Ik ben sinds een paar dagen druk bezig met Voipbuster en Firefly. Mijn ervaring met ruis en Firefly overlappen met andere posts maar mogelijk heb ik een paar bruikbare tips. Eerst mijn PC: Toshiba Tecra 8000 (366Mhz en 256Mb ) met een defecte microfooningang/geen opname op de geluidskaart. Omdat ik veel naar het niet gratis buitenland bel Voipbuster van het begin af aan opgewaardeerd met 10 euro plus.
1) Ruis, mogelijke oplossing in instellingen bij Sound devices
2) Firefly, problemen mog. te voorkomen door programma/firefly na gesprek(ken) af te sluiten.
Vanwege de defecte ingang op de geluidskaart een Plantronics DPS 100 headset met USB gekocht, werkte wel maar gaf erg veel ruis. Door de settings bij
Sound devices in Voipbuster aan te passen (
Sound device; audio in: default (geluidskaart) en bij audio out: USB audio device, bij
Speakerphone; audio out: defeault (geluidskaart) en bij Audio in: USB audio device) werd de ruis weggenomen.
Op een andere (snellere) PC met een goedkope Trust headset (6 euro bij de kijkshop) heb ik wel goede resultaten met Voipbuster maar ondanks het wegnemen van de ruis bleef de gesprekskwaliteit bij de ontvanger slecht, het gesprek klonk ver weg. Skype werkt wel goed daarom verder gezocht dankzij deze post Firefly gevonden

en met behulp van de instellingen uit de link in de post geinstalleerd (zelf gebruik ik als stun server: stun.voipbuster.com maar het lijkt ook allemaal te werken zonder stun server).
Gesprekskwaliteit met Firefly is goed. Ook ik kon met Firefly opeens niet meer bellen, ik/firefly kon niet meer inloggen op sip.voipbuster.com, maar na een Restart of langere tijd wachten lukte het weer wel. Meeste gesprekspogingen met Firefly komen direct door en af en toe moet er stevig gerediald worden. Het valt mij op dat wanneer ik Firefly naar ieder gesprek (of een aantal gesprekken kort na elkaar) helemaal afsluit en voor een volgend gesprek weer opstart ik geen problemen heb. Het lijkt erop dat de (login/redial) problemen alleen komen wanneer Firefly langere tijd idle staat.
Het zal duidelijk zijn dat ik Voipbuster alleen voor uitgaande gesprekken gebruik.
Mijn vraag is:
Gebruiken de personen die zeggen probleemloos te werken met Firfly dezelfde instellingen als in de link in deze post en/of komt hun manier van werken overeen met de mijne?
Opmerkingen als dat de problemen met Firefly opzettelijk worden veroorzaakt lijken mij onzin; zelf heb ik goede ervaringen met bel1649 (voor de veel bestemmingen maar 1 tot 2 cent duurder dan Skype) van hetzelfde bedrijf. En geld wordt er toch alleen verdiend met het verkopen van tikken en niet met het gratis bellen dus het bedrijf heeft belang bij zoveel mogelijk uitgaande bellers.