Hoofdcategorieën
troep.com

waarschijnlijk heb je een engelse service pack over een nederlandse windows cd gegooid, of andersom.

Kan dat trouwens met nlite?

aan je taalinstellingen kan het niet liggen (tenzij je op de een of andere manier een multi-langual windows hebt)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

GoTd*mn
Reg. datum: 01 december 2004

nou.. ik ben begonnen aan een multiboot cd (met easyboot), werkt opzich best goed.
ware het niet dat windows niet installeert, omdat het na het eerste scherm (hardware configuratie herkennen) gewoon op zwart springt.
ik weet niet of iemand hier ervaring heeft met dit programma, het is zeker een aanrader.
(http://www.ezbsystems.com/easyboot/)
zodra ik eruit ben hoe ik windows werkend kan krijgen, zal ik het hier posten.
ps, met dit programma heb ik het voor elkaar gekregen, om 2 xp installaties, met extra programma's, op 1 cd te krijgen.

Reg. datum: 12 december 2003

quote:
Jimbolino schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 01:56:
waarschijnlijk heb je een engelse service pack over een nederlandse windows cd gegooid, of andersom.

Kan dat trouwens met nlite?

aan je taalinstellingen kan het niet liggen (tenzij je op de een of andere manier een multi-langual windows hebt)
met nlite kan je idd SP2 slipstreamen, het kan trouwens ook dat hij RyanVMpakketje heeft gebruikt ipv die van Hp38guser.

Reg. datum: 23 november 2004

hoi weet iemand de app switch voor ewido security suite 3.5?

like.no.other
Reg. datum: 14 oktober 2004

Ik ben ook weer bezig geweest met een unattended DVD, maar ik heb nu een klein probleem. Ik ben media player 10 namelijk kwijt. :P Natuurlijk heb ik dat ergens aangevinkt, maar daar gaat het nu niet om. Ik wil hem weer terug zonder dat ik XP opnieuw moet installeren.

Ik heb dus vrolijk Media Player gedownload, komt hij met het verhaal dat de windows versie niet geschikt is. Na wat zoeken op GoT kwam ik deze oplossing tegen, maar die werkt dus niet. Weet iemand hoe je Media Player terug kan krijgen, zonder windows opnieuw te moeten installeren? Ik zat zelf te denken aan dat installatiepakket van XP N, maar die kan ik niet vinden. :'(
Reg. datum: 14 augustus 2002

Zelf heb ik WMP compleet verwijderd (dus ook de oude player/cdplayer EN compatability). Is overbodige troep.
om dan toch WM stream support te hebben en wmv 9 of lager te kunnen afspelen, en wm streams in je browser te kunnen zien, zie deze site.

In het bijbehorende forum staat ook wat je moet doen om toch wmp(10) te kunnen installeren:
http://www.msfn.org/board...howtopic=40707&st=140

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

quote:
hp38guser schreef op zondag 04 september 2005 @ 22:25:
Ok, voor de testers:

Microsoft Update test-addon NL

Gebruik in combinatie met nLite 1.0b6. Dit pack is het resultaat van vele malen testen om Windows Update standaard naar Microsoft Update te laten verwijzen. Ben nu vreselijk benieuwd of dit system-specific of system-wide werkt. Laatste zou erg mooi zijn :)
Het is alweer een poosje geleden, maar ik heb nu eindelijk 1 laptop die ik ff kan formatteren. Is het nog nodig?

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

updatepack.nl

quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:25:
[...]

Het is alweer een poosje geleden, maar ik heb nu eindelijk 1 laptop die ik ff kan formatteren. Is het nog nodig?
Natuurlijk

Acheron wijzigde dit bericht 20-09-2005 00:16 (41%)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Ik ben bezig met een Unattended XP NL SP2 CD, waarbij die SP2 nog geintergreerd moet worden.

De enige NL CD die ik momenteel voor handen heb, is een XP SP1 NL CD. Als ik daar met N'lite of handmatig de SP2 'integrate', dan krijg ik als 'ie bijna klaar is, een ongeldige bewerking in 'update.exe'.

Illustratie:
http://www.tweakers.net/ext/f/66505/thumb.jpg

Als ik daarna met N'lite opnieuw de directory waar ik in werk refresh, houdt 'ie vrolijk vol dat het een SP1 CD is.

Is er een mogelijkheid om eerst SP1 er uit te slopen? Zo ja, welke files moet ik dan weggooien?

edit:

Het blijkt dat dit wel zou moeten werken, uit de overige reacties hier, maar dit werkt bij mij echt niet, hrm..

PromWarMachine wijzigde dit bericht 17-09-2005 03:57 (47%)

de cd met XP+SP1 op harde schijf in een map zetten heb je gedaan?

quote:
Mr TweaK schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 04:29:
de cd met XP+SP1 op harde schijf in een map zetten heb je gedaan?

Ja, in die map werk ik...

edit:

Ondanks die error heb ik hem toch laten installeren op een Virtual Machine. Tijdens de installatie gaat het goed, maar hij installeert alleen SP1.

PromWarMachine wijzigde dit bericht 17-09-2005 13:46 (29%)

quote:
PromWarMachine schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:45:
Ja, in die map werk ik...

edit:

Ondanks die error heb ik hem toch laten installeren op een Virtual Machine. Tijdens de installatie gaat het goed, maar hij installeert alleen SP1.
vreemd.... is het een orginele cd?

updatepack.nl

Nog eens flink nagedacht over het voorkomen van opflitsende dos-vensters:

RunOnceEx.cmd
code:
1
REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft .Net Framework 1.1 SP1" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "startx /B /WAIT /D%CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework cmdow /run /hid %CDDRIVE%\$oem$\install\dotNetFramework\install.cmd" /f

:P

Reden voor deze wijziging is dat alles wat door install.cmd wordt uitgevoerd zo wel wordt weergegeven (voortgangsindicatoren), iets wat ik met StartX alleen niet voor elkaar krijg.

Acheron wijzigde dit bericht 18-09-2005 18:45 (38%)

Z/
Reg. datum: 27 november 2000

Kun je in je i386 map bestanden gewoon replacen? Bijvoorbeeld calc.ex_ direct door de power toy calc.ex_ ? Of valt de setup er dan over omdat er een calc.ch_ bestand extra bij zit en de grote van het exe bestand dan niet klopt!?
Of moet je het bestand dan ook nog in zo'n setup bestand registreren!?

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

-dubbel-

Jazco2nd wijzigde dit bericht 18-09-2005 21:42 (96%)

@ ozner dat kan gewoon, ik doe het niet alleen met calculator, maar ook met andere dingen zoals notepad, loginscherm bestandje, setup bmp bestandje etc. etc.

is het met StartX als beginregel in een cmd bestand (en startX.exe in system32) gewoon mogelijk om alle .cmd bestandjes (behalve runonceex dan) te vervangen (om het flitsende zwarte schermpje niet te krijgen)? Dus gewoon simpelweg een verbetering van cmdow.exe?

Nocturnal Metamorphoses

Ik heb dus ook een Unattended CD gemaakt. Ik test hem met VMware. Ik krijg voordat het text-setup gedeelte begint een error. Regel 16 van mijn winnt.sif klopt schijnbaar niet. Het gaat om de drivers.

gedeelte van mijn winnt.sif:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch="yes"
    TargetPath=\WINDOWS
    Filesystem=*
    WaitForReboot="No"
    OemPNPDriversPath="Drivers\000_chipset\850;Drivers\000_chipset\875P;Drivers\001_vga\ati;Drivers\001_vga\nvidia" 
    DriverSigningPolicy=Ignore

Wat is er nu verkeerd?? Als ik de laatste 2 regels (OemPNPDriversPath & DriverSigningPolicy) weghaal doet ie t wel gewoon...

1.. 2.. 3... Techno!

removed...

Mr TweaK wijzigde dit bericht 19-09-2005 13:40 (99%)

Nocturnal Metamorphoses

quote:
Ik heb de fout dus gevonden. Het blijken dus de haakjes te zijn die ik gebruikt heb bij OemPNPDriversPath. In de Ultimate Unattended Guide op MSFN.com staan in het voorbeeld gewoon haakjes erbij. Op de supportsite van MS staan er geen haakjes. Erg wazig. Maar hij doet t nu!

1.. 2.. 3... Techno!

quote:
CaptainM schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:37:
[...]

Ik heb de fout dus gevonden. Het blijken dus de haakjes te zijn die ik gebruikt heb bij OemPNPDriversPath. In de Ultimate Unattended Guide op MSFN.com staan in het voorbeeld gewoon haakjes erbij. Op de supportsite van MS staan er geen haakjes. Erg wazig. Maar hij doet t nu!
ok, nog ff 1 ding: drivers voor je graka worden continu vernieuwd, en verder installeert setup alleen maar de driver en niet de bijhorende tooltjes. ik ben gestopt met het adden van drivers voor videokaarten.

Hp38guser, lukt de augustus (of misschien september) pakketje al een beetje? lees er niets meer over hierzo en op ryanvm forum....?

quote:
Mr TweaK schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:52:
[...]

vreemd.... is het een orginele cd?
Nee, de CD die ik naar lokaal gekopieerd heb, is een kopie van een legale CD waar iemand anders al SP1 in gemerged heeft. Dat is het probleem. Die wil ik er uit hebben, voordat ik SP2 er bij stop.

quote:
PromWarMachine schreef op maandag 19 september 2005 @ 17:10:
Nee, de CD die ik naar lokaal gekopieerd heb, is een kopie van een legale CD waar iemand anders al SP1 in gemerged heeft. Dat is het probleem. Die wil ik er uit hebben, voordat ik SP2 er bij stop.
je kan SP1 niet verwijderen en dan SP2 erinstoppen. zoals ik al zei, een raar probleem. kan je er niet echt meehelpen. die update.exe, is dat een alleenlezenbestand? verwijder die bestand eens voor de gein?

updatepack.nl

RyanVM's Windows XP Post-SP2 Update Pack NL September Release _/-\o_

Nu met meer dan 100 unieke fixes, Microsoft Update, Flash 8 plug-in en alle Windows Media Player 9 fixes.

Integratie direct via nLite of met behulp van Siginet's RVMPack installer: RVM_Integrator_1.0RC11.exe

nLite en Siginet's RVMPack installer niet doorelkaar gebruiken!

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

Ben nieuw in het wereldje van unattended installs, en ben halverwege van een tut over 't zelf doen. Werken jullie allemaal met nLite?

Ik heb bv de install bestanden van de Ned. Corp. versie van XP Pro met SP1 erbij, daarnaast heb ik SP2 apart (die merge ik dus met de install bestanden). En dan dit post-SP2 updatepack erbij.

Wat doen jullie er verder nog bij, naast chipset, audio, video en netwerk drivers?

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: