Het grote Canon Powershot S80 Topic - Deel 1

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter

Deel 1
Omdat ik hier in FG nog geen topic vond over de S80 en ik het zelf wel een heel mooi toestel vond, heb ik maar een topic in elkaar geflanst. Dit is m'n eerste topic start met tabellen enzo, dus schiet er niet te hard op :P.
Specificaties:
Effectieve Pixels
• 8.0 miljoen
Processor
• DIGIC II
Afbeeldinggrootte
• 3264 x 2448
• 2592 x 1944
• 2048 x 1536
• 1600 x 1200
• 640 x 480
Lens
• 28 - 100mm (35mm equiv)
• F2.8 - F5.3
• 3.6x zoom
Sluitertijden
• 15 - 1/2000 sec
Sensitiviteit
• Auto
• ISO 50
• ISO 100
• ISO 200
• ISO 400
Opslag
• SD / MMC
Raw modus
• Nee
LCD scherm
• 2.5-inch, 115,000 pixels
Maximale filmgrootte
• 1024 x 768 op 15 fps
• 640 x 480 op 15 of 30 fps
Modi
• Auto
• Program AE
• Shutter priority AE
• Aperture priority AE
• Manual (handmatig)
• Custom (anders)
• My Colors (mijn kleuren)
• Portrait (portret)
• Landscape (landschap)
• Night Scene (nacht scène)
• Night Snapshot (nacht foto)
• Kids & Pets (kinderen en dieren)
• Indoor (binnen)
• Foliage (bomen / bladeren)
• Snow (sneeuw)
• Beach (strand)
• Fireworks (vuurwerk)
• Underwater (onderwater)
• Digital Macro (digitale macro)
• Stitch Assist (?)
• Movie (film)
Herhaaldelijk fotograferen
• Ongeveer 1.8 fps
Connectiviteit
• USB 2.0 Hi-Speed
• AV uit
Afmetingen
• 104 x 57 x 38.8 mm
Gewicht (zonder batterij)
• 225 g
Prijs
*klik*
Reviews
http://www.dpreview.com/reviews/canons80
• Meer? post het eventjes :)
Voorbeeldfoto's
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonS80/samples/specifics/IMG_1192-001.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/CanonS80/samples/specifics/IMG_1277-001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europe.com/Images/13_307486.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.canon-europe.com/Images/13_307494.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.canon-europe.com/Images/13_307493.jpg
Ik vond deze link nog: http://www.dpreview.com/gallery/?gallery=canons80_samples/
Andere meuk
Wil je nog iets in de TS hebben? Blaat het eventjes in het topic of mail me ofzo :).
Enneh de plaatjes enzo komen van de hierboven genoemde review, ik weet niet of dat een probleem is? Zoja, misschien dat iemand andere plaatjses heeft die er wel op mogen?

offtopic:
Topicstart gemaakt door XiN-eViL, en mag gebruikt worden in eventueel volgende delen

[ Voor 10% gewijzigd door XiN-eViL op 10-11-2005 23:42 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De camera ziet er in ieder geval erg mooi uit naar mijn mening :)
Ik gebruik nu al enkele jaren een Konica camera (KD-310Z) en dat voldoet voorlopig nog prima, maar ik zal deze in mijn achterhoofd houden :)

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27
Ik ben ook geinteresseerd in deze camera. Ik ben namelijk op zoek naar een camera voor naast mijn DSLR, de goede moviemode, de redelijke groothoek en de vele instelmogelijkheden maken die voor mijn een hele interessante camera.

Misschien nog aardig voor de Topicstart:
Canon's sample images: http://www.canon-europe.c...734&SourcePageID=306456#2

Volgens mij staat op een van die Canon site ook ergens voorbeelden van een filmpje maar die kon ik zo snel niet vinden.

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
ExCibular schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:11:
Ik ben ook geinteresseerd in deze camera. Ik ben namelijk op zoek naar een camera voor naast mijn DSLR, de goede moviemode, de redelijke groothoek en de vele instelmogelijkheden maken die voor mijn een hele interessante camera.

Misschien nog aardig voor de Topicstart:
Canon's sample images: http://www.canon-europe.c...734&SourcePageID=306456#2

Volgens mij staat op een van die Canon site ook ergens voorbeelden van een filmpje maar die kon ik zo snel niet vinden.
ok, ik heb die afbeeldingen er even bijgezet, ty :).

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Mooie Compactcam, ik denk één van de beste. Of er van dit Grote S80 topic veel delen zullen zijn? Ik denk het niet, want de S-serie is nooit populair wss vanwege de hoge prijs. Maar deze ziet er wel gelikt uit.

Vermeldenswaardig is dat er nu SD-cards ingaan ipv Compactflash en dat vind ik wel jammer.
-edit- het staat er wel bij

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 10-11-2005 21:56 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Heb al jaren plezier van m'n S45. Zit nu te twijfelen aan een opvolger. Misschien toch dSLR, en anders zoiets.

Waarom nu ineens SD/MMC als opslag?? En waarom RAW laten vallen?? Zijn daar goede redenen voor??

En al die standen erbij, ik zou ze toch niet gebruiken, lekker zelf instellen toch?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 22:02 ]

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

oja ook geen raw meer, dan vind ik hem zwaar duur

www.casarodriguillo.com

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:00:
Waarom nu ineens SD/MMC als opslag?? En waarom RAW laten vallen?? Zijn daar goede redenen voor??

En al die standen erbij, ik zou ze toch niet gebruiken, lekker zelf instellen toch?
SD in plaats van CF komt door het formaat, het scheelt ze simpelweg ruimte. De meeste mensen willen immers een zo klein mogelijke camera.

Omdat de prijs van instap DSLR's zo ver gezakt zijn dat ze voor de veeleisende consument betaalbaar zijn, zal RAW ondersteuning wel weggelaten zijn. Die mensen moeten gewoon aan de DSLR. Daar wijzen ook alle beschikbare automatische standen op: de camera wordt als een luxe compact neergezet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
't Is een erg mooie camera, heb hem vorige week even getest. Als je kijkt naar wat je krijgt voor het geld dan is de prijs wel redelijk te rechtvaardigen, maar ik heb het idee dat weinig mensen op zoek zijn naar een camera die én zo compact is én veel features heeft. Voor (ongeveer) hetzelfde geld haal je een S2 IS of een G6/Pro1. Het is een beetje een compromis... Leuk voor japanners met veel geld maar als ik zelf ben voor iets minder features en een iets groter formaat gegaan (A610) en heb de helft van het geld in mijn zak gehouden :)

Verwijderd

De S30, S40, S45, S50, S60 en de S70 hadden allemaal CF. Allemaal zo'n beetje met dezelfde afmetingen, ook deze S80. Dus snap ik het niet zo goed.

En als 'opvolger van' (of gewoon de nieuwste uit de S-serie) opties weglaten die vorige modellen wel hadden. Nee weet het nog niet!?

Nog even wachten op goede reviews van gebruikers.

• Excibular
  • Laatst online: 14-09 13:27
SD is denk ik gewoon het meest gebruikte formaat. Daarom was de overstap voor Canon denk ik logisch.

Ik vind de vergelijking met de S2 een beetje een vreemde, dit is toch duidelijk een zoomcam. Een stuk minder compact en met een kleinere sensor.

Ik denk dat de S80 in een beetje een unieke klasse zit. Dit van de luxe compact cam van zo'n 400 tot 500 Euro. En daar zijn er niet zoveel van, ik denk dat dit een aardig rijtje is: http://www.dpreview.com/r...clx1%2Cricoh_gx8&show=all
Wat mij betreft vallen daar eigenlijk de Nikon en de Olympus af vanwege de wat mindere bouwkwaliteit en de het gebrek aan groothoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ikzelf wil dit apparaatje wel gaan halen denk ik zo :).
Hij ziet er mooi uit, en in verglijking met m'n trust 910Z optical zoom ( :X ) is alles goed :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm mooi ding, ik zit er over te denken. Het wordt eens tijd dat ik een digicam ga kopen :)

Maar geen raw support, is toch wel jammer. Zou Canon misschien dit later toevoegen met een firmware update?

Mijn gok is trouwens dat met RAW support deze camera te veel concurrentie voor hun wat duurdere modellen zou beginnen te vormen, en dat ze het daarom er uit gehaald hebben?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Allemaal wel erg positief... En of ik het gebrek aan RAW nou zo erg zou vinden,,, moeilijk...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ik heb hem gister besteld, vandaag is hij verstuurd, dus hij zal er binnenkort zijn :).
Jammer dat ik m pas met kerst krijg :P, maar ik post wel ervaringen hiero :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Vandaag kwam de postbode langs, en die had het volgende pakketje (maar dan in een grotere doos, goed ingepakt :) ):
Afbeeldingslocatie: http://www.backslashoslash.com/s80-1_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.backslashoslash.com/s80-2_thumb.jpg
(Foto's gemaakt met m'n oude trust btw, want ik mag die s80 pas gebruiken na kerst :( ...)
Hij kostte me btw 479 euro (@ digital street )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

XiN-eViL schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:38:
(Foto's gemaakt met m'n oude trust btw, want ik mag die s80 pas gebruiken na kerst :( ...)
Want anders ontploft ie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
lol nee :P, maar ouders betalen 200 euro mee, en heb nog kleinere broertjes en stiefzusjes, en tis vaag als ik geen cadeau onder de boom heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Whaha ik was even bang toen ik de foto's zag dat het toch niet zo'n goede cam is :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Wat een belachelijke prijs voor een compactje.. je koopt er een 2e hands DSLR voor die wel even wat beter fotootjes aflevert. Als je dan toch serieus met fotografie aan de slag gaat, koop dan iets fatsoenlijks, en voor het point n shoot werk is deze veel te duur. Maar goed, hij ziet er wel leuk uit verder.

[ Voor 29% gewijzigd door FaceDown op 14-12-2005 18:35 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FaceDown schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:34:
Wat een belachelijke prijs voor een compactje.. je koopt er een 2e hands DSLR voor die wel even wat beter fotootjes aflevert. Als je dan toch serieus met fotografie aan de slag gaat, koop dan iets fatsoenlijks, en voor het point n shoot werk is deze veel te duur. Maar goed, hij ziet er wel leuk uit verder.
helemaal mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Maar zijn er DSLR's in dit formaat?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
gladiool schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:45:
Kort maar krachtig nee.

• jero1ste
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 07:02
Zit ook aan deze camera te denken.
Ga het weekend maar eens in de stad rond kijken of ze hem ergens hebben staan om effe te testen.

Nog wat links;
http://reviews.cnet.com/C...7-31475440-2.html?tag=sub
http://www.kieskeurig.nl/...D9E6EC125706D003CE5D2.htm
http://www.letsgodigital..../articles/story_4663.html

Pentax K10D, Sigma 18-200 3.5-6.3 DC, Pentax-A 1:1.7 50mm, Pentax-M 1:1.7 50mm

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

gladiool schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:45:
Nee, maar als je formaat ZO belangrijk vindt ben je ook niet serieus met fotografie bezig. Ik wil een sportieve, snelle auto, maar hij moet wel niet groter zijn dan een Smart, zodat ik 'm ook dwars kan parkeren. :P

Groetjes, FaceDown.

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

FaceDown, een dergelijke opmerking is vrij loos hè: je kan prima serieus met fotografie bezig zijn zonder direct een grote bak van een cam (nodig) te hebben :)

Mensen die voor een S80 kiezen hebben er gewoon het budget voor (over), net als jij voor het serieuzere werk kiest op het gebied van apparatuur. Die camera of de mensen die ervoor kiezen afkraken, heeft echt geen nut ;)

LinkedIn
Instagram

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ben ik niet met je eens. Een compactcam heeft te weinig geavanceerde functies om als serieuze fotocamera te dienen. Hij is per difinitie alleen geschikt voor point n shoot werk en dus niet voor de serieuze (hobby-) fotograaf.

Ik wil verder niemand afkraken want het is natuurlijk een geweldig leuke en mooie point n shoot cam. Ik zie er alleen het nut niet van in, zeker niet gezien de prijs.

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 15-12-2005 12:48 ]

Groetjes, FaceDown.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
FaceDown schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:47:
Ben ik niet met je eens. Een compactcam heeft te weinig geavanceerde functies om als serieuze fotocamera te dienen. Hij is per difinitie alleen geschikt voor point n shoot werk en dus niet voor de serieuze (hobby-) fotograaf.

Ik wil verder niemand afkraken want het is natuurlijk een geweldig leuke en mooie point n shoot cam. Ik zie er alleen het nut niet van in, zeker niet gezien de prijs.
Oke afkraken doe je niet direct, maar je zegt wel dat iedereen die een compact heeft onmogelijk een serieuze fotograaf kan zijn. En dat er per definitie niks anders mee te doen is als alleen kiekjes maken. Je kraakt dus niemand af, je laat aleen er niks van over (groot verschil) :? . DSLR + glas is heel veel duurder als 500 euro. Als je mazzel hebt kan je voor 400 euro een 300D + kitlens kopen. Voor wat licht sterkte en bereik ben je dat bedrag al snel nog een keer of 2 kwijt.

Ondanks beperkingen van een camera kan iemand als nog geweldige composities maken. Als je de omstandigheden goed kiest zit er weinig verschil tussen een DSLR en een compact. er is vaak in macro en aan de groothoek kant van de lens ook nog een beetje met dof te spelen met de meeste compacte camera's. Alleen de auto en voor zo ver mogelijk manual focus is dan echt een ramp (ervaring).

Er zijn ook zelfs dingen die je met een compact wel kan en die met een DSLR niet kunnen. Een compact kan je nammelijk in je binen zak steken.Met je 20D + glas zie ik je dat mnder snel doen.

Wanneer je echt de beperkingen van een compact merkt is als er weinig licht is. ISO verhogen zit er op een compact veel minder in.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 15 december 2005 @ 12:47:
Welke functies ontbreken er precies aan de s80 om er serieuze foto's mee te maken?
En wat bedoel je met "per definitie"? Bedoel je niet gewoon dat er naar jou mening op dit moment geen geschikte compacte camera's zijn voor serieuze fotografie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je met deze S80 nou ook nog een beetje mooie depth-of-field krijgen bij bijv. portretfoto's, zoals je ook krijgt met SLR's? Of is de lens daar toch te klein voor. Die foto van die bruid in de TS is in ieder geval nog niet echt overtuigend imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
Zelf ben ik ook opzoek naar goede digitale camera die ik mee wil nemen op wereldreis (11 mnd). De ixus serie vind ik wat te beperkt kwa mogelijkheden en deze camera lijkt mij erg geschikt. Mede omdat ik een camera wil met een accu (dus geen AA batt). Ben er nu voor zo'n 90% over uit dat dit hem gaat worden. Met name door de positieve geluiden over de kwaliteit van de foto's. Heeft iemand ook een idee of er een s90 uit gaat komen? De s80 is er natuurlijk al vanaf aug vorig jaar geloof ik.

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vraag mij ook af wanneer de S90 gaat uitkomen en vooral of deze dan ook IS gaat krijgen... dat zou het zeer interessant maken.

Ik heb zelf nu de S60, maar ga mij toch steeds meer storen aan de vele ruis vanaf ISO200. Dit moet toch ook verbeterd kunnen worden... ook de focussing in low light condities vind ik maar matig en zie je bij veel goedkopere camera's zelfs beter gaan...

Als de S90
- Kleiner is en lichter is dan de S80
- Minder ruis bij hoge ISO settings
- IS
- verbeterde flits tov S60 (bijna altijd heeft iedereen dichte ogen)
- betere DOF dan de S60

heeft, dan heb ik daar zeer veel interesse in.

(ik las net ergens dan de S90 IS heeft en 10x optische zoom :/ vraag mij af of die dan wel klein en licht kan blijven)

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 15-04-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 12:30
n00bs schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:25:
Ik vraag mij ook af wanneer de S90 gaat uitkomen en vooral of deze dan ook IS gaat krijgen... dat zou het zeer interessant maken.

Ik heb zelf nu de S60, maar ga mij toch steeds meer storen aan de vele ruis vanaf ISO200. Dit moet toch ook verbeterd kunnen worden... ook de focussing in low light condities vind ik maar matig en zie je bij veel goedkopere camera's zelfs beter gaan...

Als de S90
- Kleiner is en lichter is dan de S80
- Minder ruis bij hoge ISO settings
- IS
- verbeterde flits tov S60 (bijna altijd heeft iedereen dichte ogen)
- betere DOF dan de S60

heeft, dan heb ik daar zeer veel interesse in.

(ik las net ergens dan de S90 IS heeft en 10x optische zoom :/ vraag mij af of die dan wel klein en licht kan blijven)
heb je ook een url van dat artikel? Zelf kan ik nog niks vinden over een eventuele s90

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

google eens op "canon powershot S90" en "canon S90" er is wel wat te vinden, maar extreem weinig en durf niet te zeggen dat die bronnen betrouwbaar zijn.

Echter kan je wel met zekerheid stellen dat de S90 IS gaat krijgen... net als de laatste Ixus. Alleen 10x optische zoom lijkt me nogal erg "wishfull thinking"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Laatst online: 19-02 08:01
Ik zie hier wat berichten dat men hem nogal duur vindt. Het is idd een prijzige compactcamera, maar ik kan eerlijk gezegd geen compactcamera vinden met een 28mm wide zoom en zo weinig noise. (volgens de reviews dan)
Maar als iemand een goed alternatief weet hoor ik dat graag :)
Pagina: 1