Als hij over dll's zeurt zit je in Windows en niet in MSDOS (nee, een start -> run -> cmd is geen MSDOS). Je moet dus echt in MSDOS opstarten. Daarvoor kun je een Win98SE cd gebruiken omdat die in DOS kan booten. Tenzij je een USB floppydrive hebt, dan kun je gewoon een DOS bootflop gebruiken hier voor.
low_n_slow schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:14:
[...]
Onnodig veel moeite? Als jij mij eens uit kan leggen op welke handleiding jij doelt dan heben we idd een heel ander verhaal! Want ik heb net de handleiding van de Intel cd doorgespit en daar staat helemaal niks over iets wat ook maar enige betrekking heeft tot de functionliteit die mijn laptop biedt.
De Asus manual die bij de laptop zit en over het hardwaredriver verhaal gaat. Daar staat een verhaal in over die lampjes die je op de laptop hebt zitten en over de knoppen. Daarin staat dat de wifi knop en wifi led alleen i.c.m. de Intel drivers en Intel PROSet (en uiteraard de ATK100 drivers voor de buttons) werkt.
Druk er maar eens op wanneer je wel de ATK100 drivers hebt geinstalleerd en niet de Intel drivers met Intel PROSet, dan krijg je de melding.
Overigens kan Ubuntu Linux deze button ook gebruiken i.c.m. die wifi led, maar er wordt dan ook gebruik gemaakt van de officiele Linux drivers van Intel.
De volgende sites van Intel (daar waar iedereen ook zijn drivers vandaan plukt):
- url=http://support.intel.com/support/wireless/wlan/pro2200bg/index.htm]Intel 2200BG[/url]
-
Intel 2195ABG
Het staat overigens ook in de support van de Intel PROSet software suite.
Ik gebruik dus de originele drivers van intel (laatste van de website). En mijn vorige kaartje was een 11mbit asus kaartje.
en trouwens wij proberen hier tot een oplossing te komen met een probleem en t enige wat jij doet is moeilijk! ja mag voortaan wel wat behulpzamer zijn

en trouwens als jij alles toch beter weet dan had je ook moeten weten dat asus geen driver update doet voor wireless kaartjes! zelfs niet die ze zelf hebben gefabriceerd...
Jullie doen moeilijk omdat er geen informatie over errormeldingen wordt gepost (nee, een posting dat er een error plaats vind is niet genoeg). De informatie die jullie geven is zo buitengewoon karig dat er helemaal niets mee te doen valt. Als je behulpzaamheid wil zul je toch echt eens wat meer informatie moeten geven (exacte errormeldingen, software versies van de Intel PROSet en driver, wat jullie al gedaan hebben om het te repareren, etc. etc. etc.).
Enfin, dat Asus die updates niet meer doet zegt niets. Het gaat erom dat je met die drivers een werkende netwerkverbinding kunt maken middels diverse beveiligingsprotocollen en mogelijkheden.
Dat kan prima met die drivers van Asus. Dit geldt ook voor de rest van de drivers. Het werkt gewoon allemaal. De enige reden waarom je een andere driver versie zou willen hebben zou problemen en support voor bepaalde protocollen zijn (bijv. betere WPA support voor de Intel wifi kaarten, dat schijnt in versie 9.0.3.0 van de Intel driverset te zitten).
Vergeet niet dat het gebruik van andere drivers ook dit soort problemen kunnen veroorzaken.
Dat wat jullie hebben zou netzo goed een probleem kunnen zijn omdat je juist die officiele drivers van Intel gebruikt.
Als er voorheen een Asus kaartje in heeft gezeten dan heeft die totaal andere drivers dan de Intel wifi kaart die je nu hebt. Dan is het nogal wiedes dat het dan allemaal niet werkt.
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:32:
Hallo,
Ik heb eind vorig jaar een een Asus M6Ne gekocht. Maar orige week ging er perongeluk iets mis: ik klapte m'n laptop dicht en terwijl ik dat deed hoorde ik een knak

, dus ik deed de klep weer open en er bleek een barst in m'n beeldscherm te zitten. (ik klapte hem gewoon met een hand dicht, helemaal niet lomp ofzo). Het gevolg is dat er nu een witte balk van 10 cm breed van boven naar beneden loppt en een balk van 3 cm breed bovenlangs. Dus ik heb asus op gebeld, blijkt het niet onder de garantie te valen

Kosten bij eventuele reparatie: 600 euro. En ik ben niet echt van plan om dat te gaan betalen
Heeft iemand toevallig een defecte asus m6ne liggen, waarvan het beeldscherm nog goed is?
Of weet iemand hoe je het beeldscherm van de laptop los kunt krijgen, om te kijken wat voor type nummer het is.
Of heeft iemand nog een ander idee??
Das onwijs balen man!
Die TFT schermen zijn idd een 2/3 van de prijs van zo'n laptop.
Het komt heel zeldzaam voor dat die TFT schermen kapot gaan en knakken. Als zoiets gebeurd komt dat vaak omdat er iets als een pen nog op de laptop lag toen het scherm werd dichtgeklapt.
Het nadeel hiervan is dat de fabrikanten daar dus op af gaan en het de gebruiker in de voeten zullen schuiven. Je zou er tegenin kunnen gaan, maar of het zinvol is....
Het scherm zelf bestaat uit een aantal onderdelen. Een onderdeel is die plaat waar je beeld op verschijnd

Die is dus bij jou geknakt en die zou je kunnen vervangen. Achter die plaat zitten nog wat andere onderdelen zoals de backlight, de wifi-antenne en het geraamte. De controller die het scherm aanstuurt zit in het deel waar de powerknop e.d. zitten. Althans zo ziet het er 9 van de 10x uit. Je zou dus genoeg hebben aan een LCD omdat dat het enige wat stuk is.
Zal wel moeilijk zijn om aan zo'n scherm te komen en waarschijnlijk ook niet goedkoper dan de 600 euro die Asus rekent, dus sja...wat doe je?