Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 juli 2001

quote:
henk787 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:39:
low_n_slow, kun je even een soortgelijk tabelletje posten? Plus de specs van je laptop enzo.
Misschien dat we een patroon ontdekken. Ik heb een standaard M6ne, met 64MB ATI 9700 dus. De video drivers zijnvan MS.

Khaz, kijk even naar de scores.HD is 3.8. Dit alles "volgens deze test", met een korrel zout dus.

heb ff vista niet bij de hand hier.. maar kheb dezelfde specs (laptop) als jou..alleen met 7200rpm schijf... vraag me dus echt af wat er nou bij jou anders is :?

heb je je kaartje overgeklokt?

low_n_slow, ik heb nik over- of ondergeklokt. Maar ik heb bijv. wel 1.5 GB aan RAM, dat helpt waarschijnlijk ook aardig.
En ik heb een kale installatie gedaan op een lege HD, geen upgrade van XP oid.

De performace test was door Vista al gedaan tijdens de installatie, ik heb deze herhaald met de zelfde resultaten. Je moet natuurlijk wle op een aantal zaken letten: voeding aangesloten, geen andere programma's draaien etc.

quote:
henk787 schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:15:
low_n_slow, ik heb nik over- of ondergeklokt. Maar ik heb bijv. wel 1.5 GB aan RAM, dat helpt waarschijnlijk ook aardig.
En ik heb een kale installatie gedaan op een lege HD, geen upgrade van XP oid.

De performace test was door Vista al gedaan tijdens de installatie, ik heb deze herhaald met de zelfde resultaten. Je moet natuurlijk wle op een aantal zaken letten: voeding aangesloten, geen andere programma's draaien etc.

:{

Ik heb 1gig geheugen... schone installatie geen programmas en op de voeding ja...
zelfde config met een acer had 2.1 ipv een 2.0 als score tot gevolg. Daar moet bij gezegt worden dat de acer maar 512 geheugen had. Dus het geheugen wordt niet meegerekend als het om graphics gaat.

het kan gewoon niet dat jij zo'n hoge score hebt omdat MS zelf al aangeeft dat je 3.0 pas haalt als je 128mb of meer hebt voor je videokaart. Lijkt me dus een foutje bij jou 8)

iemand anders nog een score met een vergelijkbare kaart?

Reg. datum: 16 maart 2005

quote:
_PoTaToX_ schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 00:31:Dus direct Asus maar weer gebeld, zouden ze me gisteren terug bellen, niet gebeurd. Zelf 5x erachter aan moeten bellen.

Dit komt mij bekend voor, ik zou twee keer terug worden gebeld , beide keren niet gebeurd moest er zelf achteraan bellen. De keren dat ik belde duurde het tijden voordat er duidelijkheid was over de reparatiestatus. Vermoeiend...

Mijn laptop (M6Ne) is vandaag teruggekomen, heeft een maand geduurd voor reparatie van het schanier.
Nu zit er linksboven het toetsenbord zo'n roostertje (zie foto). Ik kan me herinneren dat dat dicht was, nu kan ik er doorheen kijken en een stekkertje zien + wat snoertjes... Is dit normaal? Wat zit hier normaal achter?

http://members.home.nl/coolsma/pics/rooster.JPG

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

http://khazar.nl/img/rooster.jpg

Zo issie hier (ook na reparatie scharnier btw)..

Er hoort een soort van stoffilter achter te zitten!

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

idd een stoffilter! ff bellen of ze em opsturen denk?

ik heb ook een kapot scharnier gehad maar was wel binnen een week opgelost... wat was er precies bij jou aan de hand dan?

Alfa Romeo

Bij mij duurde het iig ook een maand omdat de backplate niet voorradig was, moest uit Taiwan komen. Ik denk ze de die hebben moeten breken om de boel los te krijgen, scharnier was goed verneukt }:O

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

quote:
low_n_slow schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:43:
idd een stoffilter! ff bellen of ze em opsturen denk?

ik heb ook een kapot scharnier gehad maar was wel binnen een week opgelost... wat was er precies bij jou aan de hand dan?

Kapot schanier, de backplate van het scherm begon te scheuren, kon de laptop nauwelijks nog open krijgen zonder kraken...

Er was dus zowiezo een nieuwe backplate nodig:

quote:
KhaZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:47:
Bij mij duurde het iig ook een maand omdat de backplate niet voorradig was, moest uit Taiwan komen. Ik denk ze de die hebben moeten breken om de boel los te krijgen, scharnier was goed verneukt }:O
Ja, dat was bij mij ook het geval, volgens mij wordt die backplate uit Taiwan op de fiets gebracht ofzo... :O

Alfa Romeo

Had precies hetzelfde, het plastic + schroeven + schroefdraad kwam eruit :+

Het komt met de boot trouwens ;)

quote:
roeiboot :P

unz unz unz
Reg. datum: 14 september 2001

Heb gisteren gebeld. Ze zeggen dat ze 2 dagen achter liggen met het uitpakken van de notebook. Ze hebben van 12 landen spul liggen dus het zijn er wel wat. Ik heb ze nog gezegt dat ze hadden beloofd dat mijn notebook met spoed zal worden gemaakt en teruggestuurd zal worden. Dat zal dus wel weer 2 weken worden.. begin een beetje weer op die goeie oude tijd te lijken, toen ik nog een Asus m2400 had en voor een moederbord vervanging het beesje 3 maand kwijt was. 8)7

--

Reg. datum: 12 juni 2005

Vraagje, hoe zit het bij jullie met de temperatuur van de CPU, bij mij werd hij zonder het gebruik van notebook hardware control wel 80 graden als hij opgestart was. Nu met notebookhardeware control geinstalleerd wordt hij 55 / 60 als hij net is opgestart. Tijdens Battlefield 2 wordt hij zelfs 70 graden +

Ik heb een M6V, heb de cpu fan al schoon gemaakt.

MacBook 2Ghz 2GB 160GB-HDD wit, Toshiba 160GB extern, 2,5 inch 80 GB extern, Logitech Z3, iPod nano 2GB

Made in NL
Reg. datum: 04 maart 2005

quote:
matthijsi schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:10:
Vraagje, hoe zit het bij jullie met de temperatuur van de CPU, bij mij werd hij zonder het gebruik van notebook hardware control wel 80 graden als hij opgestart was. Nu met notebookhardeware control geinstalleerd wordt hij 55 / 60 als hij net is opgestart. Tijdens Battlefield 2 wordt hij zelfs 70 graden +

Ik heb een M6V, heb de cpu fan al schoon gemaakt.
Lees maar is terug... Dit is normaal, het is een laptop geen desktop :p . die van mij wordt\krijgt dezelfde temperaturen.

[LTS][MTS][HTS]

\/ engraving \/
Reg. datum: 04 oktober 2003

Bij mij hoor je nu ook gekraak van de scharnieren komen en het zit niet goed meer vast.(scharnieren bewegen)

Daarnaast is mijn videokaart ontploft, ik typ dan nog wel op deze computer maar met gamen(battlefield) gaat het dus compleet fout(nee, geen drivers;)).

Gewoon garantie neem ik aan? Hij is 19 maanden oud.

Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!

quote:
LED-Maniak schreef op woensdag 20 september 2006 @ 09:34:
Bij mij hoor je nu ook gekraak van de scharnieren komen en het zit niet goed meer vast.(scharnieren bewegen)

Daarnaast is mijn videokaart ontploft, ik typ dan nog wel op deze computer maar met gamen(battlefield) gaat het dus compleet fout(nee, geen drivers;)).

Gewoon garantie neem ik aan? Hij is 19 maanden oud.
ontploft? hoe kan je dan dit typen vanaf je ontplofte videokaart? het is namelijk 1 ding wat zowel 2d als 3d aanstuurd dus m.a.w. hij zou het niet meer moeten doen na die ontploffing ;)

quote:
KhaZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 18:56:

Zo issie hier (ook na reparatie scharnier btw)..

Er hoort een soort van stoffilter achter te zitten!

Heb gebeld met Asus, blijkt idd een stoffilter te zitten.
Ze gaan proberen er 1 te vinden en op te sturen.

Beetje slordig als je zoiets vergeet vind ik, wat een typische organisatie...

\/ engraving \/
Reg. datum: 04 oktober 2003

quote:
low_n_slow schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:05:
[...]
ontploft? hoe kan je dan dit typen vanaf je ontplofte videokaart? het is namelijk 1 ding wat zowel 2d als 3d aanstuurd dus m.a.w. hij zou het niet meer moeten doen na die ontploffing ;)

Niet letterlijk natuurlijk :+ .

Het lijkt of er een deel van het geheugen stuk is of iets anders. De GPU kan namelijk niet meer rond de 300MHz lopen want dan krijg ik artifacts. Dit was altijd 395.

Casemod delen Goud/Zilver/Nickel/Koper gegalvaniseeerd? Mail me!

Made in NL

quote:
LED-Maniak schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:09:
[...]

Niet letterlijk natuurlijk :+ .

Het lijkt of er een deel van het geheugen stuk is of iets anders. De GPU kan namelijk niet meer rond de 300MHz lopen want dan krijg ik artifacts. Dit was altijd 395.
Is hij errug heet geweest... :+ ? Kan best zijn dat hij overhit is geraakt en daardoor in de tijd defect is geraakt.. Zou in principe niet moeten kunnen vind ik. Ene gewoon opsturen\laten ophalen daar heb je garantie voor.

[LTS][MTS][HTS]

Reg. datum: 28 augustus 2003

Sorry maar ik heb het gehad met de waardeloze service van Asus. Nu is de ontvangst datum weer verschoven van vandaag naar dinsdag. Wat blijkt, er is in die 3/4 weken NIKS aan de laptop gebeurd, waar-de-loos... echt.

Made in NL

quote:
Frietsaus schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:29:
Sorry maar ik heb het gehad met de waardeloze service van Asus. Nu is de ontvangst datum weer verschoven van vandaag naar dinsdag. Wat blijkt, er is in die 3/4 weken NIKS aan de laptop gebeurd, waar-de-loos... echt.
Volgens mij was je eerder nog zo positief. Ik denk dat je gewoon even het pechgevalletje tussendoor bent. Dit topic verteld toch iets meer positiefs namelijk. Je bent volgens mij de eerste die er echte problemen mee heeft. En maybe is er gewoon een onderdeel waar op gewacht moet worden. Die pech kan je dus hebben bedoel ik.

[LTS][MTS][HTS]

Ja ik was ook behoorlijk positief, nog steeds omdat ze de voeding omruilen. Maar er wordt me keer op keer beloofd (is nu al 4x gebeurt) wanneer ik de laptop terug zou hebben. Inmiddels heb ik 2 weken school achter de rug en elke dag heb ik de laptop harder nodig. Het is een wat vervelende situatie.

Nou ja, ik wacht af tot dinsdag, merk het wel.

unz unz unz
Reg. datum: 14 september 2001

Tja. ben zelf ook totaal niet meer te spreken over de service. Aangezien (hier boven te lezen) mijn laptop met spoed is opgehaald ivm losse cases bij het terug krijgen na een RMA. Ben ik em nu alweer meer dan een week kwijt. Hoezo met spoed worden gemaakt en teruggestuurd? Nog 4 dagen is hij is alweer een maand weg!

--

Made in NL

quote:
_PoTaToX_ schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 18:05:
Tja. ben zelf ook totaal niet meer te spreken over de service. Aangezien (hier boven te lezen) mijn laptop met spoed is opgehaald ivm losse cases bij het terug krijgen na een RMA. Ben ik em nu alweer meer dan een week kwijt. Hoezo met spoed worden gemaakt en teruggestuurd? Nog 4 dagen is hij is alweer een maand weg!

Denk dat het komt doordat iedereen in de laatste week van de vakantie toch maar even de laptop RMA heeft laten sturen. Het is gewoon te druk denk ik voor ze maar ze kunnen waarschijnlijk niet meer mensen gaan inzetten omdat ze die over een maand ofzo niet meer nodig hebben. Gezien het dan weer normaal is qua drukte.

Zoals je zelf zegt je was hem 3 weken kwijt voor de eerste RMA en dat is opzicht niet heeel erg lang, wel te lang maar kan gebeuren. Deze laatste week is de 4e die je noemt. Ze werken volgens mij ook alleen doordeweeks. Als de laptop volgende (aankomende) week niet terug komt ben ik het met je eens dat de 'spoed' niet echt door is gekomen.

[LTS][MTS][HTS]

Zojuist een e-mail gekregen van TNT, de laptop is weer onderweg en wordt morgen afgeleverd. Hebben ze zich gelukkig dit keer wel aan hun woord gehouden. Ben benieuwd of het toetsenbord nog rammelt...

Heeft iemand nog leuke software voor de Laptop? (en dan niet windows zooi maar zoiets in de geest als NHC)

Zij-sprong want het gaat nou alleen maar over hoe crappy de TD is (overigens heb ik hele andere ervaringen daar mee maar dat terzijde ;) )

low_n_slow wijzigde dit bericht 25-09-2006 17:53 (13%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: