Gathering of Tweakers

Quicksearch
Donderdraak
Reg. datum: 29 december 1999

quote:
Scipionyx schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:05:
[...]

lol :+

Ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. De volgende camera's hebben nu mijn attentie:
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Beide camera's hebbe 12x zoom, image stabilisator, en ruim binnen me budget :)

Iemand ervaring met 1 van deze 2 cams? (Of beide)

ik heb de FZ5. Ik ben geen professional, maar de O.I.S zorgt voor mooie foto's ook met 12x zoom.
Flits is ok, maar niet fantastisch. Veel opties, makkelijk te bedienen, ook de verschillende presets zijn goed.
Batterij is echt goed, honderden foto's gemaakt na 2 keer opladen (wordt dus nog beter).
Heb hem laten vallen en hij doet het nog dus robuust is het allemaal wel.

Largo wijzigde dit bericht 19-10-2005 16:56 (27%)

Even dit topic weer omhoog schoppen 8) Ik ben op zoek naar een ultra-compact digitale camera voor 'allround' gebruik. Simpel en snel op locatie foto's maken in goede kwaliteit. M'n budget is 300-400 euro en ik twijfel tussen de volgende modellen:

1) Casio Exilim EX-Z750

Wat me aanspreekt: veel features, design, prijs/kwaliteit verhouding

2) Kodak EasyShare V550

Wat me aanspreekt: simpel en stijlvol apparaat, makkelijk te gebruiken (volgens reviews) en behoorlijke kwaliteit foto's.

3) Panasonic Lumix DMC-FX9

Wat me aanspreekt: verbeterde versie van FX7 en FX8, goede features, in ultra-compact klasse 1 van de beste lenzen.

Ik vind het belangrijk dat ik zowel indoor als outdoor foto's kan nemen in goede kwaliteit, dat de afwerking van de camera (kwaliteit/duurzaamheid) goed en dat de accu lang genoeg meegaat. Andere belangrijke punten zitten eigenlijk (voor mij persoonlijk) al in bovenstaande camera's, zoals compact en stijlvol design en prijs.

M'n verstand zegt: haal de Panasonic, m'n gevoel zegt: haal de Casio. Wat is jullie advies?
Hoeveel plek is hier nou

Ok,

Ik zit nu te twijfelen over het volgende. Op dit moment heb ik een Minolta Dimage S414 4mp + 4x optische zoom en best aardige plaatjes.

dingen die ik minder vind aan de camera zijn:
Verslind batterijen als een gek.
Alles werkt nogal langzaam vind ik, scherpstellen, aanzetten etc.

Ik zat dus verder te kijken voor een andere camera. Ik ga ervan uit dat ik de minolta nog wel voor een redelijk bedrag kan verkopen (Camera + 2 256MB CF) en dan wil ik er nog iets van 300 euro bijleggen voor een nieuwe camera.
Ik kijk voor een compactcamera omdat ik er niet vanuit ga dat ik de mogelijkheden van een spiegelreflex ga benutten. (Handmatige focus van minolta nog nooit gebruikt bijvoorbeeld). Wat ik wel doe is af en toe experimenteren met sluitertijd en diafragma.

Wat voor foto's maak ik?
Ik gebruik het toestel vooral om foto's te maken op vakantie's. Ik ga vrij regelmatig ergens naartoe, dus niet maar 1x per jaar ofzo. is wel belangrijk om mee te nemen in de beslissing.

De rest van mijn foto's zijn sportfoto's (geen snelle actie, trage sporten) en gewoon van die kiekjes die iedereen neemt (verjaardag, af en toe iets proberen met een macro).

De camera mag niet te groot zijn omdat hij ook altijd mee moet op backpackvakanties. De minolta die ik op dit moment heb is eigenlijk al een beetje bulky en vooral zwaar!.

Na veel zoeken ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Panasonic DMC - FZ5. Dingen die mij hierin aanspreken zijn:
- relatief klein
- gigantische zoom :) (lijkt me vooral handig om foto's van wilde dieren etc. te schieten. Ik heb nu aap fotos van guatemala die alleen leuk zijn met vergrootglas)
- De OIS lijkt me gigantisch handig omdat ik nu soms al moeite heb om met 4x zoom als het wat donkerder word foto's te maken die niet bewogen zijn.

Concurenten hiervan zijn volgens mij de minolta Z5, deze vind ik echt te lelijk.

Canon S2 IS is weer een tandje duurder en ik weet niet in hoeverre je hier nu meer waar voor je geld krijgt.

Wat is jullie advies. Hou je minolta omdat je er niet daadwerkelijk op vooruit gaat. Of is de panasonic een goede keuze.

Dirk wijzigde dit bericht 27-10-2005 22:35 (3%)

Deze vuist op deze vuist Deze vuist op deze vuist Deze vuist op deze vuist En zo klim ik naar boven

Heeft iemand enig idee wanneer de fuji E900 uit gaat komen hij zou namelijk al sinds oktober uit zijn, je kan hem her en der al wel bestellen, maar ben ook nog geen review tegengekomen.
Denk dat ik misschien toch niet meer ga wachten erop en toch maar voor de canon a620 ga.

Nog even naast elkaar vergelijken.
www.dpreview.com/reviews/...finepixe900z&show=all

De fuji heeft 9 megapixels de canon 7.
ook heeft de fuji beter iso waardes en kun je bestanden zonder jpeg compressie opslaan
hij is verder iets kleiner,lichter en heeft maar 2 batterijen nodig in plaats van 4.
Maar aan de andere kant lees ik alleen maar lovende dingen over de canon, en moet dat nog maar afwachten of dat bij de fuji ook zo zal zijn. Het draaibare schermpje van de canon is ook wel erg handig denk ik en heeft hij ook een hele goede macro lens.

Als er nou maar eens een review verscheen van de fuji e900 dan wist ik tenminste zeker welke camera ik moest kopen.

das grappig terwijl ik dit berichtje schreef verscheen er net een user review van de e900. Zal dus nu wel echt uitzijn dan, nog maar even wachten op andere uitgebreidere reviews.

Reg. datum: 25 januari 2005

quote:
Dirk schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:34:
Ok,

Ik zit nu te twijfelen over het volgende. Op dit moment heb ik een Minolta Dimage S414 4mp + 4x optische zoom en best aardige plaatjes.

dingen die ik minder vind aan de camera zijn:
Verslind batterijen als een gek.
Alles werkt nogal langzaam vind ik, scherpstellen, aanzetten etc.

Ik zat dus verder te kijken voor een andere camera. Ik ga ervan uit dat ik de minolta nog wel voor een redelijk bedrag kan verkopen (Camera + 2 256MB CF) en dan wil ik er nog iets van 300 euro bijleggen voor een nieuwe camera.
Ik kijk voor een compactcamera omdat ik er niet vanuit ga dat ik de mogelijkheden van een spiegelreflex ga benutten. (Handmatige focus van minolta nog nooit gebruikt bijvoorbeeld). Wat ik wel doe is af en toe experimenteren met sluitertijd en diafragma.

Wat voor foto's maak ik?
Ik gebruik het toestel vooral om foto's te maken op vakantie's. Ik ga vrij regelmatig ergens naartoe, dus niet maar 1x per jaar ofzo. is wel belangrijk om mee te nemen in de beslissing.

De rest van mijn foto's zijn sportfoto's (geen snelle actie, trage sporten) en gewoon van die kiekjes die iedereen neemt (verjaardag, af en toe iets proberen met een macro).

De camera mag niet te groot zijn omdat hij ook altijd mee moet op backpackvakanties. De minolta die ik op dit moment heb is eigenlijk al een beetje bulky en vooral zwaar!.

Na veel zoeken ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de Panasonic DMC - FZ5. Dingen die mij hierin aanspreken zijn:
- relatief klein
- gigantische zoom :) (lijkt me vooral handig om foto's van wilde dieren etc. te schieten. Ik heb nu aap fotos van guatemala die alleen leuk zijn met vergrootglas)
- De OIS lijkt me gigantisch handig omdat ik nu soms al moeite heb om met 4x zoom als het wat donkerder word foto's te maken die niet bewogen zijn.

Concurenten hiervan zijn volgens mij de minolta Z5, deze vind ik echt te lelijk.

Canon S2 IS is weer een tandje duurder en ik weet niet in hoeverre je hier nu meer waar voor je geld krijgt.

Wat is jullie advies. Hou je minolta omdat je er niet daadwerkelijk op vooruit gaat. Of is de panasonic een goede keuze.
De Panasonic is zeker een goede keuze, maar kijk ook eens naar de Fuji S5600, deze heeft geen OIS, maar wel hoge ISO's die dat weer compenseert, een een stukje goedkoper

HP Pavilion ZV6251ea | Fujifilm Finepix S6500fd | HTC Touch Cruise | Creative Zen V 2GB + Sennheiser CX300

Wie gebruikt die hogere ISO waarden echt? De DMC FZ5 gaat tot 400 en echt hoger wil je niet gaan volgens mij (ivm kwaliteit, ruis, ed...)
Er is nu eindelijk toch een review van de fuji E900

voor de liefhebbers:
http://www.photoxels.com/fujifilm-e900-review.html

De reviewer is wel erg te spreken over de camera!
Ik ben er dus nog steeds niet uit welke het word de a620 of de fuji e900.

Nog even een paar nachtjes over slapen denk ik.

srry voor de post hier boven.

ik zit nog op school en zit daar dus in het "leerlingenplatvorm" nou heeft de school 600 ¤ beschikbaar gesteld om digitale camera's te kopen.

nou vraag ik hier dus wat een goede kamera is voor ongeveer 300¤

de kamera zal worden gebruikt bij uitstapjes enz enz.

graag maile naar

: lasharor@gmail.com

Modbreak:
Je hebt het juiste topic al gevonden, maar dat betekent niet dat je hier je vraag kan dumpen en vervolgens alle info naar je toegeworpen krijgt. Gebruik de info die je in dit topic kunt vinden, en trek zelf je conclusies; jij weet het beste wat je wil en nodig hebt. Ohja, vragen om te mailen is op een forum natuurlijk not-done; zo deel je nooit de gevonden info met elkaar!

Korakal wijzigde dit bericht 06-11-2005 20:52 (38%)

quote:
Res-q schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:26:
Dat went snel :)

Ik heb ook de A610, en bij de MM in Hengelo kost ie ¤298, kun je m zo meenemen :)

Vreemd, ik heb hier in Zwolle effe nagevraagd. Hij was wel te bestellen maar komt niet in de winkel, als ik em zou bestellen zou ik meen ik 356 euro kwijt zijn. Weet je zeker dat je em voor 298 mee hebt gekregen. Dat kon niet zo zijn volgens de medewerker in Zwolle.... :/ :?

Ik denk toch dat ik de camera maar via internet ga bestellen, daar is ie stuk goedkoper dan de 356 euro die de Media Markt er voor vraagt.

Reg. datum: 08 september 2004

De feestdagen komen er binnenkort weer aan en ik wou mijn ouders een nieuwe digitale camera geven. Ze hebben op dit moment een Ixus V2. Deze heeft 2MP en de voornaamste reden om voor een nieuwe camera te kiezen is dat ze ook eens wat groter willen afdrukken.

Ook hebben de huidige camera's bijna allemaal een groter LCD scherm wat voor mijn ouders heel wat makkelijker is.

Eisen aan de camera zijn:
Goede autofocus
Compact
Groot LCD
7MP of meer

Nu viel mijn keus eigenlijk op de ixus 750. Heeft iemand anders nog aanbevelingen?

Redder in nood?
Reg. datum: 26 december 2002

quote:
mzzlaar schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:13:
[...]

Vreemd, ik heb hier in Zwolle effe nagevraagd. Hij was wel te bestellen maar komt niet in de winkel, als ik em zou bestellen zou ik meen ik 356 euro kwijt zijn. Weet je zeker dat je em voor 298 mee hebt gekregen. Dat kon niet zo zijn volgens de medewerker in Zwolle.... :/ :?

Ik denk toch dat ik de camera maar via internet ga bestellen, daar is ie stuk goedkoper dan de 356 euro die de Media Markt er voor vraagt.
Hmm, late reactie, maar ik heb m idd voor 298 meegekregen. Inmiddels is ie bij de diverse webwinkels al veeeel goedkoper, en ook een stuk beter verkrijgbaar. Ik kan de bon wel inscannen anders? :+
"oeps?!"
Reg. datum: 30 oktober 2004

quote:
autumn schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 16:31:
Hoi mensen,
ik heb hulp nodig bij t kiezen van een digitale camera...
ik heb lang moeten sparen en heel veel zitten twijvelen maar uiteindelijk heb ik anderen weggestreept. en zit ik nu te twijfelen tussen twee camera's:
de Sony Cyber-shot P73(blauwe versie) en de Canon Ixus 50.
nou weet ik dat de ene 4 mp is en de ander 5 mp,maar die megapixels kunnen me niets schelen.
waarom ik tijfel tussen deze twee is omdat veel mensen zeggen dat een cybershot goed is en anderen zeggen dat canon betere lensen hebben. nou weet ik dus niet meer wat ik moet doen.
dus als iemand me zou kunnen helpen met kiezen zou ik heel dankbaar zijn ;)

PS: ik zou deze camera voor namelijk gebruiken om (amateur) bijna profesionele portfolio's te maken van mensen(mezelf enzo) dus zelfportretten etc. (mischien dat deze info helpt 8)7 haha)

-"hey everyone!"

het leven is té kort, geniet!

Hebben jullie de nieuwste DUITSE CHIP gelezen (1-2006) staat een test in van 60 digicams.
Ik zal even de top 3 overnemen van de verschillende categorien:

style camera's
1 Sony Cybershot DSC-T5
2 Casio Exilim EX-Z750
3 Canon Digital Ixus 750

allrounders
1 Panasonic Lumix DMC-LX1
2 Fuji Finepix E550
3 Sony Cybershot DSC P200
4 Olympus 'Mu' Digital 800

Mega zoom
1 Canon Powershot S2 IS
2 Sony Cybershot DSC-H1
3 Panasonic Lumix DMC-FZ20

Er worden ook nog amateur DSLR camera's getest, maar die vallen buiten de prijs categorie van 250~500 euro .

sjolmers wijzigde dit bericht 27-12-2005 08:58 (4%)

Waar is de canon a610 beland?

Reg. datum: 25 januari 2005

M'n zus heeft ook een abonnement op het blad CHIP Foto-video.
Als ik het in een woord moet samenvatten: waardeloos
Dus staar je er zeker niet blind op.
Camera's als de A510,A610 enz. worden vaak niet eens getest, terwijl het toch de meest verkochte camera's in die categorie zijn! En wel cameraatjes als een Ricoh of HP ofzo.

Dus neem het met ee flinke korrel zout

HP Pavilion ZV6251ea | Fujifilm Finepix S6500fd | HTC Touch Cruise | Creative Zen V 2GB + Sennheiser CX300

Nu moet ik eerlijk zijn en vind ik de a6-- serie ook niet zo bijzonder sterk.

Life is to short to spend behind your keyboard.

Reg. datum: 28 december 2005

Ik ben de zoveelste die op zoek is naar een degelijke digitale camera, maar geen enkel idee heeft waar naar te moeten kijken.

Mijn voorkeuren:
  • Handzaam formaat, zo rond de 10 bij 7 cm.
  • Snelle behandeling. Bij mijn vorige (erg slechte) camera, duurde het een tijdje voordat de foto werd gemaakt, en de tijd dat ik op het knopje drukte.
  • Ik zal het toestel vooral gebruiken voor natuur en omgevings foto's. Waarschijnlijk weinig close-up.
  • Video-optie is niet noodzakelijk
  • Mijn vorige camera had met alles moeite, kleuren, licht intensiteit en beweging. Ik heb weinig verstand van camera's, maar ik zou graag een toestel willen waarbij je later niet veel hoef bij te werken. Gevoeligheid voor beweging is ook een punt, maar ik weet niet hoezeer ik daar rekening mee kan houden in dit prijssegment.
  • Aantal Mega Pixels rond de 3 à 4

Ik weet niet of ik was mis. Ik heb geen verstand van merken, daarvoor ben ik hier :)

Alvast erg bedankt!

dan zal ik in het andere topic (onder 250 euri) je vraag plaatsen.

het leven is té kort, geniet!

quote:
Ammun schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:27:
Ik ben de zoveelste die op zoek is naar een degelijke digitale camera, maar geen enkel idee heeft waar naar te moeten kijken.

Mijn voorkeuren:
  • Handzaam formaat, zo rond de 10 bij 7 cm.
  • Snelle behandeling. Bij mijn vorige (erg slechte) camera, duurde het een tijdje voordat de foto werd gemaakt, en de tijd dat ik op het knopje drukte.
  • Ik zal het toestel vooral gebruiken voor natuur en omgevings foto's. Waarschijnlijk weinig close-up.
  • Video-optie is niet noodzakelijk
  • Mijn vorige camera had met alles moeite, kleuren, licht intensiteit en beweging. Ik heb weinig verstand van camera's, maar ik zou graag een toestel willen waarbij je later niet veel hoef bij te werken. Gevoeligheid voor beweging is ook een punt, maar ik weet niet hoezeer ik daar rekening mee kan houden in dit prijssegment.
  • Aantal Mega Pixels rond de 3 à 4

Ik weet niet of ik was mis. Ik heb geen verstand van merken, daarvoor ben ik hier :)

Alvast erg bedankt!
voor een camera met een snelle opstarttijd raad ik je een sony DSC-W5 of W7 aan, maar die hebben geen panorama optie. Een HP camera bijvoorbeeld de R717 heeft die optie wel en is ook behooorlijk snel in het opstarten.
Reg. datum: 28 december 2005

quote:
Da Ni-LXL schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:54:
dan zal ik in het andere topic (onder 250 euri) je vraag plaatsen.
Inderdaad, niet goed opgelet...

Reg. datum: 21 januari 2004

Mensen,
Ben al enige tijd aan het zoeken naar een leuke zoom camera.
eisen
- Zoom
- IS
- Foto's maken bij slechte lichtomstandigheden

Toestelen die ik aan het bekijken ben:
- Sony H1 (heeft iemand toevallig foto's gemaakt met dit toestel??)
- Canon S2
- Minolta Z6
- Panasonic Fz-20

Mijn budget is max 500.
Wie kan mij advies geven??
thnks!

I'll be back

Ik heb zelf de W7.
een gewelige camera voor buiten, maar voor binnen is ie wat minder,
ik krijg snel bewogen of wazige foto's.

quote:
Cozi schreef op maandag 09 januari 2006 @ 11:35:
eisen
- Zoom
- IS
- Foto's maken bij slechte lichtomstandigheden

Toestelen die ik aan het bekijken ben:
- Sony H1 (heeft iemand toevallig foto's gemaakt met dit toestel??)
- Canon S2
- Minolta Z6
- Panasonic Fz-20

Wat betreft ruis schijnt de Canon S2 het schoonst te zijn. De lens van de Panasonic Fz-20 is weer ietsje licht sterker aan de tele kant. Iso 200 zou ik op geen van alle camera's gebruiken. Maar met de sluiter op 1/10, IS aan en het diafragma op 1/2,8 of 1/3,2 (meestal wat scherper) moeten binnen foto's ook savonds toch best aardig te doen zijn.

Ik zou zeggen vraag of je verschilende camera's even vast mag houden, lees reviews (bijvoorbeeld dpreview) en kijk ook even naar de prijs of daar nog grote verschillen in zitten.

martijn_tje wijzigde dit bericht 13-01-2006 08:53 (26%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

like.no.other
Reg. datum: 14 oktober 2004

quote:
wlangstraat schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 15:04:
Ik heb zelf de W7.
een gewelige camera voor buiten, maar voor binnen is ie wat minder,
ik krijg snel bewogen of wazige foto's.
Ik heb hem ook, (W7) en binnen moet je echt handmatig gaan bijstellen, doe ik ook altijd als ik binnen fotografeer. (altijd van te voren uitproberen) Buiten doet hij het inderdaad erg goed, en hij is gruwelijk snel. :P Overigens schijnen deze camera's ook erg goed verkocht te worden, en ik vind ze zeker niet slecht.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws