Heb ik nog nooit meegemaakt maar het zal ongetwijfeld gebeuren als je onrealistische bedragen gaat noemenquote:
Kayenta - (freelance) Flash & Webdevelopment
Flash Games, Actionscript 2.0/3.0, PHP, HTML, CSS, Javascript, AJAX
GoT Index » Werk en Inkomen » Wat verdient een ICTer gemiddeld?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last
[Nieuw Topic]Heb ik nog nooit meegemaakt maar het zal ongetwijfeld gebeuren als je onrealistische bedragen gaat noemenquote:Don Facundo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:41:
Met de kanttekening dat sommige werkgevers om een loonstrookje van de vorige werkgever vragen.
Kayenta - (freelance) Flash & Webdevelopment
Flash Games, Actionscript 2.0/3.0, PHP, HTML, CSS, Javascript, AJAX
quote:Don Facundo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:41:
Met de kanttekening dat sommige werkgevers om een loonstrookje van de vorige werkgever vragen.
I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!" H. Simpson
quote:Don Facundo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 07:41:
TheVMaster wijzigde dit bericht 15-03-2006 09:46 (20%)
Helmer.hzNET | Blog.hzNET *new* | Mobiel.hzNET | Help me mee!!
Checked out bij someone else in another place
De Laatste Der Mondharmonikanen
Pay peanuts get monkeys !
quote:Dutch_guy schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 14:57:
Ze vragen altijd wat je wilt verdienen. Echt zo een standaardvraag. Als je daar niet op voorbereid bent, dan sta je of met een mond vol tanden of je roept iets waarvan je later spijt hebt.
En het verhaal om het aan de ander over te laten om dat te bepalen werkt echt niet altijd. Ze blijven dan doorhameren of je een indicatie wilt geven.
Ik roep dan gewoon wat ik nu verdien (+ een schepje erbovenop) en daar wel op vooruit wil gaan. Heeft tot nu toe altijd prima uitgepakt. Meestal gooien ze er zelf dan wat bovenop en dan heb je het goed gedaan.
Maar ik heb tot nu toe nog nooit bij een groot IT bedrijf gewerkt, dus ik kan mij voorstellen dat die gewoon een standaardsalaris voor je hebben waar niet van afgeweken kan worden.
Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!
Zie ook deze .Plan
Klopt. Waarschijnlijk wil je werkgever hiermee voorkomen dat je inside informatie van zijn bedrijf bij een/de concurrent toepast. Als je nieuwe werkgever niet een directe concurrent is (denk aan Dell > HP als simpel voorbeeldje), denk ik dat je wel gewoon toestemming zal krijgen.quote:b schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:11:
In de arbiedsovereenkomst staat het volgende:
Geheimhouding
Het is werknemer verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van werkgever gedurende een periode van 12 maanden na beeindiging van de arbeidsovereenkomst een onderneming gelijksoortig of verwant aan die van werkgever in welke vorm ook te drijven, mede te drijven of te doen drijven, hetzij direct, hetzij indirect, of daarbij op andere wijze rechtstreeks of zijdelijkngs betrokken te zijn, zelfstandig of in dienstverband, hetzij tegen vergoeding, hetzij om niet.
Betekent dit dat ik in die 12 maanden niet meer kan werken in de IT branche bij een andere bedrijf als software ontwikkelaar (uiteraard zonder toestemming)?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Caponi wijzigde dit bericht 15-03-2006 18:17 (35%)
Precies, of bijvoorbeeld voor een nieuwe werkgever bij dezelfde klant of in dezelfde sector als je vorige werkgever. Vinden ze niet leukquote:Caponi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:17:
[...]
Klopt. Waarschijnlijk wil je werkgever hiermee voorkomen dat je inside informatie van zijn bedrijf bij een/de concurrent toepast. Als je nieuwe werkgever niet een directe concurrent is (denk aan Dell > HP als simpel voorbeeldje), denk ik dat je wel gewoon toestemming zal krijgen.
Checked out bij someone else in another place
De Laatste Der Mondharmonikanen
quote:Don Facundo schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:42:
[...]
Precies, of bijvoorbeeld voor een nieuwe werkgever bij dezelfde klant of in dezelfde sector als je vorige werkgever. Vinden ze niet leuk
quote:b schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:06:
[...]
oke maar hoe ziet het dan bijvoorbeeld Atos met Cap of Sogeti met Accenture of welke andere willekeurige bedrijf dan ook. De genoemde bedrijven doen volgens mij ongeveer hetzelfde.
oke bedankt voor de reactie. Maar ik snap dan niet waarom ze dan dit in de contract opnemen. Uiteraard logisch dat je dan een jaar je functie niet kan uitoefenen.quote:phYzar schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:17:
[...]
Je hebt een concurrentiebeding en een relatiebeding. Het concurrentiebeding zegt dat je niet binnen een jaar bij een concurrent aan de slag mag en het relatiebeding dat je niet binnen een jaar bij een klant van je werkgever waar je zelf hebt gewerkt aan de slag mag. Het concurrentiebeding is nagenoeg onhoudbaar voor je werkgever, aangezien jij anders niet je eigen functie kunt uitvoeren een jaar lang, een betere baan nooit kunt aanpakken etc. Het relatiebeding is wel sterk dus daar zal je wel goed op moeten letten.
Als ik dus van Sogeti naar Atos zou willen kan dat, als ik van Sogeti naar <insert random bank/verzekeraar> wil dan moet ik toch ff kijken of ik daar niet onlangs voor gewerkt heb...
quote:b schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:19:
[...]
oke bedankt voor de reactie. Maar ik snap dan niet waarom ze dan dit in de contract opnemen. Uiteraard logisch dat je dan een jaar je functie niet kan uitoefenen.
phYzar wijzigde dit bericht 15-03-2006 19:29 (13%)
oke dus als bijvoorbeeld kpn een klant is van atos en sogeti en ik werk bijvoorbeeld voor sogeti betekent dit dan dat ik niet naar atos kan? Of betekent dat ik wel naar atos kan maar geen opdrachten mag uitvoeren voor kpn?quote:phYzar schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:26:
[...]
Ik werk bij Sogeti en mijn contract vermeld geen concurrentiebeding en wel het relatiebeding, dus zij hebben al door dat het niet nuttig is dat in het contract te zetten. Dat jouw werkgever het wel vermeldt is dus niet iets waar je je druk over moet maken als puntje bij paaltje komt...
edit:
wat overigens niet betekend dat je lekker een concurrent de gehele huishouding van je huidige baas kan overhandigen, want dan duiken ze er wel op...![]()
Je mag dus geen bedrijf starten wat lijkt op je werkgevers bedrijf nu. Dit is dus wat anders dan wat hierboven wordt gezegd. Er wordt hier niks gezegd over het in dienst gaan bij een ander bedrijf.quote:b schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:11:
Het is werknemer verboden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van werkgever gedurende een periode van 12 maanden na beeindiging van de arbeidsovereenkomst een onderneming gelijksoortig of verwant aan die van werkgever in welke vorm ook te drijven, mede te drijven of te doen drijven, hetzij direct, hetzij indirect, of daarbij op andere wijze rechtstreeks of zijdelijkngs betrokken te zijn, zelfstandig of in dienstverband, hetzij tegen vergoeding, hetzij om niet.
Problemen met InternetPlusBellen?
Dit is echt niet slecht hoor. Je hebt weinig werkervaring en bent nog geen 23 jaar. Dan zit je dus niet op 100%. Als je jonger dan 23 bent dan wordt je 10% gekort(leeftijdskorting). Dus ik vind dit vooralsnog niet slecht. als je hier nog over 2 jaar zit, dan is het wat weinig. Ook zal je je eerst maar moeten bewijzen met weinig ervaring.quote:b schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:11:
Mensen ik heb een aantal vragen over de salaris (zie hier onder de specs). Hopelijk kunnen jullie hier iets over zeggen.
Leeftijd: 22 jaar (bijna 23)
Opleiding: Informatica (HBO)
Werkervaring: geen (wel 1 jaar stage en afstudeer ervaring)
functie: Programmer
Auto v/d zaak: Ja (lease vergoeding 5124 euro per jaar (cat 1) tot 15000 km prive geen eigen bijdrage
Laptop v/d zaak: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: Ja (100% vergoeding (zakkelijk)
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: 1745.01 euro bruto (startbonus 2000 euro per maand uitbetaald na proeftijd voor een jaar)
kinderopvang (tot max 1/3 van de kosten
opleidingen 10% van de loonsom
spaarloon wettelijk max van 613 euro per jaar
1745 euro per maand (bruto) (is dus 1151.7 netto) en volgens mij is dit onder de gemiddelde. maar de mogelijkheden binnen de organisatie spreekt mij erg aan (opleidingen etc etc).
Omdat ik totaal geen ervaring met dit soort zaken hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Daarnaast heb ik nog een aantal vragen:
In de arbiedsovereenkomst staat het volgende:
Geheimhouding
Betekent dit dat ik in die 12 maanden niet meer kan werken in de IT branche bij een andere bedrijf als software ontwikkelaar (uiteraard zonder toestemming)?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
bedankt voor de reactie. Ik moet me inderdaad eerst bewijzenquote:FrankGuthrie schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:28:
[...]
Dit is echt niet slecht hoor. Je hebt weinig werkervaring en bent nog geen 23 jaar. Dan zit je dus niet op 100%. Als je jonger dan 23 bent dan wordt je 10% gekort(leeftijdskorting). Dus ik vind dit vooralsnog niet slecht. als je hier nog over 2 jaar zit, dan is het wat weinig. Ook zal je je eerst maar moeten bewijzen met weinig ervaring.
quote:racoon schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:31:
Wat mag iemand die aan de helpdesk zit 26 jaar is en 2-3 jaar ervaring heeft verdienen?
"Say 'NO!' to Sweex" | "Met een hamer past alles!" | The answer to all questions... GOOGLE!
TweakerMaps
quote:b schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:34:
[...]
bedankt voor de reactie. Ik moet me inderdaad eerst bewijzen
Don't hate the player, hate the game.
In mijn optiek valt werken wel degelijk onder die regel als geheel. Maar goed, dat is zoals ik het lees. Ik laat dergelijke passages altijd uit mijn contracten halen. Rot op. Dergelijke eisen stel je maar als je als ook minimaal 10k per maand verdiend waarmee je functie dus ook daadwerkelijk wat unieker is dan de standaard functiesquote:Arnout schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:44:
Je mag dus geen bedrijf starten wat lijkt op je werkgevers bedrijf nu. Dit is dus wat anders dan wat hierboven wordt gezegd. Er wordt hier niks gezegd over het in dienst gaan bij een ander bedrijf.
curry684 wijzigde dit bericht 16-03-2006 12:31 (20%)
|Asus Maximus Formula x38 | Q6600 G0 L740B @ 3.6ghz 1.298v |2x2gb Corsair pc6400 @ pc8500 | MSI 9800GX2 | X-fi ExtremeGamer | 2x 250GB WD Raid0 | Zalman 750w Modulair | Lian Li PC-7 Plus II, Zilver | LG L204WT 20" Widescreen | G15 G5 |
Ja, dat kan.. maar ik zou eerst maar eens beginnen met die HBO opleidingquote:ikbengoofy schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:37:
iemand enig idee , of je een master aan de uni kan halen als je hbo ICT heb gedaan?
zou voor mij tegen die tijd wel een optie zijn . .. wordt het makkelijker solliciteren (eerder aangenomen) en misschien ook meer geld verdienen.
Ja.
Q6600 || EVGA 750i sli ftw || 4GB Dominator PC8500 || EVGA GT280 XXL || 2 TB RAID0
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Werk en Inkomen » Wat verdient een ICTer gemiddeld?
Pagina's: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus