Gathering of Tweakers

Quicksearch
Mensen die belangstelling hebben voor de Canon 410 moeten even bij Bol kijken daar is de zilvere uitvoering te koop voor 139 euro.
Ik vind hem zelf erg klein (heb hem in de winkel gezien) en ben nog geen reviews tegen gekomen.

http://www.nl.bol.com/is-...003681885&Section=SCE

Een Nikon is wel duurder maar lijkt mij een stuk beter.
Ook gezien de problemen met de CCD chip die deze week naar bovenkwamen.

aangezien de fujifilm S5600 ( 5 mp , 10 x zoom ) pas aan het einde van de maand leverbaar is zit ik er overna te denken om toch maar de Canon A620 te kopen ( 7 mp, 4x zoom) (2e keuze)

ivm vakantie 1 nov.. denken jullie dat dit een redelijke keuze is? ik zou wel een cam willen
waarmee ik mooie fototjes kan maken..

nu weet ik niet super veel van camera's... en vindt het altijd wel mooi om van die scherpte diepte
foto's te maken.. is dit met een A620 ook in te stellen ?.. op school hebben we oudere S serie en daar mee kon het ook zo mooi.. maar ik weet dus niet als het met een compact ook kan?

kan iemand mij dit duidelijk maken..?

AMD xp2800 Barton , Asus A7N8X-X NF2 , 260 GiG hd 7200 rpm, ATI X800 pro, 1250 DDR 333 Ram, dvd fikker

Ik zit ook te twijfelen. Heb een budget tot 350 / 400 euro. Ik zat zelf te denken aan een Fuji F10 en de Sony W7/W17. Iemand een idee of zelf een van deze camera's. Of zou ik voor een ader moeten gaan. Belangrijk is dat de camera gewoon goede snelle foto's maakt, zoals bv een actie foto of een mooi landschap. Zoom is niet echt belangrijk

Apple Iphone (8gb US) en HTC TyTN2

quote:
Passie-m schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:38:
nu weet ik niet super veel van camera's... en vindt het altijd wel mooi om van die scherpte diepte
foto's te maken.. is dit met een A620 ook in te stellen ?.. op school hebben we oudere S serie en daar mee kon het ook zo mooi.. maar ik weet dus niet als het met een compact ook kan?

kan iemand mij dit duidelijk maken..?
Dat kan idd met de A620.
Reg. datum: 01 oktober 2004

Wellicht dat mensen voor uitgebreide reviews ook eens hier kunnen kijken? (weet niet of en hoe vaak dit al gepost is maar toch... :P)

Om dieren vanuit een safari-wagen te fotograferen moeten ze wel redelijk dicht zitten/liggen. In Zuidafrika, met een 3x en een 5x zoom camera heb ik meestal gevloekt,omdat ik geen groot genoeg zoombereik had.
Als er olifanten in de buurt zijn, komen die niet echt dichtbij de wagen. En al zeker niet als er jongen bij zijn.

Sony KDL40W3000, Sony STR-DG910, Sony playstation 3, Sony SDM-HX73S, Sony Dsc-P200, Dsc-F717.

Het is een A610 geworden bij mij, prima koop (alhoewel nog steeds mijn 2e keus)

Zoomt heel snel, kan echt alles instellen, flip/twist schermpje, etc...

enig minpuntje, om te swittchen tussen foto's nemen en bekijken moet je een schuifje verzetten. Had liever gezien dat dit met een knopje was.
Alvast een prettige vakantie Whitedog 8)

Little Britain!

Mijn zusje wil een camera gaan kopen van 300 euro, maar ze weet niet welke ze moet hebben, ik ook niet, ben er al een tijd niet mee bezig geweest met de ontwikkelingen, zeker niet wat betreft haar eisen.

Nu zag ik in de Mediamarkt folder een zwarte Sony DSC-P200 staan, leek me niet verkeerd, maargoed ze wil een zwart model hebben en het was toch zilver in de winkel daar... Foutje dus, en eigenlijk toch niet zo goed, want het was een impulsieve aankoop geweest, eerst maar ff goed laten informeren.

Voordat ik verder ga zoeken wilde ik toch nog maar even hier aankloppen voor tips. Hier hebben jullie wat info over wat ze er mee wil doen etc.

Ze is een echte kroegtijger, de camera moet dus goed in slechte omstandigheden kunnen werken:

-Redelijke flitser
-Snel scherpstellen in donkere omstandigheden
-Handzaam, niet te klein, niet te groot
-Simpel te bedienen, niet dat je het na een biertje al niet meer snapt

Voor de rest wil ze m op d'r vakanties meenemen:

-Stevig, kan tegen een stootje
-Kan in een handtasje
-Geen gedoe met accu's, gewoon (oplaadbare) batterijen dus
-Mooie foto's natuurlijk (kwaliteits lens, Carl Zeiss, Fuji, etc.)

Dat was 't zo'n beetje, alvast bedankt voor de info!

Waarom lees ik niets over de DSC-T5 van Sony?

http://www.notebooksbilliger.de/images/sonyT5.jpg

quote:
Gumball schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:33:
Waarom lees ik niets over de DSC-T5 van Sony?

[afbeelding]
Tsja, misschien kun je er zelf wat over schrijven dan? Het is immers een community. Je draagt wat bij, je steekt wat op :).

Heb toch de Fuji S3500 besteld, krijg ik binnenkort binnen! :D

D200 - MBD200 - D50 | 18-55 - 50 - 70-300 | SB600

quote:
WhiteDog schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:22:
Het is een A610 geworden bij mij, prima koop (alhoewel nog steeds mijn 2e keus)

Zoomt heel snel, kan echt alles instellen, flip/twist schermpje, etc...

enig minpuntje, om te swittchen tussen foto's nemen en bekijken moet je een schuifje verzetten. Had liever gezien dat dit met een knopje was.
Ik heb de A620 nog vast gehad in de media mark hier in zwolle, ik ben ook van plan de A610 te halen(hadden ze daar niet) maar toen ik em vast pakte vond ik de "bobel" aan de (vanaf de achterkant gezien) rechter zijkant zo vreemd zitten. Went dat snel of heb je daar helemaal geen last van gehad?

Redder in nood?
Reg. datum: 26 december 2002

Dat went snel :)

Ik heb ook de A610, en bij de MM in Hengelo kost ie ¤298, kun je m zo meenemen :)
Ik vroeg me trouwens af, kan elke lens op mijn camera? of alleen een bepaald soort/type enzo? dus niet dat ik elke lens ervoor er bij kan aanschaffen?

D200 - MBD200 - D50 | 18-55 - 50 - 70-300 | SB600

Mensen, mijn schoonvader zoekt een compacte digitale camera.
Ik ben wat aan het zoeken geweest en kom uit op een Nikon 7900.
De man wil een kleine camera die toch redelijke foto's maakt ook met wat minder licht.

Is er een beter alternatief in die prijsklasse?
Na 8000 foto's is mijn Powershot A70 aan vervanging toe... :'(

Nu heb ik al een aantal camera's geselecteerd, maar ik twijfel nog teveel. Een aantal eisen van mij zijn:

* Ik wil NIET inboeten op kwaliteit van de foto. Hoewel de A70 in donkere ruimten soms last had van ruis, viel dit op kleinere formaten zoals die op websites kwamen te staan vrijwel niet op.

* De A70 was erg traag met het maken van foto's. Opstarten hoeft niet zo snel, maar het maken van foto's moet sneller.

* Een megapixeltje of 5 is wel leuk tegenwoordig...

* Een optische zoom van minstens 3x, maar meer mag natuurlijk altijd :)

Ik heb voor mijn eisen de volgende camera's geselecteerd:
- Canon Powershot A610
- Canon Digital Ixus 55
- Pentax Optio S5z

Het voordeel van de Ixus 55 en de S5z is dat ze klein zijn, dus ook gemakkelijk mee te nemen zijn. Het nadeel vind ik die accu's, waarmee je maar een fotootje of 100 kunt maken :(.
Verder heb ik nu dus ook een Canon, altijd perfecte kwaliteit foto's mee gemaakt. Ik wil eigenlijk iets kleiner, maar toen men met de A520 uit kwam en er bekend werd dat er veel was ingeboet op kwaliteit heb ik mijn koop toch uitgesteld.
Nog een nadeel van de Pentax vind ik dat hij maar 5punts AF heeft, terwijl Canon er 9 heeft.

Nog een nadeel van deze camera's vind ik dat ze geen van allen een 3:2 formaat ondersteunen. Sony camera's hebben dat wel, maar ik wil geen Sony omdat mijn eigen ervaring daarmee is dat ze niet altijd scherp tot in de details fotograferen terwijl de Canon dat wel doet. Ongeacht hun Carl Zeiss lens (waar Sony volgens mij gewoon overal Carl Zeiss op zet om de verkoop te stimuleren), ik vind de kwaliteit van de foto's gewoon minder.

Ik twijfel zelf het meest tussen de A610 en de Ixus 55, waarbij het formaat in het (grote) voordeel is van de Ixus 55, de mogelijkheden en de werking op batterijen in het voordeel is van de A610. Het formaat van de camera is overigens niet echt een probleem. Mijn Powershot A70 is vrijwel net zo groot als de A610 en die heb ik ook altijd meegesleept, maar iets kleiners kan ik zo onderhand ook wel waarderen. De Pentax blijft een serieuze concurrent, maar Pentax trekt me eigenlijk helemaal niet zo en hij is nog duurder dan de Ixus 55 (bij digitalstreet.nl).

Kan iemand mij tips geven, of heeft iemand (of meerdere personen) gebruikerservaringen over deze camera's ?

Tsja, je kan bij de Ixus gewoon een extra (noname) accuutje kopen (of twee, of drie) en daarmee net zoveel foto's maken als met de A610. Ik vind dat geen argument om voor het een of het ander te kiezen eigenlijk. Voor de een moet je batterijen kopen, voor de ander een extra accu. Lood om oud ijzer ofzoiets ;).

Voor mijn gevoel lijkt mij de A610 betere foto's te maken cq. meer mogelijkheden te hebben. Dus zou ik voor de A610 gaan. Maarja, als formaat dan een probleem wordt, het is uiteindelijk je eigen afweging. Ik zou wel voor een van de Canons gaan :).

Heb het idee dat de A610 gewoon een betere camera is, betere fotokwaliteit EN meer functionaliteit. Vind ik zwaarder wegen dan het formaat.

Maar ik zou nog even wachten totdat de A610 op dpreview.com is getest, kun je ook makkelijker vergelijken. Het is ook maar net wat je belangrijk vind. Ik heb ook de keuze moeten maken, en heb besloten de A610 te kopen omdat het formaat klein genoeg is, de kwaliteit naar mijn idee beter is dan bij een Ultra Compact, batterijen ipv accu en meer mogelijkheden (experimenteren).

quote:
Rambo schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:02:
Heb het idee dat de A610 gewoon een betere camera is, betere fotokwaliteit EN meer functionaliteit. Vind ik zwaarder wegen dan het formaat.

Maar ik zou nog even wachten totdat de A610 op dpreview.com is getest, kun je ook makkelijker vergelijken. Het is ook maar net wat je belangrijk vind. Ik heb ook de keuze moeten maken, en heb besloten de A610 te kopen omdat het formaat klein genoeg is, de kwaliteit naar mijn idee beter is dan bij een Ultra Compact, batterijen ipv accu en meer mogelijkheden (experimenteren).

Dit idee heb ik dus ook, vooral omdat ik de A70 heb en de mogelijkheden echt uitgebreid zijn (ook handmatige instellingen, zij het beperkt). Nieuwe accu's kopen kan wel, maar ook 'fake' accu's kosten een euro of 30, terwijl een extra setje batterijen 10 euro kost (en daar maak ik dan 200 foto's ofzo mee per setje van 4).

Echter is het formaat van de Ixus weer enorm aantrekkelijk. Dat maakt mijn keuze zo moeilijk, hoewel ik weet dat je niet alles op grootte moet gooien.

Edit:
Toch maar voor de A610 gekozen .. met een beetje geluk woensdag alles binnen :-)
/Edit

FBeej wijzigde dit bericht 17-10-2005 23:33 (6%)

quote:
LOST schreef op donderdag 22 september 2005 @ 08:45:
[...]

...mis je geen beeldsatbilisator ? (...voor mij een reden om dit apparaat niet aan te schaffen namelijk...).

Jawel, weer een die een digicam wil aanschaffen! :P

Ik wil m voornamelijk gebruiken voor het fotograferen van textures (voor 3d modellen), dus 9 van de 10 keer gaan de foto's waarschijnlijk toch eerst door PS.
Eisen waar ie aan moet voldoen:

- snel!
Zowel in opstarttijd als het wegschrijven van foto's!

- Image Stabilisator
Wil snel en dus ook scherpe foto's kunnen nemen. Is een Image Stabilisator echt aan te raden? Iemand met ervaring hiermee?

- liefst compact
Wil de camera makkelijk mee kunnen nemen.

Las net dat de Panasonic DMC-FZ5 een goede camera is met veel mogelijkheden. En ook niet zo duur.

De Konica Minolta DiMAGE X1 is een vrij kleine camera en aardig wat MP. En lijkt mij wat beperkt qua mogelijkheden (of niet?). Ook heeft ie "maar" 3x optische zoom (lijkt mij weinig..). Geen pré overigens, denk niet dat ik gauw ga gebruiken.

Kortom: Ik heb nog geen duidelijk beeld wat voor functionaliteit ik precies in een camera zoek. Heb alleen een aantal eisen (zie hierboven) waar ie aan moet voldoen. :|

Scipionyx wijzigde dit bericht 18-10-2005 12:11 (4%)
Reden: no zoom

Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com

quote:
Scipionyx schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:07:
[...]

Jawel, weer een die een digicam wil aanschaffen! :P

Ik wil m voornamelijk gebruiken voor het fotograferen van textures (voor 3d modellen), dus 9 van de 10 keer gaan de foto's waarschijnlijk toch eerst door PS.
Eisen waar ie aan moet voldoen:

- snel!
Zowel in opstarttijd als het wegschrijven van foto's!

- Image Stabilisator
Wil snel en dus ook scherpe foto's kunnen nemen. Is een Image Stabilisator echt aan te raden? Iemand met ervaring hiermee?

- liefst compact
Wil de camera makkelijk mee kunnen nemen.

Las net dat de Panasonic DMC-FZ5 een goede camera is met veel mogelijkheden. En ook niet zo duur.

De Konica Minolta DiMAGE X1 is een vrij kleine camera en aardig wat MP. En lijkt mij wat beperkt qua mogelijkheden (of niet?). Ook heeft ie "maar" 3x optische zoom (lijkt mij weinig..). Geen pré overigens, denk niet dat ik gauw ga gebruiken.

Kortom: Ik heb nog geen duidelijk beeld wat voor functionaliteit ik precies in een camera zoek. Heb alleen een aantal eisen (zie hierboven) waar ie aan moet voldoen. :|
Check zn sig :+

Voor mijn schoonpa ben ik nu uitgekomen op 3 camera's
De Nikon Coolpix 7900, de Canon Ixus 55 en de Sony P200.
Alle 3 erg compact en goed getest op dpreview, waarvan de sony het best getest.

Ik denk dat ik maar voor de Sony ga, wat vinden jullie van de Sony?
quote:

lol :+

Ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. De volgende camera's hebben nu mijn attentie:
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Beide camera's hebbe 12x zoom, image stabilisator, en ruim binnen me budget :)

Iemand ervaring met 1 van deze 2 cams? (Of beide)

Onze short movie!! (updated 11 november!!) -> http://bipolair.wordpress.com

quote:
Scipionyx schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:05:
[...]

lol :+

Ben inmiddels wat verder met mijn zoektocht. De volgende camera's hebben nu mijn attentie:
http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz5/

Beide camera's hebbe 12x zoom, image stabilisator, en ruim binnen me budget :)

Iemand ervaring met 1 van deze 2 cams? (Of beide)
Canon Powershot S2 IS - Deel 2

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws