Hoofdcategorieën
GoTd*mn
Reg. datum: 01 december 2004

quote:
Mr TweaK schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:37:
bij mijn weten kan het niet wat jij zegt... als er winnt.sif aanwezig is in de map i386, dan wordt er gedaan wat daar staat. van flyakite zijn manier heb ik nog nooit gehoord iig. zal wel een keer gaan lezen...

flyakite zijn manier, is een complete multiboot cd / dvd maken, wat dus een hele hoop werk is, en ik ben misschien wel bereid dat te doen, maar dan moet ik het op een dvd gooien denk ik (cd begint vol te raken).

op dit moment heb ik erop staan:
XPpro (duh)
avg antivirus
crapcleaner
firefox (1.06)
KX drivers
MS anti spyware
msg plus
msn
office 2003 (gestript tot 190 mb, word, powerpoint, outlook)
O&O defrag
totalcommander
winamp

in totaal goed voor zo'n 640 mb (complete cd), valt best mee, maar met multiboot denk ik dat ik of wat moet dumpen, of een dvd moet gebruiken (wat voor een paar honderd mb ook zo zonde is.

maar bedankt in ieder geval :)

Z/
Reg. datum: 27 november 2000

Ik heb een nieuwe nLite CD gemaakt met een engels windows. Gewoon dingen die ik altijd doe, maar nu in de nieuwste nLite.
Ik boot mijn systeem van CD om Windows te installeren, alles gaat goed totdat ik in de selectie van partities mijn oude Windows partities niet meer kan vinden (ongepartitioneerde ruimte zegt setup).

Windows setup heeft dus gewoon mijn hardeschijf (waarop Windows is/was geinstalleerd) verwijderd. Ben dus al mijn data kwijt, zo'n 200GB... Ben druk bezig met recovery... maar de hamvraag is natuurlijk: Waarom verwijderd Windows automatisch die hardeschijf?? Ik heb hem het niet verteld! Help!

Dit is mijn nLite WINNT.sif file:
quote:

[Data]
Autopartition = 0
FloppyLess = 1
MsDosInitiated = 0
UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
UnattendMode = FullUnattended
UnattendSwitch = Yes
OemPreinstall = No
OemSkipEula = Yes
FileSystem = *
WaitForReboot = No
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
TargetPath = Windows
DriverSigningPolicy = Ignore
NonDriverSigningPolicy = Ignore

oZner wijzigde dit bericht 12-09-2005 22:06 (26%)

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

updatepack.nl

oZner, heb je wel de juiste key ingevuld ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Reg. datum: 12 december 2003

quote:
oZner schreef op maandag 12 september 2005 @ 22:06:
Ik heb een nieuwe nLite CD gemaakt met een engels windows. Gewoon dingen die ik altijd doe, maar nu in de nieuwste nLite.
Ik boot mijn systeem van CD om Windows te installeren, alles gaat goed totdat ik in de selectie van partities mijn oude Windows partities niet meer kan vinden (ongepartitioneerde ruimte zegt setup).

Windows setup heeft dus gewoon mijn hardeschijf (waarop Windows is/was geinstalleerd) verwijderd. Ben dus al mijn data kwijt, zo'n 200GB... Ben druk bezig met recovery... maar de hamvraag is natuurlijk: Waarom verwijderd Windows automatisch die hardeschijf?? Ik heb hem het niet verteld! Help!

Dit is mijn nLite WINNT.sif file:

[...]

als je het volgende in je winnt.sif zet hou je controle over het formatteer geintje dat windows je geflikt heeft. dit is het enige niet-unattend dingetje, de rest zal automagisch gaan.

[Data]
AutoPartition = 0
[Unattended]
FileSystem=*

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:

Waarom zou je dit eigenlijk willen?
Unattended is veeeel sneller, waarschijnlijk wil jij de mogelijkheid openhouden om windowsonderdelen te selecteren...
--> Dan nog gaat het installeren een stuk sneller als je het gewoon unattended laat doen, en na de installatie onderdelen verwijdert die je niet wil.
Met Nlite selecteer je de onderdelen die je zeker nooit zal gebruiken en in winnt.sif kun je een standaardselectie maken van dingen die je sowieso wel niet wil.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

GoTd*mn

voor het geval ik de cd ergens anders gebruik (andere gebruikers), is het erg vervelend als mijn accounts automatisch gemaakt worden, dus wil ik ook kunnen kiezen dat de cd normaal geinstalleerd wordt.

Z/
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
Mr TweaK schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:24:
als je het volgende in je winnt.sif zet hou je controle over het formatteer geintje dat windows je geflikt heeft. dit is het enige niet-unattend dingetje, de rest zal automagisch gaan.

[Data]
AutoPartition = 0
[Unattended]
FileSystem=*
Als je goed kijkt hebt ik dat ook ingevuld in mijn winnt.sif (zie quote in post)! ;)

@ hp38guser: is dat ms' straf als je de verkeerde key invult?! :( Lekker is dat, zul je maar een tiep fout maken oid! Anyway, als het goed is klopt die key bij deze installatie!

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

ŻŻŻŻŻŻŻ
Reg. datum: 14 april 2003

Iemand hier al eens met Windows PE of BartPE gewerkt? Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:

• Windows PE is een lichte versie van Windows XP die vanaf een bootable cd draait, deze kun je downloaden als je een MSDN-licentie hebt (dacht ik).
• BartPE is een klein programma'tje dat een bootable Windows CD maakt vanuit je eigen installatie bestanden, deze kun je dan helemaal aanpassen met bijvoorbeeld een virusscanner, eigen installatiemenu's erop :) BartPE is hier gratis te downloaden.

Helaas is een MSDN licentie mij veel te duur :'(

Edit: Zie ook dit topic

babbaloerie wijzigde dit bericht 13-09-2005 11:20 (9%)

Jah Babba daar heb ik wel eens mee gewerkt :) 'k heb om eerlijk te zijn de cd nu in m'n player zitten om m'n scriptpc te spoelen :)

Overigens heb ik maanden terug al eens een Unattended dvdtje gemaakt. Ik zal binnenkort weer eens een nieuwe release gaan bouwen (want de securitypatches die er in zitten zijn best wel achterhaald :p

quote:
oZner schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:55:
[...]
Als je goed kijkt hebt ik dat ook ingevuld in mijn winnt.sif (zie quote in post)! ;)

@ hp38guser: is dat ms' straf als je de verkeerde key invult?! :( Lekker is dat, zul je maar een tiep fout maken oid! Anyway, als het goed is klopt die key bij deze installatie!
ah so, niet goed opgelet dan. maaruh... een ongeldige key opgeven in winnt.sif resulteert in een ongewilde format? nog nooit van gehoord... das zeker iets uit SP2?

Smartphone Addict
Reg. datum: 28 oktober 2004

quote:
hp38guser schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:46:
[...]

doe eens gek en kijk eens onder Help in MPC ;)
MPC?

>> Nokia N and E-series <<

quote:
Media Player Classic.....

ŻŻŻŻŻŻŻ

quote:
TheVisionMaster schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:30:
Jah Babba daar heb ik wel eens mee gewerkt :) 'k heb om eerlijk te zijn de cd nu in m'n player zitten om m'n scriptpc te spoelen :)

Overigens heb ik maanden terug al eens een Unattended dvdtje gemaakt. Ik zal binnenkort weer eens een nieuwe release gaan bouwen (want de securitypatches die er in zitten zijn best wel achterhaald :p
Welke gebruik je? Windows PE of BartPE? Als je Windows PE gebruikt, hoe kom je eraan? :9~

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

WinPE zit onder andere bij OEM kits; 3 OEM licenties of meer in een doosje, alleen voor SystemBuilders (winkels).

BartPE is wat flexibeler wat dat betreft, die maak je zelf aan de hand van een XP/2003 install source (i386 dir is al genoeg).

Alleen BartPE via RIS opstarten lukt me nog niet echt hier...WinPE wel.
ŻŻŻŻŻŻŻ

quote:
BackSlash32 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:12:
WinPE zit onder andere bij OEM kits; 3 OEM licenties of meer in een doosje, alleen voor SystemBuilders (winkels).

BartPE is wat flexibeler wat dat betreft, die maak je zelf aan de hand van een XP/2003 install source (i386 dir is al genoeg).

Alleen BartPE via RIS opstarten lukt me nog niet echt hier...WinPE wel.
Jammer dat je niet ff bij ze langs kan gaan en vragen om een kopietje :P

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
nick_haak schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:25:
voor het geval ik de cd ergens anders gebruik (andere gebruikers), is het erg vervelend als mijn accounts automatisch gemaakt worden, dus wil ik ook kunnen kiezen dat de cd normaal geinstalleerd wordt.

Je zou bijv het maken van jouw useraccounts in een aparte cmd en/of .reg bestandje kunnen zetten, die je dan in een rar SFX zet (non silent, of mooier: wel silent maar dan even in het licentievenster iets zetten zodat je op "Accepteren" kunt drukken om je gebruikers aan te maken en op Annuleren om het niet te doen).
Dit rar sfxje laat je dan door je runonceex aant eind uitvoeren. Scheelt een hoop werk op andere pcs.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

GoTd*mn

dat is ook een mogelijkheid, maar wat ik wilde is dus niet mogelijk (net voorat je in windows setup komt, een keuze menu om te kiezen attended / unattended)?
bedankt in ieder geval, dan ga ik denk ik toch maar kijken of ik een multiboot cd'tje kan maken. (en of er nog ruimte is)

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
babba schreef op woensdag 14 september 2005 @ 00:25:
Jammer dat je niet ff bij ze langs kan gaan en vragen om een kopietje :P

Er zijn ook andere manieren om aan die dingen te komen O-)

Niet dat dat nodig is, we hebben 2 ActionPacks in huis + de laatste 3 Windows 2003 Servers die we hebben weggezet kwamen met WinPE2005 (win2003SP1 based) geleverd :)
Reg. datum: 23 november 2004

hoi ik heb een vraag,hoe kan ik de next button aangeven in een cmd file voor diskeeper?

@ECHO OFF
ECHO.
ECHO Installing diskeeper pro
ECHO.
start /wait %systemdrive%\diskeeper\diskeeper.exe /s

EXIT

andree wijzigde dit bericht 15-09-2005 11:03 (79%)

Reg. datum: 12 november 2001

bla

henri8096 wijzigde dit bericht 09-10-2006 21:47 (99%)

ŻŻŻŻŻŻŻ

quote:
henri8096 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:03:
[...]

Heb BartPE op mijn USB-stick staan. (bootable)
Erg handig, past in je broekzak en je hebt altijd een rescue tool bij je.

Dat ben ik nu ook aan het proberen :) Staat zo'n tutorial op Tomshardware.com :P
't Is alleen dat dat meestal niet werkt op een pc ouder dan 2 jaar :P

babbaloerie wijzigde dit bericht 15-09-2005 19:27 (11%)

Reg. datum: 29 juli 2003

Heb een unatended cd gemaakt, drivers worden allemaal herkend. Echter tijdens de Windows setup komt hij met de melding dat er een plug and play monitor gevonden heeft. Hoe krijg ik deze melding weg.

GoTd*mn

heb jij toevallig de "ConfigureAtLogon" setting op 0 staan (winnt.sif)?
in dat geval zou het misschien werken als die op 1 staat (dan wordt de monitor / grafische kaart pas ingesteld bij het inloggen).
als je die regel niet hebt staan in je unattended bestand, kan je hem altijd toevoegen met een 1 als waarde.

Reg. datum: 09 maart 2004

quote:
andree schreef op donderdag 15 september 2005 @ 09:59:
hoi ik heb een vraag,hoe kan ik de next button aangeven in een cmd file voor diskeeper?

@ECHO OFF
ECHO.
ECHO.
start /wait %systemdrive%\diskeeper\diskeeper.exe /s

EXIT

Probeer dit eens...

code:
1
2
3
4
5
CLS
@ECHO OFF
ECHO.
ECHO.
start /wait %systemdrive%\diskeeper\diskeeper.exe /s /v/qn

Bij mij werkt dit, werkt het bij jouw niet... Doe dan dit:

1. Download WinRAR en Installeer het.
2. Druk met de rechter muiknop op Diskeeper.exe
3. Klik op "Open with WinRAR"
4. Pak alle bestanden uit
5. Gebruik de uitgepakte installer

bassie91 wijzigde dit bericht 15-09-2005 20:09 (4%)

Reg. datum: 07 april 2003

Beste medetweakers. Ik heb zojuist ook een unattended CD gemaakt met NLite. Wat dingen gestript, SP2 slipstreamed en de rest van de ISO mooi volgezet met allerhande software die ik nodig heb of wil installeren na een fresh install. :)

De installatie met de nieuwe cd Het ging allemaal perfect en de installatie ging ook goed. Ik zit nu dus te typen op die pc. Nu heb ik echter een probleem wat ik nog niet eerder ben tegengekomen. Veelkomende woorden in windows zoals 'Deze Computer' zijn nu veranderd naar Engels. Ik heb dus nu een mixed Nederland - Engels versie. Nu maakt mij EN of NL niet zo veel uit, maar mixed wel. Dus mijn vraag: kan ik de taal nu helemaal nog naar EN zetten of helemaal naar NL? En wat ik moet ik voor instellingen bij NLite veranderen zodat dit niet weer gebeurt?

Jullie moeten weten dat de vorige goede installatie (NL SP2, niet gestript) nog als backup op m'n oude schijf staat. Dus een eventueel taalbestand kan ik natuurlijk altijd overkopiëren.

Specs:
A64 3000+
2x 512 Mb PC3200
Gf 2 TI (jaja, terugval ... )
200 GB (backup = 80Gb Maxtor)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 27 28 29 30 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: