[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fresh T. schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:53:
[...]

Als je carry-in garantie hebt en dus moet opsturen, dan zijn de kosten van het opsturen voor jou. Als het pickup&return garantie is, dan kost het jou verder niets. Ze komen het dan vanzelf een keer ophalen bij je. In beide gevallen moet je wel zelf voor een doos oid zorgen.
Asus heeft als het goed is standaard pickup&return garantie. Die van mij in ieder gval wel. Het kost je dus helemaal niks. Maar het probleem is al tijdelijk opgelost, het lag aan het contact in de laptop. De contactpuntjes waren verbogen, dus hij duurt het voorlopig weer (hopelijk blijft dat zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:44:
[...]

Asus heeft als het goed is standaard pickup&return garantie. Die van mij in ieder gval wel. Het kost je dus helemaal niks. Maar het probleem is al tijdelijk opgelost, het lag aan het contact in de laptop. De contactpuntjes waren verbogen, dus hij duurt het voorlopig weer (hopelijk blijft dat zo).
Voor de laptop zit er wel een pickup&return garantie op. Echter, voor accessoires zoals lader wordt er wel gebruik gemaakt van carry-in garantie. Let daar wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar, maar het probleem zit hem in het contact van de laptop, dus die komen ze netjes ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Hebben jullie je notebook ook getest met 3DMark03?
Wat zijn jullie resultaten?

Want mijn score lijkt toch wat tegen te vallen... Ik haal de 3000 nog niet, het lijkt mij dat een x700 toch wel iets hoger moet kunnen halen..

Ook op deze site zie ik veel hogere scores. De scores van 3DMark03 zijn ongeveer 2x zo hoog en nu komt mijn 3DMark03 score meer overheen met hun 3DMark05 score...

Hoe kan het dat mijn score zo laag is? En kan ik hier wat aan doen, of is dit een technische fout?

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb nog geen testen gedaan. Hoeft van mij ook niet zolang ik spellen voor mijn gevoel lekker kan spelen. Ik draai bv Far Cry op 1400x1050x32 met alle settings op medium en dat draait prima.
Veel wat oudere spellen draai ik op 1400x1050 met alles op high.

* Farmerwood is dan happy. :)

De test zal natuurlijk wel erg afhankelijk zijn van de config van je laptop. Heb je er extra geheugen en een snellere HD in zitten bv? Laatste drivers draaien? etc etc.
En het hangt natuurlijk ook van de extra software af die nog mee draait en zelfs van het hardwareprofiel in Windows.

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
E-Ford schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:00:

Want mijn score lijkt toch wat tegen te vallen... Ik haal de 3000 nog niet, het lijkt mij dat een x700 toch wel iets hoger moet kunnen halen..

Ook op deze site zie ik veel hogere scores. De scores van 3DMark03 zijn ongeveer 2x zo hoog en nu komt mijn 3DMark03 score meer overheen met hun 3DMark05 score...

Hoe kan het dat mijn score zo laag is? En kan ik hier wat aan doen, of is dit een technische fout?
Ik heb op mijn A6Va ook ongeveer 6.000 punten in 03 en 2700 in 05. Heb je wel de laatste drivers?

Als ik zo naar je specs kijk zou je zelfs beter moeten scoren dan ik aangezien je meer geheugen hebt en een snellere CPU. Draai je misschien veel op de achtergrond?

@ Farmerwood

Mijn A6Va heeft 512MB geheugen dus dat zal bij hem niet het probleem zijn lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Draconis op 22-12-2005 10:36 ]

Veni Vidi Vici

Verwijderd

Farmerwood schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:24:
Ik heb nog geen testen gedaan. Hoeft van mij ook niet zolang ik spellen voor mijn gevoel lekker kan spelen. Ik draai bv Far Cry op 1400x1050x32 met alle settings op medium en dat draait prima.
Veel wat oudere spellen draai ik op 1400x1050 met alles op high...
Wat zijn de specs van jouw laptop dan wel?

Met mijn laptop (specs hieronder) draai ik NFS Most Wanted op 1024*768 max detail

• E-Ford
Bedankt voor jullie reactie, ik ga de drivers eens updaten, maar of dat twee keer zo veel punten op kan leveren? Maar ik ga het in ieder geval proberen..

Ik heb verder alleen norton op de achtergrond draaien, dat zou toch moeten kunnen... (niet dat ik zo tevreden ben over norton, maar dat is iets anders..)
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:38:
[...]

Met mijn laptop (specs hieronder) draai ik NFS Most Wanted op 1024*768 max detail
En je hebt de advanced settings gewoon op default laten staan?
Dan kan ik dat ook even proberen.

Verwijderd

E-Ford schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:38:
[...]

En je hebt de advanced settings gewoon op default laten staan?
Dan kan ik dat ook even proberen.
Advanced settings heb ik hier en daar wat hoger/lager gezet. Ik kan het niet precies zeggen, gezien ik @ work ben :) Ik kan het vanavond wel eens posten als je dat wenst.

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:38:
[...]

Asus M6Va
Pentium-M 750
1 GB ram
Ati X700
80 GB 5400 rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Ford schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:00:
...
Mijn 3DMark03 score is 5789.

Specs:
Asus M6Va
Pentium-M 760 (2.0Ghz)
1gb ram
Ati X700
60gb 7200rpm

NFS Most Wanted draait bij mij ook prima op een redelijk hoge kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
Hmm, dat is dan bijna twee keer zoveel als mijn score...

De drivers updaten heeft geen in mijn score geen nut gehad... Helaas.

Heeft er iemand nog ideeen wat het probleem kan zijn? Of is dit dan toch een technische fout? (ik hoop van niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Wat voor dvd'tjes gebruiken jullie om te branden in je M6va? Ik kan eigenlijk nergens vinden wat een beetje een goede mediacode is voor de brander die er in zit.

Edit: ik haal 2852 in 3D Mark 03, maar wel op accu en met firewall en virusscanner aan. Ik zal later vandaag wel testen op adapter en geen progsels op de achtergrond, aar ik wil eerst m'n accu goed leeg maken.

[ Voor 41% gewijzigd door SayWhatAgain! op 24-12-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:45:
Wat voor dvd'tjes gebruiken jullie om te branden in je M6va? Ik kan eigenlijk nergens vinden wat een beetje een goede mediacode is voor de brander die er in zit.

Edit: ik haal 2852 in 3D Mark 03, maar wel op accu en met firewall en virusscanner aan. Ik zal later vandaag wel testen op adapter en geen progsels op de achtergrond, aar ik wil eerst m'n accu goed leeg maken.
Je moet niet je accu helemaal leeg laten lopen, daar wordt de accu lam van. Opladen op het moment dat jij dat wil is volgens mij geen enkel probleem met deze accu's.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

emiel1984 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:15:
[...]

Je moet niet je accu helemaal leeg laten lopen, daar wordt de accu lam van. Opladen op het moment dat jij dat wil is volgens mij geen enkel probleem met deze accu's.
Serieus? Ik dacht juist dat dat slecht was...
Anywee, m'n 3D Mark 03 score nu is 5738, en m'n PM750 blijft netjes onder de 60C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:31:
[...]
...
Anywee, m'n 3D Mark 03 score nu is 5738, en m'n PM750 blijft netjes onder de 60C :)
Hmm, ik blijf het vreemd vinden... Hoe staan jouw settings in het ati controlpanel dan? Misschien dat ik daar dan iets raars heb? Heb jij bijvoorbeeld Powerplay enabled?
En die score? Die heb je gehaald met een resolutie van 1024x768 en verder ook alles op default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
emiel1984 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:15:
[...]

dat is alleen bij lithium-ion batterijen... dus als er zo'n batterij in je laptop zit dan heb je gelijk.. anders niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
low_n_slow schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:23:
[...]

dat is alleen bij lithium-ion batterijen... dus als er zo'n batterij in je laptop zit dan heb je gelijk.. anders niet!
Specs @ asus.com:

Battery Pack & Life

- Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65WHr battery pack
- Swappable Second Battery Support (Using Optical Drive Bay)
- Run-down life, 4.5-5.5 hrs (6.8-8.5 hrs with the 2nd Battery, subject to different specifications)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
NiCad batterijen worden tegenwoordig niet meer gebruikt. Li-Ion heeft volgens mij geen last van achteruitgang als de accu wordt opgeladen wanneer deze niet leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

E-Ford schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 17:07:
[...]
Hmm, ik blijf het vreemd vinden... Hoe staan jouw settings in het ati controlpanel dan? Misschien dat ik daar dan iets raars heb? Heb jij bijvoorbeeld Powerplay enabled?
En die score? Die heb je gehaald met een resolutie van 1024x768 en verder ook alles op default?
Ik heb alles op default gelaten en Powerplay is enabled. Maar op netstroom geeft ie dan sowieso optimal performance. En verder gebruik ik Omega 2.6.83 nog, alhoewel er een nieuwere uit is (nog geen zin gehad om te installeren :) ). Ik heb wel dynamic switching van HC control uit gezet (naar max performance voor de CPU) omdat ik geen idee had of dit invloed zou hebben.
Als je trouwens NFS:MW veel speelt: ik heb particle system en motion blur in het register uitgezet en dat speelt een _heel_ stuk beter. Je moet wel eerst je settings in game veranderen en dan pas het register, omdat ie het anders wee aanzet. Maar daar kun je het NFS:MW topic beter voor lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een laptop bestellen onder rembours? Ik zit er aan te denken om de Asus Notebook M6VA-8004P P-M 750, DVD-/+RW, 80GB te bestellen bij 4launch. Maar aangezien ik daar niet dicht bij woon lijkt mij onder rembours wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:07:
Iemand ervaring met een laptop bestellen onder rembours? Ik zit er aan te denken om de Asus Notebook M6VA-8004P P-M 750, DVD-/+RW, 80GB te bestellen bij 4launch. Maar aangezien ik daar niet dicht bij woon lijkt mij onder rembours wel een optie.
Ja, dat heb ik gedaan bij Laptops4u. Is mij prima bevallen, zie de shop survey...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Nokko schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:14:
NiCad batterijen worden tegenwoordig niet meer gebruikt. Li-Ion heeft volgens mij geen last van achteruitgang als de accu wordt opgeladen wanneer deze niet leeg is.
Bij deze type batterijen werkt het idd net andersom, wanneer je hem 'gebruikt tot hij leeg is' word de accu lam. Dit laatste kan leiden tot een verlies van accuduur tot iets van 30% per jaar ofzo. Je accu gaat dus snel op achteruit. Ik doe zelf altijd de laptop uit wanneer de accu nog ongeveer 20% vol is.

Heb je toevallig een batterij die lam begint te worden dan kan je in de bios van de M6Va je accu laten calibreren. Het is volgens mij niet aan te raden dit te vaak te doen. Volgens mij is het net zoiets als de degaus functie op monitoren(vandaar).

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang anderen nu met hun accu doen.

Ik heb zelf een:
M6Va
Pentium-M 750
1 GB ram
80 GB 5400

Ik gebruik de laptop op de accu eigenlijk alleen voor office/internet.
Dan staat wlan dus aan en draaien trillian, Firefox en mirc. Een firewall draait meestal ook, maar de virusscanner zet ik vaak uit.

Voor het beheer van snelheden etc gebruik ik Notebook Hardware Control 1.9 beta 03.

Met de config haal ik 4,5 - 5 uur op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
SayWhatAgain! schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:00:
[...]

Ik heb alles op default gelaten en Powerplay is enabled. Maar op netstroom geeft ie dan sowieso optimal performance. En verder gebruik ik Omega 2.6.83 nog, alhoewel er een nieuwere uit is (nog geen zin gehad om te installeren :) ). Ik heb wel dynamic switching van HC control uit gezet (naar max performance voor de CPU) omdat ik geen idee had of dit invloed zou hebben.
Als je trouwens NFS:MW veel speelt: ik heb particle system en motion blur in het register uitgezet en dat speelt een _heel_ stuk beter. Je moet wel eerst je settings in game veranderen en dan pas het register, omdat ie het anders wee aanzet. Maar daar kun je het NFS:MW topic beter voor lezen.
Dank je wel, voor je hulp. Ik heb het probleem gevonden... Ik draaide zonder het te weten 3DMark03 Pro, en blijkbaar zijn de scores daar anders van..
Nu red ik netjes de 5835 punten in 3DMark03. E-Ford is weer happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

@ Farmerwood, met office/internet haal ik ook ruim meer dan 4 uur. Qua dvd playback...ik heb eens Sin City gekeken en toen had ik nog 1,5 uur over. Dus dat zal dan ong. 3,5 uur zijn. Ik gebruik ook NCH, zelfde config, alle CPU voltages 1 tandje hoger dan jij ze hebt. Op de achtergrond draait verder Miranda, Antivir en Kerio mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlgs mij ligt het hitteprobleem van men laptop (95°+++) bij het feit dat die vuil is vanbinnen .. men kamer kan erg stoffig zijn en vlgd mij zit er veel vuil in de koeling.

Nu vraag ik me af of iemand zijn M6Va al eens opengedraaid heeft en weet of er stikkers zijn die de garantie kunnen voiden ? Want zoniet kan ik het rap ff proberen open te halen .. trouwens iemand een flauw idee hoe je het open krijgt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:20
stuur ff een mail naar demoman83@hotmail.com en ik zal je wel ff een pdf sturen met uitleg hoe je hem uitelkaar haalt. Ik heb het zelf nooit gedaan nog...
Moet het misschien wel een keer doen want mijn cpu cooler maakt soms raar geluid =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Vanochtend mijn M6Ne terug gekregen :) Nieuw mobo, nieuw scherm, nieuw toetsenbord en nieuwe case erin gekregen (of te wel 95% nieuw). :D
Mijn problemen waren dat ie idle 65 ongeveer was en stressed rond de 85-90;
De backlight van het scherm soms begon te flikkeren;
Rechtonderin de schoef van het scherm los was geraakt waardoor die uitstak (waar meer gasten last van hadden);
Case waar je rechter handpalm op leunt was een beetje verkleurd ;) (*kuch* gamen *kuch)

Een kleine 2 weken heb ik em moeten missen, maar nu terug en super tevreden erover.
Idle word ie maar 35graden!! en stressed in windows niet hoger als 60-62graden _/-\o_

Klasse van Asus, aangezien in mijn M2400e bijna 3 maand kwijt ben geweest was ik namelijk een beetje bang dat ik mijn M2 ook weken/maand kwijt zal zijn.

1 "nadeel", Bios 208 staat erop dus soms slaat de fan aan als ie rond de 40 wordt (heeeeeeel zacht gelukkig). Vond dat juist erg fijn van bios 206 dat ie pas bij een hoge temp aanslaat, zodat ie bijna altijd lekker stil is.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:49:
Vlgs mij ligt het hitteprobleem van men laptop (95°+++) bij het feit dat die vuil is vanbinnen .. men kamer kan erg stoffig zijn en vlgd mij zit er veel vuil in de koeling.

Nu vraag ik me af of iemand zijn M6Va al eens opengedraaid heeft en weet of er stikkers zijn die de garantie kunnen voiden ? Want zoniet kan ik het rap ff proberen open te halen .. trouwens iemand een flauw idee hoe je het open krijgt ? :)
Nog een handige tip is om de rand om het keyboard omhoog te drukken vanuit de optical bay. Als je de drive eruit haalt kan je er redelijk makkelijk bij. Rest staat in de pdf. Heb zelf een keer m'n mini-pci kaart vervangen (2100 door een 2200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
demolition_man schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:24:
stuur ff een mail naar demoman83@hotmail.com en ik zal je wel ff een pdf sturen met uitleg hoe je hem uitelkaar haalt. Ik heb het zelf nooit gedaan nog...
Moet het misschien wel een keer doen want mijn cpu cooler maakt soms raar geluid =/
Zou je die PDF ook online kunnen zetten, met een linkje op dit forum, wnat het kan handig zijn voor meer mensen. (een simpele rapidshare is genoeg...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Ford schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:01:
[...]

Zou je die PDF ook online kunnen zetten, met een linkje op dit forum, wnat het kan handig zijn voor meer mensen. (een simpele rapidshare is genoeg...)
Daarom staat 'ie ook in de startpost:
http://members.lycos.nl/l...eplacement_Guide-v1.1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

_PoTaToX_ schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:02:
Vanochtend mijn M6Ne terug gekregen :) Nieuw mobo, nieuw scherm, nieuw toetsenbord en nieuwe case erin gekregen (of te wel 95% nieuw). :D
Mijn problemen waren dat ie idle 65 ongeveer was en stressed rond de 85-90;
De backlight van het scherm soms begon te flikkeren;
Rechtonderin de schoef van het scherm los was geraakt waardoor die uitstak (waar meer gasten last van hadden);
Case waar je rechter handpalm op leunt was een beetje verkleurd ;) (*kuch* gamen *kuch)

Een kleine 2 weken heb ik em moeten missen, maar nu terug en super tevreden erover.
Idle word ie maar 35graden!! en stressed in windows niet hoger als 60-62graden _/-\o_

1 "nadeel", Bios 208 staat erop dus soms slaat de fan aan als ie rond de 40 wordt (heeeeeeel zacht gelukkig). Vond dat juist erg fijn van bios 206 dat ie pas bij een hoge temp aanslaat, zodat ie bijna altijd lekker stil is.
Maak je gebruik van Centrino of is hij standaard die temp?

Bij mij M6Va zit de rechterschroef ook niet helemaal vast. Heb er geen last van tot nu toe dus daar doe ik nog niks mee. De notebook is bij mij ook lichtelijk beschadigt bij de rechterhandpalm-leuning. Ik leun er alleen nooit op :? , het lijkt alsof er licht op geschuurt is(das wel minder) .

Hoe maken jullie je toetsenbord goed schoon ? Bij mij is er ondertussen wel een klein stoflaagje in gekomen. Centrino Hardware Controle ondersteunt alleen maar vanaf multiplier 6. Mijn 760 proccesor kan echter ook wel is op 2 of 3 draaien. Hoe hebben jullie dit opgelost ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

emiel1984 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 14:59:
[...]

Maak je gebruik van Centrino of is hij standaard die temp?
Euh. Pentium-M 735 zit erin, 1 GB RAM (2x512) en een 60GB 7200RPM 8MB Cache hdd. Verder gebruik ik nix geen optimaliserende tools.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is Centrino toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

yuperdepup

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb een klein probleempje, pas geleden klapt ik m'n asus M6Ne dicht, maar tijdens het dichtklappen brak er iets in het scherm :S. Ik heb echt niet lomp gedaan!! Nu lopen er een horizontale en een verticale balk door het scherm. Ik heb de laptop naar asus opgestuurd, en ik kreeg vandaag bericht dat het repareren 618,- euro gaat kosten... Maar ik ben niet echt van plan om dat te gaan betalen. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Of heeft iemand een Asus M6Ne liggen die het beeldscherm nog goed heeft maar voor de rest kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:07:
Hey,

Ik heb een klein probleempje, pas geleden klapt ik m'n asus M6Ne dicht, maar tijdens het dichtklappen brak er iets in het scherm :S. Ik heb echt niet lomp gedaan!! Nu lopen er een horizontale en een verticale balk door het scherm. Ik heb de laptop naar asus opgestuurd, en ik kreeg vandaag bericht dat het repareren 618,- euro gaat kosten... Maar ik ben niet echt van plan om dat te gaan betalen. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Of heeft iemand een Asus M6Ne liggen die het beeldscherm nog goed heeft maar voor de rest kapot is?
Gewoon uitleggen dat dit onder garantie valt! Bij normaal omgaan (wat je dus hebt gedaan) is er een defect gekomen, valt als je het mij vraagt gewoon onder garantie!. Anders moet je gewoon zeggen dat je de consumentenbond gaat inschakelen. Hoop dat je het gaat lukken.. 600+ euro voor een scherm is trouwens wel erg duur..

[ Voor 6% gewijzigd door potatox op 14-01-2006 21:58 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De laatste tijd springt de ventilator van mijn Asus M6n weer steeds vaker aan. Net bleef hij ook weer de hele tijd aan (op 4000rpm) terwijl de processorbelasting rond de 1% lag. Met Asus Probe heb ik gekeken wat de temperatuur van de processor was en die was 39 graden celcius. Ik heb de computer nu opnieuw opgestart en de fan is nu uit terwijl de temperatuur nu 47 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor geheugen kan ik in de m6va stoppen. heb er 512 in zitten maar vind ik te weinig. wie kan me helpen watvoor en welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:06:
De laatste tijd springt de ventilator van mijn Asus M6n weer steeds vaker aan. Net bleef hij ook weer de hele tijd aan (op 4000rpm) terwijl de processorbelasting rond de 1% lag. Met Asus Probe heb ik gekeken wat de temperatuur van de processor was en die was 39 graden celcius. Ik heb de computer nu opnieuw opgestart en de fan is nu uit terwijl de temperatuur nu 47 graden is.
Ik heb zelf het probleem ook wel eens. Als ik op de accu werk loopt de temp op tot 44 a 45 dan slaat de fan aan. Die blijft dan vrij lawaaig aan staan en de temp zakt tot iets van 38, de temp die jij noemt. Ik heb gemerkt dat als ik hem ff warm laat worden >55 en weer laat afkoelen dat hij zodra hij onder de 51 of 50 komt de fan weer stil wordt. Hij draait wel maar zachtjes. Nu is de cpu temp dan tijdens rustig werken op battery saving mode iets van 42..44 ofzo. Een stukje hoger dus maar wel lekker stil. hij heeft het ook wel eens als hij uit stand-by/slaapstand komt. Dezelfde methode werkt dat ook. Het is een beetje knullige oplossing maar iets anders weet ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:18:
wat voor geheugen kan ik in de m6va stoppen. heb er 512 in zitten maar vind ik te weinig. wie kan me helpen watvoor en welk merk?
Als je dat zelf al niet kan vinden dan lijkt het mij niet verstandig als je zelf je geheugen gaat vervangen/uitbreiden. Maar het is maar een advies. Op zo een beetje elke beetje webwinkel kan je dit overigens wel vinden, welk type geheugen je nodig zal hebben. Merk is totaal persoonlijk, wat wil je eraan uitgeven... hoe duurder hoe beter in 9 van de 10 gevallen. Het is dan overigens nog niet altijd te merken. Ik raad je aan hetzelfde geheugen te nemen als er al in zit.

Edit1 :

Kijk (als je het zelf wil doen) eerste even of je nog wel ruimte over hebt voor uitbreiding voordat je geheugen koopt :). Dacht dat je namelijk maximaal 2 geheugenbankjes hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Emiel1984 op 20-01-2006 14:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:31:
[...]

Ik heb zelf het probleem ook wel eens. Als ik op de accu werk loopt de temp op tot 44 a 45 dan slaat de fan aan. Die blijft dan vrij lawaaig aan staan en de temp zakt tot iets van 38, de temp die jij noemt. Ik heb gemerkt dat als ik hem ff warm laat worden >55 en weer laat afkoelen dat hij zodra hij onder de 51 of 50 komt de fan weer stil wordt. Hij draait wel maar zachtjes. Nu is de cpu temp dan tijdens rustig werken op battery saving mode iets van 42..44 ofzo. Een stukje hoger dus maar wel lekker stil. hij heeft het ook wel eens als hij uit stand-by/slaapstand komt. Dezelfde methode werkt dat ook. Het is een beetje knullige oplossing maar iets anders weet ik niet ;)
Huh? idle een CPU temp van rond de 40-50 graden, dat is niet gek.. Mijn M6Va is altijd rond de zestig en stijgt met gemak een eind in de 70 (wat ik zelf allemaal erg hoog vind). Ik heb geen zin om te knutselen met hardware control, undervolten oid dus ik hoop maar dat de boel het uithoudt.. (2 jaar garantie :)). Van de Asus M6va is bios 2.06 het laatste, misschien dat een nieuwer bios de fan harder laat draaien (beter een systeem dat wat langer meegaat, dan meer herrie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Doet je speedstep het dan wel goed? Als die van jou in idle toestand al 60 graden is dan vind ik dat behoorlijk warm. Overigens heb ik zelf een M6n, dus misschien dat dat ook nog veel verschil oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Die idle van 60 had mijn M6Va ook. Heb hem zelf wel geondervolt en zit nu idle rond de 40-50. Ligt eraan of ik hem op schoot heb of niet :) (oftewel of de fan vrij is of niet)
Na een uurtje gamen zit ik rond de 60 meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Farmerwood schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:35:
Die idle van 60 had mijn M6Va ook. Heb hem zelf wel geondervolt en zit nu idle rond de 40-50. Ligt eraan of ik hem op schoot heb of niet :) (oftewel of de fan vrij is of niet)
Na een uurtje gamen zit ik rond de 60 meestal.
Ik heb hem ook geundervolt maar kom meestal nog rond de 60 graden( dynamic switching).
Als ik echt ga trekken kom ik rond de 80 graden uit. Welke instellingen heb jij bij je multipliers tov de voltages? En welke processor heb je ? de 2 Ghz versie ? De 760 versie dus..?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
De 750 op 1,86 Ghz heb ik. De waardes die ik heb staan in het Centrino ondervolttopic. Ergens op de eerste paar pagina's dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emiel1984 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:14:
[...]

Als je dat zelf al niet kan vinden dan lijkt het mij niet verstandig als je zelf je geheugen gaat vervangen/uitbreiden. Maar het is maar een advies. Op zo een beetje elke beetje webwinkel kan je dit overigens wel vinden, welk type geheugen je nodig zal hebben. Merk is totaal persoonlijk, wat wil je eraan uitgeven... hoe duurder hoe beter in 9 van de 10 gevallen. Het is dan overigens nog niet altijd te merken. Ik raad je aan hetzelfde geheugen te nemen als er al in zit.

Edit1 :

Kijk (als je het zelf wil doen) eerste even of je nog wel ruimte over hebt voor uitbreiding voordat je geheugen koopt :). Dacht dat je namelijk maximaal 2 geheugenbankjes hebt.
ben er al achter. was meer de vraag of mensen ervaring hadden met de uitbereiding. soms hoor je wel eens dat de ene minder goed aanslaat als de andere. ( beter werkt of niet)

ddr 2 is het ik ga kingston nemen. 512 is rond de 55 euro.

Plus die van 512 die ik al heb zit volgens mij op het mobo gebakken ofzo. of moet er toeveel open. onder het klepje zit namelijk maar 1 leeg slot. verder geen ander slot

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Er zit er geen op het mobo gebakken. Zoek de technische manual voor je laptop maar eens op met beschrijving voor uit elkaar halen. Er zit er 1 onderin de laptop die goed bereikbaar is en om bij de 2de te komen moet je je toetsenbord eruit halen. Daar zit hij onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:46:
Er zit er geen op het mobo gebakken. Zoek de technische manual voor je laptop maar eens op met beschrijving voor uit elkaar halen. Er zit er 1 onderin de laptop die goed bereikbaar is en om bij de 2de te komen moet je je toetsenbord eruit halen. Daar zit hij onder.
daar heb ik eigelijk niet zo'n zin in om me toetsenbord eruit te halen. wat voor geheugen gebruik jij? of heb je geen extra geheugen genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb mijn laptop bij laptops4u gekocht en er meteen 2x 512 MB in laten zetten. Heb de laptop nog nooit open gemaakt om te kijken wat voor geheugen het precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 13:58:
[...]

daar heb ik eigelijk niet zo'n zin in om me toetsenbord eruit te halen. wat voor geheugen gebruik jij? of heb je geen extra geheugen genomen?
Het is heel makkelijk. Onderop de notebook zitten 2 gaten waar een k bij staat. Die schroeven moet je losdraaien. Het toetsenbord zit dan alleen geklemd op 3 plekken en die zie je zo als je boven de rij van F-toetsen kijkt. Je hoeft maar heel ietjes met een schroevendraaiertje er tegen aan te drukken en hij is los. Geheugen erin drukken, toetsenbordje weer op z'n plaats klikken, schroeven weer terug en je bent klaar. Erg makkelijk en snel om te doen.

Waarschijnlijk zul je dit toch moeten doen omdat veel laptops standaard worden geleverd met 2 geheugen modules (in ieder slot 1) i.p.v. 1 module in 1 slot.

Ik heb mijn keyboardje er alleen een keer afgehaald vanwege het schoonmaken (en dan zie je dat er nog best veel stof in je laptop komt). Ik heb bij de bestelling meteen al 2x512 gekozen ipv het standaard 2x256. Hoef ik niet zelf te klooien, had ik garantie en het kostte me niks meer en minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
hm ik heb sinds vandaag ineens dat de fans van mijn M6va blijven draaien :?
Als ik de laptop op de accu opstart op 800 Mhz en de temp zit rond de 40 graden, dan slaat de fan al aan. Zowel die van de cpu als gpu. Waarbij de laatste duidelijk het hardst blaast. Er komt geen overdreven warme lucht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Farmerwood schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:27:
hm ik heb sinds vandaag ineens dat de fans van mijn M6va blijven draaien :?
Als ik de laptop op de accu opstart op 800 Mhz en de temp zit rond de 40 graden, dan slaat de fan al aan. Zowel die van de cpu als gpu. Waarbij de laatste duidelijk het hardst blaast. Er komt geen overdreven warme lucht uit.
bij mij gebeurt het ook wel is, heel vreemd. Gister en vanmiddag was hij ook nog rond de 40 graden en nu weer rond de 50 bij alleen beetje internet. Vanmiddag had ik zelfs wat programma's draaien ernaast. Ik zit eraan te denken binnenkort een frisse nieuwe installatie te doen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Hangt het daar vanaf dan denk je?
Ik zit nu op 1,5 uur uptime op 800 Mhz en de fan blaast constant. Zal het de komende dagen eens aanzien.

Volgens de site van Asus gaat de cpufan aan bij 55 graden en die van de gpu bij 60. Als het bios dat regelt moet er idd iets anders zijn dat nu besloten heeft de fan te starten.

edit:
Heb net het programma speedfan gedownload en die geeft de volgende waardes:
CPU: 49
LOCAL: 50
REMOTE2: 60
HD0: 39
TEMP1: 57

Die Remote 2 zou de gpu moeten zijn. Dan klopt het idd dat de fan draait en moet ik me dus afvragen hoe die gpu 60 graden geworden is... Hij draait momenteel aan de lader trouwens. Dus de gpu op normale snelheden. Is het nog erg warm voor idle...

[ Voor 38% gewijzigd door Farmerwood op 23-01-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Chubbchubb schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:01:
Heb nu ineens, na meer dan een maand 1 dode subpixel. Ik zweer dat die er eerder niet was, ik had hem echt wel opgemerkt (staat in mijn witte adresbalk en hij blijft rood :/ ). Beetje jammer dit, ik had trouwens de extra pixelgarantie genomen, dus wees er maar zeker van dat ik iedere pixel van dat scherm onderzocht heb. Dat een subpixel ineens dood gaat is mogelijk, t is alleen erg zeldzaam, en natuurlijk gebeurt dat weer bij mij. Vette pech.
Ik zal het je nog het nog sterker vertellen; Ik heb sinds augustus een M6VA, en deze was pixelperfect.
Vandaag merkte ik ineens een knipperende pixel op, welke nu dus een dode subpixel is.

Deze zat er op voorhand niet. Heb het scherm echt tig keer gecheckt.

Zou de Asus garantie dit soort gevallen dekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Kayce schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:04:
[...]

Zou de Asus garantie dit soort gevallen dekken?
Daar zou ik maar niet op rekenen. Valt binnen de pixel policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Heb even demo 3DMark 2005 gedraait, score 2558.
  • M6Va
  • proc 760
  • kaart X700
Heeft iemand anders ook al 3Dmark gedraait, wat waren jullie scores. Wat mij opviel was dat de laptop er meer moeite mee had dan ik dacht.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:47:
Hangt het daar vanaf dan denk je?
Ik zit nu op 1,5 uur uptime op 800 Mhz en de fan blaast constant. Zal het de komende dagen eens aanzien.

Volgens de site van Asus gaat de cpufan aan bij 55 graden en die van de gpu bij 60. Als het bios dat regelt moet er idd iets anders zijn dat nu besloten heeft de fan te starten.

edit:
Heb net het programma speedfan gedownload en die geeft de volgende waardes:
CPU: 49
LOCAL: 50
REMOTE2: 60
HD0: 39
TEMP1: 57

Die Remote 2 zou de gpu moeten zijn. Dan klopt het idd dat de fan draait en moet ik me dus afvragen hoe die gpu 60 graden geworden is... Hij draait momenteel aan de lader trouwens. Dus de gpu op normale snelheden. Is het nog erg warm voor idle...
Tijdens normaal gebruik klok ik mijn videokaart enorm terug, en dan heb je dus geen last meer van een fan die aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:02:
[...]
Tijdens normaal gebruik klok ik mijn videokaart enorm terug, en dan heb je dus geen last meer van een fan die aanstaat.
Deze temps zijn met een terug geklokte kaart!
120/104 Mhz draait hij dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Weet iemand waarom - als de notebook aan de AC adapter zit - de klok van de processor op max speed blijft draaien? Ik vermoed dat dit in powerGear zit, maar weet het niet zeker. Bij werken op de batterij wordt de CPU wel teruggeklokt. De reden waarom ik dit vraag is dat de CPU met AC adapter idle al op 60 graden zit. Omdat ik denk dat max. CPU power lang niet altijd nodig is, ook niet als de notebook op de AC adapter zit, hoop ik dat bij terugklokken de werktemperatuur zakt, en zo de levensduur van de processor langer wordt. Ik denk dat dit mogelijk moet zijn, daar ik bij een Dell D610 zie dat, ook indien aangesloten op de AC adapter, de klok van de pentium M teruggeklokt wordt.

Als ik Intel SpeedStep installeer (bij Asus Intel SeedStep genaamd, zal wel typo zijn), dan zegt deze applet dat hij gedisabled is (mogelijk vanwege powerGear, of anders door de ACPI driver??).
Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
kdekker schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:31:
Weet iemand waarom - als de notebook aan de AC adapter zit - de klok van de processor op max speed blijft draaien? Ik vermoed dat dit in powerGear zit, maar weet het niet zeker. Bij werken op de batterij wordt de CPU wel teruggeklokt. De reden waarom ik dit vraag is dat de CPU met AC adapter idle al op 60 graden zit. Omdat ik denk dat max. CPU power lang niet altijd nodig is, ook niet als de notebook op de AC adapter zit, hoop ik dat bij terugklokken de werktemperatuur zakt, en zo de levensduur van de processor langer wordt. Ik denk dat dit mogelijk moet zijn, daar ik bij een Dell D610 zie dat, ook indien aangesloten op de AC adapter, de klok van de pentium M teruggeklokt wordt.

Als ik Intel SpeedStep installeer (bij Asus Intel SeedStep genaamd, zal wel typo zijn), dan zegt deze applet dat hij gedisabled is (mogelijk vanwege powerGear, of anders door de ACPI driver??).
Wie weet meer?
Je moet game mode gebruiken en dan ook even met right mouse click op het power4gear icoon het volgende aanvinken: auto performance. Bij mij draait de CPU dan op netstroom op 600MHz en op die andere twee settings op max speed.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ik ga het proberen, bedankt voor de info. Gisteren had ik powergear er juist afgegooid een alleen Intel Speedstep erop. Ik had alleen geen tijd meer om te rebooten, dus het effect van SpeedStep nog niet gezien/getest. Wel zag ik dat in powergear niets staat over terugklokken van de CPU, nog wat auto performance allemaal inhoudt. Ik zag overigens versie 1.12 van power4gear op de asus site: http://support.asus.com/d...aspx?product=3&model=Z93E (bij de de m6va wordt 1.11 als laatste versie genoemd, hopelijk werkt versie 1.12 ook op de m6va).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe mijn mooi Asus M6-Ne weg omdat ik hem zelden gebruik.

Voor diegene die interesse hebben: Klik ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
850 euro is wel veel zeg voor dit beestje wat nieuw net 1000 kost...(als je goed zoekt)

Mja, doneer mij die wallpaper van Angelina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel zou ik dan ervoor moeten vragen ? Voor 1000 euro kun je er geen vinden met 1 GB ram hoor.

Wallpaper krijg je vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik ben aan het overwegen om een M6(Va) aan te schaffen maar ik twijfel nog over welk scherm ik er bij zou nemen. Op mijn desktop heb een 1680x1050 TFT (de fameuze Dell 2005FPW) en daar heb ik niet over te klagen maar ik heb bij een collega een Dell laptop gezien die ook deze resolutie gebruikte (op 15") en dat vond ik toch net te veel op het randje van leesbaarheid (en WSXGA is volgens mijn winkel niet verkrijgbaar hier in België). Aangezien ik toch een redelijke desktop wil, neig ik nu naar SXGA+ (1400x1050) maar dat heeft natuurlijk wel dezelfde verticale resolutie als WSXGA en dus lijkt mij dat niet echt meer leesbaar te zijn want er zijn gewoon wat minder pixels in de horizontale richting. WXGA (1280x800) dan maar?

Wat hebben jullie gekozen, waarom en zijn jullie tevreden van jullie keuze?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

TaXaN schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 14:25:
Wat hebben jullie gekozen, waarom en zijn jullie tevreden van jullie keuze?
Ik heb een M6Va, welke een res heeft van 1400x1050. Ik vind het scherm echt erg goed leesbaar.
Ik heb een laptop gehad welke een res had van 1024x768. Als ik daar nu over terugdenk vind ik dit een beste res die er te krijgen is. Precies tegen de maximale resolutie aan voor mijn mening.

Edit : Als ik trackmania ofzo speel doe ik dit vaak gewoon in een venster voor de beste resolutie weergave. Ik baal er soms van dat deze resolutie nog niet echt erkent is bij sommige (software)developers.

[ Voor 51% gewijzigd door Emiel1984 op 11-02-2006 14:35 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
1400x1050 vind ik zelf prima leesbaar op mijn m6va. Anderen vinden het vaak nogal klein. Komt denk ik o.a doordat ik op mijn 19" crt 1600x1200 draai en er dus wel aan gewend ben.

Enige nadeel aan het scherm is de vrij kleine inkijkhoek die vooral verticaal enorm klein is.

Eigen vraagje:
Heb net mijn laptop voorzien van een verse windows na wat softwareproblemen en probeer nu die mediaknoppen aan de zijkant weer werkend te krijgen.
Ik heb de handleiding uit de startpost gebruikt.
Driver van asus: atk_xp_2k_051118.zip van 18 november 2005.

De knoppen naast de powerknop werken prima en doen wat ik wil, maar de mediaknoppen doen niks. Iemand het wel werkend met deze drivers?

[ Voor 47% gewijzigd door Farmerwood op 11-02-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

TheFruitNerd

iets met fruit

Een maat van mij heeft sinds vanmorgen een vaag probleem met zijn M6V. Als hij een minijack in de spdif stopt dan gaat normaalgesproken het geluid op de laptop uit, en schakelt over op de externe versterker. Nu is het echter zo dat dit niet meer gebeurt. Oftwel wanneer hij de minijack in de spdif uitgang stopt komt het geluid zowel uit de laptop als uit de externe versterker. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

TheFruitNerd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:42:
Een maat van mij heeft sinds vanmorgen een vaag probleem met zijn M6V. Als hij een minijack in de spdif stopt dan gaat normaalgesproken het geluid op de laptop uit, en schakelt over op de externe versterker. Nu is het echter zo dat dit niet meer gebeurt. Oftwel wanneer hij de minijack in de spdif uitgang stopt komt het geluid zowel uit de laptop als uit de externe versterker. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?
Drivers opnieuw installeren?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

TheFruitNerd

iets met fruit

emiel1984 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:21:
[...]

Drivers opnieuw installeren?
Heb ik ook gedaan idd, maar dat mocht helaas niet werken.

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

TheFruitNerd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:32:
[...]

Heb ik ook gedaan idd, maar dat mocht helaas niet werken.
Zit er denk ik maar één ding op, totale nieuwe installatie van win OS erop zetten. Raad je aan om de nieuwe installatie dan niet over de bestaande win OS te laten schrijven.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn volgende vraag. Ik heb op het moment een M6V waarvan ik het geheugen wil uitbreiden. Er zit momenteel 1x een module van 512 MB (--> DDR2-400). Ik wil er een module van 512 MB bij plaatsen.

Nu heb ik begrepen dat het 't beste is om een exact dezeflde module bij te plaatsen. Daarom heb ik mijn laptop even opengeschroefd en gekeken wat erin zat. Een bepaald merk zoals Kingston of Crucial kon ik niet terugvinden. Wel de volgende gegevens (van het stickertje af):

DDR2 400 512 MB 32MX16 1.8V HY
U33512ADHYQ602LW0E

Op de chips staat het volgende:

Hynix KOR
HY5PS121621

Goed, het is mij duidelijk dat het hier om Hynix chipjes gaat, maar dat zegt verder niet veel over het merk van de geheugenmodule. Hoe kan ik nu het beste te werk gaan? Zoeken naar merken die deze chipjes hebben? Of zijn er andere mogelijkheden? Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer deze es meuktracker: CPU-Z 1.32
1 van de tabs geeft meer info over je dimm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programma even gedraaid, maar het geeft bijna nog minder informatie dan er op het stickertje staat.... Kortom, ik ben nog niet veel wijzer over het merk geheugen. Dan zal het vast ook weinig uitmaken. Heeft iemand enig idee welk merk geheugen goed draait in deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Ik weet het niet, kijk eens met everest home edition (dat is gratis, en vertelt ook een hoop over wat er in je systeem zit, o.a. ook de fabrikant van je memory).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die had ik ook al gedraaid, maar die geeft ook weinig info over het merk. Ik krijg alleen een modulenaam te zien: U33512ADHYQ602LW0E.

Ik denk dat ik gewoon opzoek ga naar een geheugenmodule van een willekeurig merk. Bijv. Kingston, Corsair, Crucial, Dane Elec, etc. Welke is aan te raden>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er kingston in zitten, dit werkt gewoon heel goed! ze geven ook levenslange garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem:

1. Mijn S-video uitgang werkt naar de tv, heb ook geluid maar ik krijg de video zelf niet te zien als ik bijvoorbeeld in mediaplayer een film afspeel, het beeld blijft zwart! Ik hoor wel en krijg wel het geluid, dat speelt dus wel af. (De video is wel te zien op de laptop)

2. De resolutie is veel te groot/hoog voor mijn tv waardoor ik 'scroll' in de hoogte en breedte, zonder scrollbars...

Help? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediaplayer niet gebruiken, maar bijv. PowerDVD. Dat helpt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Farmerwood, kun je mij vertellen welk programma je gebruikt om je videokaart terug te clocken?
Heb al met nhc geprobeert, maar volgens mij werkt die met een timer en clockt ie niet automatisch naar de standaard clocks wanneer je het nodig hebt (wanneer je een spel of tekenprogramma opstart bijvoorbeeld). Verder met ati tray tools, maar dat werkt niet helemaal lekker geloof ik, wanneer ik de voeding eruit trek loopt windows helemaal vast om een of andere reden (ook met powerplay uitgeschakeld). Met welk programma doe jij dat dus en kan ie automatisch terugclocken bij een boot en de default waarden zeten wanneer je in 3d gaat?
Bij mij wanneer ik de accu gebruik gaat de fan trouwens nauwelijks aan op idle tenminste. Ik lees mijn temps uit met everest.

[ Voor 10% gewijzigd door Chubbchubb op 19-02-2006 15:09 ]