Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 3)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
MartijnGizmo schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:04:
[...]

Zit ook geen bon bij, maar een sticker op de doos. Je moet je aanmelden voor de Canon Image Gateway met het serienummer van je camera, dan krijg je als het goed is je kaartje thuisgestuurd.
Dat heb ik nu gedaan, maar dan moet ik een promotiecode invullen. En die heb ik niet, want er zit geen sticker op de doos. Is er dan nog iets mogelijk?

Reg. datum: 28 maart 2001

Mijn vader heeft nog een oude Olypmus flitser liggen van zijn oude analoge camera.

Nu heeft hij hem al geprobeerd en het werkt dus wel, maar ik had ergens gelezen dat zoiets nog wel eens slecht zou kunnen zijn voor je 350D.

Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Gekraakte ADSL modem beheren? Auto Port Mapping v2.70 - met liveupdate op mirdesign te vinden

Reg. datum: 29 mei 2002

quote:
Mir schreef op zondag 17 juli 2005 @ 19:07:
Mijn vader heeft nog een oude Olypmus flitser liggen van zijn oude analoge camera.

Nu heeft hij hem al geprobeerd en het werkt dus wel, maar ik had ergens gelezen dat zoiets nog wel eens slecht zou kunnen zijn voor je 350D.

Kunnen jullie hier iets over zeggen?

Ja. Niet elke flitser is goed voor je camera.
Zie hier een site met meer info, en een lijst van flitsers die geschikt zijn voor EOS camera's.

http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Reg. datum: 28 juli 2002

quote:
MartijnGizmo schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:04:
[...]

Zit ook geen bon bij, maar een sticker op de doos. Je moet je aanmelden voor de Canon Image Gateway met het serienummer van je camera, dan krijg je als het goed is je kaartje thuisgestuurd.

En naar het technische deel: ik heb van nature een hekel aanflitsers, vooral door het gebruik van compactcamera's. Gisteren wat met de FEC zitten spelen, en als je die wat minder zet (en de sluitertijd wat verlengt) kun je heel fraaie resultaten krijgen. * MartijnGizmo ook weer blij :)

Gaaap......... Doe niet zo interessant man. FEC is gewoon de afkorting voor Flash Exposure Compensation of in het nederlands, flits uitvoercompensatie.
Er zijn genoeg mensen op dit forum die niet weten wat Flash Exposure Compensation is dus.
Als je het nu gewoon ff uitlegt.....

quote:
Los van de verschillende flitsmodi, beschikken sommige camera's over een zogenaamde flitsuitvoer compensatie.
Dit komt overeen met belichtingscompensatie, omdat u het verband tussen invoer (lichtmeting) en uitvoer (flitskracht) handmatig kunt veranderen.
Het bereik van de flitsuitvoer compensatie wordt uitgedrukt in de bekende EV van -2 tot +2 stops met stapjes van 1/3 EV. Sommige camera's kennen de standen laag, normaal en hoog. Met de genoemde flitsfunctie kunt u moeilijke flitssituaties toch tot een goed einde brengen. Een typsch voorbeeld hiervan is het gebruiken van een flitser bij een relatief klein voorwerp tegen een grote donkere achtergrond. Om overbelichting te voorkomen, moet de flitskracht met één of twee stops worden teruggebracht.
Ook wanneer u slechts de schaduwen iets wilt oplichten of om een 'catchlight' in het oog van uw model te krijgen, kunt u met de flitsuitvoer compensatie subtiele effecten bereiken. Omdat een digitale camera de mogelijkheid biedt direct het resultaat terug te zien, kunt u met andere instellingen snel tot het gewenste resultaat komen. Ook in dit geval helpt expirimenteren om gevoel te krijgen voor de juiste instellingen.

..bron http://www.dcviews.com/cursus/tt54214.htm

Dus zo ingewikkeld is het niet toch?

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Wat is dat nou voor overdreven reply man ?
Gelijk gaan lopen flamen om niks is nergens voor nodig.
Houd het leuk, of als je het niet zo bedoelde, breng het anders.

Supercalifragilistic

quote:
regmaster schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:39:
[...]

Gaaap......... Doe niet zo interessant man. FEC is gewoon de afkorting voor Flash Exposure Compensation of in het nederlands, flits uitvoercompensatie.
Er zijn genoeg mensen op dit forum die niet weten wat Flash Exposure Compensation is dus.

[...]

Rustig aan joh. Dit is toch het 350D topic? Als ik dan al niet eens mag praten over de mogelijkheden van de camera zelf.....

Laat mij nou gewoon ff blij zijn dat ik ook flitsen/inflitsen nu wat beter onder de knie begin te krijgen.

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Ambtenaar!

quote:
Lammiee schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:16:
[...]

Dat heb ik nu gedaan, maar dan moet ik een promotiecode invullen. En die heb ik niet, want er zit geen sticker op de doos. Is er dan nog iets mogelijk?
Dit heb ik ook, heb het gemaild naar canon maar kreeg dezelfde reactie trg..maarja heb geen sticker
Usque ad Finem

quote:
regmaster schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:39:
[...]

[...]

Ik zal voortaan ook uitleggen wat een SLR is, goed? :O

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

Reg. datum: 28 juli 2002

quote:
x KeN x schreef op zondag 17 juli 2005 @ 22:57:
Wat is dat nou voor overdreven reply man ?
Gelijk gaan lopen flamen om niks is nergens voor nodig.
Houd het leuk, of als je het niet zo bedoelde, breng het anders.

Ik zie nergens een flame, en als het zo overkomt is dat niet zo bedoeld.
Ik ben een beetje tegen al dat puristische gedoe met afkortingen om alleen maar interessant over te komen.
Iedereen hier weet wat een SLR of een dSLR is, maar een hoop mensen stappen over van compact naar bijvoorbeeld een Canon 350D, en die zijn met opmerkingen als FEC direct de weg kwijt. En dat terwijl het juist een zeer interessante functie is voor velen, juist ook voor de overstappers omdat hun vorige camera deze functie vast ontbeerde.
Ik ging, en ga, ervanuit dat fora's als deze bedoeld zijn om mensen verder te helpen niet om ze af te stoten. Met alleen maar het woord FEC roepen schiet je je doel voorbij.
Het voordeel van deze discussie is wel dat iedereen die dit forum leest wel nu weet wat FEC is.

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
regmaster schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:15:
[...]Het voordeel van deze discussie is wel dat iedereen die dit forum leest wel nu weet wat FEC is.

Inderdaad. Als newbie leer ik hier steeds weer nieuwe dingen...

overigens de handleiding lezen van je 350 scheelt ook al een heleboel :+, dit weekend maar eens gelezen. Veel geprobeerd (wat ik heb gelezen) en begin nu redelijk te snappen wat mijn dSLR allemaal kan en das toch wel veel :)
Ik ben iig nu zover dat ik nu de M-stand ook beter begin te snappen (en beter: er komen nu ook nog behoorlijke foto's uit die juist belicht zijn ;))
Vind mijn nieuwe hobby steeds leuker worden :)

blaat!

Acties: [view]

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Hm, al bijna 100 posts in dit nieuwe topic en geen stoere foto's gemaakt met de 350D? Foto's van tassen en glas+body's telt niet hoor jongens :P
eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

quote:
Remy schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:43:
Hm, al bijna 100 posts in dit nieuwe topic en geen stoere foto's gemaakt met de 350D? Foto's van tassen en glas+body's telt niet hoor jongens :P
nou vooruit dan, hier een foto:
http://photos21.flickr.com/25119367_b933357b42_s.jpg

-edit,

sorry voor de foute link. Is hersteld, plaatje doet het...
Was heel handig van mij :(

f/7.1
1/50sec
168mm
ISO-800

Foto is overigens geschoten met opkomende mist om 21:58 op Schiphol.
Vandaar de hoge ISO-waarde en het korrelige effect.
Met PS de foto wat rechtgezet en unsharpen mask erover heen gehaald

Y1K wijzigde dit bericht 18-07-2005 13:03 (41%)

blaat!

Ambtenaar!

U vraagt..wij schieten ;)

Mijn 1e fotoshoot met de nieuwe camera

2e (E-Fect Outdoor upload ik vanavond)

Binne wijzigde dit bericht 18-07-2005 12:19 (9%)

n.o.t.k.

quote:

Zeg, ik zit met keelontsteking thuis, ik vond m'n tas foto's nog aardig dapper ja! :P

Maar vooruit, zal es kijken of hier ik binnen nog wat kan schieten dat de moeite waard is om te laten zien..

// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //

Reg. datum: 22 juni 2003

Ik ga nu waarschijnlijk een hele domme vraag stellen:

Hoe krijg ik de focus op infinity/oneindig ? (350D + Kitlens ).
Ik heb de hele tijd lopen zoeken maar kan er echt niks over vinden. Op m'n Nikon 4500 compactcamera had je zo'n leuke bergje ( landschap stand ), en m'n lens heeft ook geen krulletje ( infinity/oneindig symbool ).

Gister namelijk wat nachtfoto's geprobeerd te maken maar was niet blij met de scherpte ( lagere diafragma hielp wel ).

Reg. datum: 04 april 2002

quote:
QlimaX schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:30:
Ik ga nu waarschijnlijk een hele domme vraag stellen:

Hoe krijg ik de focus op infinity/oneindig ? (350D + Kitlens ).
Ik heb de hele tijd lopen zoeken maar kan er echt niks over vinden. Op m'n Nikon 4500 compactcamera had je zo'n leuke bergje ( landschap stand ), en m'n lens heeft ook geen krulletje ( infinity/oneindig symbool ).

Gister namelijk wat nachtfoto's geprobeerd te maken maar was niet blij met de scherpte ( lagere diafragma hielp wel ).
Bovenop zit er toch ook dat leuke bergje ? (Op dat draaiknopje)

Kanonnier zeg maar.

www.luppie.net

quote:
http://photos18.flickr.com/23621029_78023a3d71_o.jpg

Genomen met mijn 350 en een Sigma 135-400

Camera: Canon EOS 350D Digital
Exposure: 0.017 sec (1/60)
Aperture: f/4.5
Focal Length: 135 mm
ISO Speed: 100
Exposure Bias: 0/2 EV

Foto is alleen omgezet van RAW -> Jpeg en geresized, verder helemaal origineel.
Naast deze foto's heb ik nog wat meer foto's op mijn fotopagina @ flickr.com (zie mijn signature)

Cobra_Lup wijzigde dit bericht 18-07-2005 12:57 (17%)

Weblog over Innovatie en nieuwe Technology
Mijn foto SHOWCASE
EOS450D - Canon 17-85 USM IS - Sigma 135-400 - Speedlight 430EX

plons...
Reg. datum: 28 mei 2000

Weet iemand toevallig wat de 350D (met/zonder kitlens) bij de Mediamarkt kost? (staat niet in PW en telefoon nemen ze ook niet op)

www.luppie.net

quote:
Quote van de Mediamarkt website
Op onze website beelden we alleen prijzen van aanbiedingen af. Kom voor de actuele prijs van een artikel naar de Media Markt van jouw keuze. Prijzen en productinformatie worden niet per e-mail of telefoon verstrekt.
Ik denk dus dat als de telefoon wel wordt opgenomen je ook nog niks weet. Ben zelf al een tijdje niet meer bij de MM geweest dus kan je ook niet verder helpen.

Weblog over Innovatie en nieuwe Technology
Mijn foto SHOWCASE
EOS450D - Canon 17-85 USM IS - Sigma 135-400 - Speedlight 430EX

Iarwain Benadar

Kit (NL versie) doet ¤899 (rdam en meeste vestingen).MM Utrecht doet um geloof ik weg voor ¤ 849. Best duur dus maar wellicht dat je ze aan een laagste prijsgarantie kan houden.

Edit 899 voor Rdam

bombadil wijzigde dit bericht 18-07-2005 18:04 (7%)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

n.o.t.k.

Het is niet veel bijzonders, maar toch maar even een plaatje geschoten in onze achtertuin. Hij is wel uitgesneden, maar verder niet nabewerkt. Geschoten met m'n Sigma lens (zie sig). De uitsnede is op ware grootte gelinkt.

http://www.dj-triplem.com/urpicshere2/tuin_180705t.jpg

In t kort wat specs: witbalans op bewolkt, Parameter 1 op de camera ingesteld (meer scherpte, verzadiging en contrast), F 2.8, S 1/160, 100 ISO.

// Canon 350D // Sigma AF 18-50 2.8 EX DC // Canon EF 70-200 2.8 L USM // Metz 54-MZ4 // BG-E3 //

n.o.t.k.

quote:

Ik vind het niet zo'n mooie foto, zowel qua compositie, scherpte en kleur. Nu zijn RAW foto's toch wel een beetje blote billenfoto's, maar toch. Ik zou zelf hebben uitgesneden, wat meer verzadiging hebben toegepast en een klein beetje Unsharp Mask (in dit geval 100% @ 0,7 pixels). Dan krijg je dit:

http://www.dj-triplem.com/urpicshere2/struis_bewerkt.jpg

TripleM wijzigde dit bericht 18-07-2005 14:30 (4%)

quote:
Y1K schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:47:
[...]

nou vooruit dan, hier een foto:
[afbeelding]

f/7.1
1/50sec
168mm
ISO-800
erg leuk effect vind ik dat altijd; maar om dit te krijgen (bewegende achtergrond) moet je toch meebewegen met het object, right? Hoe kan je dat dan zo precies doen dat het object toch scherp blijft? Is daar een truuckje voor of gewoon veel oefenen?
n.o.t.k.

quote:
Aesculapius schreef op maandag 18 juli 2005 @ 14:56:

erg leuk effect vind ik dat altijd; maar om dit te krijgen (bewegende achtergrond) moet je toch meebewegen met het object, right? Hoe kan je dat dan zo precies doen dat het object toch scherp blijft? Is daar een truuckje voor of gewoon veel oefenen?
Erg veel ruis op die foto trouwens ook?

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Cobra_Lup schreef op maandag 18 juli 2005 @ 12:55:
[...]

[afbeelding]

Genomen met mijn 350 en een Sigma 135-400

Camera: Canon EOS 350D Digital
Exposure: 0.017 sec (1/60)
Aperture: f/4.5
Focal Length: 135 mm

Die is dus gewoon onscherp :P
Je sluiter staat 1/60e seconde open terwijl je een brandpuntsafstand van 135mm (216mm 35mm equivalent).

De vuistregel is dat je minimaal 1/"brandpuntsafstand op 35mm sensor" nodig hebt om geen onscherpe foto's te krijgen door het schieten uit de hand. Dat zou in dit geval dus uitkomen op minimaal 1/200e seconde. 1/60e is echt te kort voor een beginner.

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: