebruikt, gaan ze die maand 1,- euro van je beltegoed weghalen. En geen beltegoed is weg nummer.
tarief 15 cent per minuut en 6 per sms
Dan is er nog Champion! van tele2
Ook Telfort, ook echt prepaid. MAAR je moet bij deze 1 keer per jaar minstens opwaarderen.
tarief 14 cent per minuut en 7 per sms
En als laatste het bedrijf dat met deze goedkope prepaid begon: UPC.
Ook echt prepaid, alleen al lang niet meer echt "goedkoop" .
Maakt gebruik van het Orange netwerk.
tarief 18 cent per minuut en 9 per sms
Er zijn verder wat verschillen in start tarief, maar die zijn klein, alleen LowCall heeft geen start tarief, maar je moet daar dan weer wel altijd de volledige eerste minuut betalen. Wat bij (hele) korte gesprekken dus duurder is.
Heel Hard Heerschen
simyo moet je toch 1 keer per half jaar opwaarderen?quote:TempesT schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:47:
Ook Telfort, ook echt prepaid. MAAR je moet bij deze 1 keer per jaar minstens opwaarderen.
quote:mhr-zip schreef op maandag 21 november 2005 @ 16:00:
[...]
simyo moet je toch 1 keer per half jaar opwaarderen?
Nee hoor, je moet 1 x per 6 maanden van je telefoon gebruik maken.
Dat wil zeggen of bellen of sms-en of opwaarderen. Zoniet, dan vervalt je nummer.
O, ja en gebeld WORDEN telt niet, dus er moet iets van je tegoed af gaan.
Eenzelfde iets is ook zo bij UPC, maar daar is het 1 per 4 maanden als ik mij niet vergis, en je krijgt daar per SMS een waarschuwing als 3 maanden zijn verstreken.
TempesT wijzigde dit bericht 21-11-2005 16:20 (8%)
Heel Hard Heerschen
Me abo was afgelopen en zocht gauw een prepaid en wou bijna gewone prepaid gaan halen maar kwam er dus achter dat er ook budget 'prepaid' providers ineens waren (tijdje uit dit onderwerp geweest)
Opzich lijkt me het wel 1 van de beste goedkoopste (die indruk heb ik maar komt hoofdzakelijk doordat het KPN netwerk gebruikt). Eigenlijk tot nu toe maar 1 punt vind ik dat ze geen GPRS hebben.
Khoop egt dat ik me pakketje snel binnen krijg want me abo eindigt morgen
quote:XoReP schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:56:
Heb het Zondag besteld en wacht nog af
Me abo was afgelopen en zocht gauw een prepaid en wou bijna gewone prepaid gaan halen maar kwam er dus achter dat er ook budget 'prepaid' providers ineens waren (tijdje uit dit onderwerp geweest).
Opzich lijkt me het wel 1 van de beste goedkoopste (die indruk heb ik maar komt hoofdzakelijk doordat het KPN netwerk gebruikt). Eigenlijk tot nu toe maar 1 punt vind ik dat ze geen GPRS hebben.
Khoop egt dat ik me pakketje snel binnen krijg want me abo eindigt morgen
Simyo is best snel met verzenden. En het werkt ook in een keer.
Vodafone stuurt het aangetekend op, en dat kan je dus 2 dagen later op het postkantoor ophalen.............
Dat van geen GPRS is wel een minpunt ja, maar dat had me vorige prepaid ook niet. Lijkt me wel een nadeel als je bij een abo vandaan komt.
0610744114 0610778447 0610784447 0612135531 0612220383 0612221336 0612225772 0612228567 0612277522 0612334591 0612336966 0612337894 0612356763
geinig:
0612189325 (121 TWEAK)
0612136723 (121 FORCE)
0612437626 (1 BIERMAN)
0612252278 (12 BLAAST) weet iedereen dat je niet zuigt
0610763753 (10 POESJE)
0612385845 (1 BEUK-UIL) als je tegen fabeltjeskrant bent ofzo
kon verder nix leuks verzinnen/bedenken
quote:XoReP schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:52:
Ik blij toen ik mailtje met pin kreegZegt me telefoon dat me SIM ongeregistreerd is
en op me andere telefoon precies hetzelfde
Wat zegt de helpdesk?
Tot nu toe zijn mijn vragen snel beantwoord (binnen paar uur).
Vanmorgen mailtje via site verstuurt.
EDIT: Ineens kreeg ik KPN in me scherm weer te zien en vol bereik
Ik meteen naar huisnummer gebeld om uit te proberen en dat werkte. Ik mezelf proberen te bellen vanaf huis telefoon... 'dit nummer is niet in gebruik'...WTF dacht ik... kijk ik in me mail zie ik nog een mailtje met me pincode en puk en dus... een andere zeer ingewikkeld telefoon nummer
Heb ze meteen maar een mailtje terug gestuurd dat ik me oude nummer terug wil
Afwachten dan maar wat hun reactie is...
XoReP wijzigde dit bericht 24-11-2005 19:20 (79%)
Alleen blijft het raar dat ze de kosten etc niet helemaal lekker bijwerken.
Had voor de lol met wat vrienden naar zo'n "Steun de *** stichting" (weet niet meer welke( lcd scherm op 's Hertogenbosch ge sms't.
Dat was alweer 2 weken geleden, zou 90c kosten nog niks afgeschreven.
Maar berijk en alles is perfect
<leeg>
Zo kan je ook wel die mini op talpa winnenquote:GieltjE schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 22:16:
Zelf nu bijna 1 maand simyo, bevalt zeer goed.
Alleen blijft het raar dat ze de kosten etc niet helemaal lekker bijwerken.
Had voor de lol met wat vrienden naar zo'n "Steun de *** stichting" (weet niet meer welke( lcd scherm op 's Hertogenbosch ge sms't.
Dat was alweer 2 weken geleden, zou 90c kosten nog niks afgeschreven.
Maar berijk en alles is perfect
Morgen over, hoppelijk verloopt dat een beetje vlekkeloos.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last