[HDD] Philips GoGear HDD6320, HDD1620 en HDD1420

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.893 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Op 1 september zijn er weer wat nieuwe mp3-spelers van Philips vertoond. Deze komen in oktober uit in Nederland.

HDD1630

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31503514-2-300-overview-1.gif

Verwachte prijs: +/- 180 euro
Opslag: 6 gb.
Soort opslag: micro-hdd
Batterij: lithium-accu, 18 uur
Scherm: kleurenscherm
Knoppen: Touch-gevoelig
Ondersteund: jpeg, wav, mp3, wma
FM tuner: ja

HDD6330

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31503513-2-300-overview-1.gif

Verwachte prijs: +/- 280 euro
Opslag: 20 gb.
Soort opslag: harde schijf
Batterij: lithium-accu, 15 uur
Scherm: kleurenscherm
Knoppen: Touch-gevoelig
Ondersteund: jpeg, wav, mp3, wma
FM tuner: ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Philips is een beetje laat met het maken van dit soort spelers, ik denk niet dat ze erg populair zullen worden.
Zoveelste mp3speler met kleurenscherm, die foto'tjes kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel één van de mooier vormgegeven mp3 spelers, althans dat vind ik.
Nu nog hopen dat ze een keer goede support geven en geen rottige software er bij leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ziet er erg goed uit! Heb zelf nu een HDD120 van Philips samen met de MX400 oordopjes van Sennheiser, en dat klinkt erg goed.

Leuk dat ze kleurenscherm hebben met jpeg ondersteuning, maar het zou leuker/aantrekkelijker zijn als het ook film(pje)s zou kunnen afspelen.

En inderdaad EdgeCrusher, die support van Philips is belachelijk slecht... Hopelijk wordt het beter, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Ik heb zelf al anderhalf jaar een HDD060 en de HDD1630 lijkt daar heel erg op. Misschien dat ik hem ga halen, maar ik wacht nog even wat Apple gaat doen met de Ipod mini (met betrekking tot kleurenscherm en flash-geheugen). Mocht de Ipod mini niet veel veranderen, dan ga ik voor de HDD1630 en dan kunnen jullie al snel een review lezen.

Ik vraag me af. Er zitten geen echte knoppen op, want je hoeft de speler alleen maar aan te raken om een actie uit te voeren. Stel, je hebt de speler in je broekzak zitten, gaat hij dan niet continu verspringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
X-GeaR schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:39:
Ik heb zelf al anderhalf jaar een HDD060 en de HDD1630 lijkt daar heel erg op. Misschien dat ik hem ga halen, maar ik wacht nog even wat Apple gaat doen met de Ipod mini (met betrekking tot kleurenscherm en flash-geheugen). Mocht de Ipod mini niet veel veranderen, dan ga ik voor de HDD1630 en dan kunnen jullie al snel een review lezen.

Ik vraag me af. Er zitten geen echte knoppen op, want je hoeft de speler alleen maar aan te raken om een actie uit te voeren. Stel, je hebt de speler in je broekzak zitten, gaat hij dan niet continu verspringen?
Ik heb een iPod 3 gen. Die heeft ook alleen maar touchknoppen. Dat is diegene met het draaiwiel en daarboven 4 knoppen. Het werkt echt perfect, je kunt em gewoon in je zak stoppen, zonder dat je hem op hold zet. De knoppen kun je echt alleen met je vingers bedienen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Nu online
Hoedje schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 13:41:
[...]

Ik heb een iPod 3 gen. Die heeft ook alleen maar touchknoppen. Dat is diegene met het draaiwiel en daarboven 4 knoppen. Het werkt echt perfect, je kunt em gewoon in je zak stoppen, zonder dat je hem op hold zet. De knoppen kun je echt alleen met je vingers bedienen.
Oke, bedankt voor je snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind dit wel mooie spelers :9
Vooral die kleur :)

Die prijzen zijn imo ook niet zo hoog. Ik hoop dat de kwaliteit van deze spelers wel goed zijn, niet dat er slecht geluid vanaf komt.

Grote vraag van mijn kant is: Hoe groot zijn ze qua centimeters :?

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 06-09-2005 13:52 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

.

[ Voor 100% gewijzigd door j-w op 06-09-2005 14:37 ]

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
persbericht met (o.a.) prijzen

"The GoGear HDD6320, HDD1620 and HDD1420 will be available in October 2005, priced respectively Euro 329.99, 249.99 and 199.99."

high-res images (43mb)

PDF's met specificaties en afmetingen

ziet er goed uit allemaal, software/gebruiksgemak zal de doorslag gaan geven denk ik

• litemotiv
- knip! -

[ Voor 95% gewijzigd door litemotiv op 15-09-2005 17:45 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

litemotiv schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:17:
request om topictitel te veranderen in: Philips GoGear HDD6320, HDD1620 en HDD1420

(de nummers zijn ogenschijnlijk door philips veranderd)

> en deze post te verwijderen :)
offtopic:
Dit kun je aanvragen dmv een Topic Report, klik op het handje linksbovenin

Verwijderd

Prijs en vormgeving zijn inderdaad erg aantrekkelijk :P
Maar…

Output Power: 2 x 5 mW (16 Ohm)
Signal to noise ratio: >82 dB

… zijn wel erg gering!!! :? Ik hoop echt dat dit typ- drukfouten zijn B)

• litemotiv
RoD schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:13:
offtopic:
Dit kun je aanvragen dmv een Topic Report, klik op het handje linksbovenin
ahh, dank ;)

@aspa, dat ziet er wel een beetje vaag uit idd

[ Voor 11% gewijzigd door litemotiv op 15-09-2005 17:47 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:00:
Prijs en vormgeving zijn inderdaad erg aantrekkelijk :P
Maar�

Output Power: 2 x 5 mW (16 Ohm)
Signal to noise ratio: >82 dB

� zijn wel erg gering!!! :? Ik hoop echt dat dit typ- drukfouten zijn B)
Dat lijken wel specs van (hun) goedkope flashspelertjes. Ik hoop niet dat ze deze apparaten daar te veel op gebaseerd hebben.
Overigens zien ze er van buiten wel goed uit. Netjes afgekeken bij Olympus, Samsung en Creative, maar beter goed gejat dan slecht bedacht. Ik hoop wel dat ze verder beter hun best hebben gedaan dan met de HDD1xx serie. Helemaal gezien die nog niet helemaal af bleken toen ze op de markt gezet werden.
Wat me wel opvalt, zijn de oordopjes die er op de foto bij staan. Deze lijken heel sterk op de net geïntroduceerde SHE9500 in-ear dopjes (eveneens van Philips). Als deze er echt bij geleverd gaan worden, zou dit de eerste speler zijn waarvan je de dopjes niet direct hoeft te vervangen om van hogere muziekkwaliteit te kunnen genieten. Ze blijken namelijk ongeveer net zo goed als de Sony MDR-EX71 te zijn. Het kan dus beter, maar ze zijn al een heel eind door hun eigen topmodel mee te leveren...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[rml]Wapzer in "[ MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers"[/rml]

Ik plaatste hier nog een stukje over deze dingen, in de zoektocht naar de ideale DAP.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1854616,00.asp

Meer info! De 6330 is aan te sluiten op je TV, er komt een optionele AV-kit met een afstandbediening,
er zit een FM-radio in met 20-presets en er is geen MacOS support. Misschien toch cool dingetje, even
afwachten hoe het zit met die specs van de audio-uitgang. Ook teleurgesteld over de 196kb/s WAV
opname, toch best wel lage kwaliteit. iAudio M3 kan zelfs opnemen in 256kb/s MP3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inmiddels is er een productpage van de HDD6330: klik
Frequency response : 20 - 16 000 Hz
Dit vind ik wel erg raar, zowat elke mp3speler heeft toch wel 20-20khz :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het is niet dat ik Apple de hemel in wil prijzen ofzo. Maar deze Philips is toch eerder een speler van de vorige generatie. Ik vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn. Het is toch niet zo moeilijk om een fatsoenlijke MP3 speler te bouwen...

Allereerst is de geluidskwaliteit volgens de specs toch wel zeer slecht, lage signal-to-noise ratio, laag frequentiebereik. Maar er is zoveel meer. Het scherm is maar 220 * 176 pixels met 65k kleuren. Terwijl een iPod al 320 * 240 met 260k kleuren heeft. De batterij gaat volgens de specs korter mee dan een iPod. Een iPod is veel dunner en smaller, daanaast is een iPod ook veel lichter. Hij kan geen video's afspelen. Dan heb ik het nog niet eens over de "kwaliteitssoftware" van Philips (ja dat was cynisch bedoelt :P). Dan heeft een iPod ook nog veel meer softwarematige en accessoire mogelijkheden dan de GoGear. Als de prijs dan in ieder geval nog scherp was...

Jammer!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:33:
Het is niet dat ik Apple de hemel in wil prijzen ofzo. Maar deze Philips is toch eerder een speler van de vorige generatie. Ik vraag me echt af wat ze daar aan het doen zijn. Het is toch niet zo moeilijk om een fatsoenlijke MP3 speler te bouwen...
Eens.
Allereerst is de geluidskwaliteit volgens de specs toch wel zeer slecht, lage signal-to-noise ratio, laag frequentiebereik.
Eens.
Maar er is zoveel meer. Het scherm is maar 220 * 176 pixels met 65k kleuren. Terwijl een iPod al 320 * 240 met 260k kleuren heeft. De batterij gaat volgens de specs korter mee dan een iPod. Een iPod is veel dunner en smaller, daanaast is een iPod ook veel lichter. Hij kan geen video's afspelen. Dan heb ik het nog niet eens over de "kwaliteitssoftware" van Philips (ja dat was cynisch bedoelt :P). Dan heeft een iPod ook nog veel meer softwarematige en accessoire mogelijkheden dan de GoGear. Als de prijs dan in ieder geval nog scherp was...

Jammer!
Resolutie van het scherm is goed genoeg voor een 2 inch scherm. Ik heb eenzelfde resolutie op mn Archos Gmini 400, en de kwaliteit van het beeld is geweldig. Jammer van die 65k kleuren, maar video afspelen doet ie toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Een user van dapreview.net heeft een vergelijkende review gemaakt van de iriver H320, de iPod (4G en Photo) en de Philips HDD6330. En de Philips komt er goed vanaf, moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaringen met een van deze spelers van Philips?
Zelf ben ik nl. geintereseerd in de HDD6330, maar nergens op het web is een beetje goede review te vinden

• Hoedje
Wat ik heb gelezen is niet erg positief. Ja hij is heel erg mooi. Dat vind iedereen, maar qua prijs en features is het niet echt een goede deal. Hij heeft bovendien een relatief slechte geluidskwaliteit* en de EQ is net als die van bijv. de iPod ook slecht (vervorming etc).

*Hiermee bedoel ik niet dat ie een slechte geluidskwaliteit heeft, maar vergeleken met een X5 en een 5G.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:27:
Wat ik heb gelezen is niet erg positief. Ja hij is heel erg mooi. Dat vind iedereen, maar qua prijs en features is het niet echt een goede deal. Hij heeft bovendien een relatief slechte geluidskwaliteit* en de EQ is net als die van bijv. de iPod ook slecht (vervorming etc).

*Hiermee bedoel ik niet dat ie een slechte geluidskwaliteit heeft, maar vergeleken met een X5 en een 5G.
Typische Philips dus. Ze maken nog altijd middenmoot spelertjes. Maargoed, de prijzen zijn dan ook niet zo hoog.

Verwijderd

http://www.dapreview.net/forum_viewtopic.php?21.18582
Hier zijn de meeste mensen er positief.

http://www.dapreview.net/forum_viewtopic.php?21.20360
Hier nog wat meningen van verschillende meningen. Er word door één iemand gezegd dat de software zuigt. Maar het werkt met WMP10 en je kan ook gewoon drag&droppen vanuit windows explorer.

http://reviews.designtechnica.com/user_reviews3125.html
http://reviews.cnet.com/P...ate&ord=creationDate+desc
http://www.amazon.com/gp/...66&n=507846&s=pc&v=glance
Nog een paar reviews van mensen die hem ook daadwerkelijk bezitten.

En volgens mij lijkt het er toch op dat het een goede (zeker een stuk meer dan middelmatig, zoals hierboven gezegd werd) MP3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nog een review van de 6330.

Wederom positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01-2024
Een vriend van me had tot zijn tas werd gejat een Philips HD100. Zag er goed uit, bediening was ok en het geluid was beter dan de directe concurrenten. Maar die sóftware! Jezus wat was die slecht. Zowel het apparaat zelf als de software voor op je pc liep een paar keer per dag vast. Weet iemand of dat tegenwoordig beter geregeld is, of dat de spelers misschien wel gewoon als mass storage device worden gezien?

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik heb zo'n beetje alle links doorgelezen, maar ik zie nergens staan dat de geluidskwaliteit nou zo goed is, of dat ie functies heeft, behalve het design, die beter zijn dan de competitie. Deze Philips, was een goede concurrent voor de 4G iPod. Ik vind het wel een hele mooie speler, maar ik blijf toch m'n bezwaren houden.

Het is echt niet dat ik een fanboy ben van één van de andere spelers. Maar ik vind het zo jammer. Ik heb zelf een 5G iPod, voor mij voldoet ie heel goed. Ik zie het zelf dan ook als volgt:
-iPod, voldoet voor veel mensen vanwege prijs/feature verhouding
-iAudio of iRiver voor mensen die bepaalde features missen op de iPod, op zoek zijn naar een goede (lees: werkende) equalizer of gewoon geen iPod willen

Maar waarom kan Sony, Philips of Samsung geen iPod killer maken. Zij hebben toch zeker ook de benodigde kennis (en qua design kan Philips het duidelijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Voor velen is de iPod (nog steeds) cool en synoniem aan MP3-speler. Het is ook nog steeds de gebruikvriendelijkste en mooiste (voor velen, ik heb het nu wel gezien).

Apple pakt het verder ook gewoon erg goed aan. Op z'n tijd iets nieuws (nano, iPod 5G) en de iPod blijft cool.

In de reviews lees ik trouwens genoeg positiefs over het geluid van de Philips. Als ik het zo lees is het niet het beste (geen iAudio-, iriver- of iPod 5G-niveau), maar wel gewoon goed. Ik denk ook wel dat deze speler een goede kans heeft. Philips is tenslotte ook goed vertegenwoordigd in de winkels en zo een goed alternatief voor zij die geen iPod willen, maar wel een mooie speler van een bekend merk.

[ Voor 44% gewijzigd door Piggen op 12-11-2005 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
MPmad schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:58:
(...) Philips is tenslotte ook goed vertegenwoordigd in de winkels en zo een goed alternatief voor zij die geen iPod willen, maar wel een mooie speler van een bekend merk.
Dat is zeker waar. Ik heb de HD6320 vandaag eens in mijn handen gehad. Het scherm is wat klein, maar erg duidelijk. Ook de kleurencombinaties van de menu's (blauw en wit) wat helder. Het apparaatje voelt degelijk aan. De voorkant is van hard kunststof, dat vergelijkbaar is met dat van de iPod. De achterkant is, eveneens, van blank metaal. De grootte valt ook erg mee. Hij is iets breder, maar net zo dik als een iPod 4G.
De toetsen zijn, op de hold-aan-uit knop na, allemaal tiptoetsen, maar dat is tegenwoordig niet o bijzonder meer. Ze reageerden goed en de bediening was intuïtief. Zonder handleiding kon ik alles vinden.
Maar goed, di heb ik allemaal in de plaatselijke Media Markt geprobeerd, dus over het geluid kan ik niets zeggen. Er stond geen muziek op en ik had geen oordopjes bij me.
Hoedje schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:50:
Maar waarom kan Sony, Philips of Samsung geen iPod killer maken. Zij hebben toch zeker ook de benodigde kennis (en qua design kan Philips het duidelijk wel).
Dat is, zeker voor de eerste twee bedrijven, helemaal niet meer nodig. Sony en Philips zijn A-merken met grote bekendheid en daar lijekn ze nog wel een tidjje mee vooruit te kunnen. Ze maken (zeer) degelijke producten, maar hoogstandjes of wat innovatiefs zie ik ze niet veel meer doen.
Daar komt nog eens bij dat Sony altijd wat "eigenwijs" blijft op dit gebied. Hun platenlabel zal hier zeker in meespelen. Je ziet het ook aan hun HDx-serie MP3-spelers; ze produceren uitstekend geluid, maar voor de beste werking blijf je aan hun ideeën vast zitten. Hierbij doel ik op SonicStage en ATRAC3. Deze twee lijken de voornaamste oorzaak dat de spelers niet veel populairder worden.

Just my 2 cents...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 10-09 11:31
Ik heb vandaag even gespeeld met de 6330. Wat is het toch een mooi ding. Hij is erg handig in het gebruik en als je met je vinder over de scrol area gaat dan licht deze op waar jem aan raakt. de menus zijn naar mijn mening mooier dan die van een iPod en al helemaal dan die van de X5 alleen is het scherm wel wat aan de kleine kant. En dan bedoel ik niet de resolutie ofzo want die is gewoon goed maar meer de verhouding van scherm ten opzichte van de speler zelf.

Ik heb even geluisterd naar deze speler alleen is het wel zo dat bv de iAudio X5 beter klinkt. Maar deze vind ik weer niet mooi, voelt wel stevig aan en video is misschien een plus punt (maar dat wil ik er helemaal niet op hebben) maar de 6330 is net zo stevig. De bediening van de X5 is gewoon belabbert omdat je behoorlijk hard moet drukken voordat de toetsen het doen.

Ik zit dus in een dilemma. De iPod G5 is goed qua geluid, even goed als de 6330 alleen zit er weer video op en dat hoeft van mij niet en is de X5 beter met geluid. De 6330 is de mooiste van de drie (iPod G5, iAudio X5, Philips 6330) en ze zijn alle drie gewoon goed gebouwd. De bediening vind ik van de 6330 misschien wel net zo goed als de iPod. En de schermen vind ik de 6330 het fijnst om naar te kijken, dit komt ook omdat je niet naar zo'n helder wit scherm zit te kijken maar naar een zwarte achtergrond.

Keuzes, keuzes, keuzes...

edit: de 6330/6320 beschikt over 30 GB en heeft een levensduur van max 17h

[ Voor 11% gewijzigd door Dagg op 14-11-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ga dan voor de Philips, zou ik zeggen. Die voldoet zo te lezen prima aan jouw eisen, en het is weer eens wat anders dan een iPod. De 6330 heeft ook nog een een USB-host-functie (de 6320 niet), wat wel eens handig kan zijn.

edit:
Ik geloof dat je inderdaad gelijk hebt, EdgeCrusheR

[ Voor 14% gewijzigd door Piggen op 14-11-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HDD6330 is voor zover ik weet voor de amerikaanse markt en de HDD6320 voor de europese.
Ze ondersteunen allebei USBontheGO, moet je wel eerste het daarvoor bestamde kabeltje kopen.

Edit: Het enige veschil tussen de 6330 en 6320 is volgens mij dat de 6330 FMradio heeft en de 6320 niet.

Edit2: Hier nog een korte review http://technology.guardia...y/0,16376,1637558,00.html

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dagg schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:28:
Ik zit dus in een dilemma. De iPod G5 is goed qua geluid, even goed als de 6330 alleen zit er weer video op en dat hoeft van mij niet en is de X5 beter met geluid. De 6330 is de mooiste van de drie (iPod G5, iAudio X5, Philips 6330) en ze zijn alle drie gewoon goed gebouwd. De bediening vind ik van de 6330 misschien wel net zo goed als de iPod. En de schermen vind ik de 6330 het fijnst om naar te kijken, dit komt ook omdat je niet naar zo'n helder wit scherm zit te kijken maar naar een zwarte achtergrond.

Keuzes, keuzes, keuzes...

edit: de 6330/6320 beschikt over 30 GB en heeft een levensduur van max 17h
Ik moet hier toch een beetje tegen ingaan, ls ik ook de reviews lees die op de afgelopen paar pagina's staan. Dan komt er uit dat het geluid iets minder is, dan dat van een iPod 5G en een X5. Maar deze verschillen zijn niet zo groot. Zeker als jij de 6330 lekker vind klinken, hoef je daar verder niet over in te zitten. Het grote voordeel van de X5 is de zeer goede equalizer en andere snufjes om het geluid te verbeteren. Het grote voordeel van de iPod is de goede video functie en de grote van de HD (30 gig, t.o.v. 20 gig van de andere twee). Het grote voordeel van de 6330 is het design, gecombineerd met het feit dat het geen iPod is.

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 15-11-2005 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De Philips heeft ook 30GB. Foutje in de startpost. Hij gaf ook aan dat hij niet geinteresseerd is in video afspelen, dus ik zou gewoon voor de Philips gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:39:
De HDD6330 is voor zover ik weet voor de amerikaanse markt en de HDD6320 voor de europese.
Ze ondersteunen allebei USBontheGO, moet je wel eerste het daarvoor bestamde kabeltje kopen.
Dus je USB OTG wilt gebruiken moet je het kabeltje nog kopen? Dat is echt belachelijk :/

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 15-11-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
USB OTG houd dat nou in dat je je cam er aan kunt hangen om zo je foto's er op te zetten, Dit zou wel handig zijn omtrent enkele reizen die gepland zijn voor dit en volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Dagg schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:04:
USB OTG houd dat nou in dat je je cam er aan kunt hangen om zo je foto's er op te zetten, Dit zou wel handig zijn omtrent enkele reizen die gepland zijn voor dit en volgend jaar.
Klopt helemaal :)
Het wil alleen nog wel eens gebeuren dat sommige merken cam's (nog) niet worden herkend. D.m.v. firmware's kan dit in de toekomst wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik had zo'n vermoeden alleen heb ik er weinig tot niks over kunnen vinden want zou wel ideaal zijn als mijn cam ook wordt herkend.

Daggie zoek vrolijk verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ronald1971 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:48:
[...]

Klopt helemaal :)
Het wil alleen nog wel eens gebeuren dat sommige merken cam's (nog) niet worden herkend. D.m.v. firmware's kan dit in de toekomst wel.
Dat hoeft niet persé, je ziet bij veel merken die spelers maken USB OTG dat er altijd wel een paar merken zijn die niet ondersteund worden. Bij mij was dat de reden om geen iRiver H320 te kopen toen ik zag dat mijn Sony camera niet ondersteund zou worden.

Misschien dat het wel verholpen wordt bij Philips, maar je kunt er niet vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

In de handleiding staan van iedere grote camerafabrikant wel één of meerdere camera's als ondersteund. Aangezien de werkelijke lijst van ondersteunde camera's nog groter zal zijn, ziet dat er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Hier nog een link voor een review.

Hier staan overigens ook een aantal docks voor de 6330/6320 in. Het heeft hem alleen wel wat moeite gekost om aan een dock te komen. Ik zal nog ff zoeken of ik er wat meer info over weet te vinden waar hij inmidels al te koop is ed. Ben zelf namelijk ook wel geinteresseerd in een dock wat het ovewegen weer wat makkelijker maakt.

Dagio blijft toch een beetje met de geluidskwaliteit zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
MPmad schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:49:
In de handleiding staan van iedere grote camerafabrikant wel één of meerdere camera's als ondersteund. Aangezien de werkelijke lijst van ondersteunde camera's nog groter zal zijn, ziet dat er goed uit.
Mijn cam staat er niet tussen maar wel een voorganger dus dat hij wordt ondersteunt is erg groot. Ook hierover zoek ik nog wat op, althans de cable die er voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
De edit knop doet het hier (school) niet maar de dock is momenteel alleen bij Best Buy te koop en de cable is nog niet leverbaar blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze verkopen die beschermning hoesen en cradles ook bij bol.com: http://www.nl.bol.com/is-...0000003912008&Section=SCE

Ik heb deze speler trouwens toch maar aangeschaft. En hij bevalt me prima.
Video's afspelen hoeft van mij niet, omdat ik het daar toch nooit voor zal gebruiken.
Als afweging had ik de IaudioX5, maar ik vind die bobbel waar het display zit niet mooi, en het navigatie stickje ziet er a-relaxed uit. Was de vormgeving zoals de M3 maar dan met display was ik daar voor gegaan, dus werd het toch deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:34:
Ze verkopen die beschermning hoesen en cradles ook bij bol.com: http://www.nl.bol.com/is-...0000003912008&Section=SCE

Ik heb deze speler trouwens toch maar aangeschaft. En hij bevalt me prima.
Video's afspelen hoeft van mij niet, omdat ik het daar toch nooit voor zal gebruiken.
Als afweging had ik de IaudioX5, maar ik vind die bobbel waar het display zit niet mooi, en het navigatie stickje ziet er a-relaxed uit. Was de vormgeving zoals de M3 maar dan met display was ik daar voor gegaan, dus werd het toch deze.
Niet goed gekeken dus. De X5 is idd a relaxed in gebruik, dat stikje werkt (naar mijn mening) niet fijn en zoals je aangaf, die bobbel he...

edit: hoe vind je het geluid overigens

[ Voor 4% gewijzigd door Dagg op 16-11-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het geluid goed, maar ik heb niet veel vergelijkings materiaal, het klinkt iig vele malen beter dan mijn oude imp-450. En ik heb ook een tijdje de Iaudio M3 gehad en dan vind ik deze speler van philips beter klinken, maar dat zou ook aan de koptelefoon kunnen liggen.
Alleen die SRS-wow equalizer is een beetje vreemd, bij sommige nummers is het echt een verbetering, maar bij ander nummers lijkt het wel alsof het flink distorted raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dit is dan wel niet de HK, maar Pics!!! Meer ervaringen, ik ben toch wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ja, nog en vraag bv, ik heb even de review gelezen die ik zelf had gepost en daar geven ze aan dat je gewoon drag and drop kunt gebruiken voor de player alleen kan ik er niet duidelijk uit maken of het geen wat je draged en droped ook af te spelen is of dat het als een harde schijf wordt opgeslagen. Ik weet dat het via WMP10 moet maar vraag me toch af of het zo ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:32:
Ik vind het geluid goed, maar ik heb niet veel vergelijkings materiaal, het klinkt iig vele malen beter dan mijn oude imp-450. En ik heb ook een tijdje de Iaudio M3 gehad en dan vind ik deze speler van philips beter klinken, maar dat zou ook aan de koptelefoon kunnen liggen.
Alleen die SRS-wow equalizer is een beetje vreemd, bij sommige nummers is het echt een verbetering, maar bij ander nummers lijkt het wel alsof het flink distorted raakt.
Ja, dat is vaak zo met die SRS-WOW. Ik vind het echt geen enkele verbetering, ik vind het juist veel minder mooi klinken met SRS erop.
Dagg schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:17:
Ja, nog en vraag bv, ik heb even de review gelezen die ik zelf had gepost en daar geven ze aan dat je gewoon drag and drop kunt gebruiken voor de player alleen kan ik er niet duidelijk uit maken of het geen wat je draged en droped ook af te spelen is of dat het als een harde schijf wordt opgeslagen. Ik weet dat het via WMP10 moet maar vraag me toch af of het zo ook kan.
Als je em als MTP device gebruikt, kun je em ook in verkenner zien, dus kun je ook draggen en droppen. Nadeel is dat knippen en plakken niet werkt, maar kopiëren en plakken wel.

[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 16-11-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
RoD schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:32:
[...]

Als je em als MTP device gebruikt, kun je em ook in verkenner zien, dus kun je ook draggen en droppen. Nadeel is dat knippen en plakken niet werkt, maar kopiëren en plakken wel.
Ja dat snap ik dat knippen en plakken wel kan maar speelt hij de muziek dan ook af die je er op zet vroeg ik me af, of begrijp ik jou reactie niet?

edit: er is momenteel ook al een protector te koop voor de 6330/6320

[ Voor 17% gewijzigd door Dagg op 16-11-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dagg schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:38:
[...]

Ja dat snap ik dat knippen en plakken wel kan maar speelt hij de muziek dan ook af die je er op zet vroeg ik me af, of begrijp ik jou reactie niet?

edit: er is momenteel ook al een protector te koop voor de 6330/6320
Ja, hij speelt die muziek dan ook af.

Je kunt dus "drag&drop" doen met MTP (=gebruik van WMP10) in verkenner. Dan speelt ie die muziek ook af, maar je kunt NIET knippen en plakken, maar WEL kopiëren en plakken. Ook kun je geen mappen maken in verkenner, dat moet je met WMP10 (laten) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
K, dan is dat ook rond voor mij, nu nog maar wachten totdat Philips de cam-to-player cable gaat leveren. Op hun site staat hij wel maar staat nog niet aangegeven dat hij leverbaar is. Zodra die er is gaak even kijken of die mijn cam pakt en als dat zo is dan is het zaakje helemaal rond en dan ga ik voor de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Laatst online: 07:28
RoD schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:48:
[...]

Ja, hij speelt die muziek dan ook af.

Je kunt dus "drag&drop" doen met MTP (=gebruik van WMP10) in verkenner. Dan speelt ie die muziek ook af, maar je kunt NIET knippen en plakken, maar WEL kopiëren en plakken. Ook kun je geen mappen maken in verkenner, dat moet je met WMP10 (laten) doen.
Als je die mappen vervolgens hebt gemaakt, kun je dan op je mp3-speler ook echt 'browsen' door al je mappen met daarin muziek, of is alles puur id3-gebaseerd?

• RoD
  • Niet online

RoD

mathijsv schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:48:
[...]

Als je die mappen vervolgens hebt gemaakt, kun je dan op je mp3-speler ook echt 'browsen' door al je mappen met daarin muziek, of is alles puur id3-gebaseerd?
Dat hangt van de speler zelf af :)
Ik weet zo even niet of de speler mappen of ID3, of misschien wel beide ondersteund, maar dat zou wel op te zoeken moeten zijn.

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Nog een review dit keer een professionele.

Wat ik er uit opmaak is dat de speler zowel een id3-database als een mappenstructuur ondersteunt. Syncen met WMP10 maakt een id3-database aan en draggen&droppen in explorer maakt gewoon mappen aan. Het is wel zo dat er dan geen rekening wordt gehouden met foto's, album art en ratings die je aan de nummers hebt gegeven. Daarvoor moet je WMP10 gebruiken.

Het lijkt me ook handig om te vermelden dat deze speler alleen met Windows XP gebruikt kan worden. Daarmee wordt hij meteen herkend als audio-apparaat, geen software nodig.

• Dagg
Die had ik al een keer gepost maar bedankt iig want ik haalde er dus niet echt uit of er nou wel of niet die mappen structuur ondersteunt werdt.

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ik moet zeggen dat ik er toch niet zeker van ben of hij ook een gewone mappenstructuur ondersteunt. De reviews zijn daar niet duidelijk over.

• mathijsv
  • Laatst online: 07:28
MPmad schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:39:
Ik moet zeggen dat ik er toch niet zeker van ben of hij ook een gewone mappenstructuur ondersteunt. De reviews zijn daar niet duidelijk over.
Idd, uit die laatste review is dat niet duidelijk op te maken mijns inziens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
@EdgeCrusheR
Jij hebt de 6320 al aangeschaft toch? Kun jij controleren of hij de gewone mappenstructuur ondersteunt. Dit omdat de reviews daar niet duidelijk over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagg schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:08:
@EdgeCrusheR
Jij hebt de 6320 al aangeschaft toch? Kun jij controleren of hij de gewone mappenstructuur ondersteunt. Dit omdat de reviews daar niet duidelijk over zijn.
Ik heb het even uitgeprobeerd en hij ondersteund niet de gewone mappenstructuur.

Wat ik een beetje mis is dat je niet gewoon een nummer alvast kan queen. In winamp gooi ik altijd alle tracks (op shuffle) in de playlist en que daarna nummers als ik iets speciefieks wil horen.
En dat gaat dus helaas niet.
Maar ik heb hem nu al een paar dagen gebruikt en voor de rest vind hem erg lekker werken. Nog geen problemen mee ondervonden. Daar was ik toch wel enigzins bang voor (ondanks dat de meeste reacties positief over deze speler waren), door de reputatie van Philips eerdere HDD spelers.

Jammer is ook dat de meeste(alle) accessoires slecht tot niet verkrijgbaar zijn. Want het hoesje ter bescherming van de speler is best degelijk, maar heeft wel als nadeel dat je de speler niet kan bedienen. Er zijn wel bescherm hoesen te koop zodat je de speler wel kan bedienen, maar die worden nog niet geleverd :(.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 16:00 ]

Verwijderd

Dagg schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:54:
K, dan is dat ook rond voor mij, nu nog maar wachten totdat Philips de cam-to-player cable gaat leveren. Op hun site staat hij wel maar staat nog niet aangegeven dat hij leverbaar is. Zodra die er is gaak even kijken of die mijn cam pakt en als dat zo is dan is het zaakje helemaal rond en dan ga ik voor de Philips.
Ik zag vandaag op de site van philips dat je ze kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het dingetje kan rechtstreeks aangesloten worden op bepaalde digitale camera's om foto's over te zetten. Erg leuke functie, alleen het kabeltje is (nog) niet te bestellen! Bij philips weten ze niet wanneer hij komt in Nederland. Prutsers!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even voor geinteresseerden met vragen.

De user manual is te downloaden via www.p4c.philips.com. Daar kun je alle mogelijkheden en gebruik van het ding dus in terug vinden. Tevens zit er een lijst bij met camera's die hij ondersteunt.

Wazig trouwens, de user manual zegt dat radio niet mogelijk is in Europa!! Waar slaat dat op?

Echt belachelijk dat het kabeltje nog niet te bestellen is. Of weet iemand een optie? Voor mij zou het ideaal zijn, ga namelijk een jaar naar Australie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Review van de HDD6330 van Cnet.
The good: Philips's nice-sounding 30GB GoGear HDD6330 Jukebox has a stylish design with an intuitive touch-sensitive interface and is packed with features such as a photo-friendly color screen, support for WMA DRM 10 subscription content, an FM radio tuner, and a voice recorder.

The bad: Some users will not warm up to the Philips GoGear HDD6330 Jukebox's lack of tactile controllers. Plus, its case shows fingerprints and smudges, the unit's battery is not user-replaceable, and some users have experienced processor-performance issues.

The bottom line: The stylish and feature-packed Philips GoGear HDD6330 Jukebox is the closest that a WMA-compatible model has come to capturing the iPod's design appeal, but try the touch-sensitive interface before you buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de philips HDD 6320 thuis geprobeerd. Mijn reacties:

Goed:

- Met windows (sp2!!) wordt hij bij aansluiting direct herkent en staat hij mooi bij 'deze computer'. Oftewel extra software installeren in principe niet nodig. Hij bevat een mapje 'data' waar je gemakkelijk kunt 'plakken'. Verder kan in het mapje 'music' direct muziek 'geplakt' worden die hij later ook netjes in de lijst weergeeft op de speler en dus afspeelt. Met jpg's werkt dat helaas niet, deze moeten via de software op het apparaat geplaatst worden anders toont hij ze niet.
- Foto's geeft hij echt werkelijk haarscherp weer, prima!
- Het dingetje is erg mooi, de toetsen lichten op met blauw licht. Ook de scroll toets licht op bij aanraking. Erg aanstekelijk, erg mooi vooral in het donker.
- Ik vond de bediening met het 'scroll' stukje erg gemakkelijk gaan.
- Zeer overzichtelijk, gebruiksvriendelijk.

Slecht:

- Zoals vorige post, inderdaad je blijft vingerafdrukken, vettigheid wegvegen. Het is mooi zo'n volledig glazen voorkant maar het ziet er meestal maar smerig uit door de vlekken.
- Het extra kabeltje (24,99) om een camera rechtstreeks aan te sluiten (USB on the Go) heeft een kleine usb-aansluiting. Mijn camera (NIKON Coolpix 5900) stond niet in de lijst van ondersteunde camera's maar wel een paar andere NIKON Coolpix. Ik dacht dat komt wel goed dus. HELAAS! De aansluiting paste niet op mijn camera! Voor mij houdt het hele verhaal dus op. Ik heb hem dus niet gekocht. De aansluiting lijkt een redelijk 'standaard' kleine usb aansluiting, een rechthoekige met twee 'spitse' uiteindjes.
- De prijs is inclusief dat kabeltje dus toch zo'n 340 euro.

Conclusie:
Voor mij ging het vooral om het direct overzetten van foto's. Wanneer dat goed gaat lijkt hij mij het geld voor een 30 gb speler met deze functie zeker wel waard. Ook het direct herkennen in windows xp vind ik een dikke pro, het apparaat is echt afgestemd voor windows xp en windows media player. Voor 'slechts' een mp3-speler vind ik het echter wat duur. Foto's geeft hij wel echt scherp weer. Ik ga er dan ook van uit dat Philips een duurzaam kwaliteitsproduct heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

*kickje*

Weer een review verschenen. Valt me op dat er toch wel aardig veel positieve reviews zijn. Misschien nu eindelijk wel eens een kwalitatief goeie speler van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een prima speler, maar ik denk dat ze hun firmware weleens mogen upgraden, hij is nu al ongeveer 3 maanden uit, en nog geen update. Terwijl een playlist laden enorm lang duurt (soms zelfs de speler kan laten hangen), hij af en toe kan laggen onder het scrollen door je nummers (en bijna altijd als er een nummer wordt afgespeeld).
En zo zijn er nog wel een paar kleine dingetjes, die ze volgens mij vast wel kunnen fixen met een firmware upgrade.
Maar aan de ene kant was dat ook wel te verwachten bij philips, die nemen altijd overal hun tijd voor :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Voor de mensen die hem ook willen hebben zou ik naar de Media Markt gaan daar is hij deze week 299, wel beetje late reactie maar je hebt morgen ook nog om hem te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

En je krijgt er nu een retourvlucht naar Madrid, Milaan, Malaga, Kopenhagen, Dublin, Nice, Parijs of Londen bij.
http://www.flyingdeals.philips.nl/

En nog een review van de 1630.

[ Voor 5% gewijzigd door Piggen op 20-01-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb sinds een tijdje de 6320 en ben eigenlijk heel tevreden. Het was de enige mooie speler voor zo'n prijs die ik kon vinden die zich min of meer als externe harde schijf laat aansluiten.

Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken is dat je niet onderweg even snel de minder leuke liedjes eruit kunt mikken. Ook zou ik wel wat meer camera's ondersteunt willen zien (EOS 300D ?) en wat meer skins willen hebben.

Van vingerafdrukken heb ik niet echt last; Ik draag het ding meestal in zijn jasje in mijn binnenzak en poets hem eens in de week als ik de batterij oplaadt. Ook de performance en geluidskwaliteit vind ik meer dan acceptabel. Het opstarten duurt misschien 5 seconden, maar ja, dan heb je ook 30 GB muziek onder de vingers.

De belangrijkste reden voor mij om dit topic te kicken is de volgende. Is er al iemand die het ding heeft kunnen customizen? Waar slaat het ding zijn ratings op? Ik vind de playlists die ik maak ook nergens terug op de speler; de directory "playlists" blijft leeg.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Mr Atheist, wat vind je van het gebruik? Hierboven wordt gezegd dat het scrollen door een lijst tijdens afspelen problematisch is (haperen), is dat opgelost met de nieuwe 1.3 firmware?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.3 is de standaard firmware die op de spelers staat. Iig is het geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Jammer, dat is dus een hoop geld uitgeven aan een matig ondersteund apparaat. Dan haal ik toch maar iets van een andere fabrikant. En daarnaast, het ding zit toch grotendeels in m'n zak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een firmware update (2.1)
The new firmware will offer the following enhancements

* Solving the problem with occasional hang up.
* Solving the problem with device not recognized by computer.
* Fixed the problem with occasional lost of recording file after voice recording.
* Implemented the USB charging feature (high power charging only)
* Added the battery Indication at boot-up.
* Implemented the battery and hold icon as part of root menu
Ik heb hem nog niet erg getest. Maar wat ik zo snel merkte was dat het scrollen door de menu's veel sneller is geworden, ook als je muziek afspeelt. Dat wilde voorheen wel eens laggen. Ook het opstarten en afsluiten lijkt nu sneller te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Da's dus wel echt een pluspunt! Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van dit ding. Een vraagje, kun je ook een directory selecteren om die af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope,
Je kan alleen browsen op ID3tag info (artiest, album, genre, track etc).
Voor browens op folder structuur moet je volgens mij de iaudio x5 (die ondersteund tegenwoordig ook id3 tag browsing als ik het goed heb). Volgens mij kan je het best op www.dapreview.com voor meer info over ongeveer alle daps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook eentje aangeschaft. Om te beginnen, mijn ervaringen. De player synchroniseerd muziek mbv mediaplayer 10. Op de site van philips staat dat binenkoprt en nieuwe firmwire komt tbv media player 11. Dus nog niet overstappen!

Ik heb de cradle ook erbij gekocht. Die is namelijk heel erg handig. Je zet de player op de cradle, en hij charged direct. Usb is aan de cradle, dus effe pluggen aan de pc ect. Ook is mijn 5.1 speaker systeem op mijn cradle, en met de afstandsbediening is het gewoon lekker.

Ik heb een paar problemen ontdenkt met tijdelijke oplosingen:

1. Als je foto's wilt uploaden moet je die niewste firmware instaleren, anders gaat dat niet.
2. Als je albums upload die totaal er groot zijn, een paar gigabytes e.g. 5 GB aan muziek, dan kan het zijn dat bij 2 of 3 nummers een fout optreedt, en media player verder gaat met de andere nummers. Als het klaar is, staan al die albums die je wilde overzetten, en waarvan 95%+ al op de player staat, no steeds in de sync list. Gewoon opnieuw op sync drukken, zodat hij de eerder gemiste leidjes ook upload.
3. Mijn astandsbediening doet het soms niet. Vreemd! Hier heb ik nog geen oplossig voor. Light het aan de afstands bediening of aan de software op de player die de ontvangen signalen niet goed interpreteert fo uitvoert ...
4. Grootste probleem dat ik heb maegemaakt. Ik haalde de player een dag van mijn cradle om naar muziek te luisteren. Als ik de volume aanpaste, dan zie je op het scherm dat hij hoger of lager wordt gezet, maar in het echt gebeurt het niet. Je mag hem dus helemaal laaag zetten, laaste stand, en dan zie je dat ook op de player, maar de volume verandert in het echt gewoon niet. Hardware probleem? Oplossing: gewoon mbv de meegeleverde phillips software, een repair gedaan. Dit duurt 20 seconden of zo, en daarnaa wasalles weer 100%. Probleem is, dat je alles op de player dan wel kwijt bent. Dus als dit 2 keer per week gebeurt, en je muziek collectie is 30 GB groot, wordt dat wel balen!

Pluspunten (want die zijn er zeker ook)
1. Prachtig design
2. Geweldig geluid met reeks EQ instellingen. Ik gebruik custom, met beetje extra bass.
3. 30 GB aan ruimte
4. Kan fotos mee kijken op het prachtig scherm
5. Geen waardeloze oordopjes worden meegeleverd, maar goed in-ear types :P
6. Dat er een cradle voor is gemaakt die gewoon super is
7. Makkelijk te bedienen met de touch screen ( met mooie blauwe verkichting)
8. zullen er wel meer pluspunten zijn hor :P

Ter conclusie, ik vindt eht ene geweldige player, Goed wer Phillips. Ik zou geen andere willen. Alleen moeten de bugs eruitgehaald worden. Niets meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Philips GoGrar 6gb mp3 speler, als ik er nummers op zet bijv. 5 cd's in mp3 formaat dan staat er 1 cd niet in de afspeel lijst van de GoGear.. bij mij is dat nu het geval van 2 cd's...
Kijk ik weer via Deze Computer.... dan staan ze WEL op de harde schijfje v/d GoGear....
Ik sta voor een raadsel.... heb al grondig gezocht op internet (maar mijn engels zuigt)
Iemand raad??

Groetjes Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Voor zover ik het begrijp, wil jij 5 cd's in mp3 op je speler zetten, maar je speler herkent er maar 4?
Herkent de speler mappen? Zo niet, dan kan het zijn dat de ID3 tags bij een bepaalde cd niet in orde zijn, waardoor de speler ze niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu deze speler voor € 199 te koop is bij Dixons, is hij wel erg aantrekkelijk. Ik heb er even mee gestoeid bij de MM, maar het is een aardig ding.

Wel een vraagje, waarop ik het antwoord hier niet kon vinden: Kan je met een card-reader foto's van een geheugenkaartje op deze speler zetten (gebruik als image tank), omdat er toch een soort van USB-host (USB on the go) op zit?
En kan je deze foto's dan ook op het scherm zien?

Wie o wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Ja, ja.

USB-host is niet alleen maar bedoeld voor camera's. Andere apparaten die plug&play zijn, zoals cardreaders of andere MP3-spelers, werken er over het algemeen ook gewoon mee.

Je moet nog wel zo'n kabeltje apart erbij kopen, want Philips vond het kennelijk niet nodig dat mee te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da 's mooi :)
En heb je er ook ervaring mee, met deze speler?
En zo ja, wat zijn die dan?
(V.w.b. foto's laden en bekijken).

Verwijderd

OK, dan zou ik zo'n kabeltje hebben: die gaat van de Philips'Connector naar mini-USB, welke Card reader moet ik dan hebben? De meeste card readers die ik zie hebben een gewone USB stekker en geen mini-USB vrouwtje.

De 6320 is trouwens nu € 179 € 189,99 op 14/9(dagprijs?), bij de Dixons. Da's een nette prijs voor een 30GB speler. Zou er een nieuwe komen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 09:20 ]

Verwijderd

Leuk dingetje en de aanbieding bij de Dixons is ook wel aardig. Denk dat ik hem maar eens ga bestellen. ;)

• Dagg
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:43:
...
Ik heb de cradle ook erbij gekocht. Die is namelijk heel erg handig. Je zet de player op de cradle, en hij charged direct. Usb is aan de cradle, dus effe pluggen aan de pc ect. Ook is mijn 5.1 speaker systeem op mijn cradle, en met de afstandsbediening is het gewoon lekker.
...
Welke cradle heb je? Incl. AV kabel of zonder? De cradle moet je toch aansluiten op het lichtnet met de bij de 6320 meegeleverde bedrading of zit er nog één extra bij? En ik had ergens vernomen dat het niet mogelijk was de speler op te laden met de cradle terwijl je muziek aan het afspelen bent maar aan jou reactie te merken is dat dus niet zo. En wat kun je met de afstandsbediening? alleen play, pauze en vooruit en achteruit en volume of zijn er nog 'verborgen' futures?

edit:
Is het iemand gelukt om een playlist in te voeren in de 6320? Ik kan wel een playlist syncen maar ik wil die playlist ook in de playlist lijst hebben van mijn 6320 en dat lukt dus niet, hij zet alleen de nummers op de 6320 maar maakt geen playlist aan in de 6320.

[ Voor 13% gewijzigd door Dagg op 16-09-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat de eerste 2000 nrs normaal snel gaan en hij er daarna zo'n 6 a 7 seconden over doet om er een nummer op te zetten? dat zou betekenen dat hij voor de laatste 4000 nrs die ik nog moet zo'n 8 uren nodig heeft! Heeft iemand misschien tips of betere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 21:34:
Is het normaal dat de eerste 2000 nrs normaal snel gaan en hij er daarna zo'n 6 a 7 seconden over doet om er een nummer op te zetten? dat zou betekenen dat hij voor de laatste 4000 nrs die ik nog moet zo'n 8 uren nodig heeft! Heeft iemand misschien tips of betere ervaringen?
Ik zou zeggen kijk eerst even hoe lang het echt duurt want windows is niet al te best in het berekenen van de resterende tijd. Zelf heb ik een kleine 4500 nummers en hier doet hij 1,5 uur over om deze op de GoGear te plaatsten. Let wel dat dat in mijn geval een kleine 20GB is.

Verwijderd

ik had hem aan zijn kabel gehangen, laten synchroniseren. 2 uren later stonden er zo'n 2500 nrs op. je kan zien welk nummer hij aan het syncen is, en als ik dan gewoon mijn horloge ernaast houdt, doet hij er zo'n 7 seconden over (normaal 3mb 128kb/s mp3 nummer). Dit gaat steeds langer duren... als ik de synchronisatie stop, kabel unplug, kabel weer vast en weer start, duurt het ook aardig lang voor hij weer eens gaat beginnen...

• Dagg
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:01:
ik had hem aan zijn kabel gehangen, laten synchroniseren. 2 uren later stonden er zo'n 2500 nrs op. je kan zien welk nummer hij aan het syncen is, en als ik dan gewoon mijn horloge ernaast houdt, doet hij er zo'n 7 seconden over (normaal 3mb 128kb/s mp3 nummer). Dit gaat steeds langer duren... als ik de synchronisatie stop, kabel unplug, kabel weer vast en weer start, duurt het ook aardig lang voor hij weer eens gaat beginnen...
Misschien het vermelden waard. Ik sync met explorer misschien dat hij daarom sneller is bij mij. Ik heb het namelijk nog nooit geprobeerd met WMP.

Heb overigens mijn AV set binnen alleen is de batterij van de AB op dus doet hij het nog niet maar geluid klinkt erg goed via de stereo met deze set.

Verwijderd

cool, hij staat bij mij niet in explorer. Daar heeft hij in den beginne wel gestaan kan ik me herinneren, tótdat ik de meegeleverde drivers ging installeren. Vervolgens heb ik ook alle nieuwste drivers + software en firmware gedownload van de philips site. Na dé-installatie komt hij nog niet in explorer te staan. Wel wordt hij gewoon herkend, want als ik hem aansluit krijg ik de melding of ik wil syncen, openen met winamp of 'take no action'..
Ook het tooltje van philips gebruikt om te herkennen, maar dan komt hij ook niet in explorer te staan.. crap :).. komt bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
ik heb ook dat hij wordt herkend. en dan syncen, openen met winamp of take no action. kies ik take no action kan ik gewoon via explorer erin. Wat ik heb gedaan: Nieuwste drivers van philips site geinstalleerd, WMP10 geinstalleerd (was benodigd voor de drivers) en gelijk de laatste firmware upgrade. Kan gewoon drag en droppen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de Philips HDD6320 te kopen, alle reviews die ik heb gelezen overtuigen mij in mijn keuze. Het apparaat ziet er gewoon super gelikt uit, kwaliteit van de sound is goed en het is geen I-pod ;)

Alleen vraag ik mij af of de HDD6320 mijn camera ook ondersteund. Ik heb een Fuji S5500 en wil deze direct op de player kunnen aansluiten dmv een kabeltje. Ik heb de online handleiding van de HDD doorgelezen en ik zie dat de S5000 wel wordt ondersteund. Volgens mij is de S5000 de Amerikaanse versie van de S5500 (zoals de HDD6330 dat is t.o.v. de HDD6320) en zou er waarschijnlijk geen probleem gaan opleveren. Toch is dit voor mij dusdanig belangrijk dat dit puntje voor mij een aankoop of geen aankoop zal betekenen.

Wie-o-wie kan mij vertellen of de Fuji S5500 ondersteund wordt door de HDD6320?

------

Nog een extra toevoeging. In de FAQ lees ik dat HDD spelers niet 100% shock proof zijn.
Alle spelers met een harde schijf hebben een ding met elkaar gemeen: ze zijn niet 100% shock proof. Meer dan portable CD-spelers, maar je kunt ze beter niet tijdens het sporten gebruiken. Wel geld dat hoe kleiner de schijf, des te beter ze tegen schokken kunnen.
Wat gebeurt er als ik wel ga hardlopen met m'n toekomstige HDD speler? Krijg ik dan vooral veel haperingen in de muziek of gaat m'n HDD op een gegeven moment kapot?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vandaag wezen kijken voor een mp3-speler, en die HDD 6320 verraste me aangenaam: mooi ontwerp, goede specs en niet duur! Video kijken doe je toch niet op zo'n klein scherm en voor een FM-radio kan je net zo goedkoop een Blokker-ding voor een paar Euro's halen.

Maar ik twijfel nog: kan ook een iPod van een vriend van me overnemen, dat scheelt een hoop centen ten opzichte van die Philips. Voordeel van de Philips is wel dat 'ie wel een jaar garantie heeft, en de geluidskwaliteit schijnt enorm veel beter te zijn. Help! :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Wat is de kwaliteit van de radio (ontvangst enz.) bij de hdd 6320 . Zag hem pas in een folder staan en hij lijkt me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

jip_86 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:47:
Wat is de kwaliteit van de radio (ontvangst enz.) bij de hdd 6320 . Zag hem pas in een folder staan en hij lijkt me wel interessant.
Zit geen radio op (wat moet je daar überhaupt mee op een mp3-speler :? ). De 6330 heeft dat weer wel, maar die wordt alleen in de VS verkocht meen ik.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Sorry ik zit types door elkaar te halen.

Je kunt toch ook even genoeg hebben van je mp3's? Bijv. ff nieuws luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:52:
[...]

Zit geen radio op (wat moet je daar überhaupt mee op een mp3-speler :? ). De 6330 heeft dat weer wel, maar die wordt alleen in de VS verkocht meen ik.
Laat dat nou net de reden zijn waarom ik 'm niet heb gekocht; geen radio. Nieuws, concertuitzendingen, actualiteiten, heeft me al wat uren vertraging bespaart door tijdig te horen van een grote treinstoring, had ik met alleen mp3 gemist.
Had 'm wel via ebay (6330) in de peiling, maar werd me ff te duur met die inklaringskosten en btw, zelfs over de verzendkosten berekent. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:42
*Schopje*

Ik vraag me af of nog iemand dit probleem heeft:

Bij de klok die op de 6320 zit kan je aanvinken "Toont tijd in header", bij mij is er echter nergens tijd te bekennen. Alleen in dat menutje bij opties maar ik wil m graag in de header hebben, nog iemand last van??? ik heb overigens de nieuwse firmware (2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart-Willem schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:23:
Vandaag wezen kijken voor een mp3-speler, en die HDD 6320 verraste me aangenaam: mooi ontwerp, goede specs en niet duur! Video kijken doe je toch niet op zo'n klein scherm en voor een FM-radio kan je net zo goedkoop een Blokker-ding voor een paar Euro's halen.

Maar ik twijfel nog: kan ook een iPod van een vriend van me overnemen, dat scheelt een hoop centen ten opzichte van die Philips. Voordeel van de Philips is wel dat 'ie wel een jaar garantie heeft, en de geluidskwaliteit schijnt enorm veel beter te zijn. Help! :P
je kunt gewoon met je HDD gaan joggen, rennen, kruipen of wat je ook wilt doen zonder dat het je HDD beschadigt of dat je schokkende muziek krijgt
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.