Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:00

The Legend

*Plop*

Ik heb momenteel een Olympus C-350Z. Opzich best tevreden maar hij raakt wat gedateerd en na een aantal strandvakanties kraakt er nogal wat bij het openen van de lens :p Verder ga ik in de zomer naar Thailand en wil die ervaringen graag mooi vastleggen :)

Ik zoek dus een nieuwe digicam. Heb er te weinig verstand van om er zo één uit te zoeken dus vandaar hier een post :)

De Eisen:

• Aantal Megapixels: 3+ Geen speciale eisen wat dit betreft.
• Doel van de camera: Hoofdzakelijk Point-and-Shoot.
• Formaat camera: Compact.
• Opslagmedium: Ik heb nu al 2 xD kaartjes (512+128) dus dat zou een logische keuze zijn, ik sta echter open voor andere opties.
• Budget: In totaal met acc. maximaal €400,-
• Merkvoorkeur: M'n Olympus cam is me goed bevallen dus..
• Uitbreidingsmogelijkheden: Niet nodig.
• Materiaal camera: Stevig, dus metaal?
• Soort stroomvoorziening: Ik ben allergisch voor lithium batt's omdat je zonder stopcontact niets kan. NiMh AA's kan ik bij wijze van spreke in voorraden meenemen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Wil je ook nog even specificeren hoeveel keer zoom je wilt, hoe compact en of die AA batterijen echt een harde randvoorwaarde is (de meeste camera's in jouw prijssegment hebben namelijk een accu tenzij je kiest voor een camera met een groot zoombereik, bijv de Olympus SP-500UZ of de Fuji 5600)....

Als je hem echt heel compact wilt hebben, dan is de Casio EX-Z750 een heel mooi apparaat. Superklein, een accu voor circa 325 opnames, groot LCD, SD geheugen en heeeel veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Compact als in, niet veel groter dan m'n huidige Olympus C-350Z.. Hij mag best iets forser zijn maar hij moet makkelijk mee te nemen blijven. Hij moet ook zeker niet kleiner btw :P Die mini cams van tegenwoordig zijn onhandelbaar omdat ik nogal grote handen heb :X

Zoombereik zou ik niet weten, wat is standaard? Ik hoef niet extreem te zoomen denk ik, optische zoom is sowieso waardeloos. Dus analoge zoom x3/4/5 ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehh, je haalt optische en digitale zoom door de war. Met xD kaartjes kun je eens kijken naar de nieuwe Fuji E900: 9mp, 4x optische zoom, xD kaarten, 2" LCD, 2x AA (363,- bij redcoon). Het belangrijkste pluspunt is dat er een eigen Fuji CCD inzit. Die dingen produceren heel weinig ruis in vergelijking met alle andere CCDs met dezelfde grootte. Heel mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Maar 9mp terwijl ik aan handmatig instellen enzo waarschijnlijk erg weinig doe.. is dat niet een beetje overkill? Ik wil natuurlijk een goed apparaat maar als dat goede apparaat zo min mogelijk kost is natuurlijk het moosit :P

En ik was idd ff in de war, optische zoom is ok en digitale zoom is waardeloos, zo was het toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 10:01
The Legend schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:43:
Maar 9mp terwijl ik aan handmatig instellen enzo waarschijnlijk erg weinig doe.. is dat niet een beetje overkill? Ik wil natuurlijk een goed apparaat maar als dat goede apparaat zo min mogelijk kost is natuurlijk het moosit :P

En ik was idd ff in de war, optische zoom is ok en digitale zoom is waardeloos, zo was het toch :?
klopt, optische zoom is ok, digitale zoom is waardeloos (is min of meer slechts het verminderen van het aantal pixels...)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat begrijp ik, maar een camera die werkt op xD, AA batterijen, niet te klein is, nog wel compact is, niet te duur..... hey doe zelf ook eens wat. De E900 is een heel mooie camera waarbij je als voordeel hebt dat je xD kunt blijven gebruiken en de camera presteert ook met hoge iso waarden erg goed. Een alternatief (op SD) zou de Canon Powershot A610/ 620 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 14:28

Petuhr

FreeBSD

Ik heb zelf de Canon S2 IS gekocht recentelijk, en deze maakt zeeer strakke foto's.
Camera met zeer veel mogelijkheden.

Ik weet niet of ik hier een url mag plakken van de webshop die hem voor 449,- verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Petuhr schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:39:
Ik heb zelf de Canon S2 IS gekocht recentelijk, en deze maakt zeeer strakke foto's.
Camera met zeer veel mogelijkheden.

Ik weet niet of ik hier een url mag plakken van de webshop die hem voor 449,- verkoopt?
Tuurlijk mag je hier een link zetten naar die webshop. Maar hij staat al voor minder in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Is het verschil tussen de Canon Powershot A610 en de A620 enkel alleen 2Mp?

[edit]

Zelf ff gezocht :) Op dpreview.com de review van de A620 en die was zeer lovend. Zeven megapixels heb ik als foto n00b niet nodig dus de A610 lijkt me prima. Een zeer schappelijke prijs bovendien.. Alleen jammer van de xD kaartjes maar goed, gelukkig is SD een stuk goedkoper!

[ Voor 66% gewijzigd door The Legend op 18-01-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
The Legend schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 20:36:
Is het verschil tussen de Canon Powershot A610 en de A620 enkel alleen 2Mp?

[edit]

Zelf ff gezocht :) Op dpreview.com de review van de A620 en die was zeer lovend. Zeven megapixels heb ik als foto n00b niet nodig dus de A610 lijkt me prima. Een zeer schappelijke prijs bovendien.. Alleen jammer van de xD kaartjes maar goed, gelukkig is SD een stuk goedkoper!
Idd aan de A610 heb je meer dan genoeg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 14:28

Petuhr

FreeBSD

http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=11633

Toch nog maar even de url, in de pricewatch zie ik hem niet zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik wil binnenkort ook een nieuwe camera kopen, maar zit ontzettend te twijfelen tussen de Pentax Optio SVi en de Fujifilm FinePix E900. Zou iemand me een beetje advies kunnen geven? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

RvO_6 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:09:
Ik wil binnenkort ook een nieuwe camera kopen, maar zit ontzettend te twijfelen tussen de Pentax Optio SVi en de Fujifilm FinePix E900. Zou iemand me een beetje advies kunnen geven? Alvast bedankt.
Mijn ervaringen met Pentax compact uit het verleden zijn dat die dingen hééél veel ruis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEQREEL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 17:10

SEQREEL

Altijd bezig....

Nou wou ik graag eens wat weten van de experts onder de mensen hier. Ik ga binnenkort op vakantie en ik wil een mooie digicam kopen want ik heb nu eentje met 1,3 MP dus dat schiet niet echt op. Ik vind fotograferen erg leuk dus wil graag een goede (beginners) camera om eens mee te spelen.

Nu ben ik twee camera tegen gekomen de Fuji S5600 en de Olympus SP-500. Voor het uiterlijk kies ik voor de S5600 en voor het LCD scherm voor de SP-500.

Maar nu is mijn vraag welke camera raden jullie me aan ik wil namelijk een van deze twee gaan kopen maar welke is beter en maakt de mooiste foto's :?

Beide camera zitten tussen de € 285 en de € 320 :)

Nec timide, nec tumide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

ik ben ook op zoek naar een nieuwe cam heb nu een canon a400.

Met een max van 300euro.

hij moet wel een beetje kunnen zoomen minimaal 5x optische
Verder heb ik niet echt eisen maar ik wil de beste voor 300euro :)

natuurlijk heb ik zelf al gezocht:

Canon S1 IS voor 270euro
NIKON COOLPIX 7600 280euro
Konica Minolta Dimage Z20 260euro
Fujifilm Finepix S5600 285euro

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 28-01-2006 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEQREEL
  • Laatst online: 06-05 17:10

SEQREEL

Altijd bezig....

Volgens mij de S5600 het beste?!
Anoniem: 157044 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:12:
ik ben ook op zoek naar een nieuwe cam heb nu een canon a400.

Met een max van 300euro.

hij moet wel een beetje kunnen zoomen minimaal 5x optische
Verder heb ik niet echt eisen maar ik wil de beste voor 300euro :)

natuurlijk heb ik zelf al gezocht:

Canon S1 IS voor 270euro
NIKON COOLPIX 7600 280euro
Konica Minolta Dimage Z20 260euro
Fujifilm Finepix S5600 285euro

Nec timide, nec tumide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 306,- (PW) heb je de Panasonic FZ5 (5mp, 12x optische zoom (Leica lens & gestabiliseerd), accu en SD-kaart). Check dpreview voor een review. Lijkt mij een betere keus vanwege de accu, SD-kaart en stabilisatie dan de S5600. Maar dat hangt natuurlijk af van jouw behoeften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

bedankt dat gaat hem worden :9~ _/-\o_

hij komt uit testen overal het beste uit.

btw hoe zit het met de fz4

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 157044 op 29-01-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 17:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Anoniem: 22659 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 09:55:
Voor 306,- (PW) heb je de Panasonic FZ5 (5mp, 12x optische zoom (Leica lens & gestabiliseerd), accu en SD-kaart). Check dpreview voor een review. Lijkt mij een betere keus vanwege de accu, SD-kaart en stabilisatie dan de S5600. Maar dat hangt natuurlijk af van jouw behoeften.
Bij welke winkel van de pricewatch heb je hem dan gekocht? Ga er binnenkort misschien ook een kopen dus dat is misschien een goed adres? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 16:05

Stropdas

Insert subtitle here

Anoniem: 157044 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:35:
bedankt dat gaat hem worden :9~ _/-\o_

hij komt uit testen overal het beste uit.

btw hoe zit het met de fz4
fz4 is 4MP in plaats van 5MP. Heeft geen geluid bij filmpjes. Iets kleiner LCDscherm
Scheelt maar paar 10tjes dus kan je net zo goed voor de fz5 gaan :P
Mr_gadget schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:28:
[...]

Bij welke winkel van de pricewatch heb je hem dan gekocht? Ga er binnenkort misschien ook een kopen dus dat is misschien een goed adres? :*)
Hoeveel winkels zie jij in de pricewatch die hem voor dat bedrag aan bieden? }:O hint: bovenste in de lijst ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Stropdas op 03-02-2006 02:49 ]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Laatst online: 17:50

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Stropdas schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 02:48:
[...]

fz4 is 4MP in plaats van 5MP. Heeft geen geluid bij filmpjes. Iets kleiner LCDscherm
Scheelt maar paar 10tjes dus kan je net zo goed voor de fz5 gaan :P

[...]

Hoeveel winkels zie jij in de pricewatch die hem voor dat bedrag aan bieden? }:O hint: bovenste in de lijst ;)
Wil niet gaan flamen maar dat had ik ook wel door :( Het gaat om zijn ervaringen bij die shop want via internet bestellen is toch iets risicovoller. Heb ooit een mp3-speler naar zo'n winkel opgestuurd en nooit meer terug gezien. Maar als hij positieve ervaringen heeft van die shop die de goedkoopste is dan wil het ook wel daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ken een aantal mensen van het bedrijf. De Nederlandse site is eigenlijk een soort portal voor het Duitse magazijn. Vandaar de levertermijn van een aantal dagen. Het bedrijf is gewoon betrouwbaar (en als ze dat bij mij niet zouden zijn, dan weet ik ze te vinden :) ), er zit een grote Duitse ondernemer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Zijn er mensen met een Panasonic DMC-FX9 ?

Is de Menu-Taal altijd in te stellen op Nederlands ongeacht welke versie (voor europese markt bijv) je hebt ?

De manual maakt me niet zoveel uit, het menu in het Nederlands lijkt me wel aardig wat makkelijker..
Of valt dit wel mee ?

Iemand ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:35

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

SandeR schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:22:
De manual maakt me niet zoveel uit, het menu in het Nederlands lijkt me wel aardig wat makkelijker..
Of valt dit wel mee ?
Lijkt mij dat andersom juist makkelijker is. Die paar woorden die in het menu staan, die snap je ook wel als ze in het Engels zijn.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Lolhozer schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:30:
[...]

Lijkt mij dat andersom juist makkelijker is. Die paar woorden die in het menu staan, die snap je ook wel als ze in het Engels zijn.
Maar kijk, een NL Manual (in PDF) lijkt me makkelijker op internet te krijgen dan een NL Menutaal :)

Ik ben geen engels leek en ik ga ook niet 100 euro meer betalen voor een NL menutaal toestel :)
Dan is het gewoon niet anders, en schaf ik er gewoon 1 aan, dan zien we wel wat er voor talen opzitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 06-02-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-05 19:19
Zit zelf te twijfelen tussen een Canon powershot S70 en de IXUS 55. kan biede voor bijna identieke prijs krijgen.

Beide hebben zijn voordelen en nadelen, maar welke is de betere aanrader?

edit: ik lees hier op het forum dat de panasonic fx9 ook erg in smaak valt

[ Voor 18% gewijzigd door Chillmeister op 06-02-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Chillmeister schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:15:
Zit zelf te twijfelen tussen een Canon powershot S70 en de IXUS 55. kan biede voor bijna identieke prijs krijgen.

Beide hebben zijn voordelen en nadelen, maar welke is de betere aanrader?

edit: ik lees hier op het forum dat de panasonic fx9 ook erg in smaak valt
Die beeldstabilisator ofzo schijnt erg handig te zijn.

Op kieskeurig (voor wat het waard is) is de fx9 ook erg goed qua beoordeling etc..
Ik denk dat ik maar zo'n fx9 bestel..

Is er iemand die ergens een handleiding heeft weten te downloaden van de Panasonic fx9 ?
EDIT : Inmiddels gevonden:
http://support.panasonic....igitalstill/DMCFX9_NL.pdf

8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 06-02-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik zit nu te twijfelen tussen de a620 of de e900 van fuji: ik heb het idee dat de canon wat meer gadgets heeft als de e900, of zie ik dat verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke gadgets zou je eventueel bedoelen? Naar mijn mening heeft Fuji als belangrijkste voordeel een gevoeligere chip met daardoor minder ruis (fotokwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

nou ja, van die extreem breedbeeld fotos, bruin/zwarte fotos etc
kan ik in die reviews niet terug vinden

en een nadeel van die E900 is denk ik dat die geen lowlight focus assist lampje heeft

[ Voor 30% gewijzigd door sander817 op 09-02-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 22659 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 09:55:
waar tover je voor die prijs de camera met acc. weg? Ik zie hem alleen voor 299 kaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-03 16:05

Stropdas

Insert subtitle here

greatgonzo schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:19:
[...]

waar tover je voor die prijs de camera met acc. weg? Ik zie hem alleen voor 299 kaal?
Kaal is wat er genoemd wordt. De SDkaart stelt niet zoveel voor ;) dus koop er wel een extra bij zou ik zeggen. Hij was 306 maar is nu 299 bij de goedkoopste. Prijs is gezakt vandaar prijsverschil

Zelf heb ik via marktplaats een 2ehands FZ4 gekocht met 2x512, extra accu en externe flitser voor 250. Die 12x optische zoom is geweldig :D filmpjes maak ik toch niet en als je dat wel wil kan je beter een andere camera dan de fz5 kopen ook al heeft die geluid. 4MP ipv 5MP zal ook niet zoveel uitmaken omdat er pet puntje minder licht valt omdat het CCD even groot is

[ Voor 6% gewijzigd door Stropdas op 11-02-2006 20:16 ]

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 04:59
Ik heb gisteravond een camera gekocht. De Nikon Coolpix L101 (of L1, is hetzelfde) koste me €249 bij de Fotoprix (in Zaragoza, Spanje). Ik ben geen kenner, maar het menu werkt super simpel en is duidelijk. Ik kan geen scene bedenken die niet voorgeprogrameerd is en ondanks dat ie wel vrij dik is, kan ik 'm in m'n broekzak meenemen. Filmpjes maken met de camera gaat ook wel goed, dat komt doordat dat met 30fps wordt opgenomen (op 640*480 max). Ik heb er bij de FNAC meteen ff 1GB SD geheugen bijgekocht en nu kan ik op 6MP beste qualiteit ruim 300 foto's maken.
Vooralsnog bevalt de camera me prima en zijn de foto's scherp met een goed contrast.
Waarom deze camera in dit topic niet aan de orde is gekomen weet ik niet, maar 6MP en 5x optische zoom voor 250 euro lijkt me wel goed.

• Chillmeister
komen veel nieuwe types binnenkort uit

3 nieuwe van pentax, 2 nieuwe van fuji, 2 nieuwe van panasonic, en kennelijk komt canon met nieuwe production op de 21st van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Na toch een tijdje gewacht te hebben met een digitale camera te kopen omdat ik gebruik kon maken van een Minolta Dimage Z1 is het toch tijd geworden om eentje aan te schaffen.

Nou ben ik zelf niet echt een camera kenner maar heb wel zelf zitten rondneuzen naar een aantal.

Daar zijn de SONY Cyber-shot DSC-T9 en SONY Cyber-shot DSC-H1 voor mij uitgekomen.

Wat ik zelf fijn vind aan de T9 is dat hij gemakkelijk is mee te nemen en ook goede specificaties heeft. Maar daarnaast lijkt mij de H1 degelijker/beter dan de T9. Een nadeel van beide Sony's vind ik dan wel weer dat ze hun eigen memory sticks hebben liggen terwijl ik hier thuis alleen sd gebruik. Even simpel een memorycard ergens anders in duwen is dus niet mogelijk.

Nu ga ik de camera alleen gebruiken om eens wat leuke foto's te maken in en rond het huis. Meer als €450,- wil ik er dan ook niet aan uit gaan geven. Daar vallen beide Sony's dus onder.

Hopelijk kan iemand mij helpen met mijn keuze, of een andere optie toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Raar dat je twee totaal verschillende camera's tegenover elkaar zet. De één is een ultracompact. De ander een ultrazoom. Beiden hebben ze hun voor- en nadelen en beiden zijn ze gericht op twee totaal verschillende gebruikersgroepen. :)

Daarom het advies om eerst eens goed na te denken wat je ermee wilt gaan doen en welke eisen je aan een camera stelt, zodat je zelf een keuze maakt en zelf voor een bepaalde categorie gaat (óf ultracompact, óf megazoom).

Voor beide categorieën zijn er trouwens hele goede concurrenten die wél SD kaarten gebruiken, bekijk maar eens wat recensies op dpreview, waarbij in een recensie vaak de directe concurrenten worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 15:56
Ik ben ook op zoek naar een digitale camera.

Belangrijke zaken vind ik:
* Compact (lekker makkelijk meenemen, maar niet ultra-compact)
* Point & Shoot (camera aanzetten, fotootje nemen, even checken, camera uitzetten)
* 4 tot 6 megapixel
* Prijs tot 400 euro
* Het liefst SD kaartjes, of MS, maar liever SD.
* Hoge kwaliteit foto's
* Beeldstabilisator (ik tril niet als een gek, maar zo'n klein cameraatje kan wel moeilijk vasthouden zijn)

Maakt me niet uit:
* Accu of batterij, maar met accu is ie misschien kleiner
* Merk

Ik wil dus gewoon lekker snel mooie foto's kunnen maken. Wie heeft suggesties? De DSC-W50 (net op de frontpage gisteren (http://tweakers.net/nieuws/41202) lijkt me wel erg interessant!).

Wie heeft er een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
ChrisM83 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:21:
Ik ben ook op zoek naar een digitale camera.

Belangrijke zaken vind ik:
* Compact (lekker makkelijk meenemen, maar niet ultra-compact)
* Point & Shoot (camera aanzetten, fotootje nemen, even checken, camera uitzetten)
* 4 tot 6 megapixel
* Prijs tot 400 euro
* Het liefst SD kaartjes, of MS, maar liever SD.
* Hoge kwaliteit foto's
* Beeldstabilisator (ik tril niet als een gek, maar zo'n klein cameraatje kan wel moeilijk vasthouden zijn)

Maakt me niet uit:
* Accu of batterij, maar met accu is ie misschien kleiner
* Merk

Ik wil dus gewoon lekker snel mooie foto's kunnen maken. Wie heeft suggesties? De DSC-W50 (net op de frontpage gisteren (http://tweakers.net/nieuws/41202) lijkt me wel erg interessant!).

Wie heeft er een idee? :)
Even aangeven: Ik zoek dus eigenlijk precies hetzelfde. Maar om toe te voegen wat er nog bij moet zitten voor mij :P :
* Stabiel (zo'n aldi ding schijnt vast te lopen)
* Goed werkend in donkere ruimtes (party-pics) zonder flits (als dat kan voor deze prijs)
* Accuduur niet te kort, in ieder geval op te laden (ik heb het nog niet gezien, maar een camera op batterijen waar je zelf een oplader bij moet kopen vind ik niks)
* Stevig: Hij gaat mee op wintersport, en een klein stootje moet die kunnen hebben. Ik zal opletten voor condens, al zag ik laatst ook in de krant ergens een waterdicht toestel, maar die zal wel mindere kwaliteit op andere punten hebben. Schuifklepje moet dus niet meteen eraf vallen :P
* Kwaliteit van foto's goed. Megapixels zeggen immers niet alles :)

Het opslagkaartje maakt me niet zoveel uit, mits ze niet gek duurder zijn dan standaard SD kaartjes. Ik heb de sony T9 review gelezen, maar ik zag dat de kleuren niet goed konden worden ingesteld. Ook zou een review die opnamen heeft van donkere ruimtes wel mooi zijn :)

edit:
Ik zit erg te twijfelen tussen de sony T9 en de FX9 van panasonic.

De FX9 heeft ietswat blauwe foto's zag ik bij een review. Echter heeft de sony weer sneller last van geen goeie wittinten bij een testje vergeleken met de panasonic, maar dat was op te poetsen met photoshop.
http://www.dcresource.com...dsc_t9-review/index.shtml
http://www.dcresource.com...mc_fx9-review/index.shtml

Ik denk dat ik voor de sony gaat, omdat de kleuren toch meer kloppen, behalve dan wit/grijs, maar dat kan zo nodig worden opgepoetst. Ik vind de nachtfoto ook "echter" lijken, de panasoic lijkt wat gelig te worden.

edit2:
Nou ik hoop nog op enkele ervaringen vanmensen met de DMC-FX9 in het donker. Ik lees namelijk dat de sony hier nogal wat problemen mee heeft, terwijl deze het beter zou doen. Ook is die goedkoper :)

[ Voor 30% gewijzigd door pierre-oord op 19-02-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Even een vraagje over de Canon Powershot A610 en A620.

Als de camera uit staat, is de les dan bloot?
Voor zover ik zie op foto's op google wel. Dus dan kan je deze camera nooit zomaar in je zak doen. Of zit er ook een lensdop bij?

Afbeeldingslocatie: http://www.bestcameras.co.uk/shop/acatalog/canon-a610.jpg

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23

Zoefff

❤ 

Nee, dat denk ik niet. Het is misschien wat lastig te zien op de foto, maar als de camera uitstaat schuift er een klepje voor de lensopening. De lens zal dus niet blootstaan :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Ik ben vandaag in de winkel geweest en heb de Canon Powershot A620 in mijn handen gehad, maar dit is niet wat ik wil. Ik vind deze camera veel te groot (wil hem in mijn broekzak kunnen dragen, kan bij deze niet).

Ik ben dus op zoek naar een erg compacte camera en twijfel tussen de Canon Powershot 300 (Ixus 40) en de Panasonic DMC-FX9. Ik zoek dus een camera in de prijsklasse (250-300 euro).

Wat ik belangrijk vind:
  • Scherpe foto's
  • Mooie kleuren
  • Goede flitser
  • Goede foto's in het donker
  • Opties om zelf in te stellen
Wat ik niet belangrijk vind:
  • Megapixels (4 is voldoende)
  • Groot LCD scherm
Suggesties voor andere camera's die deze eigenschappen hebben zijn natuurlijk welkom :)

Ik heb wat reviews zitten lezen op dpreview.com en dcresource.com, beiden camera's hebben z'n voordelen en nadelen, maar ik kom er eigenlijk niet uit. Wie kan mij advies geven?

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
als ik zo de foto's op dcresource bekijk vind ik als enig nadeel van de fx-9, dat alles meer blauwig is vergeleken met de Canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Chillmeister schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:05:
als ik zo de foto's op dcresource bekijk vind ik als enig nadeel van de fx-9, dat alles meer blauwig is vergeleken met de Canon.
Klopt. De kleuren van Canon zijn wel altijd een pluspunt. Voordeel van de FX-9 is dat die image stabilization heeft. Camera's maken overigens allebei heel mooie foto's.

http://www.dpreview.com/gallery/canonsd450_samples/
http://www.dpreview.com/gallery/panasonicfx9_samples/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
trouwens vandaag heeft Canon o.a. 3 nieuwe modellen gepresenteerd in de 250/500 euro categorie die interessant zijn:

de Ixus 60 en 65 en de Ixus 800 IS

Ixus 800 IS

6.0 effective Megapixel CCD (the SD550 actually has a higher resolution sensor)
F2.8-5.5, 4X optical zoom lens, equivalent to 35 - 140 mm
Optical image stabilization
Same compact "perpetual curve" design as the SD500/SD550
2.5" LCD display; 50% higher resolution than on SD550
AF-assist lamp
Point-and-shoot operation, save for white balance
Records movies at 640 x 480 (30 fps) with sound until 1GB file size is reached
Uses SD/MMC memory cards; 16MB card included
Battery life greatly improved since SD550; using the new NB-5L battery you can take 240 shots per charge
Optional underwater case
USB 2.0 High Speed supported

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD700IS_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD700IS_13.jpg

Ixus 60

6.0 effective Megapixel CCD
F2.8-4.9, 3X optical zoom lens, equivalent to 35 - 105 mm
Ultra-thin metal body
2.5" LCD display
AF-assist lamp
Point-and-shoot operation, save for white balance
Records movies at 640 x 480 (30 fps) with sound until 1GB file size is reached
Uses SD/MMC memory cards; 16MB card included
Uses NB-4L li-ion battery; 160 shots per charge
Optional underwater case
USB 2.0 High Speed supported

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD600_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD600_13.jpg

Ixus 65

Slightly different design
3.0" LCD display (but no optical viewfinder)
New "touch control dial" for quickly scrolling through images or camera settings
Through some miracle, battery life is the same as on the SD600

Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD630_08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/images/news/canon_022106/SD630_13.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Chillmeister op 21-02-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Ik heb vandaag een compacte camera besteld en wel de Fujifilm FinePix F11 Zoom. Ik heb me een tijdje blind zitten staren op een heleboel Canon's en wat Sony's, maar toen ging ik bij mezelf nadenken wat ik nou eigenlijk belangrijk vind aan een camera. Het punt is namelijk zo, veel megapixels, veel zoom, groot LCD scherm en mooie kleuren hebben zowat alle camera's wel in dit segment, je moet dus op andere dingen letten.

Er zijn een aantal eigenschappen die deze camera heeft die bij vrijwel alle camera's in hetzelfde segment (5-6-7 megapixel compacte camera's rond de 300 euro) ontbreken:
  • Foto ratio: 3:2
  • Grote sensor (1/1.7")
  • Isorating 800 en 1600 (en ze zijn nog bruikbaar ook -> lees reviews)
  • Handmatige diafragma instelling
  • Handmatige sluitertijd instelling
Op dpreview.com en dcresource.com zijn ze erg enthousiast over deze camera (ook over velen anderen overigens).

Deze eigenschappen in combinatie met de enthousiaste reviews en aangename prijs (€320 op pricewatch) hebben mij er toe doen besluiten deze camera te kopen.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44
aargh ik twijvel tussen de Sony T-9 en de N1

kan iemand mij uit de brand helpen?

wat zijn de voor en nadelen van beide apparaten?

[ Voor 27% gewijzigd door low_n_slow op 23-02-2006 13:26 ]

• Wou T

Wou T

En gaan...

Kijk op dpreview.com en dcresource.com, daar staan goede reviews, meningen van gebruikers en sample foto's.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

low_n_slow schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:23:
aargh ik twijvel tussen de Sony T-9 en de N1

kan iemand mij uit de brand helpen?

wat zijn de voor en nadelen van beide apparaten?
Sony DSC T9

Mijn Sony T9 komt morgen binnen, ik ga in het weekend heel veel foto's maken ermee. Mijn bevindingen zal ik in het T9 topic posten.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Laatst online: 15:44
Het verneukeratieve is dat die N1 geen image stabilizer heeft...
en de T9 is goedkoper...

en en en pff waarom is kiezen zo moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
pierre-oord schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:12:
[...]

Even aangeven: Ik zoek dus eigenlijk precies hetzelfde. Maar om toe te voegen wat er nog bij moet zitten voor mij :P :
* Stabiel (zo'n aldi ding schijnt vast te lopen)
* Goed werkend in donkere ruimtes (party-pics) zonder flits (als dat kan voor deze prijs)
* Accuduur niet te kort, in ieder geval op te laden (ik heb het nog niet gezien, maar een camera op batterijen waar je zelf een oplader bij moet kopen vind ik niks)
* Stevig: Hij gaat mee op wintersport, en een klein stootje moet die kunnen hebben. Ik zal opletten voor condens, al zag ik laatst ook in de krant ergens een waterdicht toestel, maar die zal wel mindere kwaliteit op andere punten hebben. Schuifklepje moet dus niet meteen eraf vallen :P
* Kwaliteit van foto's goed. Megapixels zeggen immers niet alles :)

[...]
Ik heb mijn camera gevonden! :) Ik wilde voor de FX9 gaan, maar toen zag ik dat deze in maart een opvolger krijgt, namelijk de FX01... Ja, hij is waarschijnlijk iets duurder, maar er zitten wel weer meer functies op (o.a. groothoek en meer zoom, breedbeeld filmpjes opnemen).... dus dat gaat hem worden voor mij!

Meer info: http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3315|662|654|652|4|1

edit: Meer info (reclamepraatje, maar ach, moet toch wat): http://www.pma-show.com/2...sonic_lumix_dmc_fx01.html

[ Voor 34% gewijzigd door ChrisM op 27-02-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Die FX01 ziet er inderdaad goed uit. Twijfelde ook om de FX9 te halen, maar wil nu ook op deze wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
kingnbajam schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:31:
Die FX01 ziet er inderdaad goed uit. Twijfelde ook om de FX9 te halen, maar wil nu ook op deze wachten.
Ik ga dit weekend even bij onze foto-shop in de buurt vragen hoeveel hij gaat kosten (ik heb echt nog geen idee, heb hem ook nog niet kunnen vinden op een internet shop ergens, maar ook nog niet zo heel erg veel gezocht... :P). Je kan sowieso wel even bij een foto-shop langsgaan om de FX9 (of FX8 of FX7 of wat ze maar hebben staan), te voelen... zodat je even kan voelen of hij goed werkt, want veel verschil zit er niet tussen de modellen (qua looks en feels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

maar er zitten wel weer meer functies op (o.a. groothoek en meer zoom
Toch is de mate van inzomen hetzelfde als uit de eerdere FX serie:
35 mm vergelijk 28 - 102mm
Dat ie "meer X zoom heeft" komt omdat ie op 28 mm begint. Maar dat heeft aan de andere kant van de zoomrange geen consequenties.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
ChrisM83 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:46:
[...]
Ik ga dit weekend even bij onze foto-shop in de buurt vragen hoeveel hij gaat kosten (ik heb echt nog geen idee, heb hem ook nog niet kunnen vinden op een internet shop ergens, maar ook nog niet zo heel erg veel gezocht... :P). Je kan sowieso wel even bij een foto-shop langsgaan om de FX9 (of FX8 of FX7 of wat ze maar hebben staan), te voelen... zodat je even kan voelen of hij goed werkt, want veel verschil zit er niet tussen de modellen (qua looks en feels)
397 euro
http://www.pixmania.nl/nl...umix-dmc-fx01-silver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb hem besteld bij Foto Meilink in Emmen (de lokale foto-boer). :) Voor maar 369 euro, dat lijkt me zeker wel een goede introductie prijs! (Het gaat dus over de DMC-FX01.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Laatst online: 28-06-2024
Binnenkort wil ik een andere camera 'kopen', de keuze is beperkt doordat ik bij verlenging van m'n telefoon abbo E372 te besteden heb (Mag meer of minder zijn, het verschil moet ik zelf bijleggen of ben ik kwijt).

Ik heb de neiging om een foto camera met geluid te kopen (Filmpjes zonder geluid vind ik een beetje nutteloos), in dat geval wordt het een Canon A620 of een Sony DSC-H1, ik vind het wel jammer dat de A620 'slechts' 4x optische zoom heeft.

Andere camera's die ik op het oog heb zijn de Panasonic FZ4 en 5.

Veel eisen heb ik niet want alles is beter dan mijn huidige camera.

Ik zit zelf te denken aan de H1, is dat een goede keus of kan ik beter een andere nemen?

***EDIT*** Na nog meer lezen heb ik vandaag de H1 maar besteld, ik zat nog te denken aan een Canon S2 IS maar het prijsverschil (E100 ofzo) leg ik liever aan de kant voor een echte video camera, totdat ik een video camera heb zal ik het dus met de H1 moeten doen, als ie niet bevalt kan ik 'm altijd nog verkopen.

[ Voor 22% gewijzigd door KILLorBE op 09-03-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Laatst online: 06-05 22:17

rik

Afgelopen week een zwarte FZ5 met extra accu, 1GB Hyperspeed SDkaartje en tasje besteld bij eg-electronics.de, inclusief verzendkosten ben ik 405,00 kwijt. Komt morgen binnen, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29769

Ik wil binnenkort een digitale camera aanschaffen en twijfel nog sterk over welke ik moet kiezen.

Punten die voor mij belangrijk zijn:
- Macro
- Zoom (minimaal 8x)
- Snelheid (tijd tussen drukken en foto maken)
- Geen accu maar NiMH batterijen

Ik ben op onderzoek uitgegaan en kom dan uit bij de Konica Minolta Z5 of Z6. De reviews van de Z6 zijn matig (niet slecht maar er was weinig gedaan aan de zwakke punten van de Z5). Dpreview heeft helemaal geen review van de Z6...
Een van de reviews die ik las sloot af met een mededeling in de trant van: "... als u niet echt 6MP nodig heeft kunt u net zo goed voor de Z5 gaan ...". Bedoelen ze nu dat de Z6 echt slechter is? Of dat het verschilt in kwaliteit het geld niet waard is (de prijzen liggen erg in de buurt inmiddels)?

Over de Z5 is meer te vinden en wordt met meer lof gesproken... Sommige mensen (opinions op dpreview.com) geven flink af op de Z6, ik vind het moeilijk een goed beeld te krijgen welke van de twee beter is (eisen aan de kwaliteit nemen immers ook toe, de Z6 had hogere verwachtingen).

Zijn er mensen met ervaring met deze toestellen? Heeft iemand misschien alternatieve toestellen die beter zijn (welke ook aan mijn eisen voldoen)? Weet iemand het kwaliteitsverschil tussen de Z5 en Z6?

lijstje met reviews:
- http://www.letsgodigital....lta_dimage_z5/review.html
- http://www.dpreview.com/reviews/konicaminoltaz5/
- http://tweakers.net/productsurvey/106651
- http://www.dpreview.com/r...ey=konicaminolta_dimagez6
- http://www.letsgodigital....lta_dimage_z6/review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 21:51
De minolta's (vooral de Z6) geven nogal wat ruis, zelfs op iso 80. ISO 160en hoger zou ik op een Z5 en vooral 6 nooit gebruiken omdat er echt veel te veel ruis op de foto's zit. De camera mag dan wel IS hebben maar dan nog kan je het moeilijk krijgen in slecht verlichte ruimtes, of bij bewegende onderwerpen. De Z6 heeft 1 mpix meer en de Z5 heeft als voordeel iets minder ruis.

Ik heb een dagje met een Z5 geschoten (net als vrijwel alle super zooms), maar alle punten waar ik me op m'n S45 aan ergerde waren ook op de Z5 aanwezig. Toen ben ik er achter gekomen dat een DSLR ondanks de prijs het ook zeker waard kan zijn. Uiteindelijk ben ik daar toen voor gegaan. eindelijk meer controle, meer mogenlijkheden, minder ruis, meer snelheid, meer feedback van de camera, een veel beter bedienings gemak enz....

Maar dat vond ik heel belangrijke punten aan een camera, misschien nog wel belangrijker als het zoom bereik of de macro functie.
Anoniem: 29769 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:35:
Punten die voor mij belangrijk zijn:
- Macro
- Zoom (minimaal 8x)
- Snelheid (tijd tussen drukken en foto maken)
- Geen accu maar NiMH batterijen
  • Macro zit op alle compactjes wel goed
  • Ik zie 8x zoom staan in je verlanglijstje, gebruik je vooral de lange kant van de zoom of de wijde/korte kant. Al gebruik je voornamelijk de korte kant dan kan je veel beter naar de Panasonic DMC-TZ1 kijken.
  • Snelheid zit volgens mij bij alle recente camera's ook wel goed
  • Of er in de minolta's penlites passen weet ik niet. In bijvoorbeeld de Fuji S5600 passen NIMH baterijen. En deze camera geeft op iso 400 nog weinig ruis. Alleen heeft de camera geen IS en net als de minolta Z5 en 6 geen fatsoenlijke groothoek.

[ Voor 72% gewijzigd door martijn_tje op 16-03-2006 10:11 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42988

Sta op het punt om een Pentax Optio s6 te kopen. Heb een tijdje lopen zoeken en kijken naar een camera die ik vaak bij me wil hebben, dus klein moet zijn, snel foto's kan afdrukken, en ook redelijke foto's kan maken in beetje donkere rokerige (kroeg) ruimtes. standaard eisen so far, al is het me duidelijk geworden dat de compact camera's sowieso een te kleine flitser hebben voor echt goeie foto's in 'kroeg-ruimtes'.

verder zou ik erg blij zijn met:

-een goede video-optie
-een redelijke batterijduur. (zou minpuntje zijn bij de s6)
-genoeg instellingsmogelijkheden om in verschillende omgevingen een passende instelling te kunnen vinden. (niet handmatig instellen diafragma geen probleem)
-en in de herhaling: vooral snel zijn. camera pakken, klikken, daar zal ik de camera denk ik vooral voor gebruiken.

Iemand een goede reden om de camera NIET te kopen, en mij een betere kan voorschotelen?

p.s.
# Candlelight mode allows high-sensitivity shooting at Standard Output Sensitivity of 800
# Built-in AF spotbeam (on/off switching possible)

gaan deze specs zorgen dat ik in een een licht rokerige kroeg op een metertje of 4 een goeie foto kan maken?

-edit:
*planning is om hem te halen bij de MM voor de service. wel iets duurder uit dan internetkoop, en wou eigenlijk niet veel boven de 300 E uitkomen, maar heb die extra paar tientjes wel over voor goede service om de hoek.
*Van horen zeggen zijn de SD, of iig memorycards bij de MM nogal duur, is het echt de moeite die ergens anders te gaan halen? (of zou die er bij te praten zijn?)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 42988 op 16-03-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn_tje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:48:

[...]
  • Macro zit op alle compactjes wel goed
  • Ik zie 8x zoom staan in je verlanglijstje, gebruik je vooral de lange kant van de zoom of de wijde/korte kant. Al gebruik je voornamelijk de korte kant dan kan je veel beter naar de Panasonic DMC-TZ1 kijken.
  • Snelheid zit volgens mij bij alle recente camera's ook wel goed
  • Of er in de minolta's penlites passen weet ik niet. In bijvoorbeeld de Fuji S5600 passen NIMH baterijen. En deze camera geeft op iso 400 nog weinig ruis. Alleen heeft de camera geen IS en net als de minolta Z5 en 6 geen fatsoenlijke groothoek.
De ruis klacht is inderdaad veelgehoord bij deze camera's (overigens bij bijna alle superzoom camera's). Ik wil de camera ook binnenshuis gebruiken dus je verhaal heeft me wel aan het twijfelen gebracht...

Ik krijg ook steeds meer de indruk dat DSLR het extra geld wel waard is, maar ik heb er simpelweg het geld niet voor dus dat is out of the question.

Mijn vriendinnetje wil graag ook dingen in de natuur kunnen fotograferen dus diep kunnen zoomen is wel belangerijk. Dat de groothoek-mogelijkheden van de superzooms tegenvalt wist ik al dat is jammer maar niet heel erg.

In de Z5 en Z6 passen AA batterijen. In de Fuji 5600 inderdaad ook, de reviews van deze camera waren ook lovent maar het ontbreken van IS is voor veel reviewers een groot minpunt. Ik heb wat fotos bekeken vind het een lastige keuze, je ziet wel dat het minder scherp is, ook is het jammer dat er dure xD-kaartjes in moeten.
Is het ontbreken van de IS erg hinderlijk of weegt het wel op de tegen de voordelen (hogere ISO waarden bij de S5600)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Na een jaar gespeeld te hebben met mijn Minolta Z1 ben ik toch toe aan wat anders. Door mijn ervaringen heb ik wel wat eisen:

- Handzaam (dus klein) zodat ik hem bijvoorbeeld tijdens het snowboarden bij me kan houden
- Point and shoot
- Wél optische zoom (3x is zat)
- Goede flitser voor point and shoot werk. (Ook indoor)
- Lekker snelle focus

Nu heb denk ik zelf aan de Canon Ixus serie.

- Digital IXUS i zoom
- Digital IXUS 50
- Digital IXUS 55

Maar nu kan ik niet echt veel verschillen tussen deze 3 vinden. Behalve dan dat de Zoom een 2,4x zoom heeft tegenover de 3x van de andere modellen. En de 55 heeft een groter LCD.

Als ik tussen deze 3 moet kiezen, welke zou ik dan het beste kunnen nemen? (Denk zelf toch de 55) En welke alternatieven zijn er nog eventueel?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
ik zou voor de 55 gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk liever eens naar de Sony DSC-P200. Ongeveer hetzelfde formaat, veel betere camera (zie dpreview, de camera wordt daar overigens niet vergeleken met de ixus 5x, maar met de Ixus 7x0) en is echt spotgoedkoop op dit moment. Dpreview geeft hem een highly recommended ipv de recommended van de ixusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:22:
Kijk liever eens naar de Sony DSC-P200. Ongeveer hetzelfde formaat, veel betere camera (zie dpreview, de camera wordt daar overigens niet vergeleken met de ixus 5x, maar met de Ixus 7x0) en is echt spotgoedkoop op dit moment. Dpreview geeft hem een highly recommended ipv de recommended van de ixusjes.
Zal hem eens bekijken idd.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58551

In mei beschikbaar de nieuwe Kodak Z612 serie, ziet er leuk uit, kan ik men oude kodak 500 serie eindelijk weg doen en er weer een goede voor in de plaats zetten.

info: http://www.kodak.com/ekne.../131/8824&pq-locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Ik zit met het volgende ik zoek nu eindelijk een goede digitale camera.. die ik heb is een goedkoop ding en de foto's zijn erg mat en blokkerig en ik moet steeds met photoshop alles of donkerder of lichter maken voordat je wat ziet op de foto maar dan is de foto al aardig "beschadigd", daarom ben ik aan het sparen geslagen en zoek een goede kwaliteit camera rond de 300 euro.. :*)

Ik wil namelijk deze vakantie eens goede foto's kunnen maken. Mijn oog is op de Fuji FinePix F11 of Canon Digital IXUS 500, maar ik word er niet echt veel wijzer uit al die revieuws.. daarom vraag ik jullie wat zijn jullie ervaringen of hebben jullie een andere camera in deze budgetgrote, het aantal megapixels maakt niet uit voor mij als het maar mooie foto's maakt en een filmoptie heeft dan ben ik al weer een stuk tevredener en kan het echte werk beginnen.. :>

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121035

Hallo mensen,

Na een aantal dagen als een gek te hebben gezocht op het i-net naar een leuke digitale camera (DC)
is mijn keuzen gevallen op deze drie. Het probleem echter is dat de reviews die ik over deze 3 DC's heb kunnen vinden elkaar ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO erg tegenspreken.

Ik heb echt wat advies / ervaring nodig.
Ik ga een jaar naar het buitenland (backpacken) en daarvoor heb ik een ultra klein en dunne DC nodig, gezien ik zo min mogelijk wil/moet dragen. Maar onderweg wil ik natuurlijk ook wat mooie foto's maken. Zoals je kunt gokken zullen deze foto's voornamelijk buiten worden gemaakt (natuur e.d.)

Mijn keuzen is ophetvolgende gevallen:

Casio Exilim EX-S600 ---300 E

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0510/casio_S600frontback-001.jpg

SONY Cyber-shot DSC-T7 silver ---325 E

Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/0/7/11120570/l_11120570.jpg

OLYMPUS μ[mju:] 700 ---258 E

Afbeeldingslocatie: http://aka.fotovista.com/dev/5/3/11120735/g_11120735.jpg

Ik moet er een eind deze week hebben, dus spoed is geboden :(
Over de T7 heb ik het een en ander al gelezen (maar wel erg tegenstrijdig) Ik ben erg bewnieuwd naar de CASIO en de nieuwe OLYMPUS, ervaring zijn welkom!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan dat de diverse canon's die een pagina eerder zijn gepost veel dikker zijn dan degene die ik zojuist heb aangegeven hierboven? Want hij moet echt zo dun mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
de ixus 60 vond ik dun toen ik hem in de winkel zag, maar heb het niet vergeleken met de sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05 09:21
Om ook maar in te haken in dit topic,

na verschillende reviews bekeken te hebben en het forum doorgespit te hebben dacht ik gisteren na een positief antwoord gekregen te hebben in: Fujifilm FinePix S5600

over het in het donker foto's maken met de fuji finepix s5600. Wou ik deze camera gaan halen, totdat ik vandaag de reclamekrant van de Dixons in de bus kreeg waar waarempel de fuji s5600 in de aanbieding stond.
Het enige nadeel is dat er ook een camera van kodak instaat namelijk de: Kodak easyshare p850 nu weet ik dus niet meer welke ik moet kiezen

wat op een rijtje gezet:
fuji:
-10x optische zoom
-5.1 Mp
-xd geheugenkaart
-Batterijen (NiMh)

Kodak:
-12x optische zoom
-ook 5.1 Mp
-sd geheugenkaart (ik heb me laten vertellen dat xd iets sneller is, of je moet een sd superspeed pakken)
-accu
-mogelijkheid tot externe flister via een hot shoe

ik heb ze allebei in mijn handen gehad en ik vond ze allebei fijn alhoewel de kodak iets onoverzichtelijker was met veel knopjes.

nu dacht ik gelezen te hebben dat voor zowel de kodak als de fuji een lensadapter leverbaar is voor een zoomlens en een groothoeklens.
alleen wat me opvalt is dat er zo weinig te vinden is over de kodak, dus wat raden jullie mij af of aan, en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe duur is de camera bij de dixons dan?? Op de website staat 350 EURO... Dit is veel duurder dan in de pricewatch: pricewatch: Fuji FinePix S5600 (5MP, 10x zoom, 38-380mm, f/3.2-8.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171534

Anoniem: 121035 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:51:
Ik neem aan dat de diverse canon's die een pagina eerder zijn gepost veel dikker zijn dan degene die ik zojuist heb aangegeven hierboven? Want hij moet echt zo dun mogelijk zijn!
Dunner dan de S600 en de T7 komen ze volgende mij niet. Die Canons zijn niet zoveel dikker dan deze twee. Camera's naast elkaar.

Ben zelf ook op zoek naar nieuwe camera en de S600 is een erg mooi ding, maar de foto kwaliteit schijnt nogal tegen te vallen (Ook bij zijn voorganger de S500). Iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dedennis, hier een linkje naar kodak idd zijn er niet veel reviews van kodaks te vinden maar dat komt ook omdat de 800 serie nogal nieuw is en sinds kort pas onder de 500 euro ligt.

http://www.kodak.com/ekne...7372/7391&pq-locale=nl_NL
Weet niet precies wat je wilt, echt professioneel of iets minder anders is de 7950 misschien ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
Bedankt voor de specificaties, alhoewel ik die ook al gevonden had.

ik wil eigenlijk ook een beetje richting de wat amateuristische fotografie, landschap en dergelijke.
daarom wil ik het in een keer goed doen en een fatsoenlijke camera kopen dat ik voorlopig nog vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

Vuvuzela

My spire is forming

(jarig!)
Zijn er hier al mensen met ervaring met de Ixus 60 of nog liever de 65 (al is die nog niet te koop).
Ik ben van plan om de 65 te kopen.. Het prijsverschil voor het grotere scherm vind ik t wel waard. Het is voor een aantal jaar dus moet er wel tevreden mee zijn. Anyway! Iemand ervaringen met de nieuwe ixus modellen? :>

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dedennis schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:34:
Bedankt voor de specificaties, alhoewel ik die ook al gevonden had.

ik wil eigenlijk ook een beetje richting de wat amateuristische fotografie, landschap en dergelijke.
daarom wil ik het in een keer goed doen en een fatsoenlijke camera kopen dat ik voorlopig nog vooruit kan.
Dan is de 800 serie idd een goede camera om mee te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Ik ben ook aan het kijken naar camera's. Twee camera's lijken mij erg interessant:

- De Fuji FinePix F30.
Deze camera is de opvolger van de F11 en de F10. Die stonden al bekend om hun lichtgevoeligheid (ISO t/m 1600). Foto's bij die ISO-waarde waren goed bruikbaar. De F30 gaat een stapje verder: t/m ISO 3200! Lijkt mij erg mooi, ook handig voor opnames van sport enzo (kortere sluitertijd nodig). De F30 komt in Engeland in mei op de markt.

-De Ricoh Caplio R4
De opvolger van de Caplio R3. De R3 en de R4 hebben allebei een groothoek (28mm) + een optische zoom van 7x. Lekker groot bereik dus. De R3 heeft alleen last van nogal wat ruis, hoewel sommigen bij dpreview zeggen dat firmware updates veel helpen. De R4 zou hier minder last van hebben, maar ik heb nog geen testen gezien.

Linkjes:
de camera's naast elkaar bij dpreview

in-depth review van de F10

Iemand ervaringen/meningen over de R3, R4, F10, F11 of F30?

[ Voor 12% gewijzigd door ernstblaauw op 22-03-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76032

Ik twijfel op dit moment om via internet 1 van de volgende 2 camera's te kopen:

Canon Ixus 65
Olympus mju 700

Beiden hebben voordelen en nadelen. Voordelen van de canon zijn:

-Ixus is altijd goed
-beter filmpjes (30 fps)
-sd geheugen (makkelijk uit te wisselen en goedkoper)
-snel in gebruik
-3" scherm

voordelen van de olympus

-goedkoper dan ixus (inclusief 1 gig geheugen 50 euro goedkoper)
-beeldstabilisator
-7 mp
-2 jaar garantie

Ik weet niet welke ik moet kopen en twijfel gigantisch. Wie heeft er een olympus en hoe bevalt deze camera? Over de ixus 65 is nog vrijwel niks bekend, omdat deze nog niet te koop is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 21:16
Bij DPreview kan je ze vergelijken: linkje

Er staan twee reacties bij de mju 700. De onderste is vrij uitgebreid,misschien heb je daar wat aan?
Als ik zou moeten kiezen, zou ik ook laten meewegen dat de mju redelijke foto's kan nemen bij ISO 1600 en dat de mju spatwaterdicht is. Ik heb geen idee hoe snel de mju in gebruik is, maar aangezien die ook goedkoper is, zou ik voor de mju gaan.
Je kan natuurlijk ook naar andere camera's kijken. Zoals de Panasonic Lumix DMC-FX01 of een Casio Exilim Z60. Hoe ben je aan die twee camera's, waartuissen je twijfelt, gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76032

ernstblaauw schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:02:
Bij DPreview kan je ze vergelijken: linkje

Er staan twee reacties bij de mju 700. De onderste is vrij uitgebreid,misschien heb je daar wat aan?
Als ik zou moeten kiezen, zou ik ook laten meewegen dat de mju redelijke foto's kan nemen bij ISO 1600 en dat de mju spatwaterdicht is. Ik heb geen idee hoe snel de mju in gebruik is, maar aangezien die ook goedkoper is, zou ik voor de mju gaan.
Je kan natuurlijk ook naar andere camera's kijken. Zoals de Panasonic Lumix DMC-FX01 of een Casio Exilim Z60. Hoe ben je aan die twee camera's, waartuissen je twijfelt, gekomen?
ik heb hiervoor een casio (Z3) gehad en was daar minder enthousiast over. Mijn broer heeft een ixus en ik vind de foto's altijd erg mooi qua kleuropbouw en scherpte. De olympus heeft een verkoper in een winkel me aangeraden. Het nadeel van de olympus vind ik het geheugen, dat bijna 2 keer zo duur is voor een gig.

Ik wacht nog even op een review van de ixus 65 en dan maak ik een keuze. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb zelf gisteren de Casio EX-Z120 aangeschaft, hiervoor had ik een Sony Cybershot P73, ik vindt het al een behoorlijk verschil, de behuizing is veel beter dan de Sony, de kwaliteit is er ook flink op vooruit gegaan kwa foto's en de mogelijkheden zijn er helemaal op vooruit gegaan, ik vindt zelf dat de Casio erg veel mogelijkheden heeft. Anti-Shock is ook erg ideaal vindt ik :)

Een aanrader dus deze Casio!
Afbeeldingslocatie: http://www.digihome.com.tw/images/DC/Casio-ex-z120.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 08:16

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Ik ben zelf ook in de race voor een nieuwe camera.

Mijn eisenpakketje:

• Moet een SLR-achtige body hebben
• Minimaal 5 Megapixel, liefst meer :+
• Geen goedkope plastic rommel
• Moet een goede flitser hebben, of voorzien zijn van een slot voor een extra flitser
• Moet eventueel extra lenzen opgezet kunnen worden.

Nu ben ik gekomen tot de volgende 3 modellen:
Fujifilm FinePix S5600
Sony DSC-H1
Konica-Minolta Dimage Z6

Die laatste wordt 'em eigenlijk sowieso niet, de Sony is me nog iets te duur, maar over die S5600 hoor ik hele goede dingen. En hij ligt ook redelijk goed in de hand (heb er een paar maanden geleden nog een vast mogen houden).

Zijn er mensen die het met me eens zijn, of juist niet? :)

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 13:52

Res-q

Redder in nood?

Belangrijke vraag: wat is je budget? en is dat incl / excl. accesoires? :)

De Canon S2IS past ook dit topic, om maar eens wat te noemen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 26-03-2006 19:07 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 08:16

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Mijn budget ligt eigenlijk niet zo heel erg hoog. Uiterlijk ongeveer 350 euro, en dat moet dan incl. een redelijk pakket addons zijn. Nu heb ik er een die voor 75 euro extra bij die 5600 een 512Mb XD-kaartje levert, een lader + 8 2300Mh batterijen en een tas. Op zich vind ik dat een hele faire prijs (incl accessoires 325 euro).

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand mij nog helpen met mijn vraag een pagina terug betreft de keuzen tussen de

Casio Exilim EX-S600 ---300 E

SONY Cyber-shot DSC-T7 silver ---325 E

OLYMPUS μ[mju:] 700 ---258 E

? :/ :?

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 121035 op 26-03-2006 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

heeft iemand al ergens een goede review gespot van de nieuwe dsc-w serie van Sony?
Deze zouden namelijk de p serie gaan vervangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
hefaistos schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:48:
Ik ben zelf ook in de race voor een nieuwe camera.

Mijn eisenpakketje:

• Moet een SLR-achtige body hebben
• Minimaal 5 Megapixel, liefst meer :+
• Geen goedkope plastic rommel
• Moet een goede flitser hebben, of voorzien zijn van een slot voor een extra flitser
• Moet eventueel extra lenzen opgezet kunnen worden.

Nu ben ik gekomen tot de volgende 3 modellen:
Fujifilm FinePix S5600
Sony DSC-H1
Konica-Minolta Dimage Z6

Die laatste wordt 'em eigenlijk sowieso niet, de Sony is me nog iets te duur, maar over die S5600 hoor ik hele goede dingen. En hij ligt ook redelijk goed in de hand (heb er een paar maanden geleden nog een vast mogen houden).

Zijn er mensen die het met me eens zijn, of juist niet? :)
de voordelen van de Sony is bijvoorbeeld dat deze wel een beeldstabilisator heeft en de Fuji niet. ik heb hem ook even vastgehouden maar hij lag bij mij niet echt fijn in de hand (was net te groot voor mijn handen) verder vond ik dat het wieltje erg glad was en je deze bijna apart moest bedienen omdat het met je hand om de camera heen vrij moeilijk was.

ik zelf heb de Fiji en ik vind hem erg fijn! hij is licht past perfect in mijn handen en is eigenlijk goed vast te houden met alleen mijn rechterhand. het nadeel is dat je in het donker een beetje moet spelen om goede foto's te maken, en hij kan zich in een wat donkere/aparte omgeving moeilijker focussen. Over het algemeen ben ik heel tevreden over deze camera ik heb er al mooie foto's mee kunnen maken en na het ontdekken van de functies ed. kan ik ook de wat moeilijkere omgevingen redelijk goed op de foto zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Zojuist de Ixus 55 besteld. Ben benieuwd....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
dedennis schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:20:
ik zelf heb de Fiji en ik vind hem erg fijn! hij is licht past perfect in mijn handen en is eigenlijk goed vast te houden met alleen mijn rechterhand. het nadeel is dat je in het donker een beetje moet spelen om goede foto's te maken, en hij kan zich in een wat donkere/aparte omgeving moeilijker focussen. Over het algemeen ben ik heel tevreden over deze camera ik heb er al mooie foto's mee kunnen maken en na het ontdekken van de functies ed. kan ik ook de wat moeilijkere omgevingen redelijk goed op de foto zetten
M'n minolta 5D+ 70-210 is ook nog goed vast te houden met 1 hand ;). En ook al heb je IS en hoge iso waarden dan blijft het moeilijk om bij heel weinig licht mooie foto's te maken. Ik werd vorige week gevraagt om savonds foto's te maken op een onverlichte athletiekbaan om foto's te maken voor een collage (er vertok een trainer na vele jaren training geven). Maar t was dus erg donker en er waren veel te hyperactieve kinderen ;). Ik heb gemerkt dat ik daar veel meer had aan een korte sluiter tijd als aan IS. In dat opzicht lijkt een Fuji S5600 me dus zo ie zo veel interessanter als een sony H1.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 28-03-2006 08:30 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timon
Met de Fuji kan ik idd ook gewoon korte sluitertijden instellen (ik moest dus ook in het schemer bewegingen fotograferen, te weten paardrijden) hierbij moest ik dus een kortere sluitertijd instellen maar daar was het probleem dus dat de foto's zeer gauw te donker werden. Je kunt dus wel een langere sluitertijd kiezen maar dan word de foto dus weer onscherp. Aan de IS had ik ook niet zoveel omdat het scherpstellen vrij goed ging.

Ik heb dan ook een beetje de gulden middenweg gekozen tussen de scherpte van de foto en het licht dat hij nodig had.

[ Voor 14% gewijzigd door Timon op 28-03-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Als je voorwerp beweegt heb je zo ie zo niks aan IS. IS corrigeerd alleen voor geschud van je hand(natuurlijk binnen grenzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38

Vuvuzela

My spire is forming

(jarig!)
Wow.. ben net ff langs de mediamarkt geweest. De Ixus 65 is echt mooi _/-\o_
Denk dat ik er 1 koop in mei ongeveer (heb em nu nog niet nodig) Of een DMC FX-01.
Welke zijn nog meer vegelijkbaar?

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 10:53
Hangt af waarnaar je kijkt.
Als je een UltraCompact wil met Image Stabilisation, kun je alleen maar kiezen uit de Panasonic FX 01 en de Canon Ixus 800 IS (ook wel SD700 IS).
Jammer dat Fujifilm camera's geen IS hebben, maarja die werken met xD cards, stuk duurder dan SD.

Ik zal ook rond mei of in elk geval deze zomer een camera kopen... bijna zeker de ixus 800 IS.
De FX-7, FX-8, FX-9 hadden allemaal het grote nadeel: flinke ruis. Dit overschaduwde de goede eigenschappen van de camera. uit de review blijkt dat ze dit nog steeds niet (de 4e release alweer!) hebben opgelost in de FX-01.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 28-03-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 10:49
ik zit te twijfelen tussen 4 camera's:

1 van mijn belangrijkste eisen is dat er autofocus en beeldstabilisator op zit, dat hebben ze allemaal.

Panasonic Lumix DMC-FX01
Panasonic Lumix DMC-FX9
Sony DSC-T9
Canon PowerShot SD700 IS

can somebody help me out???? :? :? :? :?

[ Voor 25% gewijzigd door morscha op 30-03-2006 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

morscha schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 18:23:
ik zit te twijfelen tussen 4 camera's:

1 van mijn belangrijkste eisen is dat er autofocus en beeldstabilisator op zit, dat hebben ze allemaal.

Panasonic Lumix DMC-FX01
Panasonic Lumix DMC-FX9
Sony DSC-T9
Canon PowerShot SD700 IS

can somebody help me out???? :? :? :? :?
Dit misschien wel iets voor je ? :
-Thunder- schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:19:
Ik heb zelf gisteren de Casio EX-Z120 aangeschaft, hiervoor had ik een Sony Cybershot P73, ik vindt het al een behoorlijk verschil, de behuizing is veel beter dan de Sony, de kwaliteit is er ook flink op vooruit gegaan kwa foto's en de mogelijkheden zijn er helemaal op vooruit gegaan, ik vindt zelf dat de Casio erg veel mogelijkheden heeft. Anti-Shock is ook erg ideaal vindt ik :)

Een aanrader dus deze Casio!
[afbeelding]
Casio Exilim EX-Z120 Ervaringen

[ Voor 4% gewijzigd door -Thunder- op 30-03-2006 18:46 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 10:53
De Casio heeft geen optische beeldstabilisator, maar een zeer hoge gevoeligheid die voor antishake zorgt ofzoiets...

Ik vraag me af of de de Casio kan vergelijken met de klasse waarin de genoemde camera's zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113283

Ik kan maar weinig vinden over die pentax wpi. Lijkt me een erg strakke camera zeker omdat je er onderwater mee kan fotograveren. Wat dus ook inhoud dat je hem makkelijk met water kan schoonmaken. Zijn er al mensen met deze camera? Hij is overigens ook niet mega duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• directjohan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-04 09:26
Hey, ik was op zoek naar een ultrazoom digcam van max 300 (excl memerycard,ect) Ik heb zelf al wat voor onderzoek gedaan en ik kwam zelf bij de fz5 uit.In diverse reviews wordt deze steeds als de beste aangewezen. Alleen doordat ik iets te lang heb gewacht met kopen is deze eigenlijk niet meer verkrijgbaar. Bovendien kost ie nu 322,- en komt dus wel erg in de buurt bij de fz7.

Nou vroeg ik me af wat de fz7 zo veel beter maakt. Raden jullie me aan om nog even te wachten totdat de fz7 iets in prijs daalt?

Verder vroeg ik me ook af, of de s5600 (10x zoom) ook een goede optie is. Deze is namelijk 70 euro goedkoper dan de de fz5(12x zoom). Daarnaast heb ik ook nog het een en ander over de minolta dimage Z6 (12x zoom) gelezen.

Dus wat raden jullie me aan.

Grt
Johan
Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.