Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/56308
Dit lijkt tegenwoordig vaker voor te komen, maar nooit staat er nou eens bij wat de criteria is die Google hanteerd bij het verwijderen van sites uit haar index. Ik gebruik voor mijn werk regelmatig "technieken" die de ranking verbeteren, maar ik weet dus niet meer wat ik wel en niet moet en kan gebruiken.
Wat ik al weet niet te doen:
Ik ben nu bezig met een groot project waarbij het erg belangrijk is dat veel pagina's goed worden opgenomen in zoekmachines, en dan vooral Google. Alle tips 'n' tricks zijn dus welkom
Dit lijkt tegenwoordig vaker voor te komen, maar nooit staat er nou eens bij wat de criteria is die Google hanteerd bij het verwijderen van sites uit haar index. Ik gebruik voor mijn werk regelmatig "technieken" die de ranking verbeteren, maar ik weet dus niet meer wat ik wel en niet moet en kan gebruiken.
Wat ik al weet niet te doen:
- Schotel de zoekmachine geen andere inhoud voor dan hetgeen je de gewone bezoekers laat zien;
- Keyword spamming in verborgen tags is niet wenselijk;
- Teveel onzinnige keywords opnemen in je meta-tags die niet terug komen in de site zelf doen meer kwaad dan goed.
- Index pagina's exporteren van relevante onderdelen (producten) in een site, deze linken dmv. een site-map, en daarvan goede pagina's opbouwen die doorlinken naar dynamische pagina's in de site zelf (waar een order geplaatst kan worden, bijvoorbeeld);
- Simpele meta description en keywords. Niet overdrijven, houd het basic. Laat over alle index pagina's wel de algemene bedoeling van de site terugkomen;
- Goede titel tag inhoud;
- Semantisch opgezette HTML, headers niet in plaatjes stoppen, etc.;
- URI paden leesbaar houden, logische paden gebruiken.
Ik ben nu bezig met een groot project waarbij het erg belangrijk is dat veel pagina's goed worden opgenomen in zoekmachines, en dan vooral Google. Alle tips 'n' tricks zijn dus welkom
[ Voor 3% gewijzigd door Blue-eagle op 29-07-2005 15:31 ]