Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Asus M6 N, Ne, R & V - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
I dare you, I double dare you!

Ik heb nu al een aardig poosje de M6Va en hij bevalt me prima. Sinds deze week doet m'n wireless adapter echter vaag (2915abg). Ik heb een Linksys WRT55AG en maakte voorheen het liefst gebruik van de a band (5GHz). Ineen kan ik deze niet meer vinden. M'n pa heeft precies dezelfde M6Va en die kan wel gewoon gebruik maken van het a netwerk, dus aan de Linksys ligt het niet. Ik heb bij mijn weten helemaal niets veranderd, maar toch vind ie het a netwerk niet meer (ik gebruik de Intel ProSet). Hij vind wel gewoon m'n g netwerk en die gebruik ik dan ook maar, maar het is een beetje raar dat van het een op het andere moment een bepaald netwerk niet meer gevonden kan worden.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

toink!
Reg. datum: 19 oktober 2002

Hulde aan asus! Echt top dit.

In november 2004 een asus m6800ne gekocht bij 4launch. Destijds binnen 2 weken 4 dooie pixels, maar ik had er niet echt last van, dus geen garantie gebruikt.

Nu, 10 dagen geleden wilde mijn laptop niet meer aan. Snel de aankoopdatum gecheckt en gelukkig was er nog sprake van garantie. Even de asus helpdesk gebeld. Ze stuurden me papieren via de mail die ik moest vullen (gegevens + probleemomschrijving) en binnen enkele dagen werd ie dan opgehaald. En inderdaad: de volgende dag tnt voor de deur.

Als problemen had ik naast het niet meer aan kunnen doen van de laptop nog wat extra's gezet (tja, je kan het altijd proberen):
- laptop wil niet meer aan
- toetsenbord letters niet te lezen
- slijtage aan de case
- kapotte tas (dat ding waar hij aan hangt was afgebroken).

Vandaag kreeg ik mijn laptop terug en dit is allemaal veranderd:
- nieuwe accu + adapter
- nieuw toetsenbord
- binnenste case vervangen
- tas niet vervangen (7 dagen garantie :P)
- nieuw beeldscherm (daar had ik niet eens naar gevraagd! :D )
- die steundingen waarmee het beeldscherm aan de laptop vastzit zijn vervangen (ook niet naar gevraagd - was me niet eens opgevallen).

Echt supersupport. Hier komt nog bij dat ik als besturingssysteem ubuntu linux erop had staan en daar heb ik verder ook niets van gehoord. Ze hebben er zelfs op getest denk ik, anders hadden ze nooit het beeldscherm vervangen :D

Heb hier geen woorden voor :D

Blond en lekker? Mail me
Reg. datum: 12 september 2003

ik zit hier gewoon wat te internetten en met openoffice bezig, af en toe eens een berekening maar het grootste gedeelte van de tijd is ie idle.
cpu: 57
gpu: 69
mobo: 57
hd: 47

denk dat het hier een graad of 26 is.
ik gebruik wel nhc en atitool om mijn cpu terug te clocken/undervolten en de ati te underclocken.
M6Va met M750

edit: in een erg late reactie op een paar posts hierboven :P

Chubbchubb wijzigde dit bericht 25-07-2006 13:26 (9%)

Powered by: E6600, GA-P35C-DS3R, Ati 1950XT, 3*samsung T166 400 GB or ASUS M6Va P750

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

quote:

Ik ook heb een M6800Ne gekocht in augustus/september 2004, heb nog net garantie.. als het goed is komt TNT 'm zo ophalen. Het linkerscharnier is stuk, hij scharnierde wat moeilijk de laatste maanden, en zonet komt er plastic + schroefje + moertje oid uit ^^

Gelukkig nog net garantie binnen de 2 jaar, en keurig geregeld wordt-ie zo opgehaald, ik hoop ook dat de mijne binnen 2 weken terug is :)

Laptop kon alleen niet meer dicht, als ik dat wel zou doen zou ik de hele backplate + scherm (zo'n mooie 1400x1050 O+ ) kapotmaken, dus even provisorisch half-dicht in de doos gedaan, veel karton ertussen ^^

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

The StormRider ...

quote:
KhaZ schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:53:
[...]

Ik ook heb een M6800Ne gekocht in augustus/september 2004, heb nog net garantie.. als het goed is komt TNT 'm zo ophalen. Het linkerscharnier is stuk, hij scharnierde wat moeilijk de laatste maanden, en zonet komt er plastic + schroefje + moertje oid uit ^^

Gelukkig nog net garantie binnen de 2 jaar, en keurig geregeld wordt-ie zo opgehaald, ik hoop ook dat de mijne binnen 2 weken terug is :)

Laptop kon alleen niet meer dicht, als ik dat wel zou doen zou ik de hele backplate + scherm (zo'n mooie 1400x1050 O+ ) kapotmaken, dus even provisorisch half-dicht in de doos gedaan, veel karton ertussen ^^
Bij mij was de notebook na 1 week terug voor het scharnier probleem en ook voor het bekende dvd drive compatibiliteit. Dus dat moet goed komen denk ik.

Powered by: Asus M6Ne | Canon Ixus 800 IS | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300 | Nokia 6230 | Nokia 6610 | Nokia 8310 | Nokia 6210 | Nokia 6150

Alfa Romeo
Reg. datum: 15 november 2003

Dat is mooi om te horen!

Ook om te zien dat je de Asus notebook-lijn topics verzorgd sinds de M6 serie.. top :7

Laptop bevalt na 2 jaar nog steeds perfect trouwens (behalve dit kleine probleempje).. service van Asus so far ook goed :)

QX6700 || Asus Commando || 2x 74GB Raptor AFDF RAID0 || 8GB Kingston PC6400 || 8800GTX 768 || Dual monitor Dell 2405FPW

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn bij mij? Zie voor de vraag 5 posts terug... tevens subtiele kick ;)

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

The StormRider ...

quote:
KhaZ schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:43:
Dat is mooi om te horen!

Ook om te zien dat je de Asus notebook-lijn topics verzorgd sinds de M6 serie.. top :7

Laptop bevalt na 2 jaar nog steeds perfect trouwens (behalve dit kleine probleempje).. service van Asus so far ook goed :)

tnx for the compliments :) :D Vind het leuk om te doen, blijf ik ten minste ook een beetje op de hoogte van wat Asus uitbrengt 8)

quote:
SayWhatAgain! schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 22:24:
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn bij mij? Zie voor de vraag 5 posts terug... tevens subtiele kick ;)
Wat betreft dat ie je a netwerk niet meer vind, misschien een driver issue? Welke driver versie gebruik jij en welke staat er op de M6Va van je pa? Probeer de driver te uninstallen en de laatste versie erop de dumpen.

Powered by: Asus M6Ne | Canon Ixus 800 IS | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300 | Nokia 6230 | Nokia 6610 | Nokia 8310 | Nokia 6210 | Nokia 6150

Ik heb net de nieuwste Intel ProWireless Set (die vanochtend op de FP stond) geinstalleerd en het enige wat ie vind is mijn eigen G netwerk. Eerder vond ik sowieso nog wel meer netwerken. En wat betreft driver issue; er voor deed ie het altijd en zo opeens niet meer, maar G nog wel. Zal m'n pa vanavond eens vragen. Op zich is G prima voor gewoon internetten enzo, maar voor een potje wireless CS-Source is een A verbinding toch wel stukken beter (geen connectie-dipjes). En ik wil natuurlijk gewoon op alle mogelijke netwerken kunnen verbinden.

Made in NL
Reg. datum: 04 maart 2005

quote:
SayWhatAgain! schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:30:
Ik heb net de nieuwste Intel ProWireless Set (die vanochtend op de FP stond) geinstalleerd en het enige wat ie vind is mijn eigen G netwerk.
Linkje toevallig naar die wireless set ?? :)

[LTS][MTS][HTS]

Made in NL

quote:
Chubbchubb schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:23:
ik zit hier gewoon wat te internetten en met openoffice bezig, af en toe eens een berekening maar het grootste gedeelte van de tijd is ie idle.
cpu: 57
gpu: 69
mobo: 57
hd: 47

Als je gebruik maakt van de sleep mode, hibernate dus. Dan kan de temperatuur flink dalen als je hem daar weer uit haalt. De pc werkt dan namelijk minder lang in full voltage en speed mode zeg maar. Moet er wel bij zeggen dat de temperatuur daarna nog wel is ineens weer omhoog kan schieten door virus scanner ofzo of ander zwaar achtergrondprogramma.

CPU werd bij mij rond de 35 a 40 graden als ik deze via hibernate 'opstartte'.

[LTS][MTS][HTS]

quote:
emiel1984 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:42:
[...]

Linkje toevallig naar die wireless set ?? :)
Et voila: Intel drivertjes
Maar ik ben weer terug naar versie 9.nog.wat met de nieuwste adapterdrivers, aangezien hcontrol er mee kapte na een reboot :(
En nog steeds geen wireless A. Ik snap er geen hol van. Kan het een of andere instelling van je adapter zijn? Ik heb ze wel al allemaal doorgekeken, maar niets gevonden dat ook hielp.
Mijn pa vind ook een zooi andere netwerken hier, waaronder dus ook mijn A. Ik vind alleen nog maar mijn eigen G. Beetje raar aangezien er 5 meter tussen de 2 laptops zit. Het enige wat ik kan bedenken is dat mn pa een driver uit 2004 heeft (9.0.1.9), zo maar eens proberen.
Het blijft echter raar dat dit gebeurt zonder ook maar iets aan je wireless te veranderen.

Edit: ik heb wel laatst een keer zo'n Autopatcher voor XP gebruikt, zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Edit2: *O* hij doet het weer. In m'n Linksys router stond wireless channel voor a op (auto) en nu heb ik m op (36) gezet. En nu doet ie het weer. Tevens vind ik nu het G netwerk van de buren weer. En bij m'n pa werkt het ook nog steeds. Amazing... 8)7

SayWhatAgain! wijzigde dit bericht 03-08-2006 22:10 (15%)

Reg. datum: 28 augustus 2003

Hmm... ik heb sinds een paar dagen een beetje een vervelend probleem met mijn laptop. Er is volgens mij niks defect, maar het is wel vervelend.

Bijna elke keer als ik mijn pols op de rand van de laptop leg om te gaan typen voel het alsof er iets zachtjes bijt in mijn pols. Vervolgens krijg ik een soort steek in mijn pols waardoor ik automatisch mijn hand terugtrek. Het zal wel een stroompje zijn maar het is enorm vervelend. Aan het ongeaarde stopcontact kan het niet liggen denk ik, ik heb dit nog nooit eerder gehad op het stopcontact waar de laptop altijd in zit. Ik ga morgen beneden nog even het geaarde stopcontact proberen, maar het zou imo geen probleem mogen zijn (was het ook nooit...)

Rare is wel dat ik het alleen met mijn polsen en de 'bovenkant' van mijn handen voel, niet met mijn vingers bijvoorbeeld.

Is het verstandig om hier een RMA voor aan te vragen? Ik merk dat de schokjes bij de dag groter worden.

Ik had nog een vraag, kan iemand met een M6Va even aangeven welke voeding hij bij zijn laptop kreeg? Dit omdat de eerste geleverde voeding niet goed was en het misschien aan een verkeerde voeding kan liggen. Ik heb momenteel een Delta Electronics voeding, 65 Watt, met serienummer modelnummer: SADP-65KB B. Er staat wel een ASUS-logo op.

Alvast bedankt.

Reg. datum: 02 april 2006

Zit er toevallig een mini-firewire poort op de plek van je pols? Die lekken ook nog wel eens stroom in je polsen / armen / benen als je ze aanraakt.

Nee geen poorten, wel de status ledjes aan de linkerkant. Maar de rechterkand, die dus 'clean' is, geeft net zo goed schokken.

Hier is het goed te zien. :)

Edit: Ik (G-Force daar) heb nog wat gepost op notebookforums (http://www.notebookforums.com/thread124605.html) en daar wordt een RMA aangeraden. Ik denk dat ik dat dan maar ga doen. Ik hoop nog wel dat iemand zijn serienummer op zijn voeding even kan doorgeven, voor de zekerheid. Ik zou het erg op prijs stellen. :)

Frietsaus wijzigde dit bericht 05-08-2006 23:38 (41%)

Ik heb ook een M6Va met als voeding:
  • Manufacturer: Delta Electronics Inc
  • Model: ADP-90FB Rev F
  • S/N: U0W0528016347

Ok, dan is het verschil dus dat jij een 90 Watt voeding hebt en ik een 65 Watt. Nu mag dit geen probleem zijn omdat Asus mij na mijn eerste RMA (dus met een AC/Bel 90 Watt voeding die ervoor zorgde dat de accu niet meer verder wilde opladen dan 98%) dat ik minimaal een 65 Watt voeding nodig had van Asus. Die heb ik nu dus gekregen, werkt qua opladen etc probleemloos en het komt overeen met wat op de website staat.

AC Adapter:
Output: 19 V DC, 3.42A,65W; 4.74A,90W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universeel

Zal Asus dat doen om de laptop sneller op te kunnen laden ofzoiets? Of voor snellere modellen wellicht... :?

In ieder geval bedankt.

BTW. Ik heb trouwens voor het eerst rood licht zien komen uit de headphones uitgang, toen ik de stekker van mijn speakers er half in liet hangen, ik dacht dat dat op deze manier niet mogelijk was met de M6Va.

Frietsaus wijzigde dit bericht 06-08-2006 01:03 (18%)

Made in NL

Ik heb dezelfde voeding als SayWhatAgain! alleen een iets eerder uitgegeven exemplaar aan zijn s\n te zien. Het lijkt me verstandig als je jezelf een goede voeding laat opsturen. Omdat je voeding namelijk minder vermogen aankan zit deze eerder op zijn maximale capaciteit.

Maximale capaciteit betekent dat de onderdelen eerder kapot gaan en dus je voeding minder lang meegaat. Daarbij laat je accu waarschijnlijk minder snel op en kunnen er problemen ontstaan (uitvallen van notebook) wanneer je een zware applicatie draait en alle hardware insgeschakelt staat op een stand die ervan uitgaat dat het genoeg vermogen kan krijgen.

[LTS][MTS][HTS]

Toch denk ik dat deze voeding wel goed is, voornamelijk omdat Asus mij vertelde dat deze laptop minimaal 65 Watt vereist, als ik ook bij diverse winkels kijk (o.a. http://www.replacedirect....M6-series/M6VA_8003P.html) komen ze ook met een voeding die compleet overeen komt met de voeding die ik nu heb. Daarbij stond op het doosje van de voeding dat deze voeding geschikt is voor onder andere de M6 en de V6 serie. Ik ga maandag even bellen met Asus over het lekstroom probleem, dan vraag ik gelijk of ik een goede voeding heb, Ik denk dat deze voeding geen probleem is, deze 65 Watter lostte in elk geval het probleem van het opladen op.

Made in NL

quote:
Frietsaus schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 01:19:
Toch denk ik dat deze voeding wel goed is, voornamelijk omdat Asus mij vertelde dat deze laptop minimaal 65 Watt vereist, als ik ook bij diverse winkels kijk (o.a. http://www.replacedirect....M6-series/M6VA_8003P.html) komen ze ook met een voeding die compleet overeen komt met de voeding die ik nu heb. Daarbij stond op het doosje van de voeding dat deze voeding geschikt is voor onder andere de M6 en de V6 serie. Ik ga maandag even bellen met Asus over het lekstroom probleem, dan vraag ik gelijk of ik een goede voeding heb, Ik denk dat deze voeding geen probleem is, deze 65 Watter lostte in elk geval het probleem van het opladen op.

Bij mij staat op de onderkant van de laptop toch echt;
Input +19V 4.7A, 90W

Dus kijk even onder die van jouw ;) .. ben benieuwt

[LTS][MTS][HTS]

Ik ga zo even kijken, een ogenblik.

Edit: Er staat bij mijn 8003P inderdaad 4.7A en 90W op. Maar dan nog vraag ik me af waarom Asus zegt dat er een 65 Watt adapter bij mijn laptop hoort (stond immers op RMA formulier en werd mij ook verteld aan de telefoon) en waarom er bij de specs op de Asus website naast 90W ook 65W staat met 3.42A op 19V. Ik kom er maandag wel achter, maar ik denk niet dat deze voeding een probleem is, als ik zoek op het serienummer kom ik vaak A6/M6/V6 tegen en het stond ook op het doosje.

Ik bedenk me net iets, die 65 Watt voeding kan nog wel eens voor de M6V/M6N zijn. Dan nog vraag ik me af waarom Asus dit vertelde (en dus daardoor leverde Laptops4U deze voeding) en waarom het zo op de site staat. Ik ga dat maandag dan maar even navragen, ik vertel nog wel wat hoe dit afloopt. :)

Bedankt allen.

Frietsaus wijzigde dit bericht 06-08-2006 02:03 (110%)

Ik heb ook een M6Va met dezelfde adapter als SayWhatAgain! en emiel1984.
Aan het serienummer te zien is de mijne ook iets ouder dan die van SayWhatAgain!.

Input: 110-240V 50-60 Hz 130-170VA
Output: DC 19V 4,74A

M6Va:
Battery Pack & Life
- Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65WHr battery pack

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42A,65W; 4.74A,90W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universal

M6V:
Battery Pack & Life
- Li-Ion 8 cells, 14.8V, 4400mAh, 65WHr battery pack

AC Adapter
Output: 19 V DC, 3.42A,65W
Input: 100—240V AC, 50/60Hz universal

Beetje verwarrend inderdaad dat er 3.42A,65W en 4.74A,90W bij staat.
Zou toch even om een andere adapter vragen.

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Ja, ik ga Asus maandag zeker vragen om een andere voeding, zij hebben ervoor gezorgd dat Laptops4U een 65 Watt heeft geleverd. Dan nog iets, ik had dus eerst een 90 Watt voeding maar die hoorde helemaal niet bij deze laptop (AC/Bel), deze was 100% zeker weten 90 Watt want dat stond op de onderkant. Toch zegt Asus, en ik quote:
quote:
Customer PSU is bad. PSU is not from ASUS! Customers PSU is only 60 Watt! This NB needs 65 Watt. Check your vendor.

Echt, dit is zo verwarrend, maar dat het niet klopt is nu wel duidelijk. Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga er morgen achteraan en meld wel hoe het afloopt.

Edit: Samengevat... ik moet dus aan een Delta Electronics voeding zien te komen met 19V, 4.74A en 90 Watt. Staat er ook een Asus-logo op de sticker onderop?

Frietsaus wijzigde dit bericht 06-08-2006 13:34 (11%)

Nee, er is niks van Asus terug te vinden op de adapter.
Alleen de naam Delta Electronics en specs + serienummer en revisie etc.

© Farmerwood. Niets uit deze post mag gereproduceerd worden zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de auteur. Aan dit bericht kan geen enkel recht worden ontleend. Typ- en ZetVouten voorbehouden...

Ok bedankt. Ga ik maandag even bellen. :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: