Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat verdient een ICTer gemiddeld?

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
Keep the soul!
Reg. datum: 06 april 2002

quote:
dimocash schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:58:
dus dan is 2500 bruto, netto rond de 1800 netto
en ja als je een auto hebt word dat gelijk ervan afgehaald maandelijks
In werkelijkheid is het 1670 netto.

Ja.

Er is geen 'werkelijkheid' met bruto/netto calculaties. Deze zijn immers van je persoonlijke omstandigheden afhankelijk.

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

Keep the soul!
Reg. datum: 06 april 2002

quote:
P_de_B schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:06:
Er is geen 'werkelijkheid' met bruto/netto calculaties. Deze zijn immers van je persoonlijke omstandigheden afhankelijk.

Jawel, bij een standaard 40 urige werkweek zonder extra's kom je daar ongeveer op uit. In ieder geval niet op 1800, tenzij je allerlei vergoedingen meetelt. Dat kun je in dit geval niet doen echter, omdat bij het vergelijken van bruto/netto verhoudingen in beide landen moet uitgaan van het basis salaris.

Of niet soms? :)

Ja.

Reg. datum: 30 januari 2004

bruto 2100 hou er netto 1660 ongeveer aan over..
quote:
Lethalis schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:26:
[...]

Jawel, bij een standaard 40 urige werkweek zonder extra's kom je daar ongeveer op uit. In ieder geval niet op 1800, tenzij je allerlei vergoedingen meetelt. Dat kun je in dit geval niet doen echter, omdat bij het vergelijken van bruto/netto verhoudingen in beide landen moet uitgaan van het basis salaris.

Of niet soms? :)
Je hebt natuurlijk wel een gemiddelde waar je ongeveer op uit zult komen, dat is natuurlijk waar. Ik kreeg de indruk dat jij bedoelde dat je altijd op 1670 uit zou komen :) 1800 is te hoog inderdaad.

4 dagen werken als .Net ontwikkelaar en de 5e dag gegarandeerd besteden aan training en R&D? DM voor info!

4-rings
Reg. datum: 06 november 2001

op de belastingdienst site, kan je het witte tabel downloaden.

Daar staan precies in een heeeeeeeel groot tabel wat de brutto/netto verhoudingen zijn.

Game rig Server - My ride; Audi A4, 2004, V6 TDI

Reg. datum: 16 januari 2005

quote:
SileX schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:40:
op de belastingdienst site, kan je het witte tabel downloaden.

Daar staan precies in een heeeeeeeel groot tabel wat de brutto/netto verhoudingen zijn.

En dat is de tabel voor de loonbelasting, wat de voorbelasting is voor de inkomstenbelasting (de eindheffing)

Specifieke omstandigheden, bijzondere ziektekosten maar niet te vergeten de renteaftrek eigen woning, heeft natuurlijk een grote invloed op de uiteindelijke te betalen belasting en wat je uiteindelijk per maand overhoudt.

Wandelende oorgaanzak
Reg. datum: 12 september 2001

Om even te reageren op enkele posts van de pagina voor deze :

Toen ik begon met werken in de ICT verdiende ik, jawel, 1250 GULDEN bruto per maand ;) binnen een jaar was dit 1500 gulden, daarna zijn we naar de euro over gegaan en kwam ik op 1070¤ bruto uit, ik was toen 19.
Nu 4 jaar later zit ik op een net bedrag van 1750 euro bruto per maand, en dat voor iemand van 23, die geen vooropleiding heeft, behalve mijn Havo, en alles wat ik weet uit hobby en zelfstudie voortkomt ;)

Binnenkort echter, maak ik mijn opleiding af (soort van avond school zeg maar) en dan gaat mijn salaris met 300 euro bruto omhoog...

Dus 2000 euro de max zou ik niet zeggen ;) ik ken ict-ers die 3500 bruto per maand verdienen en zelfs meer ;)

If YouTube MySpace then I Google your Yahoo!

Reg. datum: 29 november 2005

Ik meldde het ook alleen maar als voorbeeld, er zijn weinig mensen met een MBO diploma die net school verlaten en direct meer als 2000 euro verdienen.

Op dit moment ken ik ook weinig mensen die meer als 2000 verdienen, zonder enige certificering oid.

Ik zou graag certificaten willen halen, maar dit moet ik dan wel kunnen bekostigen, heeft iemand enig idee welke het goedkoopste is?
Of noem een paar opleidingscentra op die het aanbieden :)

I Wanna Be Kate

quote:
MSoft06 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:03:
Ik meldde het ook alleen maar als voorbeeld, er zijn weinig mensen met een MBO diploma die net school verlaten en direct meer als 2000 euro verdienen.

Op dit moment ken ik ook weinig mensen die meer als 2000 verdienen, zonder enige certificering oid.

Ik zou graag certificaten willen halen, maar dit moet ik dan wel kunnen bekostigen, heeft iemand enig idee welke het goedkoopste is?
Azlan
4-rings
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
WillRiker schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:28:
[...]

En dat is de tabel voor de loonbelasting, wat de voorbelasting is voor de inkomstenbelasting (de eindheffing)

Specifieke omstandigheden, bijzondere ziektekosten maar niet te vergeten de renteaftrek eigen woning, heeft natuurlijk een grote invloed op de uiteindelijke te betalen belasting en wat je uiteindelijk per maand overhoudt.

je hebt helemaal gelijk - daarom kan juist niemand vergelijken; ow, ik verdien 2500 dus dat is 1800 netto etc..

Laten we het gewoon houden bij bruto inkomsten, anders moet iedereen maar gaan opgeven wat voor premies worden ingehouden qua pensioen, eigen bijdrages etc.

Game rig Server - My ride; Audi A4, 2004, V6 TDI

Development Attitude (www.onedev.nl) - Mark Barto's HomePage (www.markbarto.nl)

Reg. datum: 14 november 2003

quote:

2300 hier + telefoon + auto (Vectra), 0 certificaten, alleen MBO papiertje. ;)

Reg. datum: 28 oktober 2002

quote:

zonder certificering en/of hbo kom je idd niet snel boven de 2000
ik ken ook niemand die 2000 verdient en dit niet heeft.....

Max & Milo.. lief

quote:
Gixxer600 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:48:
[...]

2300 hier + telefoon + auto (Vectra), 0 certificaten, alleen MBO papiertje. ;)
Leuk en aardig, hoe lang werk je al, wat is je functie.... Dit opzich zegt vrij weinig of het 'veel' of 'weinig' is
Reg. datum: 20 juli 2002

quote:
domst schreef op maandag 13 februari 2006 @ 00:00:
[...]

Het minimumloon voor een 22-jarige is 1075,-- (40hr/w)
Bijna iedereen heeft wel middelbare/(MBO) school afgemaakt.
met 1500 euro ben je er gemiddeld dan wel, een ict-er is niets meer waard dan een bankwerker die z'n beroep kent.
Als er meer dan 2000 euro wordt betaald dan schort er iets aan zo'n bedrijf
quote:
FrankGuthrie schreef op maandag 13 februari 2006 @ 08:51:

Wat is dit nou voor antwoord :/

Met ¤1500 er al zijn? Das een beetje laag geschoten. Wat is er mis met meer dan ¤2000 voor een ICT-er. Een goeie ICT kan heel wat verdienen. Ga maar eens kijken op monsterboard.

[...]

Als je doorstudeert dan zit je niet snel aan een maximum. Gewoon bezighouden met certificering en studie. Er is geen maximum. Jobhoppen is een goeie manier om carriere te maken/te stijgen in loon.
Natuurlijk kan een goede (MBO ging het hierover) ICT-er wel meer verdienen maar dat blijven uitzonderingen. Ipv van naar de lokkers op monsterboard te kijken, kun je beter naar bijv het Salariscompas van Intermediair kijken, dat is wat reëler.
Bijv:
Kenmerk Gewenste vergelijking
Leeftijd Jonger dan 25 jaar
Leidinggevende rol Nee
Aandachtsgebied IT/Automatisering/Informatisering
Opleidingsniveau HBO
Bedrijfstak Zakelijke Dienstverlening/ICT
¤ 22.800 Basis jaarsalaris

Dat is dus een maandsalaris van ¤ 1900
Een MBO-er zal daar gemiddeld altijd onder blijven.
Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd, maar daar zijn het dan ook uitzonderingen voor.

AMD64-3200+@2000 - ASRock 939Dual S2 - 2x512 PC3200 Infineon - AOpen 6800LE@16x1,6vp - Seagate ST340824A 7200 40GB - Maxtor 6B250R0 7200k 250GB - Nec ND-3500 - AOpen 16XDVD - Antec Sonata TruePower 380Wat

Officieel moto fan :)
Reg. datum: 23 december 2001

Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'op mbo niveau functioneren' en 'enkel mbo papiertje'.

Ik geloof er ook niet zo in dat iemand die echt op MBO niveau functioneert gemakkelijk 2000 euro per maand binnen kan halen - daar is de toegevoegde waarde en uniekheid van die persoon gewoon te laag voor, er zijn denk ik echter genoeg mensen die ooit eens MBO gedaan hebben maar ondertussen dusdanig veel toegevoegde waarde hebben (en dus dat MBO niveau ook ontstegen zijn) dat ze veel meer waard zijn voor een bedrijf dan een doorsnee MBO-er :)

I laid there quiet, watched you have your way
I might have cried, the tears were silent inside
You called me names, made me feel like I was dumb
I didn't feel a thing and now I'm gone, gone, gone.

.:.H.:.I.:.P.:.

quote:
domst schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:53:
Dat is dus een maandsalaris van ¤ 1900
Een MBO-er zal daar gemiddeld altijd onder blijven.
Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd, maar daar zijn het dan ook uitzonderingen voor.

Ik vind je behoorlijk kortzichtig. Ik neem aan dat je begrijpt dat je diploma leuk is om ergens aan de bak te komen en wat hoger in te stappen maar dat elk ICT gerelateerde diploma over 5 jaar weinig meer zegt gezien de technologische vooruitgang. Of het nu HBO is of MBO. Zolang je na je opleiding je ding gaat doen en jezelf niet op de hoogte houdt zul je als HBOer compleet voorbij gelopen worden door een MBOer die zichzelf op welke manier dan ook wel doorontwikkeld.

Startsalarissen schelen wat, maar dat is ook echt alles, de rest zul je zelf moeten doen. En dat is een keuze. Elk truukje is te leren. Met dinges boven me dus eigenlijk.
Reg. datum: 14 november 2003

quote:
Jaspertje schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:55:
[...]

Leuk en aardig, hoe lang werk je al, wat is je functie.... Dit opzich zegt vrij weinig of het 'veel' of 'weinig' is

Werk sinds 3 jaar fulltime, daarvoor 3 jaar parttime. Leidinggevende functie (over zo'n 15 man personeel) waarvan veel HTS'ers. :+

Velen zullen me erom afschieten maar ik geloof niet zo in papiertjes. Ervaring, inzet en gezond verstand, daar geloof ik wel in. :)

Reg. datum: 20 juli 2002

quote:
OzBoz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:50:
[...]

Ik vind je behoorlijk kortzichtig. Ik neem aan dat je begrijpt dat je diploma leuk is om ergens aan de bak te komen en wat hoger in te stappen maar dat elk ICT gerelateerde diploma over 5 jaar weinig meer zegt gezien de technologische vooruitgang. Of het nu HBO is of MBO. Zolang je na je opleiding je ding gaat doen en jezelf niet op de hoogte houdt zul je als HBOer compleet voorbij gelopen worden door een MBOer die zichzelf op welke manier dan ook wel doorontwikkeld.

Startsalarissen schelen wat, maar dat is ook echt alles, de rest zul je zelf moeten doen. En dat is een keuze. Elk truukje is te leren. Met dinges boven me dus eigenlijk.

Daar is niets kortzichtigs aan, het zijn nl. feiten
Met een universitaire opleiding verdien je meer dan met een HBO opleiding en die weer meer dan een MBO opleiding., inderdaad qua aanvangssalaris.
Ja, als je bij studeert kun je hogerop komen.
Maar jij raakt de startpost uit het oog:
Wat verdient een ICT-er gemiddeld
Ik hoef toch echt "gemiddeld" niet uit te leggen.

Jou stelling is zo'n beetje van: Een Volkswagen (MBO) gaat net zo hard als een Ferrari (HBO),
ik heb er alleen een nieuwe carosserie opgezet, een nieuwe bodemplaat , nieuwe banden, een nieuwe versnellingsbak en een nieuwe motor (dat zijn dus vervolgopleidingen)
Ja als Ferrari zich niet doorontwikkeld wordt ie vroeg of laat wel door de standaar Volkswagen ingehaald :)

AMD64-3200+@2000 - ASRock 939Dual S2 - 2x512 PC3200 Infineon - AOpen 6800LE@16x1,6vp - Seagate ST340824A 7200 40GB - Maxtor 6B250R0 7200k 250GB - Nec ND-3500 - AOpen 16XDVD - Antec Sonata TruePower 380Wat

quote:
elevator schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:58:
Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen 'op mbo niveau functioneren' en 'enkel mbo papiertje'.

Ik geloof er ook niet zo in dat iemand die echt op MBO niveau functioneert gemakkelijk 2000 euro per maand binnen kan halen - daar is de toegevoegde waarde en uniekheid van die persoon gewoon te laag voor, er zijn denk ik echter genoeg mensen die ooit eens MBO gedaan hebben maar ondertussen dusdanig veel toegevoegde waarde hebben (en dus dat MBO niveau ook ontstegen zijn) dat ze veel meer waard zijn voor een bedrijf dan een doorsnee MBO-er :)
Idd....van oorsprong MBO-er, maar door werk en ervaring dat niveau allang ontstegen :)
Jaja...
Reg. datum: 17 april 2000

Ook maar even mijn lijstje dan:

Leeftijd: 29 jaar
Opleiding: HBO Technische Informatica en Technische bedrijfskunde
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Freelance (consultancy)
Huidige functie: Senior Consultant/Architect (Lotus notes/IBM Websphere)
Auto v/d zaak: ja (Volvo S60)
Laptop v/d zaak: ja
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: Tja, als ik geen project heb, heb ik automatisch vakantie... Ik neem voor mezelf iets van een maand vakantie per jaar.
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: ja
Werkweek: +/-40 uur
Maandsalaris: Op het moment EUR. 14.720 bruto.
Extra: Noppes

Ben nu bijna 4 jaar aan het freelancen en ik ben ongeveer 10 maanden per jaar billable. Overige maanden zijn vakantie en tussenpozes tussen projecten.

Reg. datum: 12 januari 2006

Leek me een overzichtelijk lijstje dus zal het mijne maar eens invullen sé.
Wel rekening houden dat dit voor belgie is!
Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: Informatiemanagement and support (Informatica + bedrijfskunde op hoger onderwijsniveau)
Werkervaring: vorig jaar in juni afgestudeerd dus bijna een half jaar
Werkgever: consultancy
Huidige functie: Junior Consultant Oracle
Auto v/d zaak: ja (Citroen C3 Exclusive)
Laptop v/d zaak: ja, is besteld
Vakantiedagen: 20/jaar + extra dagen recuperatie voor billible overuren
13/14e maand of winstuitkering: Ja
GSM: Nee
Werkweek: 40 uur (project) en 38 uur (intern als er geen project is)
Maandsalaris: 1523¤ bruto/maand
Extra: tankkaart, hospitalisatieverzekring DKV, ...

Wandelende oorgaanzak
Reg. datum: 12 september 2001

quote:
weekendploeg schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:08:
Ook maar even mijn lijstje dan:

Leeftijd: 29 jaar
Opleiding: HBO Technische Informatica en Technische bedrijfskunde
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Freelance (consultancy)
Huidige functie: Senior Consultant/Architect (Lotus notes/IBM Websphere)
Auto v/d zaak: ja (Volvo S60)
Laptop v/d zaak: ja
Vakantiedagen: Tja, als ik geen project heb, heb ik automatisch vakantie... Ik neem voor mezelf iets van een maand vakantie per jaar.
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: ja
Werkweek: +/-40 uur
Maandsalaris: Op het moment EUR. 14.720 bruto.
Extra: Noppes

Ben nu bijna 4 jaar aan het freelancen en ik ben ongeveer 10 maanden per jaar billable. Overige maanden zijn vakantie en tussenpozes tussen projecten.

dat is een voordeel van het zijn van Freelancer, je maakt je eigen salaris ;) echter, mocht je vast in dienst genomen worden in een bedrijf, dan zakt je bruto maandsalaris met meer dan de helft :)

in dit geval is het beter dat je freelancer bent :)

If YouTube MySpace then I Google your Yahoo!

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: