Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat verdient een ICTer gemiddeld?

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 46 47 48 49 last

Nieuw Topic
So much to do, so little time

quote:
miel schreef op maandag 26 december 2005 @ 14:33:
[...]

als je Het omrekent naar 40 uur per week kom je aan 3500 euro bruto of zo…

Dat is nog geen slecht salaris, zeker niet….. maar als je ook bedenkt dat je geen leaseauto hebt zou ik met mijn 3 jaar sap ervaring op 3300 zitten… bij 40 uur in de week that is….maar goed, blijft een prima salaris!

Die 4600 is mijn bruto salaris bij 40 uur en is dus het bedrag wat op mijn loonstrookje staat. Ik krijg (helaas) geen overuren betaald, maar als je carriere wil maken zullen je er meer uren in moeten stoppen dan de standaard 40 is mijn ervaring.

Er zit dus geen toeslag in dit salaris..het is puur de vergoeding voor de 40 uur werken in de week, gedurende 4 weken...

Spookster wijzigde dit bericht 27-12-2005 00:15 (6%)

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
Spookster schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:13:
[...]

Die 4600 is mijn bruto salaris bij 40 uur en is dus het bedrag wat op mijn loonstrookje staat. Ik krijg (helaas) geen overuren betaald, maar als je carriere wil maken zullen je er meer uren in moeten stoppen dan de standaard 40 is mijn ervaring.

Er zit dus geen toeslag in dit salaris..het is puur de vergoeding voor de 40 uur werken in de week, gedurende 4 weken...
Goed salaris, maar je werkt immers ook bij een Multinational. Toen ik nog bij de ABNAMRO werkte was mijn salaris ook veel hoger dan bij de overheid. Er staan echter weer andere voordelen tegenover als je bij de overheid werkt. Ik neem aan dat je als trainee bent begonnen?

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

.:.H.:.I.:.P.:.

quote:
S1W schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:05:
Goed salaris, maar je werkt immers ook bij een Multinational. Toen ik nog bij de ABNAMRO werkte was mijn salaris ook veel hoger dan bij de overheid. Er staan echter weer andere voordelen tegenover als je bij de overheid werkt. Ik neem aan dat je als trainee bent begonnen?
Bij het ene bedrijf zijn ze meer gewend aan hoge salarissen dan aan het andere bedrijf. Maar uiteindelijk gaat het erom of je je geld waard bent of niet. Dan maakt de werkgever minder uit en is het voor mijn gevoel hooguit zo dat je bij een grote organisatie langer kan blijven hangen bij minder inzet doordat het minder opvalt dan wanneer je bij een bedrijf zit waar 25 man werken. Heb je een functie die daadwerkelijk geld oplevert voor een bedrijf dan zit er vaak ook wel onderhandelingsruimte in je salaris (ook bij kleintjes).
Reg. datum: 20 september 2002

Leeftijd: 19 jaar
Opleiding: MBO niv. 4 - ICT beheerder
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: IT ontwikkelaar
Auto v/d zaak: nee
Laptop: nee (wel privé)
Mobiele telefoon: ja
Vakantiedagen: 33 dagen (incl. ADV)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: effectief 40 uur
Maandsalaris: 2100 bruto
So much to do, so little time

quote:
S1W schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:05:
[...]

Nee, niet bij DSM. Mijn eerste werkgever was ABNAMRO en ja, daar ben ik indertijd (1999) begonnen als management trainee en ja, AAB betaalde een stuk beter dan DSM. Ik heb 15% van mijn inkomen bij die overstap ingeleverd, maar er waren andere redenen die zwaarder wogen dan geld (bv locatie in NL, file-leed, uitdaging, vakgebied) die mij er toch toe aangezet hebben om over te stappen van AAB naar DSM, van randstad naar Zuid-Limburg, van financial naar industrie....
www.lichtsignaal.nl

Volgens mij word ik echt hard gen***d als ik dit zo eens lees :X

Leeftijd: 24 jaar
Huidige functie: Systeembeheer
Laptop: nee
Mobiele telefoon: nee
Vakantiedagen: 20 dagen (incl. ADV)
13/14e maand of winstuitkering: nope
Werkweek: 40 uur
Maandsalaris: 1300 bruto

Of lijkt dat nu maar zo?

Freedom is just another word for nothing left to lose
Je moet trots zijn op de foto's die je maakt, niet op welke spullen je used

Keep the soul!
Reg. datum: 06 april 2002

quote:
WhizzCat schreef op woensdag 28 december 2005 @ 08:28:

Of lijkt dat nu maar zo?
Mijn zusje van 20 verdient meer geld dan jij (1700 bruto, als CAD tekenaar.. alleen HAVO).

Ja.

it's just me
Reg. datum: 24 maart 2003

quote:

Vakantiedagen: 20 dagen (incl. ADV)
13/14e maand of winstuitkering: nope

Of lijkt dat nu maar zo?

Ik denk dat het inderdaad eens tijd gaat worden om met je baas rond de tafel te gaan zitten..
Wat versta je precies onder "systeembeheer"?

www.lichtsignaal.nl

quote:
Security schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat het inderdaad eens tijd gaat worden om met je baas rond de tafel te gaan zitten..
Wat versta je precies onder "systeembeheer"?

Alle systeembeheer taken, dus geen helpdesk, maar echt systeembeheer. Servers inrichten, inzetten, 2e lijns storingen, documentatie, structurele oplossingen voor structurele problemen verzinnen. Dat soort prut.

Net nog even gekeken, maar ik zit een paar euro boven het minimum. Vanaf juni wordt het met een jaar contract vast beter (nu via detacherings bureau én uitzendbureau, maar dan nog...).

it's just me

mjah ik zit ook gedetacheerd..
Kreeg net van het hoofdkantoor een telefoontje een opslag van 1.3 % welgeteld!
Wat zo'n 23 Euro is bovenop mijn huidige loon.
Had al eerder aangegeven wat ik verdiende.
Je begrijpt vast ik ga per direct op zoek naar een andere job.
Mijn studie MCSE2003 / ISA maak ik af !
Niet voor de baas maar voor me eigen.

pfffff :r

Security wijzigde dit bericht 28-12-2005 09:55 (18%)

Reg. datum: 29 maart 2001

Ik heb net mijn beoordelings gesprek gehad, dus ik zal mijn overzicht ook eens posten. Ik ben bij dit bedrijf begonnen in Mei 2003, dit is mijn eerste echte baas sinds ik afgestudeerd ben.

Opleiding: HBO - Elektrotechniek, richting Technische Computerkunde. Afgestudeerd in Januari 2003
Werkervaring:Tweemaal halfjaar stage.
Huidige functie: Software Engineer, C/C++ op embedded platforms
Vakantiedagen: 28 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 1% aandelen van het bedijf mits ik tot en met 2007 in dienst blijf (de baas wil mij en mijn collega's niet kwijt).
Maandsalaris: 1985 bruto, plus 100 "onkostenvergoeding" (netto dus)

Het is een jong bedrijfje, dat nu pas echt met een product op de markt komt. Het is de afgelopen jaren niet echt een vetpot geweest, net gestart, nog geen omzet, maar dat gaat dit jaar veranderen. Ik heb bij veel geleerd (en leer nog steeds) en mag leuke dingen doen (paar dagen Zweden, een dagje Camebridge, weekendje CeBit).

Discoveries are made by not following instructions.

grrrr....
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:

Of lijkt dat nu maar zo?

Wat denk je zelf dan. Kijken/informeren/onderzoeken sommigen mensen uberhaupt wel eens om zich heen wat de gebruikelijke salarieringen zijn, wat je voor een bedrijf maandelijks kan opleveren en wat je voor een bedrijf kost. Sommige werkgevers krijgen qua werknemers als ik het hier zo lees echt cadeautjes met een gouden strik.

Hoe kom je uberhaupt daarvan rond vraag ik me dan af, of woon je nog thuis?

www.lichtsignaal.nl

quote:
Gordijnstok schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:50:
[...]

Wat denk je zelf dan. Kijken/informeren/onderzoeken sommigen mensen uberhaupt wel eens om zich heen wat de gebruikelijke salarieringen zijn, wat je voor een bedrijf maandelijks kan opleveren en wat je voor een bedrijf kost. Sommige werkgevers krijgen qua werknemers als ik het hier zo lees echt cadeautjes met een gouden strik.

Hoe kom je uberhaupt daarvan rond vraag ik me dan af, of woon je nog thuis?

Ik huur echt spotgoedkoop, dat scheelt al een berg geld. Wonen in Groningen is relatief goedkoop, zeker als je in Sappemeer zit en de huurbaas een goeie vriend is ;)

Maar ja, dat lukt ook allemaal maar net. Ik heb nogal wat problemen qua inkomen en werk gehad de laatste pak een beetje 3 jaar, dus dit is wel iets dat ik met beide handen moest aangrijpen. Ik ga er dus vanaf juni 2006 een stuk op vooruit, hoewel ik niet zou weten hoeveel eigenlijk en ik werk in de zorg, wat dus sowieso al geen vetpot is als je in de ondersteunende diensten zit.

Het is voor mij nu eigenlijk erg belangrijk dat ik wat meer ervaring opbouw voor de toekomst. Je moet roeien met de riemen die je hebt, maar ik was even nieuwsgierig toen ik dit topic voorbij zag komen en ik sloeg eigenlijk stijl achterover toen ik de salarieëring zag van sommige mensen die ongeveer een vergelijkbare baan als ik hebben met dezelfde opleiding, maar wel jonger zijn! Zodoende dus even :)

Keep the soul!

quote:
WhizzCat schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:27:
[...]
Het is voor mij nu eigenlijk erg belangrijk dat ik wat meer ervaring opbouw voor de toekomst. Je moet roeien met de riemen die je hebt, maar ik was even nieuwsgierig toen ik dit topic voorbij zag komen en ik sloeg eigenlijk stijl achterover toen ik de salarieëring zag van sommige mensen die ongeveer een vergelijkbare baan als ik hebben met dezelfde opleiding, maar wel jonger zijn! Zodoende dus even :)
Niet alleen dat.. je hebt bij een werkweek van 40 uur recht op minimaal 20 vakantiedagen per jaar. Dus exclusief ADV dagen. Die horen daar bovenop te komen.

Tijd voor een gesprek ;)

Ja.

www.lichtsignaal.nl

quote:
Lethalis schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:30:
[...]

Niet alleen dat.. je hebt bij een werkweek van 40 uur recht op minimaal 20 vakantiedagen per jaar. Dus exclusief ADV dagen. Die horen daar bovenop te komen.

Tijd voor een gesprek ;)
mja, maar dan zit ik met mijn uitzendcontract (officieel ben ik dus gewoon een uitzendkrachtje) en daar heb ik geen adv, alleen reserveringen en vakantiedagen :)

it's just me

quote:
WhizzCat schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:34:
[...]

mja, maar dan zit ik met mijn uitzendcontract (officieel ben ik dus gewoon een uitzendkrachtje) en daar heb ik geen adv, alleen reserveringen en vakantiedagen :)

En dat is waar ik dus ook tegenaan loop te hikken...
Aint it unfair?

Wordt vervolgd.

Keep the soul!

quote:
WhizzCat schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:34:
[...]
Om je dan nog een tip te geven: ga niet meer werken via een uitzendbureau. Die verdienen niet voor niks aan jou.

Ja.

Sugar or Cheeze?

Leeftijd: 23 jaar
Opleiding: MBO-Plus
Werkervaring: 3 jr
Werkgever: ACA IT Solutions
Huidige functie: Helpdeskmedewerker (en Remote Serverbeheer)
Auto v/d zaak: Nee (wel als deze nodig word)
Laptop: Ja (iig tijdelijk)
Vakantiegeld: Ja, 8,33%
Vakantiedagen: 27 dagen
13/14e maand of winstuitkering:
GSM: Komt eraan
Maandsalaris: 1350 bruto (Maar morgen eindejaarsgesprek :))

Ook 2x 020 is geen 040

it's just me

quote:
lethalis: Om je dan nog een tip te geven: ga niet meer werken via een uitzendbureau. Die verdienen niet voor niks aan jou.

psies...
Al druk zoekende maar de ervaring leert geen oude schoenen wegdoen voor je nieuwe hebt. ;)

Security wijzigde dit bericht 28-12-2005 11:41 (43%)

Reg. datum: 30 januari 2004

quote:
WhizzCat schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:27:
[...]

Ik ben even oud als jij, zelfde opleiding, evenveel jaren ervaring(stage dus niet meegeteld) en heb ook maar 1450 bruto verdient, dus ook geen vetpot.
Maar ik heb afgelopen jaar een MCSE cursus gedaan, wel zelf betaald anders zat ik nog langer aan m'n huidige baas vast. En vanaf 2 januari begin ik bij m'n nieuwe baas voor 2195 bruto.

Als ik jou was zou ik proberen om toch nog het één en ander aan cursussen te gaan doen, en dan kijken of je baas meer wilt betalen of een andere baan zoeken.
boh...
Reg. datum: 07 november 2001

Leeftijd: 25 jaar
Opleiding: HBO Informatica 4 jarige opleiding
Werkervaring: 1 jaar (bij dit bedrijf nu)
Huidige functie: (Embedded) software engineer
Auto v/d zaak: ja
Mobiele telefoon:
Vakantiedagen: 29 dagen (incl. ADV)
13/14e maand of winstuitkering: 8 % winstuitkering
Maandsalaris: vanaf januari 2000 bruto

Ik werk bij een Detacheringsbedrijf...

www.lichtsignaal.nl

quote:
Lethalis schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:37:
[...]

Om je dan nog een tip te geven: ga niet meer werken via een uitzendbureau. Die verdienen niet voor niks aan jou.

Ik vrees dat dat op dit moment nog geen optie is. Ik kan niet zomaar weglopen bij het uitzendbureau. Ik denk dat dat niet echt gewaardeerd gaat worden.

quote:
cm_sicko schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:41:
[...]

Ik ben even oud als jij, zelfde opleiding, evenveel jaren ervaring(stage dus niet meegeteld) en heb ook maar 1450 bruto verdient, dus ook geen vetpot.
Maar ik heb afgelopen jaar een MCSE cursus gedaan, wel zelf betaald anders zat ik nog langer aan m'n huidige baas vast. En vanaf 2 januari begin ik bij m'n nieuwe baas voor 2195 bruto.

Als ik jou was zou ik proberen om toch nog het één en ander aan cursussen te gaan doen, en dan kijken of je baas meer wilt betalen of een andere baan zoeken.

2200 bruto man...

Cursussen is ook geen optie op dit moment, geen geld en tijd voor helaas, anders was ik al lang iets unix'erigs gaan doen of mcse ofzo. Die dingen zijn zo razend duur allemaal en ik heb eigenlijk nog meer hobbies die gewoon iets meer voorrang hebben. Vanaf juni volgend jaar wel cursusgeld, alleen geen tijd, maar ja, in m'n vrije tijd vind ik niet zo erg, als ik het maar niet hoef te betalen.

Dus voorlopig maar ff uitzingen, maar man, wat zal ik blij zijn als ik van die *()&#$(&* bij het uitzendbureau afben, ik heb gewoon al 4x achter die lui aangebeld (in een half jaar tijd +/-) omdat ze gewoon zijn vergeten hele weken loon te storten :X

Tnx so far voor de reacties iig. Ben weer een heel stuk wijzer en ik zal dit nog wel ff blijven volgen :)

it's just me

mag ik vragen in welke UZB fase je zit?
Ik meen me namelijk iets te herinneren van de uitzend cao van 2005.
Als je langer bij een bedrijf zit dat je dan het zelfde loon als je collega's zou moeten verdienen...

correct me if i'm wrong.
Ik zoek het vanaaf ff op

www.lichtsignaal.nl

quote:
Security schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:49:
mag ik vragen in welke UZB fase je zit?
Ik meen me namelijk iets te herinneren van de uitzend cao van 2005.
Als je langer bij een bedrijf zit dat je dan het zelfde loon als je collega's zou moeten verdienen...

correct me if i'm wrong.
Ik zoek het vanaaf ff op

ik zit gewoon nog in fase a.

Het vreemde is dat een van mijn collega's dus meer verdient dan ik en een andere (allemaal via zelfde detacheringsbureau) evenveel. Beetje krankjorum allemaal, maar goed.

it's just me

quote:
WhizzCat schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:52:
[...]

ik zit gewoon nog in fase a.

Het vreemde is dat een van mijn collega's dus meer verdient dan ik en een andere (allemaal via zelfde detacheringsbureau) evenveel. Beetje krankjorum allemaal, maar goed.

met dezelfde achtergrond?
Zoja dan zou ik eens met het UZB praten.
Sprekende mensen zijn te helpen he !
Een nee heb je altijd een ja kun je krijgen.

Houd ons op de hoogte, ik zal dat op mijn beurt ook doen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: