Hoofdcategorieën
Topicacties

[SEO] Tips & Trucs

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: André
Moderator WEB/GFX/DTE
Waarom zou je keyword density hoger liggen dan? Die is precies hetzelfde op beide domeinen.

Alleen staat hoogstwaarschijnlijk aap.nl wel hoger omdat het keyword in het domein voorkomt. Hierbij ga ik er van uit dat beide domeinen even oud zijn en evenveel backlinks hebben.

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

is dus met zekerheid te zeggen dat bij identieke content en omstandigheden, aap.nl hoger scoort? Is dit te bewijzen (maybe documentatie google?)

Lágrimas negras
Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
Vinzzz schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:49:
is dus met zekerheid te zeggen dat bij identieke content en omstandigheden, aap.nl hoger scoort? Is dit te bewijzen (maybe documentatie google?)
Googlen naar "Tweakers"
In de resultaten zie je in de url's www.tweakers.net staan, waarbij tweakers vetgedrukt is. Lijkt me duidelijk toch?

Cheatah wijzigde dit bericht 12-01-2006 15:01 (12%)
Reden: typo

I finally found you, my personal slaughter. As an appetizer, I let you taste my daughter!
Call me sick but this is what I need. My only purpose here is for you to feed!

Moderator WEB/GFX/DTE
quote:
Vinzzz schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:49:
De makkelijkste manier om het te checken is door te zoeken naar bedrijfsnamen, bijna altijd krijg je het bedrijf als eerste resultaat omdat de naam in de url staat.

quote:
Cheatah schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:00:
[...]

Googlen naar "Tweakers"
In de resultaten zie je in de url's www.tweakers.net staan, waarbij tweakers vetgedrukt is. Lijkt me duidelijk toch?

Hier twijfel ik over, kan toch ook zijn dat het gewoon wordt vetgedrukt omdat het toevallig in de tekst van de resultaatpagina staat en binnen die tekst wordt ieder woord waarop gezocht is, dikgedrukt. Ik kan daar niet uitsluitsel uithalen...

quote:
André schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:02:
[...]

De makkelijkste manier om het te checken is door te zoeken naar bedrijfsnamen, bijna altijd krijg je het bedrijf als eerste resultaat omdat de naam in de url staat.
maar juist dat "omdat de naam in de url staat" is het hekelpunt. Is dat zo, of is dat toevallig omdat de bedrijfsnaam toch al veel op de website wordt genoemd?

Vinzzz243 wijzigde dit bericht 12-01-2006 15:08 (9%)

Moderator WEB/GFX/DTE
Het is natuurlijk zo dat naar een bedrijfssite veel gelinked wordt met de bedrijfsnaam als linktekst, dat is ook de voornaamste reden dat een bedrijf vaak op 1 staat met zijn eigen naam.

Het is gewoon een feit dat je voor woorden die in je domein staan extra pluspunten krijgt, hierover zijn al veel discussies geweest die dezelfde conclusie hadden. In het eerder genoemde voorbeeld van die aap.nl zal bij gelijke specificaties de aap.nl toch iets hoger staan omdat die net wat meer pluspunten krijgt voor het woord aap in zijn domeinnaam.

Check ook deze lijst eens:
http://www.seomoz.org/articles/search-ranking-factors.php

Reg. datum: 02 juli 2003

Ik heb even een vraag waar ik al een tijdje mee zit. Ik heb een website mijndomein1.nl, dit is een persoonlijke website deze moet nu eigenlijk zakelijk worden maar veel mensen kennen deze url al. Ik heb als nieuw domein mijndomein2.nl waar de bezoekers eigenlijk naartoe moeten worden gestuurd.

Mijn vraag was nou hoe kan ik dat het beste doen met behoud van de rank in google en zonder penalty omdat het twee websites met dezelfde inhoud zijn.
Moet ik een httacces maken met een 301 regel of het domein koppelen of via php header? Wat is de beste oplossing?

Boe, zegt de koe

Zolang het maar een 301 permanently moved redirect is...feitelijk heeft mijndomein1.nl dan geen inhoud meer maar verwijst die overal naar mijndomein2.nl

Oke maar zo dat geen penalty opleveren omdat de inhoud nog in de cache staat?

Je kunt pagina's uit Google's cache verwijderen via onderstaande link.

http://services.google.co...=reload&lastcmd=login

MarkvE wijzigde dit bericht 16-01-2006 21:30 (8%)

Oke bedankt voor de info.

Moderator WEB/GFX/DTE
Gewoon een 301 plaatsen is al meer dan genoeg ;)

toch nog een vraag dan, is het nog nodig om domein2 aan te melden bij google of gaat dat automatisch door de 301?

Moderator WEB/GFX/DTE
Automatisch ;)

Voor Ilse en MSN kan het handmatig aanmelden wel eens helpen.

Certified BUFH

Wij worden heel geod gevonden door Google, en krijgen een hoop verkeer van hun. Maar de andere zoekmachines bezorgen bijna geen verkeer. Google bezorgt een 10voud meer bezoekers. Hier heb je een aantal bezoekeraantallen van deze maand vanaf de zoekmachine's

Iemand een idee, hoe dat kan?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- Google    36890    36948
- Yahoo    2655    2678
- Google (Images)    2126    2650
- Ask Jeeves    871    889
- AOL    649    654
- Unknown search engines    155    155
- Dogpile    150    150
- Netscape    109    113
- MSN    66    67
- DMOZ    45    45
- Others    231    233

Currently Reading - Pragmatic Programmer | ZCE 5 zoekt baan in omgeving Amsterdam

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

Marktaandeel?

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Inderdaad, zo liggen de verhoudingen op dit moment gewoon bij de zoekmachines. Google wordt gewoon het meest gebruikt.

Moderator WEB/GFX/DTE
Sites met hot-items voor tieners (MSN) en huisvrouwen (Ilse) kunnen op z'n top 5% van je bezoeker leveren, maar over het algemeen is het lager dan 1%. En dat komt puur door het marktaandeel.

blijf het niet eerlijk vinden doe zoveel moeite om mijn html zo prachtig mogelijk te houden en voor keyword webdesign aantrekkelijk te maken

maar de meest oerlelijke website's blijven in die top 10 maar komen voor dat woord ( oerlelijk qua code )

Canon 40d - 50mm f/1.8 - portfolio check mijn weblog www.koenvdzanden.nl

Het bedrijf Allyourmedia gebruikt overduidelijk trucs om bovenin google te komen en ze hebben nog succes ook. Hoe kan het dat ze hier niet voor gestrafd worden?

Dit is hun HTML/CSS:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
* HTML:
<span class="aym">Webdesign, Reclamebureau, ALLYOURMEDIA is een creatief fullservice webdesign 
      & reclamebureau met gevestigd in Arnhem, Gelderland en Holten, Overijssel. 
      reklame, reklamebureau, reclame, (flash)webdesign, webdesigners, multimediadesign, multimedia, 
      webmanagement, contentent management tool, tools, webpagina's, websiteontwikkeling, databases, php, programmeurs, 
      flash-webdesigner, showcase, portfolio, webdesign, internetbureau, internetontwerp, 
      internetdiensten, diensten, internetdienstverlening , productiemaatschappij, 
      websitebouwer, site, sites, sitemaker, web, webapplicaties, presentatie, reclameburo, reklameburo, 

.................... enzovoort .......................

n onder andere : 
BIOFAIR.NL | HONDAMOTOR.NL | DB-ELECTRONICS.NL | CHERIO.COM | VRIJETIJDCHEQUE.COM | VERRASSINGSCHEQUE.NL |
WIMMERMACHINE.NL | HOTCHOCS.NL | MARKTUITERT.NL | IPS-TRADE.COM | PHOCEENNE.BE | NOVEL.NL |
KENTEKEN-DATE.NL | SCOOTKOERIERS.NL | NJOYFASHION.COM | BOKS-OOLBEKKINK.NL | SHKSPORTCENTRUM.NL | BLOEMISTERIJROZET.NL | 
SAMENCO.NL | CASSEROLE.NL | CLP | TOPALERT.NL | INTEXARCHITECTEN.NL | GDB-TRAINING.NL | FAILLISSEMENTVERZEKERDKEUR.NL |

© copyright 2005::ALLYOURMEDIA Webdesign & Reclamebureau:: hjkv HJKV
      </span>

code:
1
2
3
4
5
6
* CSS:
.aym {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 1px;
    line-height: 1px;
    color: #FFFFFF;
}

getfirefoxnow wijzigde dit bericht 19-01-2006 08:58 (4%)

The wait is over. Firefox empowers you to browse faster, more safely and more efficiently than with any other browser. Join more than 75 million others and make the switch today.

Reg. datum: 11 april 2000

omdat het wel moet opvallen en getest worden door een google medewerken. Alles gebeurd automatisch qua indexering :) Je kan volgens mijn misbruik melden en dan wordt het vanzelf gechecked

position: relative;

20022006 | 050207

Via http://www.google.nl/supp...sfied&submit=Continue kun je slechte zoekresultaten melden bij Google. Ik heb alleen mijn bedenkingen of dit werkt... Ik meld soms wel eens wat (sites met alle plaatsnamen van Nederland er in) maar die blijven vaak erg lang hangen.

Moderator WEB/GFX/DTE
Nee, dat doe je hier: http://www.google.nl/intl/nl/webmasters/spamreport.html

Het algoritme kan gewoon niet alle spam detecteren, dus gewoon aangeven en dan gaat een google medewerker de site een penalty of een ban geven.

quote:
André schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:38:
Waarom zou je keyword density hoger liggen dan? Die is precies hetzelfde op beide domeinen.

Alleen staat hoogstwaarschijnlijk aap.nl wel hoger omdat het keyword in het domein voorkomt. Hierbij ga ik er van uit dat beide domeinen even oud zijn en evenveel backlinks hebben.

Omdat "aap" oko in het domeinnaam voorkomt. Of het letterlijk onder de noemer 'keyword density' valt valt te betwijfelen, maar ik doelde erop dat omdat dit woord in het domein staat, deze beter scoort.

@Vinzzz
Dat durf ik met 99,9% zekerheid te beweren ja

@Kvdzanden
Content is king. Zolang de inhoud van je site niet boeiend is, zul je ook niet hoog scoren. De opbouw van je code is echt geen reden om je hoger te positioneren.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 85 86 87 88 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: