Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Supercalifragilistic

quote:
THW Arie schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:44:
IMG_0972%20copy-border.jpg

Prachtige geschoten, hoe zag het origineel er uit en wat voor bewerkingen heb je er op los gelaten?

Dank je. :)

Het kleine lieve kereltje komt meteen naar je toe rennen als je knielt, dus hij moest op commando blijven zitten. :> Ik heb een niet al te laag standpunt ingenomen, want dan zou je teveel storende achtergrond zien, zoals bij deze:
http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_0967%20(Small).JPG

Dit is het origineel dat ik heb. Ik heb de foto oorspronkelijk als RAW gemaakt, maar dat scheelde niet zoveel van dit:
http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/IMG_0972%20(Small).JPG

Hier heb ik aan de bovenkant een klein randje vanaf gecropt, zodat je alleen maar gras ziet. Vervolgens heb ik in PS een Adjustment Layer voor Levels aangemaakt. Rechtsonder kun je dan zwart/grijs/wit selecteren. Als zwart heb ik een neusgat gekozen en als wit een lichte pluk haar (handig, witte hond :) ). Vervolgens de Highlights-schuif iets naar links om het geheel een tikkeltje lichter te maken (je verliest al snel contrast op zo'n wit vlak). Tot slot nog de schuiven van Shadows en Midtone iets naar rechts voor een beetje meer schaduw en contrast.

En om het geheel af te maken UnsharpMask met 100% en 2.5..... De rand + tekst om de foto is gemaakt met BorderMaker.....

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Reg. datum: 28 maart 2001

Hoi,

mijn vader heeft de 350d.
Ook heeft hij nog een oude flitser:
http://www.butkus.org/chinon/olympus_om40/body63.jpgolympus electronic t20

Kan deze gebruikt worden op de 350D?

Gekraakte ADSL modem beheren? Auto Port Mapping v2.70 - met liveupdate op mirdesign te vinden

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

2 pagina’s terug:
quote:
gium schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:05:
[...]

Ja. Niet elke flitser is goed voor je camera.
Zie hier een site met meer info, en een lijst van flitsers die geschikt zijn voor EOS camera's.

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

Reg. datum: 04 april 2002

quote:
SnuggLe_ schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:54:
[...]

Bij mij zijn ze niet zo snel...nog niets gehad!

En inmiddels is er geld binnengekomen ! 150 Eurootjes ! Jawel ! :Y)

PS de Flitser was een (E) Versie...dus daar wordt niet moeilijk over gedaan.

Wisc2 wijzigde dit bericht 21-07-2005 11:35 (15%)

Kanonnier zeg maar.

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
Wisc2 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 07:24:
[...]

En inmiddels is er geld binnengekomen ! 150 Eurootjes ! Jawel ! :Y)

Beter...
Ik heb gister mijn 256MB card binnengekregen. Slechts 4 dagen hoeven wachten. Vind die gasten bij Canon wel OK... ;)

blaat!

Drs. Betweter
Reg. datum: 09 juni 2005

quote:
Y1K schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 07:47:
[...]

Beter...
Ik heb gister mijn 256MB card binnengekregen. Slechts 4 dagen hoeven wachten. Vind die gasten bij Canon wel OK... ;)

Die heb ik ook al ja, maar de 50 euro; niets noppes nada....

Binnenkort eens wat meer gaan klooien in PaintshopPro (Photoshop doet het bij mij niet :() om ook eens wat meer te leren over bewerkingen. En gewoon een paar dagen wat meer foto's schieten :-)

'Its only after we've lost everything, that we are free to do anything"

Just a Byte
Reg. datum: 10 oktober 1999

quote:
MartijnGizmo schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:03:
......
......... De EXIF is verdwenen door Bordermaker, maar belangrijkste dingen staan links aan de rand. Allen gemaakt op M of Av.
als je bij Bordermaker (1.11) op het tabblad command het volgende commando laat uitvoeren (staat er standaard in)
code:
1
jhead -te "${src_file}" "${dest_file}"

dan zet hij je exif ook mee naar het nieuwe bestand. jhead zit bijgeleverd, het is normaal alleen een kwestie van het vinkje "uitvoeren commando" aanvinken

Life is to short to mess with it..- MacBook 2 GHz GB/160 GB - MacBook Pro 15" 2.5 GHz 4G/250 GB My Fileserver - My MediaCenter - Canon dat met Glas schiet.

Reg. datum: 28 maart 2001

quote:

Ja, maar daar staat " MO T20 " bij, is dat hetzelfde?
en als het zo is, dan staat er "YOUR CALL" bij, wat denken jullie?

Gekraakte ADSL modem beheren? Auto Port Mapping v2.70 - met liveupdate op mirdesign te vinden

Reg. datum: 29 mei 2002

Das dezelfde.
Your call: ze weten het niet zeker, gebruik op eigen risico.

De kans is er dus gewoon dat je je camera roostert met die flitser. Lijkt me niet goed. Maar het is maar een kans, de andere kant is dus dat ie het wel doet. Your Call dus.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Supercalifragilistic

quote:
LoneWolf schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 09:05:
[...]

als je bij Bordermaker (1.11) op het tabblad command het volgende commando laat uitvoeren (staat er standaard in)

code:
1
jhead -te "${src_file}" "${dest_file}"

dan zet hij je exif ook mee naar het nieuwe bestand. jhead zit bijgeleverd, het is normaal alleen een kwestie van het vinkje "uitvoeren commando" aanvinken

Ik zag het gisteren inderdaad op de site staan. Nu maar ff uitproberen dan..... :)

edit:
En het werkt, bedankt!

MartijnGizmo wijzigde dit bericht 21-07-2005 13:11 (8%)

100% Unwiderstehlich
Reg. datum: 11 oktober 2001

Deze plaatjes heb ik geschoten als test voor mn nieuwe Sigma 70-300 Super Macro II APO. Dit zijn de beste uit iets van 30 opnamen, de rest moet ik nog mee oefenen om de camera stil te houden, dat vind ik vooral erg moeilijk. Zeker wanneer je op 300mm zoom staat :)

ze zijn clickbaar

Plaatje op imageshack (popups!)
data

Plaatje op imageshack (popups!)
data

iemand commentaar, dan hoor ik het graag, ik heb nog een hoop te leren namelijk!

Mensen moeten weer leren genieten, en stoppen met ouwehoeren!
Connaisseur des femmes

if (!works){ hammer();}

De onderste is onderscherp, maar dat komt doordat je op 1/250ste bij 300mm hebt gezeten. Ik zou de saturation iets omhoog zetten :) Compositie vind ik zelf ook niet heel boeiend, maarja, het is een bosje bloemen :P
100% Unwiderstehlich
Reg. datum: 11 oktober 2001

de tuin was het enige op dat moment waar ik voldoende licht had (die apo lens schijnt niet de meest lichtsterke lens te zijn) dus bloempjes, tja :P

maar wat had ik volgens jou beter kunnen doen? qua scherpte bedoel ik

Mensen moeten weer leren genieten, en stoppen met ouwehoeren!
Connaisseur des femmes

eitje..?

quote:
Gulli schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:51:
de tuin was het enige op dat moment waar ik voldoende licht had (die apo lens schijnt niet de meest lichtsterke lens te zijn) dus bloempjes, tja :P

Ik stoei ook nog wat met mijn 70-300 op Macro stand.
Waar je wat mee wint is een statief. Dan nog kan er bewegingsonscherpte ontstaan
(mijn statief is oud en niet helemaal stabiel, dus het de ontspanner indrukken geeft nog wat beweging), dus als je een laptop hebt, en gebruik de software voor remote ontspannen.Dan staat je camera helemaal stil en heb je de bewegingsonscherpte er uit.

De rest zou je met AF moeten kunnen oplossen (plus de sluitertijd waar Neographikal het over heeft)

Y1K wijzigde dit bericht 21-07-2005 13:59 (5%)

blaat!

if (!works){ hammer();}

quote:
Gulli schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:51:

Qua scherpte had je hier weinig extra uit kunnen halen, misschien minder inzoomen. Krijg je een minder groot probleem met bewegingsonscherpte :)

Laptop en ontspannen? Je hebt een zelfontspanner op de camera zitten :Y)

neographikal wijzigde dit bericht 21-07-2005 14:00 (8%)

eitje..?

quote:
neographikal schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:58:
[...]

Qua scherpte had je hier weinig extra uit kunnen halen, misschien minder inzoomen. Krijg je een minder groot probleem met bewegingsonscherpte :)
Dan nog, je kunt hooguit terug tot 200mm. Dan nog heb je kans op behoorlijke bewegingsonscherpte (of tril ik dan echt te veel :))

blaat!

if (!works){ hammer();}

quote:
Y1K schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:00:
[...]

Dan nog, je kunt hooguit terug tot 200mm. Dan nog heb je kans op behoorlijke bewegingsonscherpte (of tril ik dan echt te veel :))
Moah, ligt aan de stabiliteit van je hand, of er wind staat, etc :) Normaal kan ik wel onder die 1/brandpuntsafstand regel schieten, maar dat lukt ook weer niet altijd :) Beetje uitproberen is het beste.
eitje..?

quote:
neographikal schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:02:
[...]

Moah, ligt aan de stabiliteit van je hand, of er wind staat, etc :) Normaal kan ik wel onder die 1/brandpuntsafstand regel schieten, maar dat lukt ook weer niet altijd :) Beetje uitproberen is het beste.

1/BPA is inderdaad prima uit de hand te schieten in normale stand. Maar mijn ervaring met de macro-stand op de Sigma is dat uit de hand schieten toch behoorlijk lastig is. En dat een statief echt een verbetering is.

Overigens de onscherpte op de 2 foto's is volgens mij met PS nog wel bij te werken.

Y1K wijzigde dit bericht 21-07-2005 14:10 (17%)

blaat!

eitje..?

quote:
neographikal schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 13:58:
[...]

Laptop en ontspannen? Je hebt een zelfontspanner op de camera zitten :Y)

inderdaad, maar ik krijg die software er gratis bij... :P

Zelfontspanner klopt. Maar als ik niet tevreden ben over de foto, kan ik op de laptop instellingen veranderen, zonder dat ik aan de camera+statief hoef te komen.
Compositie blijft zo hetzelfde. Mijn statief is een beetje brak, dus diafragma aanpassen (o.i.d) betekent automatisch dat er iets verschuift in de stand van het statief .... :(
Zou ook een nieuw statief kunnen kopen, maar dat kost weer geld :+

Y1K wijzigde dit bericht 21-07-2005 14:15 (3%)

blaat!

Reg. datum: 06 januari 2001

Heeft iemand al eens met zn 350D geprobeerd z'n lens achterstevoren te plaatsen ten einde zulke fotos te maken? Ik hoor graag ervaringen..en of het kan met de sigma 18-200 en wat je ervoor nodig hebt

eRR_ wijzigde dit bericht 21-07-2005 21:07 (6%)

www.8thcontinent.nl - Travels Through Madagascar

Ambtenaar!

Je bedoelt de lens omkeren?
\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

ehm ja.. dat zegt ’ie toch al ? :P

Supercalifragilistic

quote:
eRR_ schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:07:
Heeft iemand al eens met zn 350D geprobeerd z'n lens achterstevoren te plaatsen ten einde zulke fotos te maken? Ik hoor graag ervaringen..en of het kan met de sigma 18-200 en wat je ervoor nodig hebt
Ja, met de 50 1.8 heb ik het geprobeerd. Maar de DOF is zo klein dat je er niet zo heel veel aan hebt.

Reg. datum: 05 februari 2005

Ik heb op dit moment een Canon S50 en overweeg een EOS 350D aan te schaffen. Daarmee wil ik me wat meer bezig gaan houden met fotografie. Het liefst zou ik zelfs een kleine cursus volgen.
Ik zal hem verder puur voor de hobby gebruiken. Wat ik me nu afvraag is het volgende:

- Is het verstandig om de kit te kopen, of beter de boddy met losse lens?
- Welke lens is aan te raden in het geval van een losse lens? Het liefst met een redelijk in- en uitzoom bereik, maar weer niet al te duur. In totaal wil ik niet meer dan 1000 euro uitgeven.
- Is een extra accu essentieel, of gaat de normale accu ook lang genoeg mee?
- Is het verstandig om hem bij de Media Markt (Duitsland) te kopen? Hebben zij ook de betreffende lenzen?

if (!works){ hammer();}

Ik zou zeggen lees het topic eens door, bijna alle vragen zijn al aan bod gekomen in dit deel of het vorige :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: