Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
TheModeR schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:35:
[...]

Zou kun je het ook opvatten... maar was op jongerencamping dus :P

En aso herrie.. tsja op het strand staat ie nooit echt hard, en als er mensen komen te klagen of we merken dat andere mensen er last van hebben gaat ie zachter of zelfs uit.... En zo hoort het ook ;)
Wat mij opvalt is dat veel mensen het (afhankelijk van de muziek natuurlijk... ;) ) zelfs wel mooi vinden. Ik werd op ameland al gevraagt door een mevrouw/gezin of het wat harder kon, gezien de mooie muziek. (had er standaard radio zender op 538 ofzo denk ik)
Die van mij werkt ook nog steeds prima, hoewel hij niet zo hele lang op de 2 x 12v 7,2 ah gel accu's kan. Ik heb gisteren een mooie 12v 60ah autoaccu gekregen, ik denk dat ik daar een klein bavaria kratje mee ga vullen, die ik dan aan kan sluiten op mijn normale krat voor extra power. :) (heb een plugje voor opladen/extra stroom op mijn krat gemaakt.. :D)

Homo sapiens, 1.86 m lengte, 69.5 kg, donkerblauwe ogen, vaak te vinden achter een computer.

quote:
warcow schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:51:
[...]

Wat mij opvalt is dat veel mensen het (afhankelijk van de muziek natuurlijk... ;) ) zelfs wel mooi vinden. Ik werd op ameland al gevraagt door een mevrouw/gezin of het wat harder kon, gezien de mooie muziek. (had er standaard radio zender op 538 ofzo denk ik)
Die van mij werkt ook nog steeds prima, hoewel hij niet zo hele lang op de 2 x 12v 7,2 ah gel accu's kan. Ik heb gisteren een mooie 12v 60ah autoaccu gekregen, ik denk dat ik daar een klein bavaria kratje mee ga vullen, die ik dan aan kan sluiten op mijn normale krat voor extra power. :) (heb een plugje voor opladen/extra stroom op mijn krat gemaakt.. :D)
Dat klopt inderdaad, maar ik dek dat dat komt doordat de kratjes opzich wel prettig klinken met normale muziek i.t.t. van die draagbare radio's.

Ik heb zelf een goedkope acculader iets aangepast zodat ik hem ook als voeding kan gebruiken, wel zo praktisch als je wat langer op bijv. een camping staat. Bij mij krijgt hij dan niet echt extra power (voldoende met een autoaccu) maar hij kan dan met een wat legere accu wel vollop gebruikt worden en ondertussen toch nog opgeladen. Ik moet alleen nog een een plug er voor monteren, zodat het ook echt 'fool-proof' is, nu moet je namelijk gewoon de accuklemmen aansluiten.

Hoi,

Ik heb alleen nog een lader nodig en had er eentje op het oog.
deze
http://www.coditronix.nl/...amp;v=344106&a=344331

Deze is al eerder in het forum gekocht en ze zijden dat die goed is maar nu las ik op deze site:
http://www.htponline.nl/v...ur-batterijen-p-1943.html

dat het geen druppel lader is, maar ik dacht dat je een drubbel lader nodig had voor gel accu's of zit ik nu helemaal mis?

Reg. datum: 17 augustus 2007

ik had op zon scooter forum gelezen dat mensen die geen oplader haden zij de accu van hun scooter anders opladen namelijk door een oude telefoonoplader de aansluiting er af te knippen en dan de + bij de + en de - bij de -.
Ook snap ik nog steeds niks van zon schakelaartje namelijk als ik die erop wil zetten waar moet ik ze er dan aan maken

http://img292.imageshack.us/img292/1043/kratradioaansluitschemayv9.png

dus mijn vragen zijn dus:

1. Is het schema zo goed of mist er nu iets?
2. Zou iemand de schakelaar kunnen verbinden ? (doormidel van een groen lijntje te tekenen)
3. Kan dat eigenlijk wel van die lader?
4. Hoe bereken ik de accu stroom die ik nodig heb?

Bravia Commercial o//

quote:
Bnk90 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:26:
ik had op zon scooter forum gelezen dat mensen die geen oplader haden zij de accu van hun scooter anders opladen namelijk door een oude telefoonoplader de aansluiting er af te knippen en dan de + bij de + en de - bij de -.
Ook snap ik nog steeds niks van zon schakelaartje namelijk als ik die erop wil zetten waar moet ik ze er dan aan maken
Dit gaat je niet lukken.. een telefoonlader is niet geschikt om 'zomaar' even een 12v accu mee op te laden, zeker geen echte scooter/auto accu, die hebben namelijk speciale laders nodig die beveiligd zijn tegen overbelasting en op de juiste manier laden. Omdat je anders simpelweg je accu sloopt!
quote:
[afbeelding]

dus mijn vragen zijn dus:

1. Is het schema zo goed of mist er nu iets?
2. Zou iemand de schakelaar kunnen verbinden ? (doormidel van een groen lijntje te tekenen)
3. Kan dat eigenlijk wel van die lader?
4. Hoe bereken ik de accu stroom die ik nodig heb?
Doe een 2wegschakelaar (met maar 4 of 2 pikkies aan de onderkant dus) middenin de pluskabel van je accu naar je versterker, dan ben je klaar!
Deze heb ik: http://www.htponline.nl/v...ur-batterijen-p-1945.html
Hij is wel wat langzaam voor de meeste accu's (7Ah en meer). Die andere heb ik ook gekocht om sneller te kunnen laden. Die is volgens m'n electronikaboer geschikt. Ze verkopen namelijk ook loodgelaccu's, en deze lader verkopen ze er al jaren bij.

dus dit is niks: http://www.htponline.nl/v...ur-batterijen-p-1943.html

Of kan die ook, ik wil het effe zeker weten dat ik niet me accu verpieter.

