[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
emiel1984 schreef op zondag 02 april 2006 @ 12:10:
[...]

Kijk eerst of het herinstalleren van je schrijf-software niet de fout oplost. Mischien is het gewoon een software matige fout. Verwijder eventueel de drivers van je slim-drive en start de pc opnieuw op zodat je slim-drive opnieuw geinitialiseerd wordt. Dit laatste kan je denk ik het beste eerste proberen.
Goede tip, maar helaas heeft het niet geholpen. Ik had driver 5.1.2535.0 en die heb ik nu nog steeds. Ook brand hij de DVD's nog niet goed. Hij maakt het brandprogramma volledig af, maar dan is er niets dan een lege disc te lezen.

Heeft er iemand nog ideetjes?

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Farmerwood schreef op zondag 02 april 2006 @ 22:57:
Ik kan zijn verhaal bevestigen. ;)
Heb afgelopen week nog een kaartje in de cardreader gehad. Windows behandeld hem eigenlijk net zoals een USBstick. Zodra je er een kaartje in stopt krijg je een extra schijfstation en die kun je ook weer los koppelen.

Enige irritante is dat zodra ik de dummiekaart erin stop die ook nog wel eens herkent wordt door windows. Uiteraard is die alleen niet echt toegangelijk. :P
Ok top, dan weten we dat ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
ppl schreef op zondag 02 april 2006 @ 20:43:
[...]

Als je er geen medium in stopt staat het niet in "Deze Computer". Pas als je er een geheugenkaartje in stopt zie je een schijf verschijnen.
Op mijn M6Va van enkele weken oud staan de schijf letters er altijd en dat is nooit anders geweest.
Eigenlijk behoorlijk ambetant want ik heb achteraf de harde schijf geherpartitioneerd van 1 naar 2 partities waardoor die tweede partitie achteraan (na de card reader schijven en DVD drive) komt te staan. Aangezien die card reader schijven geen klassieke schijven zijn, kan je ze ook niet op de klassieke manier een andere letter toekennen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nokko schreef op zondag 02 april 2006 @ 21:25:
OK, dat vond ik dus zo raar omdat zoals w00fer zegt, de A6Va heeft die schijfstations er altijd staan. Maar ppl, je hebt dat getest? (Geloof je verder wel hoor)
Ja, zo werkt het hier al tijden. Ik heb dan weliswaar een M6Ne maar ik heb dit ook bij meerdere laptops gezien van diverse andere merken en typen. Ik weet dus niet anders dan dat het zo werkt.

Ik heb ook een USB cardreader die dingen als die mooie smartmedia kaartjes (met die grote chip erop), compactflash, etc. ook kan lezen en schrijven (dat kan mijn interne weer niet). Die zet wel alle drives in "Deze Computer" als ik hem aansluit. Niet zo erg handig, ik moet eerst 4 drives gaan doorzoeken om bij de juiste kaart te komen aangezien ik alleen driveletters zie en niet wat voor soort medium erbij hoort.
Dan vind ik dat van mijn interne cardreader prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, een paar weken geleden mijn eerste laptopje gekocht, een Asus A6VA Z92. Helaas toch een paar probleempjes mee.

Wat heb ik eerst gedaan?
- WinXP home eraf gegooid, partities verwijderd, WinXP prof. SP2 geinstalleerd. Lekker schoon systeem en de handige/nodige Asus dingen geinstalleerd.
- Nieuwste Ati Mobile Driver geinstalleerd (geen officiele Asus Ati driver dus)
- Extra 1.00 GB bankje erbij (dus 2 GB)

Leuk, primalima denk je dan. De problemen:
- Hybernation --> soms doet ie het wel, meestal geeft ie als error message dat er te weinig system resources zijn. Heel irritant. Overigens, uiteraard MemTest gerund, want ja, het mag dan Corsair geheugen zijn... je weet maar nooit, maar geen fouten.
- De VGA-out geeft een niet zo heel strak beeld op mijn Iiyama 511 monitor op 1600×1200 (ik heb nog niet geprobeerd met het verwijderen van de laatste drivers om dan de officiele drivers weer te installeren) Wel zit er een miniem verschil in de kabel die ik er voor gebruik, maar toch te weinig om prettig beeld te geven.

Het ergste wat er eigenlijk gebeurde: ik had hem gisteravond op Super Performance via Power4Gear gezet (want ja... BF 2 doet het beter op de laptop dan op mijn 'oude' lieve computertje) en dat niet terug gezet naar High Performance.
In de SP stand stond echter de screensaver nog met Hybernation ingesteld (niet aangepast nog omdat ik normaal niet op SP werk) en ik kom thuis, heeft ie dus een foutmelding gegeven en is op een soort van halve Stand By gegaan, fans ook uit! Gevolg: processor 100 (!) graden! en HD iets van 60. Niet heel prettig.

Goed, dat is het even. Zijn er meer mensen met problemen hiermee, of is Power4Gear eigenlijk een beetje brak en kan ik beter het inteldownvolt topic even lezen (hij clockt de boel prima naar beneden namelijk)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

heb power4gear misschien 10 minuten gebruikt en ik kwam tot de conclusie dat het niet handig was, dat je alles prima in windows zelf bij powermanagement kunt instellen, zelf gebruik ik ook nog nhc.

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een vraag en misschien weet jullie een antwoord...

Ik heb mijn laptop (M6800N) sinds maart 2 jaar en ik heb nu een probleem. Ik zat gister achter mijn laptop en ineens kreeg ik een blauw scherm. Normaal krijgt de pc een reboot. Nu ook maar het scherm bleef zwart. Geen beeld dus.

Als ik hem nu aan wil doen, gaat hij aan, alles lijkt normaal, er branden echter geen ledjes van harde schijf e.d. Als ik hem aan heb gedrukt gaat hij daarna snel uit, en vervolgesn gaat hij na 4 seconden automatisch weer aan. En dat blijft zo. Waaraan zou dit aan kunnen liggen denken jullie? De grafische kaart?

Ik hoop dat een van jullie me kunnnen helpen.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wil je anders een screenshot zien Nokko ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik geloof het wel, heb zelf immers een A6Va gehad waarbij de stations er altijd stonden. Maar goed, ik kan het bij mijn volgende M6Va bekijken, deze is namelijk niet helemaal in orde (ex-RMA exemplaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:05:
Ik heb mijn laptop (M6800N) sinds maart 2 jaar en ik heb nu een probleem. Ik zat gister achter mijn laptop en ineens kreeg ik een blauw scherm. Normaal krijgt de pc een reboot. Nu ook maar het scherm bleef zwart. Geen beeld dus.

Als ik hem nu aan wil doen, gaat hij aan, alles lijkt normaal, er branden echter geen ledjes van harde schijf e.d. Als ik hem aan heb gedrukt gaat hij daarna snel uit, en vervolgesn gaat hij na 4 seconden automatisch weer aan. En dat blijft zo. Waaraan zou dit aan kunnen liggen denken jullie? De grafische kaart?
Haal de stroom er eens volledig af, dus accu eruit, poweradapter eraf en doe dat voor een seconde of 30. Daarna alles er weer in en dan starten. Je kunt ook die emergency shutdown onderop je laptop proberen.

Laat even weten of het heeft gewerkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Chubbchubb schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 15:01:
heb power4gear misschien 10 minuten gebruikt en ik kwam tot de conclusie dat het niet handig was, dat je alles prima in windows zelf bij powermanagement kunt instellen, zelf gebruik ik ook nog nhc.
Ik kwam namelijk tot de conclusie dat Power4Gear hem veel verder terugklokt dan windows zelf... dus, ideaal voor batterysaving dingen.
Bij het Ati Control Center zit ook een goede terugklokoptie voor de videokaart, dus dat doet al wat het moet doen.
Maar of P4G wel of niet goed is, lees ik dus niet uit je antwoord. Liever zou ik het niet gebruiken, liever helemaal geen meuk, maar ja, als het beter zijn functie uitoefent dan windows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Ik ga niet zeggen: power4gear is ronduit bagger en niemand mag dat gebruiken. Ik zal wel zeggen dat ik de interface van dat programma nogal onduidelijk vond en dat je bijna exact hetzelfde kunt bereiken met windows zelf. Om mijn cpu terug te clocken (+undervolten) gebruik ik nhc, de clocks van de videokaart laat ik regelen met atitool. Ik ben nog geen betere combo tegengekomen dan windows + nhc + atitool (ben ook niet echt een voorstander van het control center). Maar dat is mijn subjectieve mening, je kunt het dus het best zelf eens uitproberen, wanneer nhc je niet zint, uninstall je het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Ik kan zeggen dat ik sinds ik NHC gebruik ik nog nooit zo lang met mn laptop heb gewerkt op batterij...

verder als mn ventilator te hard staat kan ik em uitzetten met nhc (okay niet direct maar t werkt wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Letatcest schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:29:
Zo, een paar weken geleden mijn eerste laptopje gekocht, een Asus A6VA Z92. Helaas toch een paar probleempjes mee.

Wat heb ik eerst gedaan?
- Extra 1.00 GB bankje erbij (dus 2 GB)

Leuk, primalima denk je dan. De problemen:
- Hybernation --> soms doet ie het wel, meestal geeft ie als error message dat er te weinig system resources zijn. Heel irritant. Overigens, uiteraard MemTest gerund, want ja, het mag dan Corsair geheugen zijn... je weet maar nooit, maar geen fouten.
Op dat punt kan ik je wel een antwoord geven. Ik heb namelijk (denk ik) hetzelde probleem gehad. Als het goed is, gaat het om deze melding: Insufficient System Resources Exist to Complete the API. (KB909095). Dit heb ik op kunnen lossen door contact op te nemen met Microsoft om de hotfix te mogen downloaden. Dit is alleen mogelijk met een full-license van Windows XP, met een OEM komt je niet binnen (en ja dat controleren ze).

De Engelse versie valt op de verschillende sites wel te vinden, de Nederlandse wordt wat lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Klovan op 06-04-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ik dacht: laat ik eens bellen, is weer eens wat anders dan zo maar klakkeloos downloaden en ik krijg de hotfix toegestuurd (na keurig opbiechten dat ik de Home versie er eerst af gegooid had en mijn studentenlicentieding erop gegooid had omdat, tja, je blijft tweakert he, dus je probeert eerst zelf, alleen had ik nooit de foutmelding opgeschreven natuurlijk.. domdomdom).
Misschien vonden ze studentenlicentie wel full license genoeg ;)

Nu dus alleen nog het probleem met de VGA-out: op 75 Hz doet ie het redelijk (nu met de officiele Asus Ati drivers) maar ja, dat is bijna een stroboscoop op 22". Heb dus wel het idee dat het een driver-probleem is. Misschien Asus of Ati maar eens over contacten...

Update: Hotfix doorgemaild gekregen en voor zover ik nu kan zien, werkt alles correct.

[ Voor 7% gewijzigd door letatcest op 06-04-2006 12:03 . Reden: Update toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Chubbchubb schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:09:
@W00fer
  • Save de default clocks van de kaart als 3d of default bvb., maak dan een nieuw profiel met je underclockte waarden en noem dat 2d oid.
  • Ga dan naar settings (knop rechts onderaan) - 3d detection
    enable die, load profile -> 3d
    when 3d application is closed, load profile -> 2d
  • bij settings - startup zeg je dat ie het 2d profiel moet laden (doe je dat niet, dan hou je de default settings wanneer je atitool opstart en underclock je dus niet)
Ik heb me vergist in het programma ChubbChubb, ik bedoelde niet Ati Tool, maar Ati Tray tools, dit krijg je ook bij je Omega Drivers meen ik.

Kan je in dat programma ook instellen dat hij over moet schakelen van een 2d profiel naar een 3d profiel ? Ik kan wel gaming profiles aanmaken, maja omdat nou te doen voor 20 games :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

op mijn desktop werk ik met ati tray tools, die heb ik zo ingesteld dat ie overclockt wanneer er een spel start, underclocken in 2d moet dus lukken, echter weet ik niet of ie al meteen underclockt wanneer je ati tray tools opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Werken de nieuwe Intel drivers eigenlijk al goed met Hcontrol? Heb het laatsts geprobeerd maar het werkte niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Bedoel je de prowireless intel drivers? Zoja, terug die van de cd installeren met de hele intel meuk. De nieuwere drivers gewoon ergens uitpakken en dan via device manager alleen de drivers installeren. Zonder de prowireless zooi van intel dus. Dan doet alles het weer.

@ \/
kan kloppen hoor, die oude driver deed het bij mij ook totaal niet goed op sommige draadloze netwerken, de nieuwe doet het erg goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Chubbchubb op 13-04-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok, ga ik dat proberen, krijg met de Asus driver namelijk m'n netwerk maar niet stabiel icm. Linksys WRT54G v. 2.2. :)

TOP! het werkt, bedankt. Ik werd helemaal gek van de verbinding die telkens naar 1 Mb/s ging en vervolgens opnieuw ging connecten.

[ Voor 38% gewijzigd door Frietsaus op 13-04-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nokko schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:26:
Werken de nieuwe Intel drivers eigenlijk al goed met Hcontrol? Heb het laatsts geprobeerd maar het werkte niet helemaal.
Die drivers werken goed, daar is helemaal niks mis mee, ook de nieuwste niet. Het probleem zit hem in Hcontrol die versie 10 van de Intel PROSet applicatie niet leuk vindt en daarom crasht en niet meer opstart.
Gebruik je de nieuwste versie uit de 9.x serie dan werkt hcontrol wel zoals het moet.
Het is dus een kwestie van wachten tot hcontrol door Asus geupdate is voor deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja de drivers werken inderdaad perfect, alleen Hcontrol geeft een error, hier had ik ook over gelezen. Maar goed, de workaround van Chubbchubb werkt tot nu toe prima. :)

Had beter kunnen zeggen: "Werkt Hcontrol al goed met de laatste Intel drivers?"

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 13-04-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Chubbchubb schreef op maandag 10 april 2006 @ 13:08:
op mijn desktop werk ik met ati tray tools, die heb ik zo ingesteld dat ie overclockt wanneer er een spel start, underclocken in 2d moet dus lukken, echter weet ik niet of ie al meteen underclockt wanneer je ati tray tools opstart.
Hoe doe je dat dan, want ik zie alleen eigenlijk de mogelijkheid om te werken met Gaming Profiles ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

hardware -> overclocking: een profiel aanmaken voor 3d en 2d
hardware -> auto-overclocking: enable 2D/3D overclocking, je profielen instellen
klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nokko schreef op donderdag 13 april 2006 @ 18:20:
Ja de drivers werken inderdaad perfect, alleen Hcontrol geeft een error, hier had ik ook over gelezen. Maar goed, de workaround van Chubbchubb werkt tot nu toe prima. :)
Voor zover ik weet heb je die Intel PROset applicatie nodig voor je wifi knopjes (Fn-F2 en die aparte), met de driver alleen kom je er dus niet. Ik kreeg een fijne error dat die applicatie nodig was wil die knopjes gaan werken en ik had toen alleen de driver geinstalleerd. Ik dacht het wel af te kunnen met de standaard client in Windows XP, maar niet dus.
Had beter kunnen zeggen: "Werkt Hcontrol al goed met de laatste Intel drivers?"
Het gebeuren bestaat uit 2 delen: een driver en een applicatie. De driver werkt prima, de applicatie wordt nog niet door Hcontrol ondersteund. Je had dus beter kunnen vragen of de driver en de applicatie ondersteund worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat was me al duidelijk ja, maar zoals chubbchubb al zei, installeer de standaard Proset drivers (dus de applicatie+drivers) en update handmatig via apparaatbeheer dan de drivers naar de laatste versie, zo werkt de nieuwe driver met de oude Proset applicatie. Sindsdien heb ik een perfect stabiele wifi verbinding.

Met "drivers" is het toch aannemelijk dat ik de complete set van Intel bedoel... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 14-04-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik had nog een vraagje, ik merk de afgelopen paar dagen dat als de accu aan het opladen is, dat het opladen ineens stopt op 98%, en dan staat er dus ook echt op netstroom, en niet dat 'ie nog bezig is met opladen.

Ik denk (en evenals Laptops4U denkt dit) dat ik een calibratie moet uitvoeren, die in het BIOS van de computer, denken jullie hier hetzelfde over, en in hoeverre zal de capaciteit kunnen afnemen? Heeft iemand het al eens eerder gedaan op zijn M6Va?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nokko schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:34:
Dat was me al duidelijk ja, maar zoals chubbchubb al zei, installeer de standaard Proset drivers (dus de applicatie+drivers) en update handmatig via apparaatbeheer dan de drivers naar de laatste versie, zo werkt de nieuwe driver met de oude Proset applicatie. Sindsdien heb ik een perfect stabiele wifi verbinding.

Met "drivers" is het toch aannemelijk dat ik de complete set van Intel bedoel... ;)
Nee, een driver is heel wat anders dan een applicatie!

BTW, je kunt je die moeite allemaal besparen want de meegeleverde driver van die Intel PROset 10 is hetzelfde als die van de nieuwste Intel PROset 9.0.4.0. Kwestie van die nieuwste 9.0.4.0 installeren en het werkt. Die hele 9 serie werkt namelijk wel goed samen met hcontrol, in die 10 serie hebben ze kennelijk iets afwijkends waardoor de huidige hcontrol helemaal flipt en zichzelf afsluit. Op het forum van www.encke.net (zie ook topicstart) hebben ze hier meer info over, het is wel allemaal in het Duits.
Nokko schreef op donderdag 20 april 2006 @ 19:01:
Ik had nog een vraagje, ik merk de afgelopen paar dagen dat als de accu aan het opladen is, dat het opladen ineens stopt op 98%, en dan staat er dus ook echt op netstroom, en niet dat 'ie nog bezig is met opladen.

Ik denk (en evenals Laptops4U denkt dit) dat ik een calibratie moet uitvoeren, die in het BIOS van de computer, denken jullie hier hetzelfde over, en in hoeverre zal de capaciteit kunnen afnemen? Heeft iemand het al eens eerder gedaan op zijn M6Va?
Als hij in Windows aangeeft dat je accu vol is, brandt het oplaadlampje op de laptop nog?
Het uitlezen van die accu is niet altijd super, onder Linux niet en onder Windows niet. Ga daar dus niet blind op af. Die calibratie uitvoeren kun je altijd nog doen als dit niet zo blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het oplaadlampje staat op dat moment uit. Er staat ook geen bliksem meer bij het stekkertje in Windows.

Het rare is, de laatste 9-serie werkt hier niet goed, Hcontrol geeft geen fouten maar het Wifi ledje en de buttons reageren dan niet.

Ook even met mobilemeter in de gaten gehouden, de charge rate dondert in één keer in elkaar bij 98%.

Oja nog iets, als hij stopt met laden en ik haal vervolgens de stekker eruit en doe deze er weer in dan laadt hij wel gewoon verder, soms tot 100%, andere keren tot 99%. Ik vind het verder niet héél erg, maar het hoort niet lijkt mij.

[ Voor 86% gewijzigd door Frietsaus op 20-04-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Nokko schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:03:
Het oplaadlampje staat op dat moment uit. Er staat ook geen bliksem meer bij het stekkertje in Windows.

Ook even met mobilemeter in de gaten gehouden, de charge rate dondert in één keer in elkaar bij 98%.

Oja nog iets, als hij stopt met laden en ik haal vervolgens de stekker eruit en doe deze er weer in dan laadt hij wel gewoon verder, soms tot 100%, andere keren tot 99%. Ik vind het verder niet héél erg, maar het hoort niet lijkt mij.
Mja, dan maar even die calibratie uitvoeren. Dat laatste met die stekker heb ik ook...met alle oplaadbare apparaten. Die beginnen dan vrolijk weer het laadproces als ik de indicatie LED's mag geloven. Vrij normaal dus.

Als je de stekker eruit trekt geeft Windows dan ook aan dat hij op 98% zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat ga ik vanavond even proberen, bedankt voor je hulp voor zover. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet iemand toevallig hoe ik de modem drivers kan installeren?
Heb namelijk mijn laptop geformateerd en gelijk de hidden partitie van Asus weggegooit (is eigenlijk stom van me, maar wilde aan de andere kant er zeker van zijn, dat ik de Asus software er niet bijkreeg, vond namelijk, dat dat mijn laptop vertraagde)

Windows XP detecteerd nu elke keer een 'Modem device on High Definition Audio Bus', maar weet daardoor niet welke drivers ik moet hebben voor het modem.

Tevens word mijn bluetooth nu gedetecteerd als UGPZ, heel vaag, zie wel wat er gebeurd, heb net de Toshiba BT Stack for Windows geïnstalleerd, dus zie wel of ie 't slikt ja of nee... :)
Ik zie nu trouwens, dat je ook gewoon de MS BT Stack kan gebruiken, dan gebruik ik die liever om eerlijk te zijn... Heb daar op mijn desktop PC namelijk veel betere ervaringen mee dan die van Toshiba... :)

Het betreft overigens de Asus M6Va

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 22-04-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nog even wat geklooid, als de laptop uitstaat en deze gaat opladen dan is er niks aan de hand. Zoalang het niet veel erger wordt laat ik het hierbij, heb al genoeg problemen gehad met m'n eerdere A6Va en wil wel eens echt gebruik gaan maken van mijn laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
bij mij heb ik dat ook bij 98% (heb een M6Ne van anderhalf jaar oud) maar dat kan denk ik wel kloppen ... heb het altijd al gehad vanaf 98% dat de laatste 2% relatief lang duurt.

Wat betreft de lampjes, misschien de laatste versie van de ATK0100 drivers proberen die op de website staat? En dus inderdaad alleen de intel 9.x serie driver installeren en niet het totale pakket met die extra software. Dan zouden lampjes gewoon moeten reageren lijkt mij. Of probeer je de mediaknoppen mod? Bij mij werkt alles gewoon met de mod, gebruik die versie van atk0100 en de 9.0.4.0 intel driver als ik het goed uit mijn hoofd heb.

Succes

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Is er iemand die op zijn A6 serie of andere met ingebouwde bluetooth toshiba stack een bluetooth headsetje aangesloten heeft ?
Werkt dat goed icm met skype/msn ? En hoe gaat het dan als je het wil gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

GJ-tje schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:35:
Weet iemand toevallig hoe ik de modem drivers kan installeren?
Heb namelijk mijn laptop geformateerd en gelijk de hidden partitie van Asus weggegooit (is eigenlijk stom van me, maar wilde aan de andere kant er zeker van zijn, dat ik de Asus software er niet bijkreeg, vond namelijk, dat dat mijn laptop vertraagde)

Windows XP detecteerd nu elke keer een 'Modem device on High Definition Audio Bus', maar weet daardoor niet welke drivers ik moet hebben voor het modem.

Tevens word mijn bluetooth nu gedetecteerd als UGPZ, heel vaag, zie wel wat er gebeurd, heb net de Toshiba BT Stack for Windows geïnstalleerd, dus zie wel of ie 't slikt ja of nee... :)
Ik zie nu trouwens, dat je ook gewoon de MS BT Stack kan gebruiken, dan gebruik ik die liever om eerlijk te zijn... Heb daar op mijn desktop PC namelijk veel betere ervaringen mee dan die van Toshiba... :)

Het betreft overigens de Asus M6Va
Kleine schop O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
FongWan schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:58:
bij mij heb ik dat ook bij 98% (heb een M6Ne van anderhalf jaar oud) maar dat kan denk ik wel kloppen ... heb het altijd al gehad vanaf 98% dat de laatste 2% relatief lang duurt.

Wat betreft de lampjes, misschien de laatste versie van de ATK0100 drivers proberen die op de website staat? En dus inderdaad alleen de intel 9.x serie driver installeren en niet het totale pakket met die extra software. Dan zouden lampjes gewoon moeten reageren lijkt mij. Of probeer je de mediaknoppen mod? Bij mij werkt alles gewoon met de mod, gebruik die versie van atk0100 en de 9.0.4.0 intel driver als ik het goed uit mijn hoofd heb.

Succes
De lampjes i.c.m. de laatste ATK0100 utility werken niet met zowel de laatste Proset 9 als de laatste Proset 10 serie, ik ben dus genoodzaakt de Proset die er standaard opstaat te installeren en de stuurprogramma's handmatig te updaten via apparaatbeheer. :)

@ GJ-tje, die drivers staan toch op de M6 driver CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nokko schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 11:44:
@ GJ-tje, die drivers staan toch op de M6 driver CD?
Daar had ik even niet aan gedacht... Heb echter alleen de driver CD niet hier bij de hand... Maar zal er om denken als ik weer thuis ben, om die CD mee te nemen als ik die bij de laptop had gekregen... :)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Proset 10 alweer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Aaarggghhhh

rechts onder bij het beeldscherm ging het steeds meer los zitten...
Beetje drukken hielp niet meer! dus ik denk ik schroef het los en kijk wat er aan de hand is....
niet veel te zien dus schroefde ik em weer dicht!

werkt het scharnier niet meer :'(
brak vanalles af en nu hangt ie nog maar op 1 scharnier 8)7

wazige is ook dat het hele scharnier met geen mogelijkheid meer te bewegen is :?

hopelijk kan asus er nog wat mee (iemand ervaring met de TD van asus?)

(m6ne)

[ Voor 5% gewijzigd door low_n_slow op 14-05-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Ben benieuwt of ze er geen probleem van maken als ze merken dat je het zelf al is hebt losgeschroeft.. Hoop dat ze t niet zien voor je. Meestal hebben ze van die strips erin zitten om te zien of de klant zelf niet aan t 'hobbyen'is geweest waardoor de garantie kan vervallen...

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
mjah morgen maar ff bellen...
toetsenbord was zowiezo al versleten (stickers ''letters'' eraf)

En wat ik zo zie is dat het schroefje wat aan het scharnier zit is afgebroken (stukje plastic wat het vasthoudt) echt wazig dat het scharnier niks meer doet!!!
vooral omdat het hele front steeds meer naar voren kwam rechtsvoor 8)7

vraag me trouwens af hoe veel zoiets gaat kosten mocht het buiten de garantie vallen...
want verder is er niks stuk (lcd scherm werkt nog perfect)

[ Voor 22% gewijzigd door low_n_slow op 14-05-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
nou als het scherm het nog doen hoeven ze als ik het goed heb alleen de scharnieren te vervangen dus mijn gok zal zijn rond de € 150,- maar als het scherm ook vervangen moet worden .... reken dan meteen maar op iets van € 300,- als het niet meer is.

Ik ga morgen ook maar eens de TD bellen voor een RMA, scherm heeft speling en er zijn scheurtjes in mijn schermbehuizing vlak bij de scharnieren. Ben heel zuinig ermee geweest de afgelopen anderhalf jaar dus dit zou onder garantie moeten vallen lijkt mij. Daarnaast moet mijn toshiba drive eens nagekeken worden ivm niet slikken van dvd media.

Dus voordat mijn garantie over is in juli ff snel alles laten fixen. :) Jullie horen meer van me zodra ik meer weet ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
Sinds een paar weken heb ik nogal last van het feit dat als mijn 2,5 jaar oude M6N ff aanstaat met het scherm dichtgeklapt, dat het nog weleens wil voorkomen dat het hele beeld op wit springt en er met geen mogelijkheid vanaf te halen is, behalve met het uitzetten van. Meteen aanzetten heeft geen zin, want na 5-10 seconden normaal beeld zie je het weer als een vlek over het beeld uitspreiden.

Waar kan dit aan liggen? Heeft de videokaart last van oververhitting ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fresh T. schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:45:
Sinds een paar weken heb ik nogal last van het feit dat als mijn 2,5 jaar oude M6N ff aanstaat met het scherm dichtgeklapt, dat het nog weleens wil voorkomen dat het hele beeld op wit springt en er met geen mogelijkheid vanaf te halen is, behalve met het uitzetten van. Meteen aanzetten heeft geen zin, want na 5-10 seconden normaal beeld zie je het weer als een vlek over het beeld uitspreiden.

Dit heeft puur met je scherm te maken, niet je videokaart. Mocht je garantie hebben, ga terug! Zelfde ervaring gehad met een tft scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 07:30:
[...]

Dit heeft puur met je scherm te maken, niet je videokaart. Mocht je garantie hebben, ga terug! Zelfde ervaring gehad met een tft scherm.
is mijn jaar extra aangekochte garantie nog ergens goed voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Laatst online: 09:15

Spockz

Live and Let Live

Fresh T. schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 00:45:

Dit heb ik nu intussen ook een keer gehad. (Poosje terug alweer) en ik weet niet of ik nog in de garantie periode zit. Ik geloof dat er standaard 2 jaar garantie op zat dus ik denk dat ik em na de repetitieweek als het weer rustig is even opstuur. :P

(Of eerder natuurlijk als het echt erg wordt.)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Weet iemand waar je in Groningen een neopreen hoes kunt kopen waar de M6 goed inpast? Aangezien de M6 een wat afwijkend formaat heeft, daar dezelfde behuizing gebruikt wordt voor de breedbeeld en de 4:3 versie, waar dat normaal niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:57

KhaZ

Alfa Romeo

Neopreen hoes, is dat zo'n slimfit/stoffen/rubber achtig ding?

*meld*

Laat even weten als je wat puiks vindt :>

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Laatst online: 10-06-2024
Weet iemand of er ook een alternatief programma/driver is voor de knoppen van de laptop (met name de Fn knoppen...) in plaats van die ATK0100?

edit

O nee, laat maar. Die driver handmatig installeren was prima plan!

edit

[ Voor 24% gewijzigd door berend_ op 23-05-2006 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ik ben me vandaag kapot geschrokken Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:RWyXwgHVzhYeTM:forum.djoeri.nl/images/smiles/icon_eek.gif . Het aansluitklipje van de band aan de tas brak af en daar ging mijn tas 2 meter naar beneden van de roltrap. Mijn laptop doet t gelukkig nog maar ik dacht waarschuw ff. Het viel me op dat de kant die niet afgebroken was eigenlijk ook op het punt van afbreken stond. T is dat ik mijn camera voor de komende 5 weken niet heb anders had ik wel ff foto'tje gemaakt. Morgen maar ff asus bellen.

Edit :
compleet zwarte tas M6va tas

Foto hieronder met mobiel gemaakt :p handig mensen met zo een telefoon;

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/9386/afb0513nk.th.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Emiel1984 op 24-05-2006 12:43 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Oei, daar heb ik vaker over gelezen. Welke tas heb je, die zwarte met blauwe ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
FongWan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:48:scherm heeft speling en er zijn scheurtjes in mijn schermbehuizing vlak bij de scharnieren. Ben heel zuinig ermee geweest de afgelopen anderhalf jaar dus dit zou onder garantie moeten vallen lijkt mij.
Heb ik ook last van, linksonder bij het schanier zit aan de binnenkant speling. Aan de buitenkant zitten op die plek scheurtjes... :/
Ik heb wel wat krasjes op de behuizing, dat moet toch niet uitmaken voor de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
berend_ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:23:
[...]

Heb ik ook last van, linksonder bij het schanier zit aan de binnenkant speling. Aan de buitenkant zitten op die plek scheurtjes... :/
Ik heb wel wat krasjes op de behuizing, dat moet toch niet uitmaken voor de garantie?
Bij mij brak dus mn scharnier af (zie een paar posts terug)

vorige week dinsdag opgestuurd naar asus en gistermiddag terug gekregen! helemaal gefixt incl. versleten toetsenbord vervangen :D

Alles onder garantie vervangen :) super service!! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door low_n_slow op 25-05-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Waar ik nu weer last van heb is dat het beeld soms helemaal begint te flippen. Allemaal strepen door het beeld, volledige beeld verspringt en verschuift helemaal. Wanneer ik dan een beetje aan het linker schanier wiebel is het scherm weer goed. Denk dat ie daar op een of andere manier niet goed contact maakt. Gelukkig nog tot november garantie.. dus stuur em maar weer een keer op.
Valt me eigenlijk de laatste tijd wel op wat gammel de laptops van tegenwoordig zijn (zal vast altijd wel geweest zijn). Ken bijna niemand die een laptop heeft die niets mankeert. Bij de ene snapt de zijkanten van het scherm, bij de ander de schanieren, de andere weer het omhulsel etc.. :O

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mhua dat hangt ook wel van de gebruiker af hoor.
Mijn vorige laptop was een Medion uit september 2002. Afgelopen oktober toen hij naar mijn zusje ging had hij alleen de gewone gebruikerssporen. Hij ziet er nu ook nog steeds prima uit.
Mijn M6Va heb ik nu sinds september en ook die heeft pas 2 kleine krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
Nokko schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:34:
Dat was me al duidelijk ja, maar zoals chubbchubb al zei, installeer de standaard Proset drivers (dus de applicatie+drivers) en update handmatig via apparaatbeheer dan de drivers naar de laatste versie, zo werkt de nieuwe driver met de oude Proset applicatie.
Welke driverversie geeft de 'oude' Proset" dan aan? Ik heb de driver handmatig geinstalleerd (uit het mapje van de nieuwe applicatie+driver (wireless_10.1.1_generic_113807)), maar Proset blijft aangeven dat ie driverversie 9.0.4.0 heeft (dat is dus versie die ik volledig heb geinstalleerd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 23:46

Lightah

Strikes Again

Ik heb problemen met de temperatuur (en geluid) van m'n asus.

Ik heb een M6VA (Pentium M 2 ghz, 100 GB 5400 rpm, 2048 ram, x700) en deze word als de cpu al een klein beetje moet werken zo'n 95-105 graden. Dat is vrij hoog volgens mij, iig m'n desktop heb ik gekoeld zodat deze maximaal 55 graden word met full load. Ook de HD temperatuur gaat redelijk de lucht in (70 graden geen uitzondering).

Met een klein beetje load, gaan de fans draaien en die maken ook een redelijk hard en irritant geluid. Het geluid gaat meer richting de desktop laptops ipv de mobiele laptops. Ik had hiervoor een pentium m 1.5 ghz en die maakte echt een tiende van het geluid van wat deze maakt.

Er staat verder NHC op om de snelheden te regelen.

Is er wat te doen tegen de herrie en de hoge temperatuur?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
bios update al gedaan? dat scheelde bij die van mij 20 graden (M6Ne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Heb je de voltages dan wel verlaagt in NHC ?? Standaard zijn de namelijk allemaal zo rond de 1,3 volt.. Waarschijnlijk is je accu dan ook altijd al vrij snel leeg geweest..

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 23:46

Lightah

Strikes Again

De laatste bios stond er al op toen ik hem kocht.

De voltages staan nog standaard.

Maar ik heb niet zo'n zin om uren te gaan testen tot ik de juiste voltages heb gevonden, en daarnaast vind ik wel dat ie als ie standaard draait fatsoenlijk z'n werk moet doen. Maar goed ik ga eens kijken of iemand met deze cpu het al heeft gedaan en welke waardes die heeft gebruikt.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Lightah schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 18:50:
De voltages staan nog standaard.

Maar ik heb niet zo'n zin om uren te gaan testen tot ik de juiste voltages heb gevonden, en daarnaast vind ik wel dat ie als ie standaard draait fatsoenlijk z'n werk moet doen. Maar goed ik ga eens kijken of iemand met deze cpu het al heeft gedaan en welke waardes die heeft gebruikt.
Er wordt niet voor niets een programma bijgelevert die dat naar mijn idee ook al doet ;) (voltages afregelen). Ik heb dezelfde hieronder, staan mijn instellingen.
Afbeeldingslocatie: http://img303.imageshack.us/img303/7472/voltages1zj.png
(Gebruiken op eigen risico !! Als je cker wil zijn ga je zelf experimenteren)

Ik heb multiplier 10 met opzet bovenin staan. Wanneer ik vmware draai in "wireless mode" dan zet ik hem op 10 zodat hij niet compleet alles wegtrekt maar toch wel vmware lkker soepel kan blijven draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door Emiel1984 op 01-06-2006 19:00 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy80
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 11:57
Ik heb een vraag ivm de SPDIF-uitgang op mijn M6Va. Ik wil mijn surround-set aansluiten via een digitale connectie, maar heb daar nog niet de gepaste kabel voor. Voordat ik een kabel koop, moet ik het type SPDIF-uitgang van mijn laptop weten.

In de handleidng vind ik geen uitsluitsel over het type van de SPDIF-uitgang op de M6Va: coax of optical?

Kan iemand mij met zekerheid zeggen welke type SPDIF-uitgang er op de M6Va zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Volgens mij is hij optical (als er een mooi rood lichtje te zien is in de aansluiting. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy80
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 11:57
Heb zelf nog geen rood lichtje kunnen ontdekken, maar Asus heeft mij intussentijd ook bevestigd dat de SPDIF-uitgang op de M6Va een optische uitgang is.

Straks optische kabel gaan kopen en testen of uitgang werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ben intussen thuis en tik dit op mijn M6Va. Er is bij mij duidelijk een rood lichtje te zien in de S/PDIF uitgang. Kan echt niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Farmerwood schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 18:09:
Ben intussen thuis en tik dit op mijn M6Va. Er is bij mij duidelijk een rood lichtje te zien in de S/PDIF uitgang. Kan echt niet missen.
Hier ook dus, geen licht : niet geinstalleerd of kaduuk :|

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Die SPDIF gaat bij mij alleen aan als ik mijn laptop start. Als windows geladen wordt gaat het rode lampje uit. Bij de geluidseigenschappen staat het vinkje 'alleen digitaal signaal' dan ook uit.

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Hij is idd aan en uit te schakelen via de eigenschappen van de geluidskaart. Heb hem nu ook maar uitgezet. Alle accubesparing is mooi meegenomen tenslotte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
Moest het iemand interesseren: de Linux distributie Ubuntu Dapper werkt prachtig op een M6Va. Zonder iets extra te moeten doen, werken de Fn toetsen om volume te regelen en de shortcut toets om wireless aan/uit te zetten. Hibernation is ook geen probleem. De CPU clock wordt ook mooi omlaag gedaan wanneer full power niet nodig is (ook wanneer hij op netstroom werkt, in tegenstelling tot die standaard meegeleverde Windows software Power4Gear die per se full speed wil waardoor de fan blijft draaien).

Extern scherm heb ik nog niet getest, net zoals de cardreader. Bluetooth heb ik niet meteen teruggezien dus daar vrees ik een beetje dat hij die niet herkend heeft (maar da's niet zo erg want ik gebruik het momenteel toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb afgelopen week de DVD even geprobeerd om vanaf dvd te draaien en dat ging toch niet helemaal vanzelf. De videokaart of de monitor werd niet goed herkent, want ik zat tegen een zwart scherm aan te kijken, maar kon KDE wel horen starten. ( Heb Kubuntu geprobeerd )
Breezy draaide op zich wel aardig, maar de acpi werkte toen nog net echt lekker en de geluidskaart deed het niet. Ook bij Breezy werden niet de goede videodrivers geinstalleerd. De fglrx uit apt deden het prima toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
TaXaN schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 21:24:
Moest het iemand interesseren: de Linux distributie Ubuntu Dapper werkt prachtig op een M6Va. Zonder iets extra te moeten doen, werken de Fn toetsen om volume te regelen en de shortcut toets om wireless aan/uit te zetten. Hibernation is ook geen probleem. De CPU clock wordt ook mooi omlaag gedaan wanneer full power niet nodig is (ook wanneer hij op netstroom werkt, in tegenstelling tot die standaard meegeleverde Windows software Power4Gear die per se full speed wil waardoor de fan blijft draaien).

Extern scherm heb ik nog niet getest, net zoals de cardreader. Bluetooth heb ik niet meteen teruggezien dus daar vrees ik een beetje dat hij die niet herkend heeft (maar da's niet zo erg want ik gebruik het momenteel toch niet).
Op een M6Ne werkt het ook prima met uitzondering van de cardreader. Overigens staat er op ubuntu.com een testrapport van Ubuntu 5.04, 5.10 en 6.06 op de M6Ne als ik het goed heb, daarin staan ook wel wat tips vermeldt om bepaalde zaken werkend te krijgen.
Tijdens de hele testfase van Ubuntu 6.06 is men ook continu bezig geweest met de support, dat is echt onwijs gegroeid. Ubuntu doet dit wat dat betreft keurig.
Ik heb alleen wat problemen nog met de wifi verbinding hier, hij wil maakt verbinding en dat is dan ook alles. Kennelijk gaat het nog niet helemaal goed met de WEP key want middels DHCP de nodige settings verkrijgen lukt me niet. Ik heb niet getest wat hij doet op een open netwerk. De wifi kaart wordt trouwens ook altijd aangezet: als je boot of als je terug komt uit de hibernate of standby modus (welke beiden verder goed werken). Groot probleem is het niet, hooguit een irritatie.

Met dat Power4Gear onder Windows kun je prima de powersaving settings aanpassen. In Ubuntu kan dit ook wel maar tot op zekere hoogte. Je kunt de CPU niet gemakkelijk op de 600MHz forceren zoals dat wel kan met Power4Gear, hij blijft in de CPU frequency scaling modus staan. Hierdoor is de accuduur ook beduidend minder: 1 heel uur minder dan in Windows (2,5 uur t.o.v. 3,5 uur). Een force impact dus. Onder Windows kun je trouwens wel CPU frequency scaling doen met dat Power4Gear. Je kiest hiervoor het game profiel aangezien deze over CPU frequency scaling beschikt, de andere 2 opties zetten de frequency vast. Er zijn in Power4Gear maar een paar profielen waarbij er gebruik wordt gemaakt van frequency scaling, de meesten gebruiken gewoon een vaste frequency. In Ubuntu kun je dit vast ook wel doen, maar dat zal waarschijnlijk alleen op de commandline kunnen.

Extern scherm heb ik ook nog niet getest en bluetooth kan ik niet testen want dat zit niet in de M6Ne. Ik heb verder ook nog niet gespeeld met de ATI drivers en zaken als XGL en Compiz. Ben dat overigens wel van plan.

Voor wie Linux wil draaien op zijn Asus M6Ne doet zich er dus goed aan om Ubuntu 6.06 te installeren. Dat is tot nog toe de distributie die de M6Ne het beste ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
Farmerwood schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:03:
Ik heb afgelopen week de DVD even geprobeerd om vanaf dvd te draaien en dat ging toch niet helemaal vanzelf. De videokaart of de monitor werd niet goed herkent, want ik zat tegen een zwart scherm aan te kijken, maar kon KDE wel horen starten. ( Heb Kubuntu geprobeerd )
Breezy draaide op zich wel aardig, maar de acpi werkte toen nog net echt lekker en de geluidskaart deed het niet. Ook bij Breezy werden niet de goede videodrivers geinstalleerd. De fglrx uit apt deden het prima toen.
Yup, Breezy schoot nog stevig te kort. De stock X.org drivers konden niet overweg met de videokaart en de ATi drivers waren te oud om de widescreen resolutie aan te kunnen waardoor hij terugviel op een uitgerokken 1024x768. Idem voor het geluid. Er waren wel heel wat tips te vinden op de ubuntu forums maar daar had ik weinig zin in met Dapper om de hoek.
ppl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 23:16:
[...]
Onder Windows kun je trouwens wel CPU frequency scaling doen met dat Power4Gear. Je kiest hiervoor het game profiel aangezien deze over CPU frequency scaling beschikt, de andere 2 opties zetten de frequency vast. Er zijn in Power4Gear maar een paar profielen waarbij er gebruik wordt gemaakt van frequency scaling, de meesten gebruiken gewoon een vaste frequency.
Het Game profiel heeft bij mij geen CPU frequency scaling. De enige profielen die dat hebben, zijn "CD-Audio" en "Battery saving" en dat zijn DC profielen (i.e. batterij).

[ Voor 26% gewijzigd door TaXaN op 09-06-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug heb ik een nieuwere versie van Intel PROset Wireless (10.1.1.3) op mijn M6Ne geinstalleerd in de hoop dat die het beter zou doen samen met mn Asus WL-500g, wat dus niet het geval is. Toch wil ik deze versie wel houden, maar hoe kan ik die nu aan mn wireless schakelaar en t lampje koppelen? Of zijn er nog andere programma's die t wel goed doen om je wireless adapter te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Proset 9 intstalleren, dan handmatig via appraatbeheer de inf bestanden (drivers) updaten. :) Zo doe ik het ook want de Proset 9 icm. bijbehorende drivers werken waardeloos met mijn Linksys WRT54G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort dus de M6Va 8004P.

Ik vraag me alleen af hoe in de SPDIF aanzet? Ik zie namelijk geen 'lampje' branden als ik in de connector kijk.

Verder bevalt de laptop perfect, al moet ik wel even aan het toetsenbord wennen, vooral de toetsen aan de rechterzijde, home pg up etc.

En welk type, merk geheugen kan ik erin stoppen? Mijn computerwinkel kon het mij niet vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
SODIMM DDR2 PC-4200 gaat erin. :)

Dit vond ik trouwens op het ASUS forum (vip.asus.com/forum)
Hi,

yes, M6VA has a SPDIF output.
It is combined with Stereo Out connector and you can see also SPDIF tag written next to it.

The connector can be used either as headphones-output, or as a stereo output (overall, for example for stereo speakers), or as an analog SPDIF, or as an optical SPDIF (you have to use TOSLINK mini adaptor, such as http://www.atcomp.sk/katalog/18407906/toslink_mini_s.jpg for the optical SPDIF to work). Only one function can be used at the time, of course.

P.
Is dat het antwoord op je vraag? :)

[ Voor 91% gewijzigd door Frietsaus op 21-06-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks! Met die info kan ik inderdaad wat.

Zal het binnenkort even aan de winkel doorgeven. Dan kan ik er 512MB extra RAM in (laten) zetten.
Denk dat de laptop dan net even soepeler zal gaan draaien.

Oja ik heb nog een klein vraagje, hoe werkt de auto-scroll functie van het touchpad?

Als ik aan de rechterzijde met mijn vinger rommel krijg ik wel een 'scroll-icon' bij mijn muisaanwijzer, alleen omhoog of omlaag scrollen gaat niet. Wat doe ik fout??

Verder valt de laptop mij echt helemaal niet tegen. Ben echt blij dat ik een Asus gekocht heb met een 'normaal' 4:3 scherm met een resolutie van 1400x1050. Echt top! Alleen de kijkhoek valt ietwat tegen. Maar geen enkele laptop is perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Installeer eens de nieuwste drivers voor het touchpad. Dat heeft bij mij geholpen. O.a firefox scrolde eerst niet en na een driverupdate wel.

Optical voor SPDIF moet je ook ergens in de eigenschappen activeren. Na installatie van alle drivers staat in het configscherm een "Sound effect manager". Daar kun je op het tabblad SPDIF kiezen voor "no output" en "Digital output only"
Met beide keuzes werkt hij verder prima analoog.

Ben het trouwens helemaal met je eens over de laptop. Op de inkijkhoek na echt een toplaptop zonder klachten tot nu toe. (Heb hem sinds september)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zelfde hier, de inkijkhoeken zijn wat minder maar nog steeds acceptabel voor mij. Heb de laptop nu een paar maanden (mijn eerste Asus A6Va gaf veel problemen dus mocht ik een andere kiezen van de winkel; deze dus) en hij werkt nog steeds prima. Ben erg blij met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wil ik dus het geheugen uitbreiden met minimaal 512MB DDR2 geheugen.

Maar als ik dat kleppie aan de onderzijde los haal, zie ik maar 1 geheugenbank. Waar zit die andere geheugenbank 'verstopt' ?

Ik vraag dit omdat ik misschien mijn 1x 512MB wil vervangen door 2x 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die andere zit ergens onder het toetsenbord. Er is een service manual beschikbaar waarin je kan zien hoe alles vervangen moet worden.

[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 22-06-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 10:17:
Nou wil ik dus het geheugen uitbreiden met minimaal 512MB DDR2 geheugen.

Maar als ik dat kleppie aan de onderzijde los haal, zie ik maar 1 geheugenbank. Waar zit die andere geheugenbank 'verstopt' ?

Ik vraag dit omdat ik misschien mijn 1x 512MB wil vervangen door 2x 1GB.
Misschien toch wel handig om even de startpost te bekijken ... hint ;)
Maar goed bij deze:
How To: Zelf hardware vervangen.

De 2e zit inderdaad onder je toetsenbord ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow sorry... :/

Maar bedankt voor de antwoorden en link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik zit hier nog altijd met een gloedhete M6Va. Als ik alles downclock enzo komt die wel rond de 55 graden idle waar best mee te leven valt. En ook de ATi kaart op de halve snelheid anders blijft die vrij warm draaien eigenlijk. Zeker 5 graden gemiddeld meer. Maar als ik dit niet doe .. (heb net geformat) dan draait die 76 graden. Fan bijna full speed. is dit nu echt normaal of niet? If not, dan gaat die echt terug naar de winkel. Ben het vrij zat. Wil hem trouwens ook doorverkopen ... ook als die na de fix perfect werkt overigens. Ik heb nood aan iets anders.
/me thinks macbook
(kweet het ze worden ook warm :'(, maar toch minder langs de buitenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen last van een continu aanslaande vga fan. Ik heb een Asus M6VA met een ATI X700. De kaart is terug geklokt via powerplay naar een snelheid van 200mhz, maar hij blijft enorm veel kabaal maken.

Ik heb de fan van de ati kaart bekeken en die is goed schoon, toch had ik dit probleem voorheen nooit. Ik heb alle schroefjes al losgehaald maar krijg de behuizing bij de speaker, microfoon ingangen etc, niet los.

Zijn er manieren om dit lawaai te gaan indammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er manieren om dit lawaai te gaan indammen?
Ik gebruik speedfan. Bekijk het eens als je het nog niet gebruikt .. je kan in principe zonder fans werken de ganse tijd indien je laptop genoeg kan koelen. Mijne is nu 50 graden met de fans op 35%. CPU ook gedownclocked. 3Dkaart met ATi powerplay.. zou ook gedownclocked moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al windows vista geinstalleer gekregen op de m6ne met bios 209?

iemand tips?
na herstart steeds een fout over bios die non acpi compliant is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

low_n_slow schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:45:
Bah bah bah en nog eens bah...

waarom krijg ik meteen als ik Vista wil installeren een blauw scherm met de melding dat mn ACPI niet goed is... pleaze updat your bios :/

*update*

Ik vond op de asus site dit topic:

http://vip.asus.com/forum...Language=en-us&model=M6Ne

ikben dus niet de enige ;) maar er is een link in dat topic naar een 209 bios! heeft iemand die al uitgetest? en werkt Vista dan wel?
ik heb bios 209 sinds mn aankoop
maar zelfde &*^&^&% probleem

je linkje werkt btw niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:10:
hmm ik zit hier nog altijd met een gloedhete M6Va. Als ik alles downclock enzo komt die wel rond de 55 graden idle waar best mee te leven valt. En ook de ATi kaart op de halve snelheid anders blijft die vrij warm draaien eigenlijk. Zeker 5 graden gemiddeld meer. Maar als ik dit niet doe .. (heb net geformat) dan draait die 76 graden. Fan bijna full speed. is dit nu echt normaal of niet? If not, dan gaat die echt terug naar de winkel. Ben het vrij zat. Wil hem trouwens ook doorverkopen ... ook als die na de fix perfect werkt overigens. Ik heb nood aan iets anders.
/me thinks macbook
(kweet het ze worden ook warm :'(, maar toch minder langs de buitenkant).
Ik zou asap terug naar de winkel gaan want je verhaal klinkt wel een beetje laptoponvriendelijk. Heb het idee dat je een maandagmorgen model hebt..

Hier niet echt problemen. Hij wordt pas echt warm (+/- 85 graden) als ik niet de voltages verlaag van de CPU en een zwaardere toepassing ga draaien(of meerdere kleine naast elkaar). Maar het is en blijft een laptop extreem koel zal hij nooit worden met deze hardware. Als ik geen zwaardere toepassingen draai maar ook niet de voltages verlaag zit hij rond de 65 graden. undervolten is dus wel een must..

EDIT1: Ik ga deze week even kijken naar die nieuwe updates van een paar posts eerder. Gebruik namelijk oa firefox en zou het wel erg handig vinden als ik weer die scroll kan gebruiken :D..

[ Voor 8% gewijzigd door Emiel1984 op 28-06-2006 19:38 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik firefox en scroll werkt prima via trackpad. Gewoon de nieuwste synaptic drivers afhalen.

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: toch maar perslucht proberen :) wie weet werkt het wel ...

[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ik heb hier een cd van windows xp... ik zou graag willen formatten maar hij wilt gewoon niet booten vanaf de cd, hij laad de cd wel tijdens de start up maar begint gewoon met het laadvenster van winxp...

wat is die fucking knop voor in je bios te komen en eventueel het boot proces te veranderen naar cd ipv hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

f2, delete? Staat toch in het begin van het boot proces, zoniet staat het zeker in je handleiding.