Hoofdcategorieën
Topicacties

Gratis bellen met VoipBuster [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 mei 2004

quote:
Thamart schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:24:
[...]

Ja, dat is moeilijk doen want die hardware die je aanschaft hoort niet bij de dienst die VoIPBuster levert. Een telefoonsetje en een ATA koop jezelf. Een telefoonset kun je altijd gebruiken op welke telefoonlijn dan ook, dus dat is geen weg gegooid geld als je wilt bellen. Daarnaast is een ATA ook niet weg, want er zijn meerdere aanbieders dan VoIPBuster om met een ATA te kunnen bellen.

moet je wel een telefoon lijn hebben..

quote:
Ben je sowieso niet snugger als je alleen en specifiek voor een BETA beldienst via het internet voor dit bedrag apparatuur aanschaft. Maar in mijn visie heeft VoIPBuster je niet verplicht tot deze aanschaf en kun je het ook gebruiken zonder VoIPBuster.

als je eerst even opzoekt wat de vta1000 is voordat je dit soor rare dingen zegt..

quote:
Alle 3rd party werkt niet (meer) optimaal. Simple as that. En als VoIPBuster software nu goed werkt, waarom wil je dan blijven kloten met andere software? Ook ik vind FireFly zeer ok, maar nu het niet (meer) werkt stap ik net zo makkelijk over naar VoIPBusters eigen software hoor...

[/quote]

nogmaals, check ff wat de vta1000 is.
niet iedereen wil als een nerd aan z'n pc gekluisterd bellen.

quote:
FAQ op www.voipbuster.com
I want to configure my own IAX/SIP device for calling with VoipBuster, is that possible?^ top

Yes, you can also use your own IAX/SIP device for making calls via the VoipBuster Network
kijk als dat niet op hun FAQ pagina staat dan hoor je mij ook niet klagen..

Reg. datum: 13 december 2004

Ik kan bevestigen dat na het betalen van mijn 1 euro ik niet meer kan uit bellen via voipbuster anders dan met hun eigen programma. SJPhone, X-Lite en Sipura SPA-3000 ATA werken niet meer.

Registratie account was op 03-08-2005 21:00 uur. Bellen outbound lukte nu wel met andere softphones.
Betalen 1 euro op 04-08-2005 15:42. Outbound bellen lukte alleen nog maar met Voipbuster software.

Dit is nog steeds zo tot op heden.

Aangezien ik een actieve linux gebruiker ben (windows alleen nog voor mijn vrouw) en ik liever via een handset in mijn woonkamer bel was het handig geweest als voipbuster had vermeld dat na betalen 1 euro alleen hun eigen software nog maar zou werken. Dan had ik de 1 euro niet betaald.

<! een korte reactie op voorgande: als je zegt dat iets gratis is dan moet je ook zorgen dat het gratis werkt. Bij een beta product verwacht ik dat het af en toe niet werkt en als het niet werkt dat je dit dan kan melden aan je huidige gebruikers. Voor de rest moeten ze hun FAQ aanpassen -- Just my 2 cents ->

Reg. datum: 17 april 2005

quote:
Webjunkie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:34:
[...]

moet je wel een telefoon lijn hebben..

[...]

als je eerst even opzoekt wat de vta1000 is voordat je dit soor rare dingen zegt..

[...]

nogmaals, check ff wat de vta1000 is.
niet iedereen wil als een nerd aan z'n pc gekluisterd bellen.

[...]

kijk als dat niet op hun FAQ pagina staat dan hoor je mij ook niet klagen..[/quote]

1. Als je dan in het vervolg een naam dropped van een apparaat, kun je er ook bij vertellen wat het is. Ik heb geen zin en tijd om ieders apparatuur op het internet te bekijken. Ofwel, misschien kun je even aangeven wat je exact voor een apparatuur hebt voordat je anderen vraagt om te kijken wat jij in huis hebt staan

2. Ondanks dat je geen normale telefoonlijn hebt blijft het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid dat je deze apparatuur hebt aangeschaft en zo te lezen puur voor een dienst die in BETA fase is. Hoe vaak moet het nog gezegd worden, in testfase, dus als jij daar je complete belgedrag op in wilt stellen is dat ook niet heel wijs. Wellicht toch een KPN lijntje aanschaffen dan voor de backup? Kost maar 9 Euri in de maand dus daar hoef je het ook weer niet voor te laten

3. Voor een telefoonsetje hoef je geen telefoonlijn meer te hebben tegenwoordig, er zijn genoeg apparaten te krijgen waardoor je via het internet kunt bellen met een normale telefoonset. Ook met hardware die via de computer werkt, op welke manier dan ook. Skype, SkypeOut en noem het allemaal maar op

4. Ik heb zelf hier een Zyxel 2602 met 2 SIP telefoniepoorten en ook daar werkt de telefonie mee, zij het dat niet elke poging werkt. Dus ook zonder dat specifieke apparaatje van jou hoef je niet als een nerd aan je computer gekluisterd te zitten. Jij koopt een apparaat waar je computer bij aangeschakeld moet blijven staan, dus niet echt slim in het geval je niet aan je computer gekluiserd wil blijven om te kunnen bellen. Dan was een ATA toch iets verstandiger geweest, niet? En dat kan zelfs heel goedkoop, want deze Zyxels worden voor 30 Euro bijgeleverd bij een Tiscali abonnement. Moet je natuurlijk wel een KPN lijntje voor hebben...

En zo is het kringetje weer rond ;)

5. Het staat op hun FAQ pagina, dat je het ermee kunt gebruiken. En dat kan ook, zoals gezegd, ik gebruik hier SIP Zyxel en het werkt. Zij het dan dat de laatste tijd meerdere pogingen moeten worden gedaan voordat ik er doorheen kom. Geen groot probleem vind ik. Ondanks dat het op hun FAQ pagina staat, het blijft een BETA programma, dus testfase, dus kan er iets veranderen in dit alles. En als dat je niet zint, dan zoek je toch weer een andere leverancier van een soorgelijke dienst.

Blijft staan dat je zelf deze apparatuur aanschaft, niet op aanraden van VoIPBuster, zij leveren enkel de mogelijkheid om als BETA tester hun dienst te TESTEN en het liefst ook nog op hun eigen software. Die dus nu naar behoren werkt

Thamart wijzigde dit bericht 12-08-2005 22:30 (15%)

Reg. datum: 17 april 2005

quote:
tweakmiv schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:11:
Ik kan bevestigen dat na het betalen van mijn 1 euro ik niet meer kan uit bellen via voipbuster anders dan met hun eigen programma. SJPhone, X-Lite en Sipura SPA-3000 ATA werken niet meer.

Registratie account was op 03-08-2005 21:00 uur. Bellen outbound lukte nu wel met andere softphones.
Betalen 1 euro op 04-08-2005 15:42. Outbound bellen lukte alleen nog maar met Voipbuster software.

Dit is nog steeds zo tot op heden.

Aangezien ik een actieve linux gebruiker ben (windows alleen nog voor mijn vrouw) en ik liever via een handset in mijn woonkamer bel was het handig geweest als voipbuster had vermeld dat na betalen 1 euro alleen hun eigen software nog maar zou werken. Dan had ik de 1 euro niet betaald.

<! een korte reactie op voorgande: als je zegt dat iets gratis is dan moet je ook zorgen dat het gratis werkt. Bij een beta product verwacht ik dat het af en toe niet werkt en als het niet werkt dat je dit dan kan melden aan je huidige gebruikers. Voor de rest moeten ze hun FAQ aanpassen -- Just my 2 cents ->

Nou en dan had je die 1 Euro niet betaald. En dan? Je betaald tegenwoordig ook 1 Euro om een uur of nog korter te parkeren in het centrum, je betaald een Euro om je computer en je scherm voor relatief korte tijd aan te hebben, je betaald er tegenwoordig 2 van als je een drankje neemt op het terras...

Feit blijft nog steeds dat je gratis kunt bellen naar vaste nummers in grote delen van de wereld. Feit blijft ook dat het via een ATA (of gelijksoortig apparaat) met meerdere keren proberen kunt bellen. Indien dit niet meer zo is, kun je nog steeds GRATIS bellen naar vaste nummers, maar dan via je computer. Als je dit toch -tig Euri uitspaart voor bellen naar familie ver weg of weet ik wat dan mag je nog steeds blij zijn voor 1 Euro.

Snap het serieus niet, je neemt als deel aan een BETA dus testfase, daarin kunnen dingen veranderen. Wil je dat niet, blijf dan van een dergelijke dienst af, betaal zeker geen Euro en blijf duur bellen naar buitenland via KPN. Moet je hier ook niet gaan mieren, dit topic gaat over oplossingen en mogelijkheden. Niet om wat er niet mogelijk is en gaan lopen foeteren, schelden en mierenneuken.

En als je zegt dat iets gratis is, moet je ook zorgen dat het gratis werkt --> dat doet het dus ook

Ik heb momenteel een ATA doosje hier, en heb Voipbuster nu zover dat ik ermee kan bellen.

Als ik echter bel, hoort de vaste telefoon wel geluid, maar van vast naar voip komt er niets door,,,, via hun proggie werkt t wel :?

DJSmiley wijzigde dit bericht 13-08-2005 00:34 (8%)

Het topic even uitgebreid doorgelezen. Ik deel ook graag mijn ervaring...

Tot nu toe aangeschaft / opgezet:
- 1 Voipbuster account (Sinds 22 juli), 10 euro visa mislukt, 1,08 euro 0900 nr gelukt.
- Budgetphone.nl/Talkin2ya; 2 x VOIP Onbeperkt, 1 x Voip prepaid + nummerportering van Versatel naar hun aangevraagd (portering is nog in verwerking, tijdelijke 030 nr's gekregen). (Sinds begin augustus)
- Plantronics DSP-400 USB headset (Sinds eind juli)
- Hardphone AT-320 series (http://www.atcom.cn/En_AT-320.html) . (Sinds 11 augustus)
- Softphone Xten eyeBeam (is volgens mij de Pro van Xlite?) (Sinds 12 augustus).

- Skype (weer verwijderd vanwege geen open standaard zoals SIP/IAX, en geen vast nr in Nederland)
- Woize (weer verwijderd, wel een vast 020 nr in Nederland, maar slechte kwaliteit geluid)

Nog aan te schaffen / op te zetten:
- Asterisk centrale op FreeBSD (Volgende week eens proberen).
- ATA apparatuur voor analoge telefoon en fax.
- Wellicht nog meer Hardphone's als de centjes dit toelaat, om uit te proberen.
- eyeBeam SDK , om zelf een softphone schil te maken naar eigen wens. (Ligt sterk aan de kosten, en of er ook 3de partijen zijn die dit doen)

Mijn VOIP ervaringen afgelopen paar weken:
- Voipbuster met de nieuwe voipbuster software werkt voor mij goed. Ik gebruik het voor de gratis bestemmingen. Met eyeBeam (Xlite?) hoor ik wel de telefoon overgaan bij de andere partij. Maar zodra er opgenomen wordt, hoor ik niets. Ik heb de instellingen gebruikt zoals een aantal mensen hier hebben aangegeven voor SIP, maar moet er ook bij vermelden dat ik 1 euro in mijn account heb.

- Budgetphone.nl accounts. Gaat vrij rap, al na 1 dag had ik via TPG post een brief met mijn account gegevens. Voor 9,50 euro per maand krijg ik onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland. De kosten voor bellen naar mobiel ben ik nog nergens goedkoper tegen gekomen. (4 eurocent start, 18 cent piek, 16 cent dal).
LET OP! Sommige van jullie gaan dit leuk vinden, en sommige ook niet. Met testen kwam ik erachter dat bellen naar mijn budgetphone.nl SIP account's nummerweergave/callerid wordt meegestuurd van bellers die nummerweergave blokkering hebben ingeschakeld! Ik heb dit met een KPN vaste lijn, Telfort mobiel en Vodafone mobiel geprobeerd. En in alle gevallen kreeg ik het nummer in mijn display. (dit schijnt normaal voor 112 alarmnummer ook te werken, via een bepaald protocol). Het lijkt erop dat Budgetphone.nl dit protocol doorstuurt. Al mag dat volgens de telecomwet denk ik niet. Ik ben benieuwd of meer mensen met Budgetphone.nl account deze ervaring kunnen delen.
Tevens vind ik het ook appart dat nummerweergave van mijn 030 talkin2ya nummer (ik zou niet weten hoe ik het aan of uit zet), in de meeste gevallen niet werkt. Bij een Versatel en Telfort komt het niet aan, bij een KPN lijn met bedrijfscentrale, heb ik mijn nummer wel in het display gezien.

Ook hebben ze al een eigen nummerplan in gebruik. Je kan direct Nederlands netnummers bellen, zonder 0031 etc. Dat is ook wel prettig, alleen staat het nergens vermeld.

De PARK knop/functie van mijn Softphone werkt (nog) niet met dit netwerk. Ik heb hier nog geen navraag naar gedaan.

Op de website staat dat ze voicemail 2 e-mail bieden. Sinds ik mijn accounts heb (pas nog maar een week), werkt dit niet. Ik heb met de helpdesk gebeld, die aangeeft dat dit een tijdelijke storing is. Het is nu echter al minimaal een week. Het is voor mij nog geen ramp, maar wel het vermelden waard.

- Plantronics DSP-400 USB headset ben ik zeer tevreden over. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus ik kan niet zeggen of een goedkope headset zonder DSP etc, het beter of slechter doet.

- Hardphone AT-320 series. Heb ik nog maar kort. Ik heb de nieuwste SIP firmware geladen. Maar er lijken toch nog wat vreemde bugs. Vaak gaat mijn toestel niet meer over als ik er naar toe bel. Behalve als ik hem boot, dan werkt het weer even.

- Softphone Xten eyeBeam 1.1. Heb ik pas sinds vandaag. Dus kan er nog weinig zinnigs over zeggen. Behalve dat het een vrij uitgebreide interface en veel functies heeft. Zie http://www.xten.com/index...roducts&smenu=eyebeam voor een screenshot.

Vragen waarop ik nog geen antwoord op kon vinden:
- Fax. Geloof het of niet, maar ook dit gebruik ik nog wel eens. Ik heb zo via google en diverse VOIP sites nog geen Soft(fax)phone kunnen vinden. Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn? Ik heb wel begrepen dat je een fax via een ATA nog kan gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?

- Iemand al meer ervaring met budgetphone nummer weergave? (zie mijn budgetphone verhaal hierboven)

- Hoeveel tijd (uren?) ben ik kwijt met het opzetten van een wat standaard Asterisk machine, met wat eerste basis functies als voicemail? Er vanuit gaande dat er een standaard FreeBSD machine klaar staat, en ik basis/gemiddelde unix/bsd ervaring heb.

Ervaring wisselen
In dit topic te lezen zijn hier een hoop mensen die het leuk vinden dit soort nieuwtjes te proberen en te testen. Ik sta er open voor dat mensen mij op mijn msn (msn@raceman.nl) of ICQ (1178786) toevoegen om ervaringen met VOIP en binnenkort Asterisk uit te wisselen en te proberen.

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu. Hulp en mening zijn welkom!

quote:
DJSmiley schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:31:
Ik heb momenteel een ATA doosje hier, en heb Voipbuster nu zover dat ik ermee kan bellen.

Als ik echter bel, hoort de vaste telefoon wel geluid, maar van vast naar voip komt er niets door,,,, via hun proggie werkt t wel :?
Ik kan dit bevestigen, alleen dan met eyeBeam softphone. Zie ook mijn vorig bericht (vlak na jouw bericht).

quote:

Deze doet het niet, krijg deze foutmelding:

Unfortunately, the link you have clicked is not available.

Your transfer cannot be completed. Most likely the file has exceeded its allotted bandwidth or has been removed by the original sender or a recipient.

Dus nogmaals de vraag, kan iemand een mirror van het voipbuster programma maken? Alvast bedankt.

Online Games, RCT & meer: www.demi-web.tk | KIJK DAAR OOK VOOR DE EMERGENCY-4 VERTALING

ATTENTIOOOON!!!

Ik wil eigenlijk bijzonder graag die AGC uitzetten ergens. Ik heb al meerdere problemen hiermee gehad. Dit komt ook omdat ik bel met speakers en microfoon maar met skype heb ik hiervan nog nooit last gehad (echo's enzo). Dus waar zit die registry entry precies?
Reg. datum: 02 januari 2005

Ik herhaal nogmaals een eerdere post:

BELANGRIJK NIEUWS!

Ze zijn met de nummers gestopt omdat ze via een ander systeem werken. En niet omdat ze vol zitten. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebelt te worden op het nummer wat je hebt gekregen via het Voipbuster programmaatje

Op dit moment werken ze weer via het SIP protocol. Als je het programma van voipbuster opstart zal er eerst een connectie worden gelegt met de connectionserver van voipbuster. De connectieserver geeft aan het programmaatje een SIP URL ,password,loginnaam terug. Waardoor er elke keer als je het programmaatje opstart belt via een andere SIP url met onbekende loginnaam en password.

Hierdoor heeft Voipbuster er voor gezorgt dat er (voor nieuwe) gebruikers alleen met het Software programmaatje gebelt kan worden.

Op lange termijn verwacht ik dan ook dat mensen die nu met hardware phone's bellen en deze hebben ingesteld op Voipbuster niet meer zullen werken, door deze verandering.

Voor de mensen die niet kunnen bellen na opwaardering lees dit : Gratis bellen naar vaste nummers

quote:
Lt. Marx schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:38:
Ik wil eigenlijk bijzonder graag die AGC uitzetten ergens. Ik heb al meerdere problemen hiermee gehad. Dit komt ook omdat ik bel met speakers en microfoon maar met skype heb ik hiervan nog nooit last gehad (echo's enzo). Dus waar zit die registry entry precies?

Ik heb er zelf geen last van, terwijl die aanstaat. Maar ik kan hem ook uitzetten.
Bij mij zit dat bij de geluidsinstellingen van Windows (speaker), daar heb ik een knop advanced/geavancceerd. Daar staat de optie AGC bij mij aangevinkt.

Reg. datum: 26 juni 2005

quote:
spasieba schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:39:
[...]

Wie kan er nog gebeld worden op z'n 010 nummer????

FireFly 3rd party weer erop gezet en
hiermee kan ik wel gebeld worden
op mijn 010 nummer ! _/-\o_
FireFly ingesteld op IAX werkt weer als een trein.
Dus dan toch maar weer de originele VOIPBUSTER software
eraf gooien .....

Reg. datum: 20 juli 2005

Byte_Me, ik geloof dat mijn problemen met het ruizen van voipbuster's softphone voorbij zijn: ik heb creaitve's geluidskaart buiten werking gesteld en in plaats hiervan the onboardgeluidssysteem van mijn moederbord in werking gesteld. Dit blijkt wonderen te kunnen verrichten.

Er zijn mensen die momenteel claimen weer het netwerk van voipbuster met bijvoorbeeld de softphone van FireFly te kunnen gebruiken. Mijn fireFly meldt:'Sip registration failed for network voipbuster (503)'.

Reg. datum: 13 februari 2005

je kunt tegenwoordig je wachtwoord wijzigen bij voipbuster

dit kun je doen in het nieuwe programma van voipbuster

ook worden je creditcard gegevens niet meer opgeslagen

tenminste je moet elke keer je gegevens weer invullen

ook kun je voor een 2e keer 1 euro overmaken

dit zijn mijn bevindingen van zat 13-08-2005 22 uur

Ad

Reg. datum: 21 juli 2005

Kan je ervaring met budgetphone.nl niet bevestigen,

Vriend belde mij met nummerdoorgave aan en die zag ik ook.

belde daarna met m'n VoDSL van tweak en geen nummer weergave.
Belde vanaf vodafone geen nummer weergave.

Plus was in gesprek met vriend van me en opeens verbinding verbroken (ging via budget) heb prepaid nummer geen geld erop.
hij belde mij daarna direct kreeg melding van yakin nog iets dat m'n bel tegoed op is en daarom niet bereikbaar.
Ik belde daarna zelf en ging gewoon over ???

maar goed dit is offtopic sorry.
vreemd.

/mamoman

quote:
Raceman schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:51:
Het topic even uitgebreid doorgelezen. Ik deel ook graag mijn ervaring...

Tot nu toe aangeschaft / opgezet:
- 1 Voipbuster account (Sinds 22 juli), 10 euro visa mislukt, 1,08 euro 0900 nr gelukt.
- Budgetphone.nl/Talkin2ya; 2 x VOIP Onbeperkt, 1 x Voip prepaid + nummerportering van Versatel naar hun aangevraagd (portering is nog in verwerking, tijdelijke 030 nr's gekregen). (Sinds begin augustus)
- Plantronics DSP-400 USB headset (Sinds eind juli)
- Hardphone AT-320 series (http://www.atcom.cn/En_AT-320.html) . (Sinds 11 augustus)
- Softphone Xten eyeBeam (is volgens mij de Pro van Xlite?) (Sinds 12 augustus).

- Skype (weer verwijderd vanwege geen open standaard zoals SIP/IAX, en geen vast nr in Nederland)
- Woize (weer verwijderd, wel een vast 020 nr in Nederland, maar slechte kwaliteit geluid)

Nog aan te schaffen / op te zetten:
- Asterisk centrale op FreeBSD (Volgende week eens proberen).
- ATA apparatuur voor analoge telefoon en fax.
- Wellicht nog meer Hardphone's als de centjes dit toelaat, om uit te proberen.
- eyeBeam SDK , om zelf een softphone schil te maken naar eigen wens. (Ligt sterk aan de kosten, en of er ook 3de partijen zijn die dit doen)

Mijn VOIP ervaringen afgelopen paar weken:
- Voipbuster met de nieuwe voipbuster software werkt voor mij goed. Ik gebruik het voor de gratis bestemmingen. Met eyeBeam (Xlite?) hoor ik wel de telefoon overgaan bij de andere partij. Maar zodra er opgenomen wordt, hoor ik niets. Ik heb de instellingen gebruikt zoals een aantal mensen hier hebben aangegeven voor SIP, maar moet er ook bij vermelden dat ik 1 euro in mijn account heb.

- Budgetphone.nl accounts. Gaat vrij rap, al na 1 dag had ik via TPG post een brief met mijn account gegevens. Voor 9,50 euro per maand krijg ik onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland. De kosten voor bellen naar mobiel ben ik nog nergens goedkoper tegen gekomen. (4 eurocent start, 18 cent piek, 16 cent dal).
LET OP! Sommige van jullie gaan dit leuk vinden, en sommige ook niet. Met testen kwam ik erachter dat bellen naar mijn budgetphone.nl SIP account's nummerweergave/callerid wordt meegestuurd van bellers die nummerweergave blokkering hebben ingeschakeld! Ik heb dit met een KPN vaste lijn, Telfort mobiel en Vodafone mobiel geprobeerd. En in alle gevallen kreeg ik het nummer in mijn display. (dit schijnt normaal voor 112 alarmnummer ook te werken, via een bepaald protocol). Het lijkt erop dat Budgetphone.nl dit protocol doorstuurt. Al mag dat volgens de telecomwet denk ik niet. Ik ben benieuwd of meer mensen met Budgetphone.nl account deze ervaring kunnen delen.
Tevens vind ik het ook appart dat nummerweergave van mijn 030 talkin2ya nummer (ik zou niet weten hoe ik het aan of uit zet), in de meeste gevallen niet werkt. Bij een Versatel en Telfort komt het niet aan, bij een KPN lijn met bedrijfscentrale, heb ik mijn nummer wel in het display gezien.

Ook hebben ze al een eigen nummerplan in gebruik. Je kan direct Nederlands netnummers bellen, zonder 0031 etc. Dat is ook wel prettig, alleen staat het nergens vermeld.

De PARK knop/functie van mijn Softphone werkt (nog) niet met dit netwerk. Ik heb hier nog geen navraag naar gedaan.

Op de website staat dat ze voicemail 2 e-mail bieden. Sinds ik mijn accounts heb (pas nog maar een week), werkt dit niet. Ik heb met de helpdesk gebeld, die aangeeft dat dit een tijdelijke storing is. Het is nu echter al minimaal een week. Het is voor mij nog geen ramp, maar wel het vermelden waard.

- Plantronics DSP-400 USB headset ben ik zeer tevreden over. Ik heb echter geen vergelijkingsmateriaal, dus ik kan niet zeggen of een goedkope headset zonder DSP etc, het beter of slechter doet.

- Hardphone AT-320 series. Heb ik nog maar kort. Ik heb de nieuwste SIP firmware geladen. Maar er lijken toch nog wat vreemde bugs. Vaak gaat mijn toestel niet meer over als ik er naar toe bel. Behalve als ik hem boot, dan werkt het weer even.

- Softphone Xten eyeBeam 1.1. Heb ik pas sinds vandaag. Dus kan er nog weinig zinnigs over zeggen. Behalve dat het een vrij uitgebreide interface en veel functies heeft. Zie http://www.xten.com/index...roducts&smenu=eyebeam voor een screenshot.

Vragen waarop ik nog geen antwoord op kon vinden:
- Fax. Geloof het of niet, maar ook dit gebruik ik nog wel eens. Ik heb zo via google en diverse VOIP sites nog geen Soft(fax)phone kunnen vinden. Iemand een idee wat de mogelijkheden zijn? Ik heb wel begrepen dat je een fax via een ATA nog kan gebruiken. Kan iemand dit bevestigen?

- Iemand al meer ervaring met budgetphone nummer weergave? (zie mijn budgetphone verhaal hierboven)

- Hoeveel tijd (uren?) ben ik kwijt met het opzetten van een wat standaard Asterisk machine, met wat eerste basis functies als voicemail? Er vanuit gaande dat er een standaard FreeBSD machine klaar staat, en ik basis/gemiddelde unix/bsd ervaring heb.

Ervaring wisselen
In dit topic te lezen zijn hier een hoop mensen die het leuk vinden dit soort nieuwtjes te proberen en te testen. Ik sta er open voor dat mensen mij op mijn msn (msn@raceman.nl) of ICQ (1178786) toevoegen om ervaringen met VOIP en binnenkort Asterisk uit te wisselen en te proberen.

quote:
jongerenchaos schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:49:
Ik herhaal nogmaals een eerdere post:

BELANGRIJK NIEUWS!

Ze zijn met de nummers gestopt omdat ze via een ander systeem werken. En niet omdat ze vol zitten. Hierdoor is het niet meer mogelijk om gebelt te worden op het nummer wat je hebt gekregen via het Voipbuster programmaatje

Op dit moment werken ze weer via het SIP protocol. Als je het programma van voipbuster opstart zal er eerst een connectie worden gelegt met de connectionserver van voipbuster. De connectieserver geeft aan het programmaatje een SIP URL ,password,loginnaam terug. Waardoor er elke keer als je het programmaatje opstart belt via een andere SIP url met onbekende loginnaam en password.

Hierdoor heeft Voipbuster er voor gezorgt dat er (voor nieuwe) gebruikers alleen met het Software programmaatje gebelt kan worden.

Op lange termijn verwacht ik dan ook dat mensen die nu met hardware phone's bellen en deze hebben ingesteld op Voipbuster niet meer zullen werken, door deze verandering.

Voor de mensen die niet kunnen bellen na opwaardering lees dit : Gratis bellen naar vaste nummers
Hoe kom je aan die informatie?

My website | Me @ Twitter
Intel C2Q Q6600 | 4 GB RAM | 500 GB HDD | GF 9600GT | X-Fi Xtreme Gamer | WiFi 802.11a/b/g/n | Windows 7 Professional x64

Reg. datum: 12 augustus 2005

quote:
Tomsworld schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:45:
Er wordt me plots heeeeel wat duidelijk toen ik 1 euro wou betalen.

Toen zij paypal.

[...]

Toen dacht ik ik ken die naam van ergens, ik betaal daar nog wat aan, ik snel ff in mij CC history gaan kijken en idd.

www.callcheap.be

Een carrier die hier in be fixed call bied voor 0,05 cent per gesprek, kwaliteit is af en toe minder maar het werkt best aardig.

Blijken die ook te billen als Finarea.ch

Dus ff kijken en ja www.Finarea.ch een zwitsers telecom bedrijf.

De credit card payments worden afgehandeld via bibit.com via onderstaande url kan je met je cc nummer & bedrag zien voor wie de betaling geind is.

https://secure.bibit.com/jsp/shopper/OrderInfo.jsp

Dat bedrijf opereert onder veel verschillende namen, zie onderstaande posting van het voipuser forum :

--------------------------------------------------------------------------------
Because I haven't seen it mentioned, and because it might throw an interesting light on their setup, and possibly future pricing plans:

VoipBuster is a service operated by Swiss telco Finarea SA,
which also operates call1899 and call18866. Here is a list of
other services they operate throughout Europe -- not sure if it is complete:

www.1031telekom.at (AT)
www.telediscount.at (AT)
www.billignet.at (AT)
www.1899.com (UK)
www.call18866.co.uk (UK)
www.voipbuster.com (UK)
www.telesoldes.com (FR)
www.telerabais.com (FR)
www.callcheap.be (BE)
www.directbellen.be (BE)
www.telediscount.nl (NL)
www.bel1649.nl (NL)
www.01071telecom.de (DE)
www.telediscount.de (DE)

These services are of two types: (a) call a shared-revenue number, priced according to where you want to call, and then dial your destination number. You will be billed by your normal phone provider, no pre-registration needed; and (b) register on their website and place calls by dialling an "equal access" prefix (i.e. 1899 in the UK); you will be charged a per-call charge of a few pence or cents, and then a per minute charge (which is optionally announced at the beginning of the call, and which to some destinations is 0).

I suspect that the VoipBuster service will end up with a charging system like (b) -- a couple of cents per call, and then either nil or a few cents per minute for destinations with a competitive telecom market, and more for monopoly-ridden destinations.

I have been using their Austrian 1031 service for the past eight months and have had absolutely no problem, neither technical nor billing-related, so I am confident that once VB enters production it will be a useful and reliable service.

quote:
mamoman2 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 22:45:
Kan je ervaring met budgetphone.nl niet bevestigen,

Vriend belde mij met nummerdoorgave aan en die zag ik ook.

belde daarna met m'n VoDSL van tweak en geen nummer weergave.
Belde vanaf vodafone geen nummer weergave.

Plus was in gesprek met vriend van me en opeens verbinding verbroken (ging via budget) heb prepaid nummer geen geld erop.
hij belde mij daarna direct kreeg melding van yakin nog iets dat m'n bel tegoed op is en daarom niet bereikbaar.
Ik belde daarna zelf en ging gewoon over ???

maar goed dit is offtopic sorry.
vreemd.

/mamoman

[...]

Misschien doordat het een prepaid account is. Mijn prepaid account moet nog geactiveerd. Heb nu nog enkel 2 volledige accounts.
Ik heb met vodafone zonder nummerweergave gebeld, en die kwam toch door.

Zelf ben ik hier zeer tevreden over: http://www.belknap.nl/ O-) O-) O-)

Reg. datum: 08 november 2001

kan iemand mij uitleggen wat mijn voordeel is als ik bv via belknap bel via voipbuster?

Amien90, je dient je altijd af te vragen wat gaat het mij momenteel kosten om naar land x te bellen?

Bijvoorbeeld kost het momententeel om naar Spanje via voipbuster te bellen: 0,00 euro; bij belknap is dit 4,5 eurocent bij aanvang van het gesprek plus 3 eurocent per minuut. Zodra voipbuster hiervoor meer in rekening zal gaan brengen dan wordt belknap zeer aantrekkelijk. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Reg. datum: 08 november 2001

maar het is zeker niet mogelijk om via een 0900 nummer naar een land te bellen wat niet gratis is via voipbuster .. maar uiteindelijk wel gratis is omdat je lokaal belt via vopipbuster.. zeker vanwege nummer herkenning?

Reg. datum: 14 augustus 2005

Mijn bevindingen na een maand kloten met Voipbuster:

Ik ben nog een van de gelukkigen die een 010 bezit :P
Tot vandaag heb ik echter nog nooit de bel hier horen rinkelen.
Firefly werkte hier nooit inkomend... nu plotseling wel 8)7

Wat heb ik zoal getest:
Voipbuster: Uit> werkt al tijden stabiel met SIP. Inkomend> nooit aan de praat gekregen.
Firefly: Uit> werkt dan wel , dan weer niet met IAX. Inkomend> werkt sinds vandaag met IAX
SIPtronic SIP/IAX hardware phone: Uit > werkt 2 weken stabiel met SIP. AIX werkt niet. Inkomend> nooit aan de praat gekregen, zowel niet met SIP als IAX .

De uitdaging was om al het verkeer af te handelen op de hardware phone. Inkomend had ik het al snel aan de praat. Uitgaand nooit werkend gekregen. Alles geprobeerd. 100 topics doorgelezen ( Ook in buitenlandse fora) Vooral bij onze oosterburen zit veel kennis.

Ik ga nu de IAX firmware er maar weer inblazen. Firefly verhaal heeft me moed gegeven.

Ben er na een maand wel achter dat er bij de Voipbuster jongens ontzettend veel gesleuteld is.
Wat vandaag werkt doet het morgen weer niet en andersom.
Vandaar ook de vele berichten van "bij mij werkt dit en dat wel" terwijl het een dag laten weer anders is. Ze zetten je steeds weer op het verkeerde been.

Ut Blijft Beta :+

Life feels like hell should.

Goed, ik zal vanavond ff dat 0900 nummer bellen waardoor ik onbeperkt kan bellen met Voipbuster :)

Is het zeker dat er _geen_ rekening komt na het bellen van dit 0900 nummer? (Extra kosten boven op die 1eur).

Zo niet, dan doe ik het dus fff :)

A 12 gauge cross to the forehead: a savior in a shell.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: