Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 23 november 2003

We hebben de bekende reeks 'Wat zijn goede oordopjes' al, maar daar zijn normale headphones niet welkom :).

Velen zeggen dat de Sennheiser PMX-60 bass-licht is maar wel erg zuiver klinkt. De PMX-40 schijnt wat meer bass te hebben. Deze koptelefoons kosten rond de 30 euro. Je hebt ook nog koss modellen.

Koss heeft ook een aantal goede neckbands evenals Sony. Ik ga morgen een Koss Sporta Pro halen voor een wel hele lage prijs bij de Free record shop, toch maar gebruikmaken van een prijsfoutje tenzij ie echt zo goedkoop is. De bass is vrij goed bij deze hoofdtelefoon. Ik doel dus op koptelefoons die makkelijk on the go mee te nemen zijn (zoals de modellen in de startpost, thnx iedereen voor de nuttige invulling!) . Uiteraard vind ik er niets mis mee als hier normale koptelefoons worden gepost (graag zelfs). Zo is er voor iedereen wat wils.

Een paar modellen waar mensen over te spreken zijn:

Neckbands

Sennheiser PMX-60

http://shop.npr.org/images/SennheiserPMX60_l.jpg

Geluid

Mijn mening over het geluid is redelijk positief, vele malen zuiverder dan de gemiddelde iPod of sony headphone die standaard meegeleverd wordt, een strakke bass en een zuiver hoog en midden.

Draagcomfort

Hier was ik enigzins teleurgesteld in, in tegenstelling tot de Sony headband die ik nu heb, zitten ze veel minder lekker en kreeg ik bij deze na een periode luisteren ook last van m'n oren door onder andere irritatie.

Robuustheid

Slecht. Kan aan mij liggen maar ik heb er binnen een half jaar twee versleten, eentje schoot de kabel los vanuit de headphone zelf en een andere brak een van de oorschelpen (is dat de correcte term) simpelweg af.

Prijs

In de mediamarkt laatst voor 40 euro gezien. kost normaalgesproken 30 euries :)

Persoonlijk vind ik 'm het net niet waard. Verder misschien niet onbelangrijk detail: de haakse plug flikkert er heel snel uit bij een ipod (bijvoorbeeld als je 'm in je zak steekt) terwijl ik daar met m'n huidige sony geen last van heb). Was zo bij beide exemplaren.

----------------------------------------

Sony MDR-G42LP

http://www.dsmiller.com/Images/MDR-G42LP.gif

Geluid

Minder strak dan de Sennheiser PMX60, een iets hardere bass. verder klinkt het geheel wel goed.

Draagcomfort

Een grote verbetering, het zit lekker in je nek en lekker op je oren dankzij zachte rubberen stukjes die de Sennheiser moet ontberen. Ik kan uren achtereen luisteren zonder enige vorm van irritatie.

Robuustheid

Stevig. De kabel en plug zijn dikker waardoor ze minder snel zal breken, bovendien is deze plug (ook haaks) niet te smal. Al meerdere keren ergens blijven haken of iets dergelijks dat de headphone met stijl heeft overleefd, in tegenstelling tot de Sennheiser

Prijs

Momenteel in de aanbieding bij de Scheer & Foppen voor 20 euro, een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Philips SBC HS500

http://images.amazon.com/images/P/B00005OTG6.01.LZZZZZZZ.
Gebruik:
PC: Creative Soundblaster Live!
MP3speler: Samsung CD yepp HM200

Geluid :
Prima geluid, de bas is flink aanwezig maar wil soms wel wat opgeblazen klinken de hoge en middentonen zijn prima vertegenwoordigd.

Comfort :
Zit perfect lekker licht en je kunt hem een poos ophouden zonder last van je oorschelpen te krijgen. Het plastic wil echter nogal makkelijk verbuigen dus in je tas laten rondslingeren is niet aan te raden.

Kwaliteit :
Redelijk naa een jaar gebruik enige slijtage aan het shuimrubber rond de oordoppen.Moet er wel bijzeggen dat ik hem aardig mishandel.

Prijs :
¤ 20 - 30

http://www.ya168.com/images/upfile/20048723201662177.jpg

De MDR-g56 heb ik hier liggen.
Komt een heel goed geluid vannaf, alleen vind ik de bass een beetje te hard in dit ding. Zit een volume regelaar op en de draagcomfort is redelijk tot goed (na 1.5 uur begint het toch wat zeer te doen achter je oor) Heb hem gekocht voor 30 euro tdt, zal nu misschien al wat goedkoper zijn.

Koss Sporta Pro

http://www.edcon.se/shop/images/ljudman/sportapro.jpg

Geluid

Ik vind 'm bijzonder goed klinken. Hoge tonen missen misschien wat, maar het mid vind ik vrij goed en van de bass 'schrik' je af en toe: je hoort een toon die je nog nooit eerder hebt gehoord op je el-cheapy ¤5 huge-ass koptelefoon. De bass is voor dit type koptelefoon echt enorm.

Draagcomfort

Je kan 'm op twee manieren dragen: Over je hoofd of als 'neckband'. Ik vind over m'n hoofd fijner omdat de oorkussentjes bij mij niet echt tactisch uitkomen als ik hem als zijnde een neckband draag :)

Robuustheid

Hij ziet er vrij fragiel uit, maar dit valt op zich wel mee. Als je 'm fatsoenlijk opbergt na gebruik kan er weinig mis mee gaan. Er zit een gouden L-plug aan die samen met het draad vrij stevig overkomt.

Prijs

Bij de FRS nu een prijsfoutje? :+ voor 15 euro, normaal kost dit model tussen de 30 en 50 euro. Mijn vader had er destijds 42,50 voor betaald en als ķe net wat goedkoper was had ik hem toen ook gekocht, maar ik kom er nu (hopelijk) op een goedkopere manier aan :)

Ik heb in deze startpost enkele 'on the go' modellen verwerkt. Er zijn hier ook wat grotere koptelefoons gepost, maar die beschouw ik niet als 'gebruiken om naar school te wandelen' ;)

Yapser wijzigde dit bericht 21-03-2007 22:34 (84%)

Reg. datum: 31 december 2004

ik heb de px200 van sennheiser, je moet ff wenne hoe die zit maar het geluid is echt top

quote:
Wiebor schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:46:
ik heb de px200 van sennheiser, je moet ff wenne hoe die zit maar het geluid is echt top

Daar wende ik na 2 weken dus niet aan :P

Ik heb nu de pmx60 en die is ook best relaxed. (en niet heel erg duur)

PMX60 ook mijn keus, niet te duur, knap geluid alleen niet geschikt voor de muziek=bas types.

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

ohjajoh?
Reg. datum: 17 april 2003

Heb al een hele tijd de Sennheiser HD-595

Mega goed geluid, gebruik hem i.c.m. mijn martanz sr7200 :)

Heuj!

Mn Sennheiser HD600 doet wonderen thuis, onderweg vind ik ze toch iets te "lomp" ;)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon D2 > Westone ES2 > Oor

Hetzelfde hier met m'n Philips HP1000 voor thuis, onderweg toch liever m'n Shure of Etymotic. ;)

Kenwood HD20GA7, Rio Carbon >> Etymotic ER6i, Shure E4, M³ (OPA627/637) > Beyerdynamic DT 880

Guitarist Gamer
Reg. datum: 24 november 2003

ik vind dat dit topic inderdaad bestaansrecht heeft.

Sennheiser PMX-60

http://shop.npr.org/images/SennheiserPMX60_l.jpg

Geluid

Mijn mening over het geluid is redelijk positief, vele malen zuiverder dan de gemiddelde iPod of sony headphone die standaard meegeleverd wordt, een strakke bass en een zuiver hoog en midden.

Draagcomfort

Hier was ik enigzins teleurgesteld in, in tegenstelling tot de Sony headband die ik nu heb, zitten ze veel minder lekker en kreeg ik bij deze na een periode luisteren ook last van m'n oren door onder andere irritatie.

Robuustheid

Slecht. Kan aan mij liggen maar ik heb er binnen een half jaar twee versleten, eentje schoot de kabel los vanuit de headphone zelf en een andere brak een van de oorschelpen (is dat de correcte term) simpelweg af.

Prijs

In de mediamarkt laatst voor 40 euro gezien.

Persoonlijk vind ik 'm het net niet waard. Verder misschien niet onbelangrijk detail: de haakse plug flikkert er heel snel uit bij een ipod (bijvoorbeeld als je 'm in je zak steekt) terwijl ik daar met m'n huidige sony geen last van heb). Was zo bij beide exemplaren.

Vyo wijzigde dit bericht 24-08-2005 23:02 (11%)
Reden: toevoeging

always upgrading.

Guitarist Gamer
Reg. datum: 24 november 2003

Sony MDR-G42LP

http://www.dsmiller.com/Images/MDR-G42LP.gif

Geluid

Minder strak dan de Sennheiser PMX60, een iets hardere bass. verder klinkt het geheel wel goed.

Draagcomfort

Een grote verbetering, het zit lekker in je nek en lekker op je oren dankzij zachte rubberen stukjes die de Sennheiser moet ontberen. Ik kan uren achtereen luisteren zonder enige vorm van irritatie.

Robuustheid

Stevig. De kabel en plug zijn dikker waardoor ze minder snel zal breken, bovendien is deze plug (ook haaks) niet te smal. Al meerdere keren ergens blijven haken of iets dergelijks dat de headphone met stijl heeft overleefd, in tegenstelling tot de Sennheiser

Prijs

Momenteel in de aanbieding bij de Scheer & Foppen voor 20 euro, een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

always upgrading.

Ben behoorlijk tevreden met mijn AKG K501, ben alleen nog bezig een versterkertje ervoor te vinden/maken... Ik zal eens kijken of ik een soort reviewtje van de koptelefoon kan maken en hier posten...

Google addict
Reg. datum: 03 november 2001

Wat verstaan jullie onder een goede headphone? Ik wilde namelijk zelf een Sennheiser HD595 kopen maar de verkoper rade het mij af omdat ik deze op mijn audigy 1 kaart wilde aansluiten. Ik kreeg het advies mee dat zo'n koptelefoon alleen tot zijn recht komt op een goede versterker of serieuse geluidskaart (alles behalve creative dus).
Heeft het volgens jullie wel nut om een goede headphone te kopen als je bron minder is(en visa versa)?

Nikon D60 || 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX || Sony Vaio FE11M || Nokia E51 || Sony Bravia 40W4000 || Playstation 3

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Ja, dat denk ik wel.
Als je geen goeie koptelefoon hebt dan merk je dat wel.
Zelf heb ik een onboard chipje, en ik merk _enorm_ verschil tussen een goedkope koptelefoon en een goeie.

ben erg blij met mn sennheiser HD210 en pioneer HDJ1000 :)

.:: boemtak boemtak // plokk

Panasonic RP DJ-100

http://www.panasonic.hu/content/images/termekek/tartozekok/fulhallgatok/rp_dj100.jpg
Geluid

Lekker geluid, wel een beetje minder vol dan Sony EX71-SL oordoppen, maar toch is het geluid nog goed.

Draagcomfort

De koptelefoon zit lekker op je hoofd en is goed te verstellen. Ook is de koptelefoon goed in de nek te dragen, omdat ie erg ver uit te rekken is en de doppen om te draaien zijn, waardoor het beter zit. Wat ook fijn is, is dat de kleppen precies zo groot zijn (in mijn geval) als mijn oren, waardoor ze er niet overdreven groot uitzien, maar toch goed afsluiten. Enig nadeel is, is dat er een soms een haar tussen de lengteverstellers blijft zitten.

Robuustheid

Het ding voelt stevig aan, alhoewel er natuurlijk wel duidelijk te merken is dat ie van plastic is. De plug en het draad zijn ook stevig.

Prijs

Te koop bij meerdere electronicaketens. Ik heb de mijne gekocht bij de Mediamarkt voor ¤ 20, een prijs die erg goed is voor een koptelefoon met deze kwaliteit.

Poekoek wijzigde dit bericht 24-08-2005 23:47 (4%)

Sony Vaio FJ1S - Apple iPod video 60GB - Apple iPod shuffle 1GB - Nokia N70

I GoT a bike.
Reg. datum: 10 augustus 2004

http://www.ya168.com/images/upfile/20048723201662177.jpg

De MDR-g56 heb ik hier liggen.

Komt een heel goed geluid vannaf, alleen vind ik de bass een beetje te hard in dit ding. Zit een volume regelaar op en de draagcomfort is redelijk tot goed (na 1.5 uur begint het toch wat zeer te doen achter je oor) Heb hem gekocht voor 30 euro tdt, zal nu misschien al wat goedkoper zijn.

:W :w

Beginning to See the Light

quote:
Miki schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:30:
Wat verstaan jullie onder een goede headphone? Ik wilde namelijk zelf een Sennheiser HD595 kopen maar de verkoper rade het mij af omdat ik deze op mijn audigy 1 kaart wilde aansluiten. Ik kreeg het advies mee dat zo'n koptelefoon alleen tot zijn recht komt op een goede versterker of serieuse geluidskaart (alles behalve creative dus).
Heeft het volgens jullie wel nut om een goede headphone te kopen als je bron minder is(en visa versa)?
De HD595 heeft een hoge weerstand (net als de HD600 trouwens) vandaar dat ze moeilijker aan te sturen zijn dan koptelefoons met lagere weerstand. Je geluidskaart kan het prik niet leveren wat nodig is om de koptelefoon tot zijn volle recht te benutten. Wat niet zegt dat het niet mogelijk is de koptelefoon aan te sluiten hoor :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon D2 > Westone ES2 > Oor

De Philips SBC HP1000

http://www.consumer.philips.com/catalog/SB/SBCHP1000_00_webImage198.jpg

Gebruik:
Op stereo installatie, thuis.

Geluid :
5-40000Hz / Half open systeem : In mijn beleving een perfecte soundstage. Iets overdreven basweergave (Ach, Philips.. :) ) Sprankelend midden en hoog. Zeer gedetailleerd geluidbeeld. Slechte opnames worden een ramp om te luisteren. Ook zeer geschikt, vanwege de soundstage, voor het kijken van DVD´s.

Comfort :
Zit goed met stoffen pads (niet zweterig). Geschikt om langer te luisteren.

Kwaliteit :
Zeer goed. Gebruik van (licht)metalen beugels. Los OFC snoer. Voelt degelijk.

Prijs :
EUR 100 - 150

Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

quote:
RoD schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:39:
,,,
Ze zijn niet hetzelfde qua vorm, maar ze hebben hetzelfde doel, dus kunnen ze imho prima in 1 topic.
,,,
Gelukkig beslissen de GT-moderators dat ;) Van mij is een apart headphones-topic prima, dus deze blijft gewoon open. Mijn vraag aan Yapser is dan wel, om de topicstart te updaten met wat info die hier gepost is :)

Remy wijzigde dit bericht 25-08-2005 10:13 (4%)

quote:
LightYears schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:07:
[...]

De HD595 heeft een hoge weerstand (net als de HD600 trouwens) vandaar dat ze moeilijker aan te sturen zijn dan koptelefoons met lagere weerstand. Je geluidskaart kan het prik niet leveren wat nodig is om de koptelefoon tot zijn volle recht te benutten. Wat niet zegt dat het niet mogelijk is de koptelefoon aan te sluiten hoor :)
Dat zou je natuurlijk kinnen ondervangen door een simpel versterktje ertussen te hangen.

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

-=01010000 01101001 01001101=-

Ik gebruik zelf de AKG K-501:

http://www.jrrshop.com/images/akgk501.jpg

Deze koptelefoon geeft erg lekker geluid, alleen is er m.i. bij het design wat minder opgelet :P Dan doel ik ook vooral op de 2 plastic buizen die helemaal bovenlangs gaan.

Ik zit al een tijdje te kijken naar de Sennheiser HD-650:

http://www.son-video.com/Rayons/Hifi/Casques/Senheiser/HD650.jpg

Deze geeft veel beter geluid dan mijn AKG (Zelf geluisterd bij Staffhorst) en ziet er imo veel beter uit. De prijs is er dan ook wel naar, en ik heb hem nog nergens onder de ¤300,- gezien.

Ik koop deze week waarschijnlijk een Sony STR-DE135 met een set boxen (Kef Cresta 30). En ik zoek nog een degelijke geluidskaart om mijn onboard geluidskaart te vervangen :')

Shapeshifter wijzigde dit bericht 25-08-2005 10:20 (1%)
Reden: Typo

Asus A7V8X-SA :: AMD Athlon 2400+ :: ATi Radeon 9800 Pro @ XT :: 1024 MB DDR :: Maxtor 200 Gb

Het hangt er voor een groot stuk van af waarvoor de headphone moet dienen. Wat voor de een de perfectie is, kan voor de ander heel slecht klinken. Ikzelf heb thuis een AKG K271 Studio liggen, maar die gebruik ik dan ook voor als ik geluid ga mixen bij optredens. Wat ook heel belangrijk is, is het feit dat headphones moeten ingewerkt worden. Mijne heeft ongeveer 100 uur aan de stereo gehangen voor hij gebruikt werd. Dit is om de bewegende delen hun stugheid tegen laten verliezen.

K 271 Studio

foto verwijderd

• For onstage and studio use
• Circumaural earphones
• High noise attenuation
• Automute feature mutes headphones when they are taken off

The extremely popular K 270 Studio have unfailingly proven to be a reliable tool over the years.
The new K 271 Studio, while providing the same performance as the K 270 Studio, is much lighter and easier to use, and still provides a natural, pristine sound.
The closed-back, circumaural earphones provide maximum attenuation of high ambient noise. The K 271 Studio are also ideal for all applications where no sound must leak from the headphones. The headphones switch off automatically when taken off. Since this feature prevents headphone signals from spilling over into an open microphone it is highly appreciated by recording studio, live sound, TV sound, and broadcast engineers

Prijs: 144 Euro http://www.musicstore.de

Ikkeson wijzigde dit bericht 07-08-2007 08:05 (3%)

Ipod Video 30GB - Ipod Touch 16GB - Ipod Nano 2GB

http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/resources/B5F24A4C13F7505EC1256F8E006B6964/$File/5180_pro2.jpg

Gebruik:
PC: M-Audio Revolution 7.1 soundcard
MP3speler: iRiver iFP-795.

Geluid :
12-19000 Hz / Dynamic, Closed system : Lekkere basweergave (voor sommigen te veel :P) Duidelijk midden en hoog, maar minder aanwezig dan de bas, met equalizers is dat weg te trekken :). Zeer gedetailleerd geluidbeeld. Ook zeer geschikt voor het kijken van DVD's. Goed geļsoleerd ook, de omgeving hoor je nouwelijks wanner je hem op hebt.

Comfort :
Zit goed met leren pads (kan zweterig zijn met warm weer). Geschikt om langer te luisteren. Niet te zwaar.

Kwaliteit :
Zeer goed. Gebruik van kunststof beugels. Snoer dat losgekoppeld kan worden. En de 'speakers' kunnen los van de beugels. Voelt degelijk.

Prijs :
¤ 45 - 75
Toevallig heb ik vorige week deze besteld in Japan

http://www.audiocubes.com/category/Headphones_Casual/product/Sony_MDR-D66SL_Eggo_Headphones.html

Binnen een week binnen en ze klinken geweldig.

Ik heb de laatste jaren zoveel bagger van Sony gezien dat ik eigenlijk niet kan geloven dat ze toch nog iets goeds maken qua geluid. Maar, als ik zie hoeveel mensen toch tevreden zijn met Sony produkten, misschien moet ik ze toch 's proberen.

quote:
Ha dus nog een 501-gebruiker. Ik vond het duidelijk de beste hoofdtelefoon voor ¤100-¤125. Ik wil alleen nog een speciaal versterkertje (maken)
quote:

Ik zit al een tijdje te kijken naar de Sennheiser HD-650:

Deze geeft veel beter geluid dan mijn AKG (Zelf geluisterd bij Staffhorst) en ziet er imo veel beter uit. De prijs is er dan ook wel naar, en ik heb hem nog nergens onder de ¤300,- gezien.
Bij Hirsch+Ille is die nu blijkbaar maar ¤222 (nog 2xzoveel dan een K501 natuurlijkj...)

(Zou een hoofdtelefoon niet eerder in AV passen, als een gadget wordt zo'n lomp ding toch niet echt gezien)

begintmeta wijzigde dit bericht 25-08-2005 11:29 (14%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws