Anoniem: 49380 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:47:
[...]
Weet je zeker dat het niet gewoon een los schroefje is? Bij mijn M6N (sxga+) gaan de schroefjes ook langzaam steeds losser zitten. Ze zitten onder de rubbertjes die je onder je scherm ziet. Rubbertjes weghalen (zitten geplakt) en ze weer aandraaien helpt hier nog steeds.
DaMarcus schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:14:
Afgelopen zondag deed ik dat ook, maar verwees mijn broertje erop dat ik de schroeven moest loshalen onder de rubbertjes en de omlijsting van het scherm.
Onder de omlijsting zitten schroeven die je ook kan aandraaien (en ja, die kunnen erg los zitten). Schroeven aangedraaid en het open- / dichtklappen van het scherm van de notebook gaat weer ouderwets stroef

Een erg late reactie vanuit mijn kant, maar ik was verrast toen ik dit nu las. Het scherm van mijn M6 ging al vrij snel los zitten, waarschijnlijk al na een jaar na mijn aankoop. Sindsdien heb ik altijd met zo'n gevoel rondgelopen dat het 'ooit een keer zou afbreken'. Maar dank jullie wel voor de tip, het aandraaien van de schroeven werkt prima!
Wel vroeg ik me het volgende af. Mijn schroefjes kan ik niet aandraaien tot deze vast zitten; je kunt ze door blijven aandraaien. Ik vermoed dat de schroefplek van plastic is en inmiddels versleten is. Hebben jullie dit ook, en moeten jullie (als gevolg) deze schroeven regelmatig aandraaien?
Overigens heb ik mijn laptop (1.6 Ghz Dothan, 512 MB RAM, 60 GB HD, Mobility Radeon 9700) inmiddels 3 1/3 jaar. Ik ben er wel tevreden over. Minpuntjes zijn:
- De scharnierconstructie komt niet als al te degelijk over (scherm zit er, ook na aanschroeven, nog niet echt stevig op).
- Plastic omlijsting van het beeldscherm laat een beetje los
- Lak van het zilveren plastic gedeelte is snel beschadigd, laat los
- Het scherm flikkert soms bij het aanzetten (alsof refresh rate niet voldoende is)
- (Verticale) Inkijkhoek en helderheid is erg matig
- lawaaierige fan op full speed (1.6 Ghz)
Maar de M6 is een erg degelijke notebook. De behuizing (althans, het carbon fiber alloy gedeelte) voelt nog steeds stevig aan, de notebook draait bijzonder stabiel en presteert redelijk (voor die tijd dan). Ik heb er geen moment spijt gehad van deze laptop.