Gathering of Tweakers

Quicksearch
Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Een rol van 30m Oehlbach Luidsprekerkabel voldoet prima bij de de meeste 5.1 sets.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Pff ik had een heel verhaal getypt over hoe en wat maar verkeerde knopje en alles was weg dus ff snel nog een keer. Ben deze zomerkvakantie begonnen met de receiver toen ik terug kwam van vakantie was mijn cyberhome dvdspeler naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. De speakers is een bij elkaar geraapt zooitje en er is geen subwoofer aanwezig.

Voorkant; Lijkt een rommeltje maar in werkelijkheid is het netjes hoor
http://members.home.nl/bonarsky/voorkant.JPG

Yamaha RX-V450 receiver en DVD-S557 dvdspeler, deze zijn met behulp van een optische monster kabel aangesloten. de specs hiervan weet ik niet precies.
http://members.home.nl/bonarsky/receiver%20+%20dvdspeler.JPG
Poging om een leuke foto te maken :9
http://members.home.nl/bonarsky/receiver%20+%20dvdspeler%202.JPG

Center; Een antieke speaker van zeker wel 16 jaar oud
http://members.home.nl/bonarsky/Center.JPG

fronts; De fronts van mijn pioneer stereotoren 100 watt 6ohm. Deze staan voor aangezien ze een bass unit hebben en de andere speakers niet.
http://members.home.nl/bonarsky/Fronts.JPG

rears; Voor 5 euro over gekocht van een maatje puur om te gebruiken als rears
http://members.home.nl/bonarsky/Rears.JPG

Pc + Laptop; deze moet nog via spdif of op een andere digitale manier aangesloten worden op de receiver. Hier hangt ook al een creative inspire 5700 achter en een audigy ex geluidskaart. Voor de rest slijt ik hier heel wat uren.
http://members.home.nl/bonarsky/Pc.JPG

En dan de dvdcollectie +/- 400. Mijn moviecollector zegt 398 maar er staan er een paar niet in.
http://members.home.nl/bonarsky/dvdcollectie.JPG

Al met al klinkt het allemaal nog best grappig maar het is niet bijzonder natuurlijk. Speakers staan idd niet op oorhoogte maar tv staat ook laag dus kan op de grond zetten en anders zit ik op het voeteneind van m'n bed.

Ik heb zaterdag een afspraak bij Hemmers om te luisteren naar Kefs. Ik ga luisteren naar de Q4 en de Q5. Mijn receiver is 130 watt en de kefs beiden 150 watt. Misschien dat jullie nog wat tips hadden over speakers in combinatie met dit setje.

PS2 & PC Gamer

Reg. datum: 28 november 2001

Enige tip die ik je kan geven is luisteren ;-)

Haha grappig, vandeweek toevallig tot de conclusie gekomen dat ik de kef Q5 niet geweldig vind. Ik werk bij een grote electronica zaak waar ik de naam niet van zal noemen. Maar ik vond de JBL E-80 die ernaast stonden beter klinken.

Verder gave versterker+dvd (Heb ik ook). ook erg tevreden mee.

quote:
Sproedie schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:16:
[knip]

En dan de dvdcollectie +/- 400. Mijn moviecollector zegt 398 maar er staan er een paar niet in.
[afbeelding]

Ehm, wow. Veel! Jij geeft aardig meer ¤'s uit aan dvd's dan aan luidsprekers :)

quote:
Barry schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:02:
Misschien een idee om het de volgende keer iets netter te formuleren. ''Met zo'n setje'' komt niet echt vriendelijk over.
Nou dat valt wel mee hoor. Vindt het eerder eerlijk dan onaardig.
quote:
lord.farquaad schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:12:
[...]

Ehm, wow. Veel! Jij geeft aardig meer ¤'s uit aan dvd's dan aan luidsprekers :)

[...]
Nee hoor dat valt mee :Y)

PS2 & PC Gamer

Bored

Wel even kijken of ze een yamaha versterker hebben staan in die winkel .... dan is de vergelijking met thuis iets beter. Dat je ze niet op een marantz ofzo luisterd in de winkel en er dan thuis achter komt dat het volledig anders is (wat toch wel zal zijn, maar dan minder)
quote:
lord.farquaad schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:12:
[...]
Nou dat valt wel mee hoor. Vindt het eerder eerlijk dan onaardig.
Ach, ik nam aan dat het ook geen echte flame is. imho een leuk setje, ik ben geen sound freak maar wil wel wat dieper en warmer geluid dan uit een set komen zonder receiver. Ik ben tevreden iig, de rest mag denken wat ie wil :)

Roeligan's Photography
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Ik ook dan maar... Hier een kleine closeup van m'n set :P

http://members.home.nl/lism.1/Audio/set.jpg

Speakers zijn net 1 maand oud .. de rest staat er al een tijdje. Overigens wel zonde van de kapotte laag op de linkerrooster van de tv, Nieuwe kappen schijnen over de 300 euro te kosten, kan ik net zogoed een nieuwe tv van halen.

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Over and Out

quote:
lism schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:41:
Ik ook dan maar... Hier een kleine closeup van m'n set :P

[afbeelding]

Speakers zijn net 1 maand oud .. de rest staat er al een tijdje. Overigens wel zonde van de kapotte laag op de linkerrooster van de tv, Nieuwe kappen schijnen over de 300 euro te kosten, kan ik net zogoed een nieuwe tv van halen.

Misschien een rare vraag, maar weet je of je speakers magnetisch afgeschermd zijn?
Ze staan zo dicht bij de TV, dat kan ten koste van je TV gaan.

Foo

Asus M2N-SLi Deluxe - AMD X2 6000 - 2X 2Gig - 2X MSI 9600GT - 500Gig Maxtor Diamond MAX - Samsung LE37M68B Full HD // PS3 // XBOX360 // Dreambox 7020Si

Audio & HiFi beginnertje

Leuke speakers.
Heb je er niet wat meer informatie over?

Misschien wat close-up shots met en zonder de kappen.
Dat soort dingen. :)

Xbox Live Gamertag : Mr Graveheart

quote:
Mr.Graveheart schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:39:
Leuke speakers.
Heb je er niet wat meer informatie over?

Misschien wat close-up shots met en zonder de kappen.
Dat soort dingen. :)
http://hifi.nl/recensies.php?id=2176 :)
quote:
Foo Racer schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:29:
[...]

Misschien een rare vraag, maar weet je of je speakers magnetisch afgeschermd zijn?
Ze staan zo dicht bij de TV, dat kan ten koste van je TV gaan.

Foo
Jep zijn magnetisch afgeschermd ik zie iig geen gekke kleuren op m'n tv :)

quote:

Idd.. dat zijn ze :)

Ik had ze gekocht bij conrad per paar voor 109 euro. Klinken echt beter dan mijn vorige sony's.. en komt een ruime diepe bass uit hoor :)

edit: vergeten te quoten..

Na het gelezen te hebben van dat verslag ,, moet zeggen die man is best kritisch :P Ik vind ze gewoon beter klinken dan mijn vorige set , Ben er echtwel tevreden mee :).

http://members.home.nl/lism.1/Audio/tvnogeenkeer.jpg

Mijn vorige set trouwens :)

Jism wijzigde dit bericht 27-10-2005 15:21 (35%)

quote:

Ik heb zaterdag een afspraak bij Hemmers om te luisteren naar Kefs. Ik ga luisteren naar de Q4 en de Q5. Mijn receiver is 130 watt en de kefs beiden 150 watt. Misschien dat jullie nog wat tips hadden over speakers in combinatie met dit setje.
Kijk eerst eens naar de nieuwe kef serie, ziet er mooier uit, is goedkoper en waarschijnlijk nog iets beter qua kwaliteit... Wattages zeggen niks, neem alleen geen speakers met 4 ohm op deze receiver...

jorg

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
lism schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

Jep zijn magnetisch afgeschermd ik zie iig geen gekke kleuren op m'n tv :)
Euhr, als ik kijk op die site/recensie, is op de "naaktfoto's" van de drivers duidelijk te zien dat ze niet afgeschermd zijn :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Maar je kan ook zien dat er een tweede magneet op zit en dat is een compensatiemagneet. Neem ik aan dan tenminste.

Werkt wel iets minder dan échte afscherming, maar als hij er geen last van heeft dan is het toch goed?

En ik lees net in die review:

quote:
De weergevers zijn van de eenvoudigste soort. Dunne plastic korven, plastic flensen, kleine magneten maar zien er verder verzorgd uit en zijn magnetisch afgeschermd.

zimbab wijzigde dit bericht 27-10-2005 18:21 (81%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

quote:

Center; Een antieke speaker van zeker wel 16 jaar oud
[afbeelding]

Wat ik over de Kef Q4's kan zeggen is dat ik het echte geweldige speakers vindt. Nou gebruik ik ze in stereo opstelling icm een stevige sansui versterker, dus over hoe het klinkt met jou versterker weet ik niet. De speakers zelf zijn iig prima.

Verder vroeg ik me af of je niet ook een 2e exemplaar van die KLH speaker hebt die je als center gebruikt. Het lijkt me namelijk dat als je je nieuwe fronts hebt, dat je je huidige als rears gaat gebruiken. Ik denk dat je beter 2 KLH's kunt gebruiken dan je huidige fronts, die degelijke KLH's zullen ondanks hun leeftijd een stuk beter klinken dan die stukjes plastic. Denk ik!
Maar als je meer van wollige bas houd moet je het mischien maar zo laten?

quote:
kippekop schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
[...]

Kijk eerst eens naar de nieuwe kef serie, ziet er mooier uit, is goedkoper en waarschijnlijk nog iets beter qua kwaliteit... Wattages zeggen niks, neem alleen geen speakers met 4 ohm op deze receiver...

Hehe het klinkt ongeloofwaardig. Nieuwer beter en goedkoper. Welke serie bedoel je precies? aangezien ik niet zo op de hoogte ben van speakers. <-- de IQ serie waarschijnlijk hoop dat ze deze er hebben staan zaterdag.

En misschien dat iemand anders nog een alternatief heeft voor de kefs.

Sproedie wijzigde dit bericht 27-10-2005 18:46 (7%)

PS2 & PC Gamer

quote:
Bent schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:29:
[...]

Wat ik over de Kef Q4's kan zeggen is dat ik het echte geweldige speakers vindt. Nou gebruik ik ze in stereo opstelling icm een stevige sansui versterker, dus over hoe het klinkt met jou versterker weet ik niet. De speakers zelf zijn iig prima.

Verder vroeg ik me af of je niet ook een 2e exemplaar van die KLH speaker hebt die je als center gebruikt. Het lijkt me namelijk dat als je je nieuwe fronts hebt, dat je je huidige als rears gaat gebruiken. Ik denk dat je beter 2 KLH's kunt gebruiken dan je huidige fronts, die degelijke KLH's zullen ondanks hun leeftijd een stuk beter klinken dan die stukjes plastic. Denk ik!
Maar als je meer van wollige bas houd moet je het mischien maar zo laten?
Ja ik heb nog een KLH staan deze wilde ik eerst als rear center gaan gebruiken maar deze ga ik bij aanschaf van nieuwe fronts als rears gebruiken. Moet dan alleen gauw zorgen voor een nieuwe center die goed klinkt in combinatie met misschien wel de kefs.

PS2 & PC Gamer

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
zimbab schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:19:
Maar je kan ook zien dat er een tweede magneet op zit en dat is een compensatiemagneet. Neem ik aan dan tenminste.

Werkt wel iets minder dan échte afscherming, maar als hij er geen last van heeft dan is het toch goed?

En ik lees net in die review:

[...]
Ik zwijg O-)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

quote:
kippekop schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
Let wel op dat de oude Q5 vergelijkbaar is met de iQ7, en dus niet met de iQ5! Dat het dus goedkoper is, is waarschijnlijk een illusie.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

KEF iQ serie, fantastische speakers. Ik heb nu de iQ3 als front. ben er tot nu toe zeer tevreden over. heldere speaker en waar voor zijn geld.

vanmiddag even de Atacama Nezus 6 stands in het zwart besteld, en de KEF iQ2 als center speaker.

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

huh thuisbioscoop.... Heb ik ook, wel wazige foto maarja:

http://home.kabelfoon.nl/~rav1/pics/thuis.jpg

Roman wijzigde dit bericht 27-10-2005 21:43 (7%)

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Gadgetfetisjist

quote:
Roman schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:42:
huh thuisbioscoop.... Heb ik ook, wel wazige foto maarja:

[afbeelding]
huh plaatje op muur.... :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws