Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD] Philips GoGear HDD6320, HDD1620 en HDD1420

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Nieuw Topic
bezorgt ook bij regen
Reg. datum: 01 augustus 2006

Kick

Is er niemand die het antwoord weer ? ...

HDD 6320 is LIeeev

zomg wtfbbqpwned :') !
Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
Neerio schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:41:
Kick

Is er niemand die het antwoord weer ? ...
Op je eerste punt valt de speler eigenlijk al af. De speler fungeert niet als externe harde schijf en kan dus niet zomaar elk type bestand hebben. Degelijk is het apparaat wat mij betreft wel maar zoals met elke harddisk speler geldt: keihard laten vallen verlengt de levensuur niet.

Tieske 80 Druid @ Genjuros (Cruor)

bezorgt ook bij regen

okee bedankt voor de informatie
maar wat ik met externe HD bedoelde is dat ik er bijvoorbeeld ook word doc's opzet om mee te nemen.
want ik had begrepen dat hij wel in windows verkenner zichtbaar was. of heb ik dat verkeerd begrepen ?

HDD 6320 is LIeeev

Reg. datum: 14 juni 2004

quote:
rodie83 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 18:50:
[...]

Op je eerste punt valt de speler eigenlijk al af. De speler fungeert niet als externe harde schijf en kan dus niet zomaar elk type bestand hebben. Degelijk is het apparaat wat mij betreft wel maar zoals met elke harddisk speler geldt: keihard laten vallen verlengt de levensuur niet.
Dit is niet waar, als je Philips apparaatbeheer hebt geinstalleerd, werkt het gewoon als HD en je kan dan via de windows verkenner op je HDD6320 naar de gegevens map gaan en daar dan andere bestanden zoals documenten of wat dan ook plaatsen.

bezorgt ook bij regen

Okee bedankt voor alle informatie ik ga hem waarschijnlijk volgende week halen
en post dan wel een verslagje met misschien wel foto's

HDD 6320 is LIeeev

zomg wtfbbqpwned :') !
Reg. datum: 21 januari 2004

quote:
Thomasson4 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 19:59:
[...]

Dit is niet waar, als je Philips apparaatbeheer hebt geinstalleerd, werkt het gewoon als HD en je kan dan via de windows verkenner op je HDD6320 naar de gegevens map gaan en daar dan andere bestanden zoals documenten of wat dan ook plaatsen.
Ah excuus. Ik heb het programma van Philips sinds fw 2.4 niet meer op mn PC staan en wanneer ik audio kopieer via explorer geeft het ding aan dat bepaalde bestanden (.nfo's bijvoorbeeld) niet gelezen en dus gekopieerd kunnen worden. Vandaar mijn onderstelling. Nogmaals excuses voor de verkeerde informatie.

Tieske 80 Druid @ Genjuros (Cruor)

Reg. datum: 12 februari 2004

Afgelopen zaterdag ook een dockingstation opgehaald bij die internetshop, ze zitten zo'n 5 km bij mij vandaan, dus toch maar ff verzendkosten bespaard.
Nu ben ik dus ook begonnen om foto's op mijn hdd6320 te zetten via mediaplayer,
Dit gaat goed. Maar als ik ze wil bekijken op de hdd6320 dan is de map leeg. Iemand een idee hoe dit kan, of hoe dit op te lossen?

Groet Paul

Reg. datum: 25 mei 2005

Ik heb 'm vanochtend ontvangen van Dynabyte (zondag besteld). Wat een handig ding! Het werkt heel intuïtief. Ik heb met MediaMonkey er een aantal audioboeken opgezet via playlists, en er goed op gelet dat alle tags klopten. Nu staat alles er netjes in map-vorm op. Na 't lezen van eerdere berichtjes was ik bang dat dat niet zou kunnen, maar het kan dus wel.

Ik had nog wel even een blond moment: ik wou 'm uitzetten terwijl hij nog wel aan 't stopcontact hing; ging niet. Bij een laptop is dat heel gewoon omdat hij dan nog lekker de accu kan blijven doorladen. Maar ik kreeg deze 6320 maar niet uit. 8)7

Waar ik nu nog een oplossing voor moet bedenken is iets om 'm toch enigszins om m'n nek te kunnen hangen. Ik draag geen colbertjes O+ en ben bang dat 'ie uit de keukenschort valt. Hij is best zwaar.
Het bijgeleverde beschermhoesje is onzinnig, want als je dat eromheendoet kun je nergens meer bij. En als je 'm weglegt, heb je geen beschermhoesje nodig.

O ja, nog een opmerking over de firmware. Philips apparaatbeheer ging dus zelf controleren of er een nieuwe update nodig was, maar nee: firmware 1.3 is de recentste. :?

DHerbig wijzigde dit bericht 11-01-2007 15:49 (8%)

bezorgt ook bij regen

quote:
DHerbig schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:41:

Ik had nog wel even een blond moment: ik wou 'm uitzetten terwijl hij nog wel aan 't stopcontact hing; ging niet. Bij een laptop is dat heel gewoon omdat hij dan nog lekker de accu kan blijven doorladen. Maar ik kreeg deze 6320 maar niet uit. 8)7

O ja, nog een opmerking over de firmware. Philips apparaatbeheer ging dus zelf controleren of er een nieuwe update nodig was, maar nee: firmware 1.3 is de recentste. :?
kun je hem niet eerst uitzetten en dat Opladen ?

hier kun je 1 van de nieuwste firmware updaters downen dan krijg je firmware 2.4

deze devicemanager (5.2, engels)

HDD 6320 is LIeeev

Bedankt, Neerio! Ik geloof dat 'ie aangaat zodra je 'm op de netvoeding aansluit, maar dat is verder ook niet zo'n probleem.
Die Philips Apparaatbeheer is, buiten dat 'ie z'n eigen updates niet kan vinden, echter een waardeloos product! Ik had hem braaf via 't bijgeleverde CD'tje geïnstalleerd en dat had ik nooit moeten doen. De hele avond verbaasde ik me erover dat de PC zo traag was. Een DVD'tje ontrarren duurde meer dan 2x zo lang. Een DVD-branden ook 2x zo langzaam. Diskeeper had moeite de C-schijf te vinden. Alles traag-traag-traag tot ik besloot die beide Philips software-dingen weer te de-installeren, en nu loopt alles weer als een treintje. Je hebt ze ook helemaal niet nodig, want Windows herkent gelijk dat er een USB-apparaat aangehangen is. Opgeruimd staat netjes!

Reg. datum: 07 mei 2005

Dat synchroniseren is inderaad een probleem bij de HDD6320. Als je het via de windows verkenner doet
zegt het apparaat als je hem loskoppelt "list empty" terwijl als je in de verkenner kijkt alles er wel gewoon opstaat. Ook op de speler zelf is in zo'n geval te zien dat het ding verre van leeg is.
Voor het sync-en gebruik ik Mediamonkey (http://www.mediamonkey.com/), die herkent de speler automatisch, er is van alles in te stellen en het gaat erg snel. Musicmatch vindt ik zelf een erg slecht programma hiervoor net als WMP 11 (of 10).
Ik zou zeggen: probeer het eens :P

quote:
Lambo99 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:15:
Voor het sync-en gebruik ik Mediamonkey (http://www.mediamonkey.com/), die herkent de speler automatisch, er is van alles in te stellen en het gaat erg snel.
Hear hear!! Ik vind MediaMonkey een van de beste programma's op m'n PC. Zo handig en hij kan ALLES! :Y

bezorgt ook bij regen

media monkey is relaxd :*)

HDD 6320 is LIeeev

Reg. datum: 31 oktober 2002

Ik heb ook de 6320 gekocht en loop ook tegen het dataoverzetten probleem op.

Ik heb op mijn pc mijn muziek ingedeeld per artiest in een map en dan nog per album in die map. Als ik nu een arties-map met daarin album-mappen koppier dan leest hij dat dus zo niet.

Weet iemand hoe ik een folder een TAG mee kan geven zodat hij gezien word als album.? Zodat mijn hdplayer dit ook ziet als album, zodat ik gewoon mapjes kan copieren naar mijn player?

http://www.acryan.com/contest/ACRGWLC.htm

Hoezo leest je speler het niet als de muziek in mappen staat? Bij mij is dat ook gewoon, eerst artiest, dan album. Helemaal geen problemen mee. Waarschijnlijk ligt het aan de manier waarop je de muziek erop hebt gezet.

Een folder kan je geen tag meegeven, maar je kan wel gewoon in de ID3 tag het album invullen. Je gogear zal dit dan als alles goed is gewoon herkennen en bij "albums" weergeven. Anders kan je natuurlijk ook nog een playlist van dat album maken, want dan staan de nummers tenminste op volgorde. (als je dat niet doet wordt het gesorteerd op naam, niet op nummer).

bezorgt ook bij regen

je kunt gewoon in die map gaan staan dan Control A dan eigenschappen volgens mij en dan kun je daar ergens voor die hele map het album invullen

HDD 6320 is LIeeev

Ik heb hem binnen! Wat een prachtig ding zeg ! :9~ _/-\o_
Heb meteen naar 2.4 geupdate en ga nu muziek eropzetten.. kan ik gewoon artiesten playlists maken en dan daar albums aan toevoegen?

Reg. datum: 31 oktober 2002

Het zit zo...

Ik heb geen ID3tags, Die gooi ik er altijd meteen vanaf. Dit betekd dat ik de bestandsnaam GOED MOET hebben wil ik in een een afspeel programma de naam en artiest van het nummer zien.

situatie op pc:
Elke artiest heeft zijn eigen folder... vb Madona
In elk zo'n folder staan alle albums van diegene... vb Madonna-----> Album1,album2 enz
In elk zo'n album staan de nummers plus cdcover.... vb Madonna----> Album1----->Track1,track2 enz

Als ik nou een Album met de naam "madonna - album1" copieer naar mijn music folder op mijn mp3 speler dan zou ik graag willen dat deze meteen herkend, dat het eerste gedeelte van het album (madonna) de artiest is, en dat het 2e gedeelte wordt herkend als albumnaam (album1) en dat de nummers die in dat album staan dus "artiestnaam - songtitel" zijn.

Als ik dan door mijn speler heen ga scrollen en ik kies zoeken op album, dan wil ik dus meteen alle albums die ik erop gekopieerd heb te zien krijgen.

Nu is dit niet. Hij haalt vannalles door de war, Titel als album en artiest als titel. en dan per nummer nog eens anders.

Ik begrijp dat ikzelf iets niet goed doe. Maar ik zie niet wat. Ergens klopt mijn logica van het archiveren van mijn muziek dus niet. Of eigenlijk komt mijn logica niet over met die van philips.

Het feit dat ik geen id3tags gebruik is mijn eigen keus, ik wil ze evt wel gaan gebruiken als daardoor dit probleem opgelost is.. Dus als iemand snapt wat ik bedoel pleas let me know!!!!!!!!!

http://www.acryan.com/contest/ACRGWLC.htm

bezorgt ook bij regen

quote:
Thomasson4 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:21:
Ik heb hem binnen! Wat een prachtig ding zeg ! :9~ _/-\o_
Heb meteen naar 2.4 geupdate en ga nu muziek eropzetten.. kan ik gewoon artiesten playlists maken en dan daar albums aan toevoegen?
volgens mij wel ja
quote:
Decon Frost schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:21:
Het zit zo...

Ik heb geen ID3tags, Die gooi ik er altijd meteen vanaf. Dit betekd dat ik de bestandsnaam GOED MOET hebben wil ik in een een afspeel programma de naam en artiest van het nummer zien.

situatie op pc:
In elk zo'n folder staan alle albums van diegene... vb Madonna-----> Album1,album2 enz
In elk zo'n album staan de nummers plus cdcover.... vb Madonna----> Album1----->Track1,track2 enz

Als ik nou een Album met de naam "madonna - album1" copieer naar mijn music folder op mijn mp3 speler dan zou ik graag willen dat deze meteen herkend, dat het eerste gedeelte van het album (madonna) de artiest is, en dat het 2e gedeelte wordt herkend als albumnaam (album1) en dat de nummers die in dat album staan dus "artiestnaam - songtitel" zijn.

Als ik dan door mijn speler heen ga scrollen en ik kies zoeken op album, dan wil ik dus meteen alle albums die ik erop gekopieerd heb te zien krijgen.

Nu is dit niet. Hij haalt vannalles door de war, Titel als album en artiest als titel. en dan per nummer nog eens anders.

Ik begrijp dat ikzelf iets niet goed doe. Maar ik zie niet wat. Ergens klopt mijn logica van het archiveren van mijn muziek dus niet. Of eigenlijk komt mijn logica niet over met die van philips.

Het feit dat ik geen id3tags gebruik is mijn eigen keus, ik wil ze evt wel gaan gebruiken als daardoor dit probleem opgelost is.. Dus als iemand snapt wat ik bedoel pleas let me know!!!!!!!!!
ik denk dat de makkelijkste oplossing voor dit probleem is om inderdaad gewoon ID3 tags te gaan gebruiken en als je alles al in mapjes hebt staan moet dit niet zo'n groot probleem zijn.
download een goede ID3 renamer. ik heb zelf B.V MP3tag. importeer dan B.V alle albums van madonna waarbij je ervoor zorgt dat de artiest van al die nummers Madonna wordt en dat alle albums een eigen naam krijgen.

wat je ook kan doen is van ieder album een playlist maken en die op de speler zetten.

ik hoop dat je hier wat mee kan

Neerio wijzigde dit bericht 13-01-2007 14:35 (76%)
Reden: extra vraag beantwoord

HDD 6320 is LIeeev

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
Decon Frost schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:21:
Het zit zo...

situatie op pc:

Ja wat denk je dat er gebeurd als je speler naar ID3-tags kijkt en jij ze niet hebt? :P Dan moet je een speler met mappen hebben. Dan zie je gewoon de mappen zoals jij ze gemaakt hebt. Goed, je hebt geen indeling op artiest, album, genre ed (behalve je eigen artiest -> album structuur) maar dat werkt in jou geval wel beter.
Dat wat jij wilt ondersteunt geen enkele mp3speler afaik.

Waarom kan ik eigenlijk geen playlist van een map maken? Bijvoorbeeld een map Madonna, daarin staan dan alle albums van haar en dan dat ik van die map gewoon een playlist madonna maak waar al die albums instaan? Ik snap het helet tag en playlist gedeelte nog niet echt. Ik ben hem nu aan het syncen maar nu krijg ik dus artiesten die maar 1 nummer hebben, die wil ik gewoon in een playlist hebben waar hij bij hoort...

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

Tags zijn wat anders dan playlists. Het heeft in feit weinig met elkaar te maken. Theoretisch gezien kun je een playlist maken van een bepaalde map, maar dan moet de software op de speler dit wel ondersteunen. Kwestie van implementatie door de makers.
Ik heb de speler verder niet, maar kun je niet naar artiest -> "alle nummers" (of iets dergelijks) gaan?

bezorgt ook bij regen

even voor de duidelijkheid

tag's zijn aanduidingen bij Bestanden in dit geval bij MP3 bestanden waarin informatie staat over de artiest, het album, het jaartal, het genre, en andere informatie

een playlist is een lijst die je aanmaakt waaraan je muziekbestanden kan toevoegen
b.v dat je een playlist maakt met Favo nummers en dat je daar je mooiste nummers aan toevoegd

de philips 6320 ondersteunt volgens mij wel playlists _/-\o_ dus je kunt gewoon ieder album een eigen playlist geven

Neerio wijzigde dit bericht 13-01-2007 15:27 (80%)
Reden: extra info

HDD 6320 is LIeeev

Het eenvoudigste is om de 6320 te geven waar hij om vraagt: goeie tags. Die kun je via MediaMonkey heel makkelijk wijzigen, precies zoals jij vervolgens wilt dat de 6320 de bestanden weergeeft. Je kunt vervolgens playlists maken in MediaMonkey en die syncen met de 6320, of je kunt in de 6320 een of meer playlists maken ("on the go" en vervolgens hernoemen). Lees anders de handleiding eens door: die is heel duidelijk (als je tenminste door het Windows MediaPlayer verhaal heen kunt prikken).

Trouwens, als jij je muziek zo goed hebt geordend in mappen, dan is het zo gepiept om die tags er even op te zetten. Mediamonkey haalt dan namelijk de tags voor je op van Amazon.com, hoef jij verder niks voor te doen. Je krijgt er zelfs nog album art bij! :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: