Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 13 augustus 2005

een mogelijk alternatief voor de m6va is, wat mij betreft, de v6 serie.

als je geen zin hebt in de 'glare' type schemen zit je hier ook beter mee. in de nieuwe overzichtsfolder van asus staat dat de m6va serie nl. een glare schem heeft!

ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen bovenstaande laptops... wat is jullie mening hierover?

De V6V is wel aanmerkelijk (ca. 250 euro) duurder, heeft een X600 kaart ipv X700, mist TV-out (voor sommigen belangrijk) en schijnt hitteproblemen te hebben. En helaas, zowel de M6Va, als de V6V, maar ook de A6Va is lastig 'in het echt' te zien.

Volgens laptops4u komt van de A6Va ook een SXGA+ uitvoering. Zo heb je dan 3 asus laptops, met SXGA+, waar w.s. de A6Va (ColorShine) de goedkoopste zal zijn. Alleen de M6Va (Crystal + Color Shine) en V6V (volgens laptops4u: ColorShine, volgens asus website niets vermeld over Crystel & Color shine voor de V6V: http://www.asus.com/produ...p;l1=5&l2=26&l3=0) hebben een ZBD (zero bright dots) LCD. Dat zegt misschien iets over de kwaliteit van het scherm.

Voor de duidelijkheid ColorShine = glare panel, CrystalShine = high brightness.

Reg. datum: 13 juli 2005

wisten ze ook te vertellen wanneer de A6Va in SXGA+ uitvoering komt? Lijkt me een mooi alternatief voor de M6.

dat de v6v duurder is, hangt er vanaf welk type je neemt. Volgens mij gaan de meeste mensen hier de m6va 800 3p kopen. deze kost ongeveer 1900 euro.
de v6v 8095 P kost precies hetzelfde!
wat mij betreft is de langzamere dvdrw het grote minpunt. (2x ipv 8x)

kun je me misschien meer vertellen over het hitte probleem?

ps de v6v 80080P is te bezichtigen bij de mycom in leiden. het is dan welliswaar het vorige model maar in de nieuwe asus gids te zien is het design identiek gebleven.

Zie [Ervaringen] Asus V6 serie (Sonoma Centrino) voor meer info m.b.t. warmte problemen.

Ik zat zelf overigens te kijken voor m6va-8004p (ca 1550) en V6V-8080P (ca 1725)

weet jij al wat je gaat bestellen? de m6va of de v6v? ik ben van plan om ook wat grafische toepassingen te draaien (autocad- en maya-achtigen) en wat cs programma's.
denk je dat de iets snellere processor en dubbel werkgeheugen + iets snelere videokaart hier ècht wonderen verrichten?

Als antwoord op rowo:
Ik heb een vraag uitstaan bij laptops4u, maar had nog geen antwoord en weet nu dus nog geen levertijd. De schatting van laptops4u Jan was dat de A6va goedkoper zou zijn dan de M6va (maar dan heb je geen ZBD paneel). En Asus heeft een mooie reputatie op te houden voor levertijd, dat schijnt nogal uit te lopen :)

Als antwoord op f.deken:
Ik weet het niet. Voor mezelf had ik eerst een limiet van ca 1200 euro. In dat segment zijn helemaal geen SXGA+ laptops te koop. Die starten pas bij ca 1400 euro (acer TM4650, HP NX8220 (wel WSXGA+, ipv mijn voorkeur voor 4:3 SXGA+)). Neem je genoegen met een mindere grafische kaart (X300) dan is er HP NX6120/NC6120/NX6125 (Turion) (ik schrijf de type nummers uit mijn hoofd op, kan dus iets mis zijn), en IBM R51. Als je de garantie minimaal op 2 jaar wilt hebben lukt het dus niet voor veel minder dan 1500 euro. Dat is dus al meer als mijn oorspronkelijke limiet. Die 1700 euro voor een V6V vind ik eigenlijk dan ook te gortig worden. Maar tja, een glimmend scherm, ik weet het niet. Op ons werk hebben we Dell D610's (SXGA+, 14"), en die hebben een mat scherm. Die resolutie SXGA+ wil ik gewoon hebben, omdat ik ook op m'n crt (19"of 21") op min. 1280 x 1024, of 1400 x 1050 werk. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de echte eerste ervaringen met de m6va, maar volgens mij zijn er nog niet veel die het systeem al echt hebben. Dus het blijft lastig...

Ik denk dat voor 90% (of meer) van de mensen 512 Mb genoeg is. Op mijn werk gebruik ik echter een desktop 2.8Ghz P4 met XP-pro, X-server software (Reflection X), (meerdere keren) visual studio 6, outlook continue open, en een berg andere software (bedrijfswege verplicht: virus scanner e.d.). Na uitbreiding van 512Mb naar 1Gb merkte ik wel wat verschil (contant geheugen gebruik is ca 600 Mb, minder swappen nu), maar op een oude 800Mhz PC van 256Mb naar 512Mb was een VEEL groter verschil. De processor maakt volgens mij nauwelijks iets uit voor day-to-day work, als de processor maar redelijk recent is. Op werk is voor Visual Studio de I/O (disk) de bottleneck, terwijl dat al een 7200rpm schijf is. Voor mezelf heb ik voor een pentium-m 760 ipv een 750 en 1Gb ipv 512Mb geen 250 euro over.

kdekker wijzigde dit bericht 30-08-2005 19:47 (4%)

quote:
f.deken schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:04:
een mogelijk alternatief voor de m6va is, wat mij betreft, de v6 serie.

als je geen zin hebt in de 'glare' type schemen zit je hier ook beter mee. in de nieuwe overzichtsfolder van asus staat dat de m6va serie nl. een glare schem heeft!

ik zit zelf ook nog te twijfelen tussen bovenstaande laptops... wat is jullie mening hierover?

@f.deken: Volgens de specs op het internet kan ik niets vinden over GLARE schermen bij de M6Va. Indien dit waar is, ga ik dat ding helemaal niet meer aanschaffen. Ik vind dit superirritant namelijk en echt overbodig. :r

B.T.W. Hoe kom je aan die Asus overzichtsfolders? Staan daar toevallig ook foto's van de M6Va laptops in met een 15,1 Inch SXGA+ scherm. 1 ding is namelijk zeker: Dat ik nergens foto's heb gevonden van deze laptop in combinatie met een 15,1 (4:3 scherm) SXGA+ scherm. Ik vind het namelijk redelijk belangrijk hoe zo'n ding er dus uit ziet. Mocht daarbij dus Glare in aanwezig zijn heb ik waarschijnlijk voor niets gewacht :'(

Iemand hier die last heeft van het uitvallen van z'n M6N als 'ie opgetild wordt als ie op de batterij werkt? Die van mij schiet (of schoot) in de stand-by als ik 'm optil...
Zie ook deze thread http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=19044
en dit document http://myweb.cableone.net...ages/M6_Mylar_battery.doc
Ben benieuwd of iemand deze reparatie zelf heeft uitgevoerd en waarmee?

quote:
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:52:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Net mail: Hoi SayWhatAgain!,

Het heeft even geduurd, maar morgen krijgen we dan toch eindelijk de M6Va binnen. We doen onze uiterste best alle backorders meteen klaar te maken, woensdag avond of donderdag morgen kun je een telefoontje verwachten voor het maken van een afspraak voor bezorging.

Met vriendelijke groet,

Jan

Laptops4U

Goed nieuws voor jou dus!!!!

Mocht je "tijd" over hebben en evt. tijdens het genieten van je nieuwe laptop nog wat extra tijd hebt en de moeite kan nemen om wat foto's te maken. Dit zou ik enorm kunnen waarderen!

Mocht je probs hebben om dit hier online te zetten mag je ze me ook wel mailen. Zet ik ze hier nog wel ff op het forum. Kunnen we eindelijk zien wat van laptop dat nu echt is :)

(TheStiffmeister hoopt dat het 15,1 Inch scherm zonder GLARE is :Y) )

quote:
miloman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:16:
Iemand hier die last heeft van het uitvallen van z'n M6N als 'ie opgetild wordt als ie op de batterij werkt? Die van mij schiet (of schoot) in de stand-by als ik 'm optil...

Geen garantie meer ofwel een RMA aanvragen??
Dit is namelijk niet de bedoeling van een laptop. En zelf knutselen aan apparaten tijdens garantie vergooi je je aanspraak hierop.

quote:
thestiffmeister schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Geen garantie meer ofwel een RMA aanvragen??
Dit is namelijk niet de bedoeling van een laptop. En zelf knutselen aan apparaten tijdens garantie vergooi je je aanspraak hierop.

Denk dat je het 'reparatie-doc' niet gezien hebt..... Stelt weinig voor hoor, en reparatie is een groot woord. Als het echt werkt, lijkt me dit zinvoller dan 1 of meer dan een week zonder M6N te zitten.
Heb overigens m'n intel 2100 al vervangen door een 2200, en dat was heel wat meer werk :+

miloman wijzigde dit bericht 30-08-2005 21:23 (10%)

@thestiffmeister
Ik zal begin volgende week dan wel ff foto's regelen. Als je tegen die tijd een plek hebt omze te hosten oid, want ik heb daar geen idee van. Volgens mij heeft ie wel een Glare scherm, maar dat zie ik snel genoeg :)

Edit: wel 15,1"

SayWhatAgain! wijzigde dit bericht 30-08-2005 21:47 (6%)

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

quote:
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:46:
@thestiffmeister
Ik zal begin volgende week dan wel ff foto's regelen. Als je tegen die tijd een plek hebt omze te hosten oid, want ik heb daar geen idee van. Volgens mij heeft ie wel een Glare scherm, maar dat zie ik snel genoeg :)

Edit: wel 15,1"
You've got mail ;)

Reg. datum: 10 februari 2000

quote:
Tabaqui schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:16:
Uit deel 6:

[...]

Dit probleem van het scherm heb ik zelf ook, zelfs op precies dezelfde plaats, zit te twijfelen of ik hem RMA ga laten sturen en zo ja dan zal dit via een winkel lopen die een full-time RMA persoon in dienst hebben zodat ik hem niet weer 4/5 weken kwijt ben zoals de vorige keer.

Mijn spatiebalk begint ook te hangen aan de rechterkant merk ik sinds vandaag

laptop is na 3 weken terug van rma, asus wou eerst hiervoor compleet beeldscherm vervangen en vroeg totaal rond de 900/1100 euro hiervoor, winkel die rma afhandelde weigerde dit, nu is scharnier vervangen en laptop werkt weer
Gewoon opsturen dus
quote:
miloman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:16:
Ik had er ook last van met twee gloednieuwe M6Ne's. Toendertijd teruggebracht naar De Laptopper om hen de reparatie uit te laten voeren. Wat ze gedaan hebben is de pinnetjes die verbinding maken met de accu allemaal een stukje naar links gebogen zodat hij beter contact maakt. Dat heeft het probleem prima opgelost. Dat heb ik niet zelf gedaan omdat ik de garantie niet op het spel wilde zetten..

quote:
thestiffmeister schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:18:
(TheStiffmeister hoopt dat het 15,1 Inch scherm zonder GLARE is :Y) )
Zie http://www.asus.com/produ...p;l1=5&l2=24&l3=0, daar staat
quote:
Display 15.0"/15.4" active matrix color TFT, 15.0" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA/WSXGA, Zero Bright Dot& Color Shine& Crystal Shine LCD

En ColorShine = glare, zie http://www.asus.com/produ...lmenu=0&share=txt/248
(de informatie over colorshine & crystalshine staat soms bij de info over de notebook op asus.com, maar niet altijd :()

kdekker wijzigde dit bericht 31-08-2005 10:01 (6%)

Ik kan het jullie over 2 dagen vertellen waarschijnlijk :)

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

hopelijk is het zo dat vele winkels in nederland nu de m6va binnen krijgen. want ik heb hem niet bij laptop4u besteld maar zit er al even op te wachten. iemand maybe duidelijkheid daarover?

Check

quote:
KnightIndustries schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:54:
[...]

Ik had er ook last van met twee gloednieuwe M6Ne's. Toendertijd teruggebracht naar De Laptopper om hen de reparatie uit te laten voeren. Wat ze gedaan hebben is de pinnetjes die verbinding maken met de accu allemaal een stukje naar links gebogen zodat hij beter contact maakt. Dat heeft het probleem prima opgelost. Dat heb ik niet zelf gedaan omdat ik de garantie niet op het spel wilde zetten..
OK, dank! Die ga ik ook proberen...... Maar moet zeggen heb de truuk met het stukje tape gedaan, en werkt nu ook prima! Tape die ik nu heb gebruikt heb, blijft alleen nog niet zo mooi zitten, dus zoek nog even wat dikker tape.

relax net gebelt hij is binnen me m6va!!!! van de week halen!!!

Onshore wijzigde dit bericht 31-08-2005 17:18 (3%)

Check

Made in NL

quote:
Onshore schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:17:
relax net gebelt hij is binnen me m6va!!!! van de week halen!!!

Ik heb een mailtje 2 dagen geleden ontvangen over dat de levertijd weer 2 tot 5 werkdagen is. Hopenlijk komt het "ophaalbericht" voor vrijdag binnen..
Dan kan ik hem tenmiste nog in het weekend ophalen want ik mis het nogal. "gezien mijn opleiding waar ik een notebook voor 99 procent nodig heb :p " . (via laptops4u besteld)

Emiel1984 wijzigde dit bericht 31-08-2005 20:39 (14%)

[LTS][MTS][HTS]

quote:
emiel1984 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:34:
[...]

Ik heb een mailtje 2 dagen geleden ontvangen over dat de levertijd weer 2 tot 5 werkdagen is. Hopenlijk komt het "ophaalbericht" voor vrijdag binnen..
Dan kan ik hem tenmiste nog in het weekend ophalen want ik mis het nogal. "gezien mijn opleiding waar ik een notebook voor 99 procent nodig heb :p " . (via laptops4u besteld)
mijn opleiding begint dus ook next week en 1 van de eisen is bezit van laptop. nu was het eerste weekje wel uit te houden zonder. maar daarna toch echt nodig. maarja kan hem dus ophalen. Vrijdag avond gaat ik hem halen!!! ik zal dan wel even wat melden hier. als ik uit gespeeld ben:P

Check

Made in NL

quote:
Onshore schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

mijn opleiding begint dus ook next week en 1 van de eisen is bezit van laptop. nu was het eerste weekje wel uit te houden zonder. maar daarna toch echt nodig. maarja kan hem dus ophalen. Vrijdag avond gaat ik hem halen!!! ik zal dan wel even wat melden hier. als ik uit gespeeld ben:P
Iedereen heeft nu zo een beetje allang zijn laptop binnen en daar zit je dan he in de klas.van "K*T" waar blijft dat ding "heb hem nodig!!"... maar goed ben ik wellicht nog blijer als ik hem eindelijk in mijn handen heb :) .

[LTS][MTS][HTS]

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Onshore schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

mijn opleiding begint dus ook next week en 1 van de eisen is bezit van laptop.

Dat soort eisen zijn wettelijk zelfs verboden!
Het onderwijs mag je niet verplichten om bepaalde zaken aan te schaffen.
Ze mogen het echter wel zo stellen dat zonder laptop de opleiding zeer moeilijk te volgen zal zijn en dat het gebruik van een laptop ten zeerste aan te raden is. Dat doet men met boeken en dictaten ook onder het mom van "je hebt het nodig, maar het is dus niet verplicht".
Vaak is het al zo dat wanneer je al een bepaald boek hebt je het met de docent kunt overleggen, die kijkt dan of hetgeen in jouw boek staat overeenkomt met zijn lesmateriaal. Als dat zo is dan kun je gewoon je eigen boek gebruiken. Tijdens lessen werkt het alleen soms nogal lastig omdat je niet zomaar even het boek kunt openslaan op bladzijde 43 figuur 5a, die zul je zelf moeten opsnorren.
Hetzelfde gaat op met laptopgebruik. Ik durf wel te wedden dat je op de schoolcomputers ook prima je werk kunt doen.

Wat ik op de hogeschool en op de universiteit wel gemerkt heb is het veelvuldige gebruik van computers. Helaas zijn er te weinig computers om aan de eis te kunnen voldoen. Voor mensen die om de hoek wonen is dat geen probleem, die kunnen opzich thuis wel verder, maar voor overleg is het onhandig en aangezien je tegenwoordig in groepen werkt is dat onontbeerlijk. Een laptop is dus bijna onmisbaar :(
Ik hoop met je mee dat je hem beetje op tijd krijgt, opzich doe je de 1e 2 weken toch niet superveel op school...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws