Als antwoord op rowo:
Ik heb een vraag uitstaan bij laptops4u, maar had nog geen antwoord en weet nu dus nog geen levertijd. De schatting van laptops4u Jan was dat de A6va goedkoper zou zijn dan de M6va (maar dan heb je geen ZBD paneel). En Asus heeft een mooie reputatie op te houden voor levertijd, dat schijnt nogal uit te lopen
Als antwoord op f.deken:
Ik weet het niet. Voor mezelf had ik eerst een limiet van ca 1200 euro. In dat segment zijn helemaal geen SXGA+ laptops te koop. Die starten pas bij ca 1400 euro (acer TM4650, HP NX8220 (wel WSXGA+, ipv mijn voorkeur voor 4:3 SXGA+)). Neem je genoegen met een mindere grafische kaart (X300) dan is er HP NX6120/NC6120/NX6125 (Turion) (ik schrijf de type nummers uit mijn hoofd op, kan dus iets mis zijn), en IBM R51. Als je de garantie minimaal op 2 jaar wilt hebben lukt het dus niet voor veel minder dan 1500 euro. Dat is dus al meer als mijn oorspronkelijke limiet. Die 1700 euro voor een V6V vind ik eigenlijk dan ook te gortig worden. Maar tja, een glimmend scherm, ik weet het niet. Op ons werk hebben we Dell D610's (SXGA+, 14"), en die hebben een mat scherm. Die resolutie SXGA+ wil ik gewoon hebben, omdat ik ook op m'n crt (19"of 21") op min. 1280 x 1024, of 1400 x 1050 werk. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de echte eerste ervaringen met de m6va, maar volgens mij zijn er nog niet veel die het systeem al echt hebben. Dus het blijft lastig...
Ik denk dat voor 90% (of meer) van de mensen 512 Mb genoeg is. Op mijn werk gebruik ik echter een desktop 2.8Ghz P4 met XP-pro, X-server software (Reflection X), (meerdere keren) visual studio 6, outlook continue open, en een berg andere software (bedrijfswege verplicht: virus scanner e.d.). Na uitbreiding van 512Mb naar 1Gb merkte ik wel wat verschil (contant geheugen gebruik is ca 600 Mb, minder swappen nu), maar op een oude 800Mhz PC van 256Mb naar 512Mb was een VEEL groter verschil. De processor maakt volgens mij nauwelijks iets uit voor day-to-day work, als de processor maar redelijk recent is. Op werk is voor Visual Studio de I/O (disk) de bottleneck, terwijl dat al een 7200rpm schijf is. Voor mezelf heb ik voor een pentium-m 760 ipv een 750 en 1Gb ipv 512Mb geen 250 euro over.
kdekker wijzigde dit bericht 30-08-2005 19:47 (4%)