Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
quote:
JWO schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:31:
[...]

Welke klipsch speakers heb je er aan hangen?

De RF-5 serie (hier nog met veredeld elektriciteitskabel):

http://www.dreamflow.nl/~jelle/got/speaker_full.jpg
quote:
Jag schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:36:
[...]
Daar heb je denk ik helemaal gelijk in. Een amp wordt pas "rommelig" als je hem laat clippen, een speaker gaat gewoon stevig vervormen bij hoge volumes (en je gehoor ook wel trouwens). Ik heb wel eens het signaal geluisterd van een amp @ 400W (was teruggebracht naar line level): klinkt prima, echt totaal vervormingsloos.

Klopt wel dat het vooral een combinatie van je speakers en je eigen gehoor is. Als ik in Paradiso sta begint het geluid ook al te vervormen vanwege het hoge volume terwijl ze daar toch een aardige hoop bakken hebben staan. Anderzijds haal je die volumes natuurlijk lang niet met je consumenten-apparatuur, dus de speakers zijn ongetwijfeld de belangrijkste factor. En de ruimte telt ook nog mee.

Wat wil je ook: op hogere volumes hebben je speakers hogere amplitudes, dus trager, dus minder accuraat, dus vervorming.

Minos111 wijzigde dit bericht 04-10-2005 08:47 (3%)

One second could mean Second
Reg. datum: 30 september 2002

ben jaloers op een collega, daarom post ik zijn set maar even :P

Krell Kav 300i
Usher X-719 speakers (17kg stuk schoon aan de haak EX voet)
Panasonic plasma ding :P
Pioneer Dvd speler (geen idee welk type)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6AYBPEEA

quote:
Ultimora schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:42:

Krell Kav 300i

[afbeelding]

Dat is de 668 of (waarschijnlijker, gezien de rest van zijn set ;)) de 868... ziet er netjes uit, hoge bijzettafel trouwens!!

Exirion> toch hebben veel mensen ipv pixel plus de movie mode aanstaan als ik het engels forum lees over de philips lcd's... bij analoog zou ik waarschijnlijk ook pixel plus aan hebben staan echter, bij dvd's niet.

jorg

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Minos111 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 08:46:
[...]

De RF-5 serie (hier nog met veredeld elektriciteitskabel):

[afbeelding]

[...]

Klopt wel dat het vooral een combinatie van je speakers en je eigen gehoor is. Als ik in Paradiso sta begint het geluid ook al te vervormen vanwege het hoge volume terwijl ze daar toch een aardige hoop bakken hebben staan. Anderzijds haal je die volumes natuurlijk lang niet met je consumenten-apparatuur, dus de speakers zijn ongetwijfeld de belangrijkste factor. En de ruimte telt ook nog mee.

Wat wil je ook: op hogere volumes hebben je speakers hogere amplitudes, dus trager, dus minder accuraat, dus vervorming.
Die luidsprekers zien eruit alsof het heel hard gaat enzo :P Schijn, want ik heb ze gehoord! :)
Reg. datum: 28 november 2001

Mijn ouders hebben de RF-3 serie, maar die gaan ook tot een redelijk volume.. Op een Denon stereo versterkertje (ongeveer 6 jaar oud)..

Reg. datum: 07 januari 2002

Mooi spul he dat klipsch, zelf heb ik de RF-25, zal binnenkort eens pics maken, maar ook op laag volume spelen ze menig andere speaker er uit ;)

Vincent SAV-C1 | Vincent D-150 | Marantz MA-500 | Denon DVD2800MK2 | Klipsch RF25 | Klipsch RB25 | Klipsch RC10 | Klipsch KSW10 | Barco DATA 500

Ik bedoel dat het oogt alsof ze gemaakt zijn om hard te spelen. Daarin tegen heb ik de kwaliteiten van die luidsprekers gehoord.
Het is vooral het gemak waarmee die speakers spelen: de hoorn-technologie maakt het dat de hoge tonen ook op hogere volumes niet schreeuwerig worden, want die tweeter hoeft niet zoveel te doen. Ook is het rendement hoog: 99dB @ 2.83 volts/1 meter, dus je versterker heeft het een stuk minder moeilijk dan bij speakers die meer vragen.

Wat voor kabels hebben jullie trouwens aan de Klipsch hangen? Ik vond het hoog af en toe net iets te schreeuwerig, en ben toen gaan experimenteren met bekabeling. De Nordost Solar Wind is tot nog toe een supercombinatie gebleken: niet alleen hoge tonen verbeterden, maar vooral ook de ruimtelijkheid.

Nou, mijn vader wil er nog niet echt aan geloven, aan andere kabels, maar heb hem wel eens verteld dat een investering in bekabeling hem nog wel zal doen verrassen..

Maar nu hangt er no-name 2.5mm2 aan, en profigold interlink naar de dvdspeler..
(hij vind een cdspeler ook niet nodig. Kortom, nog veel om bij te brengen, haha ;))

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

verstandige vader :P

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Ach, mjah, wat zal ik zeggen :D

quote:
Hookipa schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:27:
Nou, mijn vader wil er nog niet echt aan geloven, aan andere kabels, maar heb hem wel eens verteld dat een investering in bekabeling hem nog wel zal doen verrassen..

(hij vind een cdspeler ook niet nodig. Kortom, nog veel om bij te brengen, haha ;))
Niks ''bijbrengen'', laat het 'em zelf lekker ervaren.
quote:
Ultimora schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:42:

Krell Kav 300i

[afbeelding]
Mooie set
Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Barry schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

Niks ''bijbrengen'', laat het 'em zelf lekker ervaren.
Nee want dan breng je hem ook de verbetering in de set zelf bij. Kan jij al evengoed op de plaats van de kabel gaan liggen :p

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
Hookipa schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:27:

dan heb je de allernieuwste cable towers nog niet geprobeerd, ik heb nog nooit zo'n verschil in geluid gehoord!
http://www.hear.nl/cgi-bi...ieuws_id=2615&LIMIT=0

~ How much wood could a woodchucker chuck if a woodchucker could chuck wood ~

Reg. datum: 18 mei 2004

quote:
spaceben schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:24:
[...]

dan heb je de allernieuwste cable towers nog niet geprobeert, ik heb nog nooit zo'n verschil in geluid gehoord!
http://www.hear.nl/cgi-bi...ieuws_id=2615&LIMIT=0
Hahaha. Ik hoop toch wel dat dit sarcastisch is?

Vooral het feit dat die prulletjes 119 euro kosten is hilarisch. Voor 5 euro maak je hetzelfde in DIY met wat hout en een beetje handigheid?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 17 november 2003

Ik vermoed dat er een een komma te weinig staat; ¤ 1,19

Vidi, Vici, Veni

M'n speakers zijn binnen!!! Zelfs de REL... Nu nog ff ophangen...

www.carina-avensisclub.nl

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

Afgezien van het feit dat die dingen technisch belachelijk zijn denken die lui ook nog eens dat het een toevoeging aan je interieur is.
quote:
Deze Cable Tower is een zeer funktionele en cosmetische oplossing voor het pakket kabels dat ook vaak rommelig op de vloer liggen.
8)7

Het pakket dat op de vloer liggen ook....... :X

zimbab wijzigde dit bericht 05-10-2005 19:32 (10%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Reg. datum: 18 mei 2004

quote:
zimbab schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:03:
Afgezien van het feit dat die dingen technisch belachelijk zijn denken die lui ook nog een dat het een toevoeging van je interieur is.

[...]
8)7

Het pakket dat op de vloer liggen ook....... :X

tis wel vet natuurlijk om zo'n ding te hebben. Ik denk dat ik er zelf ga smelten. tis natuurlijk BULLSHIT dat er ook maar iets veranderd.... maar de theorie is zo grappig..

"geen resonanties in je kabels van de vloer" :X
Mac powered
Reg. datum: 01 februari 2000

Het is genoegzaam bekend dat de audiowereld behoorlijk wat charlatanerie kent, laten we daar maar niet teveel op ingaan in dit topic want anders kunnen we nog een hééle poos doorgaan ben ik bang 8)7

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

quote:
Guido schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:23:
[...]

tis wel vet natuurlijk om zo'n ding te hebben. Ik denk dat ik er zelf ga smelten. tis natuurlijk BULLSHIT dat er ook maar iets veranderd.... maar de theorie is zo grappig..

"geen resonanties in je kabels van de vloer" :X

Straks moeten we onze wandcontactdozen nog met touwtjes ophangen aan het plafond, om resonanties van de muur te onderdrukken. Hmm, misschien een uitvinding waar ik later heel rijk mee kan worden :D

Wat mij ook altijd weer opvalt aan dit soort belachelijke nonsense, is dat het geluid ALTIJD transparater, dynamischer, strakker en gedetaileerder wordt en ze kunnen het NOOIT verklaren! 8)7

Ik heb een vette Marquant boombox op een KODA versterker. Ik vond het geluid niet zo heel goed dus heb ik een audiophile zekering, vibrapods en zilverkabel gekocht. Damn, een wereld van verschil!

quote:
Barry schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:37:
[...]
Ik heb een vette Marquant boombox op een KODA versterker. Ik vond het geluid niet zo heel goed dus heb ik een audiophile zekering, vibrapods en zilverkabel gekocht. Damn, een wereld van verschil!
Je vergeet de Peter Belt producten in je KODA-set!

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Abbadon schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:37:
Het is genoegzaam bekend dat de audiowereld behoorlijk wat charlatanerie kent, laten we daar maar niet teveel op ingaan in dit topic want anders kunnen we nog een hééle poos doorgaan ben ik bang 8)7
Het ging mij eigenlijk puur even om het feit dat ze het blijkbaar nog erg mooi vinden ook. Ze hebben het duidelijk nog nooit aan een vrouw laten zien.

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Pagina: 1 2 3 4 ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: