Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 22.744 views sinds 30-01-2008

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Leolinedance schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:21:
[...]
Zou het ook echt beter klinken dan de PM-80 en aanverwanten?
Nou, die spullen zijn al weg, dus vergelijken ga ik niet kunnen maar dat verwacht ik er eerlijk gezegd ook niet van. De Marantz spullen waren gewoon veel te groot en te lomp en zouden gewoon niet meer passen op mijn nieuwe slaapkamer. Met Cambridge Audio lijk ik een hele goede geluid/design ratio te hebben gevonden met een fijne prijs. Meer moet dat voor mij niet zijn. Het blijft tenslotte mijn slaapkamer-set.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:37:
Heeft iemand toevallig foto's van de opbouw? (ik kan niks vinden) :)
Zoek je toch slecht, eerste pagina in Google op "Cambridge Audio" geeft al heel veel inside scoops :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 18:13

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Google is my friend

Ik ben ook alweer een tijdje bezig met het bouwen van een HT. Na aanvankelijk ongeveer een jaar lang regelmatig in het weekeinde een data projector van het werk geleend te hebben met geluid van een cheap-ass 2.1 soundblaster pc-speakersetup heb ik ruim een maand geleden de projector uit Duitsland besteld en 2 weken geleden heb ik een surround receiver + 5 hifi speakers gekocht. Daarna ben ik aan het klussen geslagen en hier is nu het eerste resultaat (alles klikbaar):

De projector hang aan de muur en kan "aan de kant" worden geschoven in ruststand.

http://tweakers.net/ext/f/69063/thumb.jpg
Een beetje onscherp, maar zo ziet het eruit als hij is uitgetrokken.

Mijn surround versterker is een eenvoudig instap model (< €300) van een of ander onbekend merk, maar kwam erg goed uit de testen. En dan heb ik het over Finse hifi-magazines, dus ik zal je het artikel besparen. :p

Wel heb ik hier een shotje van de voor- en achterkant voor je:
http://tweakers.net/ext/f/69064/thumb.jpg http://tweakers.net/ext/f/69066/thumb.jpg

Mijn speakers zijn van het merk Acoustics of Finland. Ik heb twee grotere (AF-2) als front speakers en 3 iets kleinere (AF-1) als center en surround speakers. De kamer laat geen 7.1 toe, dus dat wordt tot de verhuizing (zeer lange termijn planning) uitgesteld. Met name het lage bereik van de speakers is erg goed, iets wat je in deze prijsklasse zelden tegen komt (€350 ps) dus aan een sub-woofer zit ik eigenlijk niet te denken.

De website van de zaak waar ik de speakers gekocht heb ziet er niet uit, en meer dan een rommelig hok van 5 bij 5m vol met dozen, boeken en kabels was het niet, maar de man had erg veel verstand van zaken, en eerlijk gezegd waren dit speakers die zichzelf verkochten. ;)

Tot slot nog even wat specs:

Projector:
Hitachi PJ-TX100
16:9, 1280 x 720, 1200 ANSI lumens, contrast ratio 1200:1
RGB, S-Video, Component video, Composite video

Surround receiver:
ProCaster AV-4330
Dolby Digital EX & DTS ES AV Receiver - 7.1-channel, 7x100W (150W RMS)

Speakers
Acoustics of Finland
2x AF-2, 3x AF-1
Finish: Black ash /Vermont brown(simulated)
Matt black, brown and white
2 way balanced reflex/8 ohm
Sensitivity: 90 dB à 1 W, 1 kHz
Bass response: -6 dB, 36 Hz
Weight: 9 kg
Dimensions: 47 x 29 x 20 (H x L x D)

Toekomstplannen:
- wegwerken van de kabels
- htpc
- beter projectiescherm

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• TomSwinnen

TomSwinnen

Vage merken allemaal Drobanir :) Maar als het klinkt, dan klinkt het. Dan maakt die naam op het frontje echt niets uit ;)

En dat de Finnen wel wat kunnen van Audio laten ze wel zien met merken zoals Penaudio. :9

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 15:54
Mijn beste maat die vroeg of ik zijn home theater wou posten. Dus bij deze:

http://members.home.nl/mallepall/dkht/PA140003.gif
(1) Overview.

http://members.home.nl/mallepall/dkht/PA140001.gif
(2) Cubit, reciever en dvd.

http://members.home.nl/mallepall/dkht/PA140004.jpg
(3) Subwoofer.

http://members.home.nl/mallepall/dkht/PA140005.jpg
(4) De zetel.

http://members.home.nl/mallepall/dkht/PA140007.jpg
(5) Frontpeaker en speaker standaard.

Specs

TV:

Klik hier voor de specs van de TV

Reciever:
Klik hier voor de specs van de reciever

Dvd:
Klik hier voor de specs van de Dvd speler

Speakers:
Klik hier voor de specs van de speakers

Speakersstandaards:
Klik hier voor de specs van de speakerstandaards

Multimedia PC:
• Cubit Case
• 512 Mb Ram
• Via Epia 1300 mainboard
• 200GiG Digitalwestern HDD
• Haupauge TV kaart
• Windows Xp Pro
Open Source Media Center

Digitale Tv:
• Tv Home

[Voor 29% gewijzigd door Ik De Buurman op 23-10-2005 20:59. Reden: Link van tv toegevoegd]

• Vincent.K
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Dat is nou een mooi tv meubel, waar heb je die vandaan?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 00:25
Wat is de deal toch met de TV's die als schilderijen op worden gehangen? Kijk je er staand naar? Is je bank zo hoog? Ik begrijp het niet. De "oude" CRT TV's hingen toch ook niet zo hoog aan de muur? :?

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 100231 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 12:08:
[...]

Jou set wordt ook met de dag mooier! feli!
Dank je. Het ziet er niet alleen mooi uit, het klinkt ook fantastisch (momenteel alleen in stereo mode, in surround klinkt het voor geen meter, want magnat klinkt voor geen meter samen met KEF :r )

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Anoniem: 40806 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:13:
[...]

Prachtige set.

Mag ik vragen welke kleur die kef iq3 speakers zijn? Ik dacht dat de bij de nieuwe iq serie geen dark-apple meer bestond maar dit ziet er nog redelijk donker uit, wat ik erg mooi vind.

Veel luister plezier!
De kleur is inderdaad Darl Apple. persoonlijk vind ik dat ook hun mooiste kleur :D

• Kurzweil
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
baquelappe schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 01:17:
Wat is de deal toch met de TV's die als schilderijen op worden gehangen? Kijk je er staand naar? Is je bank zo hoog? Ik begrijp het niet. De "oude" CRT TV's hingen toch ook niet zo hoog aan de muur? :?
Inderdaad. Het is zelfs slecht voor je ogen, hoe hoger het hangt, hoe meer je ogen open staan en uitdrogen.

Anoniem: 99283

Als je de hele dag naar beneden kijkt krijg je een kromme nek en zombie ogen :P

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:54
TomSwinnen schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:54:
Vandaag bestelling geplaatst:
[afbeelding]
en
[afbeelding]

De Marantz-set (PM80 en aanverwanten) is de deur uit. Zouden niet passen op de toekomstige design-slaapkamer, vandaar... ;) Het oog wil ook wel wat, niwaar :9
Erg mooi spul! Dezelfde versterker in combinatie met de Azur 540D dvd speler lijkt me wel wat :)

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:27

kingfriko

100 % BULLY

@ Daklem :
Mag ik vragen waar je die IQ3`s vandaan hebt , en welke speaker uit de IQ serie ga je de set later mee aanvullen ?
Wil zelf binnenkort ook naar de IQ serie gaan luisteren , twijfel nog tussen de IQ7 en de IQ9 .

kingfriko

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

kingfriko schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:55:
@ Daklem :
Mag ik vragen waar je die IQ3`s vandaan hebt , en welke speaker uit de IQ serie ga je de set later mee aanvullen ?
Wil zelf binnenkort ook naar de IQ serie gaan luisteren , twijfel nog tussen de IQ7 en de IQ9 .
de iQ3 heb ik bij BCC gekocht.. :) BCC heeft alleen de iQ3 en de iQ7. (zelfde drivers)

Ik was vanplan de iQ3 rondom te pakken, maar helaas is de iQ3 iets té diep en past hij net niet als mijn rear. Dus ik ga voor de iQ1 voor rear.

Voor de center speaker zit ik nog steeds te twijfelen, tussen de iQ2c en de iQ6c. ga eens ergens een luister afspraak maken zodat ik een keer op mijn gemak het verschil kan horen tussen die 2.

Anoniem: 110233

Net mijn nieuwe speakers gekocht.... (zie paar pagina's terug), nu al weer omgeruild. Klonken te direct in mijn ruimte, en hadden toch te weinig kracht om mijn (redelijk grote en kale ruimte) van bas en dus een beetje warmte te voorzien. Hiervoor heb ik nu een stel paradigm studio 20's (een grote canadese luidsprekerfabrikant) gekocht, een stuk grotere speakers, met een meer laid-back soundje, en een heerlijke vol geluid en licht warm geluid(3 daagjes geluisterd nu...) dat ook bij films beter presteert (en zijn nog goedkoper ook..). Ik was een beetje bang over de metal dome tweeter hierin, maar er is geen harde klank te bekennen. Meteen 4 meter Qed anniversary silver cable gekocht. Ik ga deze set zeker uitbreiden tot 5.1... en daarna zien we wel weer verder.

Nog 2 nieuwe foto'tjes:

http://img489.imageshack.us/img489/2815/paradigm0018wn.th.jpg

http://img489.imageshack.us/img489/1649/paradigm0026cy.th.jpg

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hard matriaal is ook niet per definitie ''hard'' in klank :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
kingfriko schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:55:
@ Daklem :
Hangt beetje af van hoe groot je woonkamer is. iQ9 kan vast wel al teveel worden voor een kleinere ruimte en dan ben je ook beter af met de iQ7. Boeit enkel of het luid kan en flinke bass: iQ9 :+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3455_2.jpg

Lag al een tijdje in de planning: Arcam CD73 CD-speler :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Bling :Y)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Exirion, respect!

strakke set. arcam is helemaal mijn ding :9

Barry schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:52:
Hard matriaal is ook niet per definitie ''hard'' in klank :P
....dan zou de nautilus reeks van B&W niet aan te horen zijn. Wat ik uiteraard bedoelde is dat metal dome tweeters soms een beetje harde s en t klanken kunnen hebben, of de treble klinkt iets te metaalachtig. Dit is echter een special coated aluminium dome tweeter, en dat hoor je in vergelijking met bijvoorbeeld de jmlab tweeters uit de chorus reeks.

Exirion> very nice...ik zou echter liever een echt goede dvd-speler hebben gekocht, of ga je voor aparte ht en stereo?

TomSwinnen schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:54:
Vandaag bestelling geplaatst:
[afbeelding]
en
[afbeelding]

De Marantz-set (PM80 en aanverwanten) is de deur uit. Zouden niet passen op de toekomstige design-slaapkamer, vandaar... ;) Het oog wil ook wel wat, niwaar :9
Die carmbridge versterker ziet er een beetje goedkoop uit :) Verder wel nice

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:40:
....dan zou de nautilus reeks van B&W niet aan te horen zijn. Wat ik uiteraard bedoelde is dat metal dome tweeters soms een beetje harde s en t klanken kunnen hebben, of de treble klinkt iets te metaalachtig. Dit is echter een special coated aluminium dome tweeter, en dat hoor je in vergelijking met bijvoorbeeld de jmlab tweeters uit de chorus reeks.
Dat is echt verleden tijd. Metal domes behoren tegenwoordig tot het beste wat je kunt krijgen. Kijk naar SS 9800, of de laatste generatie Seas metaldomes. Dat zijn echt topproducten die menig andere tweeter in de schaduw zetten
Exirion> very nice...ik zou echter liever een echt goede dvd-speler hebben gekocht, of ga je voor aparte ht en stereo?
Ziet er idd heel erg mooi uit. Dat design bevalt me we, en de prijs is ook nog doabl, al zou ik het er niet voor over hebben (maar dat om een heel andere redenen).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

deepspace schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:51:
[...]

Dat is echt verleden tijd. Metal domes behoren tegenwoordig tot het beste wat je kunt krijgen. Kijk naar SS 9800, of de laatste generatie Seas metaldomes. Dat zijn echt topproducten die menig andere tweeter in de schaduw zetten
Laat ik het dan zo zeggen, het is altijd wel een probleem geweest en volgens mij nog steeds bij sommige modellen aanwezig vooral in het lagere segment (kijk maar naar jmlab chorus en de monitor audio silver reeks, was ook weer duidelijk op de VAD). Maar de paradigms blijven inderdaad zeer rustig, maar het geluid blijft niet aan de speaker hangen...echt een mooi en goedkoop alternatief voor B&W die wellicht nog terughoudender zijn.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 10:22:
Laat ik het dan zo zeggen, het is altijd wel een probleem geweest en volgens mij nog steeds bij sommige modellen aanwezig vooral in het lagere segment (kijk maar naar jmlab chorus en de monitor audio silver reeks, was ook weer duidelijk op de VAD). Maar de paradigms blijven inderdaad zeer rustig, maar het geluid blijft niet aan de speaker hangen...echt een mooi en goedkoop alternatief voor B&W die wellicht nog terughoudender zijn.
Ik bedoel meer dat het vroeger bijna niet beter kon. Tegenwoordig kan het gewoon veel beter (ook al gebeurt dat niet overal)! Ook voor weinig geld. Zo'n Seas tweeter kost 40~60 euro, en is echt het veelvoudige waard. Natuurlijk is dat ook voor een lower-budget speaker veel teveel geld.

• Road-runner83
  • Laatst online: 10:30
Afgelope weekend met z'n 10en hier films gekeke! Vriend van me had nog z'n camera meegenome (Canon EOS350D) dus nog wat foto's gemaakt :)

Hier het resultaat:

Shrek blijft leuk om foto's van te maken :*)
http://80.100.81.178/images/CRW_1583savedklein.jpg
Klik hier voor een grotere foto!

True Love :D
http://80.100.81.178/images/CRW_1587savedklein.jpg
Klik hier voor een grotere foto!

Conclusie: Het scherm is (dankzij het nieuwe doek + zwart fluwele rand) een STUK scherper geworden!!!

[Voor 3% gewijzigd door Road-runner83 op 25-10-2005 15:21]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 23:16
Laat ik mijn setje dan ook maar even met jullie delen :)

http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/AV/2686.jpg

http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/AV/2690.jpg
De cd-speler en versterkers. Op de achtergrond zie je mijn server staan die ook (nog) dienst doet als "HTPC". Tussen aanhalingstekens omdat het niet zoveel voorsteld, gewoon een pc met tv-out :p
http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/AV/2691.jpg
De linker luidspreker, hier is goed te zien dat de laklaag nog niet helemaal mooi is. Maar omdat ik tegenwoordig niet meer zoveel tijd heb zal het nog wel even duren voordat ik er mee bezig kan. Maar het geluid is iig goed :)
http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/AV/2693.jpg
Overzichtsfotootje :)

Specs:
- El cheapo DivX/DVD speler van de Schlecker (werkt perfect overigens)
- Grundig 55 cm Flat CRT tv
- Panasonic Tv-Home decoder
- NAD 524i cd-speler (de improved versie die nooit door NAD zelf op de markt is gebracht, maar door de nederlandse importeur is aangepast)
- NAD C340 zorgt voor de versterking van de hoge frequenties
- NAD 2200 zorgt voor de versterking van de lage frequenties
- Zelfbouw actief 4e orde filter zorgt voor de filtering
- Seas tweeters en Peerless woofers
- Speakerstands zijn gevuld met schelpen zand (zo'n 7,5 KG per stuk)

Wat ik nog wil veranderen:
- Een plot maken van de output van de speakers, zodat ik het filter nog een beetje kan tweaken. Ik heb namelijk het idee dat er een bult in het middengebied zit. Het probleem is alleen dat ik daar geen apparatuur voor heb.
- De speakerbehuizingen NETJES in de lak zetten :p Je kan nu namelijk nog steeds erg duidelijk de overgangen tussen de MDF panelen zien (ondanks 3 lagens kwastplamuur en spiegelglad schuren)
- De speakerstands afwerken/aflakken
- Een meubel maken voor de cd-speler en versterkers (waarschijnlijk 4 multiplex met 4 dikke stukken draadeind)
- Het filter ligt nu nog los achter de cd-speler. Deze wil ik nog in een behuizing bouwen, daarvoor ben ik nog op zoek naar een defecte eindbak van NAD, liefst uit de 9xx serie, dat zijn mooie lage kasten namelijk en past mooi bij de rest.

Ook ben ik momenteel bezig met een HTPC die in een behuizing van een oude 512 cd-speler komt (hierover kunnen jullie binnenkort in CME alles lezen :)) zodat alles netjes bij elkaar past.

Ook ben ik nog van plan om de kleuren van de muren te veranderen (vorige huurder was een kunstzinnig type, ook paar mislukte en onafgemaakte tribals op de muren 8)7) maar daar heb ik helaas nog te weinig tijd voor. En het is maar een studentenkamer (vandaar de beperkte ruimte), dus zo heel erg is het niet.

Helaas zijn de foto's niet zo geweldig, maar ik ben overdag bijna nooit thuis en omdat het tegenwoordig zo vroeg donker is, is het vrij lastig om fatsoenlijke foto's te maken (deze zijn allemaal met 1 sec sluitertijd B))

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat een mooie zelfbouwers zijn dat :D Ik moest toch echt wel twee keer kijken om het te zien. Ook mooie keuze van de units. Zal je zeker plezier van hebben!

[Voor 22% gewijzigd door voodooless op 25-10-2005 15:35]

• Da_man
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Eergister de Vincent CD S6 verkocht (voor een goede prijs >:D ).

Niet dat hij niet beviel, want het was een ZEER relaxte speler.
Maar mijn oog was gevallen op een Chinese CD speler wegens de belachelijk lage prijzen en de fantastische prestaties.

Dus nadat ik de Vincent verkocht had (eindelijk is de goede volgorde ;D ;D ) uiteindelijk voor de Cayin CDT-17A gegaan:

Hopelijk komt ie deze week nog, en anders begin volgende week.

http://www.cayin.de/

Voor plaatjes:
http://my.hifi.nl/index.php?user=1217
en
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33880.25

:)

...call for a Big Lebowski

• B_FORCE
  • Niet online
@ DuDePrOdUcTiOnS

setje ?
Ik vind hem gruwelijk mooi, zeer mooie zelfbbouw speakertjes en mooi alles van NAD.

Typisch voorbeeld dat je meer naar muziek luisterd dan naar films kijkt :).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die filters van je ? En hoe dat klinkt tov passieve filters..

One World Concepts

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 99283 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:22:
[...]

Ie klinkt gelukkig niet goedkoop ;)

(Ow enneuh... hij IS eigenlijk ook wel goedkoop, niet? ;) )

• Barry
Anoniem: 99283 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:22:
[...]

Bedoel jij ook het display van de Cd speler en de knoppen van de versterker? Ik vind de rest namelijk wel mooi :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Barry
TomSwinnen schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:42:
[...]

Ie klinkt gelukkig niet goedkoop ;)
Heb je 'em al gehoord dan?

• Barry
Da_man schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:34:
Eergister de Vincent CD S6 verkocht (voor een goede prijs >:D ).

Niet dat hij niet beviel, want het was een ZEER relaxte speler.
Maar mijn oog was gevallen op een Chinese CD speler wegens de belachelijk lage prijzen en de fantastische prestaties.

Dus nadat ik de Vincent verkocht had (eindelijk is de goede volgorde ;D ;D ) uiteindelijk voor de Cayin CDT-17A gegaan:

Hopelijk komt ie deze week nog, en anders begin volgende week.

http://www.cayin.de/

Voor plaatjes:
http://my.hifi.nl/index.php?user=1217
en
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33880.25

:)
Leuke set hoor. Je opstelling is alleen een beetje vaag. En de luidsprekers van je ouders zijn mooier :P

[Edit]

Oops, 3 posts :X

[Voor 3% gewijzigd door Barry op 25-10-2005 20:01]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:59:
[...]
Heb je 'em al gehoord dan?
Wie koopt er nou iets zonder te luisteren? :p
Geluisterd in winkel maar demomodel was zwart en ik wou zilver. Plus cdspeler moest ook nog besteld worden :9

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:48:
[afbeelding]

Lag al een tijdje in de planning: Arcam CD73 CD-speler :Y)
Heeft Arcam geen zwarte CD spelers? Of vind je dat niet erg? Ik vind het al vreselijk dat m'n Pioneer DVD/HD recorder zilver is en de rest zwart, 'k vind dat echt niet staan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:44:
Heeft Arcam geen zwarte CD spelers? Of vind je dat niet erg? Ik vind het al vreselijk dat m'n Pioneer DVD/HD recorder zilver is en de rest zwart, 'k vind dat echt niet staan :)
Ik vind het niet erg. Sterker nog, ik heb bewust een zilverkleurige laten bestellen ;)

Naar mijn idee is het erger als kleuren net niet hetzelfde zijn dan wanneer je echt een contrast hebt. Ik vind zwart spul niet mooi staan bij NAD-grijs en ik verwacht ooit nog wel eens te upgraden naar zilverkleurig Rotel of Arcam spul. Dus op termijn is dit ook de beste keuze.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 73878

Grrrrrene schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 21:44:
[...]

Dat probleem heb ik ook, volledig zwarte set, en dan een zilverkleurige HD/DVD recorder er tussen. Heb het zelf op kunnen lossen door hem bij de zilvere tv maar te plaatsen in het meubel en de rest zwart bij zwart.

Iemand trouwens een idee of aanbevelingen om een DV4300 te vervangen? Want word gek van dat ding van Marantz. Heb zelf wel een DV6400 maar dat fungeert in de set als cd/sacd speler mede omdat het een vM modificatie heeft meegekregen, en nu ideaal is voor audio. Alleen die DV4300 (is van zusje geweest) wil ik dus de laan uit hebben voor een meer high-end DVD-speler. Zag wel een cabridge audio dvd-speler staan bij een recensie van hifi.nl. Enige eis die ik aan de dvd-speler stel is dat hij zwart is, en een coaxiale out heeft voor DTS/DD.

Dus kom maar op met suggesties.

• Da_man
  • Laatst online: 18-04-2019

Da_man

Times like these...

Barry schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:01:
[...]

Leuke set hoor. Je opstelling is alleen een beetje vaag. En de luidsprekers van je ouders zijn mooier :P

[Edit]

Oops, 3 posts :X
Wat is er vaag aan mijn opstelling? :)

Ik vind die van mij pa & ma inderdaad ook iets mooier. Zwart piano lak :9~
Maar zonder frontje vind ik deze weer iets mooier, heerlijk simpel.. woofer, tweeter, that's it :)

...call for a Big Lebowski

Anoniem: 158507

Beste Ik De Buurman,

in reactie op de surroundset van je beste maat (Harman Kardon set)
zou ik je willen vragen of je mij kan mailen.
Ik ben namelijk zelf van plan om exact dezelfde audio set aan te schaffen.

Greetz

Guy

• Barry
Da_man schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:42:
[...]

Wat is er vaag aan mijn opstelling? :)

Ik vind die van mij pa & ma inderdaad ook iets mooier. Zwart piano lak :9~
Maar zonder frontje vind ik deze weer iets mooier, heerlijk simpel.. woofer, tweeter, that's it :)
Ik weet niet waar je luisterstoel staat, maar je rechter luidspreker staat meer naar voren dan de linker. Ook zou ik als ik jou was geen ruzie maken met huisgenoten, voordat ze de deur een beetje te ver open slaan :+

[Voor 6% gewijzigd door Barry op 26-10-2005 12:01]

• Roeligan
  • Laatst online: 08:45

Roeligan

Feyenoord

Net bij de media markt ONKYO HTS580 gehaald incl dvd speler DV SP 303:

*klik* voor grote versie
http://www.eu.onkyo.com/package/5109903_30467f0fa2.jpg

499 euro, toch iets van 100 euro goedkoper dan de goedkoopste webwinkel :)

Van nix naar dit is wel een grote vooruitgang (hoop ik :+)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Anoniem: 100231

Roeligan schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:27:
Dat zeker.. Maar nu willen we Echte fotos :P

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Zit nog op mn werk :P Dan uit eten... zal morgen wel worden ben ik bang.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 19:06

Graveheart

Say what?

*klik* voor grote versie
[afbeelding]

Netjes, heel netjes.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

*klik* voor grote versie
[afbeelding]

Mooi setje, helemaal voor dat geld! En vergeet niet fatsoenlijke speaker kabel te kopen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

-d- schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:25:
Mooi setje, helemaal voor dat geld! En vergeet niet fatsoenlijke speaker kabel te kopen :)
Define "fatsoenlijk". Ik zou met zo'n setje geen euro's per meter aan kabel spenderen :)

• Rainesh
  • Nu online
over kabels gesproken, waar kan ik Bi-wire kabels kopen met banaanpluggen eraan... ik heb 2x 5meter nodig en mijn budget ligt niet al te hoog.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Bent
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 12:43
Rainesh schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:00:
over kabels gesproken, waar kan ik Bi-wire kabels kopen met banaanpluggen eraan... ik heb 2x 5meter nodig en mijn budget ligt niet al te hoog.
Hier http://www.cinedream.be/products_qed_speaker.shtml kun je veel vershillende QED kabels kopen, dat is zeer goede kwaliteit voor een prima prijs. En verder kun je natuurlijk op de vershillende 2e hands websites kijken, daar word vrij veel aangeboden, maar je moet wel net dat gene vinden dat je zoekt. Op htforum is ook veel aanbod, en dat is meestal goed spul.
Je kunt, als je geen bi-wires kunt vinden ook gaan voor 2 losse kabels (per speaker), dat hoeven dan niet eens te zelfde te zijn. Voor de hoge tonen kun je dan een wat dunnere zilveren kabel nemen en voor de lage tonen wat steviger koperen kabel. Op die manier hoeft het helemaal niet veel te kosten, het is alleen wat minden netjes dan zo'n dubbele kabel. Het is maar wat je wilt.

• Barry
Exirion schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:51:
[...]

Define "fatsoenlijk". Ik zou met zo'n setje geen euro's per meter aan kabel spenderen :)
Waarom niet? Hoor je de verschillen alleen in de regionen die de speakers niet kunnen weergeven? Misschien een idee om het de volgende keer iets netter te formuleren. ''Met zo'n setje'' komt niet echt vriendelijk over. Maar je hebt wel gelijk en ik hoop dat Roeligan er iets aan heeft.

Niet dat ik in dure kabels geloof ofzo :P

[Voor 13% gewijzigd door Barry op 26-10-2005 21:03]

• JKen
  • Laatst online: 19:54
Een rol van 30m Oehlbach Luidsprekerkabel voldoet prima bij de de meeste 5.1 sets.

Anoniem: 85217

Pff ik had een heel verhaal getypt over hoe en wat maar verkeerde knopje en alles was weg dus ff snel nog een keer. Ben deze zomerkvakantie begonnen met de receiver toen ik terug kwam van vakantie was mijn cyberhome dvdspeler naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. De speakers is een bij elkaar geraapt zooitje en er is geen subwoofer aanwezig.

Voorkant; Lijkt een rommeltje maar in werkelijkheid is het netjes hoor
http://members.home.nl/bonarsky/voorkant.JPG

Yamaha RX-V450 receiver en DVD-S557 dvdspeler, deze zijn met behulp van een optische monster kabel aangesloten. de specs hiervan weet ik niet precies.
http://members.home.nl/bonarsky/receiver%20+%20dvdspeler.JPG
Poging om een leuke foto te maken :9
http://members.home.nl/bonarsky/receiver%20+%20dvdspeler%202.JPG

Center; Een antieke speaker van zeker wel 16 jaar oud
http://members.home.nl/bonarsky/Center.JPG

fronts; De fronts van mijn pioneer stereotoren 100 watt 6ohm. Deze staan voor aangezien ze een bass unit hebben en de andere speakers niet.
http://members.home.nl/bonarsky/Fronts.JPG

rears; Voor 5 euro over gekocht van een maatje puur om te gebruiken als rears
http://members.home.nl/bonarsky/Rears.JPG

Pc + Laptop; deze moet nog via spdif of op een andere digitale manier aangesloten worden op de receiver. Hier hangt ook al een creative inspire 5700 achter en een audigy ex geluidskaart. Voor de rest slijt ik hier heel wat uren.
http://members.home.nl/bonarsky/Pc.JPG

En dan de dvdcollectie +/- 400. Mijn moviecollector zegt 398 maar er staan er een paar niet in.
http://members.home.nl/bonarsky/dvdcollectie.JPG

Al met al klinkt het allemaal nog best grappig maar het is niet bijzonder natuurlijk. Speakers staan idd niet op oorhoogte maar tv staat ook laag dus kan op de grond zetten en anders zit ik op het voeteneind van m'n bed.

Ik heb zaterdag een afspraak bij Hemmers om te luisteren naar Kefs. Ik ga luisteren naar de Q4 en de Q5. Mijn receiver is 130 watt en de kefs beiden 150 watt. Misschien dat jullie nog wat tips hadden over speakers in combinatie met dit setje.

Anoniem: 41615

Enige tip die ik je kan geven is luisteren ;-)

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 14:03
Haha grappig, vandeweek toevallig tot de conclusie gekomen dat ik de kef Q5 niet geweldig vind. Ik werk bij een grote electronica zaak waar ik de naam niet van zal noemen. Maar ik vond de JBL E-80 die ernaast stonden beter klinken.

Verder gave versterker+dvd (Heb ik ook). ook erg tevreden mee.

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 20:23
Anoniem: 85217 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:16:
[knip]

En dan de dvdcollectie +/- 400. Mijn moviecollector zegt 398 maar er staan er een paar niet in.
[afbeelding]
Ehm, wow. Veel! Jij geeft aardig meer €'s uit aan dvd's dan aan luidsprekers :)
Barry schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 21:02:
Misschien een idee om het de volgende keer iets netter te formuleren. ''Met zo'n setje'' komt niet echt vriendelijk over.
Nou dat valt wel mee hoor. Vindt het eerder eerlijk dan onaardig.

lord.farquaad schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:12:
[...]

Ehm, wow. Veel! Jij geeft aardig meer €'s uit aan dvd's dan aan luidsprekers :)

[...]
Nee hoor dat valt mee :Y)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
Wel even kijken of ze een yamaha versterker hebben staan in die winkel .... dan is de vergelijking met thuis iets beter. Dat je ze niet op een marantz ofzo luisterd in de winkel en er dan thuis achter komt dat het volledig anders is (wat toch wel zal zijn, maar dan minder)

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

lord.farquaad schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:12:
[...]
Nou dat valt wel mee hoor. Vindt het eerder eerlijk dan onaardig.
Ach, ik nam aan dat het ook geen echte flame is. imho een leuk setje, ik ben geen sound freak maar wil wel wat dieper en warmer geluid dan uit een set komen zonder receiver. Ik ben tevreden iig, de rest mag denken wat ie wil :)

RatPack #814

• Jism
  • Niet online
Ik ook dan maar... Hier een kleine closeup van m'n set :P

http://members.home.nl/lism.1/Audio/set.jpg

Speakers zijn net 1 maand oud .. de rest staat er al een tijdje. Overigens wel zonde van de kapotte laag op de linkerrooster van de tv, Nieuwe kappen schijnen over de 300 euro te kosten, kan ik net zogoed een nieuwe tv van halen.

M'n magische bol werken.

Anoniem: 156051

lism schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:41:
Ik ook dan maar... Hier een kleine closeup van m'n set :P

[afbeelding]

Speakers zijn net 1 maand oud .. de rest staat er al een tijdje. Overigens wel zonde van de kapotte laag op de linkerrooster van de tv, Nieuwe kappen schijnen over de 300 euro te kosten, kan ik net zogoed een nieuwe tv van halen.
Misschien een rare vraag, maar weet je of je speakers magnetisch afgeschermd zijn?
Ze staan zo dicht bij de TV, dat kan ten koste van je TV gaan.

Foo

• Graveheart
  • Laatst online: 27-05 19:06

Graveheart

Say what?

Leuke speakers.
Heb je er niet wat meer informatie over?

Misschien wat close-up shots met en zonder de kappen.
Dat soort dingen. :)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:12
Mr.Graveheart schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:39:
Leuke speakers.
Heb je er niet wat meer informatie over?

Misschien wat close-up shots met en zonder de kappen.
Dat soort dingen. :)
http://hifi.nl/recensies.php?id=2176 :)

Last.fm
Films!

• Jism
  • Niet online
Anoniem: 156051 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:29:
[...]

Misschien een rare vraag, maar weet je of je speakers magnetisch afgeschermd zijn?
Ze staan zo dicht bij de TV, dat kan ten koste van je TV gaan.

Foo
Jep zijn magnetisch afgeschermd ik zie iig geen gekke kleuren op m'n tv :)

M'n magische bol werken.

• Jism
  • Niet online
Idd.. dat zijn ze :)

Ik had ze gekocht bij conrad per paar voor 109 euro. Klinken echt beter dan mijn vorige sony's.. en komt een ruime diepe bass uit hoor :)

edit: vergeten te quoten..

Na het gelezen te hebben van dat verslag ,, moet zeggen die man is best kritisch :P Ik vind ze gewoon beter klinken dan mijn vorige set , Ben er echtwel tevreden mee :).

http://members.home.nl/lism.1/Audio/tvnogeenkeer.jpg

Mijn vorige set trouwens :)

[Voor 35% gewijzigd door Jism op 27-10-2005 15:21]

M'n magische bol werken.

Ik heb zaterdag een afspraak bij Hemmers om te luisteren naar Kefs. Ik ga luisteren naar de Q4 en de Q5. Mijn receiver is 130 watt en de kefs beiden 150 watt. Misschien dat jullie nog wat tips hadden over speakers in combinatie met dit setje.
Kijk eerst eens naar de nieuwe kef serie, ziet er mooier uit, is goedkoper en waarschijnlijk nog iets beter qua kwaliteit... Wattages zeggen niks, neem alleen geen speakers met 4 ohm op deze receiver...

• TomSwinnen

TomSwinnen

lism schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:14:
[...]

Jep zijn magnetisch afgeschermd ik zie iig geen gekke kleuren op m'n tv :)
Euhr, als ik kijk op die site/recensie, is op de "naaktfoto's" van de drivers duidelijk te zien dat ze niet afgeschermd zijn :)

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Maar je kan ook zien dat er een tweede magneet op zit en dat is een compensatiemagneet. Neem ik aan dan tenminste.

Werkt wel iets minder dan échte afscherming, maar als hij er geen last van heeft dan is het toch goed?

En ik lees net in die review:
De weergevers zijn van de eenvoudigste soort. Dunne plastic korven, plastic flensen, kleine magneten maar zien er verder verzorgd uit en zijn magnetisch afgeschermd.

[Voor 81% gewijzigd door zimbab op 27-10-2005 18:21]

• Bent
  • Laatst online: 24-05 12:43

Center; Een antieke speaker van zeker wel 16 jaar oud
[afbeelding]

Wat ik over de Kef Q4's kan zeggen is dat ik het echte geweldige speakers vindt. Nou gebruik ik ze in stereo opstelling icm een stevige sansui versterker, dus over hoe het klinkt met jou versterker weet ik niet. De speakers zelf zijn iig prima.

Verder vroeg ik me af of je niet ook een 2e exemplaar van die KLH speaker hebt die je als center gebruikt. Het lijkt me namelijk dat als je je nieuwe fronts hebt, dat je je huidige als rears gaat gebruiken. Ik denk dat je beter 2 KLH's kunt gebruiken dan je huidige fronts, die degelijke KLH's zullen ondanks hun leeftijd een stuk beter klinken dan die stukjes plastic. Denk ik!
Maar als je meer van wollige bas houd moet je het mischien maar zo laten?

Anoniem: 110233 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
[...]

Kijk eerst eens naar de nieuwe kef serie, ziet er mooier uit, is goedkoper en waarschijnlijk nog iets beter qua kwaliteit... Wattages zeggen niks, neem alleen geen speakers met 4 ohm op deze receiver...
Hehe het klinkt ongeloofwaardig. Nieuwer beter en goedkoper. Welke serie bedoel je precies? aangezien ik niet zo op de hoogte ben van speakers. <-- de IQ serie waarschijnlijk hoop dat ze deze er hebben staan zaterdag.

En misschien dat iemand anders nog een alternatief heeft voor de kefs.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 27-10-2005 18:46]

Bent schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:29:
[...]

Wat ik over de Kef Q4's kan zeggen is dat ik het echte geweldige speakers vindt. Nou gebruik ik ze in stereo opstelling icm een stevige sansui versterker, dus over hoe het klinkt met jou versterker weet ik niet. De speakers zelf zijn iig prima.

Verder vroeg ik me af of je niet ook een 2e exemplaar van die KLH speaker hebt die je als center gebruikt. Het lijkt me namelijk dat als je je nieuwe fronts hebt, dat je je huidige als rears gaat gebruiken. Ik denk dat je beter 2 KLH's kunt gebruiken dan je huidige fronts, die degelijke KLH's zullen ondanks hun leeftijd een stuk beter klinken dan die stukjes plastic. Denk ik!
Maar als je meer van wollige bas houd moet je het mischien maar zo laten?
Ja ik heb nog een KLH staan deze wilde ik eerst als rear center gaan gebruiken maar deze ga ik bij aanschaf van nieuwe fronts als rears gebruiken. Moet dan alleen gauw zorgen voor een nieuwe center die goed klinkt in combinatie met misschien wel de kefs.

• TomSwinnen

TomSwinnen

zimbab schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:19:
Maar je kan ook zien dat er een tweede magneet op zit en dat is een compensatiemagneet. Neem ik aan dan tenminste.

Werkt wel iets minder dan échte afscherming, maar als hij er geen last van heeft dan is het toch goed?

En ik lees net in die review:

[...]
Ik zwijg O-)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 110233 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:29:
Let wel op dat de oude Q5 vergelijkbaar is met de iQ7, en dus niet met de iQ5! Dat het dus goedkoper is, is waarschijnlijk een illusie.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

KEF iQ serie, fantastische speakers. Ik heb nu de iQ3 als front. ben er tot nu toe zeer tevreden over. heldere speaker en waar voor zijn geld.

vanmiddag even de Atacama Nezus 6 stands in het zwart besteld, en de KEF iQ2 als center speaker.

• Roman
  • Laatst online: 26-05 11:26

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

huh thuisbioscoop.... Heb ik ook, wel wazige foto maarja:

http://home.kabelfoon.nl/~rav1/pics/thuis.jpg

[Voor 7% gewijzigd door Roman op 27-10-2005 21:43]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Roman schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:42:

[afbeelding]
huh plaatje op muur.... :?

• Roman
  • Laatst online: 26-05 11:26

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heb nog geen foto van mijn setje, maar dat is een afbeelding van The Last Samurai op 2.7 meter beeld. (das pas bioscoop feeling). Maak morgen wel wat foto's van de rest.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Barry
Roman schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:42:

[afbeelding]
Wie is hun?

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Leer lezen....... :P

• Barry
Kan iemand mij vertellen wat diegeen boven mij schrijft? :P

Serieus: Sorry, ik had het in een oogopslag gelezen :)

• Road-runner83
Roman schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:49:
Heb nog geen foto van mijn setje, maar dat is een afbeelding van The Last Samurai op 2.7 meter beeld. (das pas bioscoop feeling). Maak morgen wel wat foto's van de rest.
Als ik jou was dan zou ik een scherm gebruiken dat bevordert de beeldkwaliteit enorm! Yup spreek uit ervaring hehe...ben wel errug benieuwd naar je setje >:)

• Munchkin
  • Laatst online: 11:06
Helaas zijn schermen van een beetje formaat niet te betalen. Ik projecteer ook op de muur op een formaat van ongeveer 3.5 x 1.9m en als je dan een bijpassend scherm wil hebben, dan kom je in het professionele circuit terecht met bijhorende prijzen. Voorlopig voldoet een met wit latex geverfde muur ook wel.

Die review van die lifetec boxen is echt zwaar overdreven. Het teveel aan hoog compenseer je gewoon met je versterker heb ik ook gedaan. Bassen zijn echt prima.

• Road-runner83
Dat klopt idd dat die schermen niet betaalbaar zijn daarom heb ik er zelf ook maar één gemaakt...met hout, verduisteringsstof en fluweelachtige zwarte stof kom je een heel eind voor een lage prijs ;) (ik was rond de 40 euro kwijt), zie hier het resultaat:

http://80.100.81.178/images/schermKlein.jpg

Shrek geprojecteerd:
http://80.100.81.178/images/scherm2Klein.jpg

Het witte doek waarop geprojecteerd wordt is 210cm bij 118cm (16:9)...volgende week maak ik nog een scherm voor op m'n slaapkamer maar die wordt iets kleiner vanwege een kleinere ruimte...

• JKen
  • Laatst online: 19:54
Is een dia projector scherm hier voor niet idiaal ? De hebben juist zo speciaal laag wat de lichtopbrengst verhoogd.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JC Ken schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:27:
Is een dia projector scherm hier voor niet idiaal ? De hebben juist zo speciaal laag wat de lichtopbrengst verhoogd.
In principe wel, ware het niet dat die nogal vierkant zijn. ;) Of je moet er twee nemen en zo naadloos mogelijk samenvoegen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:29:
[...]

In principe wel, ware het niet dat die nogal vierkant zijn. ;) Of je moet er twee nemen en zo naadloos mogelijk samenvoegen.
Of een van 1 scherm een stuk afknippen. :)

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Specs:
Marantz SR6200
Marantz DV6200
Klipsch reference RB-15
Klipsch reference RC-25
Klipsch reference RS-25
Philips CD618

Ixos met wbt pluggen tussen DV en SR
Dikke blauwe draad tussen CD en SR
Vivanco performance scartflex
Monster Z1R voor.
Oehbach 2x1.5mm achter.

http://img477.imageshack.us/img477/2791/dsc037666oo.th.jpg
http://img477.imageshack.us/img477/9861/dsc037698kt.th.jpg
Een deel van mijn dvd collectie.
http://img477.imageshack.us/img477/6503/dsc037756dg.th.jpg
Het hartje.
http://img477.imageshack.us/img477/5356/dsc037987oz.th.jpg
En mijn nieuwe schatje sinds gisteravond.
http://img477.imageshack.us/img477/8776/dsc037971zi.th.jpg
En nog een keertje, schitterende constuctie al zeg ik het zelf.
http://img477.imageshack.us/img477/2064/dsc037943re.th.jpg
Mijn nieuwe ixos kabel, beschermd door Hellboy :P

Binnenkort betere pics en een specs lijstje!

Wat gaat er nog gebeuren: Scherm ophangen, antenne signaal verbeteren, pc aansluiten via dvi, en dat is het eerst wel.

Zal je vast hard merken die kabel

Anoniem: 158315

Ok,
kdenk ik post mijn zooi ook maar.
Ik noem het een 11.3 set :+
alles staat in een kamer van 3 bij 4 meter, kwoon nog thuis, en zal der nog wel wat jaren blijven :P .
En ik heb alles betaald van een mager Vakkevullersloontje :P
Het zijn in pricipe 1 home cinema set 5.1, dan nog 2 pc sets van 2.1 en 4.1. Met behulp van 18 kilometer kabel, is nu iedere speaker met elk andere verbonden, je hoord dus overal van alles :D vooral leuk voor muziek.

Foto uno

http://img436.imageshack.us/img436/6179/image10ih.th.jpg
Voor het normale oog 1 subwoofer met een ps1 erop, voor het getrainde ook nog een subwoofer van philips ernaast

Foto twee

http://img436.imageshack.us/img436/1254/image26bs.th.jpg

Zet er ook maar even een deel van mijn console collectie erbij inclusief dvdspeler

Foto 3

http://img436.imageshack.us/img436/8909/image38uy.th.jpg

Mijn tv dan, en videorecorder, links en rechts achter de tv staan nog 2 speakers, en op de tv ook 1tje

Foto 4

http://img439.imageshack.us/img439/6623/image48bj.th.jpg

Hier nog een console :Y) , en dan in het onderste vakje rechts achter de telefoon staat een speaker, en erboven achter dat modelautootje nog eentje

Foto 5

http://img439.imageshack.us/img439/8409/image52ws.th.jpg

Aan deze kant staat hetzelf, je kunt het alleen niet goed zien, maar er staat hetzelfde als de foto hierboven.

Foto 6

http://img439.imageshack.us/img439/9299/image64ah.th.jpg

Zie hier dan nog een subwoofer

Foto 7

http://img439.imageshack.us/img439/6510/image74lj.th.jpg

Aantal van mijn games, en natuurlijk een speakertje B)

Foto 8

http://img374.imageshack.us/img374/6804/image90dv.th.jpg

Achter catdog een speakertje verstopt

Foto 9

http://img374.imageshack.us/img374/6633/image80dv.th.jpg

Nog een speakertje opgehangen

Foto 10

http://img474.imageshack.us/img474/3682/image106ri.th.jpg

Achter spongebob nog eentje geplaatst

Foto 11

http://img474.imageshack.us/img474/5453/image113ct.th.jpg

Endan uiteindelijk de bank waar alles in word gekeken.

Alles bij elkaar is het:

Philips 5.1 home cinema set
Creative 4.1 surround set
Creative 2.1 surround set

JVC videorecorder

Deawoo tv

En alle consoles natuurlijk :P

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 158315 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:11:
Het zijn in pricipe 1 home cinema set 5.1, dan nog 2 pc sets van 2.1 en 4.1. Met behulp van 18 kilometer kabel, is nu iedere speaker met elk andere verbonden, je hoord dus overal van alles :D vooral leuk voor muziek.
:'( |:(

Ach, als het klinkt, dan klinkt het é :X

Anoniem: 158315

TomSwinnen schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:22:
[...]

:'( |:(

Ach, als het klinkt, dan klinkt het é :X
Neeee zo bedoelde ik het niet :p, je hoort natuurlek wel overal hetzelfde tegelijk. overal zelfde geluid

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:12
Anoniem: 158315 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:24:
[...]

Neeee zo bedoelde ik het niet :p, je hoort natuurlek wel overal hetzelfde tegelijk. overal zelfde geluid
jah alleen is muziek zo opgenomen en gemasterd dat het t beste klinkt met stereo ;)

Last.fm
Films!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-02 08:18

Offtrack

Ondertitel

Sv3n schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:26:
[...]

jah alleen is muziek zo opgenomen en gemasterd dat het t beste klinkt met stereo ;)
Minor detail, als je een 11.3 set hebt :+

• Leolinedance
  • Laatst online: 31-08-2020
Modbreak:Probeer eens niet 4km tekst te quoten als je met maar 1 zin reageert...

Dat is redelijk wat zooi bij elkaar ja :'(

Ach, als het klinkt dan klinkt het he :X

[Voor 91% gewijzigd door JvS op 28-10-2005 17:21]

Anoniem: 90173

Hallo allemaal

Ik zit ook al een tijd op dit forum mee te kijken net zoals op het htforum. Hierbij een link naar een verhaal over mijn thuisbioscoop.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33697.0

Groet

Allard

Anoniem: 41615

Zo, morgen langs de doe het zelf shop.. Een TNT FleXy Table®: DIY audiophile rack bouwen :P

Anoniem: 100231

Anoniem: 90173 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:06:
Hallo allemaal

Ik zit ook al een tijd op dit forum mee te kijken net zoals op het htforum. Hierbij een link naar een verhaal over mijn thuisbioscoop.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33697.0

Groet

Allard
Nice allard styl volle zet!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ja jongens, nu dat we dachten dat we alle voodoo gehad hadden, krijgen we dit op ons bord geschoteld. De geboden van het luisteren met o.a. "Lieg niet want uw muziek verslecht!" :z

[Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 29-10-2005 01:18]

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

TomSwinnen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:17:
Ja jongens, nu dat we dachten dat we alle voodoo gehad hadden, krijgen we dit op ons bord geschoteld. De geboden van het luisteren met o.a. "Lieg niet want uw muziek verslecht!" :z
haha, ik heb toch wel ff moeten lachen om dat stukje. wat een idiote belg! :o

• Dupje
  • Laatst online: 26-03 18:59
TomSwinnen schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:17:
Die beginnen ze echt wel te vangen op audioforum. Binnen een jaar zitten ze in Beernem.

Heeft er al iemand een nieuw topic klaarstaan btw? Xander? Deze is bijna vol :P
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laad sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee