Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede headphones? deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

Nieuw Topic
Wie? ik?

Sennheiser HD595

Nadat mijn oude AKG kapot ging, ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe. Enkele voorwaarden daaraan verbonden waren o.a.: betaalbaar, kwaliteit, draagcomfort, goede geluids weergave.
Ik kwam er al snel, na veel gezoek hier op GoT en andere audio-fora, achter dat de top-range van Sennheiser goede headphones waren. Ik luister elke dag veel muziek, of anders wel een game, dus het moet wel lekker op je oren zitten en het geluid moet wel om aan te horen zijn.

Ik heb uiteindelijk voor deze gekozen omdat deze nog wel geschikt was om aan te sluiten op je pc, zonder dat je een versterken nodig bent. En een Sennheiser, omdat je die bijna overal wel in Nederland kunt krijgen. In zowel een gewone PC of audiozaak dan wel een webshop.

Comfort: Aangezien ik meestal mijn koptefefoon langduring draag zijn de zachte, enigszinds beweegbare schelpen en zachte hoofdband een goede eigenschap. Deze schelpen gaan helemaal om je oren. Ik kan nu ongestoord uren muziekluisteren, zonder dat je last hebt van je hp (dat ie bijvoorbeeld afzakt, of pijn doet aan je oorschelp).

Geluid: Het is een ' open ' wat juist ten goede komt van het geluid, en daar gaat het uiteindelijk om. Ik heb wat lopen spelen van wat equalizer settings en diverse soorten muziek en films. Deze geluidskwaliteit is super, vind ik dan. Alleen is de bass wel wat minder aanwezig dan bij mijn oude AKG.

Robuustheid: Het is een grote sterke hp, maar ik gebruik hem alleen maar voor bij de computer. Er zat ook een mechaniekje bij welke je aan je bureau kan schroeven. Leuke uitvinding nu hangt mijn hp naast mijn buro i.p.v op mijn computer case te liggen.

Prijs: Ik heb de 595 gekocht voor +/- 140 euro.
Reg. datum: 05 september 2005

quote:
schaapie schreef op donderdag 22 september 2005 @ 13:57:
Ik zag bij mp3man.nl deze headphones staan:

Sennheiser PMX100:49e
http://www.mp3man.nl/product/18833

Sennheiser PMX200:69e
http://www.mp3man.nl/product/18834
Zijn die nieuw of heb ik daar al die tijd overheen gekeken ?

Reg. datum: 09 februari 2005

Ben nadat mijn oude phillips het had begeven, even naar de muziekzaak geweest... Daar moest ik uiteindelijk kiezen tussen de volgende 2:

Sennheiser HD 201 en de Roland RH-50

Ik heb de Roland meegenomen! Ik vond de Sennheiser een beetje blikkerig klinken, en ik wil wel een beetje bass bij het produceren. Ik heb ze beide getest op een Korgje, dus dat zat wel goed!

Reg. datum: 27 november 2003

Omdat mijn Sennheiser PX-10 (zie iets terug in dit topic) vandaag ineens kapot ging (had wel wat kwaliteit verwacht =( ), ging ik snel even naar de Kijkshop om een JVC HAB15SL te halen (heb nu geen tijd voor een review)!

Toen ik hem uitprobeerde, merkte ik dat deze koptelefoon lang niet hard genoeg kan! Ik heb een Muvo 2 van 5 gig, eerst had ik die van 1.5 gig waarbij je de firmware kon upgraden zodat het volume hoger kan, maar bij de 5 gig kan dat nog niet (voor zover ik weet), dus is het belangrijk dat ik een koptelefoon heb die hard kan.

Heb de JVC voor 15 Euro gekocht, geluid is voor de rest wel goed (review komt nog :P ), maar kan ik nou beter A. Een programma zoeken waarbij ik al mijn mp3tjes een flinke volumeboost kan geven (en evt. ook een EQ eroverheen (als iemand zon programma weet, laat het mij ook weten :P )), of deze weer inleveren en voor 15 Euro extra de PMX-60 kopen van Sennheiser?

Reg. datum: 23 november 2003

Die HAB15SL heb ik ook liggen (kapot :+). Ik vind 'm niet echt lekker zitten, m'n linkeroortje is gebroken op het punt waar-ie aan de behuizing vastzit en het geluid vond ik niet echt top klinken. Ook loop je voor gek met die spiegeltjes ;)

Ik vind het geluid voor zover ik weet wel redelijk, maar te zacht. Erg fijn zit ie niet idd, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik vaak een staart heb (dus kan de neckband niet fatsoenlijk zitten).
Heb gelukkig wel 1 jaar garantie bij Kijkshop zelf, weet zeker dat ie vaak teruggaat, want heb nog nooit een headset/dopjes gehad die 1 jaar meegingen...

Reg. datum: 23 november 2003

Staart, tof, metalhead? :+

De Kijkshop doet trouwens niet al te moeilijk over ruilen voor zover ik weet trouwens ;)

Ja metal ;) Dus is wel belangrijk om ook de hoge tonen goed weer te kunnen geven, wat ie dus niet zo goed doet :D
Goed dat kijkshop niet zo moeilijk doet over ruilen, maar ik besluit m toch nog ff te houden, heb namelijk een programmaatje gevonden wat de volume van de mp3tjes wat kan boosten, en bij sommige liedjes komt die diepe bas wel goed van pas!
Kan nog altijd een andere kopen als ik een goede tegenkom, zoals die PMX-60 van Sennheiser, mja ik wil graag horen voordat ik koop :P

EDIT:

JVC HAB15SL, neckband, 15 Euro Kijkshop

Comfort: Zolang je geen lang haar hebt of iets met een kraag draagt, zit ie wel redelijk. Op de fiets is het echt niks, omdat je bijna niet rond kunt kijken zonder dat ie scheef gaat zitten oid. Ook zit ie niet strak genoeg om fijn te zitten, en je kunt er niks aan instellen.

Geluid: Bas is erg goed, maar had beter gekund door hem wat strakker te laten zitten. De hoge tonen zijn nogal slecht, klinkt als de oordopjes die je bij die mp3-sticks van 20 Euro krijgt.

Robuustheid: Voelt stevig aan, maar een paar berichten hierboven verteld iemand dat ie m kapot heeft. De oorschelpen voelen stevig aan, maar kan er nog niet zoveel over zeggen, want ik heb m pas een week ofzo.

Maxell (weet niet welke, blauw-witte schelpen, neckband, gekregen

Comfort: Zit vervelend, hij wil gewoon nooit goed zitten, en blijft ook niet zitten. Is verder maar flut afgewerkt (scherpe randjes van het plastic enzo).

Geluid: Klinkt als een stadionspeaker :r

Robuustheid: Kan ik niet zo goed over oordelen, het voelt allemaal erg flut aan, heb m ergens in een hoekje gegooid waar ie mag blijven :r

Sennheiser HeadMax PX30, hoofdtelefoon, 20 Euro Expert

Comfort: Zit gewoon goed, en blijft ook goed zitten. Krijg er verder geen last van als ik hem al een tijdje opheb, en blijft ook zitten als je beweegt enzo :P

Geluid: Gewoon goed, goede hoge tonen, goede bass, niet het mooiste wat ik ooit gehoord heb, tja gewoon goed!

Robuustheid: Heb hem nog maar een paar dagen, maar hij voelt stevig aan. Ook is het niet zon heel dun dingetje, dus ik denk dat ie nog wel even heel blijft.

joswillems86 wijzigde dit bericht 02-10-2005 22:35 (64%)

Reg. datum: 21 september 2001

Ik ben vandaag even langsgeweest bij de winkel van mp3man, en heb daar de PMX100 beluisterd:

wat een superding! bas is véél beter dan die van de PMX60 (ook in mijn bezit geweest), en draagcomfort is ook érg lekker. de constructie zorgt ervoor dat de headphones niet op je schelpen hangen (zoals bij de PMX60), maar dat de kussens tegen je oor gedrukt worden. de neckband fungeert bij dit model als een soort veer. imho de 49 euro meer dan waard. de PMX200 heb ik ook beluisterd, maar deze vond ik persoonlijk niet beter klinken. dit model produceert merkbaar meer middentonen, maar minder bas (niet echt mijn smaak). het draagcomfort daarentegen is misschien wel nog beter dan dat van de PMX100, wat vooral te danken is aan de ronde kussens.

schaapie wijzigde dit bericht 04-10-2005 16:20 (5%)

quote:
schaapie schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:10:
Ik ben vandaag even langsgeweest bij de winkel van mp3man, en heb daar de PMX100 beluisterd:

wat een superding! bas is véél beter dan die van de PMX60 (ook in mijn bezit geweest), en draagcomfort is ook érg lekker. de constructie zorgt ervoor dat de headphones niet op je schelpen hangen (zoals bij de PMX60), maar dat de kussens tegen je oor gedrukt worden. de neckband fungeert bij dit model als een soort veer. imho de 49 euro meer dan waard. de PMX200 heb ik ook beluisterd, maar deze vond ik persoonlijk niet beter klinken. dit model produceert merkbaar meer middentonen, maar minder bas (niet echt mijn smaak). het draagcomfort daarentegen is misschien wel nog beter dan dat van de PMX100, wat vooral te danken is aan de ronde kussens.

Danku danku ik sta echt op het punt om de pmx200 te kopen meden omdat ik echt gek word van die schuimrubberen oordopjes, en de pmx200 heeft die niet daar heb ik wel 20euro meer voor over.
Kan je mij nog meer vertellen over de 2 headphones?

quote:
PaulL schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:52:
[...]

Danku danku ik sta echt op het punt om de pmx200 te kopen meden omdat ik echt gek word van die schuimrubberen oordopjes, en de pmx200 heeft die niet daar heb ik wel 20euro meer voor over.
Kan je mij nog meer vertellen over de 2 headphones?
Je moet ze eigenlijk vergelijken met de PX100 en PX200, waar al heel veel over geschreven is. Voor zo ver ik weet zijn voor de PMX100 en PMX200 zelfde drivers gebruikt, echter een andere constructie (headphone om backphone).

quote:
schaapie schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:48:
[...]

Je moet ze eigenlijk vergelijken met de PX100 en PX200, waar al heel veel over geschreven is. Voor zo ver ik weet zijn voor de PMX100 en PMX200 zelfde drivers gebruikt, echter een andere constructie (headphone om backphone).

Aah ok dat heb ik gedaan, en ik lees overal dat de geluids kwaliteit van de px200 slechter is dan die van de px100 kan jij het zelfde zegge van de pmx ?? of is dat nu beter
Kan je een omschrijving geven van hoe de 2 klinken ?

quote:
PaulL schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 12:46:
[...]

Aah ok dat heb ik gedaan, en ik lees overal dat de geluids kwaliteit van de px200 slechter is dan die van de px100 kan jij het zelfde zegge van de pmx ?? of is dat nu beter
Kan je een omschrijving geven van hoe de 2 klinken ?

Het komt vooral door het type constructie. De PMX100 is een open model, de PMX200 is een gesloten model. Voordeel van open modellen is meer bass en treble respons, maar er lekt meer geluid naar de omgeving, en de afsluiting is minder. Gesloten modellen isoleren veel beter, geven veel meer accent op de middentonen, maar ik vond vooral de bas van de PMX200 tegen vallen.

Concluderend denk ik dat de PMX100 zeer geschikt is voor allerhande popmuziek, en dat de PMX200 beter presteert bij bijvoorbeeld klassieke muziek.

Reg. datum: 28 januari 2004

Als je genoeg geld hebt, kan je natuurlijk altijd deze koptelefoon kopen. Weet je zeker dat je een goede hebt. Veel dj's geruiken deze. Kortom veel laag, kan goed hard zonder te vervormen. Nou ja kijk zelf maar.

Pioneer HDJ-1000 Headphone

In keeping with their legacy of bringing high-end quality products to market, Pioneer has done it again with another release - new HDJ-1000 headphones. While primarily targeted towards the Professional DJ, these stunning headphones will appeal to all serious music consumers. Whether you are a DJ, Studio Musician, Sound Engineer or just an avid listener of music, the HDJ-1000 is the answer to all your headphone needs.

Type: Tightly closed dynamic headphones
Frequency Range: 5 to 30,000 Hz
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Output Sound Level: 107 dB/mW
Unit Type: 50 mm dome
Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
Weight: 270g (excluding cord)
Accessories: 06.3 mm 3P plug adapter with screw & carrying bag
Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (approx. 9.84 ft when straight)

http://www.pioneer.nl/images/products/djaccessories/pioneer/hdj_1000_detailpage.jpg

edit: prijs valt me nog mee, kwam hem net even snel tegen voor 199 euro (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11172)

DjWannaB2002 wijzigde dit bericht 05-10-2005 17:36 (6%)

If you do something, do it good.

Ik heb over dergelijke hoofdtelefoons ooit het volgenden gezegd:
quote:
DeeD2k2 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 23:08:
Houd er wel rekening mee dat je nu DJ hoofdtelefoons aan het vergelijken bent met HiFi-oordopjes. Daar zit sowieso een enorm verschil in. In DJ-hoofdtelefoons wordt bijvoorbeeld vaak de nadruk gelegd op de lage tonen, dat zal je bij een HiFi setje niet snel tegenkomen. Ik denk dus dat je erg uit moet kijken met het aanraden van een dergelijke hoofdtelefoon. Zij produceren namelijk een geluid dat erg smaak afhankelijk is. Hiermee wil ik zeker gaan (top)DJ's de grond in praten qua geluidssmaak. Deze hoofdtelefoons zijn gewoon gemaakt om tijdens het mixen te gebruiken en zijn daar volledig op afgestemd. Ook qua geluid.
Vergelijk maar eens een HiFi- met een DJ-hoofdtelefoon (uit de zelfde prijsklasse). De enige overeenkomst is dat het twee schelpen heeft en er een draad aan zit... ;)
En daar blijf ik bij. Voor dat geld kan je hoofdtelefoons krijgen die een veel mooiere soundstage hebben en je dus meer muziek laten horen. Neem bijvoorbeeld een Sennheiser HD600. Die schijnt een vrij warm te klinken. Maar, voor net geen 170 euro kan je de voorganger van 's werelds beste hoofdtelefoon (in massaproductie) uit Duistland laten komen.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

wilt geen iPod

De HD600 heeft een heel rustig geluid, neutraal met wat extra bas waardoor de muziek wat verder weg klinkt dan de "in your face" HD595, met een aparte versterker (aangezien die HD600 wel 300 ohm weerstand biedt) geeft de HD600 een belachelijk goed geluid. De extreem veel duurdere high-end koptelefoons van andere merken (akg, beijer, sony) zijn volgens vele goede luisteraars echt niet superieus, soms zelfs inferieur te noemen.

Natuurlijk speelt het niet mee dat ik zelf een HD600 heb hoor ;)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon D2 > Westone ES2 > Oor

Ti 3Al-2.5V
Reg. datum: 08 april 2000

Voor mij ook geen oordoppen.

De ultime headphones voor m'n I-pod - imho - de Grado sr-80.
¤139.- incl. verzendkosten.

http://www.rikstoet.nl/producten/images/grado/sr80.gif

De afwerking en kwaliteit zijn ondermaats maar het geluid is echt geweldig.

No news is bad news.

Reg. datum: 29 oktober 2002

HD600 is wat laid back idd, maar als de hd595 te dichtbij klinkt, en daar zijn ze ook op gebouwd, dan zou je eventueel een Philips hp1000 kunnen overwegen welke er tussenin zit.

grado is ook leuk, helemaal als je een rockliefhebber bent, maarja het comfort :/ ze mogen van mij zo lelijk zijn als de nacht maar ze zitten ook nog eens voor geen meter

_Drake_ wijzigde dit bericht 06-10-2005 10:36 (34%)

Die staat ook in de SP voor 99 Euro :)

Reg. datum: 06 juli 2005

Over grado: Omdat Grado spulletjes in Europa superduur zijn is bestellen bij www.alessandro-products.com een goed alternatief. Dit zijn door Grado voor Alessandro geproduceerde koptelefoons. De MS-1 wordt algemeen vergeleken met de SR125(head-fi). De MS-1 kost inclusief tax zo'n ¤100.

Over het comfort word veel gesproken. Het verschilt per persoon, en het handige van Grado's is dat je makkelijk andere kussens erop kan zetten. Bijvoorbeeld de kussens die Sennheiser maakt voor de HD414.
Persoonlijk luister ik door het discomfort liever niet langer dan een paar uur achter elkaar, mar het gebeurd toch zelden dat ik CD's achter elkaar luister.

aka MrShoarmabroodje
Reg. datum: 25 mei 2003

Hmm, ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Mijn huidige Philips HP830 mist onderin te veel voor de muziek die ik luister, dus vandaar. Mijn budget ligt op 100 euro, maar iets meer kan indien het extra geld het ook waard is. Vereiste zijn goede lage en hoge tonen, midden moet er zijn maar is niet zo belangrijk als laag en hoog. Ik zal hem alleen thuis aan de reciever en aan de laptop (die niet op de receiver hangt, dus een hoogohmige koptelefoon is misschien niet het beste idee) gebruiken voor later op de dag als mensen niet zo staan te springen om mijn muziek huizen ver te kunnen horen, hij wordt dus niet gebruikt icm een mp3 speler / discman. Een gesloten koptelefoon lijkt mij het beste idee, maar open zou ook geen groot probleem zijn.

Wat ik in huis heb:
JVC RX-5052 waar hij aan komt te hangen
Creative Zen Touch + Sony EX-71

Wat ik luister:
Alles vanaf trance tot hardstyle, maar vooral de techtrance en hardtrance. Stevige muziek dus, maar wordt soms ook wel afgewisseld met wat downtempo en chillout.

Enige aanraders? _/-\o_

digitalmind wijzigde dit bericht 12-10-2005 19:34 (5%)

Rik

Reg. datum: 29 januari 2000

quote:
elsegre schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 10:31:
Voor mij ook geen oordoppen.

De ultime headphones voor m'n I-pod - imho - de Grado sr-80.
¤139.- incl. verzendkosten.

[afbeelding]

De afwerking en kwaliteit zijn ondermaats maar het geluid is echt geweldig.

Ik heb deze al iets van 4 jaar. Het geluid is inderdaad echt geweldig, alleen het hoog is misschien iets te veel aanwezig. Bas en midden worden eerlijker weergegeven.

Nadeel is misschien alleen dat het een open koptelefoon is, ik zoek momenteel eigenlijk een dichte met minimaal dezelfde geluidskwaliteit.

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
DeeD2k2 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:52:
Maar, voor net geen 170 euro kan je de voorganger van 's werelds beste hoofdtelefoon (in massaproductie) uit Duistland laten komen.

Kuch... Says who? Ik heb al vaker aangegeven dat Sennheiser het bekendste merk is, maar zeker niet de beste. Ook de HD600 heeft de typische Sennheiser sound: gepiekt laag en gepiekt hoog. Ik heb zelf kort een HD590 gehad en bij iemand een HD600 gehoord: het kan me niet bekoren. Het is gewoon geen neutraal geluid en op den duur word ik er moe van.

Ik heb gekozen voor de AKG K240-DF die al een jaar of 25 enorm veel in studios wordt gebruikt vanwege z'n neutrale karakter, en ik geniet nog elke dag van het geluid van dat ding. Naar mijn mening, en de mening van vele anderen beter dan de HD600.

Overigens zijn Grado, Beyer Dynamic en AKG sowieso merken om eens naar te kijken ipv de eeuwige lijst overbekende merken.

Reg. datum: 21 november 2001

quote:
Exirion schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:25:
Overigens zijn Grado, Beyer Dynamic en AKG sowieso merken om eens naar te kijken ipv de eeuwige lijst overbekende merken.
Hmm, volgens mij horen Grado Beyerdynamic en AKG toch echt thuis in de lijst overbekende merken, ook STAX hoort daar volgens mij in thuis bijvoorbeeld.

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
begintmeta schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 00:47:
Hmm, volgens mij horen Grado Beyerdynamic en AKG toch echt thuis in de lijst overbekende merken, ook STAX hoort daar volgens mij in thuis bijvoorbeeld.
Het is maar hoe je het bekijkt. De gemiddelde consument komt niet veel verder dan het rijtje Sennheiser, Sony, Philips, Pioneer als het over hoofdtelefoons gaat :) Als je er iets meer vanaf weet dan zijn die andere merken (gelukkig) vrij bekend.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: