[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Hij werk inmiddels door het stappenplan dat hiervoor is gerepost :). Het beeld is neit geweldig maargoed het kan ermee door. Wat me opvalt is dat het beeld vrij hoog door de tv word neergezet.Wanneer ik het scherm verschuif verdwijnt deze lanzaam uit het beeld :( . Ik heb een Philips Bbktv voor de mensen die het zouden willen weten.

De tekst is overigens wel te lezen met wat moeite, wanneer je de scherpte van de composiet uitgang op minimaal zet. Anders gaat het beeld flikkeren :? .

Heb net een update uitgevoerd (met de tv nog aangesloten en nu herkend hij alleen nog 2x meerder monitoren aangesloten ipv gewoon een tv. Dus nu effe weer uninstallen van de nieuwe software van ati.. en nog is proberen zonder de kaart op de tv te hebben aangesloten.

Edit:

Dat werkte dus niet.. terug naar oude op cd aanwezige software/drivers. :(

[ Voor 23% gewijzigd door Emiel1984 op 05-11-2005 18:43 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:20
ik gebruik de omegadrivers (je kan hiermee makkelijk extend desktop doen _/-\o_ ) maar met de drivers die op de cd stonden werkte het ook perfect. Beeld is goed en ondertitels zijn makkelijk leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

demolition_man schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:48:
ik gebruik de omegadrivers (je kan hiermee makkelijk extend desktop doen _/-\o_ ) maar met de drivers die op de cd stonden werkte het ook perfect. Beeld is goed en ondertitels zijn makkelijk leesbaar.
Bedoel de tekst met IE en gathering.tweakers.net open. Met een film zou het idd wel goed te lezen zijn :) . Wat een geklooi... hij blijft maar meerdere monitoren zien :S. Dit is echt vaag.. Zelfs nu met de bijgeleverde drivers :S

Update:

Meerder monitoren zien blijkt normaal na wat ik op google vond. hij doet het nu door idd gewoon effe 2de monitor in te schakelen. Wanneer ik deze niet inschakel krijg ik een kloon die dus voor de tv te groot is en als "schuifvenster" word weergeven 8)7.

[ Voor 33% gewijzigd door Emiel1984 op 05-11-2005 20:14 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist de mod voor Hcontrol ook maar eens geprobeerd.
Bij de sneltoetsen heb ik alleen de knop voor Power4gear toegewezen aan de taskmanager. De rest heeft zijn functie behouden en dat werkt prima.
De mediatoetsen wil ik graag laten werken voor winamp. Dit stond al correct in de regfile dus ik heb er niks aan veranderd. Ze werken echter totaal niet in Winamp. Wel bij Mediplayer, maar alleen als die al gestart is.

Blik in regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ Asus \ HControl \ MediaPlayer
(Default) "C:\Program Files\Winamp\winamp.exe" ( -> is correcte pad.)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
je moet bij winamp ook sneltoetsen aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
demolition_man schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:25:
je moet bij winamp ook sneltoetsen aanzetten
Dat was em. Het werkt perfect nu. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op de M6va externe boxen aangesloten, ik krijg echter enorm ruis mee. Is dit normaal?

Tijdens het afspelen van muziek is het niet hoorbaar, maar als muziek uit is hoor je continu een triltoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:59:
Ik heb op de M6va externe boxen aangesloten, ik krijg echter enorm ruis mee. Is dit normaal?

Tijdens het afspelen van muziek is het niet hoorbaar, maar als muziek uit is hoor je continu een triltoon.
Als je hem op die externe boxen aangesloten hebt staat je laptop dan aan de voeding? Als dat zo is heb je een soort van aardlus misschien. Ik heb als ik mijn laptop aan de voeding hang en hem dan aansluit op mij mengpaneeltje (waar de aarde ook echt aarde is) dat je dan de adapter hoort op je audiolijnen. Wordt misschien een beetje technisch zo :P Probeer eens om je adapter los te halen en kijk of het er dan nog is. Als dat zo is kun je eens kijken of je bij de auto hifi zaak een groundloop isolator kan krijgen voor in de audio lijnen (met tulpjes dus). Suc6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:58:
[...]

Als je hem op die externe boxen aangesloten hebt staat je laptop dan aan de voeding? Als dat zo is heb je een soort van aardlus misschien. Ik heb als ik mijn laptop aan de voeding hang en hem dan aansluit op mij mengpaneeltje (waar de aarde ook echt aarde is) dat je dan de adapter hoort op je audiolijnen. Wordt misschien een beetje technisch zo :P Probeer eens om je adapter los te halen en kijk of het er dan nog is. Als dat zo is kun je eens kijken of je bij de auto hifi zaak een groundloop isolator kan krijgen voor in de audio lijnen (met tulpjes dus). Suc6 ermee.
Je hebt dus exact het probleem beschreven, zonder voeding is het storende geluid verdwenen. Ik zal eens zien wat ik hieraan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:44:
[...]

Je hebt dus exact het probleem beschreven, zonder voeding is het storende geluid verdwenen. Ik zal eens zien wat ik hieraan kan doen.
Als je de stekker in een stekkerdoos stopt, probeer dan eens de wandcontactdoos.
Dat verhelpt hier het probleem van ruis wanneer de laptop aan de versterker hangt (die inmiddels al een jaartje of 25 is :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen doen om die ruis te voorkomen is je laptop in een niet geaarde wcd doen. Heb ik zelf toen nog niet geprobeerd maar het kan helpen(is geen mooie oplossing). Bij de auto hifi shop hebben ze aardig wat prijsverschil die groundloop isolators. Als je niet zoveel eisen stelt moet het voor rond de 10 euro lukken. FF een voorbeeldhttp://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12698. Dit is een low-cost dingetje waar je geen super geluid van mag verwachten. Ik moet er trouwens ook nog steeds eentje scoren ergens. Ben ze alleen maar van caliber tegen gekomen voor 29 euro ofzo hier in de buurt. Suc6 ermee. Je weet in ieder geval waar het probleem zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Nou ik heb mn wireless kaartje vervangen met die walkthrough!
Beetje priegelen maar tis goed te doen!

en mn nieuwe 2915ABG wireless kaartje werkt tot nu toe top :*)

-edit-

hmmz ik heb wel dat mn verbindingfluctueerd...

zowel thuis als ergens anders gaat ie vaak van 54 naar 48Mbps en soms zelfs lager...

hoe kan dit? hoort dit bij een 54Mbps? of heb ik het misschien niet goed aangesloten? (2keer gechecked) Zowel met de intel software als met het standaard windows gebeuren heb ik hier last van... Overigens had ik hier met mn 11Mbps kaartje van asus nooit last van.

kan het een software probleem zijn omdat ik die asus zooi hiervoor had? of heb ik het niet goed aangesloten?

iemand een ideetje?

[ Voor 69% gewijzigd door low_n_slow op 09-11-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
low_n_slow schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:31:

zowel thuis als ergens anders gaat ie vaak van 54 naar 48Mbps en soms zelfs lager...

hoe kan dit? hoort dit bij een 54Mbps? of heb ik het misschien niet goed aangesloten? (2keer gechecked) Zowel met de intel software als met het standaard windows gebeuren heb ik hier last van... Overigens had ik hier met mn 11Mbps kaartje van asus nooit last van.

kan het een software probleem zijn omdat ik die asus zooi hiervoor had? of heb ik het niet goed aangesloten?

iemand een ideetje?
Nee duh dat die 11Mbit kaart dat niet heeft :)
Die draait gewoon op 11Mbit en waarschijnlijk kan je 802.11g AP meer leveren dan die 11Mbit waardoor het dus een stabiele verbinding heeft.

Het is normaal dat je met een 54Mbit verbinding fluctuaties hebt zolang die maar niet onder de 36 Mbit uitkomt. Dan heb je wat dat betreft een prima verbinding. Het is normaal dat ontvangst fluctueert tussen 36, 48 en 54 Mbit.

Ik weet niet hoe het gebouw waar je zit in elkaar steekt en hoe ver je er vanaf zit, maar je kunt overwegen om eens wat dichter bij dat AP te gaan zitten. Dan zul je een stabielere verbinding hebben en eerder op die 54 Mbit blijven. Je zit nu op een punt waar het net niet helemaal lekker is en hij dus switcht tussen 36, 48 en 54 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

low_n_slow schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:31:
Nou ik heb mn wireless kaartje vervangen met die walkthrough!
Beetje priegelen maar tis goed te doen!

en mn nieuwe 2915ABG wireless kaartje werkt tot nu toe top :*)

-edit-

iemand een ideetje?
Mijn kaartje wisselde steeds van snelheid, echter na een driver update is dit niet meer het geval en blijft hij keurig op 54 mbit draaien. Ik had zelfs terugvallen na 1 mbit zo nu en dan. Echter was dit allemaal verholpen na een driver update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:15:
[...]

Als je de stekker in een stekkerdoos stopt, probeer dan eens de wandcontactdoos.
Dat verhelpt hier het probleem van ruis wanneer de laptop aan de versterker hangt (die inmiddels al een jaartje of 25 is :P).
Dit verhelpt inderdaad het probleem, alleen vervelend is dat ik niet goed bij de contactdoos kan komen, dat is dan elke keer een heel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:52:
[...]
Dit verhelpt inderdaad het probleem, alleen vervelend is dat ik niet goed bij de contactdoos kan komen, dat is dan elke keer een heel gedoe.
Verlengsnoertje ?? :O B)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe hoezo droog, mijn god. ;)

• low_n_slow
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:51:
[...]

Mijn kaartje wisselde steeds van snelheid, echter na een driver update is dit niet meer het geval en blijft hij keurig op 54 mbit draaien. Ik had zelfs terugvallen na 1 mbit zo nu en dan. Echter was dit allemaal verholpen na een driver update.
hmmz dat heb ik al gedaan...

misschien dat een herinstall nog een uitkomst bied :)

• ppl
  • Niet online
low_n_slow schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:25:
[...]

hmmz dat heb ik al gedaan...

misschien dat een herinstall nog een uitkomst bied :)
Het is aannemelijker dat je gewoon een wat mindere ontvangst hebt op die plek waardoor je snelheid tussen bepaalde waarden fluctueert. Als je het ding dan op een lagere snelheid forceert (zoals die 11Mbit toen je dat 11Mbit wifi kaartje nog had) dan heeft hij een verbinding die goed genoeg is om met gemak die 11Mbit te kunnen leveren. Hij kan zelfs nog meer, maar de 54Mbit stabiel houden lukt dus weer net niet.

Netzoals een auto met caravan op de snelweg. De auto kan de 100 kmh halen, de weg is er ook op ingericht, maar met die caravan erachter trekt de auto die 100 kmh weer net niet. Met caravan schommelt de snelheid zo rond de 90 kmh en hij rijdt dus niet stabiel op de 90 kmh. Je pushed dus echt de snelheid van de combinatie, je zit op het randje.
Nou mag je met caravan toch niet harder dan 80 kmh, dus rijdt je 80 kmh. Hij kon zo rond de 90 kmh halen, dus die 80 kmh moet hij makkelijk kunnen halen. Met die 80 kmh zit je onder de rand en zul je wel heel stabiel op 80 kmh kunnen blijven rijden.

Zo werkt dus jouw wifi verbinding momenteel ook.
Dan kun je een aantal dingen doen:
- je hebt een goedkope AP die heel moeilijk stabiel die 54 Mbit kan leveren of die gewoonweg weinig zendvermogen heeft (een ouwe barrel van een caravan die bij 90 kmh gewoon uit elkaar valt o.i.d.).
Deze kun je dan vervangen door een wat duurdere niet-merkloze AP die wel die 54 Mbit kan garanderen (je koopt een auto die de caravan veel makkelijker kan trekken).
- je kunt met je AP heen en weer gaan lopen en die op een andere betere plek plaatsen waardoor je wel die 54 Mbit kunt halen (bij de caravan zou je het ding dus verstevigen zodat hij niet meer uit elkaar valt).
- Nu is Windows nogal eens erg vaag bezig en verhelpt een nieuwe frisse installatie al snel de problemen, maar bepaalde firewall software wil ook nog wel eens de boosdoener zijn. Die uitschakelen, verwijderen of vervangen door een andere zou ook tot een oplossing kunnen leiden.

Gezien je probleem denk ik dat het eigenlijk geen probleem is, het is eerder volkomen normaal.
Ik heb het al vaker gezien bij diverse wifi netwerken uiteenlopend van 802.11b, 802.11a en 802.11g. Ze doen het allemaal, het is dus eerder een probleem van het wifi gebeuren dan dat het een probleem van je laptop of AP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Goed stukje ppl! Het verhelderd een 1 en ander! Waarvoor mijn dank :)
Verder heb ik een sitecom wireless router en toevallig heb ik vanochtend naar de instellingen gekeken. Ik zag dat de Turbo aan stond (wazige optie) en die heb ik uitgezet en tot nu toe heeft hij alleen nog maar op 54Mbps gestaan (ipv zelfs maar 12Mbps) dus hopen dat dat het was!
Op mn werk ben ik op een andere plek gaan zitten en dat maakte wel iets verschil maar niet veel.
Ik hou het er op dat er een combinatie van factoren is waardoor het niet helemaal optimaal werkt!
Binnenkort eens een herinstallatie proberen.

Nu heb ik alweer een volgende vraag.
Ik zit er over na te denken om 1 gig geheugen te nemen. Ik heb nu PC2700 ddr ram geheugen. Kan ik deze vervangen door PC3200? en kan mijn laptop dan ook op die snelheid draaien of klokt hij het gewoon terug dan?

Verder vraag ik mij af of ik 1 module van 1gig moet nemen of 2 van 512...
En dan de ham vraag:

Heeft 1 gig uberhaupt wel nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
low_n_slow schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:07:
Goed stukje ppl! Het verhelderd een 1 en ander! Waarvoor mijn dank :)
Verder heb ik een sitecom wireless router en toevallig heb ik vanochtend naar de instellingen gekeken. Ik zag dat de Turbo aan stond (wazige optie) en die heb ik uitgezet en tot nu toe heeft hij alleen nog maar op 54Mbps gestaan (ipv zelfs maar 12Mbps) dus hopen dat dat het was!
Op mn werk ben ik op een andere plek gaan zitten en dat maakte wel iets verschil maar niet veel.
Ik hou het er op dat er een combinatie van factoren is waardoor het niet helemaal optimaal werkt!
Binnenkort eens een herinstallatie proberen.
Ah, kijk. DIe Turbo modus moet dan snelheden tot 108Mbit/s waar maken. Dat doen ze heel simpel door wat aan overhead die ervoor moet zorgen dat pakketjes daadwerkelijk aankomen weg te snoeien. Minder overhead, dus sneller, maar helaas ook wat instabieler signaal.
Helaas heeft iedere router/AP fabrikant er zo zijn eigen implementatie van en ook dat geeft weer de nodige incompatibiliteitsproblemen.
Nu heb ik alweer een volgende vraag.
Ik zit er over na te denken om 1 gig geheugen te nemen. Ik heb nu PC2700 ddr ram geheugen. Kan ik deze vervangen door PC3200? en kan mijn laptop dan ook op die snelheid draaien of klokt hij het gewoon terug dan?

Verder vraag ik mij af of ik 1 module van 1gig moet nemen of 2 van 512...
En dan de ham vraag:

Heeft 1 gig uberhaupt wel nut?
Ik heb ook 1 gig in mijn M6Ne zitten (2x 512 PC2700 van Apacer) en dat heb ik er meteen in laten zetten. Kostte niks meer dan wanneer ik het zelf deed, maar nu had ik er garantie op (helaas stopte de-laptopper er een half jaar later mee, failliet is het niet).
Ik merk dat met spelletjes wel snel dat ik meer geheugen heb. Voorheen had ik 512MB en een ietwat langzamere computer (dus daar kan het dan ook nog eens aan liggen).
Een spelletje spelen ging prima, maar toen stopte ik en dan ga je weer terug naar de desktop.
Die opbouw wat er toen moest gebeuren ging langzaam en dat heb ik nu niet meer.

Ook met gewone applicaties zit ik lekker ruim in het geheugen. Dat was ook exact de bedoeling omdat ik nogal eens de neiging heb om heel veel zaken open te hebben staan en ook open te laten staan.

Het ligt een beetje aan wat je allemaal doet en gaat doen met je laptop. Alleen maar office en internet dan is meer dan 512MB niet nodig. Met photoshop of veel dingen opstarten en open laten staan weer wel.

PC2700 is de ondersteunde type. PC3200 zal zich dan terugklokken naar PC2700.
Je merkt dus helemaal niets tussen PC2700 en PC3200 geheugen, het zal gewoon op PC2700 snelheid zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:56

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Net het wireless kaartje in de M6Va van m'n pa vervangen. Alleen geeft ie bij het opstarten nu steeds "HControl encountered an error and needs to close". Dus ik al die ATK zooi uninstallen en de nieuwste geinstalleerd, weer hetzelfde. Weet iemand hier hoe ik dat kan oplossen?
Het kaartje werkt trouwens wel perfect, alleen de wireless sneltoets niet. En zo'n foutmelding is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
wat als je de hcontrol van http://power4gear.bk-kicks.com/ gebruikt? werkt het dan goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Helaas, ik krijg nog steeds dezelfde error. Beetje onduidelijk bericht, maar volgens mij komt ie niet door een of andere versiecheck. Bij mij is het kaartje door laptops4u vervangen (geen problemen mee gahd, alles werkt zoals het hoort), dat heb ik afgekeken zodat ik het bij mn pa kon doen. Dat werkt allemaal, dus het lijkt me raar dat het aan het vervangen van het kaartje ligt. Ik kan de HControl ook niet gwoon los runnen, dat encountered ie ook een probleem.
Ik heb ook al de nieuwste intel drivers geinstalleerd en beide laptops kunnen hier connecten op A en G.
Alleen die stomme knopjes werken niet bij mn pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan post ik maar even hier :)

Wie weet hoe ik de bios van mijn Asus laptop kan backuppen ?

Ik heb alleen winflash erop staan.

Ik kan namelijk wel vrolijk mijn bios updaten, maar stel dat ik terug wil ?

Een oudere versie is niet meer te downloaden op de asus site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:10:
Dan post ik maar even hier :)

Wie weet hoe ik de bios van mijn Asus laptop kan backuppen ?

Ik heb alleen winflash erop staan.

Ik kan namelijk wel vrolijk mijn bios updaten, maar stel dat ik terug wil ?

Een oudere versie is niet meer te downloaden op de asus site.
Dat zul je in MSDOS moeten doen met de DOS flash utility van Asus.
Ze hebben maar 2 flash utilities: eentje voor windows (winflash) en de oude vertrouwde DOS versie.
Die staat wel *ergens* op hun FTP server en mogelijk ook op hun support site (kies een moederbord uit de lijst en kijk wat die aan downloads heeft, zal het er vast wel bij staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ok ik zal eens kijken wat ik kan doen.
Dus dat is voor ieder moederbord gewoon dezelfde utility ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Weet iemand hoe je HControl weer aan de praat krijgt nadat het wirelesskaartje is vervangen?
Bij het opstarten komt er steeds een foutmelding dat HControl een error heeft en daardoor doen de sneltoetsen voor wireless etc. en de FN toetsen het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik had heel windows over de zeik na het vervangen van die kaart. Heb een nieuwe installatie gedaan om alles weer goed werkend te krijgen. Al leverde dat ook weer problemen op omdat de setup vast lijkt te lopen op de netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nou daar zal m'n pa blij mij zijn :X Bij mij ging het allemaal soepeltjes. Snap er niets van dat het bij de ene laptop wel goed gaat en bij de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Zou jij trouwens eens iets voor me willen proberen?
Zoals ik zei gaat crasht de setup van windows XP op mijn laptop. Ook de cd waar ik de allereerste installatie mee deed. De enige verandering is die netwerkkaart geweest.
Na de tekst "Checking system hardware" ( oid ) hoor je het blauwe scherm van de setup te krijgen. Ik krijg echter volledig zwart scherm en alle schijf en cdactviteiten stoppen. Als hij bij jou wel verder komt heb ik dus blijkbaar ergens een probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Nou, opnieuw installeren is wel het laatste wat ik ga proberen... Het is ook niet mn eigen laptop.
Ik ga eerst nog wat andere dingen proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Je hoeft de installatie toch ook niet uit te voeren? :P
Alleen ff kijken of de setup uberhaupt start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Dat wil ik wel. Wordt alleen begin komende week, want ik heb hier geen XP cd liggen merk ik net... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmerwood schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:39:
Ik had heel windows over de zeik na het vervangen van die kaart. Heb een nieuwe installatie gedaan om alles weer goed werkend te krijgen. Al leverde dat ook weer problemen op omdat de setup vast lijkt te lopen op de netwerkkaart.
Weet je zeker dat het kaartje er goed in zit? Misschien is 'ie wel defect? Memtest al gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krekker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 21:54
Zijn er hier mensen die de M6Va-Q046H met extra 40Gb 4200rpm HDD hebben? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de M6Va-Q046H en de A6Va-Q016H, maar dan wil ik wel weten hoe soepel het wisselen van de DVD brander en de extra hdd gaat.

Ik zal voornamelijk de 40 GB erin hebben zitten en af en toe een cd-/dvdtje branden en/of lezen. Ik vraag me dus alleen wel af of het de extra 75 euro waard is. Verder vraag ik me af of ik de 60Gb schijf ooit zou kunnen gebruiken in de DVD brander slot als ik een grotere hdd installeer.

[ Voor 14% gewijzigd door Krekker op 19-11-2005 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:21:
Weet iemand hoe je HControl weer aan de praat krijgt nadat het wirelesskaartje is vervangen?
Bij het opstarten komt er steeds een foutmelding dat HControl een error heeft en daardoor doen de sneltoetsen voor wireless etc. en de FN toetsen het niet meer...
OMFG!!! ik kom speciaal online om hierover te posten! :o
dat jij t ook hebt zeg pff.. pak van mn hart want ik dacht dat mn laptop kapot aan t gaan was :'(
ben er al een paar dagen mee aan t klooien :/

maar goed, ik heb dus ook mijn kaartje vervangen....geen probleem verder totdat ik mn intel software verwijderde voor mn netwerk kaart (dus niet de drivers)

herstart en meteen crashen die HControl...

ik heb een ghost liggen dus die er meteen overheen geknalt... geen probleem totdat ik meer de intel software verwijderde... herstart en een crash...

nu heb ik een schone installatie uitgevoerd met alleen de drivers van intel... en het werkt niet...
nu ga ik zo kijken of het werkt met de intel software... want ik vermoed dat die het aansturen want ik zag tijdens het deinstalleren mn blauwe lichtje aan en uit gaan van het wireless gebeuren.

Het heeft dus te maken met de intel software vermoed ik! (ik heb de laatste versie daarvan gedownload)

en ik ga nu verder opzoek!!! laat me weten hoe het jou afgaat hiermee!

-update-

Ghost gebruikt. Intel software was al geinstalleerd. Heb alles via msconfig uitgezet en HControl blijft werken! 8) er is alleen wel een maar... :/

dat lampje brand niet meer dat je een wireless connectie hebt. Vind ik wel erg jammer.
Wat ik nu ga proberen is de opties 1 voor 1 aan te zetten en dat te kijken met welke optie hij gaat branden!

ik hou jullie op de hoogte! :>

-update 2-

nou ik ben er achter welke onderdelen van de intel software het lampje laten branden.

msconfig -> services

dan staan er 3 services van Intel, te weten:

*EvtEng
*RegSrvc
*Spectrum24 Event Monitor

Ik heb erg veel combinatie gebruikt om zo min mogelijk services van Intel te laten runnen...
en ik ben achter de volgende combi gekomen die werkt!
Zet EvtEng en Spectrum24 Event Monitor aan en dan werkt je lampje!
HControl werkt ook en verder hoef je de Intel software niet meer te gebruiken!

Misschien kan dit meegenomen worden in de startpost omdat toch meerdere mensen er last van hebben als ze hun wireless kaartje vervangen! In mijn geval gaat het om een Intel Pro wireless 2915ABG

love me! O+

[ Voor 36% gewijzigd door low_n_slow op 19-11-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 20:21:
*zucht*... WAT voor error? Daar kunnen we wat mee ;)

Wat als je nou de Intel PROSet verwijderd, de Intel driver, je oude kaart uit hardwarebeheer haalt?
Wat als je daarna de ATK100 drivers weer opnieuw installeert?
Wat als je dan reboot en die nieuwe kaart weer installeert en de nieuwste Intel zwik erop gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

En wat als dat allemaal al gedaan is? Ik heb meer aan je mede Tweaker boven je, thnx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:28:
[...]

Weet je zeker dat het kaartje er goed in zit? Misschien is 'ie wel defect? Memtest al gedraaid?
Heb geen memtest gedraaid, maar het kaartje werkt prima. Ik heb ook alleen problemen met de setup van XP. Alle linuxdistros die ik er intussen in gepropt heb werken prima.
Maar zal idd eens een keer memtest draaien, want dat heb ik zowiezo nog niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op zondag 20 november 2005 @ 00:04:
En wat als dat allemaal al gedaan is? Ik heb meer aan je mede Tweaker boven je, thnx anyway.
Mja, die doet onnodig veel moeite.
Dit staat gewoon in de handleiding van de laptop en in de handleiding van de Intel driver plus Intel PROSet. Is sinds versie 8.0 niet veranderd en geldt dan ook voor de 8.0, 8.1 en 9.0 reeks.
Er is bij de 9.0 reeks wel het e.e.a. veranderd waardoor er kleine verschillen zijn, dus daar moet je wel even voor oppassen.

Welke versie gebruiken jullie en is deze van Asus zelf of is dit de officiele van Intel?
In dat laatste geval kun je ook eens die van Asus proberen aangezien OEM's nog wel eens subtiele wijzigingen maken zodat het apparaat in hun product goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb eind vorig jaar een een Asus M6Ne gekocht. Maar orige week ging er perongeluk iets mis: ik klapte m'n laptop dicht en terwijl ik dat deed hoorde ik een knak :?, dus ik deed de klep weer open en er bleek een barst in m'n beeldscherm te zitten. (ik klapte hem gewoon met een hand dicht, helemaal niet lomp ofzo). Het gevolg is dat er nu een witte balk van 10 cm breed van boven naar beneden loppt en een balk van 3 cm breed bovenlangs. Dus ik heb asus op gebeld, blijkt het niet onder de garantie te valen :? Kosten bij eventuele reparatie: 600 euro. En ik ben niet echt van plan om dat te gaan betalen
Heeft iemand toevallig een defecte asus m6ne liggen, waarvan het beeldscherm nog goed is?
Of weet iemand hoe je het beeldscherm van de laptop los kunt krijgen, om te kijken wat voor type nummer het is.
Of heeft iemand nog een ander idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:42:
[...]

Dat zul je in MSDOS moeten doen met de DOS flash utility van Asus.
Ze hebben maar 2 flash utilities: eentje voor windows (winflash) en de oude vertrouwde DOS versie.
Die staat wel *ergens* op hun FTP server en mogelijk ook op hun support site (kies een moederbord uit de lijst en kijk wat die aan downloads heeft, zal het er vast wel bij staan).
Als ik die Asus bios flash tool opstart gaat hij verder met een fout. Do not install i386.dll ofzoiets
Press enter to exit.

Dus het werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
ppl schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:16:
[...]

Mja, die doet onnodig veel moeite.
Dit staat gewoon in de handleiding van de laptop en in de handleiding van de Intel driver plus Intel PROSet. Is sinds versie 8.0 niet veranderd en geldt dan ook voor de 8.0, 8.1 en 9.0 reeks.
Er is bij de 9.0 reeks wel het e.e.a. veranderd waardoor er kleine verschillen zijn, dus daar moet je wel even voor oppassen.

Welke versie gebruiken jullie en is deze van Asus zelf of is dit de officiele van Intel?
In dat laatste geval kun je ook eens die van Asus proberen aangezien OEM's nog wel eens subtiele wijzigingen maken zodat het apparaat in hun product goed werkt.
Onnodig veel moeite? Als jij mij eens uit kan leggen op welke handleiding jij doelt dan heben we idd een heel ander verhaal! Want ik heb net de handleiding van de Intel cd doorgespit en daar staat helemaal niks over iets wat ook maar enige betrekking heeft tot de functionliteit die mijn laptop biedt.

Ik gebruik dus de originele drivers van intel (laatste van de website). En mijn vorige kaartje was een 11mbit asus kaartje.

en trouwens wij proberen hier tot een oplossing te komen met een probleem en t enige wat jij doet is moeilijk! ja mag voortaan wel wat behulpzamer zijn :/
en trouwens als jij alles toch beter weet dan had je ook moeten weten dat asus geen driver update doet voor wireless kaartjes! zelfs niet die ze zelf hebben gefabriceerd...

[ Voor 7% gewijzigd door low_n_slow op 20-11-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb ook even een vraagje. Ik heb een Asus M6V notebook met een X600 videokaart. Nu heb ik problemen met mijn TV-out. Als ik hem aansluit op de TV via een s-video kabel, krijg ik een zwart wit flikkerend beeld te zien op mijn TV. Ik weet dat NVidia een apart tablad heeft - bij "instellingen" voor eigenschappen van het beeldscherm, maar ik heb dat bij mijn ATI kaarje niet. Ik weet dus niet waar ik dingen kan instellen etc.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?????????

Verder een top note book, ik erger me soms alleen een beetje aan de fan die toch wel wat herrie maakt als ie op 1400 rpm staat te draaien, maar goed. Niets aan te doen denk ik

Groet Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
W00fer schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:59:
[...]

Als ik die Asus bios flash tool opstart gaat hij verder met een fout. Do not install i386.dll ofzoiets
Press enter to exit.

Dus het werkt niet :(
Als hij over dll's zeurt zit je in Windows en niet in MSDOS (nee, een start -> run -> cmd is geen MSDOS). Je moet dus echt in MSDOS opstarten. Daarvoor kun je een Win98SE cd gebruiken omdat die in DOS kan booten. Tenzij je een USB floppydrive hebt, dan kun je gewoon een DOS bootflop gebruiken hier voor.
low_n_slow schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:14:
[...]

Onnodig veel moeite? Als jij mij eens uit kan leggen op welke handleiding jij doelt dan heben we idd een heel ander verhaal! Want ik heb net de handleiding van de Intel cd doorgespit en daar staat helemaal niks over iets wat ook maar enige betrekking heeft tot de functionliteit die mijn laptop biedt.
De Asus manual die bij de laptop zit en over het hardwaredriver verhaal gaat. Daar staat een verhaal in over die lampjes die je op de laptop hebt zitten en over de knoppen. Daarin staat dat de wifi knop en wifi led alleen i.c.m. de Intel drivers en Intel PROSet (en uiteraard de ATK100 drivers voor de buttons) werkt.
Druk er maar eens op wanneer je wel de ATK100 drivers hebt geinstalleerd en niet de Intel drivers met Intel PROSet, dan krijg je de melding.

Overigens kan Ubuntu Linux deze button ook gebruiken i.c.m. die wifi led, maar er wordt dan ook gebruik gemaakt van de officiele Linux drivers van Intel.

De volgende sites van Intel (daar waar iedereen ook zijn drivers vandaan plukt):
- url=http://support.intel.com/support/wireless/wlan/pro2200bg/index.htm]Intel 2200BG[/url]
- Intel 2195ABG

Het staat overigens ook in de support van de Intel PROSet software suite.
Ik gebruik dus de originele drivers van intel (laatste van de website). En mijn vorige kaartje was een 11mbit asus kaartje.

en trouwens wij proberen hier tot een oplossing te komen met een probleem en t enige wat jij doet is moeilijk! ja mag voortaan wel wat behulpzamer zijn :/
en trouwens als jij alles toch beter weet dan had je ook moeten weten dat asus geen driver update doet voor wireless kaartjes! zelfs niet die ze zelf hebben gefabriceerd...
Jullie doen moeilijk omdat er geen informatie over errormeldingen wordt gepost (nee, een posting dat er een error plaats vind is niet genoeg). De informatie die jullie geven is zo buitengewoon karig dat er helemaal niets mee te doen valt. Als je behulpzaamheid wil zul je toch echt eens wat meer informatie moeten geven (exacte errormeldingen, software versies van de Intel PROSet en driver, wat jullie al gedaan hebben om het te repareren, etc. etc. etc.).

Enfin, dat Asus die updates niet meer doet zegt niets. Het gaat erom dat je met die drivers een werkende netwerkverbinding kunt maken middels diverse beveiligingsprotocollen en mogelijkheden.
Dat kan prima met die drivers van Asus. Dit geldt ook voor de rest van de drivers. Het werkt gewoon allemaal. De enige reden waarom je een andere driver versie zou willen hebben zou problemen en support voor bepaalde protocollen zijn (bijv. betere WPA support voor de Intel wifi kaarten, dat schijnt in versie 9.0.3.0 van de Intel driverset te zitten).
Vergeet niet dat het gebruik van andere drivers ook dit soort problemen kunnen veroorzaken.
Dat wat jullie hebben zou netzo goed een probleem kunnen zijn omdat je juist die officiele drivers van Intel gebruikt.
Als er voorheen een Asus kaartje in heeft gezeten dan heeft die totaal andere drivers dan de Intel wifi kaart die je nu hebt. Dan is het nogal wiedes dat het dan allemaal niet werkt.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:32:
Hallo,

Ik heb eind vorig jaar een een Asus M6Ne gekocht. Maar orige week ging er perongeluk iets mis: ik klapte m'n laptop dicht en terwijl ik dat deed hoorde ik een knak :?, dus ik deed de klep weer open en er bleek een barst in m'n beeldscherm te zitten. (ik klapte hem gewoon met een hand dicht, helemaal niet lomp ofzo). Het gevolg is dat er nu een witte balk van 10 cm breed van boven naar beneden loppt en een balk van 3 cm breed bovenlangs. Dus ik heb asus op gebeld, blijkt het niet onder de garantie te valen :? Kosten bij eventuele reparatie: 600 euro. En ik ben niet echt van plan om dat te gaan betalen
Heeft iemand toevallig een defecte asus m6ne liggen, waarvan het beeldscherm nog goed is?
Of weet iemand hoe je het beeldscherm van de laptop los kunt krijgen, om te kijken wat voor type nummer het is.
Of heeft iemand nog een ander idee??
Das onwijs balen man!

Die TFT schermen zijn idd een 2/3 van de prijs van zo'n laptop.
Het komt heel zeldzaam voor dat die TFT schermen kapot gaan en knakken. Als zoiets gebeurd komt dat vaak omdat er iets als een pen nog op de laptop lag toen het scherm werd dichtgeklapt.
Het nadeel hiervan is dat de fabrikanten daar dus op af gaan en het de gebruiker in de voeten zullen schuiven. Je zou er tegenin kunnen gaan, maar of het zinvol is....

Het scherm zelf bestaat uit een aantal onderdelen. Een onderdeel is die plaat waar je beeld op verschijnd :P Die is dus bij jou geknakt en die zou je kunnen vervangen. Achter die plaat zitten nog wat andere onderdelen zoals de backlight, de wifi-antenne en het geraamte. De controller die het scherm aanstuurt zit in het deel waar de powerknop e.d. zitten. Althans zo ziet het er 9 van de 10x uit. Je zou dus genoeg hebben aan een LCD omdat dat het enige wat stuk is.
Zal wel moeilijk zijn om aan zo'n scherm te komen en waarschijnlijk ook niet goedkoper dan de 600 euro die Asus rekent, dus sja...wat doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:46:
Hey,

Nu heb ik problemen met mijn TV-out. Als ik hem aansluit op de TV via een s-video kabel, krijg ik een zwart wit flikkerend beeld te zien op mijn TV.
Groet Ron
Ron, kijk eerst even in de BIOS tijdens opstarten, de default TV-out staat op NTSC, even PAL van maken.

[ Voor 10% gewijzigd door henk787 op 22-11-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk,

dat heb ik gedaan. Ik heb het met beide opties geprobeerd maar bij allebei de instellingen hetzelfde resultaat. Ik heb het ook bij een vriend thuis geprobeerd, dus met een andere kabel en TV maar ook hier weer datzelfde flikkerende zwarte en witte beeld.

Iemand een andere oplossing???

Groet Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p.s. ik zie dus wel mijn bureaublad op mijn TV maar hij is dus zwart/wit en blijft flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nog een paar vraagjes over die bios update:

Hoe moet je die bios opslaan met dat dos tooltje ?
Ik kies voor save current bios to file, maar als ik dan opsla, is er geen file-extensie.
Of maakt dat niet uit ?

En is het het veiligste om te updaten met het Dos tooltje of met het windows tooltje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 14:05:
Nog een paar vraagjes over die bios update:

Hoe moet je die bios opslaan met dat dos tooltje ?
Ik kies voor save current bios to file, maar als ik dan opsla, is er geen file-extensie.
Of maakt dat niet uit ?

En is het het veiligste om te updaten met het Dos tooltje of met het windows tooltje ?
Die extensie moet je er zelf achter zetten, je moet dus de volledige naam opgeven inclusief extensie.
Voor de flash tool maakt de extensie echter niks uit, ook zonder extensie weet hij wat hij er mee moet doen.

Onder DOS is het veiliger omdat in die omgeving nou eenmaal bijna niets in de achtergrond draait. Bij Windows is dat wel even heel wat anders, daar draait gigantisch veel in de achtergrond en ook op de voorgrond. De kans dat iets een conflict krijgt is dus heel wat groter dan onder DOS.
Ik heb echter tot nog toe alle BIOS versies via de Windows flash tool gedaan en dat ging prima, dus in de praktijk werkt het wel, maar de kans dat het mis kan gaan is groter dan in DOS.
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:17:
p.s. ik zie dus wel mijn bureaublad op mijn TV maar hij is dus zwart/wit en blijft flikkeren.
Welke resolutie en refreshrate gebruik je en gebruik je een eigen kabel of de kabel die bij je laptop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zijn die biossen maar echt zo klein ? 38kb is ie maar als ik hem opsla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

W00fer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:11:
Klinkt niet als een klein bestand hoor. :) (Bios word namelijk niet op je HDD opgeslagen)

[LTS][MTS][HTS]

• W00fer
  • Niet online
Als ik save doe met dat tooltje wel.

Verwijderd

Welke resolutie en refreshrate gebruik je en gebruik je een eigen kabel of de kabel die bij je laptop zit?

He PPL,

de resolutie heb ik op verschillende standen gehad (varierend van 1024 bij 768 en 800 bij 600) maar geen van allen gaf een goed resultaat. Wat betreft de refreshrate.......... geen idee. Misschien een domme vraag :?, maar waar kan ik dat zien?

Zoals ik al schreef heb ik het met een eigen kabel geprobeerd op mijn eigen TV maar ook bij een vriend (met zijn kabel op zijn TV). Zijn TV-out werkt wel perfect over die kabel dus ik neem aan dat het dan toch in mijn laptop zit --> een verkeerde instelling ofzo!

Enig idee waar het nog aan kan liggen? De instelling (voor de TV-out) in mijn Bios heb ik op Pal gezet.

groet Ron

P.s. ik weet niet of dit wel of niet hoort, maar als ik ga kijken bij de eigenschappen voor mijn beeldscherm (vervolgens naar het tabblad "instellingen" en dan "geavanceerd") zie ik geen tabbladen specifiek voor mijn ATI kaartje. Volgensmij heeft de pc van mijn ouders bijvoorbeeld dat wel. En ik weet dat de laptop van een vriend van mij (met zijn NVidia kaart) dat wel heeft. Heb al nieuwe drivers geinstalleerd maar dat hielp ook niets!

• ppl
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:11:
Ja, die zijn echt zo klein. Dat bestand is trouwens een image van de bios zeg maar.
Denk maar aan een .iso voor een cd. Die flash tool schrijft die (waarschijnlijk is het een .bin bestand) dan in de geheugenchip waar de bios in zit (de chip wordt eerst gewist waarna hij de nieuw bios erin schrijft).
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:27:

He PPL,

de resolutie heb ik op verschillende standen gehad (varierend van 1024 bij 768 en 800 bij 600) maar geen van allen gaf een goed resultaat. Wat betreft de refreshrate.......... geen idee. Misschien een domme vraag :?, maar waar kan ik dat zien?
In de eigenschappen van het beeldscherm moet je maar even kijken onder "settings" en dan "advanced". Daar staat dan onder het kopje "monitor settings" (om wat specifieker te zijn "screen refresh rate") je huidige refreshrate.
Zoals ik al schreef heb ik het met een eigen kabel geprobeerd op mijn eigen TV maar ook bij een vriend (met zijn kabel op zijn TV). Zijn TV-out werkt wel perfect over die kabel dus ik neem aan dat het dan toch in mijn laptop zit --> een verkeerde instelling ofzo!

Enig idee waar het nog aan kan liggen? De instelling (voor de TV-out) in mijn Bios heb ik op Pal gezet.
Je bios staat in ieder geval goed. Die "eigen kabel" was dat een kabel die je nog op de plank had liggen of was dat de kabel die bij de laptop werd geleverd. Als dat eentje was die je op de plank had liggen kun je beter die kabel die bij je laptop zat gebruiken. Er zit verschil in de kabels en dat maakt het verschil uit tussen wel/geen kleur.

Staat de TV trouwens in svcd of in vcd modus? Ik ben dat een keer tegengekomen met een tv waarbij de losse dvd speler en nintendo gamecube zwart/wit beeld gaven. De oplossing was om de modus van svcd naar vcd te zetten.

Heb je ook in de TV out FAQ gekeken hier in het subforum "Videoplanken & Beeldkanonnen"?
Zo niet kijk dan even hier: De grote tv-out FAQ

De topic start geeft een link naar een FAQ voor de M6 notebooks waarin ook een stukje staat over de tv-out: FAQ, zie punt 4
P.s. ik weet niet of dit wel of niet hoort, maar als ik ga kijken bij de eigenschappen voor mijn beeldscherm (vervolgens naar het tabblad "instellingen" en dan "geavanceerd") zie ik geen tabbladen specifiek voor mijn ATI kaartje. Volgensmij heeft de pc van mijn ouders bijvoorbeeld dat wel. En ik weet dat de laptop van een vriend van mij (met zijn NVidia kaart) dat wel heeft. Heb al nieuwe drivers geinstalleerd maar dat hielp ook niets!
Mja, bij Ati kun je dus een aantal dingen doen: alleen drivers installeren (de officiele mobile catalyst drivers van Ati), drivers plus het catalyst control centre (dit is trouwens de default actie van de setup. Ik vind dat CCC een draak van een .NET applicatie en installeer dus alleen de drivers.) en je kunt ook bij Ati bij de gewone driver downloads (voor de desktop grafische kaarten dus) alleen het control panel downloaden. Wat ik doe is altijd die drivers installeren zonder die Catalyst Control Centre en daarna download ik die losse control panel en installeer die. Dat control panel zorgt voor die extra schermen bij dat geavanceerd wat jij bedoeld. Het control panel vind je hier: control panel
De mobile drivers vind je hier: Ati Mobile Catalyst

Je kunt ook een alternatief nemen zoals de drivers van Omega (Omega Catalyst). Die heeft standaar dat control panel aan boord.

Je hoeft nu waarschijnlijk alleen dat control panel te downloaden en te installeren om die schermen bij "geavanceerd" weer terug te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 24-11-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is inderdaad gelukt met nieuwe drivers _/-\o_ Heb nu inderdaad ook weer het control panel terug dus mijn dank is groot.

Achteraf gezien had ik dit zelf ook wel eerst kunnen proberen alvores mijn vraag hier te plaatsen, maar goed. 8)7 Een goede les voor de volgende keer.

Bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:37
Heb sinds een paar dagen een M6Va-8041H (gekocht bij laptops4u). Als kerstcadeuatje van Asus nog een extra 40GB harde schijf erbij mgekregen, prima toch!

Heb echter een vraag aan de andere bezitters van deze laptop. Ik hoor regelmatig een raar geluidje uit de laptop komen. Ik omschrijf het zelf als een druppel die in een plasje water valt, maar dan met een metaalachtige klank. Op een engels forum omschijft iemand het als een "odd electrical 'chirping' type sound" (zie post #12 op http://forum.notebookrevi....php?t=30826&page=2&pp=10). Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand wat dit kan zijn?

Daarnaast merk ik dat als ik een window versleep of scroll in een stuk tekst dat het dan lijkt alsof het scherm niet snel genoeg geupdate wordt en er een soort schaduw achteraan hobbelt. Hebben meer mensen daar last van met het 15" sxga scherm? Is dat ergens een software instelling of is de refreshtijd van dit scherm gewoon traag?

alvast bedankt voor het meedenken?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds begin van dit schooljaar mijn M6Va maar ik krijg de indruk dat die steeds warmer en warmer begint te lopen .. tegenwoordig is 95graden geen uitzondering meer als ik een spelletje speel... de fan draait ook voortdurend met een ongelofelijk vervelend kutlawaai waar ik echt doof van word gedurende lange tijd. Ik hoop gewoon dat het 1 of ander defect is want ik kan me niet herinneren dat het vroeger zo erg was.

Als ik bv in explorer pakweg 2 lengtes omlaag sleep springt die op 2ghz voor 2 seconden en dan zit ik al aan 60graden. Normaalgezien draait die rond 55 a 57 graden ... Specs zijn 2Ghz, 1GBRam, 80GBHd 5400rpm denk ik .. hoe zijn jullie temps ?

over de performance ben iok overigens heel tevreden .. enkel de hitte en het lawaai :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

SpoBo, ik zou dit topic eens lezen als ik jou was. Ik heb een M750 en kom niet boven de 60 graden uit bij gamen. Alleen nu ie naast een verwarming staat wel. Ik heb zelf de waardes van Farmerwood overgenomen + 1 stapje er bij op elke multiplier. Dit omdat ie een keer vastliep, nu nooit meer.
Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:27:
SpoBo, ik zou dit topic eens lezen als ik jou was. Ik heb een M750 en kom niet boven de 60 graden uit bij gamen. Alleen nu ie naast een verwarming staat wel. Ik heb zelf de waardes van Farmerwood overgenomen + 1 stapje er bij op elke multiplier. Dit omdat ie een keer vastliep, nu nooit meer.
Doe er je voordeel mee!
ik heb al zitten undervolten .. helpt voor geen meter heb ik de indruk .. maar goed ik zal mij er eens serieus mee bezig houden. Trouwens .. werd je laptop ervoor ook zo warm of niet ?

edit: Ik heb enkel mijn 1ste 2 multipliers naar beneden gehaald en hij blijft nog steeds rond de 60 draaien. Ik heb hem ook al eens gelocked op deze 2 multipliers. Same story. Maar als het op max multiplier 20 graden scheelt moet ik dat toch wel eens proberen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Hij werd eerst een stuk warmer ja. Heb je wel gekeken naar de installatie procedure van Notebook Hardware Control? Anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
PatrickvL schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 22:28:
Heb sinds een paar dagen een M6Va-8041H (gekocht bij laptops4u). Als kerstcadeuatje van Asus nog een extra 40GB harde schijf erbij mgekregen, prima toch!

Heb echter een vraag aan de andere bezitters van deze laptop. Ik hoor regelmatig een raar geluidje uit de laptop komen. Ik omschrijf het zelf als een druppel die in een plasje water valt, maar dan met een metaalachtige klank. Op een engels forum omschijft iemand het als een "odd electrical 'chirping' type sound" (zie post #12 op http://forum.notebookrevi....php?t=30826&page=2&pp=10). Hebben meer mensen hier last van? Weet iemand wat dit kan zijn?

Daarnaast merk ik dat als ik een window versleep of scroll in een stuk tekst dat het dan lijkt alsof het scherm niet snel genoeg geupdate wordt en er een soort schaduw achteraan hobbelt. Hebben meer mensen daar last van met het 15" sxga scherm? Is dat ergens een software instelling of is de refreshtijd van dit scherm gewoon traag?

alvast bedankt voor het meedenken?

Patrick
Heb de omega drivers geinstalleerd om te kijken of het probleem van de 'trage update' daarmee opgelost zou zijn... helaas is dat niet het geval. Als ik scroll, bijvoorbeeld hier bij GoT dan kan ik tijdens het scrollen niet lezen wat er staat, de tekst lijkt te veranderen in een soort bold font. Verder merk ik dat als ik de scrollbar heel langzaam verplaats ik de afzonderlijke scherm updates duidelijk zichtbaar zijn, het winow knippert echt.

Ben ik echt de enige die dit heeft met het sxga+ scherm van een M6Va? Ofwel: heb ik een defect scherm/videokaart/etc? Of moet ik ergens in de (driver) software een andere instelling maken? Waar zou ik dan naar moeten zoeken?

reacties van mensen die ditzelfde scherm hebben stel ik zeer op prijs.

Patrick

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickvL op 05-12-2005 21:36 . Reden: toevoegen dat het misschien ook wel een software instelling is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een beetje advies, ik heb een laptop nodig en het word een M6Va of A6Va.

Welke is beter? Ik heb bijde topics door gescant over the M6Va en A6Va maar ik kom er niet uit :(

Wat ik me afvraag is zijn ze allebij de zelfde maat?

Ik kan ze allebij met ongeveer de zelfde spec voor rond de zelfde prijs vinden op het internet, wat is er anders aan??

Alvast bedankt,

Jozi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PatrickvL schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:31:
[...]
Ben ik echt de enige die dit heeft met het sxga+ scherm van een M6Va? Ofwel: heb ik een defect scherm/videokaart/etc? Of moet ik ergens in de (driver) software een andere instelling maken? Waar zou ik dan naar moeten zoeken?

reacties van mensen die ditzelfde scherm hebben stel ik zeer op prijs.
Patrick
Heb je al geprobeerd om in Windows ClearType (rechts klik op lege desktop, properties, Appearance tab, effects knop) aan of uit te zetten. ClearType helpt soms op LCD schermen om de leesbaarheid te verbeteren (smooth edges van de fonts), maar soms ook niet. Het effect is erg vette (of juist erg magere) letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
weet iemand het email adres van de klantenservice (of technische dienst)?
want het invulformulier op de website van asus slaat een java error...

het gaat om een versleten toetsenbord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 13:31:
Ik heb sinds begin van dit schooljaar mijn M6Va maar ik krijg de indruk dat die steeds warmer en warmer begint te lopen .. tegenwoordig is 95graden geen uitzondering meer als ik een spelletje speel... de fan draait ook voortdurend met een ongelofelijk vervelend kutlawaai waar ik echt doof van word gedurende lange tijd. Ik hoop gewoon dat het 1 of ander defect is want ik kan me niet herinneren dat het vroeger zo erg was.

Als ik bv in explorer pakweg 2 lengtes omlaag sleep springt die op 2ghz voor 2 seconden en dan zit ik al aan 60graden. Normaalgezien draait die rond 55 a 57 graden ... Specs zijn 2Ghz, 1GBRam, 80GBHd 5400rpm denk ik .. hoe zijn jullie temps ?

over de performance ben iok overigens heel tevreden .. enkel de hitte en het lawaai :s
Ik ben in het bezit van Asus V6V met dezelfde specs als jouw M6V (check sig). Ook ik heb het probleem dat mijn laptop te warm wordt tijdens het gamen. Mijn laptop wordt oa te warm omdat er enkel een passieve koeling op deze notebook zit(een heatpipe op de processor en iets gelijkaardigs voor die ati x600, met een kleine fan om alle naar buiten te blazen, dus geen luchtINlaat ofzo).
Mijn tijdelijke oplossing kan je hier vinden.
Momenteel ben ik bezig met iets professionelers/stevigers/makkelijker mee te nemen/mooier aan het uitwerken. (met plexi enzo)

Met deze redelijk eenvoudige oplossing heb ik mijn idle temp doen dalen van +- 50°C naar 25°C.
Na een uur stevig gamen werd de temp meestal +- 80°C met als gevolg steevast een vastloper. Nu is de stress temp na uur gamen tussen de 50°C en 60°C en geen enkele vastloper meer !!!! (jippie)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2005 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
kdekker schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:08:
[...]

Heb je al geprobeerd om in Windows ClearType (rechts klik op lege desktop, properties, Appearance tab, effects knop) aan of uit te zetten. ClearType helpt soms op LCD schermen om de leesbaarheid te verbeteren (smooth edges van de fonts), maar soms ook niet. Het effect is erg vette (of juist erg magere) letters.
Ben ik inderdaad mee aan het stoeien geweest en het werd daardoor iets beter. Het probleem is echter dat ik het niet alleen bij het scrollen van tekst heb, maar als ik een window verplaats dan zie ik ook een soort 'schaduw' achter het window ontstaan. Ik geloof dat de term daarvoor 'ghosting' is. Verder zie ik het ook als ik een DVD afspeel bij snelle (maar niet overdreven snelle) scene wisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Allereerst ben ik hardstikke tevreden met mijn laptop (M6Va) die ik nu bijna twee maanden heb.

Maar ik heb nu het volgende probleem: Mijn laptop sluit uitermate traag af. Het duurt wel een minuut of 5 tot 7. Dit lijkt me erg lang. In de slaapstand en standby gaat wel snel (luttele seconden).

cAls ik de laptop afsluit krijg ik een flits van een schermpje te zien waar windows zegt: "Ending process: ccapp.exe." Of iets in die richting, er is nog een knop 'end process now'. Ik ben er achter dat ccapp.exe door Norton wordt gebruikt.

Ik heb de engelstalige cd geinstalleerd staan. Ik heb verder mijn harde schijven naar NTFS geconverteerd en ik heb de partities iets veranderd met Partipation Magic (C is nu 30GB en D is nu 45GB). De recovery partitie heb ik laten staan.

Hebben jullie een idee waar het aan kan liggen? Heeft het met Norton te maken, met de recovery partitie of is er iets anders niet in orde. Ik heb al een aantal virus/spyware scans gedraaid, zonder resultaat.

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens een defrag doen met een goed programma als PerfectDisk ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Hmm, ik zal er eens over denken, maar het is een vrij schone installatie, van slechts enkele weken oud. Ik heb de NL-talige versie vervangen door de engelstalige een aantal weken geleden.

Iemand anders nog een idee?

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PatrickvL schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:10:
[...]

Ben ik inderdaad mee aan het stoeien geweest en het werd daardoor iets beter. Het probleem is echter dat ik het niet alleen bij het scrollen van tekst heb, maar als ik een window verplaats dan zie ik ook een soort 'schaduw' achter het window ontstaan. Ik geloof dat de term daarvoor 'ghosting' is. Verder zie ik het ook als ik een DVD afspeel bij snelle (maar niet overdreven snelle) scene wisselingen.
Ik had zelf nog niets gezien van ghosting/schaduwen, zou bij moderne LCDs ook niet mogen (maar ik ben geen expert op dit gebied). Wel kan windows zelf nog met allerlei effecten werken, als je een window verplaatst. Als je rechter muistoets op 'mijn/my computer doet', properties, advanced tab, performance button, dan zie je een lange lijst visuele effecten, die afhankelijk van de performance van je systeem aan of uit staan. Als je hier kiest voor 'adjust for best performance' dan doet windows zo min mogelijk aan visuele meuk. Dat zou iets kunnen helpen bij het verslepen van je window. In ieder geval zou de Ati X700 snel genoeg moeten zijn, voor een flitsende schermopbouw, daarom moet je niet al te veel van voorgaande tip verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
kdekker schreef op woensdag 07 december 2005 @ 09:26:
[...]

Ik had zelf nog niets gezien van ghosting/schaduwen, zou bij moderne LCDs ook niet mogen (maar ik ben geen expert op dit gebied). Wel kan windows zelf nog met allerlei effecten werken, als je een window verplaatst. Als je rechter muistoets op 'mijn/my computer doet', properties, advanced tab, performance button, dan zie je een lange lijst visuele effecten, die afhankelijk van de performance van je systeem aan of uit staan. Als je hier kiest voor 'adjust for best performance' dan doet windows zo min mogelijk aan visuele meuk. Dat zou iets kunnen helpen bij het verslepen van je window. In ieder geval zou de Ati X700 snel genoeg moeten zijn, voor een flitsende schermopbouw, daarom moet je niet al te veel van voorgaande tip verwachten.
Ok, heb ik net even geprobeerd. Maakt geen verschil (gelukkig, want ik zou inderdaad verwachten dat de X700 snel genoeg is). Ik ga vanavond maar eens een linux livecd proberen, proberen uit te sluiten dat het instellingen van windows zijn.

Misschien moet ik laptops4u maar eens mijn problemen (naast dit probleem heb ik ook nog steeds af en toe een raar geluidje uit de laptop, zie mijn eerdere post) voorleggen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik een schone installatie doe op mijn machine ?
Gewoon Format C klinkt logisch, maar die recovery cd hoe werkt die eigenlijk, gewoon erin doen en dan gooit hij alles eraf en installeert hij windows opnieuw of ?

En mocht ik een CD van Windows XP erin doen die niet bij de machine zat ?

Ik heb bovendien gezien dat ASUS zelf al een recovery partitie aan heeft gemaakt, hoe moet ik deze behouden/opnieuw maken bij een schone installatie ?

Graag advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:07:
[...]
Met deze redelijk eenvoudige oplossing heb ik mijn idle temp doen dalen van +- 50°C naar 25°C.
Na een uur stevig gamen werd de temp meestal +- 80°C met als gevolg steevast een vastloper. Nu is de stress temp na uur gamen tussen de 50°C en 60°C en geen enkele vastloper meer !!!! (jippie)
haha ik had al gehoord van jouw V6V :) Maar wat mij vooral stoort is het lawaai in de idle momenten .. gewoon wat surfen in windows is genoeg voor een geluid waar je doof van kan worden bij langdurige blootstelling denk ik. Ik ga het iig niet proberen omdat mijn M6Va niet vastloopt .. zelfs niet op 99 graden .. maar ik heb zo mijn twijfels of dit nog wel gezond is zo een hoge temperatuur. NHC laat je notebook standaard zelfs uitspringen op 95. En daar kom ik dus zonder probs aan na 3 minuten full power ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

99°C lijkt mij wel extreem heet hoor! Volgens mij is 80 °C al kantje-boord temperatuur voor een processor...

Misschien kan je eens proberen met SpeedFan de snelheid van je ventilators te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 13:38
Hmm dat is wel heel erg warm, heb je gekeken of je fan niet erg vol zit met stof of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:29:
[...]

haha ik had al gehoord van jouw V6V :) Maar wat mij vooral stoort is het lawaai in de idle momenten .. gewoon wat surfen in windows is genoeg voor een geluid waar je doof van kan worden bij langdurige blootstelling denk ik. Ik ga het iig niet proberen omdat mijn M6Va niet vastloopt .. zelfs niet op 99 graden .. maar ik heb zo mijn twijfels of dit nog wel gezond is zo een hoge temperatuur. NHC laat je notebook standaard zelfs uitspringen op 95. En daar kom ik dus zonder probs aan na 3 minuten full power ofzo.
Ik heb zelf ook een M6Va met ongeveer dezelfde specs (2ghz, 1gb, 60gb 7200rpm). Ook bij mij was de CPU in het begin vrij warm (tot 100 graden met gamen). Dit zorgde ervoor dat de fan de hele tijd op full speed draaide en met gamen schokte het beeld af en toe.

Na het undervolten (topic) waren al deze problemen opgelost.
Ik heb de volgende waardes gebruikt in Centrino Hardware Control:
MultiplierOriginele voltagesNieuwe voltages
6x (800 MHz)0.988V0.780V
8x (1,06 GHz)1.068V 0.876V
9x (1,20 GHz)1.100V0.908V
10x (1,33 GHz)1.148V0.940V
11x (1,46 GHz)1.180V0.972V
12x (1,60 GHz)1.228V1.036V
14x (1,86 GHz)1.308V1.116V
15x (2,00 GHz) 1.356V1.164V

M'n laptop draait al een paar maanden stabiel met deze voltages en de temperatuur komt niet meer boven de 65 graden uit.

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:46:
Iemand enig idee hoe ik een schone installatie doe op mijn machine ?
Gewoon Format C klinkt logisch, maar die recovery cd hoe werkt die eigenlijk, gewoon erin doen en dan gooit hij alles eraf en installeert hij windows opnieuw of ?

En mocht ik een CD van Windows XP erin doen die niet bij de machine zat ?

Ik heb bovendien gezien dat ASUS zelf al een recovery partitie aan heeft gemaakt, hoe moet ik deze behouden/opnieuw maken bij een schone installatie ?

Graag advies.
Niemand :( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb direct toen ik de laptop kreeg een volledige format gedaan en er een eigen XP prof op gezet met de key onder op de laptop. Ook heb ik de partitieindeling veranderd. (alles weg en toen zelf nieuwe gemaakt)
Mijn ervaring met laptops is intussen dat ik die voor geinstalleerde dingen niet hoef. Ik config het zelf wel naar mijn eigen eisen.

Zoals een stukje terug in het topic te lezen is het ik hier wel de nodige problemen mee gehad omdat de XP setup leek te crashen op mijn 2915abg netwerkkaartje.

[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 09-12-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Farmerwood schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:19:
Ik heb direct toen ik de laptop kreeg een volledige format gedaan en er een eigen XP prof op gezet met de key onder op de laptop. Ook heb ik de partitieindeling veranderd. (alles weg en toen zelf nieuwe gemaakt)
Mijn ervaring met laptops is intussen dat ik die voor geinstalleerde dingen niet hoef. Ik config het zelf wel naar mijn eigen eisen.

Zoals een stukje terug in het topic te lezen is het ik hier wel de nodige problemen mee gehad omdat de XP setup leek te crashen op mijn 2915abg netwerkkaartje.
Ik heb geen problemen gehad met dezelfde wijze. Hij herkende wel het kaartje pas na de installatie..gewoon genegeert dus ("nieuwe hardware") tot ik het kaartje rustig apart kon installeren zonder dat het systeem nog met andere dingen bezig was.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik weet niet zeker of het de netwerkkaart is, maar toen ik de oude 2200BG nog had deed de XPsetup het prima. Toen ik die 2915abg kreeg heb ik vlak erna XP opnieuw geinstalleerd en had ik dus problemen. Zodra de laptop weer aan een nieuwe install toe is zie ik het wel weer.
Maak me er verder ook niet druk om. Zodra ik een keer tijd heb om Linux fatsoenlijk te configgen (en alle ondersteuning er is) wordt het een linuxonly laptop. En linux boot prima met die netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.usbtech.co.uk/catalog/images/CBU-MB1-b.jpg

Heeft iemand ervaring met 2,5" externe hardeschijven in combinatie met de Asus M6800Ne. Stel dat zo'n harde schijf een Y-split usb kabel erbij levert om de schijf van de nodige stroom te kunnen voorzien, kan de Asus deze dan leveren? Dit hangt natuurlijk af van hoeveel de externe hardeschijf nodig heeft, maar hoeveel ampère leveren 2 usb-poorten bij de Asus? Verdeelt het 0.5 ampère over de 4 usb poorten, of kan het elke poort afzonderlijk voorzien van 0.5 ampère?

Mensen hier met ervaringen, eventueel met andere asus laptops?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 05:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
ik heb zo'n externe hadeschijf met een Y-split usb kabel in mijn m6va gehad en werkte gewoon goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 05:30:
[afbeelding]

Heeft iemand ervaring met 2,5" externe hardeschijven in combinatie met de Asus M6800Ne. Stel dat zo'n harde schijf een Y-split usb kabel erbij levert om de schijf van de nodige stroom te kunnen voorzien, kan de Asus deze dan leveren? Dit hangt natuurlijk af van hoeveel de externe hardeschijf nodig heeft, maar hoeveel ampère leveren 2 usb-poorten bij de Asus? Verdeelt het 0.5 ampère over de 4 usb poorten, of kan het elke poort afzonderlijk voorzien van 0.5 ampère?

Mensen hier met ervaringen, eventueel met andere asus laptops?
Ik heb zo'n M8600Ne en een klasgenoot heeft zo'n 2,5" externe USB HD case gekocht. Zo'n ultra goedkoop geval die zo'n Y-cable had waarbij er 2 stekkers werden gebruikt om de benodigde stroom te kunnen leveren. Ik heb dat ding eens op mijn laptop aangesloten om het e.e.a. aan data heen en weer te kopieren. Dat werkte voortreffelijk en overigens ook niet alleen bij mij, ook bij mensen met totaal andere laptop type en merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jacub86 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:10:
Hmm dat is wel heel erg warm, heb je gekeken of je fan niet erg vol zit met stof of iets dergelijks?
Ik heb de stofzuiger er al eens opgezet .. heeft niet echt geholpen. Zou het kunnen omdat men laptop op een MDF plaat staat dat dit zorgt voor een slechte hitteafvoer ? Want de airexhaust etc zit wel ook grotendeels langs onder en die MDF plaat wordt toch behoorlijk warm na een tijd. Wel leuk in de winter maar niet zo fantastisch om te gamen :D Ik ga hem na mijn examens eens formatten en dan zie ik wel hoe het verder gaat .... maar hij heeft wel eens een hele nacht op 2Ghz gedraait .. vuile windows wou niet afsluiten en ik was al naar beneden. Ik kan me niet inbeelden dat dit echt gezond is voor een laptop :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@demo&ppl: Bovenstaand is goed om te horen, gisteren heb ik de 80 GB trekstor datastation pocket besteld, nu dus even afwachten totdat ie er is en dan even zelf testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag M6va besteld met extra 80gig hd.
Nu maar af wachten of die voor kerts aan komt (woon in ierland).
Paar vraagjes....

Zou ik windows op nieuw installeren of gewoon zo laten als het komt?
Ik ben niet van plan om de bij geleverde tas te gebruiken, wat zou ik o.a. kunnen doen om hem niet te bekrassen in mijn rug zak?
Jozi

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:18:
Paar vraagjes....

Ik ben niet van plan om de bij geleverde tas te gebruiken, wat zou ik o.a. kunnen doen om hem niet te bekrassen in mijn rug zak?
Jozi
Ik zou eerst eens bekijken wat er in die windows installatie zit,bevalt dat niet dan kun je altijd nog wel een reinstall doen. Het is ook handig dat je eerst een beetje rond kunt kijken of de laptop naar wens werkt, kun je daarna wel aan het customizen :)

Voor de tas zou ik even hier zoeken. In het AppleTalk subforum loopt een draadje hierover en elders op het forum ook. Laptop in een gewone tas kun je alleen beschermen met een sleeve en dan ook alleen tegen krassen. Een tas beschermd je laptop niet, wel een beetje, dus haal de illusie dat een laptoptas/sleeve je laptop tegen stoten e.d. beschermd maar uit je hoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al n tijdje een M6Va en ik gebruik erg vaak de draadloze netwerkkaart (2915) thuis en op school. Nu merk ik vaak dat de verbinding om de paar minuten verbroken wordt en daarna weer wordt hersteld. Dit is erg verveldend omdat het vaak een tijdje duurt voordat hij weer gaat verbinden.
Het bereik is prima dus ik snap echt niet wat het kan zijn.

Is het zo dat draadloze verbindingen zich altijd zo gebruiken, of kan dit een defect of softwaremtig probleemt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet precies, maar kijk eens bij je wlan verbinding eigenschappen in je taakbalk, en dan daar ergens kijken of je eigen accespoint verbinding nog wel bovenaan het lijstje staat, deze kan zijn eerste plek verliezen wanneer een nieuwe accespoint verbinding wordt ontdekt. Schuif jouw accespoint verbinding dan weer naar boven, check dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:59:
Ik heb al n tijdje een M6Va en ik gebruik erg vaak de draadloze netwerkkaart (2915) thuis en op school. Nu merk ik vaak dat de verbinding om de paar minuten verbroken wordt en daarna weer wordt hersteld. Dit is erg verveldend omdat het vaak een tijdje duurt voordat hij weer gaat verbinden.

Is het zo dat draadloze verbindingen zich altijd zo gebruiken, of kan dit een defect of softwaremtig probleemt zijn?
ik heb dit zelfde probleem ook gehad, dit lag aan de intel wireless driver, zorg dat je de nieuwste versie hebt vanaf de intel site. Het probleem was bij mij hierna verholpen. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:18:
Paar vraagjes....

Jozi
als je niet de mee geinstalleerde dingen wil hebben dan moet je gewoon de asus cd er niet instoppen. Je kan dan die cd erin stoppen in windows en installeer de dingen die je belangrijk vind. Op internet staan waarschijnlijk ook al nieuwere versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:59:

Wifi kan dit gedrag zo vertonen en het kan aan allerlei zaken liggen en met name door storing (wat ook weer diverse soorten storing kan zijn: drukte op de 2.4 GHz band, veel metaal, etc.).
In dit topic staan een paar pagina's terug (bij nummer 21...tenminste als je de standaard post per pagina hebt laten staan) dit euvel ook al vermeld, waarbij ik toen enige uitleg heb gegeven. Lees dat eens door, dat geeft wat meer duidelijkheid.
Het ging daar trouwens om een fluctuerende 54 Mbit wifi verbinding en dat is wat jij ook ondervindt: een fluctuerende verbinding.

EDIT:
Als het goed is, kun je HIEROP klikken en dan zit je bij het begin van dat verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 12-12-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:23

LegacyCode

De crack van de division

Aangezien mijn originele adapter de geest had gegeven heb ik me tijdelijk een universele adapter gekocht. Originele adapters hebben ze niet vlug op stock en universele wel.
Maar nu wil ik me weer terug een originele gaan kopen.

Ik heb een bestelling gedaan bij mijn lokale pc-boer en die kwam opzetten met een lader 19V en 7,1A.
Mijn originele adapter voor mijn M6 is ook 19V maar echter maar 3,42A.
Kan ik het riskeren om die lader met dubbele van normale amperage te gebruiken?
Ik heb namelijk horen zeggen dat dat problemen kan geven als de batterij volledig leeg is.
En ik wil juist mijn batterij nog ne keer opnieuw gaan kalibreren.

Mijn universele adapter is btw 3,70A en hiermee wil mijn batterij niet bijladen als laptop uit staat.
Enkel als er belasting, maw als hij aanstaat, laad hij bij. En das iets wat ik persoonlijk al raar vind.
Daarom dat ik mijn twijfels heb om die 7,1A lader aan te schaffen.

Na rond zoeken is die trouwens twee keer zo duur als de 3,42A/65W lader. Maar echter wil/kan mijn pc-boer dat niet bestellen omdat zijn leverancier (Techdata) beweert dat die lader de juiste is voor de M6-reeks.

Ik heb al redelijk wat rondgezocht maar de resultaten zijn nogal tegenstrijdig.
De ene zegt dat het geen kwaad kan, en de ander juist wel.
Als iemand mij een sluitend antwoord kan geven?

[ Voor 8% gewijzigd door LegacyCode op 14-12-2005 11:13 ]

legacycode.net

Verwijderd

LegacyCode schreef op woensdag 14 december 2005 @ 02:51:

Mijn universele adapter is btw 3,70A en hiermee wil mijn batterij niet bijladen als laptop uit staat.
Enkel als er belasting, maw als hij aanstaat, laad hij bij. En das iets wat ik persoonlijk al raar vind.
Daarom dat ik mijn twijfels heb om die 7,1A lader aan te schaffen.

Na rond zoeken is die trouwens twee keer zo duur als de 3,42A/65W lader. Maar echter wil/kan mijn pc-boer dat niet bestellen omdat zijn leverancier (Techdata) beweert dat die lader de juiste is voor de M6-reeks.

Ik heb al redelijk wat rondgezocht maar de resultaten zijn nogal tegenstrijdig.
De ene zegt dat het geen kwaad kan, en de ander juist wel.
Als iemand mij een sluitend antwoord kan geven?
Ik heb nu een gelijkwaardig probleem, mijn laptop (M6V) laad ook alleen op als hij aanstaat en als de adaptor er inzit maakt hij regelmatig een vreemd piepend/ fluitend geluid en de adaptor (het stukje dat in de laptop gaat) wordt heel heet. Het ligt niet aan de adaptor, want ik heb het zelfde probleem met 2 nieuwe adaptors en het geluid komt ook uit de laptop (rond de aansluiting). heel vreemd.

de amperes die jij noemt voor de universele adaptor is idd hoger dan normaal. De 19V/ 3,42A adaptor is een standaard centrino adaptor die moet je bij de meeste pc zaken wel kunnen vinden.

succes met zoeken en vinden naar je goede adaptor, ik ga mijn laptop maar weer voor de 2e keer RMA sturen (eerst mobo nu voeding of zo iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Is dat RMA opsturen gratis en moet je dus zelf voor een doos etc zorgen ?
Ik kan het wel via de winkel doen maar die gaan vragen stellen en moeilijk doen....

Misschien kan je hem opladen in de DJ-mode, of heeft een M6 dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03
W00fer schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:22:
Is dat RMA opsturen gratis en moet je dus zelf voor een doos etc zorgen ?
Ik kan het wel via de winkel doen maar die gaan vragen stellen en moeilijk doen....

Misschien kan je hem opladen in de DJ-mode, of heeft een M6 dat niet ?
Als je carry-in garantie hebt en dus moet opsturen, dan zijn de kosten van het opsturen voor jou. Als het pickup&return garantie is, dan kost het jou verder niets. Ze komen het dan vanzelf een keer ophalen bij je. In beide gevallen moet je wel zelf voor een doos oid zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 december 2005 @ 09:50:
@demo&ppl: Bovenstaand is goed om te horen, gisteren heb ik de 80 GB trekstor datastation pocket besteld, nu dus even afwachten totdat ie er is en dan even zelf testen.
Vandaag pakketje ontvangen, uitgepakt en meteen getest. Er zit een Western Digital schijf in, en werkt naar behoren, volledig getest met HDTune. Geen stroomproblemen dus.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste