Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
low_n_slow schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:19:
[...]
oud oud.. wat is oud? mn laptop is ook alweer bijna 4 jaar oud ;)
iig merk ik dat door die nieuwe ACPI zooi mn Fn toetsen niet meer functioneren.... dus ik kan niks meer aanpassen met mn toetsen (qua geluid beeld etc)

zucht terug naar de oude werkende versie maar weer ;(
Hoeft niet, bij NHC zit een aparte Hcontrol.exe die je Fn toetsen aanstuurd.

Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
W00fer schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 19:43:
[...]

Hoeft niet, bij NHC zit een aparte Hcontrol.exe die je Fn toetsen aanstuurd.
euh.. waar vind ik dat? want bij mij werkte niks meer.. en voordat ik em weer installeer wil ik toch ietwat meer info ;)

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

Ik wil mijn Asus M6800Ne verkopen, ik vraag me alleen af hoeveel ik ervoor zou mogen vragen. De hardware taxatie-topic reeks is al een half jaartje geleden gestopt, en op internet kom ik 'm 2e hands niet tegen..

Specs:

15.1" 1400x1050 scherm
Intel Dothan 1.7Ghz
1x512MB PC2700
Ati 9700 Pro 64MB
54MBp/s Wlan, 1Gbit NIC
Geen bluetooth

Accu nog in prima staat, oplader aanwezig, muis aanwezig, driver CD aanwezig, verder nog dingen die ik vergeet?

Heeft een jaar terug een nieuwe cover gekregen: laptop ziet er als nieuw uit (na de vervanging is-ie niet meer gebruikt). Vista ready kun je 'm in de praktijk niet noemen: 512MB is even te weinig. XP loopt als een speer.

Ik zat te denken aan een euro of 500, mede door het hoge resolutie beeldscherm (zo goed als alle laptops hebben 1280x800 nu) en de staat van het apparaat.

Wat vinden jullie hiervan? Ik denk niet dat ik meer dan 500 kan vragen, als je een laptop van 800 euro nieuw koopt, heb je al een simpele core 2 duo volgens mij.

KhaZ wijzigde dit bericht 22-07-2007 15:41 (0%)
Reden: 1.6>1.7Ghz

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

Made in NL
Reg. datum: 04 maart 2005

Ik heb mijn M6Va is onder de loep genomen en ben erachter gekomen dat de koeling van de videokaart niet optimaal is waardoor deze blijft 'blazen'. Ik erger me er inmiddels een beetje aan en het vernieuwen van de koelpasta op de CPU had eerder al is flink geholpen.

Mijn vraag is dus op jullie weten hoe ik bij de koeling van de Videokaart kan komen. De CPU zit namelijk direct onder een klepje maar de videokaart zover ik zie niet.

Het gaat dus om de koeling aan de linkerzijde van de laptop als deze voor je staat.

@KhaZ : Ik vind de prijs een goed bod om mee te beginnen mocht de laptop nog gewoon in orde zijn. Houd er wel rekening mee dat de aanbod prijs nog wel is kan zakken maar de prijs is naar mijn mening oke. Als je kijkt naar andere 2e hand laptops op marktplaats en dergelijke vragen ze ook wel dat bedrag er vaak nog voor. Kijk dus zelf ook een beetje rond, de laptop hoeft dan wel niet 100% exact hetzelfde te zijn maar je kan wel zien of je bod geaccepteerd gaat worden.

[LTS][MTS][HTS]

Alfa Romeo

-

KhaZ wijzigde dit bericht 22-07-2007 15:39 (99%)

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

Alfa Romeo

quote:
Emiel1984 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:09:
@KhaZ : Ik vind de prijs een goed bod om mee te beginnen mocht de laptop nog gewoon in orde zijn. Houd er wel rekening mee dat de aanbod prijs nog wel is kan zakken maar de prijs is naar mijn mening oke. Als je kijkt naar andere 2e hand laptops op marktplaats en dergelijke vragen ze ook wel dat bedrag er vaak nog voor. Kijk dus zelf ook een beetje rond, de laptop hoeft dan wel niet 100% exact hetzelfde te zijn maar je kan wel zien of je bod geaccepteerd gaat worden.
Thx! Ik heb 'm afgelopen week verkocht voor ¤450 :)

Edit: is iets fout gegaan hierboven, mocht er een moderator langskomen, hij kan weg :$

KhaZ wijzigde dit bericht 22-07-2007 15:41 (7%)

Reg. datum: 31 augustus 2006

quote:
Emiel1984 schreef op zondag 22 juli 2007 @ 15:09:
Ik heb mijn M6Va is onder de loep genomen en ben erachter gekomen dat de koeling van de videokaart niet optimaal is waardoor deze blijft 'blazen'. Ik erger me er inmiddels een beetje aan en het vernieuwen van de koelpasta op de CPU had eerder al is flink geholpen.

Mijn vraag is dus op jullie weten hoe ik bij de koeling van de Videokaart kan komen. De CPU zit namelijk direct onder een klepje maar de videokaart zover ik zie niet.

Het gaat dus om de koeling aan de linkerzijde van de laptop als deze voor je staat.
Ik ben ook wel geïntresseerd wat de aanleiding is voor de graphics fan van een M6Va om bij het minste en geringste (standaard internetten bijvoorbeeld) maar te beginnen blazen terwijl de CPU fan nog met 2 vingers in de neus zijn werk aankan. Het lijkt alsof het stukje bij beetje verergert, en de fan steeds eerder begint met draaien.

Ooit heb ik de stofzuiger op de fan-uitgang gezet en dat leek te helpen, maar ondertussen is ondanks diverse onderklokfratsen met NHC de gpu-fan binnen de kortste keren over de rooie.

Dit kan toch niet alleen stofopbouw zijn? :?

Ik heb er ook wel last van dat de gpu-fan steeds sneller aan lijkt te staan. Zelfs als ik hem standaard onderklok naar 105/120 Mhz. De GPU zit vrijwel altijd op 55-60 graden.
Ik betwijfel of het (alleen) stof is. Laatst heb ik de cpu-fan open gehad en die was bijna helemaal schoon.
Het is dat ik ook zo snel de gpu-fan niet kon vinden, want anders had ik hem nog wel open gehad.

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Made in NL

Ik bel morgen (eehm vanmiddag :P ) maar even op voor een RMAtje. Hopenlijk kunnen ze hem voor vrijdag ophalen want dan ben ik 17 dgn weg :p . << Dan hebben ze alle tijd :+ om het voor eens en altijd is in orde te maken.

laptops van medestudenten met de soms wel is de helft in aanschafwaarde danwel een gelijkwaardige GPU blijven gewoon stil. Iig goed om te horen dat een stofzuiger een keer heeft geholpen maar dit lijkt me niet gezond. Heb pas de laptop maar is opnieuw geinstalleerd. Hij maakt net zoveel lawaai trouwens zonder undervolt en underclock software als met en geunderclocked :+ .. Dit laatste lijkt mij ook niet helemaal oke.

[LTS][MTS][HTS]

Ik ga zaterdag ook op vakantie. Misschien wel een idee hem dan rma te doen. Kan ik ook meteen die brander laten vervangen, want dat moet ook nog steeds gebeuren.
En volgens mij heb ik ook een los contact in het backlight van me scherm. Als ik hem open klap wil het soms wel eens heel even uit vallen. Steeds op hetzelfde punt.

Heb je intussen al gebeld en wanneer konden ze hem ophalen?

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Reg. datum: 04 februari 2002

quote:
W00fer schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 16:59:
Zouden de mensen met M6Ne ff het volgende uit kunnen proberen ivm fanlawaai:

Download de nieuwe versie van NHC (pre-release 6)

Download DEZE ACPI file

Pak hem uit in het mapje acpi in de map van NHC.

Start NHC op.

Je kunt de ventilator nu regelen, kijk maar of dat werkt.
heb je hem nog toevallig?

Reg. datum: 04 februari 2002

ik zou graag de waardes voor mijn m6ne willen weten zodat hij:
koeler blijft en langer met accu doet.

tot hoeveel kan ik mijn ati 9700 underklokken met nhc?

powerplay uitzetten > en staan er onder 2 ati clocks. wat zijn daar de goede waardes?

alvast bedankt!

Made in NL

quote:
Farmerwood schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:34:
Ik ga zaterdag ook op vakantie. Misschien wel een idee hem dan rma te doen. Kan ik ook meteen die brander laten vervangen, want dat moet ook nog steeds gebeuren.
En volgens mij heb ik ook een los contact in het backlight van me scherm. Als ik hem open klap wil het soms wel eens heel even uit vallen. Steeds op hetzelfde punt.

Heb je intussen al gebeld en wanneer konden ze hem ophalen?
Het is er helaas niet meer van gekomen om te bellen. Morgenochtend als ik thuiskom van het werk denk ik dan maar even, moet ik het tuurlijk niet weer 'vergeten'. :z :+

Edit: Het voordeel is dat het komende half jaar de laptop minder van belang is voor mijn opleiding dus het heeft niet direct haast. ;)

Emiel1984 wijzigde dit bericht 01-08-2007 00:18 (9%)

[LTS][MTS][HTS]

quote:
Emiel1984 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:17:
Edit: Het voordeel is dat het komende half jaar de laptop minder van belang is voor mijn opleiding dus het heeft niet direct haast. ;)
Volgens mij had jij de laptop eerder dan ik en ik heb nog t/m begin september garantie... Dus je moet toch een beetje haast maken dan lijkt me. ;)
Ik zit midden in een verhuizing dus heb ook wel wat anders aan me hoofd, maar ik wil hem toch wel graag tijdens de garantieperiode nog terug sturen. :)

Made in NL

quote:
Farmerwood schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:27:
[...]
Volgens mij had jij de laptop eerder dan ik en ik heb nog t/m begin september garantie... Dus je moet toch een beetje haast maken dan lijkt me. ;)
Ik zit midden in een verhuizing dus heb ook wel wat anders aan me hoofd, maar ik wil hem toch wel graag tijdens de garantieperiode nog terug sturen. :)
Had een jaar extra garantie bijgekocht(jij niet?). Heb dus een nog een jaar garantie.

Aankoopdatum was 5-9-2005 ;). Dus zelf nog een maand + een jaar :+

Toch nog bedankt voor de herrinering...

Emiel1984 wijzigde dit bericht 02-08-2007 01:35 (3%)

[LTS][MTS][HTS]

Strikes Again
Reg. datum: 09 mei 2002

Ik heb een probleem met de batterij van mijn M6va van ongeveer 2 jaar oud. De batterijtijd zonder gebruik (800 mhz ondervolt) is niet veel langer dan 1 uur :|. Als ik hem ook nog gebruik wordt dat 40-50 minuten.... Fixable?? Heb er niets over gevonden in de topics. Dit is zowel in xp als in vista.

Zonder ondervolten wordt hij trouwens ook veel te warm en staat ie constant te blazen als een gek.

Ik ga m nu maar eens ff ontstoffen misschien dat het wat helpt tegen de hitte.

**
asus M6va:
Dothan 2 ghz
5400 rpm schijf
2 gb ram
x700
**

][ Lightah's site][ System Specs ][ The Unpredictable Striker!

Mijn accu was na ong 1,5 jaar compleet dood. Hij startte niet meer zonder netstroom. Vind ik wel een zware tegenvaller. Mijn vorige laptop (Medion) deed in het begin 2,5 uur op de accu en na 2 jaar nog steeds zo'n 2 uur. Met de Asus haalde ik 4,5 uur toen ik hem kocht.
Je hebt maar een jaar garantie op de de accu dus dat wordt een nieuwe kopen a 160 euro.

Made in NL

Mijn accu slijt de laatste tijd ook wel erg snel... Het verlies is van 9 naar bijna 20 procent gegaan in minder dan een maand tijd. Heb de M6Va amper aangeraakt gezien het vakantie is. Hij werkt gelukkig nog wel op de accu. Helaas heeft die het van mij nooit 4,5h op een accu volgehouden ? :S maximaal tegen de 3 uur. Meestal gebruikte ik de laptop dan 2,5 uur en ging deze uit of aan de netspanning. Gelukkig heb ik op school meestal het geluk hem op de netstroom te zetten.

[LTS][MTS][HTS]

The StormRider ...

hmm das wel jammer, mijn batterij doet het nog steeds goed. En dat terwijl ik mijn M6Ne eigenlijk bijna altijd wel aan de lader heb zitten gebruiken.

In het begin dus zeker 4 uur met wat office, internet gebruik. Tegenwoordig na drie jaar kan ik nog ongeveer bijna 3 uur ermee werken. Wat wel zo is, heb in die drie jaar tijd ook vaak (lees een keer per maand ongeveer) de batterij bijna zo goed als leeg zitten gebruiken en pas bij 5% of zo aan de lader.

Weet niet of dat ook meespeelt.