Da's die andere waar ik het net over had. Die werkt prima met loodgelaccu's volgens m'n electronikaboer (www.okaphone.nl).

Heb vandaag ook die heineken speakertjes gekocht.
Dat andere krat kon al op me fiets geklikt worden en die kleintjes nu ook via haken dus nu heb ik 4,0 op me fiets. :9

Hy, my name is Toke

foto ? :p ik wil dat wel eens zien :D

Be PWN-ed Server specs

Reg. datum: 17 augustus 2007

hoelang zou ik kunnen luisteren als mijn output 2x5W rms is en mijn speakers 12V en ampere trekt

en wat betekent dit:P spanning 12volt vermogen >26ep<

Ik heb die speakerkratjes ook gekocht.

Nou het is ze gelukt, ze zijn echt erg schattig. De advertentie zegt: "Gaat het blikkerige geluid uit je laptop gaat je door merg en been. Dan bieden Heineken Speakerkratjes de oplossing.", ook leuk is de tekst in de handleiding: "Denk bij de volume afstemming aan uw omgeving". Blijkbaar is dat nodig ;)

Het designteam van Heineken heeft hun best gedaan om er een echt kratje van te maken, dwz ze zijn ook stapelbaar en passen mooi bovenop elkaar. Voor zoiets kleins zit er nog wel een redelijk speakertje in.

Maar hij heeft ook enkele nadelen. Hij kan helemaal niet zo hard als opgegeven! En eigenlijk issie best blikkerig :S. Daarnaast klopt het opgegeven vermogen ook helemaal niet. 2x2.2 watt in 8 ohm. De informatie van de versterker zegt dattie maar 1.2 watt per speaker kan leveren in 8 Ω; maar 2.2 watt is bij 3 Ω. En dat is ook nog bij 5 volt, dus aangesloten op USB, met 3 batterijen (3 oplaadbare: 3.6 tot 3.8 volt) heb je maar 0.75 watt muziekvermogen per kanaal. Ik zeg Heineken Shjmeineken.

quote:
jasperoosthoek schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 10:28:
Ik heb die speakerkratjes ook gekocht.

Nou het is ze gelukt, ze zijn echt erg schattig. De advertentie zegt: "Gaat het blikkerige geluid uit je laptop gaat je door merg en been. Dan bieden Heineken Speakerkratjes de oplossing.", ook leuk is de tekst in de handleiding: "Denk bij de volume afstemming aan uw omgeving". Blijkbaar is dat nodig ;)

Het designteam van Heineken heeft hun best gedaan om er een echt kratje van te maken, dwz ze zijn ook stapelbaar en passen mooi bovenop elkaar. Voor zoiets kleins zit er nog wel een redelijk speakertje in.

Maar hij heeft ook enkele nadelen. Hij kan helemaal niet zo hard als opgegeven! En eigenlijk issie best blikkerig :S. Daarnaast klopt het opgegeven vermogen ook helemaal niet. 2x2.2 watt in 8 ohm. De informatie van de versterker zegt dattie maar 1.2 watt per speaker kan leveren in 8 Ω; maar 2.2 watt is bij 3 Ω. En dat is ook nog bij 5 volt, dus aangesloten op USB, met 3 batterijen (3 oplaadbare: 3.6 tot 3.8 volt) heb je maar 0.75 watt muziekvermogen per kanaal. Ik zeg Heineken Shjmeineken.
Lol, alsof t verschil tussen 0,75 watt en 2,2 watt nou zo heel veel uitmaakt bij zo'n ding ;) . Moet je je niet zo druk om maken :P .

File not found: Loading something that looked similar.

ik heb ook een bierkratje (A)

kijk maar op http://audio-video.marktp...F%2FwBh7m7T&fta_ind=2

ik zou zegge doe gelijketijd ook een leuk bod ;)

quote:
heracles schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:19:
[...]
Lol, alsof t verschil tussen 0,75 watt en 2,2 watt nou zo heel veel uitmaakt bij zo'n ding ;) . Moet je je niet zo druk om maken :P .
Het is meer zo dat Heineken zegt dattie heel erg hard kan. En dat kannie helemaal niet! Of het nou 1 of 2 watt is, er komt niet veel geluid uit. En dan blazen ze de specificaties ook nog eens op. Mijn minikrat kan veel harder! En die is in z'n eentje.

ik heb maar een nieuw topic gemaakt gezien deze vol is en de starter dood op got.

iop tha man wijzigde dit bericht 24-08-2007 11:37 (2%)
Reden: belangrijk stukje tekst weer erbij ;)

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

Bedoel je dat de starter dood is?

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

quote:
Bram77 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:30:
Bedoel je dat de starter dood is?
Dood op GoT, als in laatste bezoek 2006. Beetje ongelukkige woordkeus als je het mij vraagt.

Nederlands is makkelijker als je denkt!

aangezien er al een deel II is gaat deze dicht: mooiste bierkrat radio [deel II]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws