[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 19.862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:36

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb nu al een aardig poosje de M6Va en hij bevalt me prima. Sinds deze week doet m'n wireless adapter echter vaag (2915abg). Ik heb een Linksys WRT55AG en maakte voorheen het liefst gebruik van de a band (5GHz). Ineen kan ik deze niet meer vinden. M'n pa heeft precies dezelfde M6Va en die kan wel gewoon gebruik maken van het a netwerk, dus aan de Linksys ligt het niet. Ik heb bij mijn weten helemaal niets veranderd, maar toch vind ie het a netwerk niet meer (ik gebruik de Intel ProSet). Hij vind wel gewoon m'n g netwerk en die gebruik ik dan ook maar, maar het is een beetje raar dat van het een op het andere moment een bepaald netwerk niet meer gevonden kan worden.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:13
Hulde aan asus! Echt top dit.

In november 2004 een asus m6800ne gekocht bij 4launch. Destijds binnen 2 weken 4 dooie pixels, maar ik had er niet echt last van, dus geen garantie gebruikt.

Nu, 10 dagen geleden wilde mijn laptop niet meer aan. Snel de aankoopdatum gecheckt en gelukkig was er nog sprake van garantie. Even de asus helpdesk gebeld. Ze stuurden me papieren via de mail die ik moest vullen (gegevens + probleemomschrijving) en binnen enkele dagen werd ie dan opgehaald. En inderdaad: de volgende dag tnt voor de deur.

Als problemen had ik naast het niet meer aan kunnen doen van de laptop nog wat extra's gezet (tja, je kan het altijd proberen):
- laptop wil niet meer aan
- toetsenbord letters niet te lezen
- slijtage aan de case
- kapotte tas (dat ding waar hij aan hangt was afgebroken).

Vandaag kreeg ik mijn laptop terug en dit is allemaal veranderd:
- nieuwe accu + adapter
- nieuw toetsenbord
- binnenste case vervangen
- tas niet vervangen (7 dagen garantie :P)
- nieuw beeldscherm (daar had ik niet eens naar gevraagd! :D )
- die steundingen waarmee het beeldscherm aan de laptop vastzit zijn vervangen (ook niet naar gevraagd - was me niet eens opgevallen).

Echt supersupport. Hier komt nog bij dat ik als besturingssysteem ubuntu linux erop had staan en daar heb ik verder ook niets van gehoord. Ze hebben er zelfs op getest denk ik, anders hadden ze nooit het beeldscherm vervangen :D

Heb hier geen woorden voor :D

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

ik zit hier gewoon wat te internetten en met openoffice bezig, af en toe eens een berekening maar het grootste gedeelte van de tijd is ie idle.
cpu: 57
gpu: 69
mobo: 57
hd: 47

denk dat het hier een graad of 26 is.
ik gebruik wel nhc en atitool om mijn cpu terug te clocken/undervolten en de ati te underclocken.
M6Va met M750

edit: in een erg late reactie op een paar posts hierboven :P

[ Voor 9% gewijzigd door Chubbchubb op 25-07-2006 13:26 ]

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ook heb een M6800Ne gekocht in augustus/september 2004, heb nog net garantie.. als het goed is komt TNT 'm zo ophalen. Het linkerscharnier is stuk, hij scharnierde wat moeilijk de laatste maanden, en zonet komt er plastic + schroefje + moertje oid uit ^^

Gelukkig nog net garantie binnen de 2 jaar, en keurig geregeld wordt-ie zo opgehaald, ik hoop ook dat de mijne binnen 2 weken terug is :)

Laptop kon alleen niet meer dicht, als ik dat wel zou doen zou ik de hele backplate + scherm (zo'n mooie 1400x1050 O+ ) kapotmaken, dus even provisorisch half-dicht in de doos gedaan, veel karton ertussen ^^

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
KhaZ schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:53:
[...]

Ik ook heb een M6800Ne gekocht in augustus/september 2004, heb nog net garantie.. als het goed is komt TNT 'm zo ophalen. Het linkerscharnier is stuk, hij scharnierde wat moeilijk de laatste maanden, en zonet komt er plastic + schroefje + moertje oid uit ^^

Gelukkig nog net garantie binnen de 2 jaar, en keurig geregeld wordt-ie zo opgehaald, ik hoop ook dat de mijne binnen 2 weken terug is :)

Laptop kon alleen niet meer dicht, als ik dat wel zou doen zou ik de hele backplate + scherm (zo'n mooie 1400x1050 O+ ) kapotmaken, dus even provisorisch half-dicht in de doos gedaan, veel karton ertussen ^^
Bij mij was de notebook na 1 week terug voor het scharnier probleem en ook voor het bekende dvd drive compatibiliteit. Dus dat moet goed komen denk ik.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dat is mooi om te horen!

Ook om te zien dat je de Asus notebook-lijn topics verzorgd sinds de M6 serie.. top :7

Laptop bevalt na 2 jaar nog steeds perfect trouwens (behalve dit kleine probleempje).. service van Asus so far ook goed :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn bij mij? Zie voor de vraag 5 posts terug... tevens subtiele kick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
KhaZ schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:43:
Dat is mooi om te horen!

Ook om te zien dat je de Asus notebook-lijn topics verzorgd sinds de M6 serie.. top :7

Laptop bevalt na 2 jaar nog steeds perfect trouwens (behalve dit kleine probleempje).. service van Asus so far ook goed :)
tnx for the compliments :) :D Vind het leuk om te doen, blijf ik ten minste ook een beetje op de hoogte van wat Asus uitbrengt 8)
SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:24:
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn bij mij? Zie voor de vraag 5 posts terug... tevens subtiele kick ;)
Wat betreft dat ie je a netwerk niet meer vind, misschien een driver issue? Welke driver versie gebruik jij en welke staat er op de M6Va van je pa? Probeer de driver te uninstallen en de laatste versie erop de dumpen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik heb net de nieuwste Intel ProWireless Set (die vanochtend op de FP stond) geinstalleerd en het enige wat ie vind is mijn eigen G netwerk. Eerder vond ik sowieso nog wel meer netwerken. En wat betreft driver issue; er voor deed ie het altijd en zo opeens niet meer, maar G nog wel. Zal m'n pa vanavond eens vragen. Op zich is G prima voor gewoon internetten enzo, maar voor een potje wireless CS-Source is een A verbinding toch wel stukken beter (geen connectie-dipjes). En ik wil natuurlijk gewoon op alle mogelijke netwerken kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

SayWhatAgain! schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:30:
Ik heb net de nieuwste Intel ProWireless Set (die vanochtend op de FP stond) geinstalleerd en het enige wat ie vind is mijn eigen G netwerk.
Linkje toevallig naar die wireless set ?? :)

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Chubbchubb schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:23:
ik zit hier gewoon wat te internetten en met openoffice bezig, af en toe eens een berekening maar het grootste gedeelte van de tijd is ie idle.
cpu: 57
gpu: 69
mobo: 57
hd: 47
Als je gebruik maakt van de sleep mode, hibernate dus. Dan kan de temperatuur flink dalen als je hem daar weer uit haalt. De pc werkt dan namelijk minder lang in full voltage en speed mode zeg maar. Moet er wel bij zeggen dat de temperatuur daarna nog wel is ineens weer omhoog kan schieten door virus scanner ofzo of ander zwaar achtergrondprogramma.

CPU werd bij mij rond de 35 a 40 graden als ik deze via hibernate 'opstartte'.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

emiel1984 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:42:
[...]

Linkje toevallig naar die wireless set ?? :)
Et voila: Intel drivertjes
Maar ik ben weer terug naar versie 9.nog.wat met de nieuwste adapterdrivers, aangezien hcontrol er mee kapte na een reboot :(
En nog steeds geen wireless A. Ik snap er geen hol van. Kan het een of andere instelling van je adapter zijn? Ik heb ze wel al allemaal doorgekeken, maar niets gevonden dat ook hielp.
Mijn pa vind ook een zooi andere netwerken hier, waaronder dus ook mijn A. Ik vind alleen nog maar mijn eigen G. Beetje raar aangezien er 5 meter tussen de 2 laptops zit. Het enige wat ik kan bedenken is dat mn pa een driver uit 2004 heeft (9.0.1.9), zo maar eens proberen.
Het blijft echter raar dat dit gebeurt zonder ook maar iets aan je wireless te veranderen.

Edit: ik heb wel laatst een keer zo'n Autopatcher voor XP gebruikt, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Edit2: *O* hij doet het weer. In m'n Linksys router stond wireless channel voor a op (auto) en nu heb ik m op (36) gezet. En nu doet ie het weer. Tevens vind ik nu het G netwerk van de buren weer. En bij m'n pa werkt het ook nog steeds. Amazing... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door SayWhatAgain! op 03-08-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hmm... ik heb sinds een paar dagen een beetje een vervelend probleem met mijn laptop. Er is volgens mij niks defect, maar het is wel vervelend.

Bijna elke keer als ik mijn pols op de rand van de laptop leg om te gaan typen voel het alsof er iets zachtjes bijt in mijn pols. Vervolgens krijg ik een soort steek in mijn pols waardoor ik automatisch mijn hand terugtrek. Het zal wel een stroompje zijn maar het is enorm vervelend. Aan het ongeaarde stopcontact kan het niet liggen denk ik, ik heb dit nog nooit eerder gehad op het stopcontact waar de laptop altijd in zit. Ik ga morgen beneden nog even het geaarde stopcontact proberen, maar het zou imo geen probleem mogen zijn (was het ook nooit...)

Rare is wel dat ik het alleen met mijn polsen en de 'bovenkant' van mijn handen voel, niet met mijn vingers bijvoorbeeld.

Is het verstandig om hier een RMA voor aan te vragen? Ik merk dat de schokjes bij de dag groter worden.

Ik had nog een vraag, kan iemand met een M6Va even aangeven welke voeding hij bij zijn laptop kreeg? Dit omdat de eerste geleverde voeding niet goed was en het misschien aan een verkeerde voeding kan liggen. Ik heb momenteel een Delta Electronics voeding, 65 Watt, met serienummer modelnummer: SADP-65KB B. Er staat wel een ASUS-logo op.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 20:59
Zit er toevallig een mini-firewire poort op de plek van je pols? Die lekken ook nog wel eens stroom in je polsen / armen / benen als je ze aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee geen poorten, wel de status ledjes aan de linkerkant. Maar de rechterkand, die dus 'clean' is, geeft net zo goed schokken.

Hier is het goed te zien. :)

Edit: Ik (G-Force daar) heb nog wat gepost op notebookforums (http://www.notebookforums.com/thread124605.html) en daar wordt een RMA aangeraden. Ik denk dat ik dat dan maar ga doen. Ik hoop nog wel dat iemand zijn serienummer op zijn voeding even kan doorgeven, voor de zekerheid. Ik zou het erg op prijs stellen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Frietsaus op 05-08-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik heb ook een M6Va met als voeding:
  • Manufacturer: Delta Electronics Inc
  • Model: ADP-90FB Rev F
  • S/N: U0W0528016347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok, dan is het verschil dus dat jij een 90 Watt voeding hebt en ik een 65 Watt. Nu mag dit geen probleem zijn omdat Asus mij na mijn eerste RMA (dus met een AC/Bel 90 Watt voeding die ervoor zorgde dat de accu niet meer verder wilde opladen dan 98%) dat ik minimaal een 65 Watt voeding nodig had van Asus. Die heb ik nu dus gekregen, werkt qua opladen etc probleemloos en het komt overeen met wat op de website staat.

AC Adapter:
Output: 19 V DC, 3.42A,65W; 4.74A,90W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universeel

Zal Asus dat doen om de laptop sneller op te kunnen laden ofzoiets? Of voor snellere modellen wellicht... :?

In ieder geval bedankt.

BTW. Ik heb trouwens voor het eerst rood licht zien komen uit de headphones uitgang, toen ik de stekker van mijn speakers er half in liet hangen, ik dacht dat dat op deze manier niet mogelijk was met de M6Va.

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 06-08-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ik heb dezelfde voeding als SayWhatAgain! alleen een iets eerder uitgegeven exemplaar aan zijn s\n te zien. Het lijkt me verstandig als je jezelf een goede voeding laat opsturen. Omdat je voeding namelijk minder vermogen aankan zit deze eerder op zijn maximale capaciteit.

Maximale capaciteit betekent dat de onderdelen eerder kapot gaan en dus je voeding minder lang meegaat. Daarbij laat je accu waarschijnlijk minder snel op en kunnen er problemen ontstaan (uitvallen van notebook) wanneer je een zware applicatie draait en alle hardware insgeschakelt staat op een stand die ervan uitgaat dat het genoeg vermogen kan krijgen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Toch denk ik dat deze voeding wel goed is, voornamelijk omdat Asus mij vertelde dat deze laptop minimaal 65 Watt vereist, als ik ook bij diverse winkels kijk (o.a. http://www.replacedirect....M6-series/M6VA_8003P.html) komen ze ook met een voeding die compleet overeen komt met de voeding die ik nu heb. Daarbij stond op het doosje van de voeding dat deze voeding geschikt is voor onder andere de M6 en de V6 serie. Ik ga maandag even bellen met Asus over het lekstroom probleem, dan vraag ik gelijk of ik een goede voeding heb, Ik denk dat deze voeding geen probleem is, deze 65 Watter lostte in elk geval het probleem van het opladen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Frietsaus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:19:
Toch denk ik dat deze voeding wel goed is, voornamelijk omdat Asus mij vertelde dat deze laptop minimaal 65 Watt vereist, als ik ook bij diverse winkels kijk (o.a. http://www.replacedirect....M6-series/M6VA_8003P.html) komen ze ook met een voeding die compleet overeen komt met de voeding die ik nu heb. Daarbij stond op het doosje van de voeding dat deze voeding geschikt is voor onder andere de M6 en de V6 serie. Ik ga maandag even bellen met Asus over het lekstroom probleem, dan vraag ik gelijk of ik een goede voeding heb, Ik denk dat deze voeding geen probleem is, deze 65 Watter lostte in elk geval het probleem van het opladen op.
Bij mij staat op de onderkant van de laptop toch echt;
Input +19V 4.7A, 90W

Dus kijk even onder die van jouw ;) .. ben benieuwt

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ga zo even kijken, een ogenblik.

Edit: Er staat bij mijn 8003P inderdaad 4.7A en 90W op. Maar dan nog vraag ik me af waarom Asus zegt dat er een 65 Watt adapter bij mijn laptop hoort (stond immers op RMA formulier en werd mij ook verteld aan de telefoon) en waarom er bij de specs op de Asus website naast 90W ook 65W staat met 3.42A op 19V. Ik kom er maandag wel achter, maar ik denk niet dat deze voeding een probleem is, als ik zoek op het serienummer kom ik vaak A6/M6/V6 tegen en het stond ook op het doosje.

Ik bedenk me net iets, die 65 Watt voeding kan nog wel eens voor de M6V/M6N zijn. Dan nog vraag ik me af waarom Asus dit vertelde (en dus daardoor leverde Laptops4U deze voeding) en waarom het zo op de site staat. Ik ga dat maandag dan maar even navragen, ik vertel nog wel wat hoe dit afloopt. :)

Bedankt allen.

[ Voor 110% gewijzigd door Frietsaus op 06-08-2006 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb ook een M6Va met dezelfde adapter als SayWhatAgain! en emiel1984.
Aan het serienummer te zien is de mijne ook iets ouder dan die van SayWhatAgain!.

Input: 110-240V 50-60 Hz 130-170VA
Output: DC 19V 4,74A

M6Va:
Battery Pack & Life
- Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65WHr battery pack

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42A,65W; 4.74A,90W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universal

M6V:
Battery Pack & Life
- Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65WHr battery pack

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42A,65W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universal

Beetje verwarrend inderdaad dat er 3.42A,65W en 4.74A,90W bij staat.
Zou toch even om een andere adapter vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, ik ga Asus maandag zeker vragen om een andere voeding, zij hebben ervoor gezorgd dat Laptops4U een 65 Watt heeft geleverd. Dan nog iets, ik had dus eerst een 90 Watt voeding maar die hoorde helemaal niet bij deze laptop (AC/Bel), deze was 100% zeker weten 90 Watt want dat stond op de onderkant. Toch zegt Asus, en ik quote:
Customer PSU is bad. PSU is not from ASUS! Customers PSU is only 60 Watt! This NB needs 65 Watt. Check your vendor.
Echt, dit is zo verwarrend, maar dat het niet klopt is nu wel duidelijk. Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga er morgen achteraan en meld wel hoe het afloopt.

Edit: Samengevat... ik moet dus aan een Delta Electronics voeding zien te komen met 19V, 4.74A en 90 Watt. Staat er ook een Asus-logo op de sticker onderop?

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 06-08-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Nee, er is niks van Asus terug te vinden op de adapter.
Alleen de naam Delta Electronics en specs + serienummer en revisie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok bedankt. Ga ik maandag even bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zojuist heb ik Asus gebeld, het schokprobleem zou wel eens kunnen liggen aan, juist, de te zwakke voeding. Dus eerst wordt de voeding via Laptops4U omgeruild met een Delta 90W, 4.7A en 19V. Als er daarna nog problemen zijn mag de laptop naar Asus toe om nagekeken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 18:20
Is er iemand die een Notebook Stand met Port Replicator weet die geschikt is voor de Asus M6va?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Laatst online: 10-06-2024
Frietsaus schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:57:
Zojuist heb ik Asus gebeld, het schokprobleem zou wel eens kunnen liggen aan, juist, de te zwakke voeding. Dus eerst wordt de voeding via Laptops4U omgeruild met een Delta 90W, 4.7A en 19V. Als er daarna nog problemen zijn mag de laptop naar Asus toe om nagekeken te worden.
Het probleem wat jij beschrijft heb ik al sinds ik mijn M6Ne heb aangeschaft (2005). Moet zeggen dat het in het begin erger was dan nu. Nu voel ik het zo nu en dan. Ik denk dat de schokjes (stroompjes) in je polsen te voelen zijn, omdat er daar twee delen van de behuizing samenkomen.

Ik vraag me af of ons probleem, een adapter probleem is.
Mijn adapter en laptop zijn voor elkaar gemaakt:

AC Adapter (Delta ADP-65DB):
Output: 19 V DC, 3.42A (staat geen Watt bij, maar de specs op site zegt: 65W)

Laptop (M6Ne):
Input: 19 V, 3.42A, 65W

Mijn laptop gaat volgende week ter reparatie voor het schanier, moet ik dit ook maar even laten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb vandaag een nieuwe voeding gekregen (niet de juist, moet ik weer over bellen) maar de schokjes zijn wel vrijwel weg nu.

Voeding die ik heb gekregen:
Delta Electronics ADP-90SB BB (19V, 4.74A, 90 Watt). Hier gaat het fout, de connector moet volgens mij een haakse zijn (die in de laptop gaat), maar dit is een rechte, die nog eens te lang is ook. Komt er op neer dat de connector dus uitsteekt en dat vertrouw ik voor geen meter.

Ik denk dat ik morgen Asus even bel, misschien kan ik bij hun de juiste voeding bestellen. Ik ben bereid ervoor te betalen, want ik wil nu toch wel eens van dit gedoe af zijn, dit is al de 3e foute voeding nu. :X

Edit:
Zou iemand kunnen bevestigen of het een haakse connector is en of die evt. een beetje uitsteekt zeg maar?

[ Voor 27% gewijzigd door Frietsaus op 09-08-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik heb een haakse connector en hij steekt niet uit.
Je hebt wel mazzel zo met die voedingen idd.

De jouwe:
Delta Electronics ADP-90SB BB (19V, 4.74A, 90 Watt).

Mijne:
Delta Electronics ADP-90FB Rev.F ( 19V, 4.74A ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok bedankt. Ga ik morgen weer bellen want ik vertrouw dit echt niet. Vraag me sowieso af waarom er in het begin een gare voeding bij zat. :?

Edit:
Mocht het met Asus of Laptops4U niks worden, dan weet ik nu hoe ik mogelijk anders aan een goede voeding kan komen. Ik kwam in een duitse prijslijst van Asus alle accesoires tegen, waaronder de volgende voeding:

ASUS-partnumber: 90-N6EPW2012

Dit komt neer op de Delta Electronics (ASUS versie) ADP-90FB die jullie hebben. Even gezocht en mogelijk is deze voeding te koop bij Informatique. Ik zal Informatique morgen ook even bellen of dat allemaal klopt. :)

[ Voor 126% gewijzigd door Frietsaus op 09-08-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ok ben ik weer, ik heb laatst Laptops4U weer aan de telefoon gehad. Even over de connector gehad etc. Ze gaan nu de juiste voeding bestellen, diegene die ik hierboven aangeef (welke als het goed is een ADP-90FB is). In ieder geval de juiste werd mij verteld. Ik hoop dat het nu goedkomt, binnenkort moet hij mee naar school en dan is het gewoon fijn als er een voeding bij zit die er gewoon bij hoort. :)

/B1-0-0 mode: ik heb ook altijd pech. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 12-08-2006 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Hm bij mijn M6Va is vandaag een pixeltje overleden lijkt het. :(
Hij wordt nog wel netjes donker voor het oog, maar bij een lichte kleur is hij fel wit. Feller wit dan normaal wit zelfs.... beetje vreemd.

Irritante is dat je hem dan constant ziet en blijft zien.

• Frietsaus
  • Niet online
Oei dat is erg vervelend. Ikzelf heb een luie subpixel maar ben hier te laat achtergekomen. Anders had ik gebruik gemaakt van ZBD. :)

Valt me trouwens iets anders op aan mijn laptop, aan de rechterkant van het toetsenbord lijkt het wel of het bordje daar los ligt. De toetaanslag klinkt daar echt hol (vooral de pijltjes, PgDn en R-Shift). Is hier zelf iets aan te doen, want om de laptop hier nou RMA voor te sturen...

Voeding is nog niet binnen overigens.

Edit: keyboard probleem opgelost door de lipjes bovenin even aan te drukken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 17-08-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een jaartje een asus A6VA en nu heb ik helaas hetzelfde probleem als die gast met die Acer. Ik laat mijn laptop meestal op netstroom lopen maar als ik dit doe brand altijd het LEDje van de batterij. De batterij laad zich dan ook niet verder op dan 66% en geeft aan dat ie bezig is met opladen.
Wat moet ik hiermee doen? Ik heb gisternacht Battery Calibration aangezet maar die was vanmorgen nog niks verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik typ dit berichtje vanaf m'n M6800Ne, hij is terug van reparatie, en heeft nu een nieuwe backplate (mooi krasvrij :> ), en nieuwe scharnieren. Heeft bij elkaar een maand geduurd, gelukkig gebruik ik 'm niet veel, dus heb 'm niet echt gemist.

Nog net binnen de 2 jaar garantie, uitstekend verzorgd door Asus, gratis opgehaald & gebracht (uitstekend verpakt), niets in rekening gebracht, erg goed. Duurde wel 3 - 4 weken bij elkaar, maar dit kwam omdat een nieuwe backplate per boot uit Taiwan moest komen.

Ben erg blij dat hij er weer staat, heerlijke machine : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:05:
Ik heb nu sinds een jaartje een asus A6VA en nu heb ik helaas hetzelfde probleem als die gast met die Acer. Ik laat mijn laptop meestal op netstroom lopen maar als ik dit doe brand altijd het LEDje van de batterij. De batterij laad zich dan ook niet verder op dan 66% en geeft aan dat ie bezig is met opladen.
Wat moet ik hiermee doen? Ik heb gisternacht Battery Calibration aangezet maar die was vanmorgen nog niks verder.
Tijd om de asus hulplijn te bellen om het op te halen denk ik. Als je snel bent heb je hem nog voor de school begint of kort daarna alweer terug..

Je zou zelf nog een bios reset kunnen proberen.

Heeft de adapter\accu het trouwens eerder wel goed gedaan en kan je niet eventueel kijken of hij met een zelfde adapter\accu van een vriend(in) wel werkt. Hiermee kan je namelijk uitsluiten dat het de adapter of de accu is. De adapter wordt vrij warm dus het lijkt me niet vreemd als er een keer 1tje toch sneuvelt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Xarabass: Accu hoeft natuurlijk niet kapot te zijn, het kan ook een fout in het laadsysteem zijn !
Als de accu kapot is is gewoon 1 van de 8 cellen kapot. Een nieuwe accu kost ongeveer 100 euro(buiten de garantie).

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 25-08-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Goed nieuws voor de Asus M6Ne gebruikers onder ons. Windows Vista Pre-RC1 werkt er perfect op! Vorige versies (zoals meerderen hebben ondervonden) veroorzaakte telkens onder de installatie een blauw scherm met de melding dat het BIOS niet ACPI complaint is. Dit probleem is nu opgelost!

Ik draait Aero zonder problemen onder 1680x1050 op mijn mobility 9700 met 64 mb. En Vista zelf draait ook verassend soepel.
(centrino 735, 1 gb ram, 100gb 7200rpm hdd)

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
_PoTaToX_ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:30:
Goed nieuws voor de Asus M6Ne gebruikers onder ons. Windows Vista Pre-RC1 werkt er perfect op! Vorige versies (zoals meerderen hebben ondervonden) veroorzaakte telkens onder de installatie een blauw scherm met de melding dat het BIOS niet ACPI complaint is. Dit probleem is nu opgelost!

Ik draait Aero zonder problemen onder 1680x1050 op mijn mobility 9700 met 64 mb. En Vista zelf draait ook verassend soepel.
DAMN! das nogeens goed nieuws :D

meteen maar ff downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hmmm same here .... ff vista downen en uitproberen dan maar ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Ook erg leuk is dat Vista direct (na 1x verbinding gemaakt te hebben met internet) alle drivers van de laptop weer te vinden :) Zelfs ATK100 hardware toetsen zijn geen probleem en de ac97 audiokaart ook niet :)
Alleen jammer dat TNT net vanmiddag men laptop heeft meegenomen voor weer een grote beurt. Scherm valt weg, strepen door beeld, speling in de case, cpu whining (of condensator). :'( Denk dat dit wel mijn laatste Asus word.

[ Voor 34% gewijzigd door potatox op 30-08-2006 20:19 ]

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
_PoTaToX_ schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:30:

Zou hij ook draaien op 512mb RAM ?

Verwijderd

Ik heb ook al een tijdje een Asus M6000N (zo'n 2,5 jaar)
Hij bevalt prima, er is alleen een probleem: hij laadt niet meer op.
Zodra ik hem op netstroom aansluit gaat het 'acculaadlampje' even branden, maar na een tijdje gaat hij vanzelf uit.
Normaal gesproken is de accu dan vol, maar bij mij blijft hij zo ongeveer bij de 50% hangen.
Waar kan dit aan liggen??
Ik heb trouwens de laptop bijna nooit op de accu laten werken (tja, wel erin laten zitten :/ ) dus ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben?

• low_n_slow
Om even op Vista terug te komen... ik tiep dit bericht van uit een Vista M6Ne :)

werkt echt super zelfs zonder haperingen met Aero enzo!

zeker de moeite waard om ff te testen! 8)

• potatox

potatox

unz unz unz

W00fer schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:40:
[...]

Zou hij ook draaien op 512mb RAM ?
Zal wel draaien ja, maar zorg dan wel voor een snelle 7200rpm harde schijf ivm veel swappen. Vista zelf gebruikt al meer als 512MB RAM bij het opstarten. Zelf gebruik ik 1024 en das loopt lekker.

--

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:30:
Ik heb ook al een tijdje een Asus M6000N (zo'n 2,5 jaar)
Hij bevalt prima, er is alleen een probleem: hij laadt niet meer op.
Zodra ik hem op netstroom aansluit gaat het 'acculaadlampje' even branden, maar na een tijdje gaat hij vanzelf uit.
Normaal gesproken is de accu dan vol, maar bij mij blijft hij zo ongeveer bij de 50% hangen.
Waar kan dit aan liggen??
Ik heb trouwens de laptop bijna nooit op de accu laten werken (tja, wel erin laten zitten :/ ) dus ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben?
Je kan een kalibratie proberen (staat in het BIOS). Mocht dit niet werken, dan denk ik dat je batterij helaas kapot is gegaan door te weinig gebruik, dat is ook niet goed voor li-ion eten.

Mijn M6Va is overigens in RMA, toetsenbord wordt naar gekeken (was toch niet gefixed) en voeding wordt omgeruild voor de juiste. :) Zodra dat geregeld is zal ik de overgebleven voeding terugsturen naar Laptops4U.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 31-08-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:58:
[...]

Je kan een kalibratie proberen (staat in het BIOS). Mocht dit niet werken, dan denk ik dat je batterij helaas kapot is gegaan door te weinig gebruik, dat is ook niet goed voor li-ion eten.
Ik heb een kalibratie geprobeerd, maar volgens mij werkt dat niet, want hij blijft staan op het opladen van de accu. Het lampje brandt dan ook niet.. dus mijn batterij is kapot neem ik aan dan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat je accu kapot is, kan je misschien met een tooltje als MobileMeter even kijken wat het 'wear level' is? Als die erg hoog is is je accu versleten.

offtopic:
"li-ion eten", hoe kom ik daar toch op :X

[ Voor 16% gewijzigd door Frietsaus op 01-09-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:40:
Ga er maar vanuit dat je accu kapot is, kan je misschien met een tooltje als MobileMeter even kijken wat het 'wear level' is? Als die erg hoog is is je accu versleten.

offtopic:
"li-ion eten", hoe kom ik daar toch op :X
Mijn 'wear level' is 20% volgens MobileMeter, ik heb geen idee wat dat zegt? maar hoog is het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
20% lijkt me toch vrij veel...?
Ik heb mijn M6Va nu een jaar en hij geeft aan 2%. Momenteel gebruik ik de accu niet zo heel veel. Volgende week als school weer begint zal het wel weer meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
20% is vrij veel, dat betekent dat de accu 20% van zijn capaciteit kwijt is. Nu kan dat best gezien de leeftijd en de omgang met de accu. Maar ik ben toch bang dat je accu kapot is, in het ergste geval het oploaadcirquit, maar daar ga ik niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mijn wear level is 14% maar het schijnt dat het juist ERGER kan worden door die calibration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klopt, is ook zo. Maar als het problemen kan fixen zit er niks anders op. Als je goed met je batterij omgaat hoef je vrijwel nooit een kalibratie uit te voeren. FYI: mijn accu staat nog op 0% wear. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Ik was benieuwt hoe het bij mij was dus meteen ff gedownload. Hier is mijn wear level 9% .
Ik gebruik de notebook ongeveer 5 dagen per week en +/- 7 uur per dag en heb de laptop iets meer dan een jaar in bezit.

Toen ik 2 weken geleden mijn laptop wou gebruiken was mijn accu helemaal leeg. Ik denk dat de oorzaak is van de 9%. Ik heb geen idee hoe hij ineens leeg kon zijn. Ik had de laptop zoals altijd in hybernate gezet. Misschien was hij toch toen niet helemaal uitgegaan.

Het viel me op dat ondanks mijn windows instellingen ik geen melding kreeg in de 5 minuten dat hij aanstond dat het level onder de 20 of onder de 10 % was. Vind het zelf best netjes voor een laptop\accu van meer dan een jaar die veel gebruikt wordt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een M6-Ne met 512mb intern geheugen. Ik zou hier graag een bankje van 512 bijzetten. Maakt het uit wat voor geheugen ik erin wil doen?

Kingston SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC2700, 200pins
of
Kingston SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC3200, 200pins
of
Kingston SO-Dimm 512Mb DDR2 PC2-4200 533MHz, 200p

Of kan ik beter voor een ander merk gaan (wat meer compatible is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 16:23:
Ik ben in het bezit van een M6-Ne met 512mb intern geheugen. Ik zou hier graag een bankje van 512 bijzetten. Maakt het uit wat voor geheugen ik erin wil doen?

Kingston SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC2700, 200pins
of
Kingston SO-Dimm 512Mb DDR SDram PC3200, 200pins
of
Kingston SO-Dimm 512Mb DDR2 PC2-4200 533MHz, 200p

Of kan ik beter voor een ander merk gaan (wat meer compatible is?).
Het merk kingston is perfect, echter zover ik weet zit er DDR geheugen in, en geen DDR2. Dus je zou dan moeten gaan voor 512MB DDR SDRam PC3200 (400Mhz)

Ben niet 100% zeker, maar wel 90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
PC3200 is idd sneller ja maar je zou ergens na moeten kijken of dat ook past in je Notebook want sommigen kunnen maar bijv t/m PC2700 aan.

Wat kost dat eigenlijk dat geheugen van Kingston in jou geval ?

Verwijderd

Ik heb me bankje geheugen besteld en binnen gekregen, echter als ik het bankje erin doe start me laptop niet op. Wat zou het probleem kunnen zijn? Hij gaat 1sec aan daarna meteen uit.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:57:
Ik heb me bankje geheugen besteld en binnen gekregen, echter als ik het bankje erin doe start me laptop niet op. Wat zou het probleem kunnen zijn? Hij gaat 1sec aan daarna meteen uit.
Als de laptop zonder het werkgeheugen wel start moet je is proberen de laptop op te starten in de met het 'oude' werkgeheugen in de bank waarin je het nieuwe wil plaatsen. Dus nog zonder het nieuwe werggeheugen erin.

Start de laptop dan wel op dan is het geheugen brak. Start de laptop niet op dan kan het stof zijn tussen de 'geheugenpootjes' of een kapot moederbord..

Ik weet niet of het dual channel ondersteunt en of je mobo kuren gaat vertonen wanneer je niet gelijksoortig(gekozen) werkgeheugen gebruikt. Dit kan je denk ik zelf controleren\testen door is het oude werkgeheugen eruit te halen en het nieuwe werkgeheugen is te proberen. Geeft dit geen kuren dan kan het dit ook zijn. (met een beetje logisch nadenken lijkt me dat je zo alles kan controleren d:)b )

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb ook 512MB DDR333 in m'n Asus M6800Ne (1.7Ghz Dothan) zitten, en met het nieuwe schooljaar heb ik ook zin om te upgraden.. alleen 2x1GB is verrekte duur, reken op €225. 1x 512MB erbij is dan interessanter, dit kan voor circa €50-80.

De M6N-Upgrade_and_Replacement_Guide was alleen bijna nergens meer online te vinden.. maar heb 'm gevonden ;)

Heb 'm even online gezet voor de geinteresseerden (kannie in de OP?): http://khazar.nl/docs/M6N...ent_Guide-v1[1].1[v2].pdf.

De echte die-hard heeft dit natuurlijk niet nodig, mem modules verwisselen is een eitje: klepje open, ram erin, klepje dicht. Zelfde voor het geheugen onder het tobo: tobo eraf, mem erin, tobo erop.

Wat zouden jullie doen? Wat is rendabeler? Het is DDR333 (PC2700), samen met een 1.7Ghz Dothan.

- 2x1GB erin: €225 Totaal: 2GB

of:

- 1x512 erbij: €50-80 Totaal: 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:53:
Ik heb ook 512MB DDR333 in m'n Asus M6800Ne (1.7Ghz Dothan) zitten, en met het nieuwe schooljaar heb ik ook zin om te upgraden.. alleen 2x1GB is verrekte duur, reken op €225. 1x 512MB erbij is dan interessanter, dit kan voor circa €50-80.

De M6N-Upgrade_and_Replacement_Guide was alleen bijna nergens meer online te vinden.. maar heb 'm gevonden ;)

Heb 'm even online gezet voor de geinteresseerden (kannie in de OP?): [url]M6N-Upgrade_and_Replacement_Guide-v1[1].1[v2].pdf[/url].

De echte die-hard heeft dit natuurlijk niet nodig, mem modules verwisselen is een eitje: klepje open, ram erin, klepje dicht. Zelfde voor het geheugen onder het tobo: tobo eraf, mem erin, tobo erop.

Wat zouden jullie doen? Wat is rendabeler? Het is DDR333 (PC2700), samen met een 1.7Ghz Dothan.

- 2x1GB erin: €225 Totaal: 2GB

of:

- 1x512 erbij: €50-80 Totaal: 1GB
Niet lullig bedoelt, maar als hij in de op moet, moet de link wel werken, je bent je domein vergeten oid? http://m6n-upgrade_and_replacement_guide-v1[1].1[v2].pdf/ ...

Tevens de performance winst is niet te vergelijken met 1 of 2GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:55:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar als hij in de op moet, moet de link wel werken, je bent je domein vergeten oid? http://m6n-upgrade_and_replacement_guide-v1[1].1[v2].pdf/ ...

Tevens de performance winst is niet te vergelijken met 1 of 2GB...
Yep sorry, zit op m'n werk, post moest ff snel, baas kwam langs ;)

Dus liever 1GB, dan 2GB wat amper merkbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:00:
[...]

Yep sorry, zit op m'n werk, post moest ff snel, baas kwam langs ;)

Dus liever 1GB, dan 2GB wat amper merkbaar is?
offtopic:
Deze post heb ik 4 dagen geleden gedroomt met precies jouw reply! ... Freaky... :p

Verschil is zeker merkbaar, maar dat ligt eraan wat je precies doet he.. Als je office gebruikt, en meer niet, is 1GB meer dan genoeg, game je, dan is 2GB toch zeker beter! Vooral bij games zoals BF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Zie specs voor m'n gamepc.. áls ik game is het daar op. Ik zal m'n laptop de komende tijd alleen voor studie gebruiken, maar hou van multitasken: het moet gewoon snel gaan anders zit ik mezelf op te vreten. Misschien is het het beste als ik eerst 1x 1GB haal, en later beslis om evt. een 2e erbij te nemen.

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
KhaZ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 13:53:

Heb 'm even online gezet voor de geinteresseerden (kannie in de OP?): http://khazar.nl/docs/M6N...ent_Guide-v1[1].1[v2].pdf.
Die staat gewoon in de starpost al heeeel lang, zie bij de FAQ how to replace hardware.
De link klopte niet helemaal meer aangezien ik mijn lycos files aagepasrt had maar voor de rest is ie sinds weet ik veel hoe lang geleden ik hem erop heb gezet beschikbaar.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ok, ik dacht dat je Lycos account weggehaald was oid.. }:O

't Wordt gewoon 1x512 DDR333 erbij trouwens: ik neem aan dat élk DDR333 SODIMM latje goed is, Kingston of niet? Bij Laptops4u vind ik €75 wel wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Eergisteren mijn m6ne van Asus terug gekregen (storing in beeldscherm). Lcd scherm is vervangen, lcd cable, cpu heatsink, vga heatsink, bottomcase. Ik deed de doos open en wat viel me op. De richel voor aan stak er bijna een centimeter uit. Dus de case waar je met je pols op leunt zat niet goed vast aan de bottomcase :( Ook het nieuwe lcd wat enorm smerig. Overal dikke vinger-vlekken en sputtervlekken erop. Dus direct Asus maar weer gebeld, zouden ze me gisteren terug bellen, niet gebeurd. Zelf 5x erachter aan moeten bellen. Bezet.. Vanochten kwam ik erdoor en vanmiddag is ie met spoed opgehaald.
Vind dit wel erg slecht van Asus. Dit is de 2e keer al dat ik deze notebook moet opsturen, mijn vorige ben ik bijna 4 maand kwijt geweest door het wachten op het moederbord en dan nu dit weer. Voor mij heeft Asus afgedaan. Mijn volgende laptop word een ander merk.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ben zelf ook nog steeds aan het wachten op mijn laptop, ik waardeer het enorm dat Asus de voeding van mij wil omruilen met de juiste, maar ze hadden mij verteld dat ik de laptop voor mijn school zou beginnen weer terug zou hebben. Inmiddels is school een week begonnen en ik heb nu toch echt de laptop nodig. Vanochtend gebeld, hij gaat kijken wat hij kan doen en hij probeert mij maandag terug te bellen.

Ik ben benieuwd.

Overigens; hij staat er nu ruim 3 weken. Nu had ik nog wat gevonden. Op deze site kun je de status van je RMA ophalen, en er staat inderdaad, waiting for parts bij mijn RMA.

[ Voor 20% gewijzigd door Frietsaus op 15-09-2006 10:30 ]

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 15:58
Nog een beetje Vista (RC1) nieuws. Ik heb het ook maar eens geprobeerd op een reserve schijfje en het bevalt redelijk. Wat kleine probeempjes zoals het Wi-Fi lampje dat niet aan gaat.
In het Control Panel vond ik een soort benchmark die MS ook wil gebruiken om aan te geven welke software een PC aankan.
Mijn M6Ne scoort daar 3.3 (dat is de laagste deelscore) op een 1-5 schaal. Een 3.0 score is het minimum voor Aero.

De deelscores:

Processor 3.5
Memory 4.1
Harddisk 3.8
Desktop Graphics 3.3
Gaming Graphics 3.6

De bottleneck is dus toch de grafiische kaart.
Dothan 1.7, 1.5 GB, 40GB/4200rpm

• low_n_slow
wtf heb jij voor videokaart? ik heb eem 9700 64mb en ik krijg een 2 voor mn kaart :/

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Waarschijnlijk is je hdd de bottleneck.. 4200rpm.

• henk787
low_n_slow, kun je even een soortgelijk tabelletje posten? Plus de specs van je laptop enzo.
Misschien dat we een patroon ontdekken. Ik heb een standaard M6ne, met 64MB ATI 9700 dus. De video drivers zijnvan MS.

Khaz, kijk even naar de scores.HD is 3.8. Dit alles "volgens deze test", met een korrel zout dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

henk787 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:39:
low_n_slow, kun je even een soortgelijk tabelletje posten? Plus de specs van je laptop enzo.
Misschien dat we een patroon ontdekken. Ik heb een standaard M6ne, met 64MB ATI 9700 dus. De video drivers zijnvan MS.

Khaz, kijk even naar de scores.HD is 3.8. Dit alles "volgens deze test", met een korrel zout dus.
Ik zou iig eventjes SNEL de drivers van Ati zelf er even op zetten. Die drivers van MS lopen regelmatig ERG VER achter. Denk dat je vk dan nog best wel is beter zou kunnen scoren, tenminste als de test een echte test is. Ga binnenkort ook maar is op mijn M6Va die benchmark is gebruiken, ben toch benieuwt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Ik heb de ATI beta drivers er op gezet maar dat geeft de zelde scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
henk787 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:39:

heb ff vista niet bij de hand hier.. maar kheb dezelfde specs (laptop) als jou..alleen met 7200rpm schijf... vraag me dus echt af wat er nou bij jou anders is :?

heb je je kaartje overgeklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
low_n_slow, ik heb nik over- of ondergeklokt. Maar ik heb bijv. wel 1.5 GB aan RAM, dat helpt waarschijnlijk ook aardig.
En ik heb een kale installatie gedaan op een lege HD, geen upgrade van XP oid.

De performace test was door Vista al gedaan tijdens de installatie, ik heb deze herhaald met de zelfde resultaten. Je moet natuurlijk wle op een aantal zaken letten: voeding aangesloten, geen andere programma's draaien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
henk787 schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:15:
low_n_slow, ik heb nik over- of ondergeklokt. Maar ik heb bijv. wel 1.5 GB aan RAM, dat helpt waarschijnlijk ook aardig.
En ik heb een kale installatie gedaan op een lege HD, geen upgrade van XP oid.

De performace test was door Vista al gedaan tijdens de installatie, ik heb deze herhaald met de zelfde resultaten. Je moet natuurlijk wle op een aantal zaken letten: voeding aangesloten, geen andere programma's draaien etc.
:{

Ik heb 1gig geheugen... schone installatie geen programmas en op de voeding ja...
zelfde config met een acer had 2.1 ipv een 2.0 als score tot gevolg. Daar moet bij gezegt worden dat de acer maar 512 geheugen had. Dus het geheugen wordt niet meegerekend als het om graphics gaat.

het kan gewoon niet dat jij zo'n hoge score hebt omdat MS zelf al aangeeft dat je 3.0 pas haalt als je 128mb of meer hebt voor je videokaart. Lijkt me dus een foutje bij jou 8)

iemand anders nog een score met een vergelijkbare kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
_PoTaToX_ schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:31:Dus direct Asus maar weer gebeld, zouden ze me gisteren terug bellen, niet gebeurd. Zelf 5x erachter aan moeten bellen.
Dit komt mij bekend voor, ik zou twee keer terug worden gebeld , beide keren niet gebeurd moest er zelf achteraan bellen. De keren dat ik belde duurde het tijden voordat er duidelijkheid was over de reparatiestatus. Vermoeiend...

Mijn laptop (M6Ne) is vandaag teruggekomen, heeft een maand geduurd voor reparatie van het schanier.
Nu zit er linksboven het toetsenbord zo'n roostertje (zie foto). Ik kan me herinneren dat dat dicht was, nu kan ik er doorheen kijken en een stekkertje zien + wat snoertjes... Is dit normaal? Wat zit hier normaal achter?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/coolsma/pics/rooster.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Afbeeldingslocatie: http://khazar.nl/img/rooster.jpg

Zo issie hier (ook na reparatie scharnier btw)..

Er hoort een soort van stoffilter achter te zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
idd een stoffilter! ff bellen of ze em opsturen denk?

ik heb ook een kapot scharnier gehad maar was wel binnen een week opgelost... wat was er precies bij jou aan de hand dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Bij mij duurde het iig ook een maand omdat de backplate niet voorradig was, moest uit Taiwan komen. Ik denk ze de die hebben moeten breken om de boel los te krijgen, scharnier was goed verneukt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
low_n_slow schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:43:
idd een stoffilter! ff bellen of ze em opsturen denk?

ik heb ook een kapot scharnier gehad maar was wel binnen een week opgelost... wat was er precies bij jou aan de hand dan?
Kapot schanier, de backplate van het scherm begon te scheuren, kon de laptop nauwelijks nog open krijgen zonder kraken...

Er was dus zowiezo een nieuwe backplate nodig:
KhaZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:47:
Bij mij duurde het iig ook een maand omdat de backplate niet voorradig was, moest uit Taiwan komen. Ik denk ze de die hebben moeten breken om de boel los te krijgen, scharnier was goed verneukt }:O
Ja, dat was bij mij ook het geval, volgens mij wordt die backplate uit Taiwan op de fiets gebracht ofzo... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Had precies hetzelfde, het plastic + schroeven + schroefdraad kwam eruit :+

Het komt met de boot trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
roeiboot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox

potatox

unz unz unz

Heb gisteren gebeld. Ze zeggen dat ze 2 dagen achter liggen met het uitpakken van de notebook. Ze hebben van 12 landen spul liggen dus het zijn er wel wat. Ik heb ze nog gezegt dat ze hadden beloofd dat mijn notebook met spoed zal worden gemaakt en teruggestuurd zal worden. Dat zal dus wel weer 2 weken worden.. begin een beetje weer op die goeie oude tijd te lijken, toen ik nog een Asus m2400 had en voor een moederbord vervanging het beesje 3 maand kwijt was. 8)7

--

Verwijderd

Vraagje, hoe zit het bij jullie met de temperatuur van de CPU, bij mij werd hij zonder het gebruik van notebook hardware control wel 80 graden als hij opgestart was. Nu met notebookhardeware control geinstalleerd wordt hij 55 / 60 als hij net is opgestart. Tijdens Battlefield 2 wordt hij zelfs 70 graden +

Ik heb een M6V, heb de cpu fan al schoon gemaakt.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:10:
Vraagje, hoe zit het bij jullie met de temperatuur van de CPU, bij mij werd hij zonder het gebruik van notebook hardware control wel 80 graden als hij opgestart was. Nu met notebookhardeware control geinstalleerd wordt hij 55 / 60 als hij net is opgestart. Tijdens Battlefield 2 wordt hij zelfs 70 graden +

Ik heb een M6V, heb de cpu fan al schoon gemaakt.
Lees maar is terug... Dit is normaal, het is een laptop geen desktop :p . die van mij wordt\krijgt dezelfde temperaturen.

[LTS][MTS][HTS]

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:35
Bij mij hoor je nu ook gekraak van de scharnieren komen en het zit niet goed meer vast.(scharnieren bewegen)

Daarnaast is mijn videokaart ontploft, ik typ dan nog wel op deze computer maar met gamen(battlefield) gaat het dus compleet fout(nee, geen drivers;)).

Gewoon garantie neem ik aan? Hij is 19 maanden oud.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• low_n_slow
LED-Maniak schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:34:
Bij mij hoor je nu ook gekraak van de scharnieren komen en het zit niet goed meer vast.(scharnieren bewegen)

Daarnaast is mijn videokaart ontploft, ik typ dan nog wel op deze computer maar met gamen(battlefield) gaat het dus compleet fout(nee, geen drivers;)).

Gewoon garantie neem ik aan? Hij is 19 maanden oud.
ontploft? hoe kan je dan dit typen vanaf je ontplofte videokaart? het is namelijk 1 ding wat zowel 2d als 3d aanstuurd dus m.a.w. hij zou het niet meer moeten doen na die ontploffing ;)

• berend_
KhaZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:56:

Zo issie hier (ook na reparatie scharnier btw)..

Er hoort een soort van stoffilter achter te zitten!
Heb gebeld met Asus, blijkt idd een stoffilter te zitten.
Ze gaan proberen er 1 te vinden en op te sturen.

Beetje slordig als je zoiets vergeet vind ik, wat een typische organisatie...

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:35
low_n_slow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:05:
[...]
ontploft? hoe kan je dan dit typen vanaf je ontplofte videokaart? het is namelijk 1 ding wat zowel 2d als 3d aanstuurd dus m.a.w. hij zou het niet meer moeten doen na die ontploffing ;)
Niet letterlijk natuurlijk :+ .

Het lijkt of er een deel van het geheugen stuk is of iets anders. De GPU kan namelijk niet meer rond de 300MHz lopen want dan krijg ik artifacts. Dit was altijd 395.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

LED-Maniak schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:09:
[...]

Niet letterlijk natuurlijk :+ .

Het lijkt of er een deel van het geheugen stuk is of iets anders. De GPU kan namelijk niet meer rond de 300MHz lopen want dan krijg ik artifacts. Dit was altijd 395.
Is hij errug heet geweest... :+ ? Kan best zijn dat hij overhit is geraakt en daardoor in de tijd defect is geraakt.. Zou in principe niet moeten kunnen vind ik. Ene gewoon opsturen\laten ophalen daar heb je garantie voor.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Sorry maar ik heb het gehad met de waardeloze service van Asus. Nu is de ontvangst datum weer verschoven van vandaag naar dinsdag. Wat blijkt, er is in die 3/4 weken NIKS aan de laptop gebeurd, waar-de-loos... echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Frietsaus schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:29:
Sorry maar ik heb het gehad met de waardeloze service van Asus. Nu is de ontvangst datum weer verschoven van vandaag naar dinsdag. Wat blijkt, er is in die 3/4 weken NIKS aan de laptop gebeurd, waar-de-loos... echt.
Volgens mij was je eerder nog zo positief. Ik denk dat je gewoon even het pechgevalletje tussendoor bent. Dit topic verteld toch iets meer positiefs namelijk. Je bent volgens mij de eerste die er echte problemen mee heeft. En maybe is er gewoon een onderdeel waar op gewacht moet worden. Die pech kan je dus hebben bedoel ik.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja ik was ook behoorlijk positief, nog steeds omdat ze de voeding omruilen. Maar er wordt me keer op keer beloofd (is nu al 4x gebeurt) wanneer ik de laptop terug zou hebben. Inmiddels heb ik 2 weken school achter de rug en elke dag heb ik de laptop harder nodig. Het is een wat vervelende situatie.

Nou ja, ik wacht af tot dinsdag, merk het wel.

• potatox

potatox

unz unz unz

Tja. ben zelf ook totaal niet meer te spreken over de service. Aangezien (hier boven te lezen) mijn laptop met spoed is opgehaald ivm losse cases bij het terug krijgen na een RMA. Ben ik em nu alweer meer dan een week kwijt. Hoezo met spoed worden gemaakt en teruggestuurd? Nog 4 dagen is hij is alweer een maand weg!

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

_PoTaToX_ schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:05:
Tja. ben zelf ook totaal niet meer te spreken over de service. Aangezien (hier boven te lezen) mijn laptop met spoed is opgehaald ivm losse cases bij het terug krijgen na een RMA. Ben ik em nu alweer meer dan een week kwijt. Hoezo met spoed worden gemaakt en teruggestuurd? Nog 4 dagen is hij is alweer een maand weg!
Denk dat het komt doordat iedereen in de laatste week van de vakantie toch maar even de laptop RMA heeft laten sturen. Het is gewoon te druk denk ik voor ze maar ze kunnen waarschijnlijk niet meer mensen gaan inzetten omdat ze die over een maand ofzo niet meer nodig hebben. Gezien het dan weer normaal is qua drukte.

Zoals je zelf zegt je was hem 3 weken kwijt voor de eerste RMA en dat is opzicht niet heeel erg lang, wel te lang maar kan gebeuren. Deze laatste week is de 4e die je noemt. Ze werken volgens mij ook alleen doordeweeks. Als de laptop volgende (aankomende) week niet terug komt ben ik het met je eens dat de 'spoed' niet echt door is gekomen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zojuist een e-mail gekregen van TNT, de laptop is weer onderweg en wordt morgen afgeleverd. Hebben ze zich gelukkig dit keer wel aan hun woord gehouden. Ben benieuwd of het toetsenbord nog rammelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Heeft iemand nog leuke software voor de Laptop? (en dan niet windows zooi maar zoiets in de geest als NHC)

Zij-sprong want het gaat nou alleen maar over hoe crappy de TD is (overigens heb ik hele andere ervaringen daar mee maar dat terzijde ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door low_n_slow op 25-09-2006 17:53 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